Uppsala: Kundtjänstmedarbetare inom Resebranchen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare inom Resebranchen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Etraveli Group är det globalt ledande tech-företag för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexitet genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och val till resa och vidare. Vi äger online-resebyråer som Mytrip, GoToGate och Flight Network och tillhandahåller flyg för Booking.com. Etraveli Group har även etablerat partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, med flera.
Av våra 2500 anställda arbetar cirka 50 personer i kundtjänsten på vårt kontor i Uppsala. Vi är ett ungt och dynamiskt team som ofta anordnar gemensamma aktiviteter och afterworks. Vårt kontor ligger i centrala Uppsala, i moderna och ljusa lokaler. När vädret tillåter har vi även möjlighet att njuta av vår fantastiska takterrass. Du behöver ingen tidigare erfarenhet för att börja hos oss, då vi erbjuder en betald utbildning på åtta veckor, samt flera andra attraktiva förmåner.
Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med flera bokningssystem och hantera tekniskt komplexa ärenden. Du kommer att stödja våra kunder främst via telefon med alla aspekter av deras flygbokningar, såsom avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Ditt dagliga arbete kommer att fokusera på problemlösning och omfattande navigering i våra olika system. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Ta emot och hantera inkommande samtal, chatt och email
Säkerställa och leverera hög kvalitet på kundservice, det vill säga hantera kundförfrågningar och klagomål på ett professionellt sätt
Hantera ärenden som rör t.ex. - inställda flyg, ombokningar och bagageändringar
Navigera i ett stort antal bokningssystem
Rapportera tekniska problem, kundklagomål och andra problem

Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Vi erbjuder goda möjligheter för utveckling och för de
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och en stark vilja att lära dig det allra viktigaste. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt över telefon, är meriterande, och du bör ha en genuin passion för att leverera utmärkt service. Du motiveras av att arbeta målinriktat och tycker om att din prestation mäts dagligen. Det finns möjlighet att få både månatliga och kvartalsvisa bonusar, baserade på kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresse för och förmåga att snabbt lära dig nya system – du trivs med att använda datorn som arbetsverktyg.
Drivs av att uppnå och överträffa uppsatta mål.
Är flexibel och har en stark känsla för service.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även en fördel om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst, gärna via telefon.
En relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter.
Kunskaper i bokningssystem som Sabre och/eller Amadeus.
Kunskaper i finska, danska eller norska.

Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambitionen att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du flera bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Chans till bonus varje månad och kvartal.
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Stort och fint kontor mitt i centrala Uppsala. Du promenerar till centralstationen på 5 minuter.

Startdatum:
21a oktober
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Eurofins Pegasuslab AB söker engagerad medarbetare till kundmottagningen!

Läs mer Jun 16
Företagsbeskrivning
En bra inomhusmiljö är en förutsättning för god hälsa och hög livskvalitet. På Eurofins Pegasuslab bidrar vi till detta genom att erbjuda marknadsledande kemiska och mikrobiologiska analyser, rådgivning och utbildning. Vill du kombinera ditt intresse för naturvetenskap med kundservice och bli en del av vårt gäng där vi tillsammans gör ett viktigt arbete för en bättre inomhusmiljö? Då kan du vara den vi söker till vår kundmottagning!
Vilka är vi?
Vi är kanske inte så kända för dig, men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver – våra analyser gör vår värld till en säkrare och hälsosammare plats att bo och leva på! Eurofins är en global ledare inom området Testing for life med över 63 000 medarbetare runtom i världen. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss?
Du kommer att vara ansiktet utåt i vår kundmottagning. Förutom kundservice består arbetet till stor del av att kalibrera och packa i ordning utrustning, ta emot leveranser, registrera ordrar och prover i våra system. Du ansvarar för att vårt lager är i god ordning, inventerar och gör beställningar. Övriga administrativa uppgifter samt telefonsupport ingår också i tjänsten.
Vem är du som söker?
Du ska ha en avslutad gymnasieutbildning helst från naturvetenskapligt eller tekniskt program. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift är ett krav.
Vi värdesätter dina egenskaper och söker dig som:
Drivs av att ge kunder det där lilla extra och trivs med att hjälpa andra.
Är positiv, har goda kommunikationsfärdigheter och har lätt för att skapa goda relationer.
Är strukturerad, noggrann och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Är tekniskt intresserad och lösningsorienterad.
Har goda datorkunskaper och lätt för att lära dig olika system.

Gruppen är viktig för oss varför vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, frukost, förskottssemester och extra semesterdagar.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen. Med anledning av sommar och semestrar kan svar dröja.
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid, 100%. Arbetstid: 8-16:30 eller enligt överenskommelse.Tillträde efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Annika Engström, Produktionschef, annika.engstrom@etn.eurofins.com.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Sara Johansson, HR-Support, sara.johansson@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Operations Executive till växande Jarltech

Läs mer Jan 13
Om företaget
Jarltechären av Europas ledanden distributörer inom POS & Auto ID Hårdvara. Bolaget tillhandahåller ett produktutbudbestående av bland annatstreckkodsläsare, handdatorer, POS-system, robusta surfplattor, displayer samt etikett- och kvittoskrivare med mera. Jarltech är kända för sin premiumdistribution som lovar snabb och säker leverans samt sitt goda know-how kring produkterna och förmåga till specifika anpassningar.
Nordens försäljningskontor ligger i Uppsala, består av sex medarbetare och härifrån leds arbetet för samtliga nordiska och baltiska länder. Bolaget visar goda resultat, står på en stabil grund och växer. Nuvill man därför ta in ytterligare en Operations Executive-medarbetare.
Här präglas stämningen av en familjär atmosfär,stark team-spirit, energi och en vilja att arbeta hårt för att på så sätt bygga en bra intern kultur och ett premiumbemötande utåt mot kunder och leverantörer. På Jarltech har man kul och jobbar målinriktat tillsammans med sina kollegor! Bolaget tillämpar en Office first-policy och premierar arbete på plats måndag-fredag.
Du erbjuds:
En varierande och bred roll på ett växande internationelltbolag med högt i tak och prestigelös kultur
En gedigen introduktion och en närvarande, stöttande chef
Goda förmåner under implementering

* Point of Sales definieras som:Point of Sale (POS), eller försäljningspunkt, avser platsen och systemet där en transaktion mellan en kund och en säljare sker. Det är den fysiska eller digitala plats där kunden betalar för en vara eller tjänst, och det inkluderar den teknik och de verktyg som används för att hantera försäljningen. Så som kassan på en matbutikeller transaktionssidan på en webbplats.



Om rollenI rollen som Operations Executive arbetar du nära två kollegor i liknande roll och rapporterar till Operations Team Lead. Du jobbar delvis administrativt men framförallt är det en utåtriktad roll där du har flertalet kontaktytor i tjänsten och kommunicerar medkunder, leverantörer och bolagets egna säljare dagligen. Primära arbetsverktyg är mail, telefon och Jarltechs egenbyggda system anpassat för distribution.
Du kommer bland annat att:
Stötta bolagets säljare med administration kring kundinformation, historik, lägga upp nya kunder i systemet etc
Ta emot inkommande order från beställande kund
Informera kund om order- och leveransstatus,
Rapportera kring leveransfel så som förseningar och skador på beställningar
Administrera returer och reklamationer
Följa upp obetalda fakturor, skicka betalningspåminnelser, skapa finansiella rapporter
Kontakt och koordinering med leverantörer
Övriga administrativa uppgifter
Sist men inte minst:Ta helhetsansvar över hela leveranskedjan där säljare, leverantör och framförallt kund är dina intressenter som du ger premiumservice genom god kommunikation och starkt relationsbyggande
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har en gymnasieexamen
Har 1-2 års arbetslivserfarenhet från en tjänst som kombinerar kundbemötande och administration
Har tidigare erfarenhet från ett bolag med B2B-försäljning
Har goda kunskaper i Office-paketet
Har en god systemvana generellt
Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Meriterande Har tidigare erfarenhet från en säljande roll
Talar något annat nordiskt språk
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är relationsskapande, prestigelös, ansvarstagande, flexibel och uppvisar stark team-spirit. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ditt intresse för tjänsten!

Övrig information
Anställningsform: Fast med provanställningStart: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstidOmfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17 på kontoretPlats: Uppsala
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.
Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande
Löpande urval av CV
Telefonintervju med A-hub
Digital intervju med A-hub
Intervju hos företaget
Referenstagning
Erbjudande

Ansök nu

Uppsala: Norsktalande kundtjänst till e-handelsbolag

Läs mer Apr 30
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och norska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden via telefon, e-post och chatt.Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig och effektiv service när du besvarar frågor kring beställningar, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda norska och svenska i tal och skrift. Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om produkter som snus, ljuskällor eller 3D-skrivare är av stort intresse för oss. Förutom effektiv hantering av kundernas ärenden är språknivå och trevlig tonalitet i kundbemötandet viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter, kan anpassa tempo efter arbetsmängd och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3 500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Möjlighet till arbete på distans
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13. Flexibilitet finns

Ansök nu

Medlemsadministratör på deltid till Mellanskog!

Läs mer Apr 29
Vill du bidra till att skapa en välfungerande medlemsägd förening och samtidigt hjälpa skogsägare i mellansverige att bedriva ett lönsamt och hållbart familjeskogsbruk? Mellanskog söker nu en noggrann och serviceinriktad medlemsadministratör på deltid samt under sommaren till deras team i Uppsala. Här får du möjlighet att kombinera administration med medlemsservice – i hjärtat av en organisation som verkar för ett hållbart familjeskogsbruk.

OM TJÄNSTEN
Mellanskog finns i mellansverige, från Härjedalen-Medelpad i norr till Värmland, Närke, Södermanland, Gotland i söder och är en kooperation, ett medlemsägt företag som erbjuder skoglig rådgivning och fullservice inom skogsbruk och ekonomisk och juridisk rådgivning till sina nästan 28 700 medlemmar.

I tjänsten som medlemsadministratör på deltid stöttar du främst interna medlemsadministratörer med administrativa arbetsuppgifter. Du blir en viktig del av Mellanskogs medlemsservice samt administration och har kontakt med såväl skogsägare som medarbetare på Mellanskog. Du får en gedigen introduktion till dina arbetsuppgifter som utökas allt eftersom du lär dig. Ditt framtida team beskrivs som ett sammansvetsat lag där kollegorna ställer upp för varandra.

Tjänsten är på deltid och du arbetar ca 1-2 arbetsdagar i veckan, detta kan variera utifrån behovet av tjänsten. Vidare stöttar du organisationen under sommarsemestern 2025 och lägger en gemensam plan för vilka veckor samt hur mycket du arbetar tillsammans med rekryterande chef.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet inför framtiden
- Flexibilitet och frihet under ansvar
- En arbetsplats med miljö- och hållbarhetstänk i fokus
- Möjlighet i att få insikt i hur en av Sveriges största ekonomiska föreningar fungerar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I tjänsten som medlemsadministratör arbetar du bland annat med:


* Registrering av grunddata för medlemskap i Mellanskogs interna system
* Hantering av inkommande mejl
* Hantering av medlemsskap
* Bemanning av Mellanskogs telefonslinga


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar vid Universitet/höskola i Uppsala om minst 50% och har minst 1 år kvar av dina studier, inom ett relevant område
- Har mycket god datavana
- Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel och Word
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande om du
- Studerar en skogsbruk/agronom-utbildning vid SLU i Uppsala
- Har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter eller arbete i kundtjänst

Vi lägger stor vikt vid dig som person. Vi ser att du som person tar initiativ samtidigt som du är noggrann och håller deadlines. Vidare är du samarbetsinriktad och lyhörd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mellanskog här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB .

Financial Controller

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Jun 9
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2600 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Uruguay and Poland.


We are seeking a meticulous and detail-oriented Accountant with strong analytical skills to be responsible for transaction level reconciliation processes, transactional controls and the analysis of large financial datasets.
This role will focus on the General Ledger (GL) impact of various transactions, particularly on the Balance Sheet and
Profit & Loss (P&L), and manage the impact and timing of P&L recognition for open items and related accruals.


We are looking for a candidate with a solid understanding of accounting principles, exceptional analytical and data manipulation skills, and a proactive mindset for identifying discrepancies and delivering actionable business insights.


Responsibilities and Duties:
1. Open Transactions Management:
Assist in investigating and resolving reconciliation discrepancies in a timely and

accurate manner, identifying root causes and driving corrective actions.
Perform regular analysis to understand the impact of open transactions.
Identify opportunities to improve reconciliation processes and enhance efficiency.
Take ownership of the analysis and resolution of old or long-outstanding open

transactions impacting the P&L.
Investigate the nature and history of these transactions and collaborate with

financial control to identify appropriate accounting treatment and timing of P&L
recognition.
Collaborate with relevant stakeholders to gather necessary information and

facilitate the closure or adjustment of these items.
Ensure that the P&L impact of these transactions is appropriately managed and

documented in accordance with accounting policies.
Recommend the need for accurate accruals for impact related to open

transactions and estimate P&L timing.
Assist with any monthly recurring reporting requirements.



2. Transactional Controls Ownership:
Develop, implement, and maintain a framework of how the discrepancies for

known order flow issues will be identified and resolved.
Manage the process to initiate any large write-offs.
Monitor adherence to transactional controls and identify potential breaches or

areas for improvement.
Collaborate with relevant departments (e.g., System support, Customer Service,

Fintech, FC and BC) to ensure understanding and compliance with transactional
control policies.
Actively collaborate with system support and other development teams around

new order flows and changes to existing setups and assist with the potential
impact to books.
3. Data Analysis and Business Insights:
Analyze large datasets transactions flowing through the reconciliation bucket to

identify trends, patterns, and anomalies.
Develop and utilize data analysis techniques (e.g., trend analysis, variance

analysis, statistical analysis) to extract meaningful insights.
Identify opportunities for calibration optimization, or other data-driven decision

support.
Prepare clear and concise reports, visualizations, and presentations to

communicate data analysis findings and recommendations to the business.
Collaborate with other departments to understand their data needs and provide

valuable decision support.


Requirements
Bachelor´s degree in Accounting, Finance, or a related field with a strong

quantitative focus.
2-4 years of relevant accounting experience, with a significant focus on

reconciliations, GL analysis, and data analysis.
Strong understanding of accounting principles (e.g., IFRS, GAAP)
Proven experience in performing complex account reconciliations.
Excellent analytical and problem-solving skills with a keen attention to detail.
Proficiency in data analysis tools and techniques (e.g., Excel advanced

functions).
Ability to interpret financial data, identify discrepancies, and extract meaningful

insights.
Strong communication and presentation skills, with the ability to convey complex

data findings clearly and concisely to both finance and non-finance audiences.
Strong interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively with cross-

functional teams.
Experience with D365 a plus.
A proactive and results-oriented approach with a passion for leveraging data to

drive business value.
Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location.
Central office location in the City, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident.



As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form.

Ansök nu

Customer Experience Research Analyst

Marknadsanalytiker
Läs mer Maj 9
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2600 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Uruguay and Poland.
Position Overview
To support our growing global E-Commerce business spanning over 60 markets and 35 languages, we are looking for an exceptional analyst to join our Customer Experience Insights team. As a Customer Experience Research Analyst / Senior Customer Experience Research Analyst, you will play a key role in designing and conducting customer research that brings clarity to how users interact with our platforms across various devices, languages, and markets.
You will be doing customer research and mapping shopping behavior of customers deriving from multiple traffic channels and countries across the customer journey. This role is ideal for someone with strong quantitative research skills and a passion for understanding the customer journey—someone who can independently drive research initiatives, influence stakeholders, and translate insights into actions that improve the experience and drive business impact.
Responsibilities:
Lead end-to-end customer research projects, including defining objectives, choosing methodologies, designing surveys, analyzing results, and presenting findings.
Collaborate proactively with stakeholders across Customer Service, E-commerce, UX, Product, and Development teams to identify insight needs and provide strategic guidance.
Analyzing feedback, including also free text using available tools.
Interpreting findings and coming up recommendations based on data.
Preparing relevant reports and presenting findings to senior management & other teams, both on a continuous and ad-hoc basis.
Identifying customer needs and advocating for those internally so that we further improve customer experience.
Creating and optimizing dashboards/data visualizations where we surface customers’ feedback.
Collaborating with developers to introduce new sources of feedback and enhance our datasets with more information.
Working collaboratively with team as well as internal and external teams to optimize data quality and team processes such as research/survey standardization and insights’ communication.
Administration of our survey and online review tools including giving access to different colleagues, handling technical issues that might come up in relation to this.

Requirements
4+ years of experience as researcher or analyst in customer/user/market research, Preferably in Tech/E-commerce industry/consulting.
BSc in an analytical discipline or behavioral science (MSc would be an advantage).
Strong foundation in quantitative research methods; experience with qualitative research is a plus.
Proven record of preparing reports with clear findings that encourage audience/stakeholders to take action.
Experience of stakeholder management (internally or externally) and of presenting to senior management and/or teams/clients.
Hands-on experience with survey platforms and proficiency in Excel or Google Sheets; knowledge of tools like Python, R, or is a plus, but not essential.
Ability to work independently and to follow deadlines
Excellent attention to detail.
Problem-solving skills: Ability to work both with structured and unstructured problems/projects.
Hunger to learn and always striving to improve.
Fluency in English is a must.

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location.
Breakfast every morning.
Central office locations in Stockholm and Uppsala
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and private health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and private health insurance.

As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form.
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Senior Analyst - Customer Experience Insights

Marknadsundersökare
Läs mer Apr 22
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2600 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Uruguay and Poland.
Position Overview
To support our growing global E-Commerce business spanning over 60 markets and 35 languages, we are looking for an exceptional analyst to join our Customer Experience Insights team. As a Senior Analyst - Customer Experience, you will play a key role providing clarity and insights into the shopping experience of customers across multiple markets, devices, platforms and languages. You will be doing customer research and mapping shopping behavior of customers deriving from multiple traffic channels and countries across the customer journey. Drawing from different sources of customer feedback, you will share findings and collaborate with various teams with the organization to help shape content as well as new development projects to enhance user experience and increase conversion and revenue.
Responsibilities:
Designing and conducting quantitative research across the customer journey - These include onsite, on app and post-interactions surveys but also online reviews and internal data points.
Working with stakeholders to design research and to understand their insights’ needs - We work closely with Customer Services, E-commerce, UX and products teams to improve our service level, develop new functionalities and encourage teams to utilize customer feedback in their daily work.
Analyzing feedback, including also free text using available tools.
Interpreting findings and coming up recommendations based on data.
Preparing relevant reports and presenting findings to senior management & other teams, both on a continuous and ad-hoc basis.
Identifying customer needs and advocating for those internally so that we further improve customer experience.
Creating and optimizing dashboards/data visualizations where we surface customers’ feedback.
Collaborating with developers to introduce new sources of feedback and enhance our datasets with more information.
Working collaboratively with team as well as internal and external teams to optimize data quality and team processes such as research/survey standardization and insights’ communication.
Administration of our survey and online review tools including giving access to different colleagues, handling technical issues that might come up in relation to this.

Requirements
4+ years of experience as researcher or analyst in customer/user/market research, Preferably in Tech/E-commerce industry/consulting.
BSc in an analytical discipline or behavioral science (MSc would be an advantage).
Proven record of data analysis skills: experience of gathering, organizing and analyzing.
Proven record of preparing reports with clear findings that encourage audience/stakeholders to take action.
Experience of stakeholder management (internally or externally) and of presenting to senior management and/or teams/clients.
Knowledge of survey platforms and Excel/Google sheets.
Ability to work independently and to follow deadlines
Excellent attention to detail.
Problem-solving skills: Ability to work both with structured and unstructured problems/projects.
Hunger to learn and always striving to improve.
Exceptional interpersonal skills.
Fluency in English is a must.

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location.
Breakfast every morning.
Central office locations in Stockholm and Uppsala
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and private health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and private health insurance.

As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form.
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom Resebranschen

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 22
Etraveli Group är det globalt ledande tech-företag för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexitet genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och val till resa och vidare. Vi äger online-resebyråer som Mytrip, GoToGate och Flight Network och tillhandahåller flyg för Booking.com. Etraveli Group har även etablerat partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, med flera.
Av våra 2500 anställda arbetar cirka 40 personer i kundtjänsten på vårt kontor i Uppsala. Vi är ett ungt och dynamiskt team som ofta anordnar gemensamma aktiviteter och afterworks. Vårt kontor ligger i centrala Uppsala, i moderna och ljusa lokaler. När vädret tillåter har vi även möjlighet att njuta av vår fantastiska takterrass. Du behöver ingen tidigare erfarenhet för att börja hos oss, då vi erbjuder en betald utbildning på åtta veckor, samt flera andra attraktiva förmåner.
Om tjänsten - start 19 maj
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med flera bokningssystem och hantera tekniskt komplexa ärenden. Du kommer att stödja våra kunder främst via telefon med alla aspekter av deras flygbokningar, såsom avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Ditt dagliga arbete kommer att fokusera på problemlösning och omfattande navigering i våra olika system. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Ta emot och hantera inkommande samtal, chatt och email
Säkerställa och leverera hög kvalitet på kundservice, det vill säga hantera kundförfrågningar och klagomål på ett professionellt sätt
Hantera ärenden som rör t.ex. - inställda flyg, ombokningar och bagageändringar
Navigera i ett stort antal bokningssystem
Rapportera tekniska problem, kundklagomål och andra problem

Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Vi erbjuder goda möjligheter för utveckling och för den som vill växa inom företag finns det flera vägar att gå.
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och en stark vilja att lära sig det allra viktigaste. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt över telefon, är meriterande och du bör ha ett genuint intresse för att leverera utmärkt service. Du motiveras av att arbeta målinriktat och tycker om att din prestation mäts dagligen. Det finns möjlighet att få både månatliga och kvartalsvisa bonusar, baserade på kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresse för och förmåga att snabbt lära dig nya system – du trivs med att använda datorn som arbetsverktyg.
Drivs av att uppnå och överträffa uppsatta mål.
Är flexibel och har en stark känsla för service.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även en fördel om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst, gärna via telefon.
En relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter.
Kunskaper i bokningssystem som Sabre och/eller Amadeus.
Kunskaper i finska, danska eller norska.

Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambitionen att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du flera bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Chans till bonus varje månad och kvartal.
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Hybridmodell med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Stort och fint kontor mitt i centrala Uppsala. Du promenerar till centralstationen på 5 minuter

Startdatum:
19 maj
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom Resebranschen

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 21
Etraveli Group är det globalt ledande tech-företag för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexitet genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och val till resa och vidare. Vi äger online-resebyråer som Mytrip, GoToGate och Flight Network och tillhandahåller flyg för Booking.com. Etraveli Group har även etablerat partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, med flera.
Av våra 2500 anställda arbetar cirka 40 personer i kundtjänsten på vårt kontor i Uppsala. Vi är ett ungt och dynamiskt team som ofta anordnar gemensamma aktiviteter och afterworks. Vårt kontor ligger i centrala Uppsala, i moderna och ljusa lokaler. När vädret tillåter har vi även möjlighet att njuta av vår fantastiska takterrass. Du behöver ingen tidigare erfarenhet för att börja hos oss, då vi erbjuder en betald utbildning på åtta veckor, samt flera andra attraktiva förmåner.
Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med flera bokningssystem och hantera tekniskt komplexa ärenden. Du kommer att stödja våra kunder främst via telefon med alla aspekter av deras flygbokningar, såsom avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Ditt dagliga arbete kommer att fokusera på problemlösning och omfattande navigering i våra olika system. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Ta emot och hantera inkommande samtal, chatt och email
Säkerställa och leverera hög kvalitet på kundservice, det vill säga hantera kundförfrågningar och klagomål på ett professionellt sätt
Hantera ärenden som rör t.ex. - inställda flyg, ombokningar och bagageändringar
Navigera i ett stort antal bokningssystem
Rapportera tekniska problem, kundklagomål och andra problem



Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Vi erbjuder goda möjligheter för utveckling och för den som vill växa inom företag finns det flera vägar att gå.
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och en stark vilja att lära dig det allra viktigaste. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt över telefon, är meriterande och du bör ha en genuin passion för att leverera utmärkt service. Du motiveras av att arbeta målinriktat och tycker om att din prestation mäts dagligen. Det finns möjlighet att få både månatliga och kvartalsvisa bonusar, baserade på kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresse för och förmåga att snabbt lära dig nya system – du trivs med att använda datorn som arbetsverktyg.
Drivs av att uppnå och överträffa uppsatta mål.
Är flexibel och har en stark känsla för service.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även en fördel om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst, gärna via telefon.
En relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter.
Kunskaper i bokningssystem som Sabre och/eller Amadeus.
Kunskaper i finska, danska eller norska.

Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambitionen att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du flera bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Chans till bonus varje månad och kvartal.
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Hybridmodell med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Stort och fint kontor mitt i centrala Uppsala. Du promenerar till centralstationen på 5 minuter

Startdatum:
22 april eller 19 maj
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.

Ansök nu