Uppsala: Kundtjänstmedarbetare inom Resebranchen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare inom Resebranchen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Etraveli Group är det globalt ledande tech-företag för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexitet genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och val till resa och vidare. Vi äger online-resebyråer som Mytrip, GoToGate och Flight Network och tillhandahåller flyg för Booking.com. Etraveli Group har även etablerat partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, med flera.
Av våra 2500 anställda arbetar cirka 50 personer i kundtjänsten på vårt kontor i Uppsala. Vi är ett ungt och dynamiskt team som ofta anordnar gemensamma aktiviteter och afterworks. Vårt kontor ligger i centrala Uppsala, i moderna och ljusa lokaler. När vädret tillåter har vi även möjlighet att njuta av vår fantastiska takterrass. Du behöver ingen tidigare erfarenhet för att börja hos oss, då vi erbjuder en betald utbildning på åtta veckor, samt flera andra attraktiva förmåner.
Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med flera bokningssystem och hantera tekniskt komplexa ärenden. Du kommer att stödja våra kunder främst via telefon med alla aspekter av deras flygbokningar, såsom avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Ditt dagliga arbete kommer att fokusera på problemlösning och omfattande navigering i våra olika system. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Ta emot och hantera inkommande samtal, chatt och email
Säkerställa och leverera hög kvalitet på kundservice, det vill säga hantera kundförfrågningar och klagomål på ett professionellt sätt
Hantera ärenden som rör t.ex. - inställda flyg, ombokningar och bagageändringar
Navigera i ett stort antal bokningssystem
Rapportera tekniska problem, kundklagomål och andra problem

Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Vi erbjuder goda möjligheter för utveckling och för de
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och en stark vilja att lära dig det allra viktigaste. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt över telefon, är meriterande, och du bör ha en genuin passion för att leverera utmärkt service. Du motiveras av att arbeta målinriktat och tycker om att din prestation mäts dagligen. Det finns möjlighet att få både månatliga och kvartalsvisa bonusar, baserade på kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresse för och förmåga att snabbt lära dig nya system – du trivs med att använda datorn som arbetsverktyg.
Drivs av att uppnå och överträffa uppsatta mål.
Är flexibel och har en stark känsla för service.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även en fördel om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst, gärna via telefon.
En relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter.
Kunskaper i bokningssystem som Sabre och/eller Amadeus.
Kunskaper i finska, danska eller norska.

Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambitionen att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du flera bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Chans till bonus varje månad och kvartal.
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Stort och fint kontor mitt i centrala Uppsala. Du promenerar till centralstationen på 5 minuter.

Startdatum:
21a oktober
At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Norsktalande 1st Line Support

Läs mer Aug 16
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för restaurang- och upplevelseindustrin.Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Idag består vi avcirka 150 medarbetare, har ca 2500 kunder,i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en medarbetare till 1st-line Support för vår fortsatta tillväxtresa.
Din roll som 1st-line SupportVi söker en norsktalande 1st Line Support som ska stötta upp vårt 1st Line Support-team i Uppsala mot våra norska kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas där du kommer ha en viktig roll för vår expansion på den norska marknaden.Som 1st Line Support hos oss kommer du att vara vårakunders första kontakt vid frågor eller eventuella problem som uppstår i deras dagliga drift. Du kommer att hantera ärenden via både telefon, mail och chatt och du kommer att arbeta medhela vårt produktutbud. Förutom ärendehantering kommer du även att hålla i enklare utbildningar och ge vägledning i våra olika system samt arbeta med merförsäljning för att stötta kundernas behov. Våra system inkluderar bland annat:
Bordsbokning och bokningssystem för event, konferens och catering
Moderna och flexibla kassa- och betalningslösningar i iOS miljö och appar
Personalliggare, stämpelklocka, onlineschema och jobbansökningsfunktioner
Lönehantering, e-signering, drickshantering och bokföringsunderlag
Kraftfulla analysverktyg för uppföljning av hela verksamheten

Önskvärda och/eller meriterande kvalifikationer
Utbildning inom IT-Support och/eller erfarenhet av att arbeta i en kundservicefokuserad roll
Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika tekniska plattformar
Utåtriktad, noggrann och strukturerad med en pedagogisk ådra
Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i norska språket
Meriterande om du har erfarenhet från restaurang eller hotell

Du ska brinna för kundkontakt och relationer och att ge god service och support på dessa produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i vår supportavdelning där alla har olika profiler och specialistområden. På sikt kommer även du kunna specialisera dig.
Du behöver kunna arbeta självständigt och vara bekväm med att ta egna initiativ för att hjälpa kunden på bästa sätt. Du behöver kunna växla snabbt mellan olika frågor och problem samt även kunna hantera ett högt arbetstempo emellanåt.
Vårt erbjudandeHos oss erbjuds du en viktig roll där du är vårt ansikte utåt mot våra kunder.I onboardingen av tjänsten ingår all utbildning och introduktion i system och verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Varje nyanställd får även en dedikerad handledare som gör sitt yttersta för att du ska komma in på företaget och i din roll på bästa sätt.ÖvrigtStart: Enligt överenskommelseOmfattning: Heltid Plats: Uppsala
Låter rollen som 1st Line Support intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag!. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Sep 6
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och jobba för ett företag som bidrar till människors hälsa och välmående genom innovativa och säkra produkter? Har du arbetat som servicetekniker ett par år och vill testa något nytt? Då kan detta vara rollen för dig!


Just nu söker vi efter servicetekniker för konsultuppdrag hos flera av våra kunder i Uppsala. Uppdraget sträcker sig 6 månader fram med god chans till förlängning eller övergång till kund. Arbetet är på heltid måndag-fredag. Viss beredskapstjänstgöring kan förekomma.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som servicetekniker kommer dina arbetsuppgifter bestå av:


Utföra och dokumentera förebyggande underhållsarbete samt enstaka korrigeringar underhållsarbete
Delta i tvärfunktionella fokuserade arbetsgrupper
Var proaktiv och konstruktiv i planerings- och samordningsarbetet
Ge feedback om utrustning och komponenttillstånd till utrustningsingenjörer
Delta i beredskap på rotationsbasis


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


Tidigare erfarenhet av planerat underhåll gärna från bransch inom läkemedel, livsmedel eller flygteknik. Det kan även vara från andra relaterade branscher.
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med OEE samt dess utrustning.
Tidigare erfarenhet av kalibrering
Kunskap kring el

Som person ser vi att du som söker är driven och fokuserad samtidigt som du har en positiv inställning till att arbetet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och har inga problem med att samarbeta med andra avdelningar och personer.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Växelmedarbetare / trafikledare på 65 % till Uppsala Taxi

Läs mer Sep 12
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett vikariat i två år på 65 %. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Uppsala Taxi. Det finns goda möjligheter att Uppsala taxi erbjuder dig en anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Uppsala taxi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Uppsala Taxi 100 000 AB har servat Uppsalas invånare med taxi dygnet runt sedan 1926 och är det största taxibolaget i Uppsala. De har dagligen 130 bilar körandes i Uppsala med omnejd. De ligger i framkant när det kommer till trafikledningssystem. Växeln är öppen dygnet runt och du kan boka din taxi via telefon, nätet eller i deras app.

Arbetsuppgifter:

I arbetsuppgifterna ingår att ta emot bokningar från kunder via telefon och mail. Det inkommer samtal från kunder som behöver boka olika former av transporter, som du lägger in i företagets datasystem. Bokningar som inkommer via mail och andra system är inte alltid kompletta och du ser därmed till att du får all information som behövs för att bokningen ska vara komplett. Arbetstiderna är förlagda i olika pass och du får ett rullande schema där det förkommer både dag-, kväll-, natt- och helgpass. Du tillhör ett team som präglas av god stämning där ni hjälps åt och stöttar varandra i olika frågor.

Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system. Du kommer bland annat få en karta över stan och göra olika tester under introduktionen. Detta är en tjänst på 65 % men där det finns chans till att det blir mer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Meriterande med arbetslivserfarenhet som kundservicemedarbetare eller liknande
• God lokalkännedom är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicehandläggare

Läs mer Sep 12
Nytt
Marknad & Kommunikation

Vill du jobba med kundservice och kommunikation i en framtidsbransch för ett hållbart Uppsala? Då vi ska införa fastighetsnära insamling under 2025 tror vi att trycket på vår kundservice kommer att öka och vi behöver bli fler. Vi söker dig som tycker om att prata med kunder i telefon och har stor vana av att arbeta i professionell kundservice och att jobba i olika system.

Vi söker nu en kundservicehandläggare för en särskild visstidsanställning under 12 månader med start omgående. Tjänsten kan komma att övergå till tillsvidareanställning.

Om tjänsten
Vi är ett team på sju personer som arbetar tillsammans i högt tempo och med glatt arbetsklimat. Vi hjälps åt med svåra ärenden och försöker alltid gå på lösning. Vår verksamhet är lagreglerad och vi är ödmjuka inför det faktum att våra kunder oftast inte kan välja om de vill vara vår kund eller inte.

Ansvarsområde. Vi svarar på frågor, lägger ordrar, hanterar fakturafrågor och alla andra aspekter av att vara kund hos oss. Arbetsuppgifterna är varierande och kvalificerade. Kanalerna in till oss är e-post, telefon, webb och chatt och vi arbetar i flertalet system. Kundservice tillhör avdelningen för marknad och kommunikation och du blir en del av vårt team. Du kommer också att samarbeta nära med våra kommunikatörer och webbansvarige samt handläggarkollegor.

Vi sitter i nyrenoverade kontorslokaler med goda pendlingsmöjligheter vid Uppsala Business Park. Det finns möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från kontaktcenter eller kundservice. Framför allt söker vi dig som genuint brinner för service och är framsynt, lyhörd och nyfiken. Du känner att du vill utvecklas med avancerade arbetsuppgifter och är nyfiken på en hållbar framtidsbransch.

Du har mycket god telefon och datorvana samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Du har lätt för att ta till dig ny information och lära dig nya system. Det är meriterande med erfarenhet från något av våra system, vi jobbar i ärendehanteringssystemet Lime och fakturerings- och ordersystemet EDP Future och använder Trio CC som växelsystem. Vi ser gärna att du har god förmåga att hantera kundmöten både i telefon och skrift.

Du behöver kunna ge ett ansvarsfullt, professionellt och förtroendeingivande bemötande samt ha förmåga att bemöta kunder i olika situationer. Du är lösningsorienterad och uthållig när du stöter på problem och driver självständigt dina ärenden framåt.

För mer information om tjänsten kontakta
Rekryterande chef, Tiina Konu, 018-7279883, tiina.konu@uppsalavatten.se
Ansvarig rekryterare, Johanna Andersson, johanna.andersson2@uppsalavatten.se

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. Du ska därför vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till internationellt företag!

Läs mer Sep 5
Är du en serviceinriktad person med passion för att leverera förstklassig kundsupport? Vi söker just nu dig som vill bli en del av ett företag i framkant där din positiva attityd och produktkunskap gör skillnad varje dag, samtidigt som du bidrar till att ge företagets kunder den bästa möjliga upplevelsen!

OM TJÄNSTEN
Som Kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du att spela en central roll i att ge företagets kunder högkvalitativ service. Du kommer dagligen att hjälpa företagets kunder att beställa och planera leveranser via telefon, e-post och webbshop. Du hanterar även frågor och funderingar från kunder gällande restorder, saknade produkter, priser och leveransinformation.

Du kommer framförallt att arbeta i företagets webbaserade program och ärendehanteringssystem och behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och har goda kunskaper i Excel. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret kommer du att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, service eller liknande roller
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor
- Har förmågan att hantera högt tempo och säsongsvariationer
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem
- Har goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Lösningsorienterad
- Samarbetsförmåga
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB .

Insights Analyst

Dataanalytiker
Läs mer Jun 17
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Poland.
About the job
The Customer Services department within Etraveli Group works to transform complexity into user-friendly services and seamless processes. We strive to bridge the human touch with technology and continuously improve customer experience through automation, processes, and quality improvements.
The Customer Services Analytics team is responsible for supporting strategic initiatives with data tools like Python, , Qlik by performing impact analysis, data exploration, trend analysis etc.
What you will do:
Research and devise innovative statistical models for data analysis
Enable smarter business processes by using analytics for meaningful insights
Execute analytical experiments to help solve problems across Customer Service processes.
Identify relevant data sources and sets to mine for business needs, and collect large structured and unstructured datasets and variables
Devise and utilize algorithms and models to mine big-data stores; perform data and error analysis to improve models

Requirements
You need to be a self-starter with a consultative mindset who can not only provide solutions to existing problems but also identify potential opportunities to improve and innovate in other areas and functions. We need someone comfortable working with complex multidimensional data and thrives on getting to the bottom of issues.
What you will need to succeed:
Graduate/MBA/Masters in information systems, computer science, statistics
Strong analytical skills and logic-driven mindset
Communication skills with the ability to distill complex subjects to a wider audience with the ability to tailor insights to present clearly to different audiences.
Strong understanding of data mining techniques, statistical concepts and hypothesis testing for data analysis
Good experiences (preferably 2+ years) in utilizing Python modules for data transformation, visualization and analysis of large datasets.
Experience in using predictive modeling or clustering or NLP for generating insights will be advantageous
Good and any visualization tool (Qlik, Tableau, PowerBI) will be advantageous
Plus to have worked as a data analyst or data scientist or data engineer

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location
Central office location in the City – We are located on Regeringsgatan in Stockholm and Dragarbrunnsgatan in Uppsala, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Customer Service Manager

Kundtjänstchef
Läs mer Maj 30
Are you a leader with a passion for customer service and team development? We are looking for a dedicated First Line Manager to guide our Team Leaders and drive operational excellence within our customer service teams.
About us
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Poland.
About the Role
As a First Line Manager, you will play a crucial role in leading and inspiring for now two Team Leaders, ensuring they have the support and resources needed to lead their teams effectively. Your responsibilities will include overseeing day-to-day operations of their designated First Line teams, setting and communicating customer service goals, and using data to monitor and enhance team performance. You will also be a key stakeholder in projects, responsible for developing and implementing business policies to improve our services. This role reports to the Senior Manager, First Line.
Responsibilities:
Lead and Inspire: Promote excellent customer service by motivating your Team Leaders to work towards common goals. Establish an environment of trust and empowerment to help them maximize their leadership abilities.
Performance Monitoring: Set and communicate targets, use data to monitor and measure team performance, and ensure high-quality customer service. Analyze data to gain insights and make informed decisions.
Policy Development: Develop and implement new or improved business policies and processes to enhance the services offered to our customers and agents.
Goal Alignment: Ensure clarity around priorities and goals in line with the organization’s objectives.
Talent Management: Identify, develop, and hire new talent to strengthen the team.
Issue Resolution: Investigate and handle escalated, complex customer service issues to ensure proper resolution.
Stakeholder Communication: Collaborate with upper management and communicate effectively with various stakeholders to ensure alignment and support. Additionally, maintain close collaboration with other departments within Customer Services organization, such as Quality and Process Team, to foster a cohesive and unified approach.
Risk Management: Anticipate and manage risks, addressing employee issues promptly and effectively.



Experience and Skills:
At least 3 years experience in a leadership role
Experience in a fast-paced customer service environment
Proficient in both Swedish and English, written and verbal
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions
Experience in Excel and/or Google Sheets
Experience working with demanding targets and tight deadlines
Experience in the flight industry and GDS knowledge (Amadeus or Sabre) is an asset

Personality Traits:
Strong interpersonal and leadership skills
Results-driven with strong problem-solving skills
Ability to manage change and work under pressure
Alignment and motivated by the Etraveli Group values

If you are a strategic thinker with a passion for customer service and team leadership, we invite you to apply for this exciting opportunity. Join us and make a significant impact by guiding our Team Leaders to success and enhancing our customer service operations.
Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business. We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location
Central office location in the City – We are located on Dragarbrunnsgatan in Uppsala, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Breakfast in the office every morning.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Private healthcare insurance

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Insights Analyst

Dataanalytiker
Läs mer Maj 2
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Poland.
About the job
The Customer Services department within Etraveli Group works to transform complexity into user-friendly services and seamless processes. We strive to bridge the human touch with technology and continuously improve customer experience through automation, processes, and quality improvements.
The Customer Services Analytics team is responsible for supporting strategic initiatives with data tools like Python, , Qlik by performing impact analysis, data exploration, trend analysis etc.
What you will do:
Research and devise innovative statistical models for data analysis
Enable smarter business processes by using analytics for meaningful insights
Execute analytical experiments to help solve problems across Customer Service processes.
Identify relevant data sources and sets to mine for business needs, and collect large structured and unstructured datasets and variables
Devise and utilize algorithms and models to mine big-data stores; perform data and error analysis to improve models

Requirements
You need to be a self-starter with a consultative mindset who can not only provide solutions to existing problems but also identify potential opportunities to improve and innovate in other areas and functions. We need someone comfortable working with complex multidimensional data and thrives on getting to the bottom of issues.
What you will need to succeed:
Graduate/MBA/Masters in information systems, computer science, statistics
Strong analytical skills and logic-driven mindset
Communication skills with the ability to distill complex subjects to a wider audience with the ability to tailor insights to present clearly to different audiences.
Strong understanding of data mining techniques, statistical concepts and hypothesis testing for data analysis
Good experiences (preferably 2+ years) in utilizing Python modules for data transformation, visualization and analysis of large datasets.
Experience in using predictive modeling or clustering or NLP for generating insights will be advantageous
Good and any visualization tool (Qlik, Tableau, PowerBI) will be advantageous
Plus to have worked as a data analyst or data scientist or data engineer

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location
Central office location in the City – We are located on Regeringsgatan in Stockholm and Dragarbrunnsgatan in Uppsala, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Senior Business Controller

Business controller
Läs mer Apr 16
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Poland.
About the job
Do you have a passion for data, automation and analysis? Are you thrilled by working in a fast-paced and data driven environment? Then you will thrive as a member of the Customer Services Business Controlling team where we are driven by passion for data driven analysis and automation in order to continuously improve efficiency and customer experience.
In this position you can work from either our Stockholm office or Uppsala office, but you need to be open to work from the Uppsala office at least one day a week.
The Customer Service Business Control team is responsible for controlling the Customer Services department, Etraveli Group’s largest and an organization of ~1600 employees inhouse and additional ~1400 outsourcing today. The team is responsible for setting up controls and monitoring the Customer Service activities.
We are looking for a controller with good controllership skills and who does not shy away from being analytical and explorative. You are comfortable in your communication and stakeholder management. You will have close cooperation with other departments within the global Customer Services organization and you will work closely with the Etraveli Group Finance team.
What you will do
Create and maintain financial and business metrics
Build and improve existing reporting and controlling routines
Follow up and reporting of key business areas both of financial and operational character.
You will play a key role in highlighting trends and patterns, adherence to set targets as well as creating awareness in order to minimize risk.
Provide clear and concise insight to stakeholders, facilitating informed decision making within the organization
Support other colleagues within the Business Control team

Requirements
At minimum have a bachelor's degree in Business Administrations, Economics, Statistics or other related fields
Experience from international and multicultural organization
7-10 years of experience as Business Controller
Good communicator with the ability to handle multiple stakeholders
Analytical and comfortable with numbers
Flexible and enjoys a dynamic and fast paced workplace

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location
Central office location in the City – We are located on Regeringsgatan in Stockholm and Dragarbrunnsgatan in Uppsala, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till resebranchen

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 3
Vill du ta klivet in i resebranschen och utvecklas i ett globalt företag som har partnerskap med t.ex booking.com, google flights och TUI? Toppen, för vi utbildar alla våra medarbetare på plats - ingen tidigare erfarenhet behövs.
Vi har fördubblat vår försäljning av flygbiljetter vilket gör att fler kunder behöver komma i kontakt med oss och få hjälp med deras bokningar, vilket är anledningen till att vi nu rekryterar till vår kundtjänst. Vi är ett ungt team på nästan 50 personer med bra sammanhållning där alla stöttar varandra och bidrar till arbetsglädjen på jobbet. På Uppsalakontoret arbetar ca 150 personer totalt och vi sitter i moderna, ljusa och fina lokaler i centrala Uppsala. När vädret tillåter kan vi även nyttja vår fantastiska takterrass! Vi erbjuder dessutom fina förmåner och en betald åtta veckors utbildning för att du ska få en bra start in i arbetet. Titta gärna på: Presentationsvideo First Line Uppsala.
Om tjänsten
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Besvara våra kunders frågor via telefon och chatt och hitta lösningar på kundernas problem
Hjälpa våra skandinaviska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem

Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Om dig
I denna roll är en positiv attityd och vilja att lära viktigast. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en flexibel miljö där mycket händer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, helst över telefon, och att du trivs i servicerollen. Vi söker dig som gillar att arbeta målfokuserat och drivs av att din prestations mäts på en daglig basis. Du kommer ha möjlighet att få en månatlig och en kvartalsbonus som baseras på bland annat kvalitet och effektivitet.
Vi tror att du:
Har intresset och förmågan att lära dig nya system - du gillar att arbeta med datorn som redskap
Drivs av att nå uppsatta mål
Är en flexibel person som har hög känsla för service
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Även bra om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst gärna via telefon
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i finska, danska och norska

Hos oss har du goda möjligheter att växa inom bolaget, både inom vår Customer Service avdelning och till någon av våra andra avdelningar. Det finns flera möjliga karriärvägar för dig som startar på vår kundtjänst!
Om oss
Etraveli Group är det globalt ledande företaget för tekniska lösningar och möjligheter för onlineförsäljning av flygresor. Vi är här för att lösa komplexiteten genom att koppla samman miljontals flyg och resenärer över hela världen, från sökning och urval till resa och vidare. Vi har varumärken online som Mytrip, GoToGate & Flight Network och har ett nära samarbete med Booking.com. Etraveli Group har även etablerat strategiska partnerskap med företag som Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Vårt mångsidiga team med mer än 2300 passionerade anställda är det som gör oss till de bästa i världen på det vi gör. Våra stora kontor finns i Sverige (HQ), Kanada, Grekland, Indien, Polen, och Aten.
Startdatum: 13e maj

Ansök nu