Uppsala: Business Controller till Fresenius Kabi, marknadsavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till Fresenius Kabi, marknadsavdelningen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-03 // Varaktighet: Heltid

Fresenius Kabi söker nu en person för en utvecklande roll som Business Controller till vårt marknadskontor i centrala Uppsala. För rätt person kommer det finnas goda möjligheter att växa i en global internationell miljö!

Om tjänsten
Som Business Controller kommer en stor del av din tid ägnas åt rapporteringsarbete i form av månadsbokslut, resultatanalyser samt budget och prognosprocesser. Du rapporterar till och arbetar nära vår Finance Director i frågor som rör resultatuppföljning samt budget- och prognosprocesser, men även upprättandet samt uppföljning av till exempel projektkalkyler. Då vi arbetar i en internationell miljö kommer du ha daglig kontakt med motsvarande funktioner i många andra europeiska länder inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Bistå verksamhetens chefer med uppföljning och analyser, såväl löpande som ad hoc
• Arbeta med nyckeltal
• Månadsvis rapportering till ledning och regionkontor
• Vara delaktig i budget- och prognosprocesser, inklusive rapportering till vårt sub-regionkontor i Frankrike.
• Driva arbetet internt med löpande, regelbundna månadsprognoser
• Delta i diverse utvecklingsprojekt
• Månadsuppföljning samt analys av kostnader för de olika avdelningarna.

Ditt arbete kommer till stor del att utföras i SAP samt Excel och din kommunikation kommer till stor del att vara på engelska.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är i början av din karriär med en stor drivkraft och vilja att lära dig mer inom Business Control området. Du har en civilekonomexamen eller liknande utbildning inom ekonomi samt ca 1-3 års erfarenhet av controllerinriktade uppgifter. Vidare har du god förståelse för det ekonomiska flödet, inklusive balansräkning samt mycket goda kunskaper i Excel. Du känner dig bekväm i rollen som presentatör av finansiella siffror och strategier såväl internt uppåt i organisationen som externt till myndigheter och företag. Du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande men inget krav om du har
• tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP
• ett intresse för system och förståelse för databaser


Personliga egenskaper
Som person är du analytisk och strukturerad som har lätt för att ta till dig ny information. För att trivas i denna roll är det även viktigt att du tycker om att ha kontakt med olika typer av människor i olika miljöer samt har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper där vi letar efter en initiativtagande, driven, ambitiös person som levererar med hög kvalitet.

Då vi samarbetar inom vissa frågor, främst med våra kollegor i Norden, kommer rollen att innebära vissa resor.


Om företaget
Fresenius Kabi har cirka 1000 medarbetare i Sverige. De flesta av våra anställda arbetar inom Global Operations Parenteral Nutrition & Generic Drugs. Vi har också avdelningar för Marknad och IT.
Vår moderna produktionsanläggning för intravenösa näringslösningar finns i Uppsala. Produktionsanläggningen för råvarutillverkning av bland annat äggfosfolipider finns i Brunna/Kungsängen.


Ansökan
I den här rekrytering samarbetar Fresenius Kabi med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471 657.
Sista ansökningsdag är 2024-09-27, varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Business controller

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Business controller.

Avdelningscontroller Infrastructure Civil Middle

Läs mer Dec 19
Vi söker till NCC Infrastructure Division Civil SN, avdelning Middle en driven, utvecklingsorienterad och självgående Avdelningscontroller som trivs med att arbeta i en affärs- och verksamhetsnära roll.
Tjänsten som Avdelningscontroller



I rollen som Avdelningscontroller har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla ekonomistyrningen inom avdelningen. I tjänsten ingår att stödja, analysera och följa upp verksamheten.  Det innebär ansvar för budget- och prognosarbete, utfallsrapportering samt bokslut. Du har ett nära samarbete med avdelningschef och övriga verksamhetschefer med vilka du bland annat följer upp framdriften i avdelningens projekt avseende lönsamhet och kassaflöde. I rollen som Avdelningscontroller ingår du i ledningsgruppen.
Du samarbetar och utvecklas tillsammans med övriga Controllers inom affärsområdet och ingår i olika nätverk. Din chef är Divisionscontrollern för division Civil SE Sthlm/North.
Om Affärsområdet Infrastructure
Affärsområde NCC Infrastructure är ett nordiskt affärsområde med en omsättning på ca 18 miljarder SEK som driver stora och komplexa projekt samt bygger och förnyar infrastruktur i lokalsamhället. Vårt arbete omfattar hela kedjan från design och konstruktion till produktion och underhåll av vägar, järnvägar, tunnlar, broar, hamnar, vindkraftverk och produktionsanläggningar. 
Avdelning Civil Middle innefattar Mälardalen, Dalarna och Gävleborg och har ca 400 medarbetare.



Din profil som Avdelningscontroller



Vi söker dig som har en akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande och några års erfarenhet från en affärsinriktad och analytisk roll som Controller eller motsvarande. Du har god förståelse för ekonomifrågor och ett stort verksamhets- och affärsintresse.

Dina kunskaper i Excel och Powerpoint är goda då det är dina dagliga arbetsverktyg. Dessutom är du en van användare av något affärssystem där du hämtar information, utför analys och har förmågan att sammanfatta och dra relevanta slutsatser.



Erfarenhet från byggbranschen, successiv vinstavräkning och Power BI är meriterande. Som person är du analytisk med ett kritiskt tänkande, strukturerad och resultatorienterad och är van att arbeta självständigt med att utveckla och genomföra relevanta analyser på verksamhetsnivå. Vi söker dig som har ett genuint intresse att lära dig om verksamheten och våra processer i en tjänst som erbjuder dig möjligheter att kunna göra skillnad och att utvecklas i din roll!  
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Uppsala där avdelningen har sitt regionkontor. Andra placeringsorter som kan diskuteras är Västerås alternativt Örebro. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.
NCC erbjuder
NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify.



Kontakt och ansökan



Kontakta gärna Gustav Skogward, Divisionscontroller, på 079-072 74 76 eller Monica Klersén, HR Specialist, på 070-653 90 49. Sista ansökningsdag är 19 januari 2025. Då annonsen ligger ute över jul ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under vecka 52-v 1.
Varmt välkommen med din ansökan!

 

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Ansök nu

Business controller till Uppsala arenor och fastigheter

Läs mer Dec 19
Uppsala arenor och fastigheter

Är du en lagspelare som vill jobba i ett ungt bolag under uppbyggnad?
Vi söker nu en erfaren, kunnig och engagerad business controller som tillsammans med oss vill utveckla och förbättra vårt stöd och uppföljning av de affärsdrivande enheterna inom bolaget.

Uppsala arenor och fastigheter AB bildades 2021 och är ett expansivt kommunalt bolag som arbetar för att skapa levande mötesplatser och främja Uppsala som en attraktiv stad att besöka, leva och bo i. Vi är dedikerade till att främja folkhälsa och utveckla staden som en ledande evenemangsdestination.

Ditt uppdrag
Som business controller hos oss jobbar du både bolagsövergripande och verksamhetsnära. Dels arbetar du med övergripande ekonomiska analyser, långsiktiga prognoser och uppföljning på bolagsnivå. Dels kommer du att arbeta med budgetprocess, prognoser, bokslut, analys och rapporteringar riktad mot affärsområdet Arena management, som är det affärsområde som hanterar våra externa evenemang.

Du och dina två kollegor utgör vårt business controller team och utöver att arbeta i tät dialog med ledningen för affärsområdet, redovisningsenheten, kvalitetscontroller och bolagsledningen, samarbetar ni löpande med relevanta kollegor inom bolaget och med kommunen.

Vi arbetar i aktivitetsbaserad miljö och erbjuder flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta både på plats och på distans.

Din bakgrund
För den här rollen krävs flerårig erfarenhet antingen som controller eller från liknande befattning och som minimum en relevant eftergymnasial utbildning. Med andra ord har du god förståelse för ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet som når sina ekonomiska mål. Du måste också ha lätt att formulera dig i tal och skrift då du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Vi förutsätter att du är van vid digitala mötesformer och behärskar Officepaketet i allmänhet och Excel i synnerhet.

Det vi ser som fördelar i rollen som business controller hos oss, är erfarenhet av:

• budgetering
• uppföljning och analys
• projektekonomi
• lönsamhetskalkylering
• investeringar & kostnadsfördelning
• arena management
• besöksnäring

Vi letar efter dig som:

• är utvecklingsorienterad, prestigelös och gillar att samarbeta
• har ett eget driv, tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat
• är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem
• har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv
• är bra på att strukturera, planera och prioritera, och vid behov omprioritera, ditt arbete
• har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tf. ekonomichef Magnus Claesson 018-726 31 99 eller HR-chef Fanny Rosling, 018-726 1378. Frågor gällande rekryteringsprocessen: kontakta HR-specialist Britt Pedersen from v. 2, 018-727 67 12.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB. Vi är ett kommunägt bolag som bildades 1 september 2021 genom sammanslagning av flera bolag och förvaltningsenheter, och vi är verksamma inom fastighetsbranschen och besöksnäringen i Uppsala. Bolaget äger, förvaltar, bygger och utvecklar arenor och fastigheter i Uppsala stad och landsbygd. Vi skapar levande mötesplatser i en växande kommun och bidrar till att stärka bilden av Uppsala som en attraktiv kommun att besöka, leva och verka i. Vi bidrar aktivt i arbetet för ökad folkhälsa och utvecklar Uppsala som evenemangsplats. Några av våra välkända och välbesökta arenor och byggnader är exempelvis Fyrishov, Studenternas och Gränby sportfält samt Uppsala konsert och kongress och Stadshuset.

Hos oss finns kollegor i många olika yrkesgrupper med stor samlad kompetens. Tillsammans vill vi skapa en kreativ och stimulerande arbetsplats där vi gör skillnad för Uppsala kommuns invånare, våra idrottsföreningar och deras supportrar, våra hyresgäster och besökare till staden.

Mer information om vårt bolag hittar du på Uppsala arenor och fastigheter (https://https//arenorochfastigheter.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Product Owner to Pharmetheus

Läs mer Sep 18
Job description
Are you ready to make an impact in a global, cutting-edge environment? Pharmetheus, a leader in pharmacometrics consultancy, is expanding! We’re at the forefront of supporting drug development through quantitative analysis and are now building our product development team. Join our dynamic System Development team as a Product Owner, with opportunities to grow into a hybrid Product Owner/Business Analyst role.

Responsibilities
As a Product Owner at Pharmetheus, you'll be at the heart of transforming business needs into actionable product solutions. Your role will involve driving product success by prioritizing product backlogs, managing change requests, and collaborating closely with our QA team to deliver top-notch product documentation. You'll also be the bridge between key stakeholders, identifying risks and unlocking new opportunities to fuel our innovation. If you're ready to make a tangible impact in the fast-paced world of drug development, this is your chance to shine!
Analyze business needs and transform them into product requirements
Prioritize product backlogs and manage change requests
Manage stakeholder relationships and identify risks and opportunities
Collaborate with our QA team and maintain product documentation

Selection is ongoing, and we encourage you to submit your application as soon as possible. For this recruitment, we are partnering with Randstad Digital. If you have any questions about the role, please contact the responsible recruitment consultant Julia Rhönnstad at 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se.

Qualifications
To fit in this position you have a Bachelor’s degree in Business, Operations Management, or you have worked in a similar role before which is considered equivalent along with several years of experience in Business Analysis or Product Ownership. Your background should include expertise in SaaS and software development, and you have to be fluent in English.
If you bring additional experience from the pharma industry, regulatory environments, or academia, you'll stand out even more. Familiarity with the Atlassian suite (Jira, Confluence) and a certification as a Scrum Product Owner, along with a solid grasp of agile practices, will give you an edge and make you an ideal candidate for our dynamic team.
Requirement:
Bachelor’s degree in Business, Operations Management, or similar
3+ years of experience in Business Analysis or Product Ownership
Experience in SaaS and software development
Fluent in English

Bonus Points for:
Pharma industry, regulatory, or academic experience
Familiarity with Atlassian suite (Jira, Confluence)
Certified Scrum Product Owner and agile practices knowledge

Ready to take the next step in your career? Help us drive innovation in drug development and make a real difference! Apply today!

About the company

Pharmetheus AB
Pharmetheus is a diversified Life Sciences consultancy partner at the forefront of the application of quantitative approaches to drug research, development, and usage. We operate in the area of biosimulation and biotech, using software to describe biological processes. We offer consulting services focused on the application of quantitative approaches to support drug research, development, and life-cycle decisions. With our expertise in model-informed drug development, pharmacometrics, and PBPK-QSP, we support clients from strategy to design and analyses. At Pharmetheus, we are promoting a culture of innovation and collaboration where diversity and inclusivity are highly valued, and where everyone feels supported and empowered. Pharmetheus’ main premises is in Uppsala, Sweden. However, our physical footprint stretches beyond Uppsala through our office network in Basel, Paris and Utrecht and home office networks in Europe and North America.

Ansök nu

Senior budget controller

Läs mer Nov 20
Arbetsbeskrivning
Till Akademiska sjukhuset söker vi nu en senior budgetcontroller, som kommer att ansvara för hela sjukhusets budgetprocess. Vi söker dig som vill vara med och driva vårt universitetssjukhus framåt genom strategisk ekonomistyrning och budgetplanering. Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att bidra till vårdens utveckling och effektivitet? Då kan detta vara rollen för dig!
Som senior budgetcontroller på vårt universitetssjukhus får du en central roll i att säkerställa en hållbar och effektiv budgetprocess. Du kommer att arbeta nära sjukhusledningen för att skapa och följa upp budgetar, samt säkerställa att våra resurser används på bästa möjliga sätt för att främja högkvalitativ vård.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som senior budgetcontroller är följande:
Ansvara för att upprätta, koordinera och följa upp sjukhusets budgetprocess
Analysera budgetutfall och föreslå förbättringsåtgärder
Säkerställa att budgetar och finansiella prognoser ligger i linje med verksamhetens strategiska mål
Stödja sjukhusledningen med budgetrelaterade frågor och ekonomiska analyser
Utveckla och förbättra sjukhusets verktyg för budgetplanering tillsammans med produktionsavdelningen och HR.
Införa en ny budgetprocess utifrån ett produktionsperspektiv.

På avdelningen Verksamhetsstyrning vid Akademiska sjukhuset, som denna tjänst tillhör, arbetar nio seniora controllers inklusive controllerchefen. Avdelningen ingår i enheten Verksamhetsekonomi vid Akademiska sjukhuset och har ett 30-tal medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du skickar in din intresseanmälan på www.randstad.se.
Vi ser fram emot din intresseanmälan senast 2024-12-13. Din intresseanmälan ska bifogas i endast ett dokument. Urval kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Region Uppsala med Randstad. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön, och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Ansvarsområden
Ansvara för att upprätta, koordinera och följa upp sjukhusets budgetprocess
Analysera budgetutfall och föreslå förbättringsåtgärder
Säkerställa att budgetar och finansiella prognoser ligger i linje med verksamhetens strategiska mål
Stödja sjukhusledningen med budgetrelaterade frågor och ekonomiska analyser
Utveckla och förbättra sjukhusets verktyg för budgetplanering tillsammans med produktionsavdelningen och HR.
Införa en ny budgetprocess utifrån ett produktionsperspektiv.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom ekonomi, industriell ekonomi, finans eller motsvarande område
Flerårig erfarenhet av budgetarbete och ekonomistyrning
Vana att arbeta med komplexa ekonomiska system
Erfarenhet av att presentera ekonomisk information till icke-ekonomer

Det är meriterande om du har kompetens och erfarenhet inom:
Controllerarbete inom offentlig sektor eller sjukvårdssektorn
Förändrings- och utvecklingsarbete inom ekonomiområdet
Produktionsekonomi, logistik och/eller tekniska processer

Vi söker dig som är strukturerad och resultatinriktad, med en förmåga att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta väl med andra. Du har ett strategiskt förhållningssätt och är van vid att se helheten samtidigt som du har ett öga för detaljer. Din förmåga att skapa goda relationer med både kollegor och ledning kommer att vara avgörande för din framgång i rollen.

Om företaget

Region Uppsala
Med 8 600 anställda, ca 700 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar drygt två miljoner människor i Sjukvårdsregion Mellansverige.
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Ansök nu

Systemintresserad Interim Business Controller sökes

Läs mer Okt 30
Har du flera års erfarenhet av Controlling och känner dig redo för en ny utmaning? Vi på Vindex söker för vår kunds räkning en innovativ och systemintresserad Business Controller. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå sex till nio månader.
Placering: Uppsala
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Analysera och följa upp rapporter- och prognoser veckovis
Forecast-och budgetarbete
Månadsrapportering
Kontakt med övriga i verksamheten
Arbeta med att förbättra och effektivisera rapporter och system
Arbeta fram nyckeltal
Delaktig i systemutvecklingen

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande samt har flera års arbetserfarenhet som Business Controller och goda kunskaper i olika affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet från systemutveckling samt kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad och besitter en god förmåga att arbeta i team samtidigt som du är självgående, noggrann och strukturerad. Du har ett stort intresse och kunskap om olika system och har ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt.
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Vid intresse, skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWBC2687. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén (richard.widen@vindex.se, 070-208 25 17) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, Ekonomichefer, Controllerchefer, Business Controllers, Redovisningschefer, Koncernredovisningsekonomer, Redovisningsekonomer samt Lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB .

Supporttekniker – Bli en del av SJRs engagerade IT-team!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 19
Om tjänsten
Vi söker en serviceinriktad och lösningsorienterad supporttekniker med några års erfarenhet av IT-support? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får använda dina tekniska kunskaper och samtidigt bidra till ett starkt team? Då är det här möjligheten för dig!

SJR i Uppsala söker en erfaren och driven supporttekniker som vill vara en nyckelspelare i vårt IT-supportteam med uppdrag hos en av våra kunder i Uppsala. Du kommer att arbeta med både daglig användarsupport och mer avancerade tekniska uppgifter. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, ta ansvar och bidra till att förbättra vår kunds IT-miljö. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på SJR som ytterligare en av våra uppskattade konsulter. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och pågå ca sex månader med stor möjlighet till förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet utgörs av att tillsammans med kollegorna i teamet ge användarsupport och service via telefon och servicedesk-system, samt genomföra administrativa uppgifter kring vår klientmiljö. Uppdraget är användarnära med fokus på första linjens support. Arbetet utförs till stor del på plats, men visst utrymme för distansarbete finns. Det kan förekomma resor till andra kontor.

Exempel på arbetsuppgifter, tekniker och produkter hos vår kund:

• Installation, felsökning och underhåll av PC, Windows, Office 365 och närliggande teknologier.
• Hantering av IT-supportärenden via flera kanaler – telefon, och remote desktop.
• Planering och ledning av den dagliga verksamheten inom IT-supportteamet.
• Samarbeta med kollegor för att säkerställa hög servicekvalitet och effektiva lösningar.
• Felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer.
• SCCM.
• MSI-paketering.
• iOS och relaterade produkter.
• Hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör.
• Administration av enheter i Intune.
• Tunna klienter.
• KVM-lösningar.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som:
• Talar och skriver svenska obehindrat.
• Har några års dokumenterad erfarenhet av IT-support.
• Har arbetat med installation, felsökning och förvaltning av PC, Windows och Office 365.
• Är van vid att ge support i flera kanaler och kan hantera olika typer av användarbehov.
• Har erfarenhet av att leda och planera dagliga aktiviteter inom ett IT-supportteam.

Som person är du är en lagspelare som gärna delar med sig av kunskap och stöttar dina kollegor.


Vad erbjuder vi
Vi erbjuder:
• En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
• Möjlighet att påverka och förbättra IT-supportverksamheten.
• Kompetensutveckling och möjlighet att växa i din roll.
• En inkluderande och stöttande arbetskultur där vi värdesätter samarbete och innovation


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt via chrisitine.stamfeldt@sjr.se alternativt Isabell Bengtsson via isabell.bengtsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-18.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

IT-support till trevligt bolag i centrala Uppsala

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 19
SJR IT söker dig som är ute efter en ny utmaning inom IT-support och kan starta din nya anställning inom snar framtid. Som konsult hos oss på SJR IT kommer du att arbeta med support på plats hos en våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget beräknas pågå ca 8 månader med avsikt att löpa vidare i en anställning hos vår kund.


Om tjänsten
Vi tror att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service.Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor supporterar kunder med diverse tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare via Active Directory. Du hanterar ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs med att supportera andra. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Vidare är du flytande i svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat.

Ansökan
Har du frågor? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-11

Ansök nu

Auktoriserad revisor till Feiff Revision – Samarbetsupplägg

Revisor
Läs mer Mar 19
Om tjänsten
Är du auktoriserad revisor med egna kunder och funderar över något nytt? Vill du hitta en anställning eller drömmer du om att driva eget? Här finns en spännande möjlighet att verka i ett personligt och professionellt sammanhang där du får frihet att styra ditt arbete, samtidigt som du har tryggheten i en etablerad partner.

Lämplig bakgrund
• Du är auktoriserad revisor
• Har egna kunder och ser fram emot att fortsätta utveckla din kundstock.
• Vill vara en del av ett professionellt sammanhang med en etablerad partner.
• Är driven, självständig och har en stark affärsmässig förståelse.
• Trivs med att bygga relationer och skapa långsiktigt värde för dina kunder.


Vad erbjuder vi
Flexibelt upplägg – Anställning eller Samarbete

Vi erbjuder en flexibel lösning beroende på vad som passar dig bäst:
• Anställning – Bli en del av Feiff Revision och bidra till vår fortsatta tillväxt.
• Samarbete – För dig som vill starta eget men söker ett sammanhang där du får stöd, trygghet och gemenskap.

Varför Feiff Revision?

• Möjlighet att arbeta med stor frihet och självständighet.
• Ett etablerat varumärke med gott rykte i Uppsala.
• Ett nätverk och stöd för att utveckla din kundbas och affär.
• En flexibel lösning som passar dina karriärambitioner.


Om företaget
Feiff Revision är en välrenommerad revisionsbyrå i Uppsala som erbjuder tjänster inom revision och rådgivning. Idag består Feiff av 5 revisorer som hjälper företag och föreningar i Uppsala och Åre med revison. Våra kunder är främst aktiebolag och bostadsrättsföreningar. Hos Feiff finns fördelarna med den lilla byrån där kunder får den tid och det engagemang de förtjänar och en arbetsplats där medarbetare har stor möjlighet att påverka sin arbetssituation och med det balansen i livet.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Feiff Revision med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på charlotta.ezitisholmstrom@sjr.se eller 076-647 16 57. Varmt välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu

Senior Site Administrator till läkemedelsbolag

Administratör
Läs mer Feb 5
Är du en skicklig och organiserad administratör med en talang för kommunikation och samordning? Har du tidigare erfarenhet från industri- och globalt bolag? Trivs du i en dynamisk miljö där du kan bidra till att stötta seniora ledare och driva verksamheten framåt? Vår kund söker en PA & Senior Site Administrator till sitt team i Uppsala – en viktig roll i deras strävan att förbättra livet för människor genom våra innovativa produkter.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och som sträcker sig 12 månader med chans till förlängning.Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Om tjänsten
Som PA & Senior Site Administrator kommer du att vara en central del av vår kunds team, med ansvar för att stödja Site Director och Site Leadership Team. Du kommer att fungera som en brygga mellan ledningen och olika funktioner, samordna administrativa processer och bidra till projekt som stärker organisationens effektivitet. Tjänsten är heltid och baserad på plats på kundens kontor i Uppsala.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Förmedla kommunikation mellan Senior Leadership och olika avdelningar/funktioner.
- Samla in och analysera data inom administrativa och policyrelaterade frågor, samt ge rekommendationer.
- Ge administrativt stöd, hantera problem snabbt och förbereda detaljerade rapporter.
- Planera möten, underhålla kalendrar, förbereda agendor och följa upp aktiviteter.
- Granska och säkerställa att rapporter och material uppfyller standarder och är korrekta.
- Ordna resor och besöksplanering för ledningsgruppen.
- Leda workshops, driva mindre projekt och bidra till förbättringsinitiativ.

Lämplig bakgrund
- Erfarenhet av administrativt arbete och ledningsstöd.
- Erfarenhet från liknande tjänst hos industri- & globalt bolag
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office och verktyg som Teams, SharePoint och Adobe Acrobat.
- Erfarenhet av budgetarbete, kostnadsredovisning och resehantering.

Personliga egenskaper
- Du har utmärkt organisationsförmåga och starka skriftliga och muntliga kommunikationskunskaper.
- Du kan hantera flera prioriteringar samtidigt och är noggrann i ditt arbete.
- Du trivs i en snabbföränderlig miljö och är proaktiv i att lösa problem.
- Du är professionell och diskret när det gäller konfidentiella ärenden.
- Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt.
- Du har erfarenhet av att leda projekt och driva förbättringsarbete.

Om företaget
Hos vår kund i detta uppdrag blir du en del av en global organisation som är dedikerad till innovation och hög kvalitet. Dem erbjuder en inkluderande arbetsmiljö där du får möjligheten att göra skillnad varje dag.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett större företag i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 15
Om tjänsten
Nu söker vi efter en driven och ambitiös ekonomiassistent till vår kund, ett större företag med kontor i centrala Uppsala. Du blir anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag.
Här kommer du att arbeta på vår kunds leverantörsreskontra och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Start för uppdraget är relativt omgående. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos våra kunder i en varierande och spännande vardag. Vi berättar givetvis vilket företaget är vid en första kontakt med oss!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Stämma av bankkonton
• Arbeta med in- och utbetalningar
• Hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering
• Ta emot och ankomstregistrera fakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Sköta betalning av leverantörsfakturor
• Återrapportering av betalfiler
• Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
• Övrig administration


Lämplig bakgrund
Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat något eller några år som ekonomiassistent. För rollen krävs att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetat i större flöden samt i ett större ekonomisystem. Som person är du strukturerad, anpassningsbar och samarbetsorienterad.


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef NN på XXX-XXXXXXX. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-XX-XX.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett större företag i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 16
Om tjänsten
Nu söker vi efter en driven och ambitiös ekonomiassistent till vår kund, ett större företag med kontor i centrala Uppsala. Du blir anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter och detta blir ditt första uppdrag.
Här kommer du att arbeta på vår kunds leverantörsreskontra och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Start för uppdraget är relativt omgående. Som konsult kommer du sedan att arbeta ute hos våra kunder i en varierande och spännande vardag. Vi berättar givetvis vilket företaget är vid en första kontakt med oss!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Stämma av bankkonton
• Arbeta med in- och utbetalningar
• Hantera hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering
• Ta emot och ankomstregistrera fakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Sköta betalning av leverantörsfakturor
• Återrapportering av betalfiler
• Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
• Övrig administration


Lämplig bakgrund
Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat något eller några år som ekonomiassistent. För rollen krävs att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetat i större flöden samt i ett större ekonomisystem. Som person är du strukturerad, anpassningsbar och samarbetsorienterad.


Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu