Uppsala: Business Controller till Fresenius Kabi, marknadsavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till Fresenius Kabi, marknadsavdelningen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-03 // Varaktighet: Heltid

Fresenius Kabi söker nu en person för en utvecklande roll som Business Controller till vårt marknadskontor i centrala Uppsala. För rätt person kommer det finnas goda möjligheter att växa i en global internationell miljö!

Om tjänsten
Som Business Controller kommer en stor del av din tid ägnas åt rapporteringsarbete i form av månadsbokslut, resultatanalyser samt budget och prognosprocesser. Du rapporterar till och arbetar nära vår Finance Director i frågor som rör resultatuppföljning samt budget- och prognosprocesser, men även upprättandet samt uppföljning av till exempel projektkalkyler. Då vi arbetar i en internationell miljö kommer du ha daglig kontakt med motsvarande funktioner i många andra europeiska länder inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Bistå verksamhetens chefer med uppföljning och analyser, såväl löpande som ad hoc
• Arbeta med nyckeltal
• Månadsvis rapportering till ledning och regionkontor
• Vara delaktig i budget- och prognosprocesser, inklusive rapportering till vårt sub-regionkontor i Frankrike.
• Driva arbetet internt med löpande, regelbundna månadsprognoser
• Delta i diverse utvecklingsprojekt
• Månadsuppföljning samt analys av kostnader för de olika avdelningarna.

Ditt arbete kommer till stor del att utföras i SAP samt Excel och din kommunikation kommer till stor del att vara på engelska.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är i början av din karriär med en stor drivkraft och vilja att lära dig mer inom Business Control området. Du har en civilekonomexamen eller liknande utbildning inom ekonomi samt ca 1-3 års erfarenhet av controllerinriktade uppgifter. Vidare har du god förståelse för det ekonomiska flödet, inklusive balansräkning samt mycket goda kunskaper i Excel. Du känner dig bekväm i rollen som presentatör av finansiella siffror och strategier såväl internt uppåt i organisationen som externt till myndigheter och företag. Du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande men inget krav om du har
• tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP
• ett intresse för system och förståelse för databaser


Personliga egenskaper
Som person är du analytisk och strukturerad som har lätt för att ta till dig ny information. För att trivas i denna roll är det även viktigt att du tycker om att ha kontakt med olika typer av människor i olika miljöer samt har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper där vi letar efter en initiativtagande, driven, ambitiös person som levererar med hög kvalitet.

Då vi samarbetar inom vissa frågor, främst med våra kollegor i Norden, kommer rollen att innebära vissa resor.


Om företaget
Fresenius Kabi har cirka 1000 medarbetare i Sverige. De flesta av våra anställda arbetar inom Global Operations Parenteral Nutrition & Generic Drugs. Vi har också avdelningar för Marknad och IT.
Vår moderna produktionsanläggning för intravenösa näringslösningar finns i Uppsala. Produktionsanläggningen för råvarutillverkning av bland annat äggfosfolipider finns i Brunna/Kungsängen.


Ansökan
I den här rekrytering samarbetar Fresenius Kabi med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471 657.
Sista ansökningsdag är 2024-09-27, varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Business controller

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Business controller.

Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Läs mer Sep 6
Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Projektcontroller

Läs mer Apr 12
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom ekonomistyrning av större projekt? Lockas du av att vara en del av Uppsalas största samhällsbyggnadsprojekt? Har du dessutom erfarenhet i rollen som beställare av större infrastrukturprojekt och/eller erfarenhet av upphandlingsformen totalentreprenad? Då kan detta vara rollen för dig!
Uppsala kommun står inför stora infrastrukturinvesteringar för spårväg. Därför söker vi en kvalificerad controller / projektcontroller till stadsbyggnadsförvaltningen. I rollen ingår att leda arbetet med budget, prognos och kostnadsstyrning och att säkra den ekonomiska uppföljningen av spårvägsprojektet. Du ingår i hela kedjan från att vara delaktig i arbetet med projektkalkyler till löpande avrapportering och slutkostnadskontroll. Du bistår med beslutsunderlag såsom projektdirektiv. Vidare tar du kontinuerligt fram ekonomiska konsekvensbeskrivningar.
Projektet berör flera stadsbyggnadsprojekt. Projektet är delfinansierat av Trafikverkets stadsmiljöavtal och bedrivs i samarbete med Region Uppsala. Investeringsutgifter och resultatpåverkande kostnader behöver särskiljas. Upprättande av en adekvat uppföljningsstruktur- och efterlevnad som bemöter särkraven är därför av särskild betydelse.
Arbetet och samordningen sker i nära samarbete med projektledning och ekonomkollegor. Du verkar inom kommunledningskontorets ekonomistab och omges av kollegor på både operativ och strategisk nivå. Rollen innebär en unik möjlighet att bidra till samhällsutvecklingen i Uppsala. Vill du vara med på resan?
Vi ser fram emot din ansökan innan den 22 maj, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
För information: I denna rekrytering samarbetar Uppsala kommun med Randstad. Vill du visa ditt intresse och/eller har frågor, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor. Ansökan sker på www.randstad.se
Fackliga företrädare: Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Ansvarsområden
Leda arbetet med budget, prognos och kostnadsstyrning
Delaktig i hela kedjan från projektkalkyler till löpande avrapportering och slutkostnadskontroll
Bistå med beslutsunderlag, exempelvis projektdirektiv
Ekonomiska konsekvensbeskrivningar
Investeringsutgifter och resultatpåverkande kostnader
Upprättande av en adekvat uppföljningsstruktur och efterlevnad för spårvägsprojektet


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi
Flerårig erfarenhet av ekonomistyrning i större projekt
Excel – goda kunskaper
Svenska obehindrat i både tal och skrift

Meriterande om du har kompetens och erfarenhet av:
Rollen som beställare av infrastrukturprojekt
Upphandlingsformen totalentreprenad
Ekonomistyrning i offentlig sektor
Större ERP-system (ex UNIT4ERP)
Kalkyl/uppföljningssystem (ex Antura, Hypergene, LEB fastighetssystem)

Som person är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förmåga till helhetssyn och ser frågor i ett större perspektiv. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Om företaget

Uppsala kommun Kommunledningskontoret
Uppsala kommuns ekonomistab är sedan 2017 gemensam för hela kommunen. Ekonomistaben har ca 110 medarbetare uppdelade i enheter som arbetar nära kommunens olika förvaltningar samt i enheter för gemensamma funktioner såsom redovisning och finansiering. Inom enheten som främst stödjer stadsbyggnadsförvaltningen, men även fastighetsförvaltningen, arbetar ett tjugotal medarbetare.
Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar med exploaterings- och investeringsprojekt, drift och underhåll av infrastruktur, fastighetsverksamhet samt myndighetsutövning såsom bygglov. Uppsala växer och har flera stora stadsutvecklingsprojekt och projekt kring framtidens kollektivtrafik på gång, såsom fyrspår, spårväg, främre boländerna och utbyggnad av bostadsområden, som ligger inom Stadsbyggnadsförvaltningens område. Här får du verkligen vara med och påverka för framtida generationer i Uppsala, ett utmanande och spännande arbete i en inspirerande och högkompetent miljö. Vår arbetsplats finns i det nyrenoverade stadshuset mitt i centrala Uppsala med direkt närhet till centralstationen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Ansök nu

Projektcontroller

Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom ekonomistyrning av större projekt? Lockas du av att vara en del av Uppsalas största samhällsbyggnadsprojekt? Har du dessutom erfarenhet i rollen som beställare av större infrastrukturprojekt och/eller erfarenhet av upphandlingsformen totalentreprenad? Då kan detta vara rollen för dig!
Uppsala kommun står inför stora infrastrukturinvesteringar för spårväg. Därför söker vi en kvalificerad controller / projektcontroller till stadsbyggnadsförvaltningen. I rollen ingår att leda arbetet med budget, prognos och kostnadsstyrning och att säkra den ekonomiska uppföljningen av spårvägsprojektet. Du ingår i hela kedjan från att vara delaktig i arbetet med projektkalkyler till löpande avrapportering och slutkostnadskontroll. Du bistår med beslutsunderlag såsom projektdirektiv. Vidare tar du kontinuerligt fram ekonomiska konsekvensbeskrivningar.
Projektet berör flera stadsbyggnadsprojekt. Projektet är delfinansierat av Trafikverkets stadsmiljöavtal och bedrivs i samarbete med Region Uppsala. Investeringsutgifter och resultatpåverkande kostnader behöver särskiljas. Upprättande av en adekvat uppföljningsstruktur- och efterlevnad som bemöter särkraven är därför av särskild betydelse.
Arbetet och samordningen sker i nära samarbete med projektledning och ekonomkollegor. Du verkar inom kommunledningskontorets ekonomistab och omges av kollegor på både operativ och strategisk nivå. Rollen innebär en unik möjlighet att bidra till samhällsutvecklingen i Uppsala. Vill du vara med på resan?
Vi ser fram emot din ansökan innan den 22 maj, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
För information: I denna rekrytering samarbetar Uppsala kommun med Randstad. Vill du visa ditt intresse och/eller har frågor, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor. Ansökan sker på www.randstad.se
Fackliga företrädare: Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Ansvarsområden
Leda arbetet med budget, prognos och kostnadsstyrning
Delaktig i hela kedjan från projektkalkyler till löpande avrapportering och slutkostnadskontroll
Bistå med beslutsunderlag, exempelvis projektdirektiv
Ekonomiska konsekvensbeskrivningar
Investeringsutgifter och resultatpåverkande kostnader
Upprättande av en adekvat uppföljningsstruktur och efterlevnad för spårvägsprojektet


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi
Flerårig erfarenhet av ekonomistyrning i större projekt
Excel – goda kunskaper
Svenska obehindrat i både tal och skrift

Meriterande om du har kompetens och erfarenhet av:
Rollen som beställare av infrastrukturprojekt
Upphandlingsformen totalentreprenad
Ekonomistyrning i offentlig sektor
Större ERP-system (ex UNIT4ERP)
Kalkyl/uppföljningssystem (ex Antura, Hypergene, LEB fastighetssystem)

Som person är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förmåga till helhetssyn och ser frågor i ett större perspektiv. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Om företaget

Uppsala kommun Kommunledningskontoret
Uppsala kommuns ekonomistab är sedan 2017 gemensam för hela kommunen. Ekonomistaben har ca 110 medarbetare uppdelade i enheter som arbetar nära kommunens olika förvaltningar samt i enheter för gemensamma funktioner såsom redovisning och finansiering. Inom enheten som främst stödjer stadsbyggnadsförvaltningen, men även fastighetsförvaltningen, arbetar ett tjugotal medarbetare.
Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar med exploaterings- och investeringsprojekt, drift och underhåll av infrastruktur, fastighetsverksamhet samt myndighetsutövning såsom bygglov. Uppsala växer och har flera stora stadsutvecklingsprojekt och projekt kring framtidens kollektivtrafik på gång, såsom fyrspår, spårväg, främre boländerna och utbyggnad av bostadsområden, som ligger inom Stadsbyggnadsförvaltningens område. Här får du verkligen vara med och påverka för framtida generationer i Uppsala, ett utmanande och spännande arbete i en inspirerande och högkompetent miljö. Vår arbetsplats finns i det nyrenoverade stadshuset mitt i centrala Uppsala med direkt närhet till centralstationen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Ansök nu

Senior Business Controller

Läs mer Apr 16
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Poland.
About the job
Do you have a passion for data, automation and analysis? Are you thrilled by working in a fast-paced and data driven environment? Then you will thrive as a member of the Customer Services Business Controlling team where we are driven by passion for data driven analysis and automation in order to continuously improve efficiency and customer experience.
In this position you can work from either our Stockholm office or Uppsala office, but you need to be open to work from the Uppsala office at least one day a week.
The Customer Service Business Control team is responsible for controlling the Customer Services department, Etraveli Group’s largest and an organization of ~1600 employees inhouse and additional ~1400 outsourcing today. The team is responsible for setting up controls and monitoring the Customer Service activities.
We are looking for a controller with good controllership skills and who does not shy away from being analytical and explorative. You are comfortable in your communication and stakeholder management. You will have close cooperation with other departments within the global Customer Services organization and you will work closely with the Etraveli Group Finance team.
What you will do
Create and maintain financial and business metrics
Build and improve existing reporting and controlling routines
Follow up and reporting of key business areas both of financial and operational character.
You will play a key role in highlighting trends and patterns, adherence to set targets as well as creating awareness in order to minimize risk.
Provide clear and concise insight to stakeholders, facilitating informed decision making within the organization
Support other colleagues within the Business Control team

Requirements
At minimum have a bachelor's degree in Business Administrations, Economics, Statistics or other related fields
Experience from international and multicultural organization
7-10 years of experience as Business Controller
Good communicator with the ability to handle multiple stakeholders
Analytical and comfortable with numbers
Flexible and enjoys a dynamic and fast paced workplace

Benefits
Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions in becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business.
We also offer:
A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location
Central office location in the City – We are located on Regeringsgatan in Stockholm and Dragarbrunnsgatan in Uppsala, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB .

Interima konsulter med fokus redovisning

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 11
Nytt
SJR arbetar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk och att vara det självklara valet under yrkeslivet. Med över 30 års erfarenhet har vi nu siktet inställt på att fortsätta växa och skapa än fler fantastiska kund- och kandidatupplevelser.

Om tjänsten
SJR Uppsala söker till vår interimsverksamhet, erfarna ekonomer inom redovisning och controlling. Vi arbetar hela tiden med att utöka vårt nätverk med kompetenta konsulter inom ekonomi. Är du interim konsult och kan beskriva dig själv som okomplicerad, snabblärd och driven? Har du gedigen erfarenhet inom ekonomi och letar nu efter ditt nästa uppdrag? Då vill vi gärna träffa dig för att etablera en kontakt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker dig som är van (och villig!) att arbeta operativt i redovisningsprocessen. De uppgifter som vanligtvis förläggs på dig under uppdrag är upprättande av månads- och årsbokslut, avstämning av balanskonton, moms- och skattedeklarationer, årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Vidare ingår ofta även analys av resultatet av bokslutet, för att söka förklaringar till eventuella avvikelser och lägga fram bokslutsrapport till företagsledningen. Det gäller även att vara revisorerna behjälplig vid revisionstillfällena.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning. Du har erfarenhet av att självständigt hantera månads- och årsbokslut, gärna inom en koncernstruktur. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du en problemlösare med ett strukturerat arbetssätt. Du har god förmåga att hantera parallella uppgifter, du är prestigelös i ditt förhållningssätt till arbetsuppgifters komplexitet. Du är bra på att samarbeta och bygga goda relationer, och du förstår att arbetsbelastningen varierar beroende på affärsmässiga händelser och bokslutsperioder.

Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonomiassistent till vår kund i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 29
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som vill jobba i en bred roll som ekonomiassistent på ett mindre, trevligt och innovativt företag i Uppsala. På företaget arbetar ca 50 personer och ekonomiavdelningen består av CFO, redovisningschef, ekonomiassistent och nu behöver man utöka med ytterligare 1 ekonomiassistent som vill bidra med sin kompetens. Detta är inledningsvis ett längre konsultuppdrag via oss på SJR där goda möjligheter finns att bli överrekryterad till kunden om ni skulle trivas bra med varandra. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Kund och Leverantörsreskontra
* Avstämningar
* Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma på en mindre ekonomiavdelning


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande. Du har erfarenhet från en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå, antingen från en roll som redovisningsekonom eller som ekonomiassistent där du arbetat brett! Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Excel. Det är meriterande med vana av arbete i bolag/koncerner med internationell verksamhet.


Personliga egenskaper
Som person är du ordningsam, strukturerad och ansvarsfull. Du är prestigelös, hjälpsam och tycker om förändringar. Vidare är du nyfiken, vill hela tiden utvecklas, lära dig nytt och förbättra ditt arbetssätt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup på linnea.jarverup@sjr.se alt 0708-234145. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

IT-support till bolag i city

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 6
SJR IT söker dig som är ute efter en ny utmaning inom IT-support och kan starta din nya anställning inom snar framtid. Som konsult hos oss på SJR IT kommer du att arbeta med support på plats hos en våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget beräknas pågå ca 8 månader med avsikt att löpa vidare i en anställning hos vår kund.


Om tjänsten
Vi tror att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service.Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor supporterar kunder med diverse tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare via Active Directory. Du hanterar ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs med att supportera andra. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Vidare är du flytande i svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat.

Ansökan
Har du frågor? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-24

Ansök nu

Jurist till medelstort bolag i centrala Uppsala

Affärsjurist
Läs mer Aug 29
Om tjänsten
Är du en engagerad och prestigelös jurist som brinner för avtalsfrågor och har erfarenhet av arbete inom compliance? Vi söker dig som är intresserad av ett uppdrag som förväntas pågå under ett år. Du kommer till en familjär och dynamisk organisation i centrala Uppsala som innefattar ca 80 medarbetare, verksam inom life science-sektorn. Vi ser gärna att du är tillgänglig för uppdraget inom kort. Uppdragets omfattning är 50-100 %.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Upprättande, granskning och förhandling av lika former av kontrakt med kunder, samarbetspartners, leverantörer m.m.
• Löpande frågor och rådgivning kopplade till avtalsrätt eller övriga legala frågor som uppstår inom verksamheten.
• Arbete inom compliance där vår kunds verksamhet är styrd av flertalet lagar och regler med tyngdpunkt på GDPR-regelverket. Rådgivning i processer och implementeringar av system, hantering av personuppgiftsbiträden m.m.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är i början av din karriär som jurist och har något eller ett par års erfarenhet inom kommersiell avtalsrätt och GDPR gärna inom life science-sektorn.



Personliga egenskaper
Du är en positiv, kommunikativ och affärsmässig person. Du har en god analytisk förmåga, är noggrann, strukturerad och resultatinriktad. Vidare är du ansvarsfull, initiativtagande och prestigelös i ditt förhållningsätt. Du är van vid att arbeta självständigt och lösningsorienterat.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christine Stamfeldt via christine.stamfeldt@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 21
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer hos vår kund, ett större företag i centrala Uppsala kommer du att arbeta med kundreskontran tillsammans med ett härligt och glatt team. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Hos vår kund finns det goda utvecklingsmöjligheter och även möjlighet att bli rekryterad direkt till företaget på sikt. Hos oss på SJR får du en trygg tillsvidareanställning som konsult och detta skulle vara ditt första uppdrag (du får givetvis reda på vilket företag det gäller vid en första kontakt med oss)


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt huvudfokus kommer att ligga på krav- och inkassohantering. Du har daglig dialog med kunder både på svenska och engelska då många kunder är internationella. Vidare ingår andra uppgifter inom kundreskontra samt att vara behjälplig över telefon och mail.

Arbetsuppgifter:
• Kravhantering
• Skicka ut påminnelser
• Kontakt med inkasso
• Kontakt med kunder
• Inbetalningar
• Fakturering
• Avstämningar


Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet av att ha jobbat som ekonomiassistent sedan tidigare och förståelse för bokföring samt ha goda systemkunskaper, gärna erfarenhet från ett större ekonomisystem.


Personliga egenskaper
I din arbetsroll behöver du vara noggrann, strukturerad och tycka om att ha mycket att göra. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och driven. Du är orädd och van att ta dialog med kunder. Vidare tar du egna initiativ, vill alltid förbättra dina arbetsmoment och de processer du arbetar i. Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Detta är långsiktigt uppdrag hos vår kund som börjar i form av en trygg konsultanställning hos oss på SJR.



Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup på linnea.jarverup@sjr.se alt 0708-234145. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu