Uppsala: Stockholm: Senior Systemutvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stockholm: Senior Systemutvecklare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som har minst 4 års arbetserfarenhet från digitalbyrå eller från någon inhouse utvecklingsavdelning. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som systemutvecklare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som systemutvecklare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Grundkrav att du:

Talar och skriver flytande svenska och engelska.   
Har en högskoleutbildning inom programmering eller har erfarenhet som motsvarar detta.
Minst 4 års arbetserfarenhet från digitalbyrå eller från någon inhouse utvecklingsavdelning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Övriga ekonomer.

Integrationsutvecklare till Frontwalker!

Läs mer Jun 19
Vill du jobba med integrationsutveckling? Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet under ansvar att forma din egen vardag och utveckla din kompetens!
Frontwalker, en etablerad aktör med över 35 år i IT-branschen, fortsätter sin resa mot innovation och teknisk expertis, särskilt inom life science och e-hälsa. Med vår expansion och strävan efter att ständigt ligga i framkant söker vi nu en erfaren utvecklare som är passionerad om att bidra med sin kod och tekniska kunskap för att skapa verklig förändring.
Vem är du?
I din roll som integrationsutvecklare ingår att ha kontakt med kunder och du bör vara lyhörd för och intresserad av att förstå kundens verksamhet och behov för att sedan kunna omvandla det till tekniska krav. Som person trivs du i en miljö där kundkontakt är en del av vardagen och du är van vid att arbeta lösningsfokuserat för att uppfylla kundens behov. Du delar med dig av din kunskap till andra och trivs att jobba i ett team. Du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska obehindrat.
Vi söker dig med erfarenhet inom följande:
5 års erfarenhet av utveckling, främst inom språk som Java, C#, och/eller Javascript.
gedigen förståelse för olika tekniker och en skarp känsla för att hitta innovativa lösningar.
olika teknologier som XML, Json, SOAP, REST och databashantering inklusive transformering mellan dessa
utveckling på integrationsplattformar som MuleSofts Anypoint Platform (Java), Biztalk (C#) eller liknande är meriterande
rita upp arkitektur för kommunikation mellan olika system och implementera API:er för smidig kommunikation mellan dessa
förståelse för felhanteringsstrategier och användande av köer

Vi erbjuder dig
Att vara en del av ett företag som är djupt engagerat i life science och e-hälsa.
Möjlighet att arbeta med meningsfulla projekt som gör skillnad såväl inhouse som ute hos våra kunder
En inkluderande och uppmuntrande arbetsmiljö (kommer i ord nedan).
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Marknadsmässig lön och attraktiva förmåner, inklusive friskvård och försäkringar.
Flexibla arbetstider och ett roligt arbetsliv.

Varför Frontwalker?
Som en del av Frontwalker blir du en del av ett företag med en rik historia och en spännande framtid inom life science. Du kommer tillhöra vårt Uppsala eller Stockholmskontor, båda centralt belägna, det symboliserar vår strävan efter innovation och kvalitet. Du blir en del av ett dynamiskt team där vi värdesätter kunskapsutbyte, teamaktiviteter och ständig utveckling.
Vill du vara en Frontwalker?
Vad väntar du på? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Carolina Gustavson på 073505 42 34 eller mejla till rekrytering@frontwalker.se Varmt välkommen att höra av dig!

Ansök nu

Fullstackutvecklare .NET/Angular

Läs mer Maj 9
Forma framtiden med kod – bli en del av Frontwalker ADM!
Frontwalker är en väletablerad aktör med över 35 års erfarenhet i IT-branschen. Vi arbetar med spännande uppdrag – där teknik gör verklig skillnad för människor och samhälle. 
Nu söker vi en fullstackutvecklare med expertis inom .NET och Angular – en tekniskt skicklig och konsultmässig kollega som vill utvecklas, samarbeta och skapa framtidens digitala lösningar. Är det du?
Vem är du?Vi söker en skicklig och konsultmässig fullstackutvecklare med expertis inom .NET och Angular, som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Teknisk kompetens:
Fullstack .NET – Stark utvecklingsförmåga i backend och frontend.
Frontend Erfarenhet av Angular.
Backend: C# 
Testautomatisering: Van att arbeta med acceptanskriterier, (tex, Flow Red & Roll och Cypress.)
Spårbarhet: Förståelse för kravhantering och spårbarhet genom utvecklingsprocessen.
Erfarenhet av Azure modern infrastruktur, (tex. hub & spoke och landing zone-lösningar.
Förståelse för komplexitet i nätverk.
CI/CD & DevOps: Förmåga att bygga och optimera pipelines för kontinuerlig integration och leverans.

Arbetssätt & mindset:
Trivs med Scrum och vill ständigt förbättra arbetssätt och effektivitet.
Receptiv, flexibel och redo att bidra där det behövs.
Förmåga att snabbt sätta sig in i nya tekniker och arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig En inkluderande arbetsplats
Work-life balance kultur
Interna utvecklingsmöjligheter samt kompetensutveckling
Friskvård och bra försäkringar
Flexibla lönemodeller
Sist men inte minst – att ha kul på jobbet

Varför Frontwalker ADM?
Hos oss blir du en del av en spännande resa. Vårt kontor i Magasin X, nära Uppsala Central, erbjuder en inspirerande miljö där du kan utvecklas och göra skillnad tillsammans med engagerade kollegor.
Vill du vara en Frontwalker?Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Carolina Gustavson på 073505 42 34 eller mejla till rekrytering@frontwalker.se Varmt välkommen att höra av dig!

Ansök nu

Embedded-utvecklare till Prevas Uppsala

Läs mer Apr 29
Vill du vara med och utveckla teknik som gör skillnad på riktigt? Hos Prevas Uppsala får du chansen att arbeta i en stimulerande miljö där innovation och samhällsnytta står i centrum. Som en del av vårt engagerade team får du möjlighet att arbeta med den senaste teknologin, bidra till banbrytande lösningar inom medicinteknik och Life Science, och växa både personligt och professionellt. Om du söker en roll där din kompetens värderas högt och där du är omgiven av kollegor som stöttar och inspirerar – då är Prevas Uppsala rätt plats för dig! Om Prevas Uppsala Prevas är ett tekniskt konsultföretag som erbjuder lösningar, tjänster och produkter till företag inom en rad olika branscher. I Uppsala arbetar Prevas primärt inom Medicinteknik och Life Science med utveckling av produkter som på ett eller annat sätt skapar samhällsnytta. Analytiska instrument inom patientvård eller forskning är ett exempel och Prevas har vana av helhetsåtaganden, vilket innebär att deras kunder kan komma med en enkel idé eller skiss så tar de det därifrån hela vägen till färdig produkt. Medicintekniska företag lägger helt enkelt sin framtid i Prevas händer och vi vill gärna att du är med och skapar den!
Prevas Uppsala är ca 50 medarbetare inom system, mjukvara, hårdvara, elektronik och kvalitet och sitter centralt på Kungsgatan i Uppsala, nära tåget och nära kunderna!
Prevas Uppsala erbjuder
En stimulerande arbetsmiljö med fokus på innovation och kvalitet.
Möjlighet att arbeta med den senaste teknologin och utveckla dina färdigheter.
Ett engagerat och stöttande team som värdesätter samarbete och utveckling.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Om teamet och rollen Teamet består av både juniora och seniora utvecklare som gärna delar kunskaper med varandra. Det är en ganska jämn fördelning där hälften räknar sig som embedded-utvecklare och andra halvan jobbar främst med .NET. Det bästa teamet vet är när de har ett inhouse-projekt på Prevas-kontoret, för då får teamet jobba tillsammans och ofta också med andra kollegor från mekanik och elektronik-gruppen. Med det sagt är Prevas Uppsala väldigt uppskattade ute på plats hos deras kunder också.
Anders som är chef för teamet har som filosofi att alla ska tycka att det är kul att gå upp på morgonen och dra i väg till jobbet. Givetvis kan en måndagsmorgon i november dämpa den känslan men uppdraget man utför ska i alla fall vara intressant och utvecklande för den enskilda medarbetaren.
PåPrevas tror man påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver de personer som dig. De kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. De har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Prevas vet ocksåattderas gemensamma kompetens blir starkare när man hjälper varandra och bryr sig. Därför bygger deras kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen.
Om dig Vi söker dig som idag jobbar som embedded-utvecklare och har jobbat minst 5 år med relevanta arbetsuppgifter, vilket gör att du känner dig bekväm i rollen som utvecklare.
Du har erfarenhet att utveckla i C och/eller C++ och drivs av att lösa problem. Vi ser gärna att du också provat på lite andra språk som Python och kanske C#. 
Vi ser även att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en positiv person som alltid sätter kunden i fokus genom att vara utåtriktad, flexibel, initiativrik och drivande. Du drivs du av att lösa problem och dela med dig av dina erfarenheter till andra.
Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Data scientist / Systemutvecklare databearbetning och analys

Läs mer Jun 18
UCR

Vi på UCR har hög efterfrågan på våra tjänster och behöver specifikt förstärka vårt utvecklingsteam med kompetens inom databearbetning och analys. Ta chansen att göra ett viktigt bidrag till att hålla vår mission levande; att förbättra människors hälsa i Sverige och i hela världen! Vi är en trygg och stabil arbetsgivare och som anställd hos oss får du ett inspirerande, meningsfullt och givande jobb som gör skillnad.

Om UCR och vår kvalitetsregistersektion
Uppsala Clinical Research Center (UCR) är Sveriges ledande kliniska akademiska forskningscenter. Vår verksamhetsidé är att förbättra och underlätta klinisk forskning och kvalitetsuppföljning.

Kvalitetsregister används för att löpande utvärdera och förbättra kvaliteten i vården och ger en unik möjlighet att följa resultat och kvalitet. De bidrar till att rädda liv, uppnå jämlik hälsa och används aktivt för uppföljning, lärande, förbättring, forskning samt ledning inom offentlig och privat vård. Kvalitetsregister är tillsammans med hälsodataregister, andra befolkningsregister och biobanker några av de mest kraftfulla forskningsunderlagen i världen. Kvalitetsregistersektionen utvecklar och förvaltar dessa register som tillgängliggörs via rapporter och moderna webbgränssnitt. Rollerna inom kvalitetsregistersektionen hos UCR består bland annat av projektledare, systemarkitekter, systemutvecklare, UX-designers och kvalitetsansvarig.

Vi erbjuder en teambaserad, agil arbetsmiljö med möjlighet att arbeta längs hela livscykeln för våra produkter och i projekt. Du är även delaktig i utvecklingen av våra processer, verktyg och tekniker.

Uppdraget
Som Data Scientist/ systemutvecklare med inriktning mot databearbetning och analys arbetar du med att tillhandahålla statistikstöd och rådgivning vid förvaltning och utveckling av kvalitetsregister samt att blicka framåt för att ständigt utveckla vårt erbjudande.

Vi använder bland annat teknikerna:
• Produkter från SAS Institute som data-backend: SAS Viya och SAS 9.4.
• MariaDB för datainsamling.
• Java och Spring för applikationsutveckling.
• Git för versionshantering.
• Jira för ärendehantering.

Just nu söker vi två olika profiler inom det här området för att förstärka vårt utvecklingsteam.

1. Data Scientist/Utvecklare med erfarenhet av SAS
Vi har en hög produktionstakt och söker dig som kan gå in i vårt utvecklingsteam och bidra med alla vanligt förekommande uppgifter i det dagliga arbetet med kvalitetsregister och registerbaserade studier. Det rör ofta förfrågningar om att ta ut underlag till forskare och andra datauttag, men även arbetsuppgifter kopplade till förvaltning och utveckling av rapporter/utdatalösningar.

Vi arbetar med SAS som verktyg och bas och du behöver vara väl förtrogen med, och arbeta obehindrat i SAS.

2. Data Scientist/Utvecklare inom databearbetning och analyslösningar
Då omvärlden rör sig snabbt, allt mer data ackumuleras i våra system och det ständigt ställs högre krav på att tillhandahålla data för olika ändamål behöver vi ständigt bli bättre. Vi söker därför dig som kan gå in i vårt utvecklingsteam och tillsammans med våra systemutvecklare bidra till effektivare och mer ändamålsenliga leveranser, tex. genom automatisering. Här söker vi en generell profil som är öppen för att utforska olika tekniker för att komplettera vår grund av produkter från SAS Institute i de förbättringsprojekt vi initierat.

Beroende på verksamhetens behov kommer du också att förstärka vårt utvecklingsteam för utdata och arbeta med de uppgifter som beskrivs i profilen ovan.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med databearbetning och analyslösningar, oavsett verktyg eller teknik, och som kan omsätta dessa kunskaper mer generellt.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot systemutveckling, statistik eller ingenjörsvetenskap. Som person är du en lagspelare med god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du delar med dig av dina kunskaper och är alltid öppen för att lyssna på dina kollegors och kunders förslag och synpunkter. Du är öppen för nya idéer, trivs med utveckling och förbättring och har en professionell och ödmjuk inställning till utmaningar, medarbetare och kunder.

Vi tror att både erfarenheter och personligheter är viktiga i ett välfungerande team och kommer således att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Vi tillämpar flexibelt arbetssätt, vilket innebär att det finns möjligheter att delvis arbeta på distans. Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vi är placerade i trevliga lokaler i Uppsala Science Park där du självklart har en arbetsplats tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har möjlighet att arbeta delvis på distans

Vill du veta mer?
Chef, Erik Sparrman
erik.sparrman@ucr.uu.se

Fackliga representanter
SACO: susanna.thornqvist@ucr.uu.se
Vision: Johanna.vintersved@ucr.uu.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd.

Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Fullstackutvecklare inom AI/Life Science till Uppsala!

Läs mer Jan 17
Vill du vara med och bygga framtidens teknik inom Life Science och AI? Bli en del av vårt härliga team i Uppsala!
Frontwalker Group är en väletablerad aktör med över 35 års erfarenhet i IT-branschen. Vi arbetar med spännande uppdrag – där teknik gör verklig skillnad för människor och samhälle. Nu söker vi en systemutvecklare som vill vara med och skapa framtidens digitala lösningar. Har du erfarenhet inom AI/Machine Learning eller Life Science? Eller båda? Då är du precis den vi letar efter!
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du en engagerad systemutvecklare med en konsultprofil som vill bidra inom Life Science, AI/Machine Learning eller båda. Du är kvalitetsmedveten, problemlösningsorienterad och van att arbeta agilt i nära samarbete med kollegor och kunder. Med din kommunikativa förmåga kan du tydligt förmedla tekniska lösningar och skapa affärsvärde genom att förstå kundens behov. Du tar ansvar för hela leveransen, från idé till implementation, och håller dig uppdaterad om nya tekniska och affärsmässiga trender. Din självständighet, nyfikenhet och förmåga att bygga långsiktiga relationer gör dig till en värdefull del av teamet.
Din erfarenhet och tekniska kompetens:
Minst 5 års erfarenhet av backend- eller fullstackutveckling inom C#/.NET eller Java, gärna i komplexa och skalbara system.
Erfarenhet av frontendutveckling med moderna ramverk som React, Angular eller Vue.js.
Praktisk erfarenhet av molntjänster som AWS, Azure eller Google Cloud, inklusive implementering av CI/CD-pipelines.
God kunskap om databashantering (t.ex. Server eller MongoDB).
Flytande svenska och engelska i tal och skrift, med god kommunikativ förmåga.
Erfarenhet från konsultbranschen eller projektbaserat arbete.

Meriterande om du har en Life Science-profil:
Praktisk erfarenhet av HL7/FHIR eller andra standarder för medicinsk data.
Systemintegration och API-utveckling.
Erfarenhet av arbete i validerade miljöer (GxP), med fokus på dokumentation och kvalitetssäkring.
Kunskap om hantering av medicinsk data eller laboratoriedatasystem (LIMS), inklusive datamappning och analys.
Förståelse för regulatoriska krav och datasäkerhet, exempelvis GDPR.
Erfarenhet av att implementera skydd av känslig data.
Erfarenhet av att arbeta med offentlig sektor.
Skapa interoperabla lösningar för hälso- och sjukvårdssystem.

Meriterande om du har en AI/Machine Learning-profil:
Utveckling av ML-modeller med ramverk såsom TensorFlow, PyTorch.
Erfarenhet av Natural Language Processing (NLP) och språkmodeller.
Kunskap om Computer Vision och AI i molntjänster (Azure AI, AWS SageMaker).
Erfarenhet av datahantering och kvalitetssäkring i AI-projekt.

Vi erbjuder dig:
Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats där flexibilitet och stark gemenskap står i fokus. Hos oss får du möjlighet att arbeta i utmanande projekt som verkligen gör skillnad inom samhällsviktiga branscher. Vi värnar om din utveckling och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling. Hos oss får du en marknadsmässig lön och förmåner som friskvårdsbidrag och omfattande försäkringar. Vi värnar om att skapa en trygg och stimulerande arbetsmiljö.
Varför Frontwalker Group?
Hos oss blir du en del av en spännande resa inom Life Science. Vårt kontor i Magasin X, nära Uppsala Central, erbjuder en inspirerande miljö där du kan utvecklas och göra skillnad tillsammans med engagerade kollegor.
Vill du vara en del av Frontwalker?
Vad väntar du på? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Carolina Gustavson på 073505 42 34 eller mejla till rekrytering@frontwalker.se Varmt välkommen att höra av dig!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbakuten Väst AB .

Uppsala: Inköpsassistent till iPiccolo

Inköpare
Läs mer Maj 3
Rollen som inköpsassistent innebär organisera allt inköpsarbete för att säkerställa produkttillgänglighet som bestäms från tid till annan av företagets ledning. Att säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser tillsammans med inköpschef. Skapa och upprätthålla väl fungerande relationer med leverantörer och andra partners som berör denna roll och arbetsinnehåll. Som inköpsassistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga på inköpsavdelningen, säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lageromsättningshastighet, inkuranshantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet. I övrigt skall rollen även bidra till övriga på inköpsavdelningen förekommande arbetsuppgifter.  

MERITER

Vi ser gärna att duhar gått en inköpsutbildning eller jobbat med inköp av produkter tidigare. Du är en van användare av Excel och ofiicepaketet. Samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

ARBETSUPPGIFTER

Inköpsassistenten skall aktivt delta i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen för att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller från tid till annan:     

Delta i avdelningens arbete när det gäller tidplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla inköpsstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, genomföra förhandlingar, kostnadskontroll, följa upp och avrapportera resultat och trender.
Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetarna.
Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar.
Säkerställande att lagar, regler, certifieringar och anskaffningspolicy följs.
I övrigt vara behjälplig med övriga arbetssysslor inom avdelningen, såväl permanenta som temporära.
Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på inköpsavdelning och säljavdelningen.
Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.
Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande frågor rörande inköpen.
Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida inköp.
ARBETSTIDER

Är flexibla men start mellan 0600-09:00 och slut mellan 15:00-18:00 

FÖRMÅNER

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.

Ansök nu

Uppsala: Norsktalande kundtjänst till e-handelsbolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 30
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och norska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden via telefon, e-post och chatt.Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig och effektiv service när du besvarar frågor kring beställningar, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda norska och svenska i tal och skrift. Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om produkter som snus, ljuskällor eller 3D-skrivare är av stort intresse för oss. Förutom effektiv hantering av kundernas ärenden är språknivå och trevlig tonalitet i kundbemötandet viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter, kan anpassa tempo efter arbetsmängd och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3 500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Möjlighet till arbete på distans
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13. Flexibilitet finns

Ansök nu

Uppsala: Webbdesigner till ipiccolo

Webbtekniker
Läs mer Maj 14
Om iPiccolo AB
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsbolag med huvudkontor i Uppsala. Vi driver 14 varumärken, däribland inkClub – ett av Nordens mest välkända varumärken för bläck, toner och kontorsmaterial. Med över fem miljoner kunder och en omsättning på drygt 600 miljoner kronor (2024), växer vi kontinuerligt genom både organisk tillväxt och förvärv. Här präglas vardagen av entreprenörsanda, tempo och möjligheter.

Dina arbetsuppgifter:  

Skapa marknads- och kampanjmaterial för bland annat webbsidor, nyhetsbrev, digital annonsering, affiliateprogram och printkampanjer.
Arbeta med flera varumärken på olika marknader, med fokus på design och enklare copy som driver försäljning.
Publicera bildmaterial och bygga landnings- och kampanjsidor i Hybris CMS.
Samarbeta med interna beställare som produktchefer och kanalansvariga – lyhördhet och god servicekänsla är avgörande.
Delta i större projekt som en viktig del av marknadsteamet.
Bidra i ett högt arbetstempo med fokus på samarbete, kvalitet och att hålla deadlines.
Vara en nyckelperson i produktionen av marknadsföringsmaterial riktat mot både privat- och företagskunder. 
Dina kvalifikationer  

Relevant eftergymnasial utbildning inom webbdesign och grafisk produktion.
1-2 års erfarenhet inom online design, helst inom e-handel.
Goda kunskaper i Photoshop och InDesign.
Erfarenhet från arbete med att skapa annonser av olika slag, responsiv webbdesign och mobila webb-gränssnitt.
Förståelse för design utifrån data och kundbeteende som du använder för att skapa säljande design.
Erfarenhet av publicering av bildmaterial och övrigt content i CMS-program. iPiccolo har SAP Hybris webbplattform.
Det är meriterande om du har arbetat med rörlig design och van vid olika digitala verktyg.
Har du även erfarenhet av fotografering av produkt- och miljöbilder till kampanjmaterial är det positivt, eftersom fotografering i vår fotostudio också kan ingå i arbetet 
Din profil  

du ska vara självgående och ha en stark drivkraft
hög grad av kreativitet och framåtanda
du ska ha förmåga att driva många olika produktioner framåt samtidigt
du ska ha lätt för att samarbeta och vara lösningsorienterad
du tycker om när arbetet har ett högt tempo och ibland korta deadlines.  
Anställningsform

Heltid. Provanställning 6 månader tillämpas. 

Tjänstens placering

Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala.  

Förmåner

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt flera trevliga personalaktiviteter under året.

Ansök nu

Uppsala: Marknadskoordinator till iPiccolo

Marknadskoordinator
Läs mer Maj 6
Vi söker efter dig som brinner för marknadsföring, kommunikation och produktions-projektledning till tjänsten som Marknadskoordinator till e-handelsbolaget iPiccolo AB. 

Din profil

Du är en driven person som alltid strävar efter att komma i mål och att uppnå att bättre resultat.
Du känner dig hemma i olika digitala miljöer och tar med viss förförståelse lätt till dig olika system, e-handelsplattformar och analysverktyg.
Du är nyfiken, kreativ och öppen för att lära dig nya saker samt pröva olika grepp för att utveckla kommunikationen och e-handelssajterna.
Du ska ha förmåga att driva många olika uppgifter/projekt framåt samtidigt och ha lätt för att samarbeta.
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya trender, verktyg/system eller andra förändringar som ständigt sker i den digitala världen.
Du tycker om när arbetet har ett högt tempo och ibland korta deadlines.
Du är engagerad och intresserad av försäljning, marknadsföring och ny teknik, som till exempel AI.  
Dina kvalifikationer

Du har en relevant eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Du har minst 1–5 års arbetslivserfarenhet inom e-handel/kommunikation/UX.  
Du har viss förkunskap om Google Analytics och gärna Clarity.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet av personalansvar och/eller leda team ser vi som meriterande 
Dina arbetsuppgifter  

Den här tjänsten har en stor variation av arbetsuppgifter, där du kommer att arbeta nära marknadschefen och ha en viktig roll på marknadsavdelning. Du både driver och är delaktigt i många olika projekt och arbetsområden områden. Uppgifterna kan komma att variera utifrån våra behov över tid. Här följer några av de huvudsakliga uppgifterna som blir dina arbetsuppgifter: 

Att hantera löpande arbete med material och uppföljning av våra varumärkesbyggandekanaler, såsom radio, utomhus/trafikreklam, TV, PR (copy), print, barter, event och sponsring.
Att koordinera / projektleda marknadsavdelningen vid plattformsbyten vid eventuella nyförvärv.
Att koordinera planering, optimering och uppföljning av CRM-kanalen
Att ansvara för hantering av kund-/produktomdömen. Kontakt med partners som Trustpilot/Testfreaks samt uppföljning av betyg och kundnöjdhet. Ansvar för integrationer kring / och utveckling av kundomdömen.
Att driva och utveckla kommunikationen på våra sajter.
Att ha ansvar för att legal-/villkorstexter av olika slag samt företagspresentationer är uppdaterade. Det innefattar copy kring GDPR, cookieregler samt certifieringar mm
Eventuellt personalansvar för copy/design.
Att hjälpa till och ta hand om med allmänt förekommande uppgifter på marknadsavdelningen vid behov.
Anställningsform

Heltid. Provanställning 6 månader tillämpas. 

Tjänstens placering

Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala.  

Förmåner

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt flera trevliga personalaktiviteter under året.

Om iPiccolo AB

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB 14 st olika varumärken inom e-handel. Företaget omsatte drygt 600 miljoner kronor år 2024 och är idag ca 85 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

Ansök nu

Uppsala: Inköpsassistent till iPiccolo

Inköpare
Läs mer Apr 14
Rollen som inköpsassistent innebär organisera allt inköpsarbete för att säkerställa produkttillgänglighet som bestäms från tid till annan av företagets ledning. Att säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser tillsammans med inköpschef. Skapa och upprätthålla väl fungerande relationer med leverantörer och andra partners som berör denna roll och arbetsinnehåll. Som inköpsassistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga på inköpsavdelningen, säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lageromsättningshastighet, inkuranshantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet. I övrigt skall rollen även bidra till övriga på inköpsavdelningen förekommande arbetsuppgifter.  

MERITER

Vi ser gärna att duhar gått en inköpsutbildning eller jobbat med inköp av produkter tidigare. Du är en van användare av Excel och ofiicepaketet. Samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

ARBETSUPPGIFTER

Inköpsassistenten skall aktivt delta i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen för att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller från tid till annan:     

Delta i avdelningens arbete när det gäller tidplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla inköpsstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, genomföra förhandlingar, kostnadskontroll, följa upp och avrapportera resultat och trender.
Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetarna.
Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar.
Säkerställande att lagar, regler, certifieringar och anskaffningspolicy följs.
I övrigt vara behjälplig med övriga arbetssysslor inom avdelningen, såväl permanenta som temporära.
Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på inköpsavdelning och säljavdelningen.
Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.
Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande frågor rörande inköpen.
Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida inköp.
ARBETSTIDER

Är flexibla men start mellan 0600-09:00 och slut mellan 15:00-18:00 

FÖRMÅNER

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.

Ansök nu

Uppsala: Inköpsassistent till iPiccolo

Inköpare
Läs mer Feb 7
Rollen som inköpsassistent innebär organisera allt inköpsarbete för att säkerställa produkttillgänglighet som bestäms från tid till annan av företagets ledning. Att säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser tillsammans med inköpschef. Skapa och upprätthålla väl fungerande relationer med leverantörer och andra partners som berör denna roll och arbetsinnehåll. Som inköpsassistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga på inköpsavdelningen, säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lageromsättningshastighet, inkuranshantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet. I övrigt skall rollen även bidra till övriga på inköpsavdelningen förekommande arbetsuppgifter.  

MERITER

Vi ser gärna att duhar gått en inköpsutbildning eller jobbat med inköp av produkter tidigare. Du är en van användare av Excel och ofiicepaketet. Samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

ARBETSUPPGIFTER

Inköpsassistenten skall aktivt delta i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen för att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller från tid till annan:     

Delta i avdelningens arbete när det gäller tidplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla inköpsstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, genomföra förhandlingar, kostnadskontroll, följa upp och avrapportera resultat och trender.
Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetarna.
Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar.
Säkerställande att lagar, regler, certifieringar och anskaffningspolicy följs.
I övrigt vara behjälplig med övriga arbetssysslor inom avdelningen, såväl permanenta som temporära.
Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på inköpsavdelning och säljavdelningen.
Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.
Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande frågor rörande inköpen.
Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida inköp.
ARBETSTIDER

Är flexibla men start mellan 0600-09:00 och slut mellan 15:00-18:00 

FÖRMÅNER

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.

Ansök nu