Uppsala: Support tekniker konsult - Enköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Support tekniker konsult - Enköping i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Är du en serviceinriktad person som har ett brinnande intresse för IT?

Då är det här möjligheten för dig!

Vi söker nu en support tekniker med några års erfarenhet av teknisk support/kundsupport för vår kunds räkning.

Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Vad innebär det att arbeta inom Workforce Services & Consulting på Onitio?

Workforce Services & Consulting är den del av oss som finns på plats ute hos våra kunder, oftast för längre men ibland även för kortare uppdrag. Som konsult hos oss får du det bästa av två världar – tillhörigheten, gemenskapen och kompetensutvecklingen som följer av att vara en del av Onitio och delaktigheten i det dagliga arbetet ute hos din kund.

Du är vår specialist och ambassadör på plats hos kunden och dina arbetsuppgifter varierar utifrån vilken roll du har.

Och vilka roller hittar man hos oss?

Våra kunduppdrag är allt ifrån strategiska, komplexa roller till kortare projekt och kunderna återfinns inom bland annat fordonsbranschen, teknikföretag, myndigheter mm.

För det här uppdraget söker vi en Support tekniker till vår kund i Enköping.

Från starten och under hela din anställning har du har en nära dialog med din konsultchef som finns där för dig och har sitt främsta fokus på att du ska må bra, utmanas och utvecklas i din roll.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i ett IT-servicedesk-team som stöttar kundens användare. Dina dagliga uppgifter kommer variera med allt från vanlig slutanvändarsupport med Office365-applikationer, felsökning av datorer, skrivare och övrig IT-utrustning, administration och beställningar och även mer komplexa ärenden. Ärendehanteringen sker i första hand genom kundens ärendehanteringssystem 4ME. Tjänsten är en omväxlande och utvecklande roll för dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Vem är du?

Vi vill att du är flexibel, ansvarstagande, strukturerad och har ett starkt tekniskt intresse. Du är en kommunikativ och social person som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera är avgörande.

För att vara framgångsrik i rollen vill vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du som medarbetare vill utvecklas tillsammans med oss och skapa service i världsklass.

Kravprofil:

Innehar körkort B

Djup kunskap om IT-hårdvara och mjukvara, primärt Windowsbaserade operativsystem men även serverkunskap ses som fördelaktigt.

Arbetat några år inom IT-support.

Din tekniska erfarenhet inkluderar arbete med Active Directory, Azure, ServiceNow eller andra ärendehanteringssystem. Windows 10, Office 365, Powershell, Windows Server, goda nätverkskunskaper.

Önskvärt är att du har god kännedom av ITIL (Information Technology Infrastructure Library).

Behärskar svenska flytande och god engelska både i tal och skrift.

Genomgången gymnasieutbildning eller högre.

Om Onitio

Onitio är en nyligen etablerad IT-koncern, som är resultatet av en sammanslagning mellan InfoCare-koncernen och de tidigare Visma-bolagen; Exso AS, Value Retail Consulting AS och EssCom AB. Onitio Group ägs av det norska investmentbolaget Aars.

Onitio är ledande i Norden inom företagets olika affärsområden som har som mål att fortsätta växa tillsammans med sina partners och kunder. I augusti 2023 har företaget mer än 1 500 anställda med en förväntad omsättning på nära 2 miljarder NOK 2023.

På Onitio ligger vi i framkant av IT-tjänster och erbjuder ett brett spektrum av expertis:

Onitio Technology levererar installation, support samt underhåll av IT- och teknisk utrustning i hela Norden.

Onitio Workforce Services and Consulting levererar resurser och heltäckande bemanningslösningar inom IT, både genom resurser på plats och fjärrsupport.

Onitio Solutions levererar lösningar inom detaljhandeln och närliggande branscher. Konsulttjänster med spetskompetens inom detaljhandel och IT kommer att tillhandahållas genom Value Retail Consulting.

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Verksamhetskonsult, IT

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Verksamhetskonsult, IT.

Verksamhetsutvecklare inom IT

Läs mer Apr 2
Har du bra förståelse för IT-utveckling, är driven, har god kommunikationsförmåga och kan bidra till gott arbetsklimat? Gillar du att jobba nära verksamheten för att hitta bra lösningar? Vill du arbeta i en verksamhet med ett meningsfullt syfte och bidra till samhällsnyttan? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare för att bidra till vår digitala verksamhetsutveckling.Varför Livsmedelsverket?
Mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt och intresset om både livsmedel i sig och Livsmedelsverkets arbete, är mycket stort.

På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedel- och dricksvattenförsörjning. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort behov av att arbeta med digitalisering, nya lösningar och vidareutveckling av våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga utveckling.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert och alla medarbetare, ledare och chefer tar gemensamt ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Din roll
Som verksamhetsutvecklare IT inom Livsmedelsverket har du en bred roll där jobbar du när ihop med verksamheten för att hitta de bästa verksamhetsutvecklingsidéerna genom innovationer och förstudier och att omsätta dessa till tjänster och produkter i linje med våra mål och strategier. I förekommande fall ansvarar du även för att bistå vid omsättning av verksamhetens krav till effektiva IT-stöd och säkerställa att verksamheten stöds av rätt och väl avvägda lösningar mellan kvalité, effektivitet och säkerhet.

Du har ett starkt intresse för att utveckla verksamheten. Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling med IT-stöd, av metoder och arbetssätt i de tidiga faserna från idé till projekt samt av att omsätta behov i övergripande lösningar. Du har stor erfarenhet av att samverka med andra organisationer och leverantörer för att få fram bra tillämpningar som sätter slutanvändarens behov och livshändelser i centrum. 

Enheten för digitalisering och IT 
Enheten för digitalisering och IT arbetar med verksamhetsutveckling och digitaliseringsfrågor samt driver projekt och ansvarar för förvaltning, drift och support av IT. Tjänsten är placerad i staben där även Enterprise arkitekterna finns. Enheten är inne i en expansionsfas och består just nu av drygt 43 personer.

Din kompetens
Vi söker dig som har utbildning och flera års erfarenhet av verksamhetsutveckling genom IT och strategiskt arbete i närtid. Du har kunskap om metoder för utredningar, nyttokalkyler, processer och inhämtat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du har varit med och drivit digitaliseringsprojekt och van att jobba med utredningar, förstudier och att leda workshops. Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift. Du har förstås ett intresse för verksamhetsutveckling och digitalisering. Det är meriterande om du har utbildning inom data/Systemvetenskap eller liknande, utbildning inom verksamhetsarkitektur samt erfarenhet inom projektledning/förvaltningsledning (gärna PM3).

Erfarenhet av systemutveckling från idé och krav till utveckling, drift och förvaltning är positivt. Vidare kan du få nytta av om du har erfarenhet av strategiskt arbete, förändringsledning, innovationsarbete, tjänstedesign, processutveckling och kravarbete.

Dina personliga egenskaper
Som person har du lätt för att samarbeta och att ta helhetsperspektiv, då ditt arbete kommer att spänna över hela verksamheten och du kommer att jobba med stora kontaktytor. Du har vana av att leda människor och är initiativtagande samt ställer rätt frågor för att utmana och nå resultat. Vidare är du analytisk och lösningsorienterad.  Du tar initiativ och provar gärna nya arbetssätt vilket bygger på att du är kommunikativ och lyhörd, är välorganiserad och har ett strukturerat arbetssätt. Du gillar att arbeta tvärfunktionellt och att sätta dig in i ”kundens behov och situation”.

Vid vårt urval kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Kristina Essén. Representant för Saco-S är Shara Unneberg och för ST Annie Gozzi. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2025-04-21. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2025/01595.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/Enheten för digitalisering och IT

Placeringsort: Uppsala

All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt,
och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris.
Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll.
Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Svenska kyrkans IT-sektion expanderar! Vill du vara med på resan?

Läs mer Jul 5
Just nu söker vi dig som är eller vill arbeta som Förvaltningsansvarig eller IT-Säkerhetssamordnare hos Svenska Kyrkan. Låter det intressant? Läs mer nedan!

OM TJÄNSTEN


Svenska kyrkan finns där människor finns, nära där du bor och på andra sidan jorden. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. Nu söker kyrkokansliet flera nya medarbetare till IT-sektionen som arbetar intensivt med digitalisering och effektivisering av administrationen för att frigöra resurser för Svenska kyrkans kärnverksamhet. Genom detta arbete kan kyrkans tusentals medarbetare arbeta med moderna processer, arbetsredskap och tjänster. För att lyckas med detta behövs just du som...

Förvaltningsansvarig

För dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling inom förvaltning finns nu chansen att kliva in i en stabil och trygg organisation, på en sektion med sann framåtanda. Som förvaltningsansvarig kommer du att få en nyckelroll i hur organisationen arbetar med sin förvaltningsmodell, där du får möjlighet att såväl leda som utveckla arbetet framåt.

IT-Säkerhetssamordnare

Med mer än fem miljoner medlemmar är Svenska kyrkans mission att skapa en trygg och säker miljö för våra användare och medarbetare, både digitalt och fysiskt. Som IT-säkerhetssamordnare kommer du att spela en avgörande roll i att skydda organisationens information och system mot cyberhot nu och i framtiden.

VI SÖKER DIG SOM
Du vill vara en del av en trygg, stabil och stor organisation som arbetar för ett bättre samhälle. På kyrkokansliet i Uppsala är det högt i tak och stämningen genomsyras av prestigelöshet och engagemang. Du får ta del av ett fint förmånspaket, såsom årsarbetsid och friskvårdstimme.

Du ansöker i respektive annons, för just den tjänst du är intresserad av.
Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Konsult- Verksamhetssystem

Läs mer Jun 14
Våra kunder och vår personal är det viktigaste i vår vardag på REKYL!
Du märker det direkt när du kliver in på kontoret, atmosfären går inte att undvika.
REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder. Vi älskar att driva utvecklingen framåt, vare sig det gäller nya produkter till kunder, nyutvecklade tekniker eller interna arbetsmetoder- allt vi kan göra för att ständigt förbättra oss själva och erbjudandet till våra kunder.

Du kommer få ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning- allt for att vi ska växa långsiktigt tillsammans!

Roll:

Tjänsten innebär att du på egen hand tar hand om befintliga kunder och driftsätter nya kunder i vårt affärssystem Rekyl. Du kommer att vara ansvarig för planering, utbildning, konfiguration och driftsättning av kunden. Du har också hand om regelbundna uppföljningar och ansvarar för att bygga och utveckla kundrelationen. Även andra administrativa arbetsuppgifter som registrering av leverantörsfakturor & skapande av dokumentguider förekommer.

Arbetet ställer höga krav på effektivitet och noggrannhet. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och är självgående. Du gillar också att jobba i en miljö som ständigt förändras och där ingen dag är den andra lik.

Målsättningen i alla lägen är att ge våra kunder bästa tänkbara serviceupplevelse.
Vi söker någon som är noggrann, strukturerad, kommunikativ och som kan ansvara för att driva en implementeringsprocess från ax till limpa. Du behöver vara självständig och lösningsorienterad i ditt arbete. Fortsatt söker vi en person som stärker upp och bidrar till teamet med erfarenhet av antingen administration- och eller ekonomibakgrund, alternativt ett systemtekniskt intresse.

Vi tror att du har andra viktiga egenskaper i form av att du är social och utåtriktad med ett kvalitets-och affärsmässigt tänk. Den personliga drivkraften bör främst vara att, tillsammans med övriga i gruppen, ge högkvalitativ service och systemsupport till våra nya och befintliga kunder.

Krav

- Flytande svenska i både tal och skrift
- God engelska i både tal och skrift
- God systemkunskap och datavana
- B-körkort

Meriterande

- Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl
- Implementerings- och/eller uppstartsarbete
- Kunskap om företagsekonomi
- Erfarenhet av ekonomisystem

Om du delar vår entusiasm och vision men är orolig för att din erfarenhet inte överensstämmer med alla angivna kvalifikationer, testa ansök ändå! Du kan vara den den perfekta kandidaten för denna roll eller någon annan i vår ständigt växande organisation.

At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more.

Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

Ansök nu

Konsult- Verksamhetssystem

Läs mer Jan 26
Våra kunder och vår personal är det viktigaste i vår vardag på REKYL!
Du märker det direkt när du kliver in på kontoret, atmosfären går inte att undvika.
REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder. Vi älskar att driva utvecklingen framåt, vare sig det gäller nya produkter till kunder, nyutvecklade tekniker eller interna arbetsmetoder- allt vi kan göra för att ständigt förbättra oss själva och erbjudandet till våra kunder.

Du kommer få ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning- allt for att vi ska växa långsiktigt tillsammans!

Roll:

Tjänsten innebär att du på egen hand tar hand om befintliga kunder och driftsätter nya kunder i vårt affärssystem Rekyl. Du kommer att vara ansvarig för planering, utbildning, konfiguration och driftsättning av kunden. Du har också hand om regelbundna uppföljningar och ansvarar för att bygga och utveckla kundrelationen. Även andra administrativa arbetsuppgifter som registrering av leverantörsfakturor & skapande av dokumentguider förekommer.

Arbetet ställer höga krav på effektivitet och noggrannhet. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och är självgående. Du gillar också att jobba i en miljö som ständigt förändras och där ingen dag är den andra lik.

Målsättningen i alla lägen är att ge våra kunder bästa tänkbara serviceupplevelse.
Vi söker någon som är noggrann, strukturerad, kommunikativ och som kan ansvara för att driva en implementeringsprocess från ax till limpa. Du behöver vara självständig och lösningsorienterad i ditt arbete. Fortsatt söker vi en person som stärker upp och bidrar till teamet med erfarenhet av antingen administration- och eller ekonomibakgrund, alternativt ett systemtekniskt intresse.

Vi tror att du har andra viktiga egenskaper i form av att du är social och utåtriktad med ett kvalitets-och affärsmässigt tänk. Den personliga drivkraften bör främst vara att, tillsammans med övriga i gruppen, ge högkvalitativ service och systemsupport till våra nya och befintliga kunder.

Krav

- Flytande svenska i både tal och skrift
- God engelska i både tal och skrift
- God systemkunskap och datavana
- B-körkort

Meriterande

- Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl
- Implementerings- och/eller uppstartsarbete
- Kunskap om företagsekonomi
- Erfarenhet av ekonomisystem

Om du delar vår entusiasm och vision men är orolig för att din erfarenhet inte överensstämmer med alla angivna kvalifikationer, testa ansök ändå! Du kan vara den den perfekta kandidaten för denna roll eller någon annan i vår ständigt växande organisation.

At REKYL our days are about facilitating and simplifying everyday life for a lot of different types of craftsman customers who perform jobs in many different industries. Our offer is a truly innovative system for more efficient business administration. We offer a complete solution that keeps projects and orders from the first customer contact to project management, work order management, invoicing – and much more.

Of course, it is our customers who are the most important in our everyday lives. But our staff is also a crazy important part of REKYL. And you notice that, when you step into REKYL, the atmosphere can't be avoided. There is laughter and discussions in a blissful mix! Here, employees thrive thanks to great transparency, proper influence and genuine consideration from management.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Onitio Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Onitio Sverige AB .

Senior Supporttekniker Enköping

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 13
Annons Supporttekniker

Plats: Enköping

Jobbkategori: IT

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: IT Supporttekniker

Är du en serviceinriktad person om har ett brinnande intresse för IT? Då är det här möjligheten för dig! Vi söker nu en supporttekniker med tre till fyra års erfarenhet av teknisk support/kundsupport för vår kunds räkning. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i ett IT-servicedesk-team som stöttar kundens användare. Dina dagliga uppgifter kommer variera med allt från vanlig slutanvändarsupport med Office365-applikationer, felsökning av datorer, skrivare och övrig IT-utrustning, administration och beställningar och även mer komplexa ärenden. Ärendehanteringen sker i första hand genom kundens ärendehanteringssystem 4ME. Tjänsten är en omväxlande och utvecklande roll för dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Arbetsuppgifter:

• Ge grundläggande och avancerad teknisk support till våra interna team.
• Felsöka och lösa komplexa IT-problem både på plats och via fjärrsupport.
• Installera, konfigurera och underhålla hårdvara och mjukvara.
• Dokumentera tekniska processer och skapa användarguider.
• Handleda och utbilda juniora tekniker.

Vem är du?

Vi vill att du är flexibel, ansvarstagande, strukturerad och har ett starkt tekniskt intresse. Du är en kommunikativ och social person som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera är avgörande.

För att vara framgångsrik i rollen vill vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du som medarbetare vill utvecklas tillsammans med oss och skapa service i världsklass.

Kvalifikationer:

• Minst 4 års erfarenhet inom IT-support eller liknande roll.
• Djupgående kunskap om nätverk, servrar, och operativsystem (Windows, Linux, etc.).
• Erfarenhet av att arbeta med olika ITSM-verktyg.
• Starka problemlösningsförmågor och analytiskt tänkande.
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team.
• Relevant certifiering (t.ex. CompTIA, Microsoft, Cisco) är meriterande.

• Innehar körkort B

Om Onitio

Onitio är en nyligen etablerad IT-koncern, som är resultatet av en sammanslagning mellan InfoCare-koncernen och de tidigare Visma-bolagen; Exso AS, Value Retail Consulting AS och EssCom AB. Onitio Group ägs av det norska investmentbolaget Aars.

Onitio är ledande i Norden inom företagets olika affärsområden som har som mål att fortsätta växa tillsammans med sina partners och kunder. I augusti 2023 har företaget mer än 1 500 anställda med en förväntad omsättning på nära 2 miljarder NOK 2023.

På Onitio ligger vi i framkant av IT-tjänster och erbjuder ett brett spektrum av expertis:

Onitio Technology levererar installation, support samt underhåll av IT- och teknisk utrustning i hela Norden.

Onitio Workforce Services and Consulting levererar resurser och heltäckande bemanningslösningar inom IT, både genom resurser på plats och fjärrsupport.

Onitio Solutions levererar lösningar inom detaljhandeln och närliggande branscher. Konsulttjänster med spetskompetens inom detaljhandel och IT kommer att tillhandahållas genom Value Retail Consulting.

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Ansök nu

Senior Supporttekniker Enköping

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 3
Annons Supporttekniker

Plats: Enköping

Jobbkategori: IT

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: IT Supporttekniker

Är du en serviceinriktad person om har ett brinnande intresse för IT? Då är det här möjligheten för dig! Vi söker nu en supporttekniker med tre till fyra års erfarenhet av teknisk support/kundsupport för vår kunds räkning. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i ett IT-servicedesk-team som stöttar kundens användare. Dina dagliga uppgifter kommer variera med allt från vanlig slutanvändarsupport med Office365-applikationer, felsökning av datorer, skrivare och övrig IT-utrustning, administration och beställningar och även mer komplexa ärenden. Ärendehanteringen sker i första hand genom kundens ärendehanteringssystem 4ME. Tjänsten är en omväxlande och utvecklande roll för dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Arbetsuppgifter:

• Ge grundläggande och avancerad teknisk support till våra interna team.
• Felsöka och lösa komplexa IT-problem både på plats och via fjärrsupport.
• Installera, konfigurera och underhålla hårdvara och mjukvara.
• Dokumentera tekniska processer och skapa användarguider.
• Handleda och utbilda juniora tekniker.

Vem är du?

Vi vill att du är flexibel, ansvarstagande, strukturerad och har ett starkt tekniskt intresse. Du är en kommunikativ och social person som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera är avgörande.

För att vara framgångsrik i rollen vill vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du som medarbetare vill utvecklas tillsammans med oss och skapa service i världsklass.

Kvalifikationer:

• Minst 4 års erfarenhet inom IT-support eller liknande roll.
• Djupgående kunskap om nätverk, servrar, och operativsystem (Windows, Linux, etc.).
• Erfarenhet av att arbeta med olika ITSM-verktyg.
• Starka problemlösningsförmågor och analytiskt tänkande.
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team.
• Relevant certifiering (t.ex. CompTIA, Microsoft, Cisco) är meriterande.

• Innehar körkort B

Om Onitio

Onitio är en nyligen etablerad IT-koncern, som är resultatet av en sammanslagning mellan InfoCare-koncernen och de tidigare Visma-bolagen; Exso AS, Value Retail Consulting AS och EssCom AB. Onitio Group ägs av det norska investmentbolaget Aars.

Onitio är ledande i Norden inom företagets olika affärsområden som har som mål att fortsätta växa tillsammans med sina partners och kunder. I augusti 2023 har företaget mer än 1 500 anställda med en förväntad omsättning på nära 2 miljarder NOK 2023.

På Onitio ligger vi i framkant av IT-tjänster och erbjuder ett brett spektrum av expertis:

Onitio Technology levererar installation, support samt underhåll av IT- och teknisk utrustning i hela Norden.

Onitio Workforce Services and Consulting levererar resurser och heltäckande bemanningslösningar inom IT, både genom resurser på plats och fjärrsupport.

Onitio Solutions levererar lösningar inom detaljhandeln och närliggande branscher. Konsulttjänster med spetskompetens inom detaljhandel och IT kommer att tillhandahållas genom Value Retail Consulting.

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Ansök nu