Uppsala: Drifttekniker till Uppsala kommun Skolfastigheter AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker till Uppsala kommun Skolfastigheter AB i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Uppsala Kommun Skolfastigheter AB

Är du utbildad inom fastighetsdrift eller besitter likvärdig kunskap? Vi söker just nu en engagerad driftstekniker som vill bli en del av vårt team. Välkommen att söka och bidra till en effektiv och välfungerande fastighetsdrift hos oss!

Skolfastigheters uppgift är att förse Uppsala kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. I våra fastigheter bedrivs främst pedagogisk verksamhet. Vi brinner för att skapa inspirerande och trygga lärmiljöer, så att barn och unga får bästa tänkbara förutsättningar att utvecklas. Alltid med hållbarhet i fokus.

Vi är idag nästan 100 medarbetare som arbetar för att ge Uppsalas barn och unga trygga, hållbara och inspirerande lärmiljöer.

Ditt uppdrag
Som drifttekniker ingår du i driftenheten och har ett nära samarbete med fastighetsförvaltare och tekniska förvaltare. Du har daglig kontakt med våra kunder och entreprenörer och deltar i arbetet med att utveckla kundvård och service. Det kan även förekomma beredskapstjänst i rollen.

Arbetet innebär i första hand:

• tillsyn och skötsel av våra fastigheters tekniska installationer
• energioptimering av våra fastigheter
• funktionskontroller av våra anläggningar
• förebyggande arbete i våra fastigheter
• åtgärda felanmälningar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsdrift alternativt annan utbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten. Det är en fördel om du har arbetserfarenhet som drifttekniker och vi ser det som meriterande med specialistkompetens inom VVS, ventilation, el eller styr & regler. Arbetet kräver att du har B-körkort. Även god datorvana, kunskap i Officepaketet samt god svenska i tal och skrift är krav. Det är meriterande om du har lokalkännedom i Uppsala med omnejd.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, samt är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är även bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Hans Grobe, driftchef Öst, 018-727 40 42 eller Mikael Brandelgård, driftchef Väst, 018-727 44 35

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 88 20.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Mer information om vår organisation hittar du på skolfastigheter.uppsala.se (https://skolfastigheter.uppsala.se/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Drifttekniker, data.

Storage Expert till Uppsala

Läs mer Apr 15
Bli en nyckelspelare hos vår kund i Uppsala som driver och utvecklar nätverk, servrar och lagring – med fokus på NetApp och smarta lösningar för framtidens IT-infrastruktur!
Här kommer du bli en del av ett mindre, engagerat team med fokus på konfiguration, drift och nyinstallation av nätverk, servermiljöer och komponenter i datahallar.
Du kommer att arbeta med uppsättning, konfiguration och förvaltning av lagringslösningar – där särskilt fokus ligger på NetApp. Rollen kombinerar både operativt arbete och en rådgivande funktion inom lagringsstrategi, vilket ger dig möjlighet att påverka och utveckla infrastrukturen tillsammans med våra uppdragsgivare.
I uppdraget ingår även dokumentation av lösningar och förändringar i miljön, för att säkerställa spårbarhet och kunskapsdelning inom teamet.
För den här rollen ser vi att du har:
Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande arbete.
Dokumenterad arbetslivserfarenhet och kunskap av uppsättning och förvaltning av lagringslösningar generellt, men i synnerhet av NetApp.
Efarenhet av arbete enligt agila metoder.
Erfarenhet av att arbeta teambaserat.
Erfarenhet av felsökning, kapacitetsplanering och prestandaoptimering av lagringslösningar.
Erfarenhet av backup-lösningar, särskilt Veeam

Meriterande:
Förmåga att dokumentera lösningar och rutiner på ett strukturerat sätt.
Erfarenhet av att jobba med informationssäkerhet.
Du har certifieringar inom relevanta områden.
Du har erfarenhet av hypervisorarbete i virtuell miljö.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Uppsala
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Windowsdriftspecialist

Läs mer Dec 27
Är du en erfaren specialist inom Windows-infrastruktur med en passion för att arbeta med komplexa IT-miljöer? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som hanterar och moderniserar kritiska tjänster? Då kan vi ha uppdraget för dig!
Vi söker ensenior Windowsdriftspecialistför att stärka vår kunds tjänstedriftgrupp. Du kommer att arbeta som en teknisk systemadministratör i Windowsteamet, där du hanterar både dagliga incidenter via ärendehanteringssystemet och mer omfattande projektuppgifter i Jira.
Om rollenI denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i livscykelhanteringsprojektet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Migrering av äldre Windows-servrar till nyare versioner.
Flytt av tjänster från äldre tjänsteservrar till moderna lösningar.
Flytt och konfigurering av webbplatser till det nya webbhotellet (IIS).

Du kommer också att bidra med din expertis genom att ge råd och stöd till ledningen och deras e-förvaltningsorganisation.
Kravprofil Minst 10 års erfarenhet inom IT-branschen.
Minst 5 års praktisk erfarenhet av att arbeta med Windows-infrastruktur i storskaliga driftsmiljöer.
Gedigen erfarenhet av PowerShell för automatisering och hantering av miljöer.
Kunskap och erfarenhet av Hyper-V.

Vi ser också att du har:
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL och att skriva förändringsbegäran.
Kunskap om IIS (Internet Information Services).
Erfarenhet av MS på administrativ nivå.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är:
Systematisk och noggrann med en lösningsorienterad inställning.
En lagspelare som trivs i en samarbetsdriven miljö men som också kan arbeta självständigt.
Kommunikativ med förmåga att uttrycka dig väl i både svenska och engelska.


Start: Omgående start
Placeringsort: Uppsala
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Linuxdriftspecialist

Läs mer Dec 27
Är du en erfaren Linux-specialist med passion för automation och avancerad IT-infrastruktur? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att modernisera och utveckla vår kunds Linux-miljöer. Med fokus på livscykelhantering, systemflyttar och automatisering kommer du arbeta med teknologierna som Puppet, Red Hat och MariaDB.
Du kommer att arbeta som en av de tekniska systemadministratörerna i Linuxteamet. Arbetsuppgifterna omfattar hantering av ärenden, både löpande (t.ex. incidenter via ärendehanteringssystemet) och mer genomgripande aktiviteter som hämtas från Jira.
Huvudprioriteten är att bemanna det kommande livscykelhanteringsprojektet. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar:
Flytt av tjänster från Red Hat 7-servrar till Red Hat 9, inklusive förberedelse av målmiljön med disk- och nätverkskonfiguration samt Puppet- och Satellithantering.
Migrering av databaser från ett gammalt databashotell (MariaDB) till ett nytt MariaDB-hotell.
Flytt av webbplatser och applikationsservrar (Apache, PHP, Java, Spring Boot) från gamla system till nya lösningar.
Modernisering av Puppet-konfigurationer och dess automatiseringar.
Modernisering av vårt Satellitsystem.

Kravprofil
Minst 10 års erfarenhet inom IT-branschen.
Minst 5 års erfarenhet av praktiskt arbete med Linux-infrastruktur i storskaliga driftsmiljöer, inklusive erfarenhet av RHEL 7, 8 och 9.
Minst 3 års erfarenhet av Puppet-konfigurering och automatisering.
Erfarenhet av att hantera Satellitmiljöer som arbetar mot VMware-miljöer.
Förmåga att skriva och underhålla shell-skript för automatisering.

Meriterande
Erfarenhet av Satellit och Rundeck.
Erfarenhet av ITIL och att skriva förändringsbegäran.
Kunskap i GIT, Bash, Tomcat/Apache.
Erfarenhet av databashantering som MariaDB, DB2 eller My.
Kunskap inom PHP och JVM (Java Virtual Machine).

Vi söker dig som är systematisk, noggrann och har en stark analytisk förmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team och har en naturlig förmåga att lösa problem. Du har en positiv inställning och motiveras av att leverera högkvalitativa lösningar i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö. Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.

Start: Omgående start
Placeringsort: Uppsala
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Erfaren drifttekniker till Uppsala Fastighetstjänst

Läs mer Maj 16
Har du erfarenhet av driftteknik och vill ta nästa steg i din karriär inom en spännande och samhällsviktig bransch? Vill du bli en del av ett väletablerat och engagerat team som arbetar för att skapa trygga och hållbara fastighetsmiljöer? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Vi söker nu en drifttekniker till Uppsala Fastighetstjänst i Uppsala. Som drifttekniker blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet med att säkerställa anläggningens säkerhet och tekniska funktion, tillsammans med ett erfaret team på plats. Uppdraget startar omgående och pågår i första hand under sex månader, med möjlighet till förlängning. Under uppdraget blir du anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Vi genomför urval och intervjuer löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Uppsala Fastighetstjänst är ett modernt företag med sex divisioner: fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel, bygg och reno­vering, trädvård och trädgård, lekplats, mark och entre­prenad och måleri och ytskikt. Verksamheten präglas av profession­alism, hög servicegrad och mycket seriöst miljötänkande.

Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att bli en del av ett sammansvetsat team med stark laganda och stor gemenskap. Där värdesätts trivsel, delaktighet och utveckling – du får möjlighet att påverka din roll och växa i takt med verksamheten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som drifttekniker kommer du att arbeta ute hos en av Uppsala Fastighetstjänsts kunder inom biomedicinbranschen – en tekniskt spännande och samhällsviktig miljö där noggrannhet och ansvar är centralt. Som drifttekniker kommer du att arbeta nära ett team av erfarna tekniker och vara en viktig del i att säkerställa driften av anläggningens tekniska system.

Arbetet innefattar bland annat övervakning och hantering av larm, dagliga ronderingar och kontroller av kritisk utrustning samt utfärdande av tillstånd för heta arbeten. Du förväntas arbeta både proaktivt och lösningsorienterat med felavhjälpning och förebyggande underhåll, där fokus ligger på säkerhet, stabil drift och hög tillgänglighet.

Vem är du?
Kvalifikationer och erfarenheter vi gärna ser att du har:

- Flera års erfarenhet av arbete som drifttekniker, fastighetstekniker eller liknande teknisk roll

- Goda kunskaper inom drift, underhåll och felsökning av tekniska system

- Förmåga att hantera larm och genomföra ronderingar samt kontroller av teknisk utrustning

- Erfarenhet av att utfärda tillstånd för heta arbeten

- Förståelse för vikten av dokumentation och följsamhet mot rutiner och säkerhetskrav

- B-körkort

- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

- Meriterande med erfarenhet från arbete inom biomedicin-, läkemedels- eller laboratoriemiljö

Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs i en teknisk miljö, är van vid att ta egna initiativ och har ett öga för att upptäcka avvikelser innan de blir problem. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till en positiv laganda, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt när det krävs. Ordning, säkerhet och kvalitet är självklarheter för dig i det dagliga arbetet.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Systemtekniker för IT-drift och nätverk till Livsmedelsverket

Läs mer Apr 17
Är du genuint tekniskt intresserad, har god kommunikationsförmåga och älskar att knäcka kluriga IT-frågor? Vill du arbeta brett med IT, med allt från traditionella virtuella miljöer och container plattformar till nätverk och IT-säkerhet? Vill du arbeta i en verksamhet med ett meningsfullt syfte och bidra till samhällsnyttan? Vi söker nu en systemtekniker för att utöka vår IT drift.Varför Livsmedelsverket?
På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedel- och dricksvattenförsörjning. Vi är inne i ett expansivt skede och har ett stort behov av att arbeta med digitalisering, nya lösningar och vidareutveckling av våra befintliga system för att stödja verksamhetens viktiga utveckling.

Enheten för digitalisering och IT
Enheten för digitalisering och IT består av flera team med ansvar för drift och support, utveckling av Livsmedelsverkets IT-miljö samt projekt- och förvaltningsledning. Enheten är i en expansiv fas och är idag drygt 40 personer plus ett antal konsulter. Teamet för IT drift och support består idag av 13 personer och handhar Livsmedelsverkets ca 700 anställda, 100-talet system samt telefoni och nätverk.

Din roll
Du kommer att sitta i Livsmedelsverkets driftteam som ansvarar för förvaltning och drift av Livsmedelsverkets IT-infrastruktur. Du kommer att få arbeta med traditionell IT-drift och modernisering av vår befintliga driftmiljö samt vara delaktig när vi inför helt nya lösningar. Då vi har ett nära samarbete inom teamet står du aldrig helt ensam när du ska lösa ett problem. Du erbjuds dessutom goda möjligheter att bredda dina kunskaper inom ett flertal av våra arbetsområden. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:


• server- och driftteknik där du installerar, driftar, managerar, patchar och förbättrar system och applikationer för att uppnå bra prestanda, effektivitet, säkerhet och stabilitet i systemen.
• felsökning och analys av olika tekniska ärenden
• nära samarbete med verksamheten, systemutvecklare och externa konsulter för att lösa problem och ta fram hållbara lösningar med ett helhetstänk.


Du kommer också att delta i teamets arbete kring utveckling av arbetssätt samt en del andra mindre projekt inom IT och verksamheten.

Du kommer att vara placerad på Livsmedelsverkets kontor i Uppsala Science Park. 

Dina kvalifikationer
För att passa i rollen som systemtekniker på Livsmedelsverket behöver du ha gymnasieutbildning med IT-inriktning eller motsvarande. Det är meriterande om du också byggt på din IT-kunskap via kurser eller på högskola/universitet. Vi ser att du ska ha minst två års erfarenhet i närtid inom IT drift. Kunskaper inom ITIL eller processutveckling för IT-drift är meriterande.

Vi vill att du har erfarenhet av några av nedanstående system som ingår i vår tekniska miljö, ju fler du har erfarenhet av desto bättre:

Windows Server, Linux, IIS, JBoss, Exchange OnPrem, server och klienthantering (CM), Microsoft Azure och Office 365, privata molnlösningar, virtuella miljöer, RedHat OpenShift, Cisco-nätverk, säkerhetslösningar såsom brandväggar, lastbalanserare och VPN, backup, Windows klienthantering (CM), mobilenhetshantering (MDM), loggningshantering, datacenter-servrar och lagringslösningar samt IP-WAN för lokalkontor.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer. Du har vana av att instruera och ta hjälp av externa expertkonsulter. Du har vana från att jobba i ärendehanteringssystem samt att dokumentera rutiner och instruktioner.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha förmåga att ta ett helhetsperspektiv och vara bra på att samarbeta då vi jobbar tätt tillsammans inom teamet och har mycket kontakt med kollegor i organisationen. Du är nyfiken, tar initiativ och är lösningsorienterad med ett kundfokus. Vidare har du också ett genuint tekniskt intresse då du kommer att jobba brett inom ett flertal områden och ta ansvar för att vi har en stabil, effektiv och säker driftmiljö. Vi ser det som en fördel om du har förmåga att tänka framåt och har en vilja att förbättra, utveckla och optimera både den tekniska miljön och teamets arbetssätt.

Att sitta i IT drift kan stundtals vara stressigt. Ärenden och problem kommer inte i jämn takt, de är spretiga av naturen och grundorsaken är inte alltid given. Det är därför viktigt att du har en grundtrygghet i dig själv och förmåga att kunna prioritera. Du bör ha metoder och verktyg för att kunna återhämta dig efter mer intensiva perioder och dagar.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Bo Pettersson. Representant för Saco-S är Shara Unneberg och för ST Annie Gozzi. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2025-05-04. Ansök via platsannonsen på  Lediga jobb (livsmedelsverket.se). Märk ansökan med diarienummer 2025/01300.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Beredskap enligt rullande schema ingår i tjänsten. Det innebär beredskap utanför kontorstid under en veckas tid. Under beredskapsveckan gäller inställelsetid till kontoret inom 2 timmar.

Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/Enheten för digitalisering och IT

Placeringsort: Uppsala

All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning.

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Arbetsterapeut till hemsjukvård under 65 år

Arbetsterapeut
Läs mer Maj 16
Hemsjukvård under 65 år

Du som gillar att arbeta med patientärenden som kan vara komplexa, unika och som ofta kräver din professions fingertoppskänsla både i åtgärder och i bemötande.
Du som vill vara med och ytterligare utforma den kommunala primärvården med inriktning mot socialpsykiatri i ordinärt boende. Är du den vi söker? Välkommen till Uppsala kommuns hemsjukvård för personer under 65 år med inriktning mot socialpsykiatri!

Vi har vår arbetsplats på Fyrisborgsgatan 1 och härifrån åker vi ut på hembesök. Här finns omsorgsnämndens legitimerade personal på samma våningsplan. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill arbeta som arbetsterapeut i kommunal primärvård med inriktning mot neurologiska diagnoser och smärtrelaterade besvär samt stress och psykisk ohälsa. Du har ett engagemang för att göra skillnad i patienternas liv genom din kompetens, ditt kunnande och engagemang. Ditt arbete hos oss kommer att vara varierande, självständigt och ansvarsfullt. Du ingår i team med arbetsterapeutkollegor, fysioterapeuter och sjuksköterskor, så det finns ett gott stöd i gruppen. Hos oss arbetar vi tillsammans för att utveckla och förbättra verksamheten.

Arbetet innebär att ansvara för utredning, bedömning och behandling inom arbetsterapeutens yrkesområde. Du gör individuella aktivitetsbedömningar och bedömer omgivningsfaktorer.
En stor del av ditt arbete handlar om att anpassa vardagsmiljön genom utprovning och förskrivning av fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du deltar aktivt i utskrivningsprocessen från slutenvården för våra patienter.

I arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga, omvårdnadspersonal och studenter. Vi arbetar i förebyggande, aktivitetsbevarande och aktivitetshöjande syfte för att bidra till en bättre hälsa och livskvalitet för våra patienter.

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och som brinner för vår patientgrupp. Har du erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård ses det som meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av socialpsykiatri. Det är också meriterande om du har kunskaper i Uppsala kommuns hjälpmedelsförskrivning.

Som person är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare är du en person som är flexibel och som kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Dessutom har du lätt för att samarbeta relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Gunilla Myrberg, verksamhetschef, 018-727 80 92

Facklig företrädare:
Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare med fokus på nätverksarbete

Socialsekreterare
Läs mer Apr 28
Barn och ungdom myndighet

Är du vår nästa handläggare inom barn & unga och vill fortsätta utveckla din kompetens?
Vill du dessutom arbeta i en verksamhet som gjort stora satsningar på både lön och kompetensutveckling– då vill vi välkomna dig till vår socialtjänst! Skicka din ansökan redan idag!

Vi söker dig som vill arbeta med utredning och uppföljning av insatser för barn, ungdomar och deras familjer. Ett arbete som kännetecknas av mycket samarbete och stora utvecklingsmöjligheter.

I utredningsarbetet arbetar vi i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring, nätverksarbete är även ett prioriterat fokusområde och ett förhållningssätt som ska genomsyra allt vi gör.
I Uppsalakommun har vi satsat på specialiserade insatser i egen regi utifrån barnets behov – vi driver bland annat egna HVB. Och till skillnad från de flesta andra kommuner ökar vi våra insatser inom öppenvården. Målet är att bedriva ett socialt arbete av hög kvalitet.

Läs vad socialsekreteraren Oskar säger om jobbet (https://www.uppsala.se/socialsekreterare)

Bra lön från start och en plan för din löne- och kompetensutveckling
På barn och ungdom myndighet vill vi förverkliga morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.

Läs mer om kompetens- och befogenhetstrappan (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2023_socialforvaltningen_57fb.pdf)

Det här är vi också stolta över:
Att arbeta hos oss innebär bland annat:

• Flexibel arbetstid som kan bidra till trivsel på jobbet och en balans mellan arbete och privatliv
• Möjlighet till kompetensutveckling oavsett var du jobbar i kommunen.
• 3 000 kronor i friskvårdsbidrag varje år
• Möjlighet att växla en del av din bruttolön mot pensionssparande eller att hyra it-utrustning, kontorsmöbler eller en cykel
• Vara med på aktiviteter som fotokurs, körsång, joggingturer och mycket mer genom personalföreningen PULS.'


Vi har många uppdrag – vilket passar dig?
Vi vill att du ska stanna och utvecklas med oss – därför är det viktigt att du är rätt person på rätt plats. Uppsala kommuns socialförvaltning är stor och består av flera olika enheter med olika uppdrag bl.a :

• 3 st utrednings- och uppföljningsenheter som arbetar med alla typer av problematik 0-20 år. I varje enhet arbetar cirka 20 socialsekreterare, två teamledare och en enhetschef och de sitter centralt i Uppsala.
• En utredning- och uppföljningsenhet arbetar riktat mot ett så kallat socialt utsatt område och finns i Gottsunda centrum, här får du möjlighet att arbeta lokalt nära de vi är tillför men med de fördelar som kommer av att arbeta i en stor kommun.
• En utredning och uppföljningsenhet har även ett särskilt riktat uppdrag att arbeta med hedersrelaterad problematik och ärenden enligt ny Lag om placering av barn i skyddat boende. Här får du fördjupa din kompetens inom området hedersrelaterad problematik och våld i nära relation samt bidra till att skapa en tryggare tillvaro för barn och ungdomar som är drabbade.


Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har socionomexamen och gärna erfarenhet av socialt arbete eller utredningsarbete inom barn och ungdom. Du är flytande i svenska i både tal och skrift och behöver både vara van vid och tycka det är roligt att dokumentera. Eftersom resor och hembesök ingår i samtliga tjänster behöver du också ha B-körkort.

Du är bra på att sätta dig in i och förstå andras perspektiv och situation. Du är lugn och samlad i situationer som kräver det och fokuserar på rätt saker. När det behövs kan du vara flexibel och du har förmåga att ställa om och se lösningar. Du har god samarbetsförmåga och trivs även med att självständigt organisera, planera och skapa struktur i ditt arbete.

Hör av dig om du har frågor
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Siri Hallstan, Områdeschef utredning och uppföljning, 018-727 14 37

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt och ange även vilket uppdrag du helst önskar arbeta med.
Vi ser fram emot att läsa mer om dig och hur vi kan arbeta tillsammans!

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sjuksköterska till Granbommen

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Maj 22
Nytt
Granbommen

Är du legitimerad sjuksköterska och vill arbeta patientcentrerat? Är du positiv och lösningsorienterad och vill vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Hos oss får du kollegor som värnar om gott samarbete, är engagerade och kompetenta och som kommer att ge dig en bra introduktion!

Granbommen ligger i en lugn och vacker bruksmiljö vid Hammardammen i Vattholma, två mil nordost om Uppsala. Det är nära till mataffär och bibliotek. Vi har en fin trädgård och runt Granbommen finns det trevliga cykel- och promenadvägar. På Granbommen finns det 4 avdelningar och 30 lägenheter. De flesta av våra platser är omvårdnadsplatser men vi har även platser för demensboende.

Här kan du läsa mer om Granbommen (https://vardochomsorg.uppsala.se/boende/vard--och-omsorgsboende/granbommen/)

Ditt uppdrag
Arbetet som sjuksköterska är varierat och innehåller allt från läkemedelshantering, såromläggning och kateterbyte till att förskriva medicintekniska produkter eller utfärda intyg och arbeta med avvikelser. Rondar gör du en till två gånger i veckan och du genomför även regelbundna teammöten med både omsorgspersonal och ditt egna HSL-team. I dina uppgifter ingår även att arbeta med Senior alert på individnivå.

Hos oss är den ena dagen sällan lik den andra. Du kommer att lära dig nya saker och bredda din kompetens. Hos oss har du chans att påverka, förbättra och utforma verksamheten!

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som sjuksköterska på särskilt boende. B-körkort är ett krav.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och ser frågor i det större perspektivet. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Estelle Wolf verksamhetschef, 018-726 05 22.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Kvalificerad handläggare till avdelning barn och ungdom myndighet

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 28
Avdelning barn och ungdom myndighet

Är du vår nästa kvalificerad handläggare inom barn & unga och vill fortsätta utveckla din kompetens?
Vill du dessutom arbeta i en verksamhet som gjort stora satsningar på både lön och kompetensutveckling– då vill vi välkomna dig till vår socialtjänst!

Kvalificerad handläggare finns på samtliga enheter och är våra mest erfarna handläggare. Detta är en tjänst för dig som vill fortsätta utveckla din egen och avdelningens kompetens och kvalité. Vi ser till dina individuella styrkor samt önskemål och behov av kompetensutveckling. Du kommer ingå i en egen handledningsgrupp tillsammans med de andra kvalificerade handläggarna inom avdelningen.

I utredningsarbetet arbetar vi i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring, nätverksarbete är även ett prioriterat fokusområde och ett förhållningssätt som ska genomsyra allt vi gör.

I Uppsalakommun har vi satsat på specialiserade insatser i egen regi utifrån barnets behov – vi driver bland annat egna HVB. Och till skillnad från de flesta andra kommuner ökar vi våra insatser inom öppenvården. Målet är att bedriva ett socialt arbete av hög kvalitet.

Bra lön från start och en plan för din löne- och kompetensutveckling
På barn och ungdom myndighet vill vi förverkliga morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.

Läs mer om kompetens- och befogenhetstrappan (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/stodjande-dokument/kompetens-och-befogenhetstrappa-2024-socialforvaltningen/)

Uppsala kommuns socialförvaltning är stor och består av flera olika enheter med olika uppdrag bl.a :

• 3 st utrednings- och uppföljningsenheter som arbetar med alla typer av problematik 0-20 år. I varje enhet arbetar cirka 20 socialsekreterare, två teamledare och en enhetschef och de sitter centralt i Uppsala.
• En utredning- och uppföljningsenhet arbetar riktat mot ett så kallat socialt utsatt område och finns i Gottsunda centrum, här får du möjlighet att arbeta lokalt nära de vi är tillför men med de fördelar som kommer av att arbeta i en stor kommun.
• En utredning och uppföljningsenhet har även ett särskilt riktat uppdrag att arbeta med hedersrelaterad problematik och ärenden enligt ny Lag om placering av barn i skyddat boende. Här får du fördjupa din kompetens inom området hedersrelaterad problematik och våld i nära relation samt bidra till att skapa en tryggare tillvaro för barn och ungdomar som är drabbade.


Ditt uppdrag
I uppdraget ingår att arbeta med utredning och uppföljning av insatser för barn, ungdomar och deras familjer. Ett arbete som kännetecknas av mycket samarbete och stora utvecklingsmöjligheter.

I utredningsarbetet arbetar vi i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring, nätverksarbete är även ett prioriterat fokusområde och ett förhållningssätt som ska genomsyra allt vi gör.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och flera års erfarenhet av arbete som socialsekreterare. Du har också erfarenhet av att självständigt handlägga ärenden oavsett komplexitet, av att föredra i domstol, självständigt eller med stöd av jurist samt erfarenhet av att handleda andra.

Arbetet kräver att du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt van vid att dokumentera. Eftersom resor och hembesök ingår i tjänsten behöver du också ha B-körkort. Vi ser även att du har fördjupad kunskap om handläggningsprocessens alla delar och förmågan att lära ut dessa samt är trygg i att göra egna bedömningar och långsiktiga analyser av behov.

Har du erfarenhet av socialt arbete eller utredningsarbete inom barn och ungdom ses det som meriterande.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Vidare är du en person som har lätt för att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Jobbet passar dig som är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Siri Hallstan, Områdeschef utredning och uppföljning, 018-727 14 37
Charlotta Syren, Områdeschef mottagning, stöd och placering, 018-727 86 10

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Modersmålslärare i grekiska till enheten för flerspråkighet

Modersmålslärare i grundskolan
Läs mer Maj 22
Nytt
Enheten för flerspråkighet

Har du grekiska som modersmål och vill ha ett jobb där du får chansen att arbeta med barn och ungas utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Enheten för flerspråkighet är en central enhet för modersmålsundervisning, studiehandledning på modersmålet i ett 6-19 årsperspektiv: förskoleklassen, grundskolan, anpassade grundskolan, gymnasieskolan och anpassade gymnasieskolan. I enhetens uppdrag ingår att samordna och organisera verksamhet i såväl kommunala som fristående skolor. Våra administrativa lokaler ligger på Fyrisborgsgatan 1, den pedagogiska verksamheten sker ute på kommunens skolor.

Här kan du läsa mer om enheten för flerspråkighet (https://flersprakighet.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
I dina arbetsuppgifter ingår att undervisa grundskoleelever i ämnet modersmål enligt gällande styrdokument. Även studiehandledning på modersmålet kan ingå i tjänsten. Undervisningen sker på kommunens skolor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarutbildning eller motsvarande pedagogisk utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetet kräver att du har grekiska som modersmål och goda kunskaper i svenska. Du behöver även ha mycket god datorvana. Det är en fördel om du har B-körkort och egen bil.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Jobbet passar dig som har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Camilla Hollmén, biträdande rektor, 018-727 05 15.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Speciallärare 6-9 till Gåvsta skola

Speciallärare
Läs mer Maj 15
Gåvsta skola

Är du en erfaren speciallärare med kunskaper i specialpedagogik? Vill du vara en del av elevhälsoarbetet på skolan? Då kan du vara den vi söker till Gåvsta skola.

Gåvsta skola är en F-9-skola med cirka 500 elever, strax öster om Uppsala. Skolan är tvåparallellig från F-klass till år 9 och har fyra arbetslag. Vi arbetar med trivselledare och skolan arbetar sedan flera år med inkluderande beteendestöd i skolan (IBIS) för att skapa en positiv grundsyn och ett gemensamt förhållningssätt bland alla på skolan.

Gåvsta skola ligger nära eljusspår och naturområden med goda möjligheter till fysiska aktiviteter.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att arbeta med elever i behov av särskilt stöd både enskilt och i mindre grupper. På organisationsnivå arbetar du med hälsofrämjande och förebyggande insatser utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv tillsammans med andra speciallärare och övriga professioner i elevhälsoteamet.

Du utformar och deltar i arbetet med kartläggningar, åtgärdsprogram och tilläggsbeloppsansökningar. Det ingår även att genomföra pedagogiska utredningar med tillhörande dokumentation, stödja och handleda lärare i att skapa förutsättningar för en lyckad inkludering av elever i behov av särskilt stöd.

Du arbetar med att skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa samt arbeta med att undanröja hinder för och orsaker till att elever stöter på svårigheter i sina undervisnings- och lärandemiljöer. I rollen ingår att ansvara för skolans främjande, förebyggande samt åtgärdande frånvaroarbete. Du samarbetar med närvarokoordinator runt dessa frågor.

Du arbetar självständigt och kan leda elevhälsoarbetet i arbetslaget, med bland annat elevers språk- och matematikutveckling. Du förväntas bemöta elever lågaffektivt samt arbeta för att ha goda relationer med både elever och vårdnadshavare. Du leder och deltar på elevhälsomöten. Du samverkar med externa aktörer så som Socialtjänst, Habilitering och Bup.

Din bakgrund
Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation och speciallärarexamen.
För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete som speciallärare, arbete med barn i behov av särskilt stöd, elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och språkliga svårigheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med problematisk skolfrånvaro. Arbetet kräver att du har god kännedom om Skolverkets styrdokument och läroplan. Du behöver även ha kunskaper inom specialpedagogik. Har du kunskaper inom goda lärmiljöer ses det som meriterande.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som är flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Sist men inte minst har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Bohlin, rektor, 018-727 58 22

Facklig företrädare:
Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu