Uppsala: Familjehemssekreterare till Uppsala v 34-1 2025

Hitta ansökningsinfo om jobbet Familjehemssekreterare till Uppsala v 34-1 2025 i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för ditt yrke inom socialt arbete och söker nya utmaningar?
Beskrivning:
Vi söker en erfaren och engagerad socionom för ett uppdrag på en placeringsenhet, under perioden v. 34-1 2025. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö, och din kompetens kommer att vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter.
Detta uppdrag har sista svarsdag 1 augusti, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta socionomer.
Krav:
Socionomexamen
Minst 3 års erfarenhet som familjehemssekreterare
Förmåga att arbeta självständigt och i team
God kommunikationsförmåga
Erfarenhet av specifikt att handleda och handlägga jourhe

Om Oss:
Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg samt socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta socionomer med spännande uppdrag inom socialt arbete och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer mellan våra socionomer och arbetsgivare.


Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din tid, så du enklare får ihop livspusslet.
Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig konsultchef som finns tillgängliga för dig under hela resan

Varmt välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Familjehemssekreterare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Familjehemssekreterare.

Familjehemssekreterare sökes för konsultuppdrag i Uppsala län

Läs mer Mar 28
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjehemssekreterare inom socialtjänstens familjehemsvård. Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Ansök nu

Familjehemssekreterare till placeringsenhet 1

Läs mer Sep 20
Placeringsenhet 1

Vill du bidra till att placerade barn och unga får bästa möjliga vård? Har du talang för att stötta och handleda vuxna personer, i komplexa sociala system? Inom område placering arbetar du som familjehemssekreterare mot målet att skapa en god och trygg uppväxtmiljö för barnet/den unge genom att vara den tillitsfulle stöttepelaren som våra familjehem lutar sig mot. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Inom område barn och ungdom placering arbetar drygt 60 medarbetare. Våra socialsekreterare följer upp barnets vård och biologisk familj/nätverk. Våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Vårt skolteam med specialpedagoger och psykolog stöttar barnet i skolan. Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering.

Hos oss får du arbetsledning av våra teamledare. Utöver detta finns det 2 enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, arbetsmiljö och enheternas budget.

Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi satsar på tydliga karriärvägar. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats. Vi sitter i fräscha lokaler på Bolandsgatan 10a.

Vår helt nya vision är: "Att bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta".

Ditt uppdrag
Ditt grunduppdrag som familjehemssekreterare är att ansvara för att utreda matchande familjehem, ge stöd och handledning inför och under placeringstiden samt att dokumentera löpande i journal. Vi utreder uppdragstagare bland annat enligt Nya Kälvesensitarvjun och socialstyrelsens vinjetter. Vi ger kvalificerade stödinsatser till våra uppdragstagare bland annat genom MAFI-filmningar och handledning.

I tjänsten ingår resor i hela landet i samband med att du gör uppföljningar och besöker familjehemmen och barnen. Du samarbetar tätt med barnets socialsekreterare och gör besök ihop med dem och/eller vårt skolteam.

Vid utredande av våra uppdragstagare deltar du i analyser och matchningar av barnets behov och uppdragstagarens möjligheter att tillgodose dessa behov och du presenterar familjehemsförslag för ansvarig barnhandläggare samt skriver utredningar av uppdragstagare till nämnd. Du har alltid barnets bästa i fokus för att på bästa sätt matcha och stötta uppdragstagarna i deras uppdrag kring det familjehemsplacerade barnet.

Våra familjehemssekreterare är organiserade i flera funktioner:

• Jourhemsgruppen tar fram/tillsätter och stödjer jourhem för kortare tids placeringar.
• Familjehemsrekryteringsgruppen (FamRek) rekryterar, utbildar och grundutreder uppdragstagare.
• Stadigvarande familjehemssekreterare matchar/utreder och stöttar/handleder familjehem för längre tids placeringar.

Olika reflektionsgrupper med mera hålls av alla funktioner för deras respektive målgrupp.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ge stöd till familjehem och att vägleda och stötta uppdragstagare i svåra samtal. Har du mycket god kännedom om socialtjänstlagen och erfarenhet av myndighetsutövning är det en fördel. Det är positivt om du har arbetat i verksamhetssystemet Lifecare. Eftersom det ingår resor i tjänsten är B-körkort ett krav och du ska också ha god dator- och systemvana. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du kunskaper i andra språk än svenska och engelska är det en fördel.

Som person är du bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är strukturerad som person och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Lindsjö, enhetschef, 018-727 64 72.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Familjehemssekreterare inriktning rekrytering

Läs mer Jul 3
Socialförvaltningen

Hos oss arbetar vi aktivt med visionen att vi ska bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta och söker dig som vill arbeta som familjehemssekreterare med inriktning rekrytering. Samt jobba med marknadsföring och rekryteringsaktiviteter i en stabil arbetsgrupp med erfarna kollegor.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Inom område barn och ungdom placering arbetar drygt 60 medarbetare i olika roller. Våra socialsekreterare arbetar med barn och ungdomar medan våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Vi har också ett skolteam med specialpedagoger och psykolog som stöttar barnen i skolan. Dessutom har vi teamledare och kvalificerade handläggare som bland annat stöttar och är medhandläggare till våra socialsekreterare i mer komplicerade ärenden. Utöver detta finns det två enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö och enheternas budget.

Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Vi arbetar med längre placeringar och förutom rättssäkerheten som första rättesnöre, arbetar vi på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn, ungdomar och uppdragstagare samt biologiskt nätverk.

Ditt uppdrag
I arbetsuppgifterna ingår rekrytering, utredning och utbildning av uppdragstagare.

Det ingår även att bedriva marknadsföring och rekryteringsaktiviteter så är du intresserad och kunnig i social media är det ett plus.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen. Har du utbildning som EHV-handledare samt utbildning Nya Kälvesten ses det som meriterande. För att lyckas i rollen så behöver du ha erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område barn och ungdom inom myndighetsutövning. Vi ser även att du har erfarenhet av att utreda familjehem. Önskvärt om du har erfarenhet av att hålla i utbildning EHV (Ett hem att växa i). En förutsättning för att klara av jobbet är att ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god dator- och systemvana samt B-körkort. Det är meriterande om du har kunskap i Lifecare.

Som person är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser även att du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anna Engqvist, enhetschef, 018-65 59 01

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018- 727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Familjehemssekreterare till Uppsala v. 34-1 2025!

Läs mer Jul 30
Brinner du för ditt yrke inom socialt arbete och söker nya utmaningar?
Beskrivning:
Vi söker en erfaren och engagerad socionom för ett uppdrag på en placeringsenhet, under perioden v. 34-1 2025. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö, och din kompetens kommer att vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter.
Detta uppdrag har sista svarsdag 1 augusti, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta socionomer.
Krav:
Socionomexamen
Minst 3 års erfarenhet som familjehemssekreterare
Förmåga att arbeta självständigt och i team
God kommunikationsförmåga
Erfarenhet av specifikt att handleda och handlägga jourhe

Om Oss:
Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg samt socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta socionomer med spännande uppdrag inom socialt arbete och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer mellan våra socionomer och arbetsgivare.


Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din tid, så du enklare får ihop livspusslet.
Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig konsultchef som finns tillgängliga för dig under hela resan

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Familjehemssekreterare sökes för konsultuppdrag i Uppsala län

Läs mer Jun 12
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjehemssekreterare inom socialtjänstens familjehemsvård. Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Vårdbron Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Vårdbron Sverige AB .

Arbetsterapeut för uppdrag i Uppsala!

Arbetsterapeut
Läs mer Mar 19
Är du legitimerad arbetsterapeut och letar efter nya utmaningar? Vi på Talangbron söker engagerade och erfarna arbetsterapeuter för spännande uppdrag. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där din kompetens gör skillnad för patienters självständighet och livskvalitet.
Om Talangbron
Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom hälso- och sjukvård och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina karriärmål.
Om rollen
Nu söker vi en arbetsterapeut till ett uppdrag på korttids- och växelvårdsboende i Uppsala. Uppdraget sträcker sig mellan vecka 24 och 31, och har en tjänstgöringsgrad om 100%. Arbetet är förlagt måndag-fredag mellan 7:00-16:00. I denna roll får du möjlighet att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som arbetsterapeut. Uppdraget passar dig som vill utvecklas i en stimulerande miljö och bidra med din expertis inom arbetsterapi.
Detta uppdrag har sista svarsdag 30:e mars, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta arbetsterapeuter.
Vi söker dig som
Är legitimerad arbetsterapeut
Har minst 2 års erfarenhet inom arbetsterapi
Är lösningsfokuserad, lyhörd och professionell i ditt arbete
Har god kommunikations- och samarbetsförmåga
God kunskap om kommunikationsmodellen SBAR
Grundläggande datakunskaper.

Vi erbjuder
Spännande och varierande uppdrag inom arbetsterapi
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Trygga anställningsvillkor och flexibla uppdrag
Stöd från en personlig rekryteringskonsult genom hela processen

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Farmaceut till E-Apotek utanför Uppsala!

Receptarie
Läs mer Sep 12
Har du erfarenhet som legitimerad apotekare eller receptarie och vill hitta nästa utmaning i yrkeslivet? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Vi söker efter en legitimerad apotekare eller receptarie till ett E-apotek utanför Uppsala. Du kommer bli en del av ett större team som arbetar tillsammans och stöttar varandra när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara skicklig på att möta nya människor, vara noggrann samt känna trygghet i din yrkesroll.
Uppdraget är en rekryteringslösning med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgraden är 100%.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som farmaceut på en E-handel, däribland receptexpedition och utföra farmaceutisk kontroll av order innan leverans. Du kommer även att arbeta med att bibehålla kvalitet och utveckla arbetsplatsen.
Krav:
Legitimerad receptarie/apotekare
Goda kunskaper i svenska språket
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Minst 1 års erfarenhet
Datorvana

Om Oss:
Vårdbron är rekryterings- och bemanningsföretaget som specialiserar sig på att bemanna och rekrytera personal inom vård, farmaci, social omsorg och life science. Vi arbetar med kunder runtom i hela Sverige. Vår passion är att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och vi strävar efter att skapa meningsfulla möten samt bygga långsiktiga relationer mellan våra farmaceuter och arbetsgivare.
Om du har frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Edbom, agnes.edbom@vardbron.se eller 079 333 03 68
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Farmaceut till E-Apotek utanför Uppsala!

Apotekare
Läs mer Sep 12
Har du erfarenhet som legitimerad apotekare eller receptarie och vill hitta nästa utmaning i yrkeslivet? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Vi söker efter en legitimerad apotekare eller receptarie till ett E-apotek utanför Uppsala. Du kommer bli en del av ett större team som arbetar tillsammans och stöttar varandra när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara skicklig på att möta nya människor, vara noggrann samt känna trygghet i din yrkesroll.
Uppdraget är en rekryteringslösning med start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgraden är 100%.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som farmaceut på en E-handel, däribland receptexpedition och utföra farmaceutisk kontroll av order innan leverans. Du kommer även att arbeta med att bibehålla kvalitet och utveckla arbetsplatsen.
Krav:
Legitimerad receptarie/apotekare
Goda kunskaper i svenska språket
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Minst 1 års erfarenhet
Datorvana

Om Oss:
Vårdbron är rekryterings- och bemanningsföretaget som specialiserar sig på att bemanna och rekrytera personal inom vård, farmaci, social omsorg och life science. Vi arbetar med kunder runtom i hela Sverige. Vår passion är att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och vi strävar efter att skapa meningsfulla möten samt bygga långsiktiga relationer mellan våra farmaceuter och arbetsgivare.
Om du har frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Edbom, agnes.edbom@vardbron.se eller 079 333 03 68
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sjuksköterska till kommunuppdrag i Uppsala v. 35-5 2025!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 7
Brinner du för ditt yrke som sjuksköterska och söker nya utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som sjuksköterska i Uppsala.
Beskrivning: Vi söker en erfaren och engagerad sjuksköterska för ett uppdrag som konsult inom korttids- och växelvård i Uppsala under perioden v. 35-5 2025. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö, och din kompetens kommer att vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter. Tjänstgöring dagtid samt var 4:e helg. Detta uppdrag har sista svarsdag 20 augusti, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt med kompetent vårdpersonal!
Krav:
Sjuksköterskelegitimation
Minst 2 års erfarenhet inom yrket
Förmåga att arbeta självständigt och i team
God kommunikationsförmåga
B-körkort

Arbetsuppgifter:
Samarbeta med andra vårdprofessioner för att säkerställa helhetsperspektiv i patientvården
Dokumentera och rapportera vårdåtgärder enligt gällande rutiner
Sedvanliga arbetsuppgifter för en sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård

Om Oss:
Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta sjuksköterskor med spännande uppdrag inom vård-och omsorg och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer.


Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet.
Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig konsultchef som finns tillgängliga för dig under hela resan.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Socionom till placeringsenhet i Uppsala v. 36-1!

Socionom
Läs mer Aug 14
Brinner du för ditt yrke inom socialt arbete och söker nya utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som socionom i Uppsala.
Beskrivning:
Vi söker en erfaren och engagerad socionom för ett uppdrag på en placeringenhet inom barn och ungdom i Uppsala, under perioden v. 36- 1. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö, och din kompetens kommer att vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter.
Detta uppdrag har sista svarsdag 20 augusti, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta socionomer.
Krav:
Socionomexamen
Minst 3 års erfarenhet
Förmåga att arbeta självständigt och i team
God kommunikationsförmåga
Kunskap om aktuell lagstiftning inom området
B-körkort

Arbetsuppgifter:
Dokumentera och rapportera enligt gällande rutiner
Följa upp beslut där behoven förändrats eller/och följa upp tidsbegränsade beslut
Utreda inkomna ansökningar och anmälningar samt fatta
beslut av insatser utifrån socialtjänstlagen
Följa upp beviljade insatser

Om Oss:
Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg samt socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta socionomer med spännande uppdrag inom socialt arbete och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer mellan våra socionomer och arbetsgivare.


Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din tid, så du enklare får ihop livspusslet.
Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig konsultchef som finns tillgängliga för dig under hela resan

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Spännande uppdrag för farmaceuter i hela Sverige!

Receptarie
Läs mer Jul 8
Brinner du för ditt arbete som legitimerad apotekare eller receptarie men söker nya spännande utmaningar? Då har du kommit rätt! Vi tillsätter nu både bemanningsuppdrag och rekryteringar på öppenvårdsapotek och inom E-handel runtom i Sverige.
Om Oss:
Vårdbron är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar både inom hälso- och sjukvårdsbranschen och inom farmaci. Vi arbetar mot privata aktörer, kommuner och regioner och tillsätter både bemanningsuppdrag och genomför rekryteringar åt våra kunder. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att matcha dina preferenser och önskemål mot kundens behov.
Vi arbetar mot att vara det självklara valet för dig när du söker ditt nästa arbete. Genom vår breda erfarenhet inom bemanning och rekrytering tror vi att vi kommer kunna hitta den bästa lösningen för just dig, vare sig du söker ett kortare bemanningsuppdrag eller hjälp att hitta din nya arbetsplats.
Vi Söker:
Dig som är legitimerad apotekare eller receptarie som är redo att ta nästa steg i karriären och vill utvecklas på nästa arbetsplats tillsammans med oss.
Vid både bemanning och rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann och trygg i din yrkesroll. För att du ska trivas på arbetsplatsen lägger vi mycket tid på att matcha dina egenskaper och kunskaper mot kundens behov.
Krav:
Legitimerad receptarie/apotekare
Engagemang och professionalism
Förmåga att arbeta självständigt och i team
2 års erfarenhet
Kompetens i Pharma Suite

Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag där du själv väljer orten
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig konsultchef/rekryterare som finns tillgängliga för dig under hela resan

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu