Uppsala: Biståndshandläggare till Omsorgsnämndens myndighet socialpsykiatri boende

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biståndshandläggare till Omsorgsnämndens myndighet socialpsykiatri boende i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-23 // Varaktighet: Heltid

Omsorgsnämndens myndighet socialpsykiatri boende

Vi söker en engagerad socionom eller beteendevetare till vårt team som biståndshandläggare. Hos oss får du varierande arbetsuppgifter, som du hanterar självständigt i högt tempo med stöd från teamledare och kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Vi jobbar i en komplex verksamhet med stundvis högt tempo och du behöver vara en person som självständigt kan planera ditt arbete för att möta verksamhetens behov. I enheten arbetar kollegorna nära varandra och teamledare finns som stöd i ärenden. Som ny på arbetsplatsen erbjuder vi en introduktionsperiod där du får stöd av en mentor.

Omsorgsnämndens myndighet är en avdelning med cirka 80 medarbetare. Myndigheten ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. På myndigheten arbetar biståndshandläggare, teamledare, enhetschefer och olika stödfunktioner. Totalt är vi sju enheter som arbetar riktat till olika målgrupper. Vi på myndigheten har även ett tätt samarbete med Äldrenämndens myndighet som ingår i samma förvaltning.

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset, med goda pendlingsmöjligheter. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. Vi erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån några dagar per vecka, vilket möjliggörs av att vi har en helt digitaliserad handläggningsprocess. För alla medarbetare i Uppsala kommun erbjuds 3000 kr per år i friskvårdsbidrag.

Ditt uppdrag
Vår målgrupp är personer med psykiska funktionshinder och/eller neuropsykiatriska funktionshinder från 18 år och uppåt. Vi arbetar främst med olika boende insatser för målgruppen.

I arbetet ingår att informera, utreda och bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen (Sol) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt att följa upp beslut och insatser. I arbetet ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. Dokumentation och individuella möten och vårdplaneringar är andra viktiga delar av uppdraget. Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot de brukare vi möter och uppfylla vår serviceskyldighet, samtidigt som vi är rättssäkra och effektiva i vår handläggning. För att komma dit arbetar vi ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk. Arbetar du hos oss får du bidra till denna utveckling på olika sätt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och kandidatexamen i beteendevetenskap, eller annan relevant utbildning.
Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete som handläggare med myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), samt att du har goda kunskaper om individens behov i centrum (IBIC). Vidare är det en fördel om du har MI-utbildning eller att du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare eller myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i dokumentation och har arbetat i verksamhetssystemet Life care. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt god kunskaper i Office-paketet.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Sist men inte minst är du tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Carina Gustafsson¨, enhetschef, 018-727 51 10.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Socionom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Socionom.

Socialsekreterare, Vuxen sökes till kommun i Uppsala län!

Läs mer Sep 9
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst 10 års arbetserfarenhet inom området vuxen och handläggning inom LVM samt samsjuklighet till ett uppdrag i en kommun i Uppsala län. Närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar i början av oktober och pågår under en månad på heltid. Måndag-fredag, kontorstid. Du ska ha god koll på aktuell lagstiftning (LVM och samsjuklighet) samt Förvaltningslagen.
Du ska vara självgående och trygg i dina arbetsuppgifter.
God dokumentationsförmåga och god förmåga i svenska språket i både tal och skrift är ett krav för tjänsten. 
Du ska:
– Ha arbetserfarenhet om minst 10 år inom det aktuella kompetensområdet. 
– Vara utbildad i och ha arbetserfarenhet av ASI.
– Ha mycket god kunskap om relevant lagstiftning inom området, LVM samt Förvaltningslagen. 
– Ha god förmåga att samarbeta med både kollegor och klienter och du har ett prestigelöst förhållningssätt. 
– Goda kunskaper av verksamhetssystemet Viva.
– Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen.
– B-körkort är ett krav för tjänsten. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom området missbruk/våld i nära relation. Målgruppen är vuxna personer. Du kommer att utreda behov, fatta och genomföra beslut samt följa upp insatser. Du ska även kunna bistå med handläggning inom socialpsykiatri och våld i nära relationer samt arbetsuppgifter inom ramen för mottagningsfunktionen på enheten. Du kommer att samverka med olika samarbetspartners i ditt uppdrag såsom Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen etc. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Ansök nu

Genetisk vägledare/biträdande genetisk vägledare till klinisk genetik

Läs mer Aug 30
Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vi söker en biträdande genetisk vägledare eller genetisk vägledare till Klinisk Genetik! Vi vänder oss till dig med utbildning i genetik och genetisk vägledning, som trivs i mötet med patienterna samt som aktivt vill vara med och möta den spännande utvecklingen inom specialiteten!

Vår verksamhet
Verksamheten omfattar patientmottagning och konsultverksamhet samt laboratoriediagnostik av genetiskt betingade sjukdomar och tillstånd. Till patientmottagningen remitteras patienter från Sjukvårdsregion Mellansverige (https://www.sjukvårdsregionmellan.se/)som har behov av klinisk genetisk diagnostik, utredningar och genetisk vägledning. Vid patientmottagningen ges genetisk vägledning åt personer eller familjer med misstänkt eller konstaterad ärftlig sjukdom hos sig själv, sitt barn eller annan i släkten. Vårt uppdrag omfattar också forskning, utveckling och utbildning i samarbete med Uppsala universitet. Klinisk genetik har ingen jour eller beredskap. Laboratorieverksamheten är ackrediterad enligt ISO15189 och miljöcertifierad enligt ISO 14001.

Klinisk genetik är en expansiv och spännande verksamhet som finns inom Akademiska sjukhuset. Du får arbeta på ett universitetssjukhus med fokus på patienten. För närvarande arbetar drygt 80 personer inom klinisk genetik. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade kollegor, delaktighet och gott ledarskap!

Ditt uppdrag
Att vara genetisk vägledare på Akademiska sjukhuset är ett omväxlande, betydelsefullt och utvecklande arbete. Som genetisk vägledare har du ansvar för egen patientmottagning och utför administrativt arbete inför familjeutredningar, ex. remisshantering, telefonrådgivning, upprättande av släktträd, skattning av cancerrisk m.m. Patientmottagningen är uppdelad i tre specialinriktningar: onkogenetisk, allmängenetisk och barngenetisk mottagning. Du kommer arbeta med patienter vid den onkogenetiska mottagningen och/eller den allmängenetiska mottagningen beroende på din bakgrund, frågor om barngenetik kan även komma att ingå. Klinisk genetik är en verksamhet i expansion med många olika projekt som syftar till att öka kvalitén för våra patienter och medarbetare. Vi är i utveckling och utgår från att du vill bidra till att förbättra mottagningens flöden och rutiner!

Är du rätt för oss?
Vi söker dig som har en relevant grundutbildning motsvarande minst 180 högskolepoäng. Du kan vara legitimerad sjuksköterska, biomedicinsk analytiker, biomedicinare, socionom, eller ha annan lämplig bakgrund inom omvårdnadsvetenskap eller biologi. Du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och har god förmåga att kommunicera och arbeta självständigt. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift, och ha grundläggande kunskaper i engelska.

Vi ser gärna att du har:

• masterexamen i genetisk vägledning eller annan motsvarande teoretisk utbildning i inom genetik och genetisk vägledning
• eller = 15 hp inom genetik och genetisk vägledning
• eller = 2 års praktisk erfarenhet vid en klinisk genetisk mottagning alternativt motsvarande kliniskt arbete inom annan genetisk specialitet
• erfarenhet av digitalisering och utvecklingsarbete

Passar detta in på dig kan du vara vår nya kollega som vi söker!

Vi erbjuder
Vi kan erbjuda tillsvidareanställning 100% med tillämpning av provanställning 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Kim Nordström tf. avdelningschef, 018-611 59 43
Anna Hellquist Processansvarig, 018-617 28 27
Facklig företrädare nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Teamledare till barn- och ungdomsenhet 3

Läs mer Sep 3
Barn- och ungdomsenhet 3

Har du mångårig erfarenhet av myndighetsarbete inom barn och ungdom och redo att ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta i en roll där du stödjer enhetschefen med att säkerställa att arbetet på enheten följer lagstiftningen och där du arbetsleder medarbetare i handläggningsprocessen? Trivs du med att arbeta flexibelt och samarbeta med andra? Då kan du vara vår nya teamledare!

Avdelningen för barn och ungdom myndighet befinner sig i en positiv utveckling där vi arbetar med att utveckla stödet till barn och familjer samtidigt som vi arbetar med fokus på vår arbetsmiljö med flexibla arbetssätt och en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. På barn och ungdom myndighet i Uppsala kännetecknas vi av mycket samarbete och stora utvecklingsmöjligheter.

Vi arbetar i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring. Vi är stolta över att kunna erbjuda specialiserade insatser i egen regi utifrån barnets och ungdomens behov – vi driver bland annat egna HVB. Och till skillnad från de flesta andra kommuner ökar vi våra insatser inom öppenvården. Målet är att bedriva ett socialt arbete av hög kvalitet!

Bra lön från start och en plan för din löne- och kompetensutveckling
Avdelning barn och ungdom myndighet satsar på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Här finns även gott om stödfunktioner som administratörer, nätverksledare, SiP- samordnare med mera.

Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Vi vill att du ska kunna utvecklas och stanna hos oss!

Här kan du läsa mer om vår kompetens- och befogenhetstrappa 2024 (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2024_scf_bou-mynd.pdf).

Område utredning och uppföljning består av 4 enheter med ett tjugotal medarbetare i varje enhet som leds av en enhetschef och två teamledare. Vi söker nu vår nästa teamledare till barn- och ungdomsenhet 3.

Ditt uppdrag
Teamledarrollen är en arbetsledande funktion och i arbetet ingår att stödja enhetschefen med att säkerställa att myndighetsarbetet på enheten följer lagstiftning, delegationsordning, avtal och styrdokument. Du coachar både nya och erfarna socialsekreterare och fungerar som ett lättillgängligt stöd i det dagliga arbetet. Du handleder och arbetar metodstödjande, leder ärendedragning och säkerställer ett gott bemötande gentemot medborgare och samverkanspartners och att all dokumentation håller hög kvalitet.

Som teamledare är du ett viktigt komplement till enhetschef och är den som arbetar närmast socialsekreterarna på daglig basis. Du kommer arbeta nära den andra teamledaren på enheten och kommer att vara delansvarig för implementering och utveckling av arbetsmetoder. Som teamledare på enheten ingår du i vår interna ledningsgrupp bestående av enhetschefen och de två teamledarna.

Det ingår även att vara föredragande i individutskott och domstol.

I din roll som teamledare har du i stöd i olika frågor från enhetschef, kollegor, kommunjurist, verksamhetsnära stöd, administratör med flera. Teamledarna från de olika enheterna samarbetar med varandra i såväl ärendefrågor, bemanning vid ledigheter och utvecklingsfrågor. Teamledarna från hela avdelningen träffas kontinuerligt och samverkar och har handledning tillsammans. Du kommer alltså ha många kollegor med liknande funktion.

I tjänsten kan det förekomma arbete på eftermiddag och kväll.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomutbildning. För att lyckas i rollen som teamledare behöver du ha mångårig erfarenhet av myndighetsarbete med barn och ungdom och känna dig trygg i alla delar i handläggararbetet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som specialisthandläggare, gruppledare eller teamledare. Det är en förutsättning för tjänsten att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Arbetet kräver att du är van att arbeta flexibelt, att du är ansvarstagande, stresstålig och har lätt för att prioritera. Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera andra för att effektivt nå gemensamma mål. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Dessutom är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem.

Som ledare är du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt samt relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Annelie Fors, enhetschef, 018-727 55 18
Siri Hallstan, områdeschef, 018-727 14 37.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Aug 12
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Familjebehandlare till Eksätra IHF

Läs mer Aug 19
Eksätra IHF

Är du utbildad socionom med erfarenhet av psykosocialt arbete? Hos oss får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad. Med familjen i centrum jobbar vi tillsammans för att skapa trygghet och bryta negativa mönster. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker familjebehandlare till vårt Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling-team på Eksätra. I Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling (IHF) finns ett helt behandlarteam runt varje familj bestående av samordnare, familjebehandlare och ungdomsbehandlare. De familjer som beviljas IHF har komplexa behov och ofta många kontakter. Målet med IHF är att bryta negativa mönster och exkludering och i stället öka faktorer som närhet, delaktighet och ansvar i familjens liv. IHF är en multisystemisk behandling som har rötter både i modern anknytningspsykologi och social inlärningsteori. IHF fokuserar på relationer och beteenden och arbetet sker under en lång period med hög intensitet. I Uppsala är Eksätra den enda kommunala verksamhet som arbetar med IHF.

Vi har regelbunden extern handledning och god tillgång till praktiska verktyg såsom tjänstebilar och elcykel.

Ditt uppdrag
Som familjebehandlare arbetar du med psykosocialt förändringsarbete tillsammans med barn, ungdomar, deras familjer och med andra för familjen viktiga personer. Arbetet utförs genom kvalificerade familjesamtal i olika konstellationer.
Målet med familjebehandling är att stärka föräldraförmågan och/eller samspelsförmågan, lösa relations-, känslomässiga och beteendemässiga problem i hela eller delar av familjen. Familjerna får hjälp att använda sina egna kompetenser och förmågor för att hantera vardagen. Detta sker i familjernas hem eller på annan plats utifrån familjens behov.

Vårt arbete utgår alltid ifrån ett systemiskt perspektiv vilket innebär att vi arbetar med hela nätverket. Arbetet sker i ett nära samarbete med våra kollegor på myndighetsenheten som beviljar insatsen för barnet och eller ungdomen och formulerar ett uppdrag. Som familjebehandlare förvaltar du detta uppdrag tillsammans med familjen och skapar mål som familjen är delaktig i. Det är relation och kommunikation i huvudsak som vi förstärker i familjeinterventionerna.
Vi arbetar enligt evidensbaserade metoder och evidensinformerad praktik (IHF) samt med standardiserade skattningsformulär och dokumentationssystem. Viss telefonberedskap ingår i tjänsten.

När du börjar hos oss behöver du ha erfarenhet av att arbeta med familjer, men utbildning inom metoden IHF erbjuds via arbetsplatsen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har vidare utbildning inom systemteori, kognitiv beteendeterapi (KBT) eller likvärdigt eller har utbildning inom intensiv hemmabaserad familjebehandling (IHF) eller funktionell familjeterapi (FFT). För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet inom psykosocialt arbete och vara van att dokumentera såsom journalskrivande och att skriva rapporter. Vi ser gärna att du har kunskap inom neuropsykiatri samt har erfarenhet av att arbeta med familjebehandling. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket och B-körkort.


Som person har du en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.
Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vidare har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Zorica Petkovic, enhetschef, 018-727 23 29.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Kommunal, 010-442 82 04
Sveriges psykologförbund, Marie-Louise Airikka Pilichi, 018–727 86 11
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Yrkeslärare transport till Ellen Fries gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Sep 5
Ellen Fries gymnasium

Är du yrkeslärare med erfarenhet av undervisning? Vill du vara med och utveckla fordonsprogrammet på Ellen Fries gymnasium? Då kan det här vara jobbet för dig!

Ellen Fries gymnasium är en skola med fokus på företagsamhet, bildning och kreativitet. Skolan präglas av en nyfikenhet på elevens lärandeprocess och vetskapen om att samarbete med elever och kollegor och ledning är det bästa sättet att öka elevernas kunskaper. Vi startade hösten 2020 och är fortfarande i en spännande utvecklingsfas.

Samarbete mellan alla inblandade parter är avgörande för att nå framgång. Till exempel har vi i årskurs 1 ofta två lärare närvarande under lektionerna. Skolan erbjuder ett brett utbud av utbildningar, från yrkesförberedande program, både på plats och som lärlingsutbildningar, till högskoleförberedande program och introduktionsprogram.

Ditt uppdrag
Du kommer att genomföra praktisk och teoretisk undervisning i transportkurser gymnasiet. I tjänsten igår mentorskap, anskaffning av APL-platser, besök på elevernas APL-platser, trepartssamtal och utveckling av fordonsprogrammet.

Din bakgrund
Vi söker dig som har yrkeslärarexamen och erfarenhet av undervisning, gärna inom gymnasieskolan. Har du utbildning till förarprövare ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har körkort B, C och CE. Vi ser gärna att du har YKB (yrkeskompetensbevis).

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Dessutom är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Sahlin, programrektor, 018-727 95 50.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Undersköterska till Storvreta hemvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Sep 5
Storvreta hemvård

Är du undersköterska och vill ha ett arbete med mångfacetterade arbetsuppgifter? Vill du arbeta i ett starkt team med brukare i fokus? Då kan du vara den vi söker till Storvreta hemvård!

Storvreta hemvård utför hemtjänst för våra invånare i bland annat Storvreta, Vattholma och Skyttorp med omnejd. Arbetstiderna är förlagda till dag eller kväll mellan 07.00 och 22.00 samt tjänstgöring varannan helg. Vi förflyttar oss med cykel eller bil till våra brukare.

Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.

Här kan du läsa mer om att undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel/)

Ditt uppdrag
Som undersköterska inom hemvården kommer du att arbeta med mångfacetterade arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Du arbetar varje dag för att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarens individuella behov.

Du utför även uppgifter delegerade från legitimerad personal och dokumenterar enligt socialtjänstlagen. Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbeta med dina kollegor.

Din bakgrund
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har B-körkort och är bekväm med att cykla i arbetet i alla väder. Har du erfarenhet av arbete med äldre inom hemvård eller inom liknande verksamheter ses det som meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser på delegation av HSL-personal. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du behöver även ha dokumentations- och datorvana.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helene Forsberg, verksamhetschef, 018-726 17 38.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Boendeassistent till Tallbacksvägen 40

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Aug 16
Tallbacksvägen 40

Är du en empatisk som person och har erfarenhet av arbete inom omvårdnadsyrket och med omsorg av personer med funktionsnedsättning? Nu söker vi boendeassistenter till oss på Tallbacksvägen 40! Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du får göra skillnad på riktigt. Varmt välkommen med din ansökan!

Tallbacksvägen 40 är en gruppbostad som ligger i en enplansvilla i stadsdelen Norby i Uppsala. Här finns fyra fullt utrustade lägenheter i anslutning till gemensamma utrymmen såsom ett stort allrum, kök och tvättstuga. Då personerna som bor på Tallbacksvägen 40 antingen är döva och/eller blinda arbetar personalen med tecken som stöd och taktilt teckenspråk.

Förutom en gemensam uteplats har alla lägenheter även egna mindre uteplatser. Här finns också ett litet trädgårdsland med möjlighet till odling.
På gruppbostaden finns personal till hands dygnet runt med vaken natt.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet! (https://vardochomsorg.uppsala.se/boende/lss-boende/gruppbostad/gruppbostad-vuxna/tallbacksvagen-40/)

Ditt uppdrag
Som boendeassistent kommer du att ge stöd, service och ansvara för att boende får hjälp med sina basala omvårdnadsbehov. Du förväntas hålla kontakt med anhöriga och arbeta med genomförandeplaner.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen inom vård och omsorg, vuxenutbildning inom vård och omsorg, omvårdnadsutbildning som motsvarar undersköterskekompetens eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med omsorg för personer med funktionsnedsättning samt med döva eller blinda. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av arbete inom omvårdnadsyrket. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom tecken som stöd (TAKK) och teckenspråk. Arbete kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Emma Vellbäck, verksamhetschef, 018-727 75 56.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 04.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Biståndshandläggare till äldrenämndens myndighet

Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Läs mer Sep 5
Äldrenämndens myndighet

Vill du ha ett roligt, utmanande och meningsfullt arbete i ett härligt gäng trevliga och engagerade kollegor och chefer? Är du intresserad av ett arbete där du kan utvecklas, göra skillnad och vara medskapande? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden och omsorgsnämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till kommunmedborgare med nedsatt funktionsförmåga. Äldrenämndens myndighet svarar för myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen till personer över 65 år.

Äldrenämndens myndighet är indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med Region Uppsala, myndighetsutövning och uppföljning av insatser.

Vår arbetsplats är i moderna och trevliga lokaler i det nyrenoverade Stadshuset som ligger precis intill resecentrum i Uppsala. Vi har möjlighet att arbeta på distans/i hemmet några dagar i veckan.

Du som arbetar på Uppsala kommun får ett så kallat friskvårdsbidrag varje år på 3 000 kronor.

Ditt uppdrag
Inom vård och omsorgsförvaltningen, äldrenämndens myndighet, arbetar biståndshandläggare med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp brukarens upplevelse av insatsens kvalitet. Förvaltningen arbetar utifrån ett samordnande/motiverande synsätt och brukares delaktighet utifrån IBIC (individens behov i centrum).

Vi söker nu flera biståndshandläggare till våra olika enheter på avdelningen äldrenämndens myndighet. Stort fokus ligger på trygg utskrivning/hemgång från region Uppsala samt uppföljning av beslut i ordinärt- och särskilt boende för den enskilde så att denne får den hjälp den behöver utifrån sina behov. Du kommer att ha kontakt med den enskilde och dennes närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I övrigt har biståndshandläggaren i sitt uppdrag att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen som biståndshandläggare behöver du ha erfarenhet av myndighetsutövning gärna inom äldreomsorg och av arbete utifrån socialtjänstlagen (SoL). Vi ser gärna att du har erfarenhet av nämndens målgrupp äldre. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i Microsoft 365. Det är en fördel om du har kunskaper i dokumentation och/eller om du behärskar finska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har B-körkort.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ann-Britt Larsson, enhetschef, 018-727 72 56
Maris Rasul, enhetschef, 018-727 60 04
Yvonne Österholm, enhetschef, 018-727 09 39.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Näringslivsutvecklare till Uppsala kommun

Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare
Läs mer Aug 28
Avdelning näringsliv och destination

Vill du spela en nyckelroll i att attrahera och integrera internationella talanger i Uppsalaregionen? Har du erfarenhet av att driva projekt och samordna insatser mellan olika aktörer? Då kan det här vara jobbet för dig!

Genom Uppsala International Hub har vi redan etablerat en stark plattform för att välkomna och stötta internationella talanger och deras familjer. Nu vill vi ta nästa steg och fördubbla antalet talanger som nyttjar våra tjänster och aktiviteter till år 2027.

Tjänsten är placerad på Uppsala kommun inom kommunledningskontorets avdelning näringsliv och destination. Här arbetar vi för är att skapa förutsättningar för tillväxt och ett starkt företagsklimat i Uppsala.

Ditt dagliga team består av externa intressenter och partners inom näringsliv, universitet och myndigheter samt en styrgrupp och kollegor inom kommunorganisationen, vilket ger en dynamisk och samverkande arbetsmiljö.

Läs mer om oss och våra projekt på vår hemsida (https://internationalhub.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
Som projektledare kommer du att ansvara för den löpande driften samt strategiskt utveckla och implementera förbättringar i verksamheten Uppsala International Hub. Det handlar om att samordna, paketera och synliggöra efterfrågade lösningar och tjänster inom information, byråkrati, bostäder, internationella skolor, program för medföljande och sociala nätverk.

Du kommer att ha ett nära samarbete med både interna och externa aktörer. Du är länken och samverkansledaren mellan kommunorganisationen, det privata näringslivet, universiteten och andra intressenter på regional, nationell och internationell nivå.

Du kommer att leda arbetet med att planera och genomföra insatser i enlighet med den strategiska inriktning som fastställs av styrgruppen för Uppsala International Hub, med representanter från Uppsala universitet, Sveriges Lantbruksuniversitet, Handelskammaren, Region Uppsala och Uppsala kommun.

I uppdraget ingår bland annat att:

• Leda, stödja och följa upp den upphandlade konsult som ger operativt stöd till internationella talanger vid deras etablering i Uppsala.
• Utveckla och implementera strategier för att öka antalet internationella talanger som nyttjar Uppsala International Hubs tjänster och aktiviteter från 500 till 1000 fram till 2027.
• Bygga och underhålla nätverk samt partnerskap, både regionalt och internationellt. Detta inkluderar att samarbeta med andra regioner och städer, både nationellt och internationellt.
• Samarbeta med universiteten i Uppsala och med näringslivet i Uppsalaregionen, särskilt med de företag som rekryterar internationellt, för att synliggöra nyttan av tjänster och aktiviteter vi genomför inom mottagningsorganisationen för fler företag.
• Utveckla och tillhandahålla information på engelska om att leva och arbeta i Uppsalaregionen, samt praktisk information om bostäder, skolor, skatter, sjukvård med mera.
• Delta i nationella och internationella nätverk för erfarenhetsutbyte och utveckling av bästa praxis inom internationell talangattraktion.
• Arbeta flexibelt och anpassa dig snabbt till förändringar i en dynamisk arbetsmiljö.


Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av projektledning med flera huvudmän samt verksamhetsutveckling inom offentlig verksamhet eller privat sektor. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt kunskap om budget- och ekonomiuppföljning,

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med internationell talangattraktion eller liknande projekt, av att bygga och underhålla nätverk och partnerskap på lokal, regional och internationell nivå och av samarbete med näringslivet och offentliga aktörer inom akademi och myndigheter. Vi ser gärna att du är van att utmana arbetssätt och testa nya saker och angreppssätt. Det är även en fördel om du har förståelse för affärsmässiga perspektiv och god förståelse för arbetslivets krav och förutsättningar i en internationell kontext.

Som person är du utåtriktad och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem, och som ser möjligheter i förändringar. Sist men inte minst är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Per Lundequist, enhetschef, 018-727 13 34.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Specialpedagog till Katedralskolan

Specialpedagog
Läs mer Sep 3
Katedralskolan

Vi söker en skicklig specialpedagog som kan vara delaktig i utvecklingen av det pedagogiska arbetet med målet att kunna möta behoven hos alla elever i verksamheten. Hos oss får du ett nära samarbete med andra specialpedagoger och speciallärare på samma skola. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag!

Katedralskolan ligger centralt i Uppsala och är en av stadens största gymnasieskolor med cirka 1500 elever. På skolan erbjuds utbildningar inom barn- och fritidsprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, humanistiska programmet och international baccalaureate, språkintroduktion (IMS) och individuellt alternativ (IMA).

Här kan du läsa mer om Katedralskolan (https://katedralskolan.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att arbeta med hälsofrämjande och förebyggande insatser utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv. Det ingår även att genomföra pedagogiska utredningar såsom utredningar om särskilt stöd med tillhörande dokumentation. Du förväntas bidra till skapandet av miljöer som främjar elevernas lärande och utveckling samt arbeta med att undanröja hinder för att elever stöter på svårigheter i sina undervisnings- och lärandemiljöer. I uppdraget ingår även att vara en kvalificerad samtalspartner till lärare och annan personal för att skapa förutsättningar för en lyckad inkludering av alla elever oavsett behov.

På ett av skolans program, international baccalaureate, är undervisningen på engelska. Beroende på hur ditt uppdrag på skolan kommer se ut kan det bli aktuellt att kommunicera på engelska om du träffar elever från international baccalaureate.

Din bakgrund
Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation och pågående eller avslutad specialpedagogexamen eller motsvarande utbildning. Har du erfarenhet av arbete som specialpedagog ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med elever som har svenska som andraspråk och som går på IM-program. Vi ser att du har god kännedom om Skolverkets styrdokument och läroplan. Arbetet kräver att du är en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i pedagogiska frågor.

Som person är du pedagogisk, flexibel och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jenny Mokhtari, programrektor, 018-727 95 71.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018- 727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu