Uppsala: Fastighetsskötare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsskötare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-19 // Varaktighet: Heltid

På Norrlandsgårdarna är vi måna om våra fastigheter och vi vill att de ska skötas med kvalitet. Vi är en trygg arbetsgivare med ett långsiktigt perspektiv och nu söker vi dig som vill bidra till att vi kan fortsätta att erbjuda studenter i Uppsala ett fint boende. Du kommer till en verksamhet med nöjda hyresgäster och engagerade medarbetare.
På Studentvägen erbjuder vi studentboenden till Uppsalas studenter och vi strävar efter att våra bostäder ska vara en plats där man trivs under hela sin studietid.
Du ingår i en grupp på fyra fastighetsskötare som alla ansvarar för och sköter en egen del av vårt bestånd. Du säkerställer en hög nivå av service och tillsammans med dina erfarna kollegor ansvarar du för att såväl ute- som innemiljöer är väl omhändertagna. I dina arbetsuppgifter ingår att löpande åtgärda fel i bostäderna men också att genomföra rondering av undercentraler, övriga utrymmen, sopstationer, källare och tak. Du ansvarar för gräsklippning och ogräshantering sommartid och snöröjning och sandning vintertid. Vintertid ingår snöberedskap var fjärde helg. Du sköter om inkommande arbetsorder i vårt fastighetssystem och ansvarar själv för att hålla i kontakten avseende åtgärd och uppföljning, både med kollegor från andra avdelningar, underentreprenörer och med våra hyresgäster.
Om dig
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering och ser att du är en ansvarstagande och serviceinriktad person med god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Du är även prestigelös och det är naturligt för dig att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Vidare tar du självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter men inser samtidigt vikten av att arbeta i ett team och bidra till helheten.
Du behöver ha arbetat som fastighetsskötare mot bostäder i minst 2 år. Har du behörighet inom bygg, el eller VVS är det meriterande. Du är en van systemanvändare och är positiv till digitala lösningar. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Har du tidigare arbetat med studentbostäder ser vi det som ett plus.
Bra att veta
Tjänsten är en ersättningsrekrytering och tillsättning sker enligt överenskommelse så snart som möjligt. Anställning hos Stiftelsen Norrlandsgårdarna.
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt vaktmästeri på Studentvägen.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andrea Hartwig på 076-7230727 eller Hanna Koponen på 073-5920393. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare mot bostäder i minst 2 år.
Van systemanvändare och positiv till digitala lösningar.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
B-körkort.

Meriterande
Behörighet inom bygg, el eller VVS.
Tidigare arbetat med studentbostäder.



Om arbetsgivaren - Stiftelsen Norrlandsgårdarna
Stiftelsen Norrlandsgårdarna äger och förvaltar, tillsammans med Stiftelsen Gästrike-Hälsinge nations studentbostäder och Stiftelsen Stockholms nations studentbostäder, ca 1500 bostäder för studerande viduniversitet eller högskola i Uppsala. Bostäderna är belägna på Studentvägen och intill Ekonomikum.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Gruppchef fastighetsskötsel

Läs mer Aug 28
Uppsala Fastighetstjänst fortsätter att expandera och behöver nu stärka upp med en tredje gruppchef för fastighetsskötseln. Vi söker dig med stor erfarenhet av fastighetsskötsel som med glädje och driv vill utvecklas inom ledarskap och kundrelationer. Hos oss möter du en platt organisation med ett öppet och trevligt klimat!
Om tjänsten
Som gruppchef ansvarar du för att kundrelationerna utvecklas på rätt sätt och leder din personalgrupp mot uppsatta mål. Du säkerställer att det finns ett gott arbetsklimat och trivsel inom arbetsgruppen. Din grupp består av ca 10 medarbetare inom fastighetsskötsel och trädgård. En stor del av ditt arbete är kundkontakt och dina kunder består både av bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Du jobbar med att utveckla nya affärer och har ett stort fokus på kvalitét och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår även många administrativa uppgifter, från offerter till tidsrapportering. Till din hjälp har du två erfarna kollegor i samma roll som du. Du rapporterar direkt till VD.
Här hittar du mer information om hur vi jobbar med fastighetsskötsel: https://www.uppsalafastighetstjanst.se/fastighetsforvaltning/fastighetsskotsel/
Om dig
Du som söker har en bakgrund inom fastighetsskötsel och har goda kunskaper inom området. Du har erfarenhet av kundkontakt och har du även erfarenhet av ledarskap så är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. God systemvana och B-körkort är krav för tjänsten. Skulle du dessutom ha goda kunskaper om maskiner och inköp är det ett plus.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och har ett driv att förbättra och utveckla. Du är serviceinriktad och affärsmässig och goda relationer kommer naturligt för dig, både med kunder och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet. Vidare är du positiv och gör ditt bästa för att bidra till god stämning.
Vårt erbjudande
Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande. Fast vi är ett företag under stark utveckling behåller vi vår platta organisation och säkerställer att det aldrig är långt till beslut.
Uppsala Fastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid.
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulter Anna Nord på 018-4707112.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet från fastighetsskötsel.
Svenska i tal och skrift.
Systemvana.
B-körkort.

Meriterande
Kunskaper om maskiner.
Kunskaper om inköp.
Ledarskap



Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett flerfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa.

Ansök nu

Gruppledare fastighetsskötsel

Läs mer Aug 20
Vi söker nu ett antal nya gruppledare fastighetsskötsel.
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, företag, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett mångfacetterat företag. Vårt motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa. För mer information om företaget se vår hemsida http://www.uppsalafastighetstjanst.se eller besök oss på facebook, http://www.facebook.com/uppsalafastighetstjanst.


Vi söker nu nya gruppledare till vår fastighetsavdelning då vi expanderar.
Vi vill helst att du har dokumenterad utbildning eller motsvarande kompetens och har några års arbetslivserfarenhet inom området. Du kommer att ingå i gruppen av fastighetsskötare/trädgårdsarbetare som arbetar med yttre och inre skötsel. Utöver fastighetsskötsel kommer du ha kontakt med våra kunder skriftligt och muntligt. Då företaget expanderar och vi har många olika typer av trädgårds- och fastighetsskötselarbeten förekommer många olika typer av arbete varför vi söker dig som är flexibel och inte rädd för förändring och nya uppgifter.


Personliga egenskaper:
Du liksom alla andra som arbetar på Uppsala Fastighetstjänst är företagets ansikte mot kunden varför en av dina viktigaste egenskaper måste vara att du är positiv, utåtriktad och engagerad. Varje person du möter under arbetsdagen kan vara en tänkbar kund eller uppdragsgivare.
Vi lägger även extremt stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet.
Du ska ha vana av att leda en grupp i arbete, maskinvana, goda kunskaper inom växtkännedom och beskärning.
Erfarenhet av planering och anläggning av trädgårdsytor är meriterande.
B-körkort är ett krav, BE eller C är meriterande.


Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande.
Uppsalafastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.




Körkort
B körkort fordras.


Arbetstid/Varaktighet
Tillsvidareanställning


Kontaktpersoner
Rasmus Jansson
rasmus@uftab.se


Ansökan
Vid rätt sökande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi tar emot ansökan via epost: rasmus@uftab.se






Arbetsgivare
UPPSALA FASTIGHETSTJÄNST AB
Skebogatan 2
75228
UPPSALA
E-post: rasmus@uftab.se
Mer information på http://www.uppsalafastighetstjanst.se


Besöksadress
Skebogatan 2
752 28 UPPSALA

Ansök nu

Flera fastighetsarbetare till Uppsalahem!

Läs mer Jul 3
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.
Ditt uppdrag hos oss
På Uppsalahem är våra hyresgäster alltid vår högsta prioritet. Just nu växer vårt bestånd och vi söker därför nyafastighetsarbetare. Fastighetsarbetarearbetar med förvaltning och underhåll av utemiljöer för att bibehålla och utveckla en hög nivå avhyresgästernas trivsel i våra bostadsområden. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
skötsel av grönytor
beskärning av buskar och växter
snöröjning
viss sophantering

I din roll ansvarar du för ett eller flera bostadsområden vilket ger dig stor frihet att på egen hand planera ditt arbete. Du arbetar oftast självständigt men är samtidigt en del av ett arbetslag och vi hjälper till i varandras områden när det behövs. Även inre skötsel av trapphus, soprum och allmänna ytor kan förekomma i arbetet.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Har en avslutad gymnasial utbildning. Har du en utbildning inom fastighetsskötsel är det meriterande.
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är van att köra och använda maskiner.
Har B-körkort
Är flytande i svenska i tal och skrift.

Som fastighetsarbetare kommer du vara Uppsalahems ansikte utåt. Det är därför viktigt att du har en hög servicenivå och förmågan att se och möta våra hyresgästers behov. Vi ser att du är plikttrogen och tar ditt uppdrag på allvar.
Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se.
Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder.
Om anställningen
Omfattning: HeltidArbetstider: 07.00-16.00 (mån-fre)Anställningsform: TillsvidareanställningarStart: Enligt överenskommelsePlacering: Västra Distriktet
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Chef Skötsel, Malin Gillberg malin.gillberg@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-08-30.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lokalförvaltare till förvaltningssektionen

Läs mer Aug 29
Vi söker nu en erfaren lokalförvaltare med intresse och gedigen kompetens kring fastighetsförvaltning. Vi erbjuder ett arbete där den ena dagen inte är den andra lik, i en unik miljö med ett lokalbestånd som täcker in allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler – Låter det intressant, då har vi jobbet för dig!
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Förvaltningssektionen
Som lokalförvaltare kommer du tillhöra gruppen för Fastighetsförvaltning Mitt tillsammans med 6 stycken kollegor. Gruppen har medarbetare i Västerås, Uppsala och övriga Västmanland och det finns möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan efter samråd med chef.
Arbetsbeskrivning
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, projektleda mindre och större anpassningar samt samordna och utveckla befintligt lokalbestånd. Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers
Driva mindre och större lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet med Polisens lokalbestånd, framförallt i närområdet, men resor nationellt kan även förekomma.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Examen från akademisk utbildning eller yrkeshögskola som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen, alternativt att du har motsvarande förvärvad yrkeserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst några års erfarenhet av arbete i närtid i en för tjänsten relevant roll
Yrkeserfarenhet och god kompetens kring hantering av hyres- och serviceavtal
Svenskt utfärdat B-körkort
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Följande är meriterande:
Det är bra ifall du har kompetens kring någon eller några av nedanstående meriterande kompetenser och tekniker, men du behöver inte ha kompetens kring allt, då du kommer att få möjlighet att få påbyggnad/lära dig på plats hos oss.
Erfarenhet av projektledning, både mindre och större
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kompetens av LOU
Goda generella IT- kunskaper, t.ex. kring Officepaketets olika delar
God generell ekonomisk kompetens, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att verka relationsskapande med ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor och andra som berörs. Du kommer att verka i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, för att trivas är det därför viktigt att du kan strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Med verksamhetens bästa i fokus har du en god förmåga att omprioritera efter behov, samt förmåga att kunna fatta egna beslut samtidigt som du har en solidarisk inställning till de beslut som fattas.
Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation efter målgrupp/mottagare, samt att du är engagerad med eget driv, där vi sätter värde till att du vill utvecklas, har förmåga att lära nytt och delar med dig av din kompetens i utbytet med dina kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information
Tillsvidareanställning med funktion som lokalförvaltare
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering: Uppsala
Arbetstid: Dagtid/flextid
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via polisens hemsida senast den 12 september 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A499.853 2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Svagströmstekniker

Teletekniker
Läs mer Aug 30
Vi på ELAK har under de senaste åren varit under stark tillväxt och ökat omsättningen med ca 40%. Vi har flera ramavtal och en stabil orderingång med bokade jobb flera år framöver. Vi har hela tiden fyllt på med kompetenta medarbetare och behöver bli ännu fler för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet och goda resultat! Just nu är vi extra intresserade av dig som har erfarenhet av att jobba med fiber och har ECY-certifikat.
Arbetsuppgifter
Som svagströmstekniker hos oss är du med och installerar och driftsätter passagesystem, 01-nät, fiber-nät, larmanläggningar, brandlarm samt utrustning för data i våra projekt. I just denna roll får du också arbeta med fibersvetsning och inmätning. Du kommer att arbeta med allt från service till större projekt där vi utför våra installationer. Du ingår i ett team av 3-5 svagströmstekniker och vi sätter tillsammans upp mål och skapar förutsättningar för framtida lösningar.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är självgående och klarar av att utföra egna arbeten. Du är pålitlig, engagerad i ditt arbete och har ett stort tekniskt intresse. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du ska ha lätt för att kunna kommunicera och bygga relationer med kunder och medarbetare.
Vårt erbjudande
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig.
Vi kan erbjuda våra anställda utmärkta karriärmöjligheter och möjlighet att arbeta med många spännande projekt och serviceåtaganden. Hos oss kan du förvänta dig engagerade ledare, kompetenta kollegor och en god sammanhållning. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Uppsala med omnejd.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Lön/förmåner - Fast lön och företagsbil.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till:
Hakan Dogan VD, telefon: 018-265 00 01, epost: hakan.dogan@elakab.se
Linus Löfqvist, Affärsområdeschef service, telefon: 070-887 33 09, epost: linus.lofqvist@elakab.se
Krav
Erfarenhet av liknande tjänst, som svagströmstekniker eller teletekniker
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort
God datorvana

Meriterande
Erfarenhet av fibersvetsning och inmätning
Erfarenhet av passage & larm
ECY certifikat



Om arbetsgivaren - ELAK AB
ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.
Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.
ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

Ansök nu

Säkerhetstekniker

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Sep 3
Vi ser mycket positivt på de kommande åren och efter flera år av tillväxt behöver vi förstärkning. Hos oss erbjuds du en varierande arbetsvardag och spännande uppdrag. Vi är ett stabilt och familjärt bolag som låter dig vara med och påverka arbetet. Dessutom finns det goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss på Uppsala Värdeskydd Teknik!
Om rollen
Som Säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med både montage, underhåll, felsökning och service av lås, dörrstängare och dörrautomatiker. Vi har långa och stabila relationer till nöjda kunder som finns inom flertalet olika branscher, det gör ditt arbete både varierande och utmanande.
Vårt erbjudande
Vi är ett litet företag där alla är delaktiga och det leder också till att du får vara med och påverka arbetet. Vi samarbetar och löser saker tillsammans, vilket också är en bidragande faktor till att medarbetare trivs och stannar länge hos oss. Många av oss har lång erfarenhet från branschen och vi hoppas därför kunna bidra till din fortsatta kompetensutveckling, likväl som att du delar med dig av dina erfarenheter till oss.
Vi har självklart andra förmåner också så som friskvårdsbidrag och träning på arbetstid.
Om dig
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbete, men kan vara öppna för dig som har en annan bakgrund om du är rätt person för oss! God svenska i tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort.
Ledstjärnan för vårt arbete skall vara säkra leveranser, enkelhet i allt vi gör, tillgänglighet och intresse för våra kunder och personligt ansvar i allas agerande. Som person är du därför kvalitetsmedveten, social och drivs av att kunna hjälpa andra. Du är självgående och trivs med att planera din egen arbetsdag. Vi ser också att du behöver vara prestigelös för att passa in hos oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Placering på vårt kontor på Hyttögatan 7 i Librobäck. Arbetstider 8-17.
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer utdrag från belastningsregistret bli aktuellt längre fram i rekryteringsprocessen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Widström på 018-367700.
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Uppsala Värdeskydd Teknik AB
Uppsala Värdeskydd Teknik startades 2011 och är ett ägarlett säkerhetsföretag med stor kompetens och mer än 50 års erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi är dagsläget 9 st anställda och har en stabil tillväxt med större återkommande kunder.
Vi erbjuder helhetslösningar inom lås och säkerhet.

Ansök nu

Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Business controller
Läs mer Sep 6
Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Plåtslagare/skadetekniker

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Aug 22
Vi växer och behöver bli fler! Nu söker vi dig med erfarenhet av plåtskador och reparationer av personbilar och som vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala. Är du en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som bilplåtslagare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som plåtslagare/skadetekniker arbetar du med att reparera krockskadade bilar genom att byta och rikta karossdetaljer, göra svets- och limarbeten i plåt, plast och glas samt demontera och montera teknisk och mekanisk utrustning. Du ingår i ett team bestående av 7 skadetekniker samt en egen lackeringsavdelning som består av 3 lackerare. Hos oss arbetar du självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du skadeverkstadschef, skadeberäknare samt lagerpersonal på skadecenter.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt har en god förståelse för engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Edvard Berglingsgata 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta skadeverkstadschef John Juhlin på 018-65 99 86 eller mail John.juhlin@toyotauppsala.se alternativt Eftermarknadschef Johan Lindberg på 018-66 07 34 eller mail Johan.lindberg@toyotauppsala.se
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker
God svenska i tal och skrift
God engelska
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ca 85 anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 1973 varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
2024 öppnade vi vårt nya skadecenter i nya lokaler där vi har samlat skadeverkstad, Lackering och reservdelslager för att kunna vara en effektiv och konkurrenskraftig helhetsleverantör på skadesidan.

Ansök nu

Kvalitets- & miljösamordnare - vikariat 1 år

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Aug 16
Vår kvalitets- och miljösamordnare planerar att gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie med uppstart från oktober 2024. Vi räknar med att vikariatet kommer att pågå under minst 1 år. Uppdraget kan även erbjudas som ett interimt konsultuppdrag för dig med egen firma. Har du flerårig erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som kvalitets- & miljösamordnare ansvarar du för att driva och samordna företagets löpande KMA-arbete. Du leder och genomför interna revisioner inklusive hantering av avvikelser, reklamationer, dokumentation och utredningar. Du kommer med åtgärdsförslag och sammanställer KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté.
Som expert blir en stor del av ditt arbete att ge support inom ditt område till både kunder och kollegor inom tex sälj och marknad. För dig är frågor om miljö och kvalitet av högsta vikt och du är engagerad i att sprida dina kunskaper och få medarbetare och kunder att förstå fördelarna med bra rutiner och arbetssätt gällande dessa frågor.
I arbetet ingår det att hålla i utbildningar, främst internt men även externt.
Vi har kommit en lång bit på vägen med att integrera vårt kvalitets- & miljöarbete i verksamheten och vi ser därför att ditt vikariat främst fokuserar på det löpande arbetet och att bibehålla den kvalitet vi redan byggt upp. Vi hoppas att du med stöd från oss vill driva detta arbete framåt.
Dina ansvarsområden kommer att vara:
Samordna och driva KMA-arbete
Sammanställa KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté
Leda och genomföra interna revisioner
Förbereda och genomföra externa revisioner
Avvikelser/Reklamationer: dokumentation, utredning (inklusive kontakt
med leverantörer) & åtgärdsförslag, sammanställning/rapportering
Registrering, uppdatering & information om produkter & ingående ämnen i
olika databaser (Produktregistret, GIC, SCIP, företagets kemlista mfl)
Bevakning, kontroll, efterlevnad, uppföljning av lagstiftning med fokus på
kemi & miljö (t.ex. REACH & CLP)
Granskning & korrektur av SDB och etiketter
Support och rådgivning till kunder och kollegor i frågor gällande kemikaliehantering, miljö och ADR
Kontakter med leverantörer (ffa Autosmart) gällande kemikalie- & miljöfrågor
ADR – resursperson för Säkerhetsrådgivare samt bevakning av företagets ADR-kompetens
Myndighetsrapportering (statistikuthämtning) Köld/FTI

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i ett spännande företag med engagerade kollegor. För oss är kvalitets- och miljöfrågor av största vikt och du kommer att ha ett starkt stöd från ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med KMA, helst i en liknande bransch. Du har god kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001) och du är strukturerad, självständigt och har en mycket god administrativ förmåga. Har du även kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (REACH & CLP) ser vi det som mycket positivt men det är inget krav.
Mycket god datorvana med kunskap i Outlook, Word, Powerpoint och i synnerhet Excel är ett krav för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du ansvarstagande och flexibel i ditt arbete. Arbetet är väldigt självständigt och passar dig som själv vill planera både din arbetsdag och struktur för året. Självklart har du en god samarbetsförmåga och tycker om att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som kollegor.
Övrig information
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Tjänsten är heltid under minst 1 år och kan erbjudas som ett interimt konsultuppdrag eller som vikariat.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet av arbete med KMA
God kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001)
God datorvana med kunskap i Outlook, Excel, Word och Powerpoint
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
Kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (ECHA, REACH & CLP)



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Bussmekaniker

Bussmekaniker
Läs mer Aug 28
Vår nuvarande bussmekaniker planerar att gå i pension inom kommande år och vi söker därför en ny kollega till vårt familjära gäng! Har du erfarenhet från fordonsbranschen, goda kunskaper inom felsökning och ett stort intresse av att meka och skruva? Då är kanske detta din nästa utmaning! Hos oss får du din egen välutrustade verkstad, stor frihet under ansvar och goda möjligheter att utvecklas.
Om tjänsten
Som bussmekaniker hos oss ansvarar du för underhåll och service på våra bussar och arbetet utförs i vår verkstad i Ramstalund. Arbetet innefattar allt från felsökning och service till däckbyten och AC-reparationer, vissa administrativa uppgifter förekommer också. Rollen är självständig och du planerar själv dina arbetsdagar. Hos oss får du möjlighet att bli experten inom ditt område, men självklart har du ett bra stöd av både trafikledning, fordonsansvarig och övrig organisation.
Vi jobbar med Mercedes som varumärke och utför de flesta arbeten själva på våra fordon men vid större reparationer tar vi hjälp av externa verkstäder. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion för att komma in i rollen på bästa sätt men så småningom kommer verkstaden att bli som din egen.
Hos oss erbjuds du en rolig och ansvarsfylld roll där du får stor frihet att planera dina egna dagar. I vår verkstad har du tillgång till moderna verktyg och fordon. Vi arbetar med våra egna fordon och erbjuder kontinuerlig utbildning i Mercedes. Dessutom erbjuder vi dig möjlighet att ta D-körkort. Du blir en del av ett härligt team med god sammanhållning och korta beslutsvägar.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker/tekniker och med det har du goda kunskaper inom felsökning och fordonsel. Du behöver nödvändigtvis inte ha mekat med bussar tidigare utan vi ser även att du kan komma från bilbranschen eller ha jobbat med andra tyngre fordon tidigare. B-körkort, goda kunskaper i svenska samt grundläggande datorkunskaper är krav för tjänsten. Har du dessutom D-körkort, kylcertifikat och utbildning i Heta arbeten ser vi det som ett plus.
Som person är du självgående, strukturerad och har en god planeringsförmåga. För att trivas i rollen behöver du även vara lösningsorienterad då arbetet innefattar mycket felsökning. Vidare ser vi att du är flexibel och har en förmåga att prioritera ditt arbete under stressiga situationer. Självklart är du en lagspelare som kan samarbeta väl med både kollegor och externa samarbetspartners.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet utförs på vår verkstad på Kyrkängsvägen i Ramstalund.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som mekaniker/tekniker
Kunskaper inom felsökning och fordonsel
Körkort B
God datorvana
God svenska i tal och skrift

Meriterande
D-körkort
Kylcertifikat
Heta arbeten



Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB
Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Ansök nu