Uppsala: Financial controller to our client in Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Financial controller to our client in Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-15 // Varaktighet: Heltid

Are you experienced in operational environments and passionate about financial control? We have an exciting opportunity for you!

We are now seeking a Financial controller for our client in Uppsala. The position is full-time with an estimated start date of September 1st and will last until May 31st. During the assignment, you will be employed as one of Poolia's highly valued consultants.

We are looking forward to reading your application!

Responsibilities
• Prepare targeted regular financial reports
• Monitor, update, and report on financial forecasts
• Track revenues and costs
• Manage the status and workflow of open purchase orders
• Monitor and forecast CAPEX, overseeing the CAPEX process
• Assist managers in forecasting costs and overheads to maintain budget compliance
• Support managers in monitoring financial KPIs at national and organizational levels to ensure budget adherence
• Supervise working capital in collaboration with the finance department
• Manage the complete annual budget process
• Manage tenders and quotation requests for subcontractors and major projects

Your profile
In order to succeed in the role, we see that you have:
• Bachelor’s or master’s degree in a relevant field
• Minimum 2 years' experience in operational controlling
• Proficiency in operational budgeting and financial forecasting
• Knowledge of supplier negotiations is advantageous
• Excellent proficiency in English
• Good knowledge of MS Office
• Knowledge of SAP R/3 is advantageous

We are seeking you with strong communication skills and a solid understanding of Financial KPIs and P&L statements. We value a systematic approach to work with a strong problem-solving mindset. You possess strong decision-making abilities and be willing to travel as needed. Teamwork and collaboration are essential, along with the ability to think through processes and projects end-to-end.

About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Controller

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Controller.

Verksamhetscontroller sökes till kund i Uppsala!

Läs mer Feb 7
Vi söker nu en verksamhetskontroller till vår kund i Uppsala - med start omgående! Om uppdraget
I rollen som verksamhetcontroller ansvarar du för att leda och samordna företagets arbete med att utveckla och följa upp affärsplaner, mål, internkontroll och andra aktiviteter inom årshjulet för rapportering och uppföljning. Arbetet innebär nära samarbete med interna strategiska funktioner såsom ekonomi, hållbarhet, HR med flera. Arbetsuppgifterna inkluderar både planering och uppföljning samt att ta fram beslutsunderlag för ledningsgruppen, styrelsen, moderbolaget och kommunledning.
Större delen av det interna arbetet hanteras via Stratsys, vilket gör det viktigt att du har erfarenhet av systemet. Erfarenhet av att administrera eller bygga rapporter och rapportdelar i Stratsys är en fördel.
I rollen ingår också att samordna och driva företagets kvalitetsprocesser på uppdrag av kvalitetschefen, samt säkerställa att beslutade arbetssätt följs, dokumenteras och hålls uppdaterade.
Om dig
I verksamhetens värld kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och samtidigt som du för ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden.
Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov. Du tycker det är viktigt att följa rutiner och processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i det dagliga arbetet.
Du kommer även aktivt att arbeta för att bygga upp och förvalta kvalitetsarbetet, med särskilt fokus på att utveckla och följa upp verksamhetens indikatorer och nyckeltal.
Eftersom rollen innebär mycket textformulering ställs det krav på god förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga texter. Krav för tjänsten
- Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande med samhällsvetenskaplig inriktning
- Minst 5 år arbetslivserfarenhet av liknade av arbeten.
- God förmåga att att skriva rapporter och skapa tydliga texter.
- Goda kunskaper i systemet Stratsys.

Övrigt
Uppdraget kan komma att tillsättas löpande då kunden önskar start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå i 6 månader.

Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ansök nu

Controller till Livsmedelsverket

Läs mer Feb 10
På Livsmedelsverket arbetar vi för att säkerställa en effektiv och framåtriktad ekonomistyrning. Nu söker vi en erfaren och självgående controller som kan bidra till att utveckla och optimera våra ekonomiska processer. Drivs du av att förbättra och effektivisera arbetssätt, trivs i ett samarbetsorienterat team och vill göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Varför Livsmedelsverket?
Mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt och intresset om både livsmedel i sig och Livsmedelsverkets arbete, är mycket stort.

På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedel- och dricksvattenförsörjning.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert och alla medarbetare, ledare och chefer tar gemensamt ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Din roll
Som controller på Livsmedelsverket kommer du att spela en viktig roll i att förbättra och utveckla vår ekonomistyrning och bidra till att höja verkets inre effektivitet. Du kommer att vara med och utveckla styrnings- och ledningsprocesser samt system genom din goda förståelse för förvaltningsprocesser.

I rollen kommer du framför allt att arbeta nära redovisningsfunktionen för att genomlysa, utveckla och effektivisera rutiner och processer. Målet är att stärka analysen av myndighetens bokslut på en övergripande nivå och därigenom öka förmågan till verksamhetsstyrning och välavvägda beslut. Du kommer att arbeta med att utveckla rapportering och nyckeltal, för att säkerställa att de ekonomiska resultaten följs upp på ett effektivt sätt och att rätt information finns tillgänglig för beslutsfattare.

Du kommer att stödja och handleda chefer på alla nivåer inom organisationen gällande ekonomifrågor, inklusive redovisning, bokslutsuppföljning och analys. En del av ditt arbete innebär att du utbildar och vägleder chefer för att stärka deras ekonomiska kompetens och skapa förutsättningar för bättre beslut.

Ditt arbete inkluderar även ansvar för ekonomisk planering, budget- och prognosarbete, där du säkerställer att rätt finansieringsprinciper tillämpas och att både statistik och internkontroll följs. Vidare kommer du att delta i och driva projekt som syftar till att utveckla processer och förbättra arbetssätt.

En annan viktig del i rollen är att ta fram ekonomiska analyser, rapporter och beslutsunderlag för att ge beslutsfattare det stöd de behöver i sitt arbete. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av ekonomisystem och processer som säkerställer en långsiktig och hållbar ekonomistyrning för myndigheten.

Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för verksamhetens gemensamma uppdrag och resurser samt målgruppers behov. Vidare gör du genomtänkta prioriteringar i arbetet och levererar i enlighet med uppsatta mål. Du omvärldsbevakar för att inhämta nya perspektiv, upprätthåller relevant kompetens och anpassar ditt arbete till verksamhetens krav och förutsättningar.  

Enheten för ekonomi
Enheten för ekonomi, som idag består av ca 17 personer, är en av stödfunktionerna inom avdelningen för myndighetsstöd. Vårt huvuduppdrag är att samordna Livsmedelsverkets ekonomiprocess och vara kompetensstöd i ekonomiska frågor. Vi är uppdelade i tre team med inriktning på redovisning, controlling och inköp/upphandling. På enheten har vi en positiv och hjälpsam kultur, där alla samarbetar och stöttar varandra.

Din kompetens
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, gärna en civilekonomutbildning, eller motsvarande lång arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Du har gedigen erfarenhet av ekonomiarbete, gärna inom offentlig förvaltning, och har arbetat med flerfinansiering. Du har även flera års erfarenhet av verksamhetsnära arbete med budgetering, prognostisering, analysarbete och uppföljning samt flerårig erfarenhet i närtid av att ge stöd i ekonomifrågor till chefer i verksamhetsledning.

Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och har erfarenhet av förvaltning alternativt utveckling av ekonomi- eller affärssystem. Det är även meriterande med erfarenhet av förändrings- och effektiviseringsarbete samt avgiftshantering.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att använda ekonomisystem och Excel, och har arbetat med Agresso eller liknande system. Du behärskar svenska i tal och skrift på en hög nivå och har goda kunskaper i engelska. 

Dina personliga egenskaper
Som person är du självgående, handlingskraftig och har modet att driva förändringar och effektiviseringar. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs med att samarbeta i team. Du är flexibel och anpassar dig snabbt när förutsättningar förändras, samtidigt som du har förmågan att bygga upp nya strukturer och rutiner i en föränderlig miljö.

För oss är det viktigt att du är kommunikativ, tydlig och har skinn på näsan, samtidigt som du är ödmjuk och ansvarsfull. Du har självinsikt och förstår när du inte har alla svar, vilket gör att du är trygg i att söka hjälp eller förtydliganden när det behövs. Du har ett pragmatiskt och lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att ta ansvar för att leverera resultat och uppfylla förväntningar. Din vilja att arbeta med förändringsarbete och utveckling av ekonomiska processer, samtidigt som du håller fokus på detaljer och noggrannhet, gör att du kommer trivas i rollen och bidra till myndighetens framgång.

För att lyckas i ditt arbete agerar du ansvarstagande, samarbetsinriktat och utvecklande. Du är lösningsfokuserad och bjuder in till och är öppen för samarbeten och nya perspektiv som förbättrar våra leveranser. Du trivs med att arbeta i team och är du öppen för nya arbetssätt och delar kompetens och lärdomar för att stärka vår gemensamma förmåga.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Åsander. Representant för Saco-S är Anna Carlbom Härd och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2025-03-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2025/00840.

Ansök nu

Energicontroller

Läs mer Jan 17
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva innebär att ligga i framkant vad gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunder ägnar sig åt att ta fram produkter inom en rad områden som sträcker sig från grundläggande biologisk forskning till framtagande av innovativa vacciner, nya läkemedel och cell- och genterapier.
Som del av Cytiva får du möjlighet att utveckla dig själv och oss – du kommer att bidra till att lösa utmaningar som har verklig betydelse för människors hälsa tillsammans med kollegor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i över 40 länder är Cytiva en arbetsplats där varje dag är en möjlighet att lära sig mer – så att du kan fortsätta växa i din karriär och stärka dina färdigheter över tid.
I rollen som Energicontroller blir du en del av Infrastructure Supply på Cytivas site i Uppsala. Som energicontroller spelar du en avgörande roll i arbetet kring att Cytiva skall gå i förgrunden för en hållbar energianvändning och resurseffektiv industri. Du kommer att ha en viktig roll i att följa, analysera och utmana vårt hållbarhetsarbete. Vi har antagit ambitiösa mål för CO2-fotavtryck och har ett flertal spännande projekt som vi vill realisera för att nå dessa mål. Rollen kommer att ha ett upplägg där man på daglig basis jobbar 5 dagar i veckan onsite.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för den strategiska CO2 planen för att nå sitens åtaganden och mål. Delta i analyser av projekt och påverka investeringar ur ett hållbarhetsperspektiv.
Följa sitens energiprestanda och dess finansiella effekter. Rapportera dessa till ledning och andra intressenter.
Driva rapportering av energinyckeltal på miljökommitté. Analysera nyckeltalens effekt och driva framtagandet av nya.
Vara bolagets kompetens inom energikartläggning samt tillhörande styrsystem (tex ISO 50001). Övervaka myndigheter samt intresseorganisationers ambitioner inom hållbarhet

De huvudsakliga kraven för tjänsten är:
Du har en akademisk examen minst 3 år inom naturvetenskapligt område eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom industri i kombination med hållbarhetsarbete.
Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har goda kunskaper i ordbehandlings-, kalkyl- och presentationsprogram, e-posthantering samt internetanvändning kopplat till yrkesområdet.
Du har dokumenterad kunskap i svensk miljölagstiftning eller Agenda 2030 eller hållbarhetsrapportering.

Det är även meriterande om du har:
Om du har erfarenhet av omvärldsbevakning både nationellt och internationellt. Såväl lagrummet som teknisk utveckling.
Om du har god kommunikativ förmåga och trivs med att saluföra din ideér
Om du kan definiera finansiella nyckeltal för energiuppföljning och resurseffektivitet eller är certifierad energikartläggare.
Har erfarenhet av olika industrier eller myndigheter.

Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi råder er därav att ej vänta med er ansöka, utan hoppas vi ses vid en framtida intervju.

Ansök nu

Verksamhetskontroller till kund i Uppsala

Läs mer Feb 3
Är du den verksamhetscontroller vi söker efter med erfarenhet avuppföljning av affärsplan, mål, intern kontroll samt annat förekommande arbete inom årshjul för rapportering och uppföljning?Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Till vår kund i Uppsala som är verksamma inom fastigheter söker vi nu en verksamhetscontroller, uppdraget avser starta omgåendeoch pågår fram till och med 31 augusti 2025.
Visst distansarbete i begränsad omfattning kan eventuellt vara aktuellt på sikt framöver när man är introducerad och självgående i sitt uppdragDina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetskontroller kommer du att arbeta med att drivaoch samordna bolagets arbete med framtagande och uppföljning av affärsplan, mål, intern kontroll samt annat förekommande arbete inom årshjul för rapportering och uppföljning. Samarbete med bolagsinterna strategiska funktioner som ekonomi, hållbarhet, HR m.m.
Vidare kommer dina arbetsuppgifter innefatta:
Planering och uppföljning samt framtagande av beslutsunderlag till ledningsgrupp, styrelse, moderbolag och kommunledning
Samordna och driva bolagets kvalitetsprocesser på uppdrag av kvalitetschef, inklusive säkerställa att beslutade arbetssätt följs, beskrivs och hålls uppdaterade
Aktivt verka för uppbyggnad och förvaltning av bolagets kvalitetsarbete, med särskilt fokus på att bidra till utveckling och uppföljning av verksamheternas indikatorer och nyckeltal
I rollen förekommer mycket formulering i text vilket ställer krav på skicklighet i rapport och textframställning

Dina kvalifikationer
Minst 3 år högskoleutbildning (kandidatexamen) inom relevant område för tjänsten, samhällsvetenskap, ekonomi el som uppdragsgivaren bedömer motsvarande utbildning
Minst 5 år arbetslivserfarenhet av arbete som uppdragsgivaren bedömer motsvarande kraven för tjänsten
Tidigare erfarenhet av att administrera tex. rapporter eller bygga rapportdelar i Stratsys
Erfarenhet av systemet


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7februari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 893 4700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Controller med affärsinriktning

Läs mer Jan 10
Din nya roll

Som controller hos Kyrkokansliet kommer du att vara del av ett team på fem controllers som har som huvudsaklig uppgift att samordna och driva Svenska kyrkans ekonomistyrning på nationell nivå. Controllerteamet ingår i ekonomi- och finansavdelningens stab på Kyrkokansliet.

Ditt ansvarsområde är primärt att stötta Avdelningen för gemensamma funktioner, med fokus på ekonomi- och löneservice. Svenska kyrkans ekonomiservice är under uppbyggnad och i takt med utökningen kommer du att ha en nyckelfunktion i att sätta upp nya rutiner och processer för ekonomiuppföljningen.

I rollen får du möjlighet att arbeta med analys, affärsuppföljning och att driva förbättringsarbete för att optimera nyckeltal och säkerställa en hållbar utveckling inom Svenska kyrkan. Du kommer att agera stöd för verksamhetscheferna för ekonomi- och löneservice och tillsammans med dem lägga budget, prognos och följa upp verksamheterna. Du arbetar i nära team med controller för IT-sektionen.

Utöver detta kommer du att sammanställa rapporter och beslutsunderlag samt hantera varierande ekonomiuppgifter som dyker upp i det dagliga arbetet. Genom ditt driv och din professionalism bidrar du inte bara till verksamhetens framgång utan också till att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö.

Rollen är placerad i Uppsala och du rapporterar till stabschefen för Ekonomi- och finansavdelningen.

Vem vi söker

Vi söker dig med erfarenhet av controlling, där du känner dig trygg i ditt arbete och är van vid att stötta verksamhetschefer. Vi ser även att du har erfarenhet av att sätta upp och utveckla processer inom ekonomiuppföljning och det är meriterande men inget krav att ha erfarenhet av att arbeta i större verksamheter.

Du har god vana att analysera och följa upp affärsmodeller och verksamheter. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med budget och prognoser samt goda kunskaper inom Excel. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga är stark och du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi söker dig som är prestigelös, samarbetsinriktad och trygg i att ta egna initiativ. För att trivas hos oss bör du uppskatta att arbeta i en stabil organisation med stark värdegrund och långsiktiga målsättningar. Du har lätt för att skapa förtroende och tycker om att utveckla arbetssätt genom dialog och samarbete. Med ett öppet sinne och en vilja att bidra till ständiga förbättringar blir du en viktig del av vårt engagerade team.

Om oss

Svenska kyrkan finns där människor finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Kyrkokansliet är kyrkostyrelsens kansli och arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan. Det dagliga arbetet på kansliet leds av generalsekreteraren, som utses av kyrkostyrelsen. Kyrkokansliets lokaler finns i huvudsak i Uppsala, men även i Lund och Uddevalla.

Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Läs mer: Välkommen till Svenska kyrkan

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med?Eqonomy – en del av Wise. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i processen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Steenstrup på karin.steenstrup@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom HR

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom HR?

Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Vanligt förekommande tjänster:
– HR-specialist
– HR-generalist
– HR-administratör
– HR-koordinator
– HR-konsult
– HR-chef

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom logistik & inköp

Logistiker
Läs mer Sep 4
Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom logistik, orderhantering & inköp för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
- Lageradministratör
- Inköpare
- Produktionsplanerare
- Logistiker
- Orderspecialist
- Transportplanerare
- Koordinator

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du kanske har arbetat några år inom logistik/orderhantering/inköp eller så har du precis påbörjat din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har goda kunskaper i Office-paketet, såsom Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller några större affärssystem.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom administration

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom administration?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom administration för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Planering och organisering
• Ansvara för telefon
• Konferens- och resebokningar
• Mötesdokumentation
• Allmän administration
• Reseadministration
• Posthantering
• Protokollföring
• Diarieföring
• Rapportskrivning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta inom administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område ser vid det som väldigt meriterande. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är ambitiös, strukturerad, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom administration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan för kommande uppdrag inom IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom IT och teknik?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som är intresserad av framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
• IT-support
• IT-tekniker
• 1st, 2nd, 3d- line
• Helpdeskmedarbetare
• On-site tekniker
• Säkerhet- och nätverkstekniker
• Systemutvecklare

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom IT och teknik. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfarna systemutvecklare för kommande uppdrag i Uppsala

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 10
Är du en erfaren systemutvecklare som söker nya utmaningar?

Vi letar efter skickliga systemutvecklare som är intresserade av spännande konsultuppdrag i Uppsala under hösten 2024. Just nu ser vi ett ökat behov hos våra kunder och söker dig som vill vara med och göra skillnad!

Våra konsultuppdrag varierar beroende på kundens behov, vilket innebär att arbetsuppgifterna kan skilja sig från uppdrag till uppdrag. Du kommer att vara placerad hos kunden, med viss möjlighet till distansarbete.

Observera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kontaktar dig när vi har ett uppdrag som matchar din erfarenhet och profil.

Vem är du?
För att passa i rollen söker vi dig som har:
• Minst 5 års erfarenhet inom systemutveckling
• Starka tekniska kunskaper, gärna med erfarenhet av Java eller .NET
• God systemvana och ett intresse för att lösa tekniska utmaningar
• Förmågan att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift

Som person är du noggrann, strukturerad och självständig i ditt arbetssätt. Du är flexibel och lösningsorienterad, med ett starkt driv att nå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med kollegor för att uppnå gemensamma mål.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu