Uppsala: Specialistsäljare personlig skyddsutrustning (PSU)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Specialistsäljare personlig skyddsutrustning (PSU) i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som vill arbeta i en specialistroll med inriktning på ett av våra största affärsområden, personlig skyddsutrustning. Har du erfarenhet från området i kombination med ett starkt driv och god initiativförmåga kan du vara rätt person! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du blir en viktig del för Maskin & Verktygs tillväxt!
Om oss och arbetet
Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. Över 20.000 artiklar finns i vårt lager, dessutom erbjuder vi beställningsvaror från våra noga utvalda leverantörer.
I rollen som affärsansvarig specialist med inriktning på Personlig skyddsutrustning har du stort fokus på att utveckla produktområdet hos våra befintliga kunder. Du kommer tillbringa stor del av din tid på plats ute hos våra kunder i Uppsala, Gävle och Västerås.
Du har det yttersta ansvaret för ditt affärsområde och ska på eget initiativ analysera och utveckla företagets erbjudande och våra försäljningsprocesser inom sortimentsområdet. Du kommer att vara ett stöd till övriga säljorganisationen och driva tillväxt genom att bearbeta prioriterade kunder.
I rollen som specialist har du ett nära samarbete med kundansvariga säljare, övriga säljfunktioner, inköpsavdelning och leverantörer. Du kommer att erbjuda helhetslösningar till våra kunder inom hela sortimentsområdet där bland annat andningsskydd, handskydd, hörselskydd och annat tekniskt skydd ingår. Du rapporterar till bolagets försäljningsansvarig/VD.
Din bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha goda kunskaper om personlig skyddsutrustning, men du behöver inte nödvändigtvis ha fått dem från en säljande roll, däremot behöver du ha någon erfarenhet av försäljning, service och kundmöten sedan tidigare. Har du erfarenhet av proaktiv uppsökande försäljning är det ett plus. För att kunna kommunicera med våra kunder behöver du ha god svenska i tal och skrift. B-körkort är krav för tjänsten, likaså goda systemkunskaper.
Du är en initiativtagande person med eget driv, du ser vad som behöver göras och gör det. Du delar gärna med dig av kunskap och agerar som rådgivare för våra kunder och du säkerställer att du löpande tar del av nyheter och information för ditt produktområde. Din inställning är professionell och engagerad. Med tydligt kundfokus, hög servicegrad och god samarbetsförmåga blir du en uppskattad säljare och kollega. Du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Vad du möter hos oss
Hos oss möter du en utmanande och omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar, god stämning och en positiv utveckling. Vi är trots vår storlek ett familjärt och hjälpsamt företag som drivs av glädje, flexibilitet och en ambition att lösa problem. För rollen som specialistsäljare får du en god introduktion och utbildningsplan, både internt och från våra leverantörer.
Vi är ISO certifierade både inom miljö- kvalitet och arbetsmiljö.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Du utgår antingen från kontoret i Uppsala, Västerås eller Gävle. Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller Anna Nord på 073-9816414.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Goda kunskaper om personlig skyddsutrustning
Erfarenhet av försäljning, service och kundmöten
God svenska i tal och skrift
B-körkort
Goda systemkunskaper

Meriterande
Erfarenhet av proaktiv uppsökande försäljning



Om arbetsgivaren - Maskin & Verktyg
Vår affärsidé är att med stor produktkunskap förse våra kunder med maskiner, verktyg, yrkeskläder, skyddsutrustning och övriga förnödenheter. Våra verksamhetsområden är Uppland, Gästrikland och Västmanland. Kunderna utgörs framförallt av stora och små företag inom bygg, industri, service och offentlig förvaltning. Vi är 53 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Utesäljare.

Fältsäljare

Läs mer Sep 10
Svea Solar är Sveriges största solenergibolag och vår vision är att Rid the Planet of Fossil Fuel
Vi har byggt upp branschens mest avancerade säljavdelning, där vår Field Sales-satsning gick live under våren 2024.
Våra Field Sales Consultants (fältsäljare) träffar våra kunder i deras hem, och driver säljprocessen från införskaffande av leads och teknisk konsultering till stängd affär. Såhär berättar din framtida kollega Max om sin upplevelse:
”Friheten som finns i rollen är oslagbar! En stor frihet som samtidigt sporrar en att gå den där extra milen.
Vill man jobba för branschens grymmaste bolag så är det här man ska jobba! Det är oslagbara produkter och tjänster som vi kan förmedla! Vi är ett superhärligt gäng och vill man få chansen att utvecklas och komma vidare i sin karriär så är detta helt rätt ställe”
Du erbjuds
Tjänstebil
En förmånlig provisionmodell utan tak
Att bearbeta så många kunder du vill - Högpresterare ska kunna högprestera
Frihet under ansvar, där du kontrollerar större delen av din arbetsdag och har en hög flexibilitet
Att få vara med tidigt i uppbyggnaden av avdelningen Field Sales – din input är viktig!

Om rollen
Som Field Sales Consultant:
Söker du kreativt nya vägar att hitta egna kunder, där du sedan ansvarar för hela säljprocessen. Dessa vägar kan exempelvis vara via referenskunder (alltså att dina befintliga kunder rekommenderar nya kunder), via sociala medier, dörrknackning osv. Endast din fantasi sätter gränser!
En viss del av dina möten förbokas av vår Outbound-avdelning
Själva kundmötet genomförs ute hos kund, som är ett rent säljmöte, men där du även agerar teknisk expert gentemot kund
Under kundmötet samlar du in bilder genom att flyga med en drönare över kundens tak. Bilderna använder du sedan för att designa kundens solcellslösning
I rollen befinner du dig mycket ute på vägarna (Uppsala med omnejd, Västerås, Sala med omkringliggande regioner), och de administrativa arbetsuppgifterna kan du till viss del sköta hemifrån

Är vi en match?
Vi söker dig som....
Har automat – eller vanligt körkort (förmånsbil ingår givetvis!)
Erfarenhet från sälj med goda resultat, vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av fältsälj och/eller annan typ av direktförsäljning alternativt har erfarenhet från solcellsbranschen från en roll som inkluderat kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta mot försäljningsbudget eller KPI’er
Talar svenska flytande både i språk och skrift samt har goda kunskaper i engelska
Är problemlösande och som kan leverera höga resultat trots förändringar och ändrade förutsättningar
Erfarenhet från solcellsbranschen är starkt meriterande
Du bör vara bosatt inom nedan angivna område

Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här!
Mångfald och inkludering Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.
Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labssom en del av bedömningen.Bli del av the Power Shift och Grow as we grow
När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan.
På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow.
Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.
Om rekryteringsprocessen
Du behöver inte bifoga personligt brev, och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse
Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats
Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser
För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister
För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Direktförsäljare av lättsålda tjänster!

Läs mer Aug 29
Direktförsäljare av lättsålda tjänster!Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.

Ansök nu

Fältsäljare för Kaminvärme

Läs mer Aug 19
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB!
Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig!
Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem.
Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning
-Garantilön + provision
-Möjlighet till ren provisionslön
-Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar
-Att få utvecklas inom företaget

Dina kvalifikationer
- Körkort är ett krav
- Du trivs i ett högt tempo
- Gillar att arbeta självständigt
- Social och utåtriktad
- Lösningsorienterad
- Behärskar svenska flytande i tal och skrift
- Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.

Ansök nu

Trade Market Associate (TMA) - Fältsäljare för JTI - Uppsala

Läs mer Aug 15
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Retail24 söker för kunds räkning en Trade Market Associate (TMA) som kommer ha Uppsala med omnejd som bas.
Är du redo för en ny spännande roll, är flexibel och är lätt att samarbeta med? Då är den här tjänsten för dig! Vi på Retail24 söker dig som vill arbeta som Trade Market Associate (TMA) region Uppsala med omnejd.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Start: 1 November 
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Ort: Uppsala med omnejd


Arbetsuppgifter:
Som Trade Market Associate (TMA),(distriktsansvarig fältsäljare) är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inom ett eget distrikt, utveckla långvariga kundrelationer med befintliga kunder för att vidareutveckla JTI:s försäljning genom distribution och synlighet till dagligvaruhandeln, servicehandeln samt tobakshandeln.
Du kommer att effektivt planera ditt eget arbete, presentera kampanjer och nyheter för kunder samt skapa distribution och synlighet för JTI:s varumärken. Du arbetar tillsammans med dina kunder med hyllplacering, exponering och ombyggnationer i butik.
Som TMA har du en rådgivande roll gentemot butiksägare med syfte att främja försäljningen mot konsument. Du hittar lösningar för ökad lönsamhet för JTI:s produkter.


Vem är du?
Som TMA behöver du vara flexibel, självgående och ha lätt för att samarbeta. Vi söker en driven, entusiastisk och engagerad medarbetare med tidigare erfarenhet av försäljning, gärna från dagligvaruhandeln och servicehandeln.

Vidare är du resultatorienterad, gör alltid ditt yttersta för att nå dina mål och trivs med ett arbete som är rörligt då det kommer att innebära en del resande. Det är mycket viktigt att du ser möjligheter och lösningar till utmaningar som kan uppstå.
För att passa i tjänsten behöver du:

* Ha B-körkort (Krav)
* Jobbat med försäljning med bevisat goda resultat, gärna inom FMCG
* Kommunicera obehindrat på svenska
* Känna dig trygg i att kommunicera på engelska i tal och skrift
 
*Om uppdragsgivaren:

JTI Sverige är en ledande tobaksleverantör i Skandinavien, sedan 2018 belägen i ett nyrenoverat kontor i centrala Stockholm, med kollektivtrafik och restauranger, shopping och gym i närheten. Fältsäljstyrkan i JTI Sverige består av ett 40-tal anställda fördelade på fyra regioner.

JTIs dotterbolag Nordic Snus är en av de största tillverkarna av snus- och nikotinpåsar i Sverige. Alla våra snus- och nikotinpåseprodukter tillverkas i vår moderna snusfabrik i Vårgårda, Västsverige.

Vi är engagerade i att bygga en hållbar framtid, med en kultur som är fokuserad på dig. Som ett resultat har vi tilldelats Top Employer-certifieringen varje år sedan 2014.

Om Retail24:

Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder.
https://retail24.se/om-oss/



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Ansök nu

Trade Market Associate (TMA) - Fältsäljare för JTI - Uppsala

Läs mer Jun 21
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Retail24 söker för kunds räkning en Trade Market Associate (TMA) som kommer ha Uppsala med omnejd som bas.
Är du redo för en ny spännande roll, är flexibel och är lätt att samarbeta med? Då är den här tjänsten för dig! Vi på Retail24 söker dig som vill arbeta som Trade Market Associate (TMA) region Uppsala med omnejd.
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Start: 1 November 
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Ort: Uppsala med omnejd


Arbetsuppgifter:
Som Trade Market Associate (TMA),(distriktsansvarig fältsäljare) är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inom ett eget distrikt, utveckla långvariga kundrelationer med befintliga kunder för att vidareutveckla JTI:s försäljning genom distribution och synlighet till dagligvaruhandeln, servicehandeln samt tobakshandeln.
Du kommer att effektivt planera ditt eget arbete, presentera kampanjer och nyheter för kunder samt skapa distribution och synlighet för JTI:s varumärken. Du arbetar tillsammans med dina kunder med hyllplacering, exponering och ombyggnationer i butik.
Som TMA har du en rådgivande roll gentemot butiksägare med syfte att främja försäljningen mot konsument. Du hittar lösningar för ökad lönsamhet för JTI:s produkter.


Vem är du?
Som TMA behöver du vara flexibel, självgående och ha lätt för att samarbeta. Vi söker en driven, entusiastisk och engagerad medarbetare med tidigare erfarenhet av försäljning, gärna från dagligvaruhandeln och servicehandeln.

Vidare är du resultatorienterad, gör alltid ditt yttersta för att nå dina mål och trivs med ett arbete som är rörligt då det kommer att innebära en del resande. Det är mycket viktigt att du ser möjligheter och lösningar till utmaningar som kan uppstå.
För att passa i tjänsten behöver du:

* Ha B-körkort (Krav)
* Jobbat med försäljning med bevisat goda resultat, gärna inom FMCG
* Kommunicera obehindrat på svenska
* Känna dig trygg i att kommunicera på engelska i tal och skrift
 
*Om uppdragsgivaren:

JTI Sverige är en ledande tobaksleverantör i Skandinavien, sedan 2018 belägen i ett nyrenoverat kontor i centrala Stockholm, med kollektivtrafik och restauranger, shopping och gym i närheten. Fältsäljstyrkan i JTI Sverige består av ett 40-tal anställda fördelade på fyra regioner.

JTIs dotterbolag Nordic Snus är en av de största tillverkarna av snus- och nikotinpåsar i Sverige. Alla våra snus- och nikotinpåseprodukter tillverkas i vår moderna snusfabrik i Vårgårda, Västsverige.

Vi är engagerade i att bygga en hållbar framtid, med en kultur som är fokuserad på dig. Som ett resultat har vi tilldelats Top Employer-certifieringen varje år sedan 2014.

Om Retail24:

Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder.
https://retail24.se/om-oss/



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Svagströmstekniker

Teletekniker
Läs mer Aug 30
Vi på ELAK har under de senaste åren varit under stark tillväxt och ökat omsättningen med ca 40%. Vi har flera ramavtal och en stabil orderingång med bokade jobb flera år framöver. Vi har hela tiden fyllt på med kompetenta medarbetare och behöver bli ännu fler för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet och goda resultat! Just nu är vi extra intresserade av dig som har erfarenhet av att jobba med fiber och har ECY-certifikat.
Arbetsuppgifter
Som svagströmstekniker hos oss är du med och installerar och driftsätter passagesystem, 01-nät, fiber-nät, larmanläggningar, brandlarm samt utrustning för data i våra projekt. I just denna roll får du också arbeta med fibersvetsning och inmätning. Du kommer att arbeta med allt från service till större projekt där vi utför våra installationer. Du ingår i ett team av 3-5 svagströmstekniker och vi sätter tillsammans upp mål och skapar förutsättningar för framtida lösningar.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är självgående och klarar av att utföra egna arbeten. Du är pålitlig, engagerad i ditt arbete och har ett stort tekniskt intresse. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du ska ha lätt för att kunna kommunicera och bygga relationer med kunder och medarbetare.
Vårt erbjudande
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig.
Vi kan erbjuda våra anställda utmärkta karriärmöjligheter och möjlighet att arbeta med många spännande projekt och serviceåtaganden. Hos oss kan du förvänta dig engagerade ledare, kompetenta kollegor och en god sammanhållning. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Uppsala med omnejd.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Lön/förmåner - Fast lön och företagsbil.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till:
Hakan Dogan VD, telefon: 018-265 00 01, epost: hakan.dogan@elakab.se
Linus Löfqvist, Affärsområdeschef service, telefon: 070-887 33 09, epost: linus.lofqvist@elakab.se
Krav
Erfarenhet av liknande tjänst, som svagströmstekniker eller teletekniker
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort
God datorvana

Meriterande
Erfarenhet av fibersvetsning och inmätning
Erfarenhet av passage & larm
ECY certifikat



Om arbetsgivaren - ELAK AB
ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.
Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.
ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

Ansök nu

Säkerhetstekniker

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Sep 3
Vi ser mycket positivt på de kommande åren och efter flera år av tillväxt behöver vi förstärkning. Hos oss erbjuds du en varierande arbetsvardag och spännande uppdrag. Vi är ett stabilt och familjärt bolag som låter dig vara med och påverka arbetet. Dessutom finns det goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss på Uppsala Värdeskydd Teknik!
Om rollen
Som Säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med både montage, underhåll, felsökning och service av lås, dörrstängare och dörrautomatiker. Vi har långa och stabila relationer till nöjda kunder som finns inom flertalet olika branscher, det gör ditt arbete både varierande och utmanande.
Vårt erbjudande
Vi är ett litet företag där alla är delaktiga och det leder också till att du får vara med och påverka arbetet. Vi samarbetar och löser saker tillsammans, vilket också är en bidragande faktor till att medarbetare trivs och stannar länge hos oss. Många av oss har lång erfarenhet från branschen och vi hoppas därför kunna bidra till din fortsatta kompetensutveckling, likväl som att du delar med dig av dina erfarenheter till oss.
Vi har självklart andra förmåner också så som friskvårdsbidrag och träning på arbetstid.
Om dig
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbete, men kan vara öppna för dig som har en annan bakgrund om du är rätt person för oss! God svenska i tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort.
Ledstjärnan för vårt arbete skall vara säkra leveranser, enkelhet i allt vi gör, tillgänglighet och intresse för våra kunder och personligt ansvar i allas agerande. Som person är du därför kvalitetsmedveten, social och drivs av att kunna hjälpa andra. Du är självgående och trivs med att planera din egen arbetsdag. Vi ser också att du behöver vara prestigelös för att passa in hos oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Placering på vårt kontor på Hyttögatan 7 i Librobäck. Arbetstider 8-17.
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer utdrag från belastningsregistret bli aktuellt längre fram i rekryteringsprocessen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Widström på 018-367700.
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Uppsala Värdeskydd Teknik AB
Uppsala Värdeskydd Teknik startades 2011 och är ett ägarlett säkerhetsföretag med stor kompetens och mer än 50 års erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi är dagsläget 9 st anställda och har en stabil tillväxt med större återkommande kunder.
Vi erbjuder helhetslösningar inom lås och säkerhet.

Ansök nu

Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Business controller
Läs mer Sep 6
Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Plåtslagare/skadetekniker

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Aug 22
Vi växer och behöver bli fler! Nu söker vi dig med erfarenhet av plåtskador och reparationer av personbilar och som vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala. Är du en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som bilplåtslagare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som plåtslagare/skadetekniker arbetar du med att reparera krockskadade bilar genom att byta och rikta karossdetaljer, göra svets- och limarbeten i plåt, plast och glas samt demontera och montera teknisk och mekanisk utrustning. Du ingår i ett team bestående av 7 skadetekniker samt en egen lackeringsavdelning som består av 3 lackerare. Hos oss arbetar du självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du skadeverkstadschef, skadeberäknare samt lagerpersonal på skadecenter.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt har en god förståelse för engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Edvard Berglingsgata 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta skadeverkstadschef John Juhlin på 018-65 99 86 eller mail John.juhlin@toyotauppsala.se alternativt Eftermarknadschef Johan Lindberg på 018-66 07 34 eller mail Johan.lindberg@toyotauppsala.se
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker
God svenska i tal och skrift
God engelska
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ca 85 anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 1973 varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
2024 öppnade vi vårt nya skadecenter i nya lokaler där vi har samlat skadeverkstad, Lackering och reservdelslager för att kunna vara en effektiv och konkurrenskraftig helhetsleverantör på skadesidan.

Ansök nu

Kvalitets- & miljösamordnare - vikariat 1 år

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Aug 16
Vår kvalitets- och miljösamordnare planerar att gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie med uppstart från oktober 2024. Vi räknar med att vikariatet kommer att pågå under minst 1 år. Uppdraget kan även erbjudas som ett interimt konsultuppdrag för dig med egen firma. Har du flerårig erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som kvalitets- & miljösamordnare ansvarar du för att driva och samordna företagets löpande KMA-arbete. Du leder och genomför interna revisioner inklusive hantering av avvikelser, reklamationer, dokumentation och utredningar. Du kommer med åtgärdsförslag och sammanställer KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté.
Som expert blir en stor del av ditt arbete att ge support inom ditt område till både kunder och kollegor inom tex sälj och marknad. För dig är frågor om miljö och kvalitet av högsta vikt och du är engagerad i att sprida dina kunskaper och få medarbetare och kunder att förstå fördelarna med bra rutiner och arbetssätt gällande dessa frågor.
I arbetet ingår det att hålla i utbildningar, främst internt men även externt.
Vi har kommit en lång bit på vägen med att integrera vårt kvalitets- & miljöarbete i verksamheten och vi ser därför att ditt vikariat främst fokuserar på det löpande arbetet och att bibehålla den kvalitet vi redan byggt upp. Vi hoppas att du med stöd från oss vill driva detta arbete framåt.
Dina ansvarsområden kommer att vara:
Samordna och driva KMA-arbete
Sammanställa KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté
Leda och genomföra interna revisioner
Förbereda och genomföra externa revisioner
Avvikelser/Reklamationer: dokumentation, utredning (inklusive kontakt
med leverantörer) & åtgärdsförslag, sammanställning/rapportering
Registrering, uppdatering & information om produkter & ingående ämnen i
olika databaser (Produktregistret, GIC, SCIP, företagets kemlista mfl)
Bevakning, kontroll, efterlevnad, uppföljning av lagstiftning med fokus på
kemi & miljö (t.ex. REACH & CLP)
Granskning & korrektur av SDB och etiketter
Support och rådgivning till kunder och kollegor i frågor gällande kemikaliehantering, miljö och ADR
Kontakter med leverantörer (ffa Autosmart) gällande kemikalie- & miljöfrågor
ADR – resursperson för Säkerhetsrådgivare samt bevakning av företagets ADR-kompetens
Myndighetsrapportering (statistikuthämtning) Köld/FTI

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i ett spännande företag med engagerade kollegor. För oss är kvalitets- och miljöfrågor av största vikt och du kommer att ha ett starkt stöd från ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med KMA, helst i en liknande bransch. Du har god kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001) och du är strukturerad, självständigt och har en mycket god administrativ förmåga. Har du även kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (REACH & CLP) ser vi det som mycket positivt men det är inget krav.
Mycket god datorvana med kunskap i Outlook, Word, Powerpoint och i synnerhet Excel är ett krav för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du ansvarstagande och flexibel i ditt arbete. Arbetet är väldigt självständigt och passar dig som själv vill planera både din arbetsdag och struktur för året. Självklart har du en god samarbetsförmåga och tycker om att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som kollegor.
Övrig information
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Tjänsten är heltid under minst 1 år och kan erbjudas som ett interimt konsultuppdrag eller som vikariat.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet av arbete med KMA
God kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001)
God datorvana med kunskap i Outlook, Excel, Word och Powerpoint
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
Kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (ECHA, REACH & CLP)



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Bussmekaniker

Bussmekaniker
Läs mer Aug 28
Vår nuvarande bussmekaniker planerar att gå i pension inom kommande år och vi söker därför en ny kollega till vårt familjära gäng! Har du erfarenhet från fordonsbranschen, goda kunskaper inom felsökning och ett stort intresse av att meka och skruva? Då är kanske detta din nästa utmaning! Hos oss får du din egen välutrustade verkstad, stor frihet under ansvar och goda möjligheter att utvecklas.
Om tjänsten
Som bussmekaniker hos oss ansvarar du för underhåll och service på våra bussar och arbetet utförs i vår verkstad i Ramstalund. Arbetet innefattar allt från felsökning och service till däckbyten och AC-reparationer, vissa administrativa uppgifter förekommer också. Rollen är självständig och du planerar själv dina arbetsdagar. Hos oss får du möjlighet att bli experten inom ditt område, men självklart har du ett bra stöd av både trafikledning, fordonsansvarig och övrig organisation.
Vi jobbar med Mercedes som varumärke och utför de flesta arbeten själva på våra fordon men vid större reparationer tar vi hjälp av externa verkstäder. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion för att komma in i rollen på bästa sätt men så småningom kommer verkstaden att bli som din egen.
Hos oss erbjuds du en rolig och ansvarsfylld roll där du får stor frihet att planera dina egna dagar. I vår verkstad har du tillgång till moderna verktyg och fordon. Vi arbetar med våra egna fordon och erbjuder kontinuerlig utbildning i Mercedes. Dessutom erbjuder vi dig möjlighet att ta D-körkort. Du blir en del av ett härligt team med god sammanhållning och korta beslutsvägar.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker/tekniker och med det har du goda kunskaper inom felsökning och fordonsel. Du behöver nödvändigtvis inte ha mekat med bussar tidigare utan vi ser även att du kan komma från bilbranschen eller ha jobbat med andra tyngre fordon tidigare. B-körkort, goda kunskaper i svenska samt grundläggande datorkunskaper är krav för tjänsten. Har du dessutom D-körkort, kylcertifikat och utbildning i Heta arbeten ser vi det som ett plus.
Som person är du självgående, strukturerad och har en god planeringsförmåga. För att trivas i rollen behöver du även vara lösningsorienterad då arbetet innefattar mycket felsökning. Vidare ser vi att du är flexibel och har en förmåga att prioritera ditt arbete under stressiga situationer. Självklart är du en lagspelare som kan samarbeta väl med både kollegor och externa samarbetspartners.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet utförs på vår verkstad på Kyrkängsvägen i Ramstalund.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som mekaniker/tekniker
Kunskaper inom felsökning och fordonsel
Körkort B
God datorvana
God svenska i tal och skrift

Meriterande
D-körkort
Kylcertifikat
Heta arbeten



Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB
Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Ansök nu