Uppsala: Butikssäljare med inriktning arbetskläder och personlig skyddsutrustning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikssäljare med inriktning arbetskläder och personlig skyddsutrustning i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Vi på Maskin & Verktyg söker nu en ny kollega till butiken i Uppsala. Har du erfarenhet av kundkontakt och ett intresse för tekniska produkter och lösningar? Då kan det vara dig vi söker! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du kommer arbeta med vårt största affärsområde arbetskläder och personligt skydd.
Om oss och arbetet
Vi säljer arbetskläder, personlig skyddsutrustning, verktyg, förbrukningsprodukter och mycket mer. Över 20.000 artiklar finns i vårt lager, dessutom erbjuder vi beställningsvaror från våra noga utvalda leverantörer.
Arbetskläder och personligt skydd är idag vårt största affärsområde, där vi nu satsar ytterligare. Därför innebär denna roll ett proaktivt kundbemötande och ett nära samarbete med övriga säljfunktioner och vår inköpsavdelning. Våra kunder förväntar sig att bli sedda och uppmärksammade när de kommer in i vår butik genom att möta en butikssäljare som är lyhörd för behov och ger rådgivning därefter. Du kommer att sälja helhetslösningar till våra kunder från flera delar av vårt stora sortiment. En grundkompetens kring hela vårt sortiment kommer därför behövas även om du kommer ha störst fokus på kläder och personlig skyddsutrustning.
I arbetsuppgifterna ingår också sedvanligt arbete i en proffsbutik som exempelvis varupåfyllning och skyltning etc. Hos oss jobbar vi som ett lag, där alla arbetsuppgifter är värdefulla och vi är lika hjälpsamma mot varandra som vi är mot våra kunder. Självklart hjälper vi till med arbetsuppgifter som ligger utanför vår arbetsbeskrivning när det behövs.
Din bakgrund
Det viktigaste för oss är inte vad du gjort tidigare utan vem du är som person. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du brinner för mötet med kunden och har erfarenhet av ett serviceinriktat arbete där problemlösning har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av försäljning, har du tidigare sålt arbetskläder och personlig skyddsutrustning är det meriterande. Det är även ett stort plus om du har intresse för tekniska produkter och lösningar. Du har goda systemkunskaper och för att kunna kommunicera med våra kunder behöver du ha god svenska, i tal och skrift.
Du är en initiativtagande person med eget driv, du ser vad som behöver göras och gör det! Du delar gärna med dig av kunskap och agerar som rådgivare för våra kunder. Din inställning är professionell och engagerad. Med tydligt kundfokus, hög servicegrad och god samarbetsförmåga blir du en uppskattad säljare och kollega. Du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Vad du möter hos oss
Hos oss möter du en utmanande och omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar, god stämning och en positiv utveckling. Vi är trots vår storlek ett familjärt och hjälpsamt företag som drivs av glädje, flexibilitet och en ambition att lösa problem. Vi är även stolta över våra fina lokaler i Uppsala på Bolandsgatan 12.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller Anna Nord på 073-9816414.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Några års arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat arbete där problemlösning har ingått
Några års erfarenhet av försäljning
God svenska i tal och skrift
Goda systemkunskaper

Meriterande
Intresse för tekniska produkter och lösningar
Erfarenhet från försäljning av arbetskläder och personlig skyddsutrustning



Om arbetsgivaren - Maskin & Verktyg
Vår affärsidé är att med stor produktkunskap förse våra kunder med maskiner, verktyg, yrkeskläder, skyddsutrustning och övriga förnödenheter. Våra verksamhetsområden är Uppland, Gästrikland och Västmanland. Kunderna utgörs framförallt av stora och små företag inom bygg, industri, service och offentlig förvaltning. Vi är 53 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Butikssäljare, fackhandel.

Life söker stjärna till Uppsala!????

Läs mer Aug 21
Nordens största hälsokedja söker nu en driven och resultatorienterad stjärna redo att ta sig an vår absolut viktigaste roll - Säljarrollen. Varmt välkommen till Life!Får du energi i mötet med människor och är den där i familjen eller vänskapskretsen som direkt finns till hands med bästa hälsotipsennär du hör om stress, otillräcklig kost och motion?Vi ska vara helt ärliga; att vara säljare på Life är ingen lätt uppgift och av den anledningen söker vi inte heller vem som helst. I säljarrollen på Lifemöter du varje dag människor som söker stöd kring alla livets utmaningar och vi kan inte nog understryka hurstolta vi är över att dem vänder sigjust till oss -det är tack vare alla de hundratals säljare som, innanbåde din och min tid, valt att lägga ner sitt allt för att skapa det absolut bästa kundmötet som än idagskapar ringar på vattnet.
På Life är vi just nu på en fantastisk förändringsresa och allt är möjligt!
I rollen som säljare kommer du ha en central funktion i att sätta just din butik på kartan. Vi tror att duär en lyhörd, omtänksam och passionerad lagspelareoch inte minst, genuin. Du förstår värdet av goda relationer men vet att försäljning handlar om så mycket mer än bara ett leende på läpparna; du arbetar därför aktivt med att läsa på och utföra kurser på vår Life Academy så fort tillfället ges. Och, det viktigaste av allt, du brinner förkundnöjdhetoch vet att den är lika viktig somen D-vitamin-burk under vintermånaderna, utan den blir det lätt grått och trist
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta aktivt medförsäljning och merförsäljning genom att identifiera kundens behov och rekommendera lämpliga produkter.
Representera Life-varumärket på ett professionellt och omtänksamt sätt.
Löpande hålla dig informerad omförsäljningsmål.
Delta i produkt - och -försäljningsutbildningar förbästa möjliga servicenivå.
Bidra till god arbetsmiljö genom god samarbetsförmåga, inspiration och glädje
Säkerställa en ren, fräsch och välkomnande butiksmiljö.

Varmt välkommen med din ansökan!
Nästa steg:
Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Tjänsten är en behovsanställning där du kommer få möjlighet att arbeta i samtliga av våra butiker i Uppsala. Vi är anslutna till kollektivavtal för anställda inom Handels. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com
Vi är Nordens största hälsokedja!
Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.

Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare optik Uppsala 75%

Läs mer Aug 5
Direkt Optik är en del av nexeye och har 38 butiker i Sverige. Nexeye består utöver Direkt Optik av märkena Hans Anders i Nederländerna och Belgien (400 butiker) samt Eyes+More med inte mindre än 170 butiker i Tyskland, Nederländerna, Belgien och Österrike. Nexeye-gruppen står för tillväxt och expansion och har ambitionen att öppna ännu fler nya butiker i Europa.
Butiksmedarbetare DirektOptik
Som medarbetare hos oss på Direkt Optik så ska du ha ett öga för färg och form och kunna ge råd i vilka situationer vilka glasögon eller bågar passar bäst.
Väx och utvecklas med oss på DirektOptik
Exempel på ansvarsområden
Utföra den dagliga driften i butiken
Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål.
Föreslå förbättringsåtgärder.
Arbeta enligt de rutiner som finns framtagna för butiken
Montera glasögon och utföra lättare reparationer
Ordning och reda

Kvalifikationer
Erfarenhet från arbete inom butik är meriterande
Du har en god kommunikationsförmåga och tycker om försäljning
Du har ett estetiskt öga där du på ett proffessionellt sätt kan sälja in bågar för alla tillfällen.
Du har tidigare arbetat inom retail

Erfarenhet från optikbranschen är meriterande
Personliga egenskaper
Du är en ordningsam, positiv person som gillar att ge råd, sälja och arbeta med människor. Du drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet. Att sprida energi och god stämning omkring dig tycker du om. Du har mycket stor social kompetens och är lyhörd för kundernas behov .
Vad erbjuder vi?
Som butiksmedarbetare har du lön enligt Handels avtal.
Dessutom får du:
Bonussystem baserat på teamets resultat
Personalrabatt på glasögon eller solglasögon;
Friskvårdsbidrag
Fantastiska kollegor

Tjänsten är en hel/deltidstjänst på ca 29tim/v, med fasta schematider. Flytt av arbetspass eller inhopp vid sjukdom kan förekomma.
Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag 240905

Ansök nu

Stjärnsäljare till Life Uppsala!

Läs mer Jul 19
Nordens största hälsokedja söker nu en motiverad och säljfokuserad Butikssäljare på 22 h/vsom vill bli en del av vårt team i Uppsala Gränby!Tycker du om – och är bra på – att sälja? Vill du samtidigt hjälpa människor att hitta balansen när de påverkas av livets alla utmaningar så som stress, eller otillräcklig kost och motion? Då kan du vara den vi söker!
Du är en hälsointresserad stjärnsäljare.
Vi söker dig som är hälsointresserad med ett driv att kontinuerligt utveckla dina kunskaper inom kost, motion och hälsa. Du är en duktig säljare som tycker om att möta människor och har erfarenhet av både försäljning och service. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar gärna egna initiativ för att få våra kunder och kollegor att trivas. Du är självgående och deltar aktivt i butikens förekommande arbetsuppgifter med fokus på den dagliga försäljningen. Självklart har du fullständig gymnasieutbildning och behärskar det svenska och engelska språket och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Erfarenhet inom försäljning i butik, kassahantering samt även inom kost, motion och hälsa är starkt meriterande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sälja hälso-, tränings- och hudvårdsprodukter med omtanke.
Informera om våra produkter och ge tips och råd till våra kunder så att de kan hitta balansen.
Ansvara för att våra kunder får en positiv upplevelse i butiken.
Vara uppdaterad om säljmål för dig själv och för butiken, och följa upp det varje dag.
Ta emot leveranser, kontrollera mot följesedlar och packa upp varor.
Ställa i ordning hyllor och kampanjbord.
Se till att butiken är fräsch och välkomnande.
Sköta och redovisa kassan.

Nästa steg:
Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Tjänsten är ett vikariat på 22 h/vecka. Vi är anslutna till kollektivavtal för anställda inom Handels. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com
Vi är Nordens största hälsokedja!
Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.
Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kjell & Company Uppsala söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!

Läs mer Jun 13
Hej!
Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!
Vad erbjuder vi dig?
Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genomolika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen.
Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig!
Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer!
Vad söker vi?
Vi söker dig som vill arbeta 40% i vår butik i Uppsala City. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget.
Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen?
Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går.
Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets.
Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller.
Allmän information
Arbetet är förlagt till både vardagar och helger.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning.Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee).
Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Bästa hälsningar
Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company

Ansök nu

Personal Shopper (sommarvikariat) - Twilfit by Change, Uppsala

Läs mer Maj 13
Brinner du för personlig försäljning och kundservice? Då kan det vara dig vi söker!
Vi söker just nu sommarpersonal på deltid 5h/vecka till våra två butiker i Uppsala.
Du ska kunna arbeta både vardagar och helger i båda våra butiker.
Vad kännetecknar våra mest framgångsrika personal shoppers?
Du motiveras av att ge service och personlig försäljning till våra kunder
Du älskar kundmötet och strävar alltid efter att ge den bästa köpupplevelsen till våra besökare.
Du är social, framåt och har en god energi som smittar av sig
Du är en inspirerande säljare som får kunden att känna sig väl omhändertagen och speciell
Du är flexibel och är en teamplayer som har lätt för att samarbeta med andra och motiveras av att teamet når gemensamma mål
Du vill utvecklas inom din roll och trivs med individuella mål

Vad erbjuder vi dig:
Du kommer få en gedigen och fortlöpande utbildning både av din butikschef samt din säljcoach. Dessutom kommer vi se till att du blir bland de bästa i detaljhandeln. Detta görs bland annat genom e-lärande, men också genom utbildning och coachning i butiken. Lön enligt kollektivavtal.
Du kommer att bli en del av ett företag som drivs av passionerade medarbetare, som oavsett position arbetar hårt för att alltid leverera de bästa produkterna med en personlig service till våra kunder. Vi förväntar oss en serviceinriktad, självgående säljare med god energi och höga ambitioner.
Varje dag på Twilfit by Change Lingerie lyckas vi med vårt mål att ge varje kvinna möjligheten att få extraordinära underkläder – oavsett kroppsform och storlek. Framgången drivs av passion, omtanke till varje kund och en stark vilja att förverkliga tillväxtpotentialen i våra butiker. Vill du delta i resan tillsammans med oss?
Nyckeln till att bli en framgångsrik säljare hos oss är att förse våra kunder med en unik och exceptionell kundupplevelse, där vi guidar våra kunder genom vårt stora utbud med 88 olika bh -storlekar genom personlig service. Låter detta som något för dig? Sök då denna tjänst!
Ansök nu
Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen in med din ansökan redan idag. Skicka oss din ansökan så snart som möjligt genom att använda länken "Sök tjänsten". Intervjuer hålls löpande
Skicka ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Svagströmstekniker

Teletekniker
Läs mer Aug 30
Vi på ELAK har under de senaste åren varit under stark tillväxt och ökat omsättningen med ca 40%. Vi har flera ramavtal och en stabil orderingång med bokade jobb flera år framöver. Vi har hela tiden fyllt på med kompetenta medarbetare och behöver bli ännu fler för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet och goda resultat! Just nu är vi extra intresserade av dig som har erfarenhet av att jobba med fiber och har ECY-certifikat.
Arbetsuppgifter
Som svagströmstekniker hos oss är du med och installerar och driftsätter passagesystem, 01-nät, fiber-nät, larmanläggningar, brandlarm samt utrustning för data i våra projekt. I just denna roll får du också arbeta med fibersvetsning och inmätning. Du kommer att arbeta med allt från service till större projekt där vi utför våra installationer. Du ingår i ett team av 3-5 svagströmstekniker och vi sätter tillsammans upp mål och skapar förutsättningar för framtida lösningar.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är självgående och klarar av att utföra egna arbeten. Du är pålitlig, engagerad i ditt arbete och har ett stort tekniskt intresse. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du ska ha lätt för att kunna kommunicera och bygga relationer med kunder och medarbetare.
Vårt erbjudande
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig.
Vi kan erbjuda våra anställda utmärkta karriärmöjligheter och möjlighet att arbeta med många spännande projekt och serviceåtaganden. Hos oss kan du förvänta dig engagerade ledare, kompetenta kollegor och en god sammanhållning. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Uppsala med omnejd.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Lön/förmåner - Fast lön och företagsbil.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till:
Hakan Dogan VD, telefon: 018-265 00 01, epost: hakan.dogan@elakab.se
Linus Löfqvist, Affärsområdeschef service, telefon: 070-887 33 09, epost: linus.lofqvist@elakab.se
Krav
Erfarenhet av liknande tjänst, som svagströmstekniker eller teletekniker
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort
God datorvana

Meriterande
Erfarenhet av fibersvetsning och inmätning
Erfarenhet av passage & larm
ECY certifikat



Om arbetsgivaren - ELAK AB
ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.
Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.
ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

Ansök nu

Säkerhetstekniker

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Sep 3
Vi ser mycket positivt på de kommande åren och efter flera år av tillväxt behöver vi förstärkning. Hos oss erbjuds du en varierande arbetsvardag och spännande uppdrag. Vi är ett stabilt och familjärt bolag som låter dig vara med och påverka arbetet. Dessutom finns det goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss på Uppsala Värdeskydd Teknik!
Om rollen
Som Säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med både montage, underhåll, felsökning och service av lås, dörrstängare och dörrautomatiker. Vi har långa och stabila relationer till nöjda kunder som finns inom flertalet olika branscher, det gör ditt arbete både varierande och utmanande.
Vårt erbjudande
Vi är ett litet företag där alla är delaktiga och det leder också till att du får vara med och påverka arbetet. Vi samarbetar och löser saker tillsammans, vilket också är en bidragande faktor till att medarbetare trivs och stannar länge hos oss. Många av oss har lång erfarenhet från branschen och vi hoppas därför kunna bidra till din fortsatta kompetensutveckling, likväl som att du delar med dig av dina erfarenheter till oss.
Vi har självklart andra förmåner också så som friskvårdsbidrag och träning på arbetstid.
Om dig
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbete, men kan vara öppna för dig som har en annan bakgrund om du är rätt person för oss! God svenska i tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort.
Ledstjärnan för vårt arbete skall vara säkra leveranser, enkelhet i allt vi gör, tillgänglighet och intresse för våra kunder och personligt ansvar i allas agerande. Som person är du därför kvalitetsmedveten, social och drivs av att kunna hjälpa andra. Du är självgående och trivs med att planera din egen arbetsdag. Vi ser också att du behöver vara prestigelös för att passa in hos oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Placering på vårt kontor på Hyttögatan 7 i Librobäck. Arbetstider 8-17.
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer utdrag från belastningsregistret bli aktuellt längre fram i rekryteringsprocessen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Widström på 018-367700.
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Uppsala Värdeskydd Teknik AB
Uppsala Värdeskydd Teknik startades 2011 och är ett ägarlett säkerhetsföretag med stor kompetens och mer än 50 års erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi är dagsläget 9 st anställda och har en stabil tillväxt med större återkommande kunder.
Vi erbjuder helhetslösningar inom lås och säkerhet.

Ansök nu

Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Business controller
Läs mer Sep 6
Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Plåtslagare/skadetekniker

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Aug 22
Vi växer och behöver bli fler! Nu söker vi dig med erfarenhet av plåtskador och reparationer av personbilar och som vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala. Är du en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som bilplåtslagare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som plåtslagare/skadetekniker arbetar du med att reparera krockskadade bilar genom att byta och rikta karossdetaljer, göra svets- och limarbeten i plåt, plast och glas samt demontera och montera teknisk och mekanisk utrustning. Du ingår i ett team bestående av 7 skadetekniker samt en egen lackeringsavdelning som består av 3 lackerare. Hos oss arbetar du självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du skadeverkstadschef, skadeberäknare samt lagerpersonal på skadecenter.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt har en god förståelse för engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Edvard Berglingsgata 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta skadeverkstadschef John Juhlin på 018-65 99 86 eller mail John.juhlin@toyotauppsala.se alternativt Eftermarknadschef Johan Lindberg på 018-66 07 34 eller mail Johan.lindberg@toyotauppsala.se
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker
God svenska i tal och skrift
God engelska
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ca 85 anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 1973 varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
2024 öppnade vi vårt nya skadecenter i nya lokaler där vi har samlat skadeverkstad, Lackering och reservdelslager för att kunna vara en effektiv och konkurrenskraftig helhetsleverantör på skadesidan.

Ansök nu

Kvalitets- & miljösamordnare - vikariat 1 år

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Aug 16
Vår kvalitets- och miljösamordnare planerar att gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie med uppstart från oktober 2024. Vi räknar med att vikariatet kommer att pågå under minst 1 år. Uppdraget kan även erbjudas som ett interimt konsultuppdrag för dig med egen firma. Har du flerårig erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som kvalitets- & miljösamordnare ansvarar du för att driva och samordna företagets löpande KMA-arbete. Du leder och genomför interna revisioner inklusive hantering av avvikelser, reklamationer, dokumentation och utredningar. Du kommer med åtgärdsförslag och sammanställer KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté.
Som expert blir en stor del av ditt arbete att ge support inom ditt område till både kunder och kollegor inom tex sälj och marknad. För dig är frågor om miljö och kvalitet av högsta vikt och du är engagerad i att sprida dina kunskaper och få medarbetare och kunder att förstå fördelarna med bra rutiner och arbetssätt gällande dessa frågor.
I arbetet ingår det att hålla i utbildningar, främst internt men även externt.
Vi har kommit en lång bit på vägen med att integrera vårt kvalitets- & miljöarbete i verksamheten och vi ser därför att ditt vikariat främst fokuserar på det löpande arbetet och att bibehålla den kvalitet vi redan byggt upp. Vi hoppas att du med stöd från oss vill driva detta arbete framåt.
Dina ansvarsområden kommer att vara:
Samordna och driva KMA-arbete
Sammanställa KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté
Leda och genomföra interna revisioner
Förbereda och genomföra externa revisioner
Avvikelser/Reklamationer: dokumentation, utredning (inklusive kontakt
med leverantörer) & åtgärdsförslag, sammanställning/rapportering
Registrering, uppdatering & information om produkter & ingående ämnen i
olika databaser (Produktregistret, GIC, SCIP, företagets kemlista mfl)
Bevakning, kontroll, efterlevnad, uppföljning av lagstiftning med fokus på
kemi & miljö (t.ex. REACH & CLP)
Granskning & korrektur av SDB och etiketter
Support och rådgivning till kunder och kollegor i frågor gällande kemikaliehantering, miljö och ADR
Kontakter med leverantörer (ffa Autosmart) gällande kemikalie- & miljöfrågor
ADR – resursperson för Säkerhetsrådgivare samt bevakning av företagets ADR-kompetens
Myndighetsrapportering (statistikuthämtning) Köld/FTI

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i ett spännande företag med engagerade kollegor. För oss är kvalitets- och miljöfrågor av största vikt och du kommer att ha ett starkt stöd från ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med KMA, helst i en liknande bransch. Du har god kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001) och du är strukturerad, självständigt och har en mycket god administrativ förmåga. Har du även kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (REACH & CLP) ser vi det som mycket positivt men det är inget krav.
Mycket god datorvana med kunskap i Outlook, Word, Powerpoint och i synnerhet Excel är ett krav för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du ansvarstagande och flexibel i ditt arbete. Arbetet är väldigt självständigt och passar dig som själv vill planera både din arbetsdag och struktur för året. Självklart har du en god samarbetsförmåga och tycker om att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som kollegor.
Övrig information
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Tjänsten är heltid under minst 1 år och kan erbjudas som ett interimt konsultuppdrag eller som vikariat.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet av arbete med KMA
God kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001)
God datorvana med kunskap i Outlook, Excel, Word och Powerpoint
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
Kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (ECHA, REACH & CLP)



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Bussmekaniker

Bussmekaniker
Läs mer Aug 28
Vår nuvarande bussmekaniker planerar att gå i pension inom kommande år och vi söker därför en ny kollega till vårt familjära gäng! Har du erfarenhet från fordonsbranschen, goda kunskaper inom felsökning och ett stort intresse av att meka och skruva? Då är kanske detta din nästa utmaning! Hos oss får du din egen välutrustade verkstad, stor frihet under ansvar och goda möjligheter att utvecklas.
Om tjänsten
Som bussmekaniker hos oss ansvarar du för underhåll och service på våra bussar och arbetet utförs i vår verkstad i Ramstalund. Arbetet innefattar allt från felsökning och service till däckbyten och AC-reparationer, vissa administrativa uppgifter förekommer också. Rollen är självständig och du planerar själv dina arbetsdagar. Hos oss får du möjlighet att bli experten inom ditt område, men självklart har du ett bra stöd av både trafikledning, fordonsansvarig och övrig organisation.
Vi jobbar med Mercedes som varumärke och utför de flesta arbeten själva på våra fordon men vid större reparationer tar vi hjälp av externa verkstäder. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion för att komma in i rollen på bästa sätt men så småningom kommer verkstaden att bli som din egen.
Hos oss erbjuds du en rolig och ansvarsfylld roll där du får stor frihet att planera dina egna dagar. I vår verkstad har du tillgång till moderna verktyg och fordon. Vi arbetar med våra egna fordon och erbjuder kontinuerlig utbildning i Mercedes. Dessutom erbjuder vi dig möjlighet att ta D-körkort. Du blir en del av ett härligt team med god sammanhållning och korta beslutsvägar.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker/tekniker och med det har du goda kunskaper inom felsökning och fordonsel. Du behöver nödvändigtvis inte ha mekat med bussar tidigare utan vi ser även att du kan komma från bilbranschen eller ha jobbat med andra tyngre fordon tidigare. B-körkort, goda kunskaper i svenska samt grundläggande datorkunskaper är krav för tjänsten. Har du dessutom D-körkort, kylcertifikat och utbildning i Heta arbeten ser vi det som ett plus.
Som person är du självgående, strukturerad och har en god planeringsförmåga. För att trivas i rollen behöver du även vara lösningsorienterad då arbetet innefattar mycket felsökning. Vidare ser vi att du är flexibel och har en förmåga att prioritera ditt arbete under stressiga situationer. Självklart är du en lagspelare som kan samarbeta väl med både kollegor och externa samarbetspartners.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet utförs på vår verkstad på Kyrkängsvägen i Ramstalund.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som mekaniker/tekniker
Kunskaper inom felsökning och fordonsel
Körkort B
God datorvana
God svenska i tal och skrift

Meriterande
D-körkort
Kylcertifikat
Heta arbeten



Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB
Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Ansök nu