Uppsala: Controller till myndighet i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till myndighet i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en controller med erfarenhet från myndighet/offentlig verksamhet.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: Mitten av augusti
- Längd: 3-5 månader

Viss del distansarbete är möjligt

Du blir anställd av Dreamwork, eventuellt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om tjänsten
Under en tjänstledighet behöver vår kund stärka upp med en konsultlösning.
Du kommer att få ta en del av hens arbetsuppgifter plus några andra.

Du kommer att kunna få en introduktion och överlämning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Prognos/budget
• Excell med pivot-tabeller
• Kalkylberäkningar, prissättning
• Underlag till revisorer
• Beräkningar för tjänsteexport
• Underlag för investeringar

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Lägst gymnasium eller likvärdig utbildning
- Genomgått utbildning inom aktuellt område
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Jag vill understryka kravet på erfarenhet av redovisning inom myndighet/offentlig verksamhet.

Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som skulle passa dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Controller

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Controller.

Växa söker Controller

Läs mer Maj 6
Vi söker dig som vill vara med att utveckla Växa Sveriges affärer i nära samarbete med kollegor.
Vad är Växa?Växa är det innovativa kunskapsföretaget som leder utvecklingen mot en hållbar livsmedelsproduktion. Hållbart för djur, människor, miljö och ekonomi. Vår kultur bygger på värdeorden Glädje, Initiativrikedom, Lyhördhet, Laganda, Affärsmässighet och Kompetens. Vi gillar kor! 
Avdelning Ekonomi & PersonalDu kommer att tillhöra en arbetsgrupp med 12 medarbetare som ansvarar för ekonomi, lön, HR, bilar och lokaler, där vi tillsammans utvecklar verksamheten. Det är högt i tak, vi delar med oss av kunskap och har nära kontakt med medarbetare i Växa.
Vad är jobbet?Arbetet består av bland annat lönsamhetsuppföljning, analyser, framtagande av nyckeltal till verksamheten, ansvar för budgetprocessen, rapportering, och allt i nära samarbete med chefer och ledning.
Lämplig utbildning och erfarenhetDu har god kunskap och kompetens inom ekonomistyrning med några års erfarenhet.
Har god systemförståelse och vana att hantera och analysera stora datamängder
Tycker det är kul att lära ut och kommunicera ekonomi
Gillar att arbeta självständigt men tycker samtidigt om lagarbete
Är van att arbeta med budgetarbete samt ekonomisk uppföljning
Har förståelse och intresse för ekonomistyrning och affärsutveckling
Har högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande
Omfattning och placeringsort
100 % tjänst med placering i Uppsala. Har du frågor är du välkommen att kontakta Madeleine Melin avdelningschef 010-471 02 34.
Patrik Davidsson Facklig förtroendeman för Unionen, email patrik.davidsson@vxa.se Pernilla Olsson, Facklig förtroendeman för Akademikerna, emejl pernilla.olsson@vxa.se
Ansökan senast 31 majVänta inte med din ansökan då vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

Ansök nu

Verksamhetscontroller sökes till kund i Uppsala!

Läs mer Feb 7
Vi söker nu en verksamhetskontroller till vår kund i Uppsala - med start omgående! Om uppdraget
I rollen som verksamhetcontroller ansvarar du för att leda och samordna företagets arbete med att utveckla och följa upp affärsplaner, mål, internkontroll och andra aktiviteter inom årshjulet för rapportering och uppföljning. Arbetet innebär nära samarbete med interna strategiska funktioner såsom ekonomi, hållbarhet, HR med flera. Arbetsuppgifterna inkluderar både planering och uppföljning samt att ta fram beslutsunderlag för ledningsgruppen, styrelsen, moderbolaget och kommunledning.
Större delen av det interna arbetet hanteras via Stratsys, vilket gör det viktigt att du har erfarenhet av systemet. Erfarenhet av att administrera eller bygga rapporter och rapportdelar i Stratsys är en fördel.
I rollen ingår också att samordna och driva företagets kvalitetsprocesser på uppdrag av kvalitetschefen, samt säkerställa att beslutade arbetssätt följs, dokumenteras och hålls uppdaterade.
Om dig
I verksamhetens värld kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och samtidigt som du för ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden.
Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov. Du tycker det är viktigt att följa rutiner och processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i det dagliga arbetet.
Du kommer även aktivt att arbeta för att bygga upp och förvalta kvalitetsarbetet, med särskilt fokus på att utveckla och följa upp verksamhetens indikatorer och nyckeltal.
Eftersom rollen innebär mycket textformulering ställs det krav på god förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga texter. Krav för tjänsten
- Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande med samhällsvetenskaplig inriktning
- Minst 5 år arbetslivserfarenhet av liknade av arbeten.
- God förmåga att att skriva rapporter och skapa tydliga texter.
- Goda kunskaper i systemet Stratsys.

Övrigt
Uppdraget kan komma att tillsättas löpande då kunden önskar start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå i 6 månader.

Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ansök nu

Project controller till Vattenfall

Läs mer Jun 19
Om tjänsten
Nu söker vi en Project controller till Vattenfall i Stockholm. Som investerings/projekt controller har du en viktig roll inom Vattenfalls Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projekt organisation. Din roll är bred och fungerar som stödjande och drivande i organisationen. Du kommer att vara med i planering och framtagande av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på ett övergripande plan. Du ansvarar för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys utifrån ett investeringsperspektiv. Du bidrar till utveckling och upprätthållande av en kvalitetssäkrad projektprocess samt utveckling av analys- och kalkylverktyg och framtagande av relevanta nyckeltal för uppföljning av planerade och genomförda projekt och investeringar.

I arbetsuppgifterna ingår även att skriva beslutsunderlag. Initialt belyses dock vikten av prioritera och koordinera Vattenfalls systemverktyg för ekonomisk uppföljning och skapa fungerande processer.

Controllergruppen inom REFM Nordic Business support består idag av 3 personer där Vattenfall nu utökar med ytterligare en controller med fokus på investering och projekt uppföljning. Din roll i controller gruppen blir därmed att du har det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Project Controller är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-08-11 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Arbetsplatsen är i första hand Vattenfalls huvudkontor i Solna, men möjlighet till delvis distansarbete finns. Resor kommer även att förekomma framförallt inom Sverige.

Krav för tjänsten:
• Utbildning som civilekonom eller annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Minst fem års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
• Erfarenhet av fastighet-, bygg- och investeringsekonomi
• Erfarenhet från uppföljning av investeringsprojekt
• God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms
• Kunskap om ekonomisystem i stora organisationer (ex. SAP som analyseras vidare i Excel och PBI)
• Erfarenhet av att hantera stora mängder information
• Intresse för att utveckla rapporter för effektiv och kvalitativ uppföljning.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig
Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos Vattenfall. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och därför ser Vattenfall att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-07-10.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nystroem@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomisamordnare för spännande uppdrag till SLU

Läs mer Jun 10
Är du en engagerad och ansvarstagande ekonom på jakt efter nästa spännande utmaning? Vill du vara med och driva ekonomiska processer framåt – i en miljö som kombinerar forskning i världsklass med samhällsnytta. Då har vi möjligheten för dig!

Vi söker nu en driven och strukturerad ekonomisamordnare till vår kund SLU Institutionen för ekologi i Uppsala med start så snart som möjligt. Tjänsten är i första hand på konsultbasis under 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Om tjänsten
På institutionen för ekologi strävar vi efter att bedriva internationellt högklassig ekologisk forskning med fast förankring i teoretiska modeller och ramverk samtidigt som den har en tydlig samhällsrelevans. Inom ekologiinstitutionen tar vi fram och sprider kunskap som kan användas för effektiv naturvård och viltförvaltning, verkningsfullt växtskydd och hållbar skogs- och jordbruksproduktion.

Organisationen utgår från en matrismodell med ett dubbelt ledarskap. Institutionen består av nio ämnesområden med nio ämnesområdesansvariga. Som ekonom arbetar du med att stödja projektledare och ämnesansvariga med sin Projektekonomi. Vid institutionen bedrivs utbildning på grund- och avancerad nivå. Utbildningsverksamheten leds av två studierektorer. Institutionen har ca 130 heltidsanställda, 90 helårsstudenter och en årsomsättning på ca 190 mnkr.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomisamordnare spelar du en nyckelroll i att driva och utveckla institutionens ekonomiska processer. Du är en viktig del i budget och uppföljning av budget samt statsanslagsfördelning. Detta innebär att samordnaren bistår operativt administrativa chefen i det övergripande processarbetet inom ekonomi såsom:

- budgetprocessen,
- ansökningsprocessen,
- medfinansieringsprocessen och
- bokslutsprocessen (kvartal, halvår och helår)

Vidare har ekonomisamordnaren ett ansvar för:

- fördelning av budgeterade statsanslag
- hantering av kapitalöverskott enligt institutionens policy
- förvaltning och utveckling av databasen

I stödet till institutionens forskare ingår kontraktshantering, lönekonteringar, fakturering/rekvirering av medel, ekonomisk redovisning till finansiärer, granskning ansökningskalkyler samt att arbeta med uppföljning av projekt, ta fram relevanta ekonomiska rapporter och prognoser till projektledare.


Vem är du?
Tjänsten har en bredd av olika arbetsuppgifter, för att lyckas krävs att du har mycket god förmåga att prioritera då arbetsbelastningen kan vara hög vid vissa tillfällen, såsom vid ansökningsperioderna samt budget- och budgetuppföljningar. Du kommer att ha mycket kontakt med dina enheter och våra ämnesföreträdare, projektledare och bidragsgivare så du behöver vara kommunikativ och gillar att arbeta med olika slags människor. Vi värdesätter erfarenhet från liknande arbete högt, likväl som att du har ett samhällsfokus.

Vi söker dig som är en självgående och driven ekonom med djup förståelse för komplex ekonomihantering och ett öga för analys. Du har en stark känsla för struktur, gillar att ta ansvar och trivs i en stödjande roll med stort inflytande över processer. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Relevant akademisk examen inom ekonomi, redovisning eller likvärdigt område

- Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som controller eller projektekonom

- Gedigen kunskap om budgetarbete, uppföljning, rapportering och bokslut

- Mycket god analytisk förmåga och vana att ta fram beslutsunderlag och ekonomiska prognoser

- Goda kunskaper i Office-paketet, Microsoft och Access

- Erfarenhet av att arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till kollegor och projektledare


Meriterande:

- Erfarenhet av ekonomistyrning i offentlig verksamhet och statsanslagsfördelning är meriterande

- Erfarenhet av arbetsledning eller samordnande roll är ett plus

- Erfarenhet från offentlig förvaltning och kännedom om de statliga villkorsavtalen

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Verksamhetscontroller till Uppsala arenor och fastigheter AB

Läs mer Maj 28
Enheten för Kvalitet och informationsförvaltning

Vill du vara med och utveckla en stad i rörelse?
Hos oss på Uppsala arenor och fastigheter får du chansen att kombinera strategiskt analysarbete med samhällsnytta – i ett bolag där mötesplatser, evenemang och stadsutveckling står i centrum. Vi söker en verksamhetscontroller som vill ta en nyckelroll i bolagets fortsatta utveckling. Är du redo att göra skillnad – på riktigt?

Uppsala arenor och fastigheter AB bildades 2021 och är ett expansivt kommunalt bolag som arbetar för att skapa levande mötesplatser och främja Uppsala som en attraktiv stad att besöka, leva och bo i. Vi är dedikerade till att främja folkhälsa och utveckla staden som en ledande evenemangsdestination. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som skapar förutsättningar för moderna digitala lösningar. Vi arbetar i hybrid, aktivitetsbaserat och tillitsbaserat miljö. För oss är tillit som styr- och ledningsfilosofi en självklarhet och vi lägger stor vikt vid självledarskap.

Ditt uppdrag
Som bolagsövergripande verksamhetscontroller har du en strategisk och operativ nyckelroll. Du ansvarar för att driva, samordna, utveckla och kvalitetssäkra bolagets styrning och uppföljning i nära samarbete med ledning, styrelse och koncern.

Du kommer bland annat att:

• driva och följa upp arbetet med affärsplaner, målformulering, intern kontroll och uppföljning inom ramen för bolagets årshjul
• ansvara för framtagande av rapporter och beslutsunderlag till ledningsgrupp, styrelse, moderbolag och kommunledning
• självständigt föredra ärenden inför ledning och styrelse
• arbeta med bolagets målstyrning i Stratsys – inklusive administration och utveckling av rapportstruktur
• samverka med bolagsinterna strategiska funktioner såsom ekonomi, hållbarhet och hr m. fl.
• samordna och driva bolagets kvalitetsprocesser på uppdrag av kvalitetschef, inklusive säkerställa att beslutade arbetssätt följs, beskrivs och hålls uppdaterade.
• aktivt verka för uppbyggnad och förvaltning av bolagets kvalitetsarbete, med särskilt fokus på att bidra till utveckling av verksamheternas indikatorer och nyckeltal.

I rollen förekommer mycket formulering i text vilket ställer krav på skicklighet i rapport- och textframställning.

Din bakgrund
För att matcha rollen är det nödvändigt att du:

• har akademisk examen inom exempelvis samhällsvetenskap, ekonomi, organisations- och beteendevetenskap, verksamhetsutveckling eller kvalitetsledning
• har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och/ eller politiskt styrda organisationer
• är skicklig i rapport- och textformulering
• har erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och implementering av förbättringsåtgärder
• har arbetat som användare i Stratsys och hypergene.

Det är meriterande om du därutöver har:

• erfarenhet från kommunala bolag eller kommunal verksamhet
• utbildning i projektledning, processutveckling eller SKR:s verksamhetscontrollerutbildning eller liknande
• erfarenhet av att administrera rapporter eller bygga rapportdelar i Stratsys

Du är en god analytiker med förmåga att identifiera och analysera risker/ eventuella brister i verksamheten och omsätta förbättringsbehov i konkreta åtgärder. Du har lätt för att se sammanhang, lösa komplexa frågor och förstå hur olika delar av verksamheten hänger ihop. Med din helhetssyn har du också förmågan att lyfta blicken och se frågor i ett större perspektiv. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för att människor tar till sig kunskap på olika sätt, och du är skicklig på att anpassa ditt budskap därefter. Dessutom uppfattas du som en person som det är lätt att samarbeta med – lyhörd, prestigelös och trygg i dialogen med andra. Sist men inte minst har du en välutvecklad förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta Elin Yilmaz, Enhetschef kvalitet och informationsförvaltning, 018-727 0576. Har du frågor om rekryteringsprocessen, välkommen att ringa/ sms:a rekryterare Britt Pedersen, 018-727 6712. Vi avser att genomföra digitala intervjuer v.26 och fysiska intervjuer v.27 d. 1-3 juli.

Facklig företrädare: Vision, Helena Strömfelt, 018 727 0276.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB. Vi är ett kommunägt bolag som bildades 1 september 2021 genom sammanslagning av flera bolag och förvaltningsenheter, och vi är verksamma inom fastighetsbranschen och besöksnäringen i Uppsala. Bolaget äger, förvaltar, bygger och utvecklar arenor och fastigheter i Uppsala stad och landsbygd. Vi skapar levande mötesplatser i en växande kommun och bidrar till att stärka bilden av Uppsala som en attraktiv kommun att besöka, leva och verka i. Vi bidrar aktivt i arbetet för ökad folkhälsa och utvecklar Uppsala som evenemangsplats. Några av våra välkända och välbesökta arenor och byggnader är exempelvis Fyrishov, Studenternas och Gränby sportfält samt Uppsala konsert och kongress och Stadshuset.

Hos oss finns kollegor i många olika yrkesgrupper med stor samlad kompetens. Tillsammans vill vi skapa en kreativ och stimulerande arbetsplats där vi gör skillnad för Uppsala kommuns invånare, våra idrottsföreningar och deras supportrar, våra hyresgäster och besökare till staden.

Mer information om vårt bolag hittar du på Uppsala arenor och fastigheter (https://https//arenorochfastigheter.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom HR

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom HR?

Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Vanligt förekommande tjänster:
– HR-specialist
– HR-generalist
– HR-administratör
– HR-koordinator
– HR-konsult
– HR-chef

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom logistik & inköp

Logistiker
Läs mer Sep 4
Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom logistik, orderhantering & inköp för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
- Lageradministratör
- Inköpare
- Produktionsplanerare
- Logistiker
- Orderspecialist
- Transportplanerare
- Koordinator

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du kanske har arbetat några år inom logistik/orderhantering/inköp eller så har du precis påbörjat din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har goda kunskaper i Office-paketet, såsom Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller några större affärssystem.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom administration

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom administration?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom administration för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Planering och organisering
• Ansvara för telefon
• Konferens- och resebokningar
• Mötesdokumentation
• Allmän administration
• Reseadministration
• Posthantering
• Protokollföring
• Diarieföring
• Rapportskrivning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta inom administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område ser vid det som väldigt meriterande. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är ambitiös, strukturerad, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom administration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan för kommande uppdrag inom IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom IT och teknik?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som är intresserad av framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
• IT-support
• IT-tekniker
• 1st, 2nd, 3d- line
• Helpdeskmedarbetare
• On-site tekniker
• Säkerhet- och nätverkstekniker
• Systemutvecklare

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom IT och teknik. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfarna systemutvecklare för kommande uppdrag i Uppsala

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 10
Är du en erfaren systemutvecklare som söker nya utmaningar?

Vi letar efter skickliga systemutvecklare som är intresserade av spännande konsultuppdrag i Uppsala under hösten 2024. Just nu ser vi ett ökat behov hos våra kunder och söker dig som vill vara med och göra skillnad!

Våra konsultuppdrag varierar beroende på kundens behov, vilket innebär att arbetsuppgifterna kan skilja sig från uppdrag till uppdrag. Du kommer att vara placerad hos kunden, med viss möjlighet till distansarbete.

Observera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kontaktar dig när vi har ett uppdrag som matchar din erfarenhet och profil.

Vem är du?
För att passa i rollen söker vi dig som har:
• Minst 5 års erfarenhet inom systemutveckling
• Starka tekniska kunskaper, gärna med erfarenhet av Java eller .NET
• God systemvana och ett intresse för att lösa tekniska utmaningar
• Förmågan att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift

Som person är du noggrann, strukturerad och självständig i ditt arbetssätt. Du är flexibel och lösningsorienterad, med ett starkt driv att nå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med kollegor för att uppnå gemensamma mål.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu