Uppsala: Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-20 // Varaktighet: Heltid

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Uppsala. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på två av våra verksamheter i Uppsala och Heby. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag.
Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål.
Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall.
Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner.
Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare.
Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg.
Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare.
Du har även budgetansvar för din verksamhet
Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal.

Om dig
Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Uppsala eller Heby.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse.
Mail: christer.loov@imera.com,
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Minst 180p högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet inom LSS
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Tidigare godkänd som föreståndare



Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom social omsorg.

Verksamhetschef till Marmorgården/Ramsjövägen

Läs mer Sep 6
Nu söker vi en driven verksamhetschef/enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad!
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Coachande och stöttande chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp.
Om verksamheterna
Marmorgårdenett LSS gruppboende i Harbo med plats för 6 brukare
Harbo DVett LSS daglig verksamhet i Harbo
Ramsjövägen ett LSS gruppboende i Morgongåva med plats för 6 brukare.
Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor.
Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap.
Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär.
ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag: 2024-10-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Regionchef Joakim Holmqvist, joakim.holmqvist@nytida.seFacklig kontakt:Vision, vision@ambea.se
AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

Ansök nu

Verksamhetschef/enhetschef till Marmorgården/ Harbo DV och Hallonvägen

Läs mer Jul 22
Nu söker vi en driven verksamhetschef/enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad!
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Coachande och stöttande chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Om rollenFör oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp.
Om verksamheterna
Marmorgårdenett LSS gruppboende i Harbo med plats för 6 brukare
Harbo DVett LSS daglig verksamhet i Harbo
Hallonvägenett LSS gruppboende i Surahammar med plats för 6 brukare
Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor.
Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap.
Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär.
ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag: 2024-08-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Regionchef Joakim Holmqvist, joakim.holmqvist@nytida.seFacklig kontakt:Vision, vision@ambea.se
AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

Ansök nu

Föreståndare till Allviken HVB!

Läs mer Aug 2
Föreståndare till Allviken HVB

För varje ungdoms framtid
Allians + Gruppen söker nu en engagerad och erfaren föreståndare till vårt HVB-hem Allviken. Vi erbjuder en spännande och meningsfull roll i en organisation där varje medarbetare bidrar till att skapa en trygg och kärleksfull start i livet för ungdomar.
Vår vision
Inom Allians + Gruppen är vår vision enkel: varje ungdom förtjänar en trygg och kärleksfull start i livet. Genom våra verksamheter inom HVB-vård, stödboende och familjehemsvård, hjälper vi ungdomar att bygga sina egna broar mot en ljusare framtid. Våra värdeord - Respekt, Omtanke och Struktur (R.O.S) - är vår kompass, vägledande i allt vi gör.
Om tjänsten
Som föreståndare på Allviken HVB kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla verksamheten. Du ansvarar för att skapa en omsorgsfull och utvecklande miljö där ungdomarna kan blomstra. Tillsammans med ditt team arbetar du för att ge ungdomarna de färdigheter och resurser de behöver för att lyckas i livet.
Allviken HVB ligger i Tärnsjö, ca 5 mil nordväst om Uppsala. På arbetsplatsen arbetar fyra behandlare med medlevarskap, en husmor samt en behandlingsansvarig. Vi har även personal som arbetar eftermiddagar och kvällar.
Vi söker en stresstålig och strukturerad person som brinner för att arbeta med ungdomar med psykosociala problem. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara skicklig på att prioritera och planera arbetet utifrån behov. Dina arbetsuppgifter innebär att kunna samordna det dagliga arbetet, hålla tät kontakt med socialtjänsten och ungdomarnas anhöriga samt arbeta utifrån ungdomarnas individuella genomförandeplaner.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Leda och utveckla verksamheten i enlighet med vår vision och våra värdeord.
• Ansvara för att säkerställa en trygg och stöttande miljö för ungdomarna.
• Samverka med socialtjänst och andra myndigheter.
• Personalansvar och utveckling av medarbetare.
• Kvalitetssäkring och uppföljning av verksamhetens mål och resultat.
• Dokumentation.
• Delta på möten med Socialtjänsten, familj samt nätverk.
• Schemaläggning.
• Samordna insatser.
• Rekrytering.
• Visst personalansvar.
• Jouransvar vissa veckor.

Kvalifikationer:
• Relevant högskoleutbildning (socionom, beteendevetare) inom socialt arbete, psykologi, eller liknande.
• Erfarenhet av att arbeta med ungdomar i riskzon.
• Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.
• Goda kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet.
• Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat.
• B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi erbjuder:
• En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö.
• Möjlighet att göra en verklig skillnad i ungdomars liv.
• Kompetensutveckling och fortbildning.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Om Allviken HVB
Allviken HVB är ett familjärt ställe med 9 behandlingsplatser. Vi tar emot killar med missbruk, beroende och/eller kriminalitetsproblematik i åldersgruppen 15-20 år. Vår huvudmetod är KBT med inslag av en modifierad 12-stegsbehandling för ungdomar. Vi erbjuder ungdomen både grupp- samt individuell kvalificerad behandling som skall ge stöd, vägledning och möjlighet till ett tryggt och välfungerande liv. Ungdomen ska under sin behandling få möjlighet att utveckla ett gynnsamt förhållningssätt till sig själv, sin familj och övrigt nätverk.

Vårdinnehåll:
• Schemalagda gruppsamtal/terapi med behandlare.
• Anhörigprogram.
• Vårdkedja HVB - Stödboende
• Behandlingsfaser med utsluss, praktik, skola eller yrkesutbildning.
• Motiverande Samtal (MI).
• Alkohol-/drogterapi med utbildade behandlare.
• Strukturerade utredningar vid behov.
• Rapporter, i enlighet med BBIC.

Behandlingen följs av regelbunden medverkan i självhjälpsgrupper, AA (Anonyma Alkoholister) eller NA (Anonyma Narkomaner).

Ansök nu

Föreståndare sökes till skyddat boende

Läs mer Jul 4
Arbetsgivaren
Colosseumgruppen startades 2018 med ambitionen om att bli Sveriges bästa vårdgivare inom social omsorg. Vår koncern bedriver idag tre HVB-hem, stödboende samt skyddat boende.
Verksamheten Skyddsenheten startade 2019 och tar emot klienter i behov av skyddat boende. Vi erbjuder bred varians av stödinsatser och hög säkerhet. Vår personalgrupp har lång erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta livssituationer, samt har jobbat gemensamt på enheten sedan vi startade. Vi är utrustade för att bemöta hedersproblematik, våld i nära relation, klienter med missbruk och bakgrund i kriminalitet och avhopp. Skyddsenheten växer, och vi söker därför en nyckelspelare till vårt team i tjänsten som föreståndare.
Arbetsbeskrivning
Som föreståndare på skyddat boende har du ansvar för tillståndsefterlevnad, samt att driva och leda verksamheten på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
Du ansvarar för lämplighetsbedömningar samt in- och utskrivningar. Du ombesörjer att verksamheten tillhandahåller en trygg och stödjande miljö samt att planerade stödinsatser matchar klienternas individuella behov. Säkerhet är en central del i arbetet. Som föreståndare har du också personalansvar och rekryterar, schemalägger och leder personalen. Du ansvarar för att driva ekonomiska frågor och säkerställa att verksamheten följer fastställd ekonomisk ram och upprättad budget. Som föreståndare ingår du i Colosseumgruppens ledningsgrupp där du förväntas förmedla ändamålsenlig information till övriga ledningsmedlemmar. Du ansvarar för myndighetskontakt gentemot inspektionen för vård och omsorg, samt att verksamheten upprätthåller goda relationer med övriga myndigheter, närstående och andra samarbetspartners för att säkerställa en säker och meningsfull vistelse för klienterna.
Till din hjälp i uppdraget som föreståndare finns flertalet stödfunktioner i form av exempelvis ekonomi- lön- och HR-avdelning. Koncernen har mycket god kompetens inom behandling och socialt arbete med tillgång till exempelvis både psykolog och sjuksköterska vid behov.
Krav
Lämplig högskoleutbildning, exempelvis: socionomexamen, beteendevetenskap eller socialpedagogik.
Erfarenhet av arbete på skyddat boende, kvinnojour, HVB-hem eller liknande.
God kommunikationsförmåga i tal och skrift.
God förmåga att arbeta i Office-paketet.
Giltigt B-körkort.
Du ska kunna uppvisa ett utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Kvalifikationer
Vi tror att du kommer trivas hos oss om du gillar frihet i arbetet och har ett naturligt driv som gör dig handlingskraftig. Du behöver vara flexibel då arbetet ofta kan vara oförutsägbart med arbetsuppgifter av olika karaktär; på morgonen skriver du riskbedömning inför inskrivning, men en timma senare behöver du åka till en klient för att stötta. Vi arbetar som ett team och hjälps åt över hela koncernen, men du behöver också kunna arbeta självgående. Det är meriterande om du tidigare arbetat som föreståndare. I ditt ledarskap är du tydlig och orädd med en stor portion empati.
Kort fakta om jobbet
Tillträde: september eller enligt överenskommelse.
Plats: Uppsala och Knivsta med omnejd.
Arbetstid: heltid måndag till fredag. Kvälls- och helgjobb förekommer vid oförutsägbara händelser.
Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning.
Övrigt: verksamhetsbil, tjänstepension och friskvårdsbidrag erbjuds.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta oss!

Ansök nu

Enhetschef sökes till HVB-verksamhet

Läs mer Jun 28
Arbetsgivaren
Colosseumgruppen startades 2018 med ambitionen om att bli Sveriges bästa vårdgivare inom social omsorg. Vår koncern bedriver idag tre HVB-hem, stödboende samt skyddat boende.
HVB-verksamheterna är belägna i Knivsta respektive Uppsala och varje hem har plats för mellan 6–9 ungdomar. Våra målgrupper omfattar pojkar i åldrarna 14–20 år med uppvisad antisocialitet, missbruk, sexualproblematik samt kriminalitet. Varje HVB-hem inriktar sig på sin specifika målgrupp, men med ett gemensamt fokus på behandling. Vi är en banbrytande aktör inom branschen som strävar efter att förändra liv genom vårt holistiska synsätt och engagerade team. Hos oss ges du också möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av våra verksamheter, och vi har korta beslutsvägar. Sök tjänsten som enhetschef idag, och låt oss tillsammans skapa en ljusare framtid för våra ungdomar!
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef har du ansvar för att leda och organisera verksamheterna inom din enhet (Virtus 1 och Virtus 2).
Enhetschefen ansvarar, tillsammans med HR, för att rekrytera och anställa. Du schemalägger efter behov och leder personalen inom din enhet. Det inkluderar att planera och fördela arbetsuppgifter, ge feedback och utvecklingsmöjligheter samt hantera eventuella konflikter eller problem.
Som enhetschef ansvarar du för att driva ekonomiska frågor och säkerställa att verksamheterna följer fastställd ekonomisk ram och upprättad budget. Det innefattar att följa en budget, ansöka om och rapportera kring ekonomiska resurser samt övervaka inköp och kostnader.
Som enhetschef har du, tillsammans med föreståndare, ansvar för att säkerställa att enhetens verksamheter bedrivs i enlighet med gällande lagar och föreskrifter samt att hålla dig uppdaterad om relevanta riktlinjer och bestämmelser. Du ansvarar för att upprätthålla en hög kvalitet, samt ansvarar du för att kontinuerligt genomföra utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser för personalen för att säkerställa att de har rätt kompetens för att utföra sitt arbete på ett professionellt sätt.
Som enhetschef ingår du i koncernens ledningsgrupp, och du tillsammans med föreståndare, ansvarar för att förmedla ändamålsenlig information till övriga ledningsmedlemmar. Du ansvarar för att arbeta nära andra enhetschefer, myndigheter och uppdragsgivare för att hålla dig uppdaterad om branschutvecklingen, utbyta erfarenheter och samarbeta kring gemensamma utmaningar. Det inkluderar även att kommunicera med klienter, deras anhöriga och personal för att säkerställa en trygg vård- och behandlingsmiljö.
Som enhetschef ansvarar du, tillsammans med HR, för att säkerställa en god arbetsmiljö för både klienter och personal. Det innefattar att förebygga och hantera arbetsrelaterade risker, upprätta rutiner och riktlinjer för arbetsmiljön samt att rapportera och utreda eventuella tillbud, incidenter och/eller olyckor.
Ovan arbetsbeskrivning kan sammanfattas i huvudområdena: personalansvar, ekonomi- och budgetansvar, kvalitets- och utvecklingsarbete, samarbete och nätverkande, samt arbetsmiljö och säkerhet.
Krav
Minst 5 års erfarenhet av socialt arbete med utsatta ungdomar eller likvärdig erfarenhet.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet i ledande roll med personalansvar.
Giltigt B-körkort.
Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift (svenska).
God förmåga att arbeta i Office-paketet.
Du ska kunna uppvisa ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom socionom, beteendevetenskap, socialpedagogik eller likvärdig utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där vi söker dig vars ledarskap präglas av empati, flexibilitet och lyhördhet. Du har även ett inspirerande och motiverande förhållningssätt, är noggrann i det du gör och besitter en fallenhet för administrativa uppgifter.
Kort fakta om jobbet
Tillträde: augusti eller enligt överenskommelse.
Plats: Uppsala och Knivsta.
Arbetstid: heltid måndag till fredag, samt beredskap enligt rullande schema.
Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning.
Övrigt: förmånsbil, tjänstepension och friskvårdsbidrag erbjuds.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta oss!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Svagströmstekniker

Teletekniker
Läs mer Aug 30
Vi på ELAK har under de senaste åren varit under stark tillväxt och ökat omsättningen med ca 40%. Vi har flera ramavtal och en stabil orderingång med bokade jobb flera år framöver. Vi har hela tiden fyllt på med kompetenta medarbetare och behöver bli ännu fler för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet och goda resultat! Just nu är vi extra intresserade av dig som har erfarenhet av att jobba med fiber och har ECY-certifikat.
Arbetsuppgifter
Som svagströmstekniker hos oss är du med och installerar och driftsätter passagesystem, 01-nät, fiber-nät, larmanläggningar, brandlarm samt utrustning för data i våra projekt. I just denna roll får du också arbeta med fibersvetsning och inmätning. Du kommer att arbeta med allt från service till större projekt där vi utför våra installationer. Du ingår i ett team av 3-5 svagströmstekniker och vi sätter tillsammans upp mål och skapar förutsättningar för framtida lösningar.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är självgående och klarar av att utföra egna arbeten. Du är pålitlig, engagerad i ditt arbete och har ett stort tekniskt intresse. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull och kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du ska ha lätt för att kunna kommunicera och bygga relationer med kunder och medarbetare.
Vårt erbjudande
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig.
Vi kan erbjuda våra anställda utmärkta karriärmöjligheter och möjlighet att arbeta med många spännande projekt och serviceåtaganden. Hos oss kan du förvänta dig engagerade ledare, kompetenta kollegor och en god sammanhållning. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Uppsala med omnejd.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Lön/förmåner - Fast lön och företagsbil.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till:
Hakan Dogan VD, telefon: 018-265 00 01, epost: hakan.dogan@elakab.se
Linus Löfqvist, Affärsområdeschef service, telefon: 070-887 33 09, epost: linus.lofqvist@elakab.se
Krav
Erfarenhet av liknande tjänst, som svagströmstekniker eller teletekniker
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort
God datorvana

Meriterande
Erfarenhet av fibersvetsning och inmätning
Erfarenhet av passage & larm
ECY certifikat



Om arbetsgivaren - ELAK AB
ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.
Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.
ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

Ansök nu

Säkerhetstekniker

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Sep 3
Vi ser mycket positivt på de kommande åren och efter flera år av tillväxt behöver vi förstärkning. Hos oss erbjuds du en varierande arbetsvardag och spännande uppdrag. Vi är ett stabilt och familjärt bolag som låter dig vara med och påverka arbetet. Dessutom finns det goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss på Uppsala Värdeskydd Teknik!
Om rollen
Som Säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med både montage, underhåll, felsökning och service av lås, dörrstängare och dörrautomatiker. Vi har långa och stabila relationer till nöjda kunder som finns inom flertalet olika branscher, det gör ditt arbete både varierande och utmanande.
Vårt erbjudande
Vi är ett litet företag där alla är delaktiga och det leder också till att du får vara med och påverka arbetet. Vi samarbetar och löser saker tillsammans, vilket också är en bidragande faktor till att medarbetare trivs och stannar länge hos oss. Många av oss har lång erfarenhet från branschen och vi hoppas därför kunna bidra till din fortsatta kompetensutveckling, likväl som att du delar med dig av dina erfarenheter till oss.
Vi har självklart andra förmåner också så som friskvårdsbidrag och träning på arbetstid.
Om dig
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av liknande arbete, men kan vara öppna för dig som har en annan bakgrund om du är rätt person för oss! God svenska i tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort.
Ledstjärnan för vårt arbete skall vara säkra leveranser, enkelhet i allt vi gör, tillgänglighet och intresse för våra kunder och personligt ansvar i allas agerande. Som person är du därför kvalitetsmedveten, social och drivs av att kunna hjälpa andra. Du är självgående och trivs med att planera din egen arbetsdag. Vi ser också att du behöver vara prestigelös för att passa in hos oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Placering på vårt kontor på Hyttögatan 7 i Librobäck. Arbetstider 8-17.
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer utdrag från belastningsregistret bli aktuellt längre fram i rekryteringsprocessen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Widström på 018-367700.
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Uppsala Värdeskydd Teknik AB
Uppsala Värdeskydd Teknik startades 2011 och är ett ägarlett säkerhetsföretag med stor kompetens och mer än 50 års erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi är dagsläget 9 st anställda och har en stabil tillväxt med större återkommande kunder.
Vi erbjuder helhetslösningar inom lås och säkerhet.

Ansök nu

Driven administratör med affärsintresse och analytiska egenskaper

Business controller
Läs mer Sep 6
Gillar du utveckling, struktur, analysarbete och har ett stort affärsintresse? Vill du utveckla en Business controller-liknande roll tillsammans med oss på SMARTAB? I rollen arbetar du med att kontrollera, analysera och utveckla våra försäljningsrapporter, som är en viktig del för ledningens strategiska beslut. Du kommer dessutom att fungera som systemägare för och utveckla vårt CRM- och rapporterings- system Power BI.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag är att stötta såväl sälj- som marknad- och ledningsgrupp i det löpande uppföljnings- och analysarbetet. Du fungerar som systemägare och intern support för vårt CRM-system och driver även utvecklingen av andra systemstöd som säljorganisationen använder sig av, exempelvis Power BI.
I uppdraget ingår bland annat att:
Ta fram, utveckla, följa upp och analysera företagets försäljningsrapporter.
Ta fram underlag och statistik till Försäljningschef, KAM och Marknadsansvarig.
Internutbildning, utveckling och support i de system du ansvarar för.
Medverka i, och ta fram underlag för företagets prissättningsstrategiarbete.
Driva utvecklingsarbete i företagets ERP-system (f.n. Pyramid) tillsammans med Ek.chef.
Ansvara för utveckling i företagets CRM-system (Lime) och av företagets försäljningsrapporter (Power BI och Excel).
Ta fram underlag till företagets försäljningsbudgetarbete.
Administration av priser och prislistor.

Om dig
Vi söker dig, som tycker det är roligt att arbeta mycket med Excel, Power BI och CRM-system. Du tar gärna initiativ till förbättringar och gillar att driva projekt från start till mål. Du har några års erfarenhet av framtagande, sammanställande och analys av försäljningsunderlag, -rapporter och -prognoser. Du har mycket god vana av att jobba strukturerat i affärssystem och CRM-system. Dina Officekunskaper är mycket goda framför allt Excel och i Power BI.
Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan inspirera och pedagogiskt styra dina kollegor i rätt riktning. Du behöver kunna skapa förtroende och vara ödmjuk i din framtoning, samtidigt som du har pondus nog att komma med konstruktiva förslag för att driva utvecklingen framåt. Du är även välorganiserad och har en god analytisk förmåga. Du är affärsorienterad med ett självklart kundperspektiv.
Vi erbjuder
Du får en omväxlande roll som passar dig som är driven, analytisk, initiativrik och välorganiserad. Du blir en viktig kugge i ett välmående företag med många engagerade kollegor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är på heltid, tillsvidare.
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 alternativt Hanna Koponen, 0735-920393.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 september.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet av liknande uppdrag.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel och PowerBI.
Mycket god vana och erfarenhet av arbete i CRM- och ERP-system.
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Vana av att hålla presentationer och att ta fram material i tex Powerpoint



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Plåtslagare/skadetekniker

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Aug 22
Vi växer och behöver bli fler! Nu söker vi dig med erfarenhet av plåtskador och reparationer av personbilar och som vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala. Är du en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som bilplåtslagare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som plåtslagare/skadetekniker arbetar du med att reparera krockskadade bilar genom att byta och rikta karossdetaljer, göra svets- och limarbeten i plåt, plast och glas samt demontera och montera teknisk och mekanisk utrustning. Du ingår i ett team bestående av 7 skadetekniker samt en egen lackeringsavdelning som består av 3 lackerare. Hos oss arbetar du självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du skadeverkstadschef, skadeberäknare samt lagerpersonal på skadecenter.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt har en god förståelse för engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Edvard Berglingsgata 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta skadeverkstadschef John Juhlin på 018-65 99 86 eller mail John.juhlin@toyotauppsala.se alternativt Eftermarknadschef Johan Lindberg på 018-66 07 34 eller mail Johan.lindberg@toyotauppsala.se
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som bilplåtslagare/skadetekniker
God svenska i tal och skrift
God engelska
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ca 85 anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 1973 varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
2024 öppnade vi vårt nya skadecenter i nya lokaler där vi har samlat skadeverkstad, Lackering och reservdelslager för att kunna vara en effektiv och konkurrenskraftig helhetsleverantör på skadesidan.

Ansök nu

Kvalitets- & miljösamordnare - vikariat 1 år

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Aug 16
Vår kvalitets- och miljösamordnare planerar att gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie med uppstart från oktober 2024. Vi räknar med att vikariatet kommer att pågå under minst 1 år. Uppdraget kan även erbjudas som ett interimt konsultuppdrag för dig med egen firma. Har du flerårig erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som kvalitets- & miljösamordnare ansvarar du för att driva och samordna företagets löpande KMA-arbete. Du leder och genomför interna revisioner inklusive hantering av avvikelser, reklamationer, dokumentation och utredningar. Du kommer med åtgärdsförslag och sammanställer KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté.
Som expert blir en stor del av ditt arbete att ge support inom ditt område till både kunder och kollegor inom tex sälj och marknad. För dig är frågor om miljö och kvalitet av högsta vikt och du är engagerad i att sprida dina kunskaper och få medarbetare och kunder att förstå fördelarna med bra rutiner och arbetssätt gällande dessa frågor.
I arbetet ingår det att hålla i utbildningar, främst internt men även externt.
Vi har kommit en lång bit på vägen med att integrera vårt kvalitets- & miljöarbete i verksamheten och vi ser därför att ditt vikariat främst fokuserar på det löpande arbetet och att bibehålla den kvalitet vi redan byggt upp. Vi hoppas att du med stöd från oss vill driva detta arbete framåt.
Dina ansvarsområden kommer att vara:
Samordna och driva KMA-arbete
Sammanställa KMA-rapporter till ledning, styrelse och skyddskommitté
Leda och genomföra interna revisioner
Förbereda och genomföra externa revisioner
Avvikelser/Reklamationer: dokumentation, utredning (inklusive kontakt
med leverantörer) & åtgärdsförslag, sammanställning/rapportering
Registrering, uppdatering & information om produkter & ingående ämnen i
olika databaser (Produktregistret, GIC, SCIP, företagets kemlista mfl)
Bevakning, kontroll, efterlevnad, uppföljning av lagstiftning med fokus på
kemi & miljö (t.ex. REACH & CLP)
Granskning & korrektur av SDB och etiketter
Support och rådgivning till kunder och kollegor i frågor gällande kemikaliehantering, miljö och ADR
Kontakter med leverantörer (ffa Autosmart) gällande kemikalie- & miljöfrågor
ADR – resursperson för Säkerhetsrådgivare samt bevakning av företagets ADR-kompetens
Myndighetsrapportering (statistikuthämtning) Köld/FTI

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i ett spännande företag med engagerade kollegor. För oss är kvalitets- och miljöfrågor av största vikt och du kommer att ha ett starkt stöd från ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med KMA, helst i en liknande bransch. Du har god kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001) och du är strukturerad, självständigt och har en mycket god administrativ förmåga. Har du även kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (REACH & CLP) ser vi det som mycket positivt men det är inget krav.
Mycket god datorvana med kunskap i Outlook, Word, Powerpoint och i synnerhet Excel är ett krav för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du ansvarstagande och flexibel i ditt arbete. Arbetet är väldigt självständigt och passar dig som själv vill planera både din arbetsdag och struktur för året. Självklart har du en god samarbetsförmåga och tycker om att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som kollegor.
Övrig information
Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Tjänsten är heltid under minst 1 år och kan erbjudas som ett interimt konsultuppdrag eller som vikariat.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet av arbete med KMA
God kunskap om ledningssystem och standarder (ISO 14001 & ISO 9001)
God datorvana med kunskap i Outlook, Excel, Word och Powerpoint
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Meriterande
Kunskap om kemikaliehantering, lagstiftning inom kemi- & miljöområde (ECHA, REACH & CLP)



Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Bussmekaniker

Bussmekaniker
Läs mer Aug 28
Vår nuvarande bussmekaniker planerar att gå i pension inom kommande år och vi söker därför en ny kollega till vårt familjära gäng! Har du erfarenhet från fordonsbranschen, goda kunskaper inom felsökning och ett stort intresse av att meka och skruva? Då är kanske detta din nästa utmaning! Hos oss får du din egen välutrustade verkstad, stor frihet under ansvar och goda möjligheter att utvecklas.
Om tjänsten
Som bussmekaniker hos oss ansvarar du för underhåll och service på våra bussar och arbetet utförs i vår verkstad i Ramstalund. Arbetet innefattar allt från felsökning och service till däckbyten och AC-reparationer, vissa administrativa uppgifter förekommer också. Rollen är självständig och du planerar själv dina arbetsdagar. Hos oss får du möjlighet att bli experten inom ditt område, men självklart har du ett bra stöd av både trafikledning, fordonsansvarig och övrig organisation.
Vi jobbar med Mercedes som varumärke och utför de flesta arbeten själva på våra fordon men vid större reparationer tar vi hjälp av externa verkstäder. Som ny hos oss får du en gedigen introduktion för att komma in i rollen på bästa sätt men så småningom kommer verkstaden att bli som din egen.
Hos oss erbjuds du en rolig och ansvarsfylld roll där du får stor frihet att planera dina egna dagar. I vår verkstad har du tillgång till moderna verktyg och fordon. Vi arbetar med våra egna fordon och erbjuder kontinuerlig utbildning i Mercedes. Dessutom erbjuder vi dig möjlighet att ta D-körkort. Du blir en del av ett härligt team med god sammanhållning och korta beslutsvägar.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker/tekniker och med det har du goda kunskaper inom felsökning och fordonsel. Du behöver nödvändigtvis inte ha mekat med bussar tidigare utan vi ser även att du kan komma från bilbranschen eller ha jobbat med andra tyngre fordon tidigare. B-körkort, goda kunskaper i svenska samt grundläggande datorkunskaper är krav för tjänsten. Har du dessutom D-körkort, kylcertifikat och utbildning i Heta arbeten ser vi det som ett plus.
Som person är du självgående, strukturerad och har en god planeringsförmåga. För att trivas i rollen behöver du även vara lösningsorienterad då arbetet innefattar mycket felsökning. Vidare ser vi att du är flexibel och har en förmåga att prioritera ditt arbete under stressiga situationer. Självklart är du en lagspelare som kan samarbeta väl med både kollegor och externa samarbetspartners.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet utförs på vår verkstad på Kyrkängsvägen i Ramstalund.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som mekaniker/tekniker
Kunskaper inom felsökning och fordonsel
Körkort B
God datorvana
God svenska i tal och skrift

Meriterande
D-körkort
Kylcertifikat
Heta arbeten



Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB
Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Ansök nu