Uppsala: Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Föreståndare till LSS-boende och daglig verksamhet i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-20 // Varaktighet: Heltid

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till två av våra verksamheter! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i och utanför Uppsala. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på två av våra verksamheter i Uppsala och Heby. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag.
Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål.
Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall.
Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner.
Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare.
Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg.
Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare.
Du har även budgetansvar för din verksamhet
Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal.

Om dig
Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Uppsala eller Heby.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse.
Mail: christer.loov@imera.com,
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Minst 180p högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet inom LSS
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Tidigare godkänd som föreståndare



Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom social omsorg.

Verksamhetschef LSS, Uppsala, Frösunda Omsorg

Läs mer Maj 5
Verksamhetschef – Var med från start och skapa framtidens LSS-boenden i Uppsala!
Vill du leda med hjärtat och skapa omsorg där varje individ får växa, känna sig trygg och vara delaktig? Brinner du för ett närvarande, värderingsdrivet ledarskap – och har du modet att tänka nytt? Då är det dig vi söker till Frösunda Omsorg!
Nu söker vi en verksamhetschef som får det ärofyllda uppdraget att starta upp och driva två nya LSS-gruppboenden i Uppsala. En unik möjlighet att starta upp verksamheter från grunden tillsammans med engagerade medarbetare – där kvalitet, delaktighet och värme genomsyrar allt vi gör.
Om rollenSom verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamheternas drift, kvalitet, arbetsmiljö och personalledning. Men det viktigaste av allt – du är kulturbärare och ledare i vardagen, och den som sätter tonen för hur vi arbetar tillsammans med kunder, medarbetare, närstående och beställare.
Du leder verksamheten genom att:
rekrytera och bygga starka team som trivs och utvecklas tillsammans
säkerställa att boendet bedrivs enligt LSS, med hög kvalitet och individens behov i centrum
skapa struktur och goda rutiner – utan att tappa hjärtat
vara en närvarande och coachande ledare som ser varje medarbetare
Vem söker vi?
Vi söker dig som har:
erfarenhet av LSS 
trygghet i rollen som ledare – du leder med både hjärta och skärpa
vana av att strukturera upp och driva utveckling
förmåga att bygga relationer och skapa engagemang
Socionomexamen eller likvärdigt

Och viktigast av allt: Du har ett genuint intresse för människor, är lyhörd och tror – precis som vi – att närvarande ledarskap och tydliga värderingar skapar trygga verksamheter.
Vad erbjuder vi dig? En nyckelroll i uppstarten av två helt nya gruppboenden – du är med från början!
Stöd från en erfaren organisation med kvalitet, utveckling och värderingar i fokus
Möjlighet att bygga starka team från grunden
Ett sammanhang där du får växa – och bidra till att andra gör detsamma
Låter det här som din nästa utmaning?
Ansök redan idag – vi rekryterar löpande! Sista ansökningsdag: 2025-06-08
Placeringsort: Uppsala Frågor? Hör gärna av dig till Vanja Linderlöf, regionchef, tel 010-1303737, mail vanja.linderlof@frosunda.se
Välkommen till Frösunda Omsorg – tillsammans skapar vi framtidens omsorg där varje människa får ta plats.
Övrig information: Gruppbostäderna är nybyggda och ligger belägna bredvid varandra i Jälla, strax utanför Uppsala.  
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning.
Omfattning:  Heltid
Arbetstider: Kontorstider, vardagar
Tillträde:  Enligt överenskommelse.

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 
Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd.
 
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef personlig assistans

Läs mer Maj 2
Vård- och omsorgsförvaltningen, avdelning socialpsykiatri och personligt stöd

Vi söker en verksamhetschef som vill vara med och arbeta tillsammans med engagerade kollegor med ett uppdrag som är både meningsfullt och viktigt. I vår verksamhet handlar det om att hålla hög kvalitet i våra tjänster, arbeta utifrån gällande lagstiftning och med brukarens i fokus. Vi arbetar tillsammans, vi välkomnar nyskapande och gör skillnad för våra brukare, deras anhöriga och våra medarbetare.

Kom och bli en del av detta viktiga, spännande och omväxlande uppdrag!

I den nya avdelningen, Avdelning för funktionsstöd ansvarar vi för att ge stöd enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för både barn och vuxna, samt för insatser inom Socialtjänstlagen (SoL).

Ditt uppdrag
Som verksamhetschef kommer du att ha ansvaret för att leda och utveckla dina verksamheter och medarbetare. Du kommer att:
Utöva ett operativt och strategiskt ledarskap för att säkerställa att verksamheten når sina mål. Tillsammans möter vi utmaningar och skapar lösningar som gör skillnad för våra brukare och medarbetare. Vi delar med oss av kunskap och inspiration och lär nytt. I ditt chefsuppdrag ingår ansvar för personal, schemaplanering, ekonomi och arbetsmiljöfrågor i dina verksamheter. Du kommer att ansvara för medarbetare, vars arbetsplats är i brukarnas hem vilket innebär att du leder på distans. Tillsammans med medarbetare och chefskollegor driver du verksamheternas utvecklingsarbete, med fokus på en bra vardag för de brukare som valt kommunen som utförare av assistansen. I detta ansvarar du för planering, samordning samt kvalitetssäkring.

I vår ledningsgrupp arbetar vi tillsammans och vi bidrar med olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans arbetar vi med utveckling som förbättrar våra verksamheter. Vi arbetar även med att utveckla områdets övergripande processer och rutiner, skapar struktur och gemensamma arbetssätt.

Utgångspunkt är vårt kontor på Fyrisborgsgatan 1, men arbetsdagen kan lika gärna innebära hembesök och möten utanför kontoret. Ingen dag är den andra lik, och där flexibilitet och anpassningsförmåga är en styrka.

Som chef i Uppsala kommun har du stöd från kommunledningskontorets stab när det gäller bland annat ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö/rehabilitering och IT. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap.

Din bakgrund
För att trivas i den här rollen behöver du gilla och klara av att hantera ett mångfacetterat ledarskap och att leda på distans. Tidigare chefs- eller ledarerfarenhet är därför ett krav, liksom erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, särskilt meriterande inom personlig assistans vilket innebär att du har goda kunskaper om LSS och socialtjänstlagen. Du har en akademisk examen inom ett relevant område. Du drivs av att göra skillnad och har ett intresse för att utveckla arbetssätt och rutiner. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda IT-kunskaper behövs i rollen. Då våra brukare bor runt om i Uppsala och vissa en bit utanför så är det en fördel om du har körkort.

Ditt bemötande, din förmåga att skapa tillit och ditt engagemang som ledare är viktiga faktorer som ska leda till en välmående verksamhet där både medarbetare, brukare och anhöriga trivs. Som ledare tar du ansvar, driver ditt arbete framåt och når resultat genom att skapa de bästa förutsättningar för dina medarbetare att bidra, växa och utvecklas. Du behöver vara lösningsfokuserad och prestigelös.

Du är flexibel och ser möjligheter i förändring. Med ett lugnt och fokuserat förhållningssätt tar du dig an olika situationer och har förmåga att se helheten. Du samarbetar väl, kommunicerar lyhört och bygger goda relationer genom ett professionellt och respektfullt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Nina Pettersson, områdeschef, 018-727 82 79

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Kommunal, 010-442 82 04
Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52

Har du frågor rekryteringsprocessen, kontakta:
Jessica Ededal hr-specialist, 018-727 12 92

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Torpvillan HVB söker föreståndare/verksamhetschef

Läs mer Maj 9
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som föreståndare/verksamhetschef på Torpvillan HVB. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om oss
Region Uppland består av Tiangruppen AB, Humana LSS Sverige AB samt Tibble Gård Ungdomshem AB. Vi har tio enheter med olika inriktningar och tar emot placeringar, enligt SoL, LVU och LSS från hela landet. Vår målsättning är att ge varje ungdom bättre förutsättningar till att kunna leva ett bra och självständigt liv genom att åstadkomma förändring, utveckling och mognad utifrån den individuella behandlingsplanen. Vi arbetar med evidensbaserade metoder och då främst Kognitiv Beteende Terapi (KBT). Tiangruppen är HBTQ-certifierade och arbetar utifrån ett normkritiskt perspektiv och de sju diskrimineringsgrunderna. Vår strävan är att vi ska vara föregångaren inom barn och ungdomsvård - de som står för kvalitet, kompetens och omvårdnad.
Om tjänsen
Vi söker föreståndare/verksamhetschef till Torpvillan HVB där vi erbjuder en unik och personlig vårdmiljö för pojkar 15-20 år som befinner sig i svåra psykosociala situationer. Boendet riktar sig till främst till ungdomar med beroendeproblematik och/eller kriminalitet. Vi erbjuder bland annat riskbedömningsinstrumentet SAVRY samt kriminalitetsprogrammet B12. 
I uppdraget som föreståndare ingår verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar. Vidare är lön- och annan ekonomisk rapportering en del av arbetet och du ingår i företagets ledningsgrupp tillsammans med andra föreståndare och verksamhetschefer. Som föreståndare är du intresserad av att arbeta konkret med behandling i kombination med coachning av medarbetare och ett tydligt ledarskap. Du ansvarar för att systematisk och kvalitativ uppföljning av verksamheten enligt gällande riktlinjer och policys.
Hos oss förväntas du vara en lösningsfokuserad, stresstålig, trygg och tydlig chef som får verksamheten att genomsyra en god vård. Genom att leda och fördela arbetet utifrån Humanas värdegrund, evidensbaserade metoder för individuell vård och utifrån givna ekonomiska ramar kvalitetssäkrar samt utvecklar du verksamheten. På så sätt bygger du också din ledarskapsutveckling i vår organisation.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- en högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan adekvat högskoleutbildning, enligt förskrifter på IVO. - flera års yrkeserfarenhet med kvalificerat behandlingsarbete inom HVB-verksamhet. - tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personalansvar. - erfarenhet av KBT, MI, och/eller annan evidensbaserad metod. - erfarenhet av att arbeta med och leda kvalitets- och förbättringsarbete - behärskar svenska i tal och skrift och har god datavana. - B-körkort krävs också för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Arbetstiden är vardagar mellan kl. 8-17 med viss beredskapstjänst kväll och helg.  Sista ansökningsdag: 2025-05-25 Tillträde: Enligt överenskommelse
Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag!
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Mats Hagberg på telefonnummer 0768-361907 eller mail: mats.hagberg@humana.se
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det är att jobba på Humana här: https://jobb.humana.se/jobs

Ansök nu

Enhetschef på SiS Ungdomshem Bärby

Läs mer Apr 17
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Bärby utanför Uppsala tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk.


Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad för de som behöver det som mest? Då har Statens institutionsstyrelse utmaningen för dig. Vi söker nu två enhetschefer till vår institution på Bärby. I rollen som enhetschef har du ett övergripande ansvar för verksamheten på avdelningen. I ditt uppdrag kommer du planera, leda, utveckla och följa upp arbetet på avdelningen så att de riktlinjer och lagar som styr verksamheten följs. Du har arbetsmiljö-, personal-, ekonomiansvar.

Alla enhetschefer inom SiS ingår i ett nätverk med kollegor i samma yrkesroll och samlas regelbundet i fortbildningsdagar. SiS genomför även ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig i din roll samt utökar möjligheten till att öka din kompetens.

Du ingår i ledningsgruppen på institutionen och tillsammans verkar vi för SiS Ungdomshem Bärbys fortsatta utveckling. Du kommer även ingå i institutionens chefsberedskapsgrupp enligt rullande schema.

Allt arbete utgår från våra värdeord: respekt, omtanke och tydlighet.

Kvalifikationer
På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap.

Du ska också ha: 


• Relevant högskoleutbildning: minst 180 hp eller motsvarande med social inriktning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Ledarskapserfarenhet: dokumenterad flerårig erfarenhet som chef.  
• Ledarskapserfarenhet från SiS, annan myndighet eller liknande verksamhet.
• Bra kommunikativförmåga: du har god förmåga att anpassa din kommunikation efter behov och målgrupp, och uttrycker dig väl på svenska i tal såväl som i skrift.

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet att hantera och leda schemalagd personal. 
• Erfarenhet att jobba i några av våra system: Besched, Primula, Visma Proceedo, Reachmee, ISAP, m.m.
• B-körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är lyhörd och har förmåga att se helheten, arbetsleda och planera. Vidare är du en relationsbyggare och har god samarbetsförmåga, när det gäller den interna samverkan med kollegor, medarbetare och ungdomar, såväl som den externa med socialtjänsten och andra myndigheter och aktörer.

Anställning: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 
Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll ska genomföras före beslut om anställning.

Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/

Ansökan: 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2025-05-15.

Bifoga ditt CV, personligt brev samt intyg som styrker din utbildning. Intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Tester och arbetsprover kommer att ingå i rekryteringsprocessen. 

 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Ansök nu

Föreståndare HVB

Läs mer Apr 15
Retro HVB AB söker en erfaren föreståndare

Korta fakta om jobbet
Omfattning: Heltidsvikariat, eventuellt fast anställning
Varaktighet: Tills vidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer
Stor erfarenhet av att driva HVB som föreståndare

Arbetslivserfarenhet
Minst 5 års erfarenhet som föreståndare

Krav
Föreståndare inom social omsorg - minst 5 års erfarenhet

Utbildning
Krav
Socionom

Körkort
Krav
B

Om jobbet
Retro HVB utanför Uppsala söker en engagerad och erfaren föreståndare till ett HVB för kriminella ungdomar. Vi erbjuder en spännande och meningsfull roll i en organisation där varje anställd skapar en trygg struktur för ungdomarna på hemmet.

Vår vision
Vi har stor kompetens inom området ungdomar med kriminalitet som problembild. Vi vill skapa möjlighet för ungdomar i behov av heldygnsplacering att ta del av den kompetens som vi har inom vår organisation. Vi söker dig med stor kompetens och erfarenhet inom området HVB.

Om tjänsten
Som föreståndare på Retro HVB kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla verksamheten. Du ansvarar för att skapa en omsorgsfull och utvecklande miljö där ungdomarna kan blomstra. Tillsammans med dina blivande medarbetare drivs du av ambitionen att ge ungdomarna de allra bästa förutsättningarna och den vård de behöver för att utvecklas i en trygg, säker och hälsofrämjande miljö. Du kommer vara med och rekrytera en erfaren arbetsgrupp för att skapa en organisation med stort kunnande. Du som föreståndare förväntas besitta erfarenhet och kunskap om drift och utveckling av HVB. Självständighet är en förutsättning, men också samarbetsförmåga och lyhördhet för den kompetens som redan finns.
Vi söker en trygg och strukturerad person som brinner för att arbeta med ungdomar med problem.

Ditt engagemang och din förmåga att skapa relationer, där avvisande och brist på tillit först kan prägla kontakten, är viktiga egenskaper. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara skicklig på att prioritera och planera arbetet utifrån behov. Dina arbetsuppgifter innebär att bygga upp verksamheten med de rutiner och krav som ställs från IVO. Du ska sedan kunna samordna det dagliga arbetet, hålla tät kontakt med socialtjänsten och ungdomarnas anhöriga samt arbeta utifrån ungdomarnas individuella genomförandeplaner.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Leda och utveckla verksamheten i enlighet med vår vision och våra värdeord
- Ansvara för att säkerställa en trygg och stöttande miljö för ungdomarna
- Samverka med socialtjänst och andra myndigheter
- Personalansvar och utveckling av medarbetare
- Kvalitetssäkring och uppföljning av verksamhetens mål och resultat
- Dokumentation
- Delta på möten med socialtjänsten, familj samt nätverk
- Schemaläggning
- Samordna insatser
- Rekrytering
- Jouransvar vissa veckor

Kvalifikationer:
- Relevant högskoleutbildning (socionom, beteendevetare) inom socialt arbete, psykologi, eller liknande
- Erfarenhet av att arbeta med kriminella ungdomar i riskzon
- Tidigare ledarerfarenhet från HVB
- Kunnande inom neuropsykiatri är meriterande
- Goda kunskaper gällande lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet
- Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat
- B-körkort

Vi erbjuder:
- Möjlighet att utveckla och forma en verksamhet med de allra högsta ambitionerna
- Möjlighet till arbete i en mycket kompetent och erfaren grupp
- Kunniga kollegor i en välfungerande arbetsgrupp
- En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö
- Möjlighet att göra en verklig skillnad i ungdomars liv
- Kompetensutveckling och fortbildning
- Konkurrenskraftig lön och förmåner

Om Retro HVB
Vi är ett litet HVB-hem med 6 platser som varit verksamt i snart 30 år. Vi tar emot pojkar 15-19 år med en livsstil formad av utanförskap och med kriminalitet som problembild. Vår huvudmetod är KBT och MI. Vi erbjuder ungdomarna både grupp- samt individuell kvalificerad behandling som ska ge stöd, vägledning och möjlighet till ett tryggt och välfungerande liv. Ungdomarna ska under sin behandling få möjlighet att utveckla ett hälsosamt förhållningssätt till sig själva, sina familjer och övrigt nätverk. Vi strävar efter att hålla den allra högsta vårdkvalitén och skapa en verklig skillnad för ungdomarna som bor hos oss.

Vårdinnehåll:
- Gruppsamtal/terapi med behandlare och/eller extern terapeut
- Behandlingsfaser med praktik och/eller skola
- Motiverande Samtal (MI)
- Samtalsterapi med utbildade behandlare
- Strukturerad kartläggning vid behov
- Rapporter i enlighet med BBIC

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Positiv och serviceinriktad butikssäljare till Upsala Färg

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 22
Nytt
Vill du ha ett arbete där fokus ligger på service och nöjda kunder? Då kan tjänsten som butikssäljare hos oss vara din nästa utmaning!
Om oss
Upsala Färg har verkat i Uppsala i 117 år och är idag ett familjeföretag i 5:e generationen. Vi är ett av Sveriges största färgfackhandelsföretag och har alltid haft målet att jobba med de bästa produkterna inom vår bransch och vara det självklara valet för kunden såväl konsument som proffs i vår butik på Bolandsgatan. Våra ledord är service, kunskap och långsiktighet.
Din roll
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och ett utpräglat sinne för handel och service. På Upsala Färg är din viktigaste uppgift att hjälpa kunden på bästa sätt. Då vi jobbar gemensamt kommer du att röra dig över hela butiken och ha varierande uppgifter såsom säljare på färg, tapet, golv och kakel, kassaarbete samt uppackning och påfyllning av varor. Förutom de utbildningar inom produktområdena du kommer att få, samt hjälp från våra erfarna säljare så ligger en hel del ansvar på dig själv att lära dig så mycket som möjligt kring våra produkter.
Vem är du?
Vi ser att du som söker är nyfiken, lyhörd, noggrann, kommunikativ, utåtriktad och trivs att samarbeta med andra. Har du kunskap inom våra olika produktområden så som färg, tapet, golv och kakel är det meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen och framåt med en egen drivkraft. Du tycker om att jobba med försäljning och sporras av att se goda försäljningsresultat. Givetvis delar du vår passion att hjälpa kunden att skapa sitt drömhem.
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är tillsvidare och sysselsättningsgraden är 30 timmar per vecka, fördelat på vardagar och varannan helg. Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse, men senast vecka 33. Provanställning tillämpas.
Ansökan
Som en del i rekryteringsprocessen kan du komma att få genomföra ett personlighetstest som är anpassat för tjänsten. Det innebär att du eventuellt behöver avsätta ca 10 minuter för detta i samband med din ansökan.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta info@upsalafarg.se.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så observera att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag.
Känns rollen som klippt och skuren för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Krav
Arbetslivserfarenhet från service eller handel
Goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift

Meriterande
Kunskap inom våra produktområden som färg, tapet, golv och kakel

Om arbetsgivaren - Upsala Färg AB
Upsala Färg AB grundades 1908 och är idag ett av Sveriges största färghandelsföretag i Uppsala. Vi är 25 anställda och omsätter 80 MSEK. Vår försäljning riktar sig till både yrkeskunder och ”gör-det-självare” med varugrupperna färg, tapet, golv och kakel/klinker.

Ansök nu

Montör

Säkerhetsmontör
Läs mer Maj 7
Vill du vara en del av ett engagerat team där varje dag bjuder på nya utmaningar och resor runt om i Sverige? Safestep söker nu en montör som vill vara med och bidra till smarta, hållbara och moderna steg mot en säkrare framtid. Välkommen med din ansökan!
Om rollen
Som montör hos oss arbetar du både självständigt och tillsammans med andra montörer. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från montering av halkskyddsprodukter till installation av fogfria golv och andra beläggningar.
Du kommer att arbeta över hela landet men du utgår ifrån vårt kontor i Uppsala. Alla projekt varierar i tid, därför kräver rollen flexibilitet då vissa perioder innebär mycket resor och fysiskt arbete, medan andra perioder är lugnare och mer flexibla.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Montagearbeten på olika orter i Sverige
Förberedelser inför projekt (t.ex. inköp av material, beställning av verktyg)
Kapning och bearbetning av ordrar
Lagerhållning

Om dig
Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och har ett starkt kvalitetstänk. Du trivs i samarbetet med dina kollegor men är samtidigt självständig, du kan ta egna initiativ och arbeta effektivt på egen hand. Dessutom är du lösningsorienterad och tycker om att förbättra arbetssätt och processer. Eftersom du är ansiktet utåt för företaget och har kontakt med både kunder och platschef, krävs det att du har god kommunikationsförmåga.
För att lyckas i rollen ser vi att du är händig och har ett praktiskt handlag, har du tidigare erfarenhet från liknande arbete ser vi det som ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen och/eller kunskap om bygghandlingar. Du har B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Tjänsten kräver att du är flexibel med både arbetstider och resor, inklusive övernattningar vid behov.
Vi erbjuder
Kollektivavtal – anslutna till IF Metall
Gemensamma frukostar och tillgång till frukt, snacks och mellanmål
Friskvårdsbidrag

Övrigt
???? Uppsala (resor inom Sverige förekommer regelbundet)
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Thomas Clavebring på 070-441 90 54 eller thomas@safestep.se.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Krav
Körkort B
Flytande i svenska och engelska

Meriterande
Erfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av bygghandlingar
Erfarenhet från byggbranschen

Om arbetsgivaren - Safestep
Safestep är en komplett leverantör inom halkskydd, glasfiber och tillgänglighetsprodukter som levererar lösningar till allt från industri och offshore, till byggbolag och arkitekter. Vi är ett stabilt växande bolag med marknad i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Vi erbjuder ett mycket varierande jobb i ett litet men stabilt bolag, vilket gör att du naturligt får en aktiv nyckelroll och med tiden stort utrymme att påverka. Du blir en del av ett nära team som alla brinner för problemlösning, och du som anställd har stora möjligheter att påverka företagets resultat.

Ansök nu

Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Bilförsäljare
Läs mer Apr 24
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet!
Arbetsuppgifter
Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar.
Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet.
Din profil
Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav, samt goda datorkunskaper. Körkort är också ett krav för tjänsten.
Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag.
Självklart har vi också ett bra provisionssystem.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning.
Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag.
Din ansökan vill vi ha senast den 16 juni men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag!
Ev frågor skickas till mats@bilomatic.com men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av bilförsäljning
Körkort för personbil
God svenska i både tal och skrift
Goda datorkunskaper

Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 75%

Ekonomikontorist
Läs mer Maj 19
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Allmänna kontorsgöromål

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 75% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska

Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare och avtalskunder som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Montör/servicetekniker inom industri och verkstad

Servicetekniker, maskin
Läs mer Maj 19
Har du intresse för teknik och trivs med ett praktiskt och strukturerat arbete? Vår nya serviceorganisation är under uppbyggnad och nu utökar vi på Näsström Maskin vår verksamhet med en servicetekniker. Hos oss blir du en viktig kugge och vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång!
Om tjänsten
I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta med montage av vår utrustning, felsökning, reparation och underhåll. Arbetet innebär stor variation där du framförallt kommer att jobba med underhållsservice av kompressorer och montage av tryckluftsanläggningar. Utöver det kommer du även att arbeta med service på högtryckstvättar och elverk samt installation av tvätthallar. Arbetet kommer att utföras i vår verkstad men framför allt ute hos våra kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kundkontakt
Bokning av service och reparationer
Planering och montage av kompressorer, rörsystem, tvätthallar och övrig utrustning
Räkna på montage och installationer tillsammans med säljare

Samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Det gör att din roll blir bred och även sedvanliga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som har teknisk och mekanisk kunskap och som vill vara en del av vår serviceverkstad. Vi ser att du antingen har en teknisk utbildning eller erfarenhet av liknande arbete. Har du arbetat som servicetekniker och vill utvecklas i din roll kan detta vara ditt tillfälle. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du strukturerad, självgående och kan hantera högt tempo. Du har ett stort kundfokus och känner dig bekväm i kommunikationen med våra kunder. Vidare är du flexibel och har alltid viljan att hjälpa till.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innebär resor i samband med service och installationsuppdrag inom en radie på ca 10 mil.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Lars-Eric Näsström på 070-0034001 eller larseric@nasstrommaskin.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Teknisk utbildning alternativt erfarenhet av liknande arbete
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande
Erfarenhet som servicetekniker
Erfarenhet av rörinstallationer(industriellt)
Erfarenhet av kompressorservice

Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare och avtalskunder som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Anläggare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Apr 25
Markentreprenad i Uppsala AB växer och nu söker vi en ödmjuk, erfaren och driven anläggare. Är det du? Ansök redan idag!
Om arbetsuppgifterna
Som anläggare hos oss blir du en viktig kugge i våra projekt där du arbetar med spännande och varierande uppdrag inom mark- och anläggning.
Arbetsuppgifterna inkluderar:
Förberedelse och planering av arbetsområden
Markarbeten såsom schakt, fyll, VA och grundläggning
Anläggning av gångvägar, cykelvägar och vägar
Finplanering och stenläggning
Samarbete med projektledare och kollegor för att säkerställa att projektkraven uppfylls
Underhåll av verktyg och maskiner

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
En utbildning inom bygg- och anläggningsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 2 års erfarenhet som anläggare eller liknande roll
God kunskap om mark- och anläggning
Förmåga att läsa och tolka ritningar och projektplaner
Bra fysisk kondition och uthållighet
Förmåga att arbeta självständigt och i team
B-körkort är ett krav

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss på Markentreprenad i Uppsala AB erbjuds du en stabil och trygg anställning med möjlighet till vidareutbildning och yrkesmässig utveckling. Du får dessutom arbeta med spännande och varierande projekt i en positiv och stödjande arbetsmiljö.
Övrigt
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
???? Placering: Arbetet utförs i Uppsala med omnejd.
Skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev så snart som möjligt men senast den 20 april 2025.
Urval sker löpande, vi ser fram emot att höra från dig!
Om arbetsgivaren - Markentreprenad i Uppsala AB
Markentreprenad i Uppsala AB är en markentreprenör med ett starkt rykte för att leverera projekt av hög kvalitet och precision. Vårt företag består av erfarna och engagerade yrkespersoner som arbetar tillsammans för att skapa framgångsrika projekt tillsammans med våra beställare. Vi värdesätter precision, hantverksskicklighet och kundnöjdhet.

Ansök nu