Uppsala: Personbilstekniker, Toyota Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personbilstekniker, Toyota Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-13 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av service och reparationer av personbilar och vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala? Är du dessutom en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som personbilstekniker hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som tekniker hos oss arbetar du med service och reparationer samt felsökning och nymontering av tillbehör på såväl personbilar som lätta lastbilar. Du ingår i ett team på 16 tekniker som arbetar självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du verkstadschef, verkstadscoach samt kundmottagning. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket. Vi anordnar dessutom hobbykvällar på verkstaden.
Din profil
Vi söker dig som har fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande och minst några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker. Erfarenhet av arbete med PSA produkter ser vi som starkt meriterande. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift,
och innehar god förståelse för engelska då mycket av vår tekniska litteratur är skriven på engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Då du ingår i ett team med bra gemenskap förväntas du även vara en lagspelare samtidigt som du trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Kumlagatan 8, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta verkstadschef Örjan Sjöberg på 018-66 07 32 eller mail orjan.sjoberg@toyotauppsala.se alternativt verkstadscoach Reda El Boussettaoui på 018-66 07 32 eller mail reda.elboussettaoui@toyotauppsala.se.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker
Behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt god förståelse för engelska
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av arbete med PSA produkter



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker.

Fordonsmekaniker till Uppsala

Läs mer Jan 14
Niemi Bil växer och öppnade för ett tag sedan en ny verkstad i Uppsala - nu söker vi en Fordonsmekaniker för att förstärka vårt team!
Vi söker dig med erfarenhet från branschen, som kan utföra allt från felsökningar, utrustning av begagnade och nya bilar samt underhåll, till motorservice och reparationer.
Även leveransservice av nybilar och avancerad felsökning kommer att ingå i dinaarbetsuppgifter.
Vem är du som söker?Vi ser gärna att du har relativt stor erfarenhet som mekaniker vad gäller olika typer av arbeten och bilmärken. Att du är intresserad av att fortsätta utvecklas, att du kan ta en ledande roll i verkstaden och stötta dina kollegor med din kunskap och rutin.
Vårt motto har alltid varit: "Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra" och i din roll är det därför viktigt att du arbetar noggrant, med goda tekniska kunskaper och att du ständigt vill utvecklas för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och samarbetspartners.
Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande är en viktig del i rollen.
Det är viktigt att du har en attityd och ett engagemang att ständigt vilja utvecklas i din roll och inom Niemi Bil.Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör vidare vara noggrann, praktisk lagd och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer.
Nyckelkompetenser/förmågor
B-körkort
Lämplig fordonsutbildning
Flertal års erfarenhet som mekaniker
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska och fler språk är meriterande.
HV-erfarenhet är meriterande.

Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande.
Övrigt
Du kommer arbeta på vår verkstad i Uppsala. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag.
Kontakt:
Om du har några frågor vänligen kontakta Mikael Höglund, mikael.hoglund@niemibil.se, +46 70-191 65 25.
Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan.
Om Niemi Bil
Niemi Bil startades 2006 i Luleå av Roger Niemi. I dag finns vi i Umeå, Luleå, Skellefteå, Kiruna och Uppsala.Vi är fortfarande ett familjeföretag och även om vi har växt så har vi fortfarande en familjär känsla och Sveriges största hjärta för bilar. Höga krav på kvalitet, omtänksamhet, engagemang och kunskap är och har varit viktiga på vägen. Därför söker vi dig som delar vårt hjärta för bilar och ett genuint drivatt göra människor glada.

Ansök nu

Fordonsmekaniker till Uppsala

Läs mer Jan 2
Niemi Bil växer och öppnade för ett tag sedan en ny verkstad i Uppsala - nu söker vi en Fordonsmekaniker för att förstärka vårt team!
Vi söker dig med erfarenhet från branschen, som kan utföra allt från felsökningar, utrustning av begagnade och nya bilar samt underhåll, till motorservice och reparationer.
Även leveransservice av nybilar och avancerad felsökning kommer att ingå i dinaarbetsuppgifter.
Vem är du som söker?Vi ser gärna att du har relativt stor erfarenhet som mekaniker vad gäller olika typer av arbeten och bilmärken. Att du är intresserad av att fortsätta utvecklas, att du kan ta en ledande roll i verkstaden och stötta dina kollegor med din kunskap och rutin.
Vårt motto har alltid varit: "Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra" och i din roll är det därför viktigt att du arbetar noggrant, med goda tekniska kunskaper och att du ständigt vill utvecklas för att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder och samarbetspartners.
Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande är en viktig del i rollen.
Det är viktigt att du har en attityd och ett engagemang att ständigt vilja utvecklas i din roll och inom Niemi Bil.Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör vidare vara noggrann, praktisk lagd och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer.
Nyckelkompetenser/förmågor
B-körkort
Lämplig fordonsutbildning
Flertal års erfarenhet som mekaniker
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska och fler språk är meriterande.
HV-erfarenhet är meriterande.

Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande.
Övrigt
Du kommer arbeta på vår verkstad i Uppsala. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag.
Kontakt:
Om du har några frågor vänligen kontakta Mikael Höglund, mikael.hoglund@niemibil.se, +46 70-191 65 25.
Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan.
Om Niemi Bil
Niemi Bil startades 2006 i Luleå av Roger Niemi. I dag finns vi i Umeå, Luleå, Skellefteå, Kiruna och Uppsala.Vi är fortfarande ett familjeföretag och även om vi har växt så har vi fortfarande en familjär känsla och Sveriges största hjärta för bilar. Höga krav på kvalitet, omtänksamhet, engagemang och kunskap är och har varit viktiga på vägen. Därför söker vi dig som delar vårt hjärta för bilar och ett genuint drivatt göra människor glada.

Ansök nu

Fordonsmekaniker till Markverkstad Uppsala

Läs mer Apr 2
Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att arbeta varierat? Då kan du vara den fordonsmekaniker vi söker till FMTS Markverkstad Uppsala.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.

Du tillhör Markverkstad Uppland som är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skolor, FMTS, med ca: 50 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i Uppsala och Enköping.

Markverkstäderna har auktorisation för ISO 9001 och tryck ISO 17020.

 

Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk

 

Arbetsuppgifter
Som fordonsmekaniker arbetar du huvudsakligen med förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad av Försvarsmaktens materiel utifrån fastställda underlag. Förekommande materiel är t.ex. tunga och lätta hjulfordon, bandvagnar, entreprenadmaskiner samt fordon för fälthållning  men även andra förekommande arbeten på Försvarsmaktens materiel och materielsystem.

KRAV
Kvalifikationer


• Du har lägst två- eller treårig gymnasieutbildning inom fordonsteknik, inriktning fordon eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig


• Du har tidigare aktuell erfarenhet av arbete som mekaniker


• Körkortsbehörighet lägst B



Personliga egenskaper
Hos oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Vi söker dig som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som person är du strukturerad och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi söker dig som är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).



MERITERANDE


• Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten


• Körkortsbehörighet C/CE


• Datorvana med kunskaper i PRIO/SAP



Övrigt
Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierad arbetstid kan komma att tillämpas
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse
Anställningen medför även krav på resor och tjänstgöring såväl inrikes som utrikes.
Tjänsten är en civil befattning
Arbeten med härdplaster förekommer på arbetsplatsen och innebär hälsokontroller.

Upplysningar om befattning
Eimer Jonsson FMTS MV Uppsala:073 091 34 01

Fackliga företrädare

SACO: Håkan Eliasson
OFR-S: Tony Svensson
SEKO: Ulrica Lundh
OFR-O: Anders Norén

 

Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00



Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-22 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
---------------------------------
Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll.

FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar.

Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik.

FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Ansök nu

Erfaren Bilmekaniker med verkstadsansvar.

Läs mer Mar 18
Vi söker en erfaren Bilmekaniker till vår verkstad i Uppsala. Vi är en Mekonomen Bilverkstad och Auktoriserad SAAB verkstad. Som tekniker hos oss får du jobba med felsökning, motorservice, underhåll och reparationsarbeten. I tjänsten ingår även att vara ansvarig för verkstaden och vara länken mellan verkstad och ledningen. Vi är en liten familjär verkstad som prioriterar glädje och välmående och professionalitet i vårt jobb. Jobbet innebär omväxlande arbetsuppgifter. Finns bra möjligheter till utveckling inom tjänsten. Finns även möjlighet till bidrag till Friskvård. Vi har kollektiv avtal.
Du som söker ska ha minst 3 års erfarenhet, har du fler är det meriterande och fordonsteknisk utbildning och B körkort. Du ska behärska svenska i tal o skrift då du kommer att ha kontakt med kunder.
Du som söker trivs att jobba självständigt och i grupp, och har en positiv inställning. Öppen lönenivå vid rätt utbildning och erfarenhet.
Platsen kan tillsättas tidigare.

Ansök nu

Fordonstekniker

Läs mer Nov 15
Forma framtidens mobilitet med Hedin AutomotiveSom en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla.Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig.
Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Uppsala. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt.
ArbetsuppgifterSom en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket Ford. Du kommer att ingå iett sammansvetsat team på ca 30personer där dina arbetsuppgifterhuvudsakligen innefattar:
Felsökningar
Motorservice
Underhåll
Reparationsarbete

Nyckelkompetenser/förmågor:Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhetalltid står i fokus. Med din serviceinriktade ochlösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder.
Vi ser att du har:
Fordonsteknisk utbildning
Några års erfarenhet av mekaniskt arbete
God datorvana
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har envilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss.
Varför arbeta med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.
Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsidawww.hedinautomotive.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Ekonomiadministratör, 75%

Ekonomikontorist
Läs mer Apr 17
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Allmänna kontorsgöromål

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 75% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska

Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare och avtalskunder som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Montör/servicetekniker inom industri och verkstad

Servicetekniker, maskin
Läs mer Apr 17
Har du intresse för teknik och trivs med ett praktiskt och strukturerat arbete? Vår nya serviceorganisation är under uppbyggnad och nu utökar vi på Näsström Maskin vår verksamhet med en servicetekniker. Hos oss blir du en viktig kugge och vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång!
Om tjänsten
I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta med montage av vår utrustning, felsökning, reparation och underhåll. Arbetet innebär stor variation där du framförallt kommer att jobba med underhållsservice av kompressorer och montage av tryckluftsanläggningar. Utöver det kommer du även att arbeta med service på högtryckstvättar och elverk samt installation av tvätthallar. Arbetet kommer att utföras i vår verkstad men framför allt ute hos våra kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kundkontakt
Bokning av service och reparationer
Planering och montage av kompressorer, rörsystem, tvätthallar och övrig utrustning
Räkna på montage och installationer tillsammans med säljare

Samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Det gör att din roll blir bred och även sedvanliga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som har teknisk och mekanisk kunskap och som vill vara en del av vår serviceverkstad. Vi ser att du antingen har en teknisk utbildning eller erfarenhet av liknande arbete. Har du arbetat som servicetekniker och vill utvecklas i din roll kan detta vara ditt tillfälle. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du strukturerad, självgående och kan hantera högt tempo. Du har ett stort kundfokus och känner dig bekväm i kommunikationen med våra kunder. Vidare är du flexibel och har alltid viljan att hjälpa till.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innebär resor i samband med service och installationsuppdrag inom en radie på ca 10 mil.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Lars-Eric Näsström på 070-0034001 eller larseric@nasstrommaskin.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Teknisk utbildning alternativt erfarenhet av liknande arbete
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande
Erfarenhet som servicetekniker
Erfarenhet av rörinstallationer(industriellt)
Erfarenhet av kompressorservice

Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare och avtalskunder som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Behandlingsassistent

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Apr 11
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt jobb där du verkligen får vara med och göra skillnad? Nu finns möjligheten att axla rollen som behandlingsassistent hos HVB Fristad. Vi söker för både tillsvidare- och extrapersonal!
Om oss och tjänsten
HVB Fristad är ett behandlingshem beläget ca 3 mil norr om Uppsala. Vi har bedrivit verksamhet i över 30 år för pojkar mellan 13 och 21 år med missbruk, kriminalitet, psykosocial samt neuropsykiatrisk problematik. Behandlingen är förankrad inom KBT, med stort fokus på ART och tillämpad beteendeanalys. Som behandlingsassistent arbetar du dygnstjänst i team enligt ett rullande schema.
Tillsammans arbetar vi för en bättre vardag för de som behöver det som mest!
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett starkt personligt engagemang och höga ambitioner, som ständigt strävar efter personlig utveckling. Du är trygg och lugn i dig själv och samtidigt analytisk och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta strukturerat i arbetslag med tydliga riktlinjer för hur något ska utföras. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Krav
Som tillsvidareanställd hos oss behöver du ha en 2-årig behandlingsassistentutbildning eller motsvarande
Som timanställd hos oss ser vi att du har en 2-årig behandlingsassistentutbildning alternativt att du studerar beteendevetenskap, socionom, lärare eller motsvarande
B-körkort
God svenska

Vi ser det som meriterande om du har förkunskaper i KBT, ART, MI, tillämpad beteendeanalys samt återfallsprevention. Genom koncernens utbildningsbolag erbjuds internutbildning i samtliga behandlingsmetoder vi använder oss av.
Annat viktigt att veta
Vi söker både dig som vill ha en tillsvidareanställning på heltid och dig som vill arbeta extra hos oss på timme. Som tillsvidarepersonal hos oss har du en inledande provanställning på 6 månader.
Eftersom vi jobbar med ungdomar krävs ett aktuellt utdrag för HVB ur misstanke- och belastningsregistret innan anställning kan bli aktuell.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ägare Hans Johansson på 018-565471.
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - HVB Fristad
HVB Fristad, en del av Rättspårgruppen, ligger ca 3 mil norr om Uppsala och är ett av Sveriges ledande behandlingshem för pojkar mellan 13 och 21 år som är omhändertagna enligt LVU eller SoL. Behandlingen är förankrad inom inlärningspsykologins kognitiva och beteendeterapeutiska teorier (KBT).

Ansök nu

Behandlingsassistent

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Apr 11
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt jobb där du verkligen får vara med och göra skillnad? Nu finns möjligheten att axla rollen som behandlingsassistent hos HVB Fristad. Vi söker för både tillsvidare- och extrapersonal!
Om oss och tjänsten
HVB Fristad är ett behandlingshem beläget ca 3 mil norr om Uppsala. Vi har bedrivit verksamhet i över 30 år för pojkar mellan 13 och 21 år med missbruk, kriminalitet, psykosocial samt neuropsykiatrisk problematik. Behandlingen är förankrad inom KBT, med stort fokus på ART och tillämpad beteendeanalys. Som behandlingsassistent arbetar du dygnstjänst i team enligt ett rullande schema.
Tillsammans arbetar vi för en bättre vardag för de som behöver det som mest!
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett starkt personligt engagemang och höga ambitioner, som ständigt strävar efter personlig utveckling. Du är trygg och lugn i dig själv och samtidigt analytisk och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta strukturerat i arbetslag med tydliga riktlinjer för hur något ska utföras. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Krav
Som tillsvidareanställd hos oss behöver du ha en 2-årig behandlingsassistentutbildning eller motsvarande
Som timanställd hos oss ser vi att du har en 2-årig behandlingsassistentutbildning alternativt att du studerar beteendevetenskap, socionom, lärare eller motsvarande
B-körkort
God svenska

Vi ser det som meriterande om du har förkunskaper i KBT, ART, MI, tillämpad beteendeanalys samt återfallsprevention. Genom koncernens utbildningsbolag erbjuds internutbildning i samtliga behandlingsmetoder vi använder oss av.
Annat viktigt att veta
Vi söker både dig som vill ha en tillsvidareanställning på heltid och dig som vill arbeta extra hos oss på timme. Som tillsvidarepersonal hos oss har du en inledande provanställning på 6 månader.
Eftersom vi jobbar med ungdomar krävs ett aktuellt utdrag för HVB ur misstanke- och belastningsregistret innan anställning kan bli aktuell.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ägare Hans Johansson på 018-565471.
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - HVB Fristad
HVB Fristad, en del av Rättspårgruppen, ligger ca 3 mil norr om Uppsala och är ett av Sveriges ledande behandlingshem för pojkar mellan 13 och 21 år som är omhändertagna enligt LVU eller SoL. Behandlingen är förankrad inom inlärningspsykologins kognitiva och beteendeterapeutiska teorier (KBT).

Ansök nu

Produktansvarig

Produktutvecklare
Läs mer Apr 8
Nu söker vi dig som är en kommunikativ relationsbyggare som vill ansvara för att Smartabs produktsortiment är relevant, efterfrågat och lönsamt. Hos oss får du en central roll med stor påverkansmöjlighet!
För att lyckas i rollen ser vi att du har naturliga projektledaregenskaper och god administrativ förmåga.
Om tjänsten
Rollen som Produktansvarig är bred och innehåller både strategiska och operativa delar. Du kommer att hantera och uppdatera produktregister, prislistor, statistik och uppföljning av försäljning. Du tar hand om såväl introduktion och testning av nya produkter som utfasning av andra. Tillsammans med försäljning och marknad är du proaktiv och ser till att vi alltid har en relevant och efterfrågad produktportfölj. I din roll ingår även ansvar för vår fordonsflotta där du planerar inköp av nya fordon och ser över serviceavtal. Vi har totalt 29 lastbilar och 9 personbilar.
En stor del av tjänsten innebär leverantörskontakter och samarbeten kring t.ex. avtal, priser och service. När det gäller nya produkter och fordon är det du som väljer ut, förhandlar med och utvärderar leverantörerna så att de lever upp till våra krav och att det blir ett hållbart samarbete. Arbetet innebär även ett nära samarbete med vår ägare Autosmart i England gällande både produkt-sortiment och -utveckling och du fungerar som ett språkrör mot dem. Genom Autosmart har du möjlighet att vara en del i framtagandet av nya produkter.
Om dig
Du har flerårig erfarenhet av operativ produkthantering, inköp och förhandling och vi ser gärna att du även har erfarenhet av strategisk planering gällande produktsortiment. Du är en systemkunnig person som tidigare jobbat i affärssystem och har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Då vi arbetar nära Autosmart i England är mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, ett krav, likaså mycket goda kunskaper i svenska. B-körkort är ett krav då besök hos våra leverantörer och säljare runtom i landet förekommer.
Som person är du en relationsbyggare som kan skapa goda samarbeten med både leverantörer och kollegor. Du har en analytisk förmåga och pondus nog att kunna framföra dina idéer internt såväl som att kunna hantera förhandlingar med leverantörer. Rollen kräver också att du är självgående, handlingskraftig och kan driva och leda projekt, vilket vi gärna ser att du gjort tidigare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Annat bra att veta
Tjänsten är heltid med placering på vårt huvudkontor på Hållnäsgatan i Uppsala. Resor inom Sverige förekommer.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 018-470 71 08.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringen sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Krav
Flerårig erfarenhet av operativ produkthantering, inköp och förhandling
Systemkunnig och erfarenhet av affärssystem, Office-paketet och framförallt Excel
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av strategisk planering gällande produktsortiment



Om arbetsgivaren - Smartab Hi-Tech Chemicals AB
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Ansök nu

Specialistsäljare med ansvar för personlig skyddsutrustning (PSU)

Utesäljare
Läs mer Apr 11
Nu söker vi dig som vill arbeta i en specialistroll med inriktning på ett av våra största affärsområden, personlig skyddsutrustning. Har du erfarenhet inom området i kombination med starkt driv och god initiativförmåga? Då kan du vara rätt person! Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du blir en viktig del för Maskin & Verktygs tillväxt!
Om oss och arbetet
PSU är ett av våra viktigaste affärsområden och vi är stolta över vår höga kompetens inom området. Nu behöver vi dig som med dina expertkunskaper tar ett helhetsansvar när det gäller allt från omvärldsbevakning till försäljningssiffror. Du har det yttersta ansvaret för ditt affärsområde och ska på eget initiativ analysera och utveckla företagets erbjudande och våra försäljningsprocesser inom sortimentsområdet. Du kommer att vara ett stöd till övriga säljorganisationen och driva tillväxt genom att bearbeta prioriterade kunder.
I rollen som affärsansvarig specialist med inriktning på PSU har du stort fokus på att utveckla produktområdet hos våra befintliga kunder. Du kommer tillbringa stor del av din tid på plats ute hos våra kunder i Uppsala, Gävle och Västerås.
Som specialist har du ett nära samarbete med kundansvariga säljare, övriga säljfunktioner, inköpsavdelning och leverantörer. Du kommer att erbjuda helhetslösningar till våra kunder inom hela sortimentsområdet där bland annat andningsskydd, handskydd, hörselskydd och annat tekniskt skydd ingår. Du rapporterar till bolagets försäljningsansvarig/VD.
Din bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha expertkunskaper om personlig skyddsutrustning tillsammans med flera års erfarenhet av försäljning. Har du även erfarenhet av affärsutveckling och merförsäljning är det ett plus. För att kunna kommunicera med våra kunder behöver du ha god svenska i tal och skrift. B-körkort är krav för tjänsten, likaså goda systemkunskaper.
Du är en initiativtagande person med eget driv, du ser vad som behöver göras och gör det. Du delar gärna med dig av kunskap och agerar som rådgivare för våra kunder och du säkerställer att du löpande tar del av nyheter och information för ditt produktområde. Du är förtroendeingivande och är bra på att skapa relationer såväl internt som externt. Med tydligt kundfokus, hög servicegrad och god samarbetsförmåga blir du en uppskattad säljare och kollega. Du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Vad du möter hos oss
Hos oss möter du en utmanande och omväxlande roll i ett företag med korta beslutsvägar, god stämning och en positiv utveckling. Vi är trots vår storlek ett familjärt och hjälpsamt företag som drivs av glädje, flexibilitet och en ambition att lösa problem. För rollen som specialistsäljare får du en god introduktion och utbildningsplan, både internt och från våra leverantörer.
Vi är ISO certifierade både inom miljö- kvalitet och arbetsmiljö.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Du utgår antingen från kontoret i Uppsala, Västerås eller Gävle. Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-7772373.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Expertkunskaper om personlig skyddsutrustning
Erfarenhet av försäljning
God svenska i tal och skrift
B-körkort
Goda systemkunskaper

Meriterande
Erfarenhet av affärsutveckling och merförsäljning

Om arbetsgivaren - Maskin & Verktyg
Vår affärsidé är att med stor produktkunskap förse våra kunder med maskiner, verktyg, yrkeskläder, skyddsutrustning och övriga förnödenheter. Våra verksamhetsområden är Uppland, Gästrikland och Västmanland. Kunderna utgörs framförallt av stora och små företag inom bygg, industri, service och offentlig förvaltning. Vi är 54 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner.

Ansök nu