Uppsala: Housekeeping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Housekeeping i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-20 // Varaktighet: Deltid

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Clarion Hotel Gillet söker extra personal till vår STYLE avdelning

Vill du utvecklas i Strawberry & Clarions bästa arbetsklimat, med en stark vinnarkultur och ett driv att nå framgång?
Då är det dig vi söker. Vi är ett härligt team som nu letar efter en stark och viktig nyckelspelare som ska vara med på vår resa framåt - att ta Clarion Hotel Gillet till nya höjder.
The Clarion DNA är - Metropolitan, Vibrant, High quality, Evolving, Never stands still, Sustainable & Stylish!

Välkommen till Clarion Hotel Gillet Uppsalas största möteshotell. En pulserande mötesplats med passionerad personal och gästen i fokus!
Med 161 hotellrum, 21 mötesrum, The Social Bar & Bistro , bankettverksamhet för upp till 200 personer och Selma City Spa , - här finns något för alla!

Vi söker nu en kollega som har ett härligt städdriv som är både effektivt och noggrant .
Du har även en vilja att leverera en gästupplevelse utöver det vanliga!

Stylist rapporterar till STYLE Manager.

Jobbet består av att städa hotellrum & vi ser att du har kunskap i svenska och/eller engelska.

Du kan arbeta dag, kväll & helg.

Tjänsten är extra vid behov men till rätt person kan den generera i en fast anställning till hösten.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Hotellstädare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Hotellstädare.

Hotellstädare Uppsala

Läs mer Maj 6
Vill du också vara en del av vår framgång och tillväxt i Uppsala?
Vi söker dig som gillar ett rörligt jobb och som älskar att leverera högsta kvalité till dina kunder.
Du är ansvarstagande och har förmåga att följa instruktioner och kundspecifika önskemål.
Vi förutsätter att du förstår och kan uttrycka dig väl på svenska, har god fysik och är rökfri.
Svenska Hem och Städ levererar städtjänster åt hotell-, butik och kontors- och privatkunder.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara hotell- och hemstädning.
Meriterande är erfarenhet från hotellstädning.
Vårt kontor ligger på Verkstadsgatan 8 i Uppsala.
Kontoret är fullt utrustat med kök, matsal, dusch och toaletter samt parkering i direkt anslutning.

Ansök nu

Sommarjobb - Housekeeper Scandic Uplandia, deltid 20-70%

Läs mer Feb 20
Nu söker vi en housekeeper till Scandic Uplandia.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen?

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. I rollen ingår bland annat att städa hotellrum, korridorer, pentry samt allmänna utrymmen. Du och dina kollegor bidrar till den allmänna ordningen i hotellets lokaler, hanterar tvätt och fyller på våra förråd.

Vem är du?

För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega. Du har tidigare vana från städyrket, gästbemötande och kan kommunicera på svenska. Då vi använder Ipads behöver du ha viss datorvana. Tidigare erfarenhet från hotell är meriterande.

Information om tjänsten

Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Sommaranställning. Platsen omfattar dagskift och kvällsskift under vardagar och helger.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Housekeeping, Hotel in Uppsala: 9:30-14:30 (Can be combined with SFI)

Läs mer Jan 11
Everything we do, we do to deliver happiness!
We strive to realize our vision, by every day working on our mission; to reform the hotel housekeeping industry by delivering “Worry Free Housekeeping.”
We sincerely care for our employees, and in turn our employees sincerely care for our customers… it’s really that simple!


As a hotel cleaner, your main tasks are to be responsible for cleaning hotel rooms.
You maintain the cleanliness of the hotel and ensure that the hotels' cleaning and service concepts are followed.
We are looking for you who care about delivering good service and you who take your own initiatives. You are professional and personal in your treatment of both guests and colleagues.
You must have good physique, cope well with a fast pace working environment, spread positive energy and have a good organizational ability.
Previous experience of hotel work in cleaning is an advantage and you must speak and understand English. If you speak Swedish it is an advantage, but not a requirement.
---
Working Hours: 9:30 to 14:30 Monday to Friday. Saturday+Sunday 10-15:30/11-16:30. (If you are studying SFI, then we can adjust your schedule to match that.)
Employment %: 50% or "vid behov"
Start: Immediately
Salary: According to collective agreement
Last application day: Selection will take place on an ongoing basis, we therefore recommend that you do not wait with your application!
---
For housekeeping, we are always looking for sincerely caring individuals. We look for detail-oriented and dedicated employees who have service and interior design as an interest.
Here you get space to be part of a fantastic team of similarly caring employees and contribute to creating a beautiful and inviting hotel that our guests want to come to, stay at and return to.
Your contribution is absolutely central for us to be able to deliver high-quality guest experiences.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Hotellstädare till Arlanda/Märsta

Läs mer Jun 16
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell?

Vi på RestaurangAssistans söker duktig och erfaren personal inom hotellstäd till vårt grymma städteam nära Arlanda.

Dina arbetsuppgifter

- städning av hotellrum ute hos vår kund i Märsta, nära Arlanda.

Vi söker dig som:

- tidigare erfarenhet av hotellstäd i Sverige
- är flexibel
- är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb
- kan kommunicera på svenska eller engelska
- är noggrann och har ett sinne för detaljer
- trivs att jobba i ett högt tempo


Vi erbjuder dig:

- möjlighet att jobba på olika arbetsplatser
- lön enligt kollektivavtal
- anställningsform enligt överenskommelse
- arbetet är förlagt under dagtid vardagar och helger


Varmt välkommen med din ansökan!

Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Nordic Choice Commercial Services AB .

Head Chef- Clarion Gillet

Kökschef
Läs mer Maj 17
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Clarion Hotel Gillet söker en kreativ och stark ledare till rollen som Head Chef

Vill du utvecklas i Strawberry & Clarions bästa arbetsklimat, med en stark vinnarkultur och ett driv att nå framgång?
Då är det dig vi söker. Vi är ett härligt team som nu letar efter en stark och viktig nyckelspelare som ska vara med på vår resa framåt - att ta Clarion Hotel Gillet till nya höjder.
The Clarion DNA är - Metropolitan, Vibrant, High quality, Evolving, Never stands still, Sustainable & Stylish!

Välkommen till Clarion Hotel Gillet Uppsalas största möteshotell. En pulserande mötesplats med passionerad personal och gästen i fokus!
Med 161 hotellrum, 21 mötesrum, The Social Bar & Bistro , bankettverksamhet för upp till 200 personer och Selma City Spa , - här finns något för alla!

Vi söker nu en kreativ, passionerad Head Chef som har stor erfarenhet av att leda sitt team och med en vilja att leverera en gästupplevelse utöver det vanliga.

Head Chef rapporterar till Operation Manager.

Tjänsten innefattar ansvar för vår A la Carté Restaurang - The Social Bar & Bistro, vår bankettverksamhet, frukost samt enklare leverans till vår SPA avdelning och reception.

I ditt team har du ansvar för

• Sous Chef
• Kockar, inklusive frukost kockar
• Kallskänkor
• Diskare

Den ledare vi söker

Älskar att leda sitt team genom engagemang, tydlighet & närvaro. Du är en lagspelare som får dina medarbetare att växa och utvecklas. Du vill självklart uppnå & överträffa våra mål.

• Du har dokumenterad erfarenhet av att leda & kan påvisa att du har gjort det med framgång.
• Du älskar människor och brinner för dina medarbetare & nöjda gäster.
• Du vill gärna mingla bland våra gäster i matsalen och presentera vad som serveras.
• Du har vana av att leverera enligt uppsatta mål.
• Du förstår vikten av feedback och bidrar till vår viktiga feedbackkultur för att få medarbetare att växa och utvecklas.
• Du har goda datakunskaper och är kunnig i köksekonomi samt arbetsrätt.
• Du har enkelt för att lära dig nya system.
• Du kan uttrycka dig flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.
• Vi ser gärna att du tidigare varit Head Chef på hotell eller haft en annan ledande position inom branschen.

Vad ingår i arbetsuppgifterna?

• Ansvara för och vara delaktig i den dagliga driften.
• Organisera & schema planera så att mål uppnås.
• Godkänna fakturor & säkerställa korrekt kostnadsställe.
• Inventera, beställa varor, ha kontakt med leverantörer.
• Resultatansvar för avdelningarna i form av kostnadskontroll & kalkylering för att leverera COGS enligt uppsatta mål.
• Du tillhör hotellets avdelningschef grupp och deltar på olika möten enligt rådande mötesstruktur.
• Planera och genomföra månadsmöten med teamet.
• Kommunicera mål/avdelning och följa upp.
• Arbeta i våra olika system för gästnöjdhet (Loopon) och för personalnöjdhet (Peakon)
• Personalansvar, rekrytering, onboarding, offboarding
• Ansvarig för hygienrutiner, egenkontroll, livsmedelshantering
• Systematiskt arbetsmiljöarbete
• I rollen förväntas arbetstiden anpassas så att HC har full kontroll på sin verksamhet. Kvällar & helger ingår i tjänsten och planeras utifrån bokningsläget.
• Sist men inte minst sprider du glädje & passion!

• Vad kan vi erbjuda dig?


• Du får vara en del av Uppsalas mest passionerade hotell
• Att få arbeta i en kreativ och utvecklande miljö där lagarbete värdesätts
• Personalförmåner såsom rabatterade priser på hotellnätter och restaurangbesök i hela Norden. Möjlighet att träna på hotellets gym, friskvårdsbidrag & grymt god personalmat för att bara nämna några!

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är tillsvidare på 100% med 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt ök

Ansök nu

Head Waiter med siktet på att bli Restaurangchef inom 3 år!

Hovmästare
Läs mer Dec 27
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, restaurang , bankett samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet och vi har möteslokaler med kapacitet för 8 – 150 personer.
Till oss kommer företag och organisationer för konferenser, utbildningar, kickoffer mm.

Vi söker dig som trivs i en familjär och positiv miljö och som kan sprida glädje och energi till både kollegor och gäster-varje dag!

Tjänsten avser kvällsarbete där även helger ingår
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tjänsten är tillsvidare på 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Jobbet:

• Säkerställa att servicen alltid håller högsta nivå & skapa extra ordinära gästupplevelser.
• Servera mat & dryck till våra gäster
• Kassahantering
• Planera, organisera och fördela arbetet för kvällen i samråd med RM
• Planera & hålla i den dagliga briefen innan service
• Fördela & styra arbetet till personalen före och under passet.
• Ansvarig för att vi följer alkohollagen
• Pusha & driva merförsäljning efter uppsatta mål.
• Ansvar tillsammans med din RM att arbeta mot våra 3 viktigaste mål GÄSTNÖJDHET/MEDARBETARNÖJDHET/FÖRSÄLJNING-EFFEKTIVITET
• Ta emot & lära upp nya talanger
• I RM? frånvaro agera i dennes ställe enligt uppsatta rutiner

Talangen:

• Vi ser att du har erfarenhet från en liknande ledarposition & strävar efter att klättra & utvecklas
• Har du även arbetat på hotell med bankettverksamhet är det meriterande
• Du har ett härligt driv, brinner för service & att leda människor
• Du har känsla för detaljer och och ser Restaurangen som "ditt vardagsrum" dit du välkomnar dina gäster
• Du är flexibel, ödmjuk & prestigelös

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Vad väntar du på?!

Ansök nu

Welcome Office Agent

Hotellreceptionist
Läs mer Okt 17
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

INFORMATION OM HOTELLET/ARBETSPLATSEN

Energy, courage, enthusiasm!
Det är en stor del av vår företagskultur.
Passar du in på ovan ledord och dessutom har en genuin passion för service ?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från arbete i hotellreception.
Då är DU förmodligen den vi söker!

Som WO Agent på Clarion Hotel Gillet rapporterar du till hotellets WO Manager.
Tillsammans med ditt team skapar du oförglömliga gästupplevelser.
På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, restaurang samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet och vi har möteslokaler med kapacitet för 8 – 200 personer.
Till oss kommer företag och organisationer för konferenser, utbildningar, kickoffer mm.

Tjänsten är extra vid behov , skiftarbete-dag, kväll, helg

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. I arbetet som receptionist ingår sedvanligt receptionsarbete såsom in- och utcheckning, hantering av telefonväxel , fakturering, bokningar både för individ och grupp samt allmän gästservice. Ovan arbetsuppgifter kan sammanfattas med att du behöver ha viljan till att ha många bollar i luften samtidigt som din service ut till gäst alltid ska prioriteras och hålla en hög nivå.

Talangen

• Du har mycket energi, mod och begeistring
• Du har goda datakunskaper. Tidigare erfarenhet av Cenium är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Vad väntar du på?!

Ansök nu

Conference host

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Okt 11
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Strawberry har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Energy, courage, enthusiasm!
Det är en stor del av vår företagskultur.
Passar du in på ovan ledord och dessutom har en genuin passion för service ?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från konferens eller reception.
Då är DU förmodligen den vi söker!

Som konferensvärd,-värdinna på Clarion Hotel Gillet rapporterar du till hotellets Meeting & Event Manager.
Tillsammans med ditt team skapar du oförglömliga gästupplevelser.
På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, restaurang samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet och vi har möteslokaler med kapacitet för 8 – 200 personer.
Till oss kommer företag och organisationer för konferenser, utbildningar, kickoffer mm.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är tillsvidare på 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

I tjänsten ingår bland annat:

• Tjänsten innebär arbete både dagar, kvällar och helger – precis som det är normalt att arbeta på hotell.
• Hålla en hög servicenivå och kompetens för att skapa en oförglömliga helhetsupplevelser för hotellets gäster.
• Ansvarar för att gästerna tas emot korrekt i enlighet med avdelningens Best Practice-rutiner, samt ansvarar för att följa upp kunden under eventet.
• Förberedelser och planering inför kommande möten.
• Nära samarbete med övriga driftsavdelningar.
• Du förväntas ha goda tekniska kunskaper då du ska hantera både ljud, ljus och bild
• Traditionellt konferensarbete som att välkomna gästerna, viss möblering av mötesrum, underhålla mötesrum och gemensamma utrymmen samt servera mat och fika.

Vem är du?

• Vi söker dig som är serviceminded, ordningsam och punktlig
• Vi ser att du är flexibel och tycker om varierande arbetsuppgifter
• Du har ett intresse för teknik och tekniska utmaningar
• Du har hög arbetsmoral, god social kompetens, gör "det lilla extra" för varje gäst och har ett glatt humör
• Du besitter förmågan att arbeta självständigt men också i team
• Du tycker om att jobba i ett högt tempo utan att tumma på kvalité
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska .

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Ansök nu

Servis Bankett

Restaurangbiträde
Läs mer Aug 7
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Strawberry har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Energy, courage, enthusiasm!
Det är en stor del av vår företagskultur.
Passar du in på ovan ledord och dessutom har en genuin passion för service ?
Har du tidigare erfarenhet av att servera eller vill du väldigt gärna lära dig?
Då är DU förmodligen den vi söker!

Som servitris,-tör på Clarion Hotel Gillet rapporterar du till hotellets Restaurant & Banquet Manager.
Tillsammans med ditt team skapar du oförglömliga gästupplevelser.
På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, restaurang samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet och vi har möteslokaler med kapacitet för 8 – 150 personer.
Till oss kommer företag och organisationer för konferenser, utbildningar, kickoffer mm.

Vi söker nu extra personal som kan jobba minst 2-3 dgr/veckan, främst måndag-fredag under våra konferensluncher och middagar.

Arbetet består av att servera våra konferensgäster & ge dem en oförglömlig gästupplevelse!

Vem är du?

• Du har erfarenhet från att servera eller ett driv att vilja lära dig
• Du har mycket energi, mod och begeistring
• Du talar svenska och eller engelska

Öga för detaljer


Bra på att kommunicera


Stort ordningssinne


Brinner för att göra gästen nöjd


Vill vara en del i teamet


Flexibel

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Ansök nu