Uppsala: Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-09 // Varaktighet: Heltid

Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Jan 20
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Dec 10
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Vikarierande inköpsassistent till upphandlingsstaben - Uppsala kommun

Läs mer Okt 7
Stab upphandling, inköpsenheten

Är du på jakt efter ett nytt jobb där du ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar? Vill du ha ett mångsidigt arbete som gör stor skillnad för många människor? Då kan tjänsten som inköpsassistent vara något för dig!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp och här arbetar inköps- och ekonomiassistenter, avtalscontrollers, e-handelssamordnare och hållbarhetssamordnare. Tjänsten är ett föräldravikariat.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer. I uppdraget ingår även att ge stöd till och/eller genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Inköpsassistenterna förvaltar stabens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter som exempelvis framtagande och förvaltning av utbildnings- och stödmaterial.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning/KY-utbildning inom administration eller handläggning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp, av arbete inom offentlig sektor eller av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och ser möjligheter i förändringar och varierande arbetsuppgifter.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Jul 23
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Lernia Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Lernia Bemanning AB .

Research Engineer | Cytiva | Uppsala

Forskningsingenjör, kemi
Läs mer Maj 13
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens läkemedel? Nu söker vår kund inom Life Science i Uppsala en Research Engineer till ett spännande och utvecklande uppdrag inom mRNA-forskning. Här får du utvecklas i en innovationsdriven miljö där nya spännande projekt väntar. Ta första steget och utforska din potential!

Om tjänsten

Som Research Engineer på Cytiva kommer du att ingå i ett engagerat team som arbetar i en miljö där fokus ligger på utveckling av nya reningsteknologier för mRNA. Tjänsten innebär tätt samarbete med både juniora och seniora forskare och erbjuder goda möjligheter till lärande och utveckling.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara delaktig i olika projekt som omfattar:


Utföra laboratoriearbete med fokus på IVT, rening och analys inom mRNA-projekt


Delta i metodutveckling samt underhåll av instrument


Dokumentera arbetet i ELN (elektronisk labbjournal)


Skriva tekniska rapporter och presentera resultat vid projektmöten

Om dig

Vi söker dig som har förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med kollegor. Du trivs med att arbeta i en flexibel och samarbetsinriktad miljö och har ett starkt intresse för laborativt arbete. Vidare behöver du vara noggrann, ha god dokumentationsvana och vara lösningsorienterad.

Din bakgrund

Krav:

• Masterexamen i bioteknik, molekylärbiologi, proteinvetenskap eller motsvarande, alternativt doktorsexamen inom relevant område

Praktisk erfarenhet av ÄKTA/Unicorn-system för rening


Förmåga att arbeta med Excel, DoE och ELN

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (muntligt och skriftligt)

Meriterande:


Praktisk erfarenhet från relevant biofarmaceutisk industri

• Erfarenhet av mRNA-relaterat arbete (IVT, molekylärbiologi, rening)


Vana av att arbeta med analytiska metoder som HPLC och ELISA

Övrigt:


Start: 2025-08-18


Omfattning: Heltid


Lön: Enligt överenskommelse


Anställningsform: Vikariat

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Stella Teherani Jam via e-post: stella.teherani.jam@lernia.se. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Truckförare sommarjobb | Lernia Bemanning & Rekrytering | Knivsta

Truckförare
Läs mer Maj 14
Vill du vara en del av ett dynamiskt team där din arbetsinsats verkligen räknas? Hos vår kund får du chansen att arbeta med varierande uppgifter i en miljö som värderar utveckling och samarbete. Sök ditt sommarjobb nu och bidra till en framgångsrik verksamhet där ditt engagemang gör skillnad varje dag!

Om tjänsten

Som lagerarbetare kommer du att ansvara för godsmottagning, ankomstkontroll, lagerläggning, materialleveranser, städning, underhåll och inventering av råvaruförrådet hos vår kund, med hjälp av handdatorer och stationära datorer.

Anställningsform/omfattning/arbetsort

Visstidsanställning / Heltid / Uppsala

Arbetstider

Dagtid, on-site.

Tillträdesdag

Omgående/enligt överenskommelse.
Uppdraget väntas pågå till augusti 2025 med möjlighet till förlängning.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har truckkort A+B och erfarenhet av truckkörning, helst med skjutstativtruck (B3). Du behöver ha god datorvana och kunna kommunicera effektivt på svenska, både i tal och skrift. Förmågan att arbeta självständigt och samtidigt vara en teamspelare är avgörande. Du ska vara noggrann och ansvarstagande, det blir särskilt viktigt vid arbetsuppgifter som godsmottagning, lagerläggning, städning och inventering.

Meriterande

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom lagerhantering eller produktion. Detta kan bidra till en snabbare anpassning till arbetsmiljön och öka din effektivitet.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: bemanning@lernia.se

Ansök nu

Svetsare | Lernia | Uppsala (med omnejd)

Svetsare
Läs mer Apr 22
Är du en skicklig svetsare med öga för detaljer och passion för precision? Vår kund söker dig som vill bli en del av deras engagerade team, där kvalitet och säkerhet står i fokus. Ta chansen att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö med spännande utmaningar och möjligheter.

Om tjänsten

Som svetsare kommer du att ansvara för att utföra högkvalitativa svetsarbeten enligt specifikationer och ritningar hos vår kund. Du kommer att arbeta med olika svetsmetoder och material för att säkerställa hållfasthet och precision i konstruktioner. Arbetsuppgifterna inkluderar förberedelse av arbetsområdet, kontroll av utrustningens funktionalitet samt efterbearbetning av svetsade komponenter. Du kommer även att samarbeta med andra avdelningar för att optimera produktionsflödet och säkerställa att projekten uppfyller tidsramar och kvalitetsstandarder.

Om dig

Formell kompetens Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av svetsning inom industrin och innehar en relevant utbildning som svetsare. Du bör ha kunskaper i MIG/MAG samt TIG-svetsning och vara certifierad enligt gällande standarder. Erfarenhet av att arbeta med rostfritt stål och aluminium är ett krav. Du ska också ha god förståelse för ritningsläsning och tekniska instruktioner samt kunna arbeta självständigt.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av robotstyrd svetsning och kan hantera avancerade svetsutrustningar. Tidigare arbete inom fordonsindustrin eller liknande branscher är en fördel, liksom kunskap om kvalitetskontroll och säkerhetsföreskrifter inom svetsning. Utbildning i förberedande tekniker såsom skärning och formning av metall anses positivt. Om du har genomgått kurser i projektledning eller arbetsledning, är detta också en fördel.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: bemanning@lernia.se

Ansök nu

Byggsamordnare | Cytiva | Uppsala

Byggledare
Läs mer Maj 14
Ta chansen att leda och samordna ett spännande projekt hos vår kund i Uppsala! Som byggsamordnare för ventilationsrör på tak får du använda din tekniska expertis och erfarenhet inom byggproduktion för att säkerställa framgångsrika installationer i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö.

Om tjänsten

Som Byggsamordnare ansvarar du för att planera, samordna och följa upp installationer av ventilationsrör och stålkonstruktioner på tak. Du leder samarbetet mellan olika entreprenörer och säkerställer att installationerna utförs enligt ritningar och specifikationer.

Anställningsform/arbetsort

Visstidsanställning/Uppsala

Omfattning

Deltid, 50%.

Tillträdesdag

Så snart som möjligt.

Uppdraget pågår t.o.m. 31/12-2025.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har utbildning inom byggteknik eller liknande samt flerårig erfarenhet av byggproduktion och dokumenterad erfarenhet av installationer på tak, särskilt ventilations-och stålmontage. Du har mycket god kunskap om byggprocessen och ritningsläsning, samt erfarenhet av samordning mellan olika teknikområden. God förståelse för stålkonstruktioner, infästningar och montageteknik är avgörande, liksom förmågan att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Du behöver ha goda språkkunskaper i både svenska och engelska.

Meriterande

Det är meriterande om du har certifieringar för arbete på höjd och/eller heta arbeten. Kunskap i digitala verktyg som Bluebeam, AutoCAD eller BIM 360 är också önskvärt. Tidigare erfarenhet av takmontage i komplexa miljöer, såsom industrier eller sjukhus, kan ge dig en fördel.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: bemanning@lernia.se

Ansök nu

Technical Writer | Cytiva | Uppsala

Administrativ utvecklare
Läs mer Maj 21
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som Technical Writer? Hos vår kund Cytiva i Uppsala får du chansen att förenkla komplexa tekniska koncept och skapa användardokumentation som gör skillnad. Bli en del av ett dynamiskt team där din detaljskärpa och kreativitet värdesätts.

Om tjänsten

Som Technical Writer kommer du att skapa och underhålla användardokumentation för vår kunds produkter, samarbeta med olika funktioner för att säkerställa dokumentens kvalitet och aktualitet, samt bidra till utvecklingen av effektiva verktyg och plattformar för dokumentationsproduktion.

Anställningsform/omfattning/arbetsort

Visstidsanställning/Heltid/Uppsala

Tillträdesdag och uppdragets längd

2025-09-01

Uppdraget pågår initialt 1 år, med möjlighet till förlängning om behovet kvarstår.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har en MSc-examen, helst inom IT, datavetenskap eller mjukvaruteknik, eller en BSc-examen inom samma områden med relevant arbetslivserfarenhet. Du har minst två års erfarenhet av att skriva, redigera och producera teknisk dokumentation, såsom mjukvaruhandböcker. Du har flytande engelska i tal och skrift och har utmärkt skriv- och kommunikationsförmåga, samt är skicklig i originalteknisk skrivning, dokumentorganisation och redigering av andras arbete. Vi söker även dig som är bekant med SDL Tridion eller andra XML-baserade Content Management Systems.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera mjukvara och kunskap om Cytivas produkter. Kunskaper i desktop publishing-verktyg som Adobe InDesign, Photoshop och Illustrator, samt HTML/CSS, är också önskvärda. Erfarenhet av CAD-verktyg och videoredigering kan ge dig en fördel. Stark kommunikationsförmåga, problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och i team är också positiva egenskaper.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: bemanning@lernia.se

Ansök nu

Produktionsingenjör/projektledare | Cytiva | Uppsala

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Maj 9
Är du en driven ingenjör med en passion för projektledning och innovation? Hos vår kund inom Life Science i Uppsala, väntar en unik möjlighet att leda spännande investeringsprojekt inom lösningsmedelsåtervinning. Varje dag bjuder på nya utmaningar och samarbete i ett varmt och familjärt team. Utforska din potential!

Om tjänsten

Som Produktionsingenjör/projektledare kommer du att driva investeringsprojekt inom vår kunds lösningsmedelsåtervinning samt stötta ingenjörsgruppen i den dagliga produktionen med felsökningar och förbättringar av processutrustning och flöden.

Anställningsform/omfattning/arbetsort

Visstidsanställning/heltid/Uppsala

Tillträdesdag

Så snart som möjligt.

Uppdraget pågår till årsskiftet, med god möjlighet till förlängning.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har en ingenjörsexamen inom kemiteknik, maskinteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst tre års relevant arbetslivserfarenhet och tidigare erfarenhet som projektledare eller projektingenjör. God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska samt kunskaper i Office-paketet är avgörande. Erfarenhet av MS Project, Primavera eller liknande verktyg är önskvärt. Du är en lagspelare som kan samarbeta effektivt med ingenjörer och prioritera arbetsuppgifter.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet från processindustrier som kärnkraft eller pappersbruk, eller har arbetat som process- eller produktionsingenjör i liknande miljöer. Erfarenhet av arbete i ATEX-zon eller med lösningsmedel specifikt ger en extra fördel. Ett praktiskt tekniskt intresse, särskilt för att förstå och förbättra processutrustning och processflöden, är också värdefullt. Förmågan att vara hands-on och lösa tekniska problem är positivt för rollen.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: bemanning@lernia.se

Ansök nu