Uppsala: Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-09 // Varaktighet: Heltid

Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Nytt
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Maj 10
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala!

Läs mer Maj 9
Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Lernia Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Lernia Bemanning AB .

Gruppchef | Apotea | Morgongåva

Lagerchef
Läs mer Jul 5
Var med och forma framtiden som gruppchef på Apotea! Vi söker en driven ledare som kan leda och utveckla Apoteas logistikteam i Morgongåva. Med fokus på mål och deadlines kommer du vara en nyckelspelare i deras fortsatta framgångssaga. Ta chansen att bli en del av Sveriges största nätapotek och bidra till Apoteas hållbara e-handel.

Om tjänsten

• Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
• Anställningen inleds med en 6 månaders anställning hos Lernia, för rätt person finns goda chanser till en tillsvidareanställning
• Arbetstider: Ständig dag, Ständig kväll, ständig helg dagtid (tors-sön) (Ej skift: man ingår i ett av passen)
• Heltid
• Morgongåva, Heby

Om arbetsuppgifterna

Som gruppchef på Apoteas logistikcenter i Morgongåva arbetar du med:

• Övergripande ansvar för att leda och fördela det dagliga arbetet för en grupp på 20–30 medarbetare
• Säkerställa att arbetsmiljöarbetet följer etablerade rutiner
• Ständigt förbättra produktionsresultaten genom att identifiera och implementera optimala metoder
• Agera som en förebild enligt Apoteas värderingar, policys och rutiner
• Ge konstruktiv feedback och stödja medarbetarnas utveckling
• Genomföra utvecklingssamtal för att stödja medarbetarnas karriärutveckling

Logistikcentret är 38 000 kvadratmeter och utrustat med självstyrande mobila robotar och avancerad automationsteknik som tillsammans med det manuella arbetet säkerställer att Apotea når sina deadlines.

Om dig

För tjänsten krävs:

• Erfarenhet av produktionsmiljö med stora flöden och högt tempo
• Ledarerfarenhet med personalansvar
• Kunskap av systematiskt arbetsmiljöarbete
• B-körkort
• Eftergymnasial utbildning

Meriterande:

• Erfarenhet inom e-handel
• Användning av IT-system inom lager
• Ledarskapsutbildning

Personliga egenskaper

Att vara en ledare hos Apotea innebär att du är en inspirerande förebild som visar vägen genom att praktisera det du förmedlar. Du uppmuntrar och stöttar ditt team att göra detsamma. Som ledare är du duktig på att guida personal och leda processer i en dynamisk produktionsmiljö.

Vår produktion är omfattande, komplex och ständigt föränderlig. Du och ditt team ser förändringar som en naturlig del av utvecklingsprocessen och är redo att möta de utmaningar som uppstår tillsammans.

Vad vi erbjuder dig

• Utveckling av ditt ledarskap
• Att vara en del av utvecklandet av ett framgångsrikt företag
• En stark ”vi” känsla
• Roligt på jobbet!

Hur du söker

Om detta låter som ett jobb för dig så är du varmt välkommen att lämna in din ansökan på vår hemsida. Svara på frågeformuläret nedan och bifoga ditt senaste CV och giltig legitimation och eventuella intyg

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Information
Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till rekryteringsgruppen@lernia.se
Vänligen notera: Vi tar inte emot ansökningar vi e-post.
Vi får in många mail, vilket kan medföra att svarstiden blir något längre än vanligt.

Lernia är vägen framåt

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,5 miljarder kronor 2023 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 18 400 personer och förmedlade 10 900 bemanningskonsulter. 12 000 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Ansök nu

Processingenjör till GE Healthcare i Uppsala

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Jul 17
Nytt
Vill du utmana dig själv som processingenjör och vara en del av en framstående aktör i läkemedelsbranschen i tillverkning av utrustning inom cancerdiagnostik? Hos GE Health Care i Uppsala får du möjligheten att driva innovativa projekt och skapa lösningar som räddar liv. Välkommen till en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med trevliga kollegor!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer som processingenjör vara en del i företagets utveckling när anläggningen i Uppsala siktar på att implementera ett nytt ERP-system och samtidigt hålla framsteg i andra viktiga projekt så som introduktion av nya produkter och uppbyggnad av tillverkning i Kina.

Du kommer att ingå i teamet tillverkningsteknik som är en del av försörjningskedjan. I teamet finns i dag elva ingenjörer med en bred blandning av erfarenhet och kompetens. Som del i teamet kommer du agera hälften produktionssupport och hälften projektansvar. Vi söker därför dig som kan planera, genomföra och presentera löningar och koncept både på svenska och engelska. Vi ser att du är en lagspelare som kan kommunicera brett inom organisationen både skriftligt och muntligt.

Ansvarsområden

• Skapa ny struktur för en EDHR i kommande ERP-system.
• Supporta produktionsökning med förbättringar i Uppsala och Kina tillverkning.
• Utreda avvikelser inom tillverkning enligt QMS-proceduren.
• Implementera förändringar i tillverkningen enligt QMS-proceduren.

Du kommer att rapportera till chefen för tillverkningsteknik. Ledarskapet är öppet och kommunicerar med ett uppföljningsinriktat tankesätt. Ledaren vill se ett datadrivet tankesätt och god dokumentation bakom motiveringar eller beslut.

Kvalifikationer och erfarenhet

Krav på kompetens (behöver framgå tydligt i din ansökan):

• 5 års erfarenhet från teknisk industri
• Erfarenhet av kvalitetssystem
• Kandidatexamen i industriell teknik, maskinteknik, elektroteknik eller liknande utbildning
• ISO9001
• Mycket goda svenska och engelska kunskaper i tal och skrift

Önskade färdigheter

• ISO13485
• Erfarenhet av CAD-system, Oracle, SAP, Pyramid, Smartsheet, Trackwise och/eller Power Bi/Power Apps

Om dig

Vi söker dig som har ett starkt lösnings- och grundorsaksinriktat tankesätt. Du är konkurrenskraftig och har en driven inställning till förbättring och förändring. Planering, struktur och självledarskap är en självklarhet för din del och du innehar ett datadrivet tankesätt. Kommunikation är en av dina starka egenskaper och är nyckeln i den här rollen för att lyckas i samarbete med andra.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Välkommen att söka detta konsultuppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag

Övrig information

Placeringsort: Uppsala
Arbetstider: Mån-fre 8:00-16:30, möjlighet till flex.
Önskad start: enligt överenskommelse, önskvärt i augusti/september
Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Anställningsform: Visstidsanställning med stor chans till förlängning och övertag av kund.

Lernia är vägen framåt

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Besiktningstekniker inom fastigheter

Besiktningsman, försäkring/Skadeinspektör, försäkring
Läs mer Jun 24
Söker du ett jobb där ingen dag är den andra lik? Som besiktningstekniker får du möjlighet att kombinera praktiskt, socialt och teoretiskt arbete samtidigt som du levererar marknadens bästa service. Skapa kundrelationer, utför skadeförebyggande besiktningar och arbeta med spännande hustjänster. Låt din passion för människor och byggnadsteknik ta dig till nya höjder.

Om företaget

Företaget arbetar främst med kontroll av skadedjur, men är även verksamma inom matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Det är ett ledande och modernt serviceföretag för både privatpersoner och företag. Du kommer att ingå i ett team som i stort består av killar och tjejer i blandade åldrar som är väldigt kunniga inom sina områden.

Arbetsuppgifter

Som besiktningstekniker har du varierande arbetsuppgifter där du spelar en avgörande roll i att säkerställa så fastigheter håller hög standard. Genom att utföra skadeförebyggande besiktningar och upprätthålla starka kundrelationer kommer du att vara deras go-to-person när det gäller besiktningar och hustjänster. Rollen inkluderar även installation och service av krypgrundsavfuktare samt mindre reparationer och underhåll.

Vem är du?

Vi söker dig som är passionerad för både människor och byggnadsteknik samt har en stark önskan att erbjuda exceptionell service och trivs med att skapa meningsfulla relationer. Du är van att använda digitala verktyg som telefon, dator och surfplatta, innehar B-körkort samt har goda kunskaper i svenska, men får gärna behärska fler språk. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning eller KY-utbildning inom bygg, energi, installation eller liknande område.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia / heltid / Uppsala / Enköping

Tillträdesdag
Augusti, enligt överenskommelse.
Arbetstider 07:00-16:30.

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Produktionsmedarbetare till Life Science företag i Uppsala

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Jun 24
Vill du vara del av ett starkt team där du kan påverka din vardag på jobbet? Vill du ha ett varierande arbete där du får arbeta praktiskt men även utvecklas med teknologiska lösningar? Är du en kvalitetsmedveten, engagerad och nyfiken person som letar efter nästa utmaning? Då kan du vara den nya medarbetare som vi söker!

Dina arbetsuppgifter

Som produktionsmedarbetare ansvarar du bland annat för följande uppgifter:

• Köra och övervaka återvinningsprocesser av lösningsmedel.
• Inlastning från- och utlastning till tankbilar, med mera.
• Arbeta med DBS (Danaher Business System) vilken kan likställas med LEAN.

Om dig

Till uppdraget söker vi gärna dig som har erfarenhet från att arbeta i liknande roll, fördelaktigt inom tillverkning eller kvalitetskontroll.

• Svenska i både tal och skrift
• Du har avslutad gymnasieexamen.

Meriterande

• 800xA, Office, Oracle är också önskvärt, inget krav
• Engelska
• Processutbildning för operatörer.

Som person ser vi gärna att du har lätt för att samarbeta- och kommunicera med andra och har ett tekniskt intresse. Du drivs av att veta hur saker fungerar och är nyfiken. Att kunna skruva och jobba fysiskt likväl som sitta vid en dator och sköta körningar genom styrsystemet.

Övrigt

Uppdragslängd: start snarast möjligt tom årsskiftet med stor chans till förlängt uppdrag

Placeringsort: Uppsala

Typ av anställning: konsultuppdrag/visstidsanställning

Arbetstider: 5-skift

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Servicetekniker inom skadedjursbekämpning

Skadedjurstekniker
Läs mer Jun 24
Är du intresserad av att vara en del av ett ledande och innovativt företag inom servicebranschen? Just nu letar vi efter en servicetekniker inom avfuktning. Som en del av vårt team får du möjligheten att hjälpa våra kunder med deras fuktproblem och underhålla krypgrundsavfuktare. Vi söker någon med problemlösningsförmåga och en passion för att erbjuda bästa möjliga service. Bli en del av vårt team av pålitliga och analytiska experter redan idag!

Om företaget

Företaget arbetar främst med kontroll av skadedjur, men är även verksamma inom matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Det är ett ledande och modernt serviceföretag för både privatpersoner och företag. Du kommer att ingå i ett team som i stort består av killar och tjejer i blandade åldrar som är väldigt kunniga inom sina områden.

Arbetsuppgifter

Som avfuktningstekniker/servicetekniker kommer du att vara ansvarig för att hjälpa kunder med fuktproblematik, främst genom att serva krypgrundsavfuktare i trånga och svårtillgängliga utrymmen. Du kommer att arbeta i varierande miljöer och behöver vara en praktisk problemlösare. Det är ett delvis krävande arbete som kräver självständighet och goda kommunikationsfärdigheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett gediget intresse för hus och byggnader och brinner för att ge service. Du är förtroendeingivande, noggrann och analytisk samt har lätt för att kommunicera och skapa relationer. Som avfuktningstekniker/servicetekniker är du en praktisk problemlösare och trivs med att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du har goda kunskaper i svenska, är van vid att använda digitala hjälpmedel och innehar B-körkort.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia / heltid / Uppsala / Enköping

Tillträdesdag
Augusti, enligt överenskommelse.
Arbetstider 07:30-16:30.

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Life Science företag i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 3
Letar du efter en spännande möjlighet att arbeta med redovisning inom en stor koncern? Då kan vi ha det perfekta jobbet för dig! Vi söker för närvarande en entusiastisk och ambitiös redovisningsekonom till GE Health Care i Uppsala. Här erbjuds du inte bara möjligheten att växa inom en intressant bransch, utan även att bli en del av vårt fantastiska team - vi ser fram emot din ansökan!

GE Health Care är ett företag som specialiserar sig på att utveckla och tillverka avancerade maskiner och tillbehör för Positron Emissions Tomografi (PET). Dessa maskiner används för att märka biomarkörer som kan injiceras i patienter för att övervaka cancertumörer och celler med hjälp av en PET-scanner. Utöver detta erbjuder företaget även installation och underhåll av de system de levererar. Företaget är en ledande aktör inom branschen.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för leverantörs- och kundreskontra, löpande bokföring, betalningar, kontoavstämningar samt åldersanalys och bevakning av obetalda fakturor. Du kommer även att vara backup för övriga på avdelningen och ha kontakt med internationella aktörer.

Formella krav

• 1-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Kunskaper i Office-paketet, framförallt goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet från ekonomisystem, exempelvis Pyramid

Personliga egenskaper

Som person är du driven, ansvarstagande, ambitiös och målinriktad. Du tar även initiativ, är strukturerad och trivs med förändrings- och förbättringsarbeten. Då företaget är en global koncern och internationella kontakter är en del i arbetet behöver du vara kommunikativ och bekväm med det engelska språket, både i tal och skrift. Du är även en social person som kan arbeta väl i grupp såväl som självständigt.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Välkommen att söka detta konsultuppdrag genom att skicka in CV och personligt brev via länken.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag

Övrig information

Placeringsort: Uppsala
Önskad start: enligt överenskommelse, önskvärt 1 augusti
Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Anställningsform: Visstidsanställning med stor chans till förlängning och övertag av kund.

Lernia är vägen framåt

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu