Uppsala: Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-15 // Varaktighet: Heltid

Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB
Vi letar efter en erfaren och engagerad ekonomiassistent med förståelse för kund- och leverantörsreskontraflödet! Hos Latitude-59 i Uppsala AB får du möjligheten att arbeta i en trevlig miljö med fantastiska kollegor och högt i tak. Arbetet omfattar även andra bolag i koncernen som idag består av 9 olika företag med olika affärsverksamheter. Vi erbjuder en heltidsanställning med möjlighet till omgående tillträde eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Löpande bokföring
Hantering av kund- och leverantörsreskontra
Månadsavstämningar
Kontering av transaktioner
Kommunikation med leverantörer och andra verksamheter
Deklareringsarbete
Kvalifikationer och erfarenhet:
Minst 2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Fortnox och restaurangverksamhet
Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet av dagskassor är meriterande
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är trygg i dina ekonomi kunskaper och har förmågan att arbeta självständigt. Du är en positiv och social person med driv och noggrannhet i ditt arbete. Du trivs i nära samarbete med olika kontaktytor och är öppen för förändringar. Vi ser gärna att du tar initiativ och uppmuntrar till utveckling i verksamheten. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till och lära dig nya system.
Ansökan:
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig, Christopher, på 076-149 86 20 eller via e-post på christopher@latitude-59.se. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Observera:
För att följa GDPR-lagstiftningen ber vi dig undvika att inkludera känsliga personuppgifter såsom civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till spännande bolag

Läs mer Jan 17
Om tjänsten

Är du ekonomiassistent, har ett siffersinne och är intresserad av att jobba 50%? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kompetens i en internationell organisation med lokaler i centrala Uppsala? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Till vår kund i centrala Uppsala, ett stenkast från centralstationen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid, 50% med start i februari. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett spännande konsultuppdrag i en internationell organisation, där du blir en viktig del i ekonomiteamet.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest under 6 månader med möjlighet till förlängning.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Sköta hela leverantör- och kundsreskontran från ankomstregistrering till utbetalning.

- Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt.

- Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet.

- Ansvara för att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat.

- Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra.

- Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. Momshantering i betydelsen betalningar och bistå skattekonsult som sköter svensk och norsk moms.

- Månadsbokslut inklusive avstämningar med relativt korta deadlines.

- Behjälplig vid kvartalsrapporter.

- Vana vid arbete i Excel.

Vi söker dig som har

- Erfarenhet från arbete med flöden av fakturor.

- Starkt systemintresse.

- En god förståelse för ekonomiska processer.



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: 100%

Anställningsform: Konsult i 6 månader med möjlighet med förlängning.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Receptionist/ekonomiassistent

Läs mer Maj 21
Nytt
Magdalenas är ett genuint Uppsalaföretag sedan 1982. Hos oss erbjuder vi företagstjänster inom ekonomi, bemanning och kontor. Snabbt, enkelt och kostnadseffektivt! Vår rutinerade personal förstärker vid arbetstoppar, för kortare och längre perioder, på plats hos kund eller från något av våra kontor.
För kunds räkning söker vi en receptionist med erfarenhet inom administration och ekonomi för arbete på kontor.
Administrativa uppgifter:
· Telefonpassning
· Hantera bokning/beställningar
· Ha kontakt med kunder (besökande, bokningar, klagomål)
· Hantera post, fysisk och digital, besvara eller skicka vidare
· Samordna och planera möten
· Föra protokoll på interna möten


Ekonomi:
· Enklare ekonomi
· Registrera leverantörsbetalningar (kontera, periodisera)
· Fakturera arbetsordrar
Övrigt:
· Arbetsledning
· Göra uppföljningar och kvalitetskontroller
· Delta på ABT och planeringsmöten


Quality management:
· Göra uppföljningar
· Göra listor och årliga sammanställningar
· Delta på ABT och planeringsmöten
· Avvikelsehantering
· Beräkning av nyckeltal
· Delta i ledningsmöten och måluppföljningar
· Utföra delar av intern revision
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som har kunskap inom ekonomi. Du tycker om att ha varierande uppgifter och ansvarsområden och vara spindeln i nätet. Du ser till att hålla tidsplaner och har god förmåga att självständigt planera och utföra dina arbetsuppgifter. Du samarbetar väl med både kollegor och kunder.
Tjänsten är på 75-100% och tillträde inom tre månader.
Meriterande om du har erfarenhet av ledningssystem och hållbarhet.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag,
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent i Uppsala

Läs mer Maj 21
Nytt
Är du ekonom med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och skulle tycka det vore spännande att arbeta på ett internationellt IT-bolag i framkant? Kanske är du i början av din yrkeskarriär och söker möjlighet att utveckla dina ekonomikunskaper? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund i en spännande bransch, med fina lokaler och trevliga kollegor där du kommer vara en värdefull resurs i bolaget.

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents. Uppdraget förväntas pågå i ca 6 månader med start i mitten av augusti och eventuell möjlighet till förlängning alt. fast anställning för rätt person och vid intresse. Möjlighet till hybridarbete finns och att jobba på distans 2 dagar i veckan. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Som konsult hos oss på Jurek  är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos vår kund med fina lokaler mitt i centrala Uppsala kommer främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du kommer rapportera till CFO och dina arbetsuppgifter kommer bland annat även att innefatta:

• Viss bokföring
• Kundfakturering
• Kommunikation med kunder över hela världen
• Uppföljning av försenade fakturor
• Hantering av leverantörsfakturor/betalningar
• Allmänna administrativa uppgifter

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och van att arbeta med det som arbetsverktyg. Starkt meriterande är om du även har erfarenhet av Microsoft Business Central (Navision).

För att lyckas i rollen söker vi dig som har ett intresse för siffror, är noggrann och strukturerad. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i kombination med att du är effektiv och gärna lär dig nya saker.. Du trivs bra med att arbeta självständigt , är lösningsorienterad samtidigt som du är serviceminded och har mycket god kommunikation förmåga. 

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Patient- och kundfakturaavdelningen

Läs mer Maj 10
Patient- och kundfakturavdelningen

Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.
Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Vår verksamhet
Avdelningen Patient- och kundfaktura ansvarar för fakturering av vård till andra regioner, till patienter inom Region Uppsala samt kundfakturering till andra verksamheter. Vi är medarbetare som tillsammans besitter en bred kompetens och erfarenhet inom ekonomiadministrationsområdet. Vi söker nu dig som vill bli vår nya kollega och utvecklas med oss.

Ditt uppdrag
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att bland annat arbeta med:

• Kund och patientfakturering
• Krav och påminnelsehantering
• Hantering av frågor för patient och kundfakturering via telefon/mail dagligen
• Inbetalningar
• Avskrivningar
• Avstämningar
• Driva förbättringsinitiativ som utvecklar arbetssätt och processer

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har YH-examen eller motsvarande utbildning inom ekonomiområdet. Du bör ha några års erfarenhet av att arbeta på ekonomiavdelning, shared servicecenter eller liknande.
Du bör ha ett stort intresse för ekonomi, att förstå processer och system och ha erfarenhet av fakturering, hantering av kundreskontra och krav- och påminnelsehantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit4 (Agresso) och EPJ Cosmic.

Din kompetens
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är en serviceinriktad lagspelare, du gillar utmaningar och att ha kundkontakt. I din roll kommer du också att ha mycket kontakt med kollegor/kunder inom flera delar av Region Uppsala samt andra regioner i Sverige, vilket innebär att din förmåga att samarbeta och kommunicera är en viktig pusselbit för att lyckas. Krav på kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du ha en förmåga att se helheter och det större perspektivet i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Välkommen till en arbetsplats där vi skapar samhällsnytta. Vi erbjuder dig trevliga kollegor och ett utvecklande arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där provanställning kan komma att tillämpas. Anställningsvillkor enligt avtal.

Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Har du frågor vänder du dig till Karin Andersson, chef Patient- och kundfakturering på telefon 018-617 54 87.

Fackliga representanter nås via Region Uppsala växel, 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Institutionen för medicinska vetenskaper

Läs mer Apr 18
Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset.

Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Forskningen äger rum i nära anslutning till den kliniska verksamheten vid Akademiska sjukhuset och omfattar såväl grundläggande studier kring sjukdomsorsaker som utveckling och utvärdering av förbättrad diagnostik och nya behandlingsmetoder. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i stödverksamhetens team som består av ekonomi-, HR-, forskarutbildnings- och kursadministration som i nära samarbete ger stöd och service till ledning och personal i verksamheten.

Som ekonomiassistent kommer du arbeta självständigt och brett med ekonomiadministration. Exempel på arbetsuppgifter är löpande redovisning såsom leverantörs- och kundfakturor, omföringar, rekvisitioner, reseräkningar, utlägg, avstämning av projekt, enklare bokslutsarbete samt vara forskargrupperna behjälplig med ekonomiska rapporter. Du kommer också att hantera anläggningsregistret och samordna inventering samt diarieföra kontrakt och avtal. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå samt visst utvecklingsarbete.

Kvalifikationskrav
Relevant gymnasieutbildning så som ekonomi, handel- och administration eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper, särskilt i Excel och övriga Office-paketet.

Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, är ansvarsfull samt att du tycker om att arbeta serviceinriktat och ge stöd inom ditt arbetsområde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Erfarenhet av administrativt arbete vid Uppsala universitet, annat lärosäte eller annan statlig verksamhet är mycket meriterande. Även  erfarenhet av Uppsala universitets ekonomi- och personaladminstrativa system Raindance, Primula och diariet W3D3 är meriterande.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare, provanställning 6 månader kan komma att tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Anette McLoughlin, anette.mcloughlin@medsci.uu.se

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2023, UFV-PA 2024/1064.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Latitude-59 i Uppsala AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Latitude-59 i Uppsala AB .

Köksmästare

Köksmästare
Läs mer Nov 24
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidare anställning och innebär sedvanliga uppgifter för en köksmästare. Arbete sena kvällar och helger förekommer.
Om dig:
Det faller sig naturligt för dig att ha en ledarroll. Du har lätt att delegera och skapa teamkänsla i en grupp. Du tycker det är kul att arbeta med fart och hittar ditt fokus i en miljö med stundvis högt tryck. Då du kommer ha hand om kökets inköp är det även viktigt att du har ett ekonomiskt sinne.
Om oss:
Vi är 1 av totalt 5 syskonbolag i koncernen. Latitude-59 i Uppsala AB är en lokal där du hittar både aktiviteter, mat och dryck under samma tak. Vi är en familjär arbetsgrupp där vi kompletterar och hjälper varandra. Vi har roligt på jobbet. Därför läggs stor vikt på personkemi i rekryteringen.
Kontakt:
Skicka in ditt CV och personliga brev till nathalie@latitude-59.se. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är avslutad.
Alla former av frågor som inte berör tjänsten, tex. från bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.

Ansök nu

Servitör / servitris omgående

Servitör/Servitris
Läs mer Nov 28
Servering av lunch, a la carte och större event.
Ta hand om bokningar av aktiviteter via telefon.
Blanda och servera drinkar.
Ta hand om barnkalas.


Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom serveringsyrket.
Positiv, social och lösningsorienterat. Inte rädd för att ta i där och när det behövs.
Lätt för att jobba i team.
Förutseende och planerande.
Stresstålig.
Lätt för att leda arbete.


Hos oss på Latitude-59 kan gästerna äta god mat, hänga i baren, utmana varandra i alla våra olika aktiviteter så som, bowling, minigolf, shuffle, biljard och lasergame.

Vi erbjuder lunch, a la carte, fest och event.

Ett härligt proffsigt team som söker likasinnad ny kollega.

Ansök nu

Köksmästare / kock

Kock, à la carte
Läs mer Sep 28
Vi söker nya stjärnor till vårt kök.
Vem trivs hos oss?
Är du serviceinriktad, gillar ett högt tempo och passion för kvalitet kan du vara rätt person.

Vi söker 1 köksmästare och 1 kock till vårt team i köket på Latitude-59.
Vi erbjuder dagens lunch, a la carte meny samt en bowlingmeny i vår bowlingbar.
Förberedning och tillagning av dagens lunch, a la carte. Tjänsten är heltid och fördelad på vardagar, kvällar och helger.
Du kommer att jobba med alla vanliga förekommande sysslor i ett kök, med målet att hålla en hög kvalite.

*Passion för kvalitet
*Arbetar bra i team
*Ansvarsfull
*Strukturerad
*Gymnasial utbildning eller motsvarande
*Har en hög service- och kvalitetsnivå
*Gillar fartfyllda dagar
*Lyhörd och flexibel

På Latitude-59 kan man samla sin familj, kollegorna och vänner för en dag/kväll med mat, dryck och roliga aktiviteter. Hos oss kan man spela bowling, lasergame, minigolf, biljard och shuffleboard. I restaurangen erbjuder vi lunch vardagar, a la carte kvällar och helger. Nere i bowlingbaren erbjuder köket en separat bowlingmeny.

Ansök nu