Uppsala: Ekonomistudent för timanställning i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomistudent för timanställning i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-20 // Varaktighet:

Vill du ta ditt första steg in i arbetslivet samtidigt som du studerar och bidra med din kunskap och energi till en internationell och framåtblickande ekonomiavdelning? Är du en person som trivs med variation och vill ha möjligheten att anpassa ditt arbete efter studierna, med extra arbetstid under sommarperioden? Här finns en chans som kan vara just det du söker!

Vi på GlobalConnect i Uppsala erbjuder nu en intressant möjlighet för dig som är student att bli en del av vårt Accounts Payable-team som timanställd ekonomiassistent. Denna roll ger dig chansen att dyka in i ekonomins värld, där du kommer att spela en viktig roll i hanteringen av leverantörsreskontra. Arbetet kommer att vara anpassat till cirka 25% av en heltidstjänst under terminerna med möjlighet till mer arbete över sommaren. Du kommer ha möjlighet att jobba flera dagar vissa veckor för att lämna andra helt fokuserade på studierna, till exempel under tentaveckor etc. Vi sitter centralt mitt emot Uppsala station och du kommer förväntas vara på kontoret de timmar du jobbar.

Du blir en viktig del i administrationen av våra inkommande fakturor i våra olika bolag. Detta innebär att du säkerställer att fakturorna har registrerats korrekt i systemet, att de förkonteras innan de skickas ut till mottagaren och bistår med kommunikation både internt och externt mot leverantörerna när det behövs. Din roll är central i det dagliga flödet och du bidrar till att hålla vår ekonomiska administration organiserad och effektiv.

Vi värdesätter innovation och personligt initiativ och ser gärna att du kommer med idéer som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Vår arbetsplats är spännande och snabbrörlig och vi tror att du som student med friska ögon och ny kunskap kan bidra på många sätt.

För att matcha oss behöver du:
Studerar ekonomi/finans med minst 1,5 år kvar av din utbildning.
Möjlighet att arbeta cirka 25% under terminerna med möjlighet till utökad arbetstid under sommaren.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Som del av GlobalConnect blir du en viktig del i att möjliggöra det uppkopplade samhället och morgondagens digitala innovationer. Vi lovar en inkluderande, engagerande och lärorik erfarenhet där du får chansen att växa professionellt och personligt. Vårt team väntar på att välkomna dig och introducera dig till din nya roll och arbetsplats.
Är du redo att ta denna chans? Skicka in din ansökan och börja din resa med oss på GlobalConnect! Vi kommer att stänga ner annonsen så snart vi har tillräckligt med ansökningar, så vänta inte med att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till spännande bolag

Läs mer Jan 17
Om tjänsten

Är du ekonomiassistent, har ett siffersinne och är intresserad av att jobba 50%? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kompetens i en internationell organisation med lokaler i centrala Uppsala? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Till vår kund i centrala Uppsala, ett stenkast från centralstationen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid, 50% med start i februari. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett spännande konsultuppdrag i en internationell organisation, där du blir en viktig del i ekonomiteamet.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest under 6 månader med möjlighet till förlängning.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Sköta hela leverantör- och kundsreskontran från ankomstregistrering till utbetalning.

- Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt.

- Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet.

- Ansvara för att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat.

- Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra.

- Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. Momshantering i betydelsen betalningar och bistå skattekonsult som sköter svensk och norsk moms.

- Månadsbokslut inklusive avstämningar med relativt korta deadlines.

- Behjälplig vid kvartalsrapporter.

- Vana vid arbete i Excel.

Vi söker dig som har

- Erfarenhet från arbete med flöden av fakturor.

- Starkt systemintresse.

- En god förståelse för ekonomiska processer.



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: 100%

Anställningsform: Konsult i 6 månader med möjlighet med förlängning.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB

Läs mer Apr 15
Nytt
Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB
Vi letar efter en erfaren och engagerad ekonomiassistent med förståelse för kund- och leverantörsreskontraflödet! Hos Latitude-59 i Uppsala AB får du möjligheten att arbeta i en trevlig miljö med fantastiska kollegor och högt i tak. Vi erbjuder en heltidsanställning med möjlighet till omgående tillträde eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Hantering av kund- och leverantörsreskontra
Månadsavstämningar
Kontering av transaktioner
Kommunikation med leverantörer och andra verksamheter
Deklareringsarbete
Kvalifikationer och erfarenhet:
Minst 2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Fortnox och restaurangverksamhet
Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet av dagskassor är meriterande
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är trygg i dina ekonomi kunskaper och har förmågan att arbeta självständigt. Du är en positiv och social person med driv och noggrannhet i ditt arbete. Du trivs i nära samarbete med olika kontaktytor och är öppen för förändringar. Vi ser gärna att du tar initiativ och uppmuntrar till utveckling i verksamheten. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till och lära dig nya system.
Ansökan:
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig, Christopher, på 076-149 86 20 eller via e-post på christopher@latitude-59.se. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Observera:
För att följa GDPR-lagstiftningen ber vi dig undvika att inkludera känsliga personuppgifter såsom civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan. Endast ett dokument kan bifogas, så lägg gärna CV och personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid

Läs mer Apr 5
Söker du en bred roll vid sidan av studierna 1–2 dagar i veckan där du kan utvecklas inom ekonomi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierade arbetsuppgifter och hjälpa till med det administrativa arbetet. Du kommer även få möjlighet att växa i din roll, du kommer börja med enklare uppgifter för att sedan utvecklas mer inom företaget.
Bolaget ingår i en företagsgrupp med verksamhet inom fastighetsbranschen och restaurangnäring. Kontoret är beläget i Uppsala city.


Arbetsuppgifter
Arbetets fokus ligger på ekonomirelaterade arbetsuppgifter med inslag av administrativa uppgifter. Du kommer främst att fokusera på dessa områden:
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring och enklare bokslutsarbete
Stötta i diverse projekt


Kvalifikationer
Som person är du väldigt noggrann, tålmodig, självgående och ansvarstagande. Du besitter förmågan att prioritera och hålla tidsfrister. Viktigt också att du är flexibel och framåt tänkande då vi är i en expansiv period.
Meriterande om du:
Har grundkunskaper i bokföring och redovisningsprinciper samt en god förståelse för ekonomiprocesser
Har ett starkt intresse att vilja utvecklas inom ekonomi
Har en god datavana och kunskaper i Excel och Office-paketet

Ansök nu

Ekonomiassistent till myndighet i Uppsala.

Läs mer Apr 10
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill och kan jobba som ekonomiassistent på deltid.

Omfattning: Deltid 50%
Start: omgående
Längd: 204-09-30, eventuellt längre.

Viss del på distans är möjligt, fördelningen av de 50% efter överenskommelse med kund.
Ex heldagar eller halvdagar.


Om tjänsten
Då vår kund har mycket att göra just nu så vill de förstärka med en konsultlösning.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Det handlar framför allt om det löpande arbete med fakturahantering och leverantör- och kundreskontra.
Det ingår också att stötta kundens redovisningsekonom med löpande redovisning och bokföring.

Kunden arbetar i Visma Proceedo och Unit4/Agresso.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos vår kund i Uppsala.

Tycker du att detta låter som ett uppdrag för dig, då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 80%

Läs mer Apr 11
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Intrastat
Prisinläsning i vårt system

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från GlobalConnect AB

Hittar inga andra jobb i Uppsala från GlobalConnect AB .