Uppsala: Uppsala Kommun rekryterar Redovisningschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppsala Kommun rekryterar Redovisningschef i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Är du en van ledare som gillar att samordna och utveckla processer och medarbetare? Gillar du att ha överblick och fatta beslut som för verksamheten framåt? Vill du leda, utveckla och samordna redovisningsfrågor inom Uppsala kommun och kommunkoncern? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som redovisningschef!

Uppsala kommun rekryterar nu en Redovisningschef som vill driva utvecklingsarbetet framåt i kommunen. Du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att uppnå resultat och göra en positiv inverkan.

Det här är en tillsvidareanställning hos Uppsala kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Uppsala kommuns redovisningsteam redan idag.

Om tjänsten
I rollen som redovisningschef har du en central roll i att säkerställa efterlevnad av både kommunala redovisningslagar (KL, LKBR, RKR) och privata sektorregler (ÅRL, BFL och Bokföringsnämndens K3-regelverk) i Uppsala kommunkoncern.

Du leder redovisningsenheten på drygt 30 medarbetare. Av dessa har du direkt personalansvar för tio personer varav en är gruppchef med ansvar för övriga medarbetare. Du rapporterar till kommunens ekonomidirektör och ingår i ekonomstabens gemensamma ledningsgrupp. Utifrån behov kan du även komma att företräda staben i verksamhetsövergripande referens-, arbets- och styrgrupper.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som redovisningschef så företräder du kommunen utåt mot revisorer och deltar i flera spännande externa nätverk. Du samverkar inåt i första hand mot ekonomichefer för nämnder och dotterbolag där du och redovisningsenheten ansvarar för de finansiella delarna av månadsrapportering, delårs- och årsbokslut. Dessutom har du ansvar för de löpande processerna inom områden som kund- och leverantörsredovisning, moms, skatt samt övrig redovisning.

I denna roll blir du både expert och beslutsfattare inom redovisningens komplexa områden och stöttar medarbetarna igenom coachning och vägledning. Du kommer även att företräda och svara på frågor av olika karaktär från media, allmänhet och kollegor.

Eftersom Uppsala kommun är en stor och politiskt styrd organisation med många dotterbolag och nämnder så kommer du även arbeta med ärendehantering till styrelser och nämnder med ansvar för både innehåll och föredragning samt löpande rapportering till externa parter så som SKR, Skatteverket, Bolagsverket, SCB och EU-myndigheter.

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som har universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har gedigen erfarenhet från redovisningsarbete och gillar att vara fullt uppdaterad kring gällande lagstiftning liksom rekommendationer från RKR, bokföringsnämnden och de internationella standarder dessa utgår från. Vi ser även att du har tidigare ledarskapserfarenhet och trivs i den typen av roll. Vidare så är det meriterande om du har arbetat i revisionsbranschen samt har tidigare vana från arbete i ledningsgrupp, gärna i en större organisation.

Arbetet kräver att du har mycket goda/djupa kunskaper kring redovisningslagstiftning och tillämpad redovisning inklusive skatt och moms. Det är även viktigt att du har erfarenhet av att använda vanliga administrativa system och kontorsapplikationer.

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig som kan driva förändringar och leverera resultat. Du är också lyhörd och har god samarbetsförmåga för att effektivt arbeta med olika intressenter, kollegor och medarbetare. Med din goda kommunikationsförmåga är du skicklig på att engagera och motivera ditt team. Du är pedagogiskt lagd och tar gärna utmaningen att övertyga andra yrkesgrupper om vikten av att följa regler. Dessutom är du kapabel att fatta beslut baserat på tillgänglig information och agera snabbt och effektivt. Som ledare är du skicklig på att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Slutligen har du förmåga till helhetssyn och kan se frågor i ett större perspektiv.

Om verksamheten
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningschef.

Redovisningschef

Läs mer Jan 18
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Vi är ett dynamiskt företag i framkant av branschen och söker en erfaren och engagerad Redovisningschef för att leda vårt redovisningsteam. Vi värdesätter innovation, professionalism och strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ kan blomstra.

Din roll som Redovisningschef

Som Redovisningschef kommer du att ha en nyckelroll i företagets redovisningsstrategi och rapportering. Du kommer att leda och utveckla redovisningsteamet, säkerställa att företagets ekonomi följer lagstiftningen och branschstandard samt bidra till att forma och implementera effektiva redovisningsprocesser. Mer ingående kommer det innefatta:

- Ledning och utveckling av redovisningsteamet som idag består av 3 personer

- Ansvarig för att skapa och upprätthålla företagets redovisningspolicyer

- Övervaka månatlig, kvartalsvis och årlig ekonomisk rapportering

- Delta i strategiska diskussioner och ge ekonomisk expertis för att stödja beslutsfattandet

- Samarbeta med revisorer och säkerställa att revisioner genomförs smidigt

- Operativt granska och stödja att koncernredovisning och kassaflödesanalysen är korrekt

Dina Kvalifikationer

Du har betydande erfarenhet inom området redovisning, genom att ha arbetat i olika redovisningsroller. Du har en gedigen förståelse för redovisningsprinciper, lagar och regler. Det inkluderar kunskap om redovisningsstandarder och lokal lagstiftning. Som Redovisningschef ser vi att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter för att förklara komplexa ekonomiska frågor för icke-ekonomiska beslutsfattare och för att samarbeta med andra avdelningar inom företaget och med ditt team.

- 10+ års erfarenhet av redovisning och några års erfarenhet av leda team av ekonomer

- Förmåga att driva förändring och automatisering av redovisningsprocesser i en snabb tillväxtorganisation

- Stark förståelse för redovisningsprinciper och lagstiftning

- Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta

- Relevant universitetsexamen inom redovisning eller finans.

Om du är en driven och erfaren Redovisningschef som är redo att ta på dig en ny utmaning, ser vi fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Byråchef med möjligt delägarskap

Läs mer Nov 15
Vi på Avanta Ekonomi söker nu en driven Byråchef till vårt huvudkontor i Uppsala. Här erbjuds möjlighet till delägarskap för rätt person. Som Byråchef hos oss kommer du ha en nyckelroll i affärsutvecklingen och kundrelationerna. Vi är en ekonomi- och redovisningsbyrå som värnar om en familjär kultur och erbjuder möjligheter till personlig utveckling.

Vi är idag cirka 40 medarbetare fördelade på tre kontor i Uppsala, Borlänge och Stockholm. Vårt kontor i Uppsala består i dagsläget av cirka 12 medarbetare samt ledningsgrupp.

Vem är du?
Du har relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi och god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor samt känner dig trygg i chefsrollen och den rådgivande rollen mot kund.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper.

Du har ett eget driv och en positiv inställning och har förmågan att i ditt arbete motivera och engagera andra.

Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål. Du älskar att skapa och underhålla starka kundrelationer och har god förmåga att utveckla verksamheten. För oss är det även viktigt att du har förmågan att ta initiativ och fatta genomtänka beslut.

Viktigt för rollen:

- Relevant utbildning inom ekonomi

- Trygghet i din kompetens inom löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering

- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift

- God kund- och affärsförståelse

- Erfarenhet av förändringsarbete

- Intresse för och erfarenhet av att leda och engagera andra

- Coachande förhållningssätt som ledare

- God samarbetsförmåga

- Lyhörd och kommunikativ

- Relationsskapande

- Initiativtagande

- Resultatorienterad

- Kundcentrerad

Meriterande för rollen:

- Tidigare erfarenhet av delägarskap

- Erfarenhet av att implementera strategier

- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.

- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer

- Erfarenhet av kunder med koncern-struktur

Vad kommer du att arbeta med?
Huvudsakligen kommer du arbeta med att leda och utveckla verksamheten på kontoret samt ansvara för dess lönsamhet. Du har fullt personal- och resultatansvar för de 12 medarbetarna som arbetar mot kund. Du kommer även att driva och följa upp leverans mot kund inom din enhet.

Grundläggande arbetsuppgifter kommer att omfatta strategiimplementering, personalansvar och utveckla nya såväl som befintliga kundrelationer.

Kontorsansvarsrollen sammanfattat:

- Arbetsplanering - löpande och långsiktig (t.ex. genom veckomöten med medarbetargruppen, semesterplanering och genom rekrytering av nya medarbetare tillsammans med HR-ansvarig)

- Coacha och målstyra medarbetarna att nå uppsatta mål

- Stöttning av medarbetare inom avancerad redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning

- Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner

- Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete för det egna kontoret

- Kundintag och kundvård

- Medarbetarsamtal och lönesamtal

Vi erbjuder dig:
Avanta Ekonomi erbjuder en möjlighet att jobba i en dynamisk och vänlig arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och möjlighet till delägarskap. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar.

Arbetstider är flexibla och vi erbjuder även möjligheter till att arbeta hemifrån.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig!????

Ansök nu

Byråchef med möjligt delägarskap

Läs mer Nov 7
Är du en erfaren ekonom som har haft tankar på att starta en egen byrå, eller har jobbat som chef i branschen tidigare? Slår ditt hjärta extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till en unik tjänst som kontorsansvarig till vårt Uppsala-kontor!

Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag ca. 40 medarbetare fördelade på fyra kontor i Uppsala, Borlänge, Luleå och Stockholm.

Vårt Avanta-kontor i Uppsala är vårt huvudkontor och består i dagsläget av cirka 12 medarbetare och ledningsgrupp. Kontoret genomgår för tillfället en förändringsresa och vi söker dig som vill fortsätta att driva denna förändringsresa framåt. ????

På Avanta ligger vår passion i vår vision om att skapa branschen bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du vill vara delaktig och drivande i Avantas tillväxtresa och ditt hjärta slår extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag. Du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor och känna dig trygg i chefsrollen samt den rådgivande rollen mot kund.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper där påvisad förmåga att leda och ta ansvar för den egna och andras prestation är något som stämmer in på dig. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål.

Avanta är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som bör vara naturligt för dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter och hitta lösningar och effektiva arbetssätt.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Flerårig erfarenhet av löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av förändringsarbete
- Förmåga att ta ansvar för din egen och andras prestation
- Intresse för och påvisad förmåga att leda och engagera andra
- Flexibel efter kundernas och medarbetarnas behov
- Coachande förhållningssätt som ledare
- Lyhörd och kommunikativ
- Relationsskapande
- Resultatorienterad
- Kundcentrerad


Meriterande för rollen:
- Erfarenhet av kunder med koncern-struktur
- Erfarenhet som controller
- Erfarenhet av lönehantering för kunder med kollektivavtal
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.

- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer



Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer i din roll överta kontorsansvaret för Uppsala-kontoret från en kollega som går vidare till nya utmaningar. Under en övergångsfas finns även tillförordnad kontorsansvarig på plats som tidigare haft kontorsansvar för Uppsala. Rollen innebär personalansvar för ca. 12 redovisningskonsulter med sedvanliga förekommande arbetsuppgifter vid personalansvar, så som arbetsplanering.

Redovisningskonsulterna arbetar främst med kundansvar i den löpande redovisningen mot kunderna, medan du som kontorsansvarig primärt kommer bistå kunderna genom att stötta dina medarbetare med din seniora kompetens inom bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning. Du kommer således arbeta coachande mot dina medarbetare i mer seniora arbetsuppgifter och även stötta upp vid behov med seniora arbetsuppgifter direkt mot dina medarbetares kunder.

Tillsammans med Avantas ledning kommer du även i din roll att utöka kundbasen och därigenom arbeta med Avantas fortsatta tillväxt. I ditt arbete med att utveckla verksamheten kommer du ha kontinuerligt stöd av kollegor och ledning inom Avanta som därigenom utgör en utmärkt kompetensbas.

Kontorsansvarsrollen sammanfattat:

- Löpande arbetsplanering och långsiktig arbetsplanering (t.ex. säkerställande av daglig drift mot kund eller semesterplanering samt rekrytering tillsammans med HR-ansvarig).
- Prestation- och målstyrning av dina medarbetare
- On- och offboarding av medarbetare
- Coachning och stöttning av medarbetare inom avancerad redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning
- Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner
- Arbetsmiljöansvar som fördelas från VD
- Kundomhändertagande, kundrekrytering och on- och offboarding av kunder


Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Det finns även möjlighet till delägarskap om båda parter anser det lämpligt. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även:

Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en heltidsanställning med uppstart enligt överenskommelse. Vi träffar kandidater löpande och tillsätter tjänsten när vi har hittat rätt person. Annonsen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu

Byråchef med möjligt delägarskap

Läs mer Nov 13
Är du en erfaren ekonom som har haft tankar på att starta en egen byrå, eller har jobbat som chef i branschen tidigare? Slår ditt hjärta extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till en unik tjänst som kontorsansvarig till vårt Uppsala-kontor!

Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag ca. 40 medarbetare fördelade på fyra kontor i Uppsala, Borlänge, Luleå och Stockholm.

Vårt Avanta-kontor i Uppsala är vårt huvudkontor och består i dagsläget av cirka 12 medarbetare och ledningsgrupp. Kontoret genomgår för tillfället en förändringsresa och vi söker dig som vill fortsätta att driva denna förändringsresa framåt. ????

På Avanta ligger vår passion i vår vision om att skapa branschen bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du vill vara delaktig och drivande i Avantas tillväxtresa och ditt hjärta slår extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag. Du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor och känna dig trygg i chefsrollen samt den rådgivande rollen mot kund.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper där påvisad förmåga att leda och ta ansvar för den egna och andras prestation är något som stämmer in på dig. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål.

Avanta är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som bör vara naturligt för dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter och hitta lösningar och effektiva arbetssätt.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Flerårig erfarenhet av löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av förändringsarbete
- Förmåga att ta ansvar för din egen och andras prestation
- Intresse för och påvisad förmåga att leda och engagera andra
- Flexibel efter kundernas och medarbetarnas behov
- Coachande förhållningssätt som ledare
- Lyhörd och kommunikativ
- Relationsskapande
- Resultatorienterad
- Kundcentrerad


Meriterande för rollen:
- Erfarenhet av kunder med koncern-struktur
- Erfarenhet som controller
- Erfarenhet av lönehantering för kunder med kollektivavtal
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.

- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer



Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer i din roll överta kontorsansvaret för Uppsala-kontoret från en kollega som går vidare till nya utmaningar. Under en övergångsfas finns även tillförordnad kontorsansvarig på plats som tidigare haft kontorsansvar för Uppsala. Rollen innebär personalansvar för ca. 12 redovisningskonsulter med sedvanliga förekommande arbetsuppgifter vid personalansvar, så som arbetsplanering.

Redovisningskonsulterna arbetar främst med kundansvar i den löpande redovisningen mot kunderna, medan du som kontorsansvarig primärt kommer bistå kunderna genom att stötta dina medarbetare med din seniora kompetens inom bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning. Du kommer således arbeta coachande mot dina medarbetare i mer seniora arbetsuppgifter och även stötta upp vid behov med seniora arbetsuppgifter direkt mot dina medarbetares kunder.

Tillsammans med Avantas ledning kommer du även i din roll att utöka kundbasen och därigenom arbeta med Avantas fortsatta tillväxt. I ditt arbete med att utveckla verksamheten kommer du ha kontinuerligt stöd av kollegor och ledning inom Avanta som därigenom utgör en utmärkt kompetensbas.

Kontorsansvarsrollen sammanfattat:

- Löpande arbetsplanering och långsiktig arbetsplanering (t.ex. säkerställande av daglig drift mot kund eller semesterplanering samt rekrytering tillsammans med HR-ansvarig).
- Prestation- och målstyrning av dina medarbetare
- On- och offboarding av medarbetare
- Coachning och stöttning av medarbetare inom avancerad redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning
- Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner
- Arbetsmiljöansvar som fördelas från VD
- Kundomhändertagande, kundrekrytering och on- och offboarding av kunder


Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Det finns även möjlighet till delägarskap om båda parter anser det lämpligt. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även:

Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en heltidsanställning med uppstart enligt överenskommelse. Vi träffar kandidater löpande och tillsätter tjänsten när vi har hittat rätt person. Annonsen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Affärschef till Samhall i Uppsala

Affärsområdeschef
Läs mer Feb 16
Är du en relationsskapande människa som brinner för ett närvarande ledarskap? Triggas du i gång av business? Då kan det här vara drömjobbet för dig.
Samhall söker just nu en Affärschef till distrikt Uppsala, där du även ingår i distriktets ledningsgrupp.

Du kommer anställas direkt av Samhall, men vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess.
Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Om tjänsten
I rollen som affärschef på Samhall har du ett omfattande ansvar för den operativa driften. Du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Detta innebär även att du kontinuerligt redovisar och följer upp ditt arbete. Som affärschef rapporterar du till distriktschefen, och ingår i ledningsgruppen för distrikt Uppsala.

Du har ett övergripande ansvar över affärerna och koordinerar arbetet från början till slut. En stor del av rollen innefattar planering av personal samtidigt som du skapar god lönsamhet. Att skapa nya affärsrelationer och förvalta befintliga kunder är A och O för att lyckas i denna roll.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Utveckla nya och befintliga kundrelationer
• Resultat- och personalansvar för eget ansvarsområde
• Organisera och fördela arbetet, och skapa rätt förutsättningar för första linjens chefer att nå uppsatta mål
• Leda, coacha och följa upp första linjens chefer utifrån personal-, kund-, drift och resultatansvar
• Säkerställa god och stabil kompetens- och ledarförsörjning (attrahera/rekrytera/ introducera/utveckla/avveckla)
• Säkerställa en säker och utvecklande arbetsmiljö, enligt delegation

Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig ledarskapserfarenhet med personalansvar. Du har en god social förmåga och mycket nyfikenhet. Som affärschef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer. Det är viktigt att du är närvarande, engagerad och har en god inblick i alla affärer.

Vidare ser vi gärna att du har goda ekonomikunskaper och tidigare arbetat med någon typ av försäljning med goda resultat.
Du är utvecklingsinriktad och besitter en god förmåga att anpassa arbetssätt vid förändring. Du är van vid såväl strategiskt som operativt affärsmässigt tänkande.

Om verksamheten
Samhall är ett statligt bolag som har i uppgift att skapa meningsfulla arbeten åt personer som har en funktionsnedsättning som leder till nedsatt arbetsförmåga. Det gör att de kan ha svårt att ta sig ut på en arbetsmarknad som tenderar att fokusera mer på vad människor inte kan göra, än vad de kan göra. Vår uppgift är att tänka tvärtom. Vi matchar rätt person med rätt jobb genom att fokusera på de unika kunskaper och erfarenheter som varje människa kan bidra med.
Vårt mål är att så många medarbetare som möjligt ska lämna oss för ett arbete hos en annan arbetsgivare.

Fackliga kontakter:

Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44 eller
Ledarna: Tommy Salomonsson, tel. 070-330 03 51
SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

Ansök nu

Produktionsplanerare till global kund i Uppsala

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 22
Nu söker vi en Produktionsplanerare till vår kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och pågå till årsskiftet, med goda chanser till förlängning. För detta uppdrag blir du anställd av Poolia som en av våra mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Skapa produktionsplaner för en produktserie
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Uppföljning av leveranser i förhållande till produktionsplanen

Vem är du?
För att passa för tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med inriktning mot logistik. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av produktions-, material- eller distributionsplanering. Du har god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel. Vi ser det som särskilt välkommande med kunskaper inom ERP-system som ORACLE eller SAP. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person har du lätt för att förstå och samordna olika perspektiv för att skapa acceptabla produktionsplaner. Du har god förmåga att smidigt växla mellan strategisk planering och detaljarbete för att säkerställa genomförandet av leveranser.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Projektassistent till SLU

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 23
Nytt
Vi söker nu en projektassistent till vår kund SLU i Uppsala. Är du serviceriktad och kan uttrycka dig väl i skrift? Då är detta rollen för dig!

Uppdraget är på heltid med beräknad start omgående och kommer att pågå till slutet av juli, med eventuellt möjlighet till förlängning. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med just Din ansökan!

Om tjänsten
IUFRO World Congress 2024 är världens största kongress runt forskning och utveckling inom skogsfrågor. Den äger rum vart femte år och den 23-29 juni nästa år anordnas den i Stockholm med Norden och Baltikum som värdar och med fem tusen förväntade delegater. Här möts forskare, beslutsfattare, näringsliv, myndigheter, NGOs och intressenter och för att utbyta kunskap och sätta agendan för den globala forskningen för de kommande fem åren.
Kongressen anordnas av SLU tillsammans med IUFRO – International Union of Forest Research Organizations – och arbetet leds av ett sekretariat med 10 medarbetare baserat i SLU:s lokaler i Ultuna, Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektassistent kommer du att assistera sekretariatets chef och medverka vid uppföljning av anställdas delprojekt. Arbetet innefattar även att planera och koordinera ceremonier både inför och under kongressveckan. Dessutom kommer du att hantera relationer med externa partners.

Vem är du?
För att trivas i rollen som projektassistent tror vi att du är en person som får energi av att ge god service, till såväl kollegor som samarbetspartners. Ordning och reda är dina ledord och du trivs i en varierande roll där du får ta eget ansvar i ditt dagliga arbete och har förmågan att analysera, strukturera och prioritera rätt saker. Vidare vågar du ställa frågor, ta initiativ och självständigt föreslå lösningar på problem.

För att lyckas i rollen är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till med det som behövs. Slutligen uppskattar du ett arbete som innebär ett varierat tempo, och du kan i perioder hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.
Vi tror att du nyligen har tagit steget in på arbetsmarknaden och letar efter ett meriterande jobb, alternativt har andra meriterande erfarenheter från organisationer eller föreningsliv.

Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en assisterande roll
• Har erfarenhet av något större projekt eller evenemang som har krävt samordning av olika arbetsuppgifter och samarbete i grupp
• Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
• Har en god social kompetens och sätter ”laget” före ”jaget”
• Har goda kunskaper inom Teams, SharePoint, PowerPoint samt övriga Office-program
• Har en akademisk utbildning från universitet eller högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till statlig verksamhet i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 19
Om tjänsten
Vi söker dig som är en driven och erfaren ekonomiassistent för ett spännande uppdrag på en statlig verksamhet i Uppsala.
• omfattning: heltid, 100%
• start: så snart som möjligt
Vi söker någon som kan bistå verksamheten temporärt med ekonomiska arbetsuppgifter under en övergångsfas.

Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta i myndighetens lokaler i Uppsala. Viss möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med närmsta chef på plats hos myndigheten.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent på myndigheten kommer du att ingå i stödverksamhetens team som består av ekonomi-, HR-, forskarutbildning- och kursadministration och i nära samarbete ge stöd och service till ledning och personal i verksamheten.

I rollen kan nedan beskrivna arbetsuppgifter förekomma:
• löpande redovisning
• kund- och leverantörsreskontra
• omföringar
• rekvisitioner
• reseräkningar
• utlägg
• uppföljningar
• återrapportering till externa finansiärer.

Vem är du?
För att kunna vara aktuell för rollen så behöver du som söker uppfylla nedan angivna krav:
• relevant universitets- eller högskoleexamen eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning, ekonomiarbete inom universitet/högskola, samt erfarenhet av ekonomisystemen Raindance, Primula och W3D3.

Arbetsuppgifterna kräver god förmåga till självständigt arbete, noggrannhet, ansvarstagande, initiativ- och prioriteringsförmåga. Vi ser även att du har god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och är serviceinriktad.

Stämmer ovan in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen. Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Uppsala Bostadsförmedling rekryterar Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 9
Vill du vara med och göra bostadssökande tryggt och enkelt? Drivs du av att ta ansvar för att utveckla moderna applikationer och leverera hög kvalitet? Är du en erfaren systemutvecklare med en stark förmåga att förstå och lösa tekniska utmaningar? Då är detta tjänsten för dig.

Uppsala bostadsförmedling rekryterar en systemutvecklare som vill vara med och kontinuerligt vidareutveckla bolagets applikationer och webbplats för att möta morgondagens behov. På Uppsala bostadsförmedling värdesätts trivsel, öppenhet och ärlighet på arbetsplatsen. Du blir en del av ett engagerad team som står inför spännande utmaningar. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur.

Det här är en tillsvidareanställning hos Uppsala bostadsförmedling, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Uppsala bostadsförmedlings-teamet redan idag.

Om tjänsten
Som systemutvecklare kommer du att ingå i ett väl tvärfunktionellt team bestående av fem andra systemutvecklare, samt UX/UI-designer, digitaliseringschef, verksamhetsutvecklare och analytiker. Teamet har närvaro både i Uppsala och Malmö hos Boplats Syd. Tillsammans fokuserar ni på att skapa och optimera tekniska lösningar för att leverera högpresterande och användarvänliga system, både internt och externt. Det är en spännande möjlighet för dig som vill vara med och bidra till utvecklingen av nya och innovativa lösningar.

Under 2024 driver teamet ett omfattande projekt för att modernisera och förbättra användarupplevelsen på Uppsala Bostadsförmedlings externa webb och Boplats Syds externa webb, inklusive 'Mina Sidor'. Projektet fokuserar på att uppdatera designen och funktionaliteten för att möta moderna behov och öka användarnas engagemang. Samtidigt säkerställs tillgänglighet enligt riktlinjer, medan innovation och vidareutveckling av produkten prioriteras.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som systemutvecklare kommer du att ha ansvaret för att utveckla och optimera programvaran för Uppsala bostadsförmedling och Boplats Syd genom C# och .NET. I din roll kommer du också att arbeta med databaser och hantera förfrågningar från API-kunder. Att integrera och förstärka systemets säkerhet, identifiera prestandaförbättringar och erbjuda teknisk support för användare kommer vara viktiga delar av ditt ansvarsområde. Dessutom kommer du att skriva teknisk dokumentation för både design och kod. Aktivt deltagande i planering och genomförande av utvecklingsprojekt, användarutbildning samt säkerställande av höga kvalitetsstandarder för koden och programvaran kommer vara centrala inslag i din roll.

Vem är du?
För att trivas i rollen som systemutvecklare söker vi dig med en relevant utbildning alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser att du har erfarenhet av systemutveckling inom C# och .NET. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att jobba med relationsdatabaser t.ex. MS-databaser. Om du har erfarenhet av versionshantering med Git, molnplattformar (Azure eller AWS), testning, fullstackutveckling eller Javascript-ramverk (React eller Angular) ser vi det som starkt meriterande. Kompetenser inom IT-säkerhet för publika tjänster samt erfarenhet av mikrotjänster är också meriterande.

Vi söker en flexibel och kreativ lagspelare med förmåga att snabbt anpassa sig till förändringar och hantera prioriteringar. Att vara innovativ och bidra med förslag för att förbättra teamet och produkterna är något du värdesätter. Du är självgående, noggrann samt tar eget ansvar och initiativ. Din samarbetsförmåga är hög, och du trivs med att arbeta teamorienterat. Att dela med dig av din kompetens är en självklar del av din vardag, och du är van att förankra och diskutera olika lösningsförslag.


Om verksamheten
Vi på Uppsala Bostadsförmedling är dedikerade till att förmedla hyresrätter från både privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen för att främja en långsiktig och hållbar utveckling. Genom vår digitala förmedlingstjänst strävar vi efter att göra bostadssökandet tryggt och enkelt. Vi agerar som länken mellan bostadssökande och hyresvärdar, samlande alla lediga hyresrätter på ett ställe för att underlätta för både sökande och värdar.

Vi är ett helägt kommunalt aktiebolag med en politiskt sammansatt styrelse. Vi ingår i den kommunala bolagskoncernen Uppsala Stadshus AB. Uppsala Bostadsförmedling har haft en spännande resa sedan bostadsförmedlingen startade 2016 och består nu av cirka 30 medarbetare. Våra medarbetare utgör vår mest värdefulla tillgång, och det är av största vikt för oss att du trivs i vår organisation. Vi är övertygade om att en medarbetare som känner sig nöjd och i balans är en framgångsrik medarbetare.

Vi skapar en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framgångsrika utveckling. Hos oss får du flexibilitet i arbetslivet och möjlighet till distansarbete, vilket ger dig utrymme att balansera arbete och privatliv. Dessutom erbjuder vi en friskvårdstimme i veckan och ett generöst friskvårdsbidrag för att främja din hälsa och välbefinnande. På Uppsala Bostadsförmedling har vi även något som heter "innovation day", en heldag varje månad då du får ägna sig åt något nytt eller fördjupa dig inom redan bekanta områden.

Sedan 2021 har Uppsala Bostadsförmedling samarbetat med den regionala bostadsförmedlingen i Skåne – Boplats Syd. Samarbetet har lett till en rad förbättringar i vårt förmedlingssystem med syfte att effektivisera förmedlingsprocessen. Idag delar och förvaltar vi förmedlingssystemet i gemensam regi. Tillsammans med Boplats Syd har Uppsala bostadsförmedling ett egenbyggt förmedlingssystem med tre applikationer; det egna interna verktyget för bostadsförmedling, Hyresvärdsportal där hyresvärdar arbetar med objekten samt varsin extern webb, bostad.uppsala.se och boplatssyd.se, med ”Mina Sidor” där bostadssökande kan registrera sig och söka bostäder.

Ansök nu