Uppsala: Planning Specialist till vår kund i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planning Specialist till vår kund i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-11 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en Planning Specialist till vår kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt och löpa på 6 månader i taget, utan fast slutdatum. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
Planeringsspecialisten säkerställer en oavbruten tillgång på material för att stödja produktion och försäljning
samtidigt som man bibehåller lämpliga lagernivåer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Production order ownership from order to remittance
• Main manufacturing plan, Level loading for cyclotrons
• Spare parts from order to shipment ownership
• Non conformance PO’s and other prioritized orders
• Ensure that preparation of finite schedules for the production departments reflexts customer needs and/or production activities
• Utilize MRP system to ensure customer order fulfilment
• Ensure all work orders are linked to the production schedule and available material and capacity
• Provide guidance to production team regarding job priority
• Maintain inventory objectives
• Ise MRP system to plan and accurately move inventory and finished goods
• Monitor and track open order status through production, shipping and delivery
• Maintain backlog statistics reports
• Best practice and identifying areas for efficient improvements
• Resolve material shortages/averages; includes expediting or obsolescence processing
• Perform other duties and/or special projects as assigned

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Har du erfarenhet av Pyramid och GLProd är det meriterande.

Du är positiv och har lätt för att kommunicera med omgivningen då man inom planeringen är spindeln i nätet. Vi lever i en föränderlig värld och du behöver kunna hantera att prioriteringar och planer ändras för att möta kundernas behov.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Specialist inom produktionsplanering till Gems Pet Systems

Läs mer Feb 14
Är du en driven och initiativtagande person med ett stort intresse för planering och att vara en central del i ett större sammanhang? Bli en del av ett härligt team och bidra i tillverkningen av cykloner som används inom sjukvården för att bekämpa cancer!

Arbetsuppgifter

Har du tidigare arbetat med produktionsplanering och är redo för nya utmaningar är detta rollen för dig! Som planerings specialist kommer du att säkerställa en oavbruten materialförsörjning för att stödja produktion och försäljning samtidigt som lämpliga lagernivåer upprätthålls. Du kommer till största del äga dina produktionsorder från skapande till utbetalning samt övervaka och spåra status för öppna order genom produktion med frakt och leverans. God systemvana och erfarenhet av MRP-system som Pyramid och GLProd ses som meriterande.

Krav för denna tjänst är att du har goda språkkunskaper i både svenska och engelska.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är vill arbeta aktivt i en roll där du stöttar produktion samt interna och externa kunder. Du ska kunna planera och strukturera ditt eget arbete och vara van att ställa om dagens planer för att snabbt prioritera om. Trivs du i en roll som spindeln i nätet, är positiv och har lätt för att kommunicera med din omgivning så är detta rollen för dig!

Om anställningen

Visstidsanställning om sex månader med chans till förlängning

Arbetstid: Mån-fre 8:00 - 16:25

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse/omgående

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Material Handling Specialist till GE HealthCare!

Läs mer Feb 10
Just nu söker vi en material handling specialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som trivs med att vara spindeln i nätet och brinner för logistik. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som material handling specialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

I rollen som material handling specialist kommer du att tillhöra ett team om tre personer och ansvara för produktionens materialförsörjning och lagernivåer. Du kommer att ha en central roll i företagets dagliga drift och ha stora kontaktytor både internt och externt. Rollen passar dig som gillar att vara spindeln i nätet och ha en bred variation av arbetsuppgifter. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att arbeta med en intressant och livsavgörande produkt
- En arbetsplats med hög gemenskap
- Att vara en del av ett ledande globalt företag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera arbetsordrar och tillgodose rätt material
* Skapa produktionens tillverkningsplan och hantera nivåbelastning för cyklotroner
* Ge vägledning till produktionsteamet avseende jobbprioritering
* Upprätthålla mål för lagerhållning
* Identifiera förbättringsområden för effektivisering
* Övriga uppgifter kopplat till produktionsplanering


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av produktionsplanering
- Har god kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av systemen Pyramid och GLProd

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Produktionsplanerare till Life Science företag i Uppsala

Läs mer Feb 23
Nytt
Academic Resource söker en Produktionsplanerare till ett Life Science-företag i Uppsala.
Nu har du chansen att arbeta som Produktionsplanerare tillsammans med ett välkomnande och kompetent team på 11 personer som verkligen trivs i sina roller inom planering och logistik.
Arbetslivserfarenheten i gruppen sträcker sig från 2 år till över 30 år.
Tjänsten är ett konsultuppdrag till och med årsskiftet.
Start i mars eller enligt överenskommelse.


Om rollen:
Som produktionsplanerare får du en klar överblick över många aspekter av tillverkningsanläggningen och de olika stödfunktionerna.
Du har möjligheten att arbeta tvärfunktionellt och samverka med många olika funktioner inom företaget och i och med det skapa många nya spännande kontakter.
Ert gemensamma tema i gruppen är att ni tillsammans tar de strategiska besluten när ni skapar produktionsplanen tillsammans med berörda parter men även genomför det praktiska arbete som krävs för att skapa batcher och säkerställa att produktionen startar i tid.


Arbetsuppgifter:
• Skapa produktionsplaner för ett produktsortiment
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Följa upp leveranser mot produktionsplan


Kvalifikationer:
• Utbildning inom relevant område gärna med inriktning logistik och distribution eller likvärdig arbetserfarenhet som produktionsplanerare/logistiker.
• Van att arbeta med dator som verktyg.
• Goda kunskaper i Excel
• Goda språkkunskaper i Svenska såväl som i Engelska.


Det anses meriterande:
• Expertkunskaper i Excel-makro eller .
• Tidigare erfarenhet av ett affärssystem som Oracle, SAP etc.


Som konsult hos Academic Resource:
Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Är du den vi söker?
Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CLS0224

Ansök nu

Produktionsplanerare till global kund i Uppsala

Läs mer Feb 22
Nu söker vi en Produktionsplanerare till vår kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och pågå till årsskiftet, med goda chanser till förlängning. För detta uppdrag blir du anställd av Poolia som en av våra mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Skapa produktionsplaner för en produktserie
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Uppföljning av leveranser i förhållande till produktionsplanen

Vem är du?
För att passa för tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med inriktning mot logistik. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av produktions-, material- eller distributionsplanering. Du har god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel. Vi ser det som särskilt välkommande med kunskaper inom ERP-system som ORACLE eller SAP. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person har du lätt för att förstå och samordna olika perspektiv för att skapa acceptabla produktionsplaner. Du har god förmåga att smidigt växla mellan strategisk planering och detaljarbete för att säkerställa genomförandet av leveranser.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Planning Specialist / Produktionsplanerare till medicintekniskt företag

Läs mer Feb 9
Academic Resource söker en Planning Specialist till ett medicintekniskt företag i Uppsala.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till förlängning.
Arbetet är förlagt på dagtid och vardagar.
Start omgående eller enligt överenskommelse.


Om rollen:
Planeringsspecialisten säkerställer en oavbruten tillgång på material för att stödja produktion och försäljning
samtidigt som lämpliga lagernivåer bibehålls.
Planeringsteamet består idag av 2 personer som har god erfarenhet av planering och företagets produkter och flöden.


Ansvarsområden:
• Produktionsorderansvar
• Huvudtillverkningsplan
• Reservdelar från beställning till sändning
• Avvikande PO:s och andra prioriterade beställningar
• Säkerställa att scheman för produktionsavdelningarna motsvarar kundernas behov och/eller produktionsaktiviteter
• Använd MRP-system för att säkerställa kundorderuppfyllelse, planera och flytta lager
• Se till att en arbetsorder är kopplad till produktionsschemat med tillgängligt material och kapacitet
• Ge vägledning till produktionsteamet angående jobbprioritering
• Upprätthålla inventeringsmål och statistikrapporter
• Övervaka och spåra orderstatus genom produktion till leverans
• Identifiera områden för effektiva förbättringar
• Lösa materialbrister


Kvalifikationer:
• Erfarenhet av produktionsplanering
• Goda språkkunskaper i Svenska såväl som i Engelska.
Det anses meriterande med kunskaper i program och system som Pyramid och GLProd.


Personliga egenskaper:
Det är en aktiv roll som stöttar produktion samt interna och externa kunder.
Vi söker dig som är positiv och har lätt för att kommunicera med omgivningen då du inom planeringen är spindeln i nätet. Även med närliggande avdelningar som Service och Utveckling.
Vidare ser vi att du kan hantera att prioriteringar och planer ändras för att möta kundernas behov.


Som konsult hos Academic Resource:
Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Är du den vi söker?
Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: GPS0224

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Affärschef till Samhall i Uppsala

Affärsområdeschef
Läs mer Feb 16
Är du en relationsskapande människa som brinner för ett närvarande ledarskap? Triggas du i gång av business? Då kan det här vara drömjobbet för dig.
Samhall söker just nu en Affärschef till distrikt Uppsala, där du även ingår i distriktets ledningsgrupp.

Du kommer anställas direkt av Samhall, men vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess.
Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Om tjänsten
I rollen som affärschef på Samhall har du ett omfattande ansvar för den operativa driften. Du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Detta innebär även att du kontinuerligt redovisar och följer upp ditt arbete. Som affärschef rapporterar du till distriktschefen, och ingår i ledningsgruppen för distrikt Uppsala.

Du har ett övergripande ansvar över affärerna och koordinerar arbetet från början till slut. En stor del av rollen innefattar planering av personal samtidigt som du skapar god lönsamhet. Att skapa nya affärsrelationer och förvalta befintliga kunder är A och O för att lyckas i denna roll.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Utveckla nya och befintliga kundrelationer
• Resultat- och personalansvar för eget ansvarsområde
• Organisera och fördela arbetet, och skapa rätt förutsättningar för första linjens chefer att nå uppsatta mål
• Leda, coacha och följa upp första linjens chefer utifrån personal-, kund-, drift och resultatansvar
• Säkerställa god och stabil kompetens- och ledarförsörjning (attrahera/rekrytera/ introducera/utveckla/avveckla)
• Säkerställa en säker och utvecklande arbetsmiljö, enligt delegation

Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig ledarskapserfarenhet med personalansvar. Du har en god social förmåga och mycket nyfikenhet. Som affärschef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer. Det är viktigt att du är närvarande, engagerad och har en god inblick i alla affärer.

Vidare ser vi gärna att du har goda ekonomikunskaper och tidigare arbetat med någon typ av försäljning med goda resultat.
Du är utvecklingsinriktad och besitter en god förmåga att anpassa arbetssätt vid förändring. Du är van vid såväl strategiskt som operativt affärsmässigt tänkande.

Om verksamheten
Samhall är ett statligt bolag som har i uppgift att skapa meningsfulla arbeten åt personer som har en funktionsnedsättning som leder till nedsatt arbetsförmåga. Det gör att de kan ha svårt att ta sig ut på en arbetsmarknad som tenderar att fokusera mer på vad människor inte kan göra, än vad de kan göra. Vår uppgift är att tänka tvärtom. Vi matchar rätt person med rätt jobb genom att fokusera på de unika kunskaper och erfarenheter som varje människa kan bidra med.
Vårt mål är att så många medarbetare som möjligt ska lämna oss för ett arbete hos en annan arbetsgivare.

Fackliga kontakter:

Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44 eller
Ledarna: Tommy Salomonsson, tel. 070-330 03 51
SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

Ansök nu

Produktionsplanerare till global kund i Uppsala

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 22
Nu söker vi en Produktionsplanerare till vår kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och pågå till årsskiftet, med goda chanser till förlängning. För detta uppdrag blir du anställd av Poolia som en av våra mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs löpande. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Skapa produktionsplaner för en produktserie
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Uppföljning av leveranser i förhållande till produktionsplanen

Vem är du?
För att passa för tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med inriktning mot logistik. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av produktions-, material- eller distributionsplanering. Du har god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel. Vi ser det som särskilt välkommande med kunskaper inom ERP-system som ORACLE eller SAP. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person har du lätt för att förstå och samordna olika perspektiv för att skapa acceptabla produktionsplaner. Du har god förmåga att smidigt växla mellan strategisk planering och detaljarbete för att säkerställa genomförandet av leveranser.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Projektassistent till SLU

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 23
Nytt
Vi söker nu en projektassistent till vår kund SLU i Uppsala. Är du serviceriktad och kan uttrycka dig väl i skrift? Då är detta rollen för dig!

Uppdraget är på heltid med beräknad start omgående och kommer att pågå till slutet av juli, med eventuellt möjlighet till förlängning. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med just Din ansökan!

Om tjänsten
IUFRO World Congress 2024 är världens största kongress runt forskning och utveckling inom skogsfrågor. Den äger rum vart femte år och den 23-29 juni nästa år anordnas den i Stockholm med Norden och Baltikum som värdar och med fem tusen förväntade delegater. Här möts forskare, beslutsfattare, näringsliv, myndigheter, NGOs och intressenter och för att utbyta kunskap och sätta agendan för den globala forskningen för de kommande fem åren.
Kongressen anordnas av SLU tillsammans med IUFRO – International Union of Forest Research Organizations – och arbetet leds av ett sekretariat med 10 medarbetare baserat i SLU:s lokaler i Ultuna, Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektassistent kommer du att assistera sekretariatets chef och medverka vid uppföljning av anställdas delprojekt. Arbetet innefattar även att planera och koordinera ceremonier både inför och under kongressveckan. Dessutom kommer du att hantera relationer med externa partners.

Vem är du?
För att trivas i rollen som projektassistent tror vi att du är en person som får energi av att ge god service, till såväl kollegor som samarbetspartners. Ordning och reda är dina ledord och du trivs i en varierande roll där du får ta eget ansvar i ditt dagliga arbete och har förmågan att analysera, strukturera och prioritera rätt saker. Vidare vågar du ställa frågor, ta initiativ och självständigt föreslå lösningar på problem.

För att lyckas i rollen är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till med det som behövs. Slutligen uppskattar du ett arbete som innebär ett varierat tempo, och du kan i perioder hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.
Vi tror att du nyligen har tagit steget in på arbetsmarknaden och letar efter ett meriterande jobb, alternativt har andra meriterande erfarenheter från organisationer eller föreningsliv.

Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en assisterande roll
• Har erfarenhet av något större projekt eller evenemang som har krävt samordning av olika arbetsuppgifter och samarbete i grupp
• Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
• Har en god social kompetens och sätter ”laget” före ”jaget”
• Har goda kunskaper inom Teams, SharePoint, PowerPoint samt övriga Office-program
• Har en akademisk utbildning från universitet eller högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till statlig verksamhet i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 19
Om tjänsten
Vi söker dig som är en driven och erfaren ekonomiassistent för ett spännande uppdrag på en statlig verksamhet i Uppsala.
• omfattning: heltid, 100%
• start: så snart som möjligt
Vi söker någon som kan bistå verksamheten temporärt med ekonomiska arbetsuppgifter under en övergångsfas.

Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta i myndighetens lokaler i Uppsala. Viss möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med närmsta chef på plats hos myndigheten.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent på myndigheten kommer du att ingå i stödverksamhetens team som består av ekonomi-, HR-, forskarutbildning- och kursadministration och i nära samarbete ge stöd och service till ledning och personal i verksamheten.

I rollen kan nedan beskrivna arbetsuppgifter förekomma:
• löpande redovisning
• kund- och leverantörsreskontra
• omföringar
• rekvisitioner
• reseräkningar
• utlägg
• uppföljningar
• återrapportering till externa finansiärer.

Vem är du?
För att kunna vara aktuell för rollen så behöver du som söker uppfylla nedan angivna krav:
• relevant universitets- eller högskoleexamen eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning, ekonomiarbete inom universitet/högskola, samt erfarenhet av ekonomisystemen Raindance, Primula och W3D3.

Arbetsuppgifterna kräver god förmåga till självständigt arbete, noggrannhet, ansvarstagande, initiativ- och prioriteringsförmåga. Vi ser även att du har god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och är serviceinriktad.

Stämmer ovan in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen. Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Uppsala Kommun rekryterar Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Feb 12
Är du en van ledare som gillar att samordna och utveckla processer och medarbetare? Gillar du att ha överblick och fatta beslut som för verksamheten framåt? Vill du leda, utveckla och samordna redovisningsfrågor inom Uppsala kommun och kommunkoncern? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som redovisningschef!

Uppsala kommun rekryterar nu en Redovisningschef som vill driva utvecklingsarbetet framåt i kommunen. Du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att uppnå resultat och göra en positiv inverkan.

Det här är en tillsvidareanställning hos Uppsala kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Uppsala kommuns redovisningsteam redan idag.

Om tjänsten
I rollen som redovisningschef har du en central roll i att säkerställa efterlevnad av både kommunala redovisningslagar (KL, LKBR, RKR) och privata sektorregler (ÅRL, BFL och Bokföringsnämndens K3-regelverk) i Uppsala kommunkoncern.

Du leder redovisningsenheten på drygt 30 medarbetare. Av dessa har du direkt personalansvar för tio personer varav en är gruppchef med ansvar för övriga medarbetare. Du rapporterar till kommunens ekonomidirektör och ingår i ekonomstabens gemensamma ledningsgrupp. Utifrån behov kan du även komma att företräda staben i verksamhetsövergripande referens-, arbets- och styrgrupper.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som redovisningschef så företräder du kommunen utåt mot revisorer och deltar i flera spännande externa nätverk. Du samverkar inåt i första hand mot ekonomichefer för nämnder och dotterbolag där du och redovisningsenheten ansvarar för de finansiella delarna av månadsrapportering, delårs- och årsbokslut. Dessutom har du ansvar för de löpande processerna inom områden som kund- och leverantörsredovisning, moms, skatt samt övrig redovisning.

I denna roll blir du både expert och beslutsfattare inom redovisningens komplexa områden och stöttar medarbetarna igenom coachning och vägledning. Du kommer även att företräda och svara på frågor av olika karaktär från media, allmänhet och kollegor.

Eftersom Uppsala kommun är en stor och politiskt styrd organisation med många dotterbolag och nämnder så kommer du även arbeta med ärendehantering till styrelser och nämnder med ansvar för både innehåll och föredragning samt löpande rapportering till externa parter så som SKR, Skatteverket, Bolagsverket, SCB och EU-myndigheter.

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som har universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har gedigen erfarenhet från redovisningsarbete och gillar att vara fullt uppdaterad kring gällande lagstiftning liksom rekommendationer från RKR, bokföringsnämnden och de internationella standarder dessa utgår från. Vi ser även att du har tidigare ledarskapserfarenhet och trivs i den typen av roll. Vidare så är det meriterande om du har arbetat i revisionsbranschen samt har tidigare vana från arbete i ledningsgrupp, gärna i en större organisation.

Arbetet kräver att du har mycket goda/djupa kunskaper kring redovisningslagstiftning och tillämpad redovisning inklusive skatt och moms. Det är även viktigt att du har erfarenhet av att använda vanliga administrativa system och kontorsapplikationer.

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig som kan driva förändringar och leverera resultat. Du är också lyhörd och har god samarbetsförmåga för att effektivt arbeta med olika intressenter, kollegor och medarbetare. Med din goda kommunikationsförmåga är du skicklig på att engagera och motivera ditt team. Du är pedagogiskt lagd och tar gärna utmaningen att övertyga andra yrkesgrupper om vikten av att följa regler. Dessutom är du kapabel att fatta beslut baserat på tillgänglig information och agera snabbt och effektivt. Som ledare är du skicklig på att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Slutligen har du förmåga till helhetssyn och kan se frågor i ett större perspektiv.

Om verksamheten
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Ansök nu

Uppsala Bostadsförmedling rekryterar Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 9
Vill du vara med och göra bostadssökande tryggt och enkelt? Drivs du av att ta ansvar för att utveckla moderna applikationer och leverera hög kvalitet? Är du en erfaren systemutvecklare med en stark förmåga att förstå och lösa tekniska utmaningar? Då är detta tjänsten för dig.

Uppsala bostadsförmedling rekryterar en systemutvecklare som vill vara med och kontinuerligt vidareutveckla bolagets applikationer och webbplats för att möta morgondagens behov. På Uppsala bostadsförmedling värdesätts trivsel, öppenhet och ärlighet på arbetsplatsen. Du blir en del av ett engagerad team som står inför spännande utmaningar. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en dynamisk kultur.

Det här är en tillsvidareanställning hos Uppsala bostadsförmedling, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Uppsala bostadsförmedlings-teamet redan idag.

Om tjänsten
Som systemutvecklare kommer du att ingå i ett väl tvärfunktionellt team bestående av fem andra systemutvecklare, samt UX/UI-designer, digitaliseringschef, verksamhetsutvecklare och analytiker. Teamet har närvaro både i Uppsala och Malmö hos Boplats Syd. Tillsammans fokuserar ni på att skapa och optimera tekniska lösningar för att leverera högpresterande och användarvänliga system, både internt och externt. Det är en spännande möjlighet för dig som vill vara med och bidra till utvecklingen av nya och innovativa lösningar.

Under 2024 driver teamet ett omfattande projekt för att modernisera och förbättra användarupplevelsen på Uppsala Bostadsförmedlings externa webb och Boplats Syds externa webb, inklusive 'Mina Sidor'. Projektet fokuserar på att uppdatera designen och funktionaliteten för att möta moderna behov och öka användarnas engagemang. Samtidigt säkerställs tillgänglighet enligt riktlinjer, medan innovation och vidareutveckling av produkten prioriteras.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som systemutvecklare kommer du att ha ansvaret för att utveckla och optimera programvaran för Uppsala bostadsförmedling och Boplats Syd genom C# och .NET. I din roll kommer du också att arbeta med databaser och hantera förfrågningar från API-kunder. Att integrera och förstärka systemets säkerhet, identifiera prestandaförbättringar och erbjuda teknisk support för användare kommer vara viktiga delar av ditt ansvarsområde. Dessutom kommer du att skriva teknisk dokumentation för både design och kod. Aktivt deltagande i planering och genomförande av utvecklingsprojekt, användarutbildning samt säkerställande av höga kvalitetsstandarder för koden och programvaran kommer vara centrala inslag i din roll.

Vem är du?
För att trivas i rollen som systemutvecklare söker vi dig med en relevant utbildning alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser att du har erfarenhet av systemutveckling inom C# och .NET. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att jobba med relationsdatabaser t.ex. MS-databaser. Om du har erfarenhet av versionshantering med Git, molnplattformar (Azure eller AWS), testning, fullstackutveckling eller Javascript-ramverk (React eller Angular) ser vi det som starkt meriterande. Kompetenser inom IT-säkerhet för publika tjänster samt erfarenhet av mikrotjänster är också meriterande.

Vi söker en flexibel och kreativ lagspelare med förmåga att snabbt anpassa sig till förändringar och hantera prioriteringar. Att vara innovativ och bidra med förslag för att förbättra teamet och produkterna är något du värdesätter. Du är självgående, noggrann samt tar eget ansvar och initiativ. Din samarbetsförmåga är hög, och du trivs med att arbeta teamorienterat. Att dela med dig av din kompetens är en självklar del av din vardag, och du är van att förankra och diskutera olika lösningsförslag.


Om verksamheten
Vi på Uppsala Bostadsförmedling är dedikerade till att förmedla hyresrätter från både privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen för att främja en långsiktig och hållbar utveckling. Genom vår digitala förmedlingstjänst strävar vi efter att göra bostadssökandet tryggt och enkelt. Vi agerar som länken mellan bostadssökande och hyresvärdar, samlande alla lediga hyresrätter på ett ställe för att underlätta för både sökande och värdar.

Vi är ett helägt kommunalt aktiebolag med en politiskt sammansatt styrelse. Vi ingår i den kommunala bolagskoncernen Uppsala Stadshus AB. Uppsala Bostadsförmedling har haft en spännande resa sedan bostadsförmedlingen startade 2016 och består nu av cirka 30 medarbetare. Våra medarbetare utgör vår mest värdefulla tillgång, och det är av största vikt för oss att du trivs i vår organisation. Vi är övertygade om att en medarbetare som känner sig nöjd och i balans är en framgångsrik medarbetare.

Vi skapar en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framgångsrika utveckling. Hos oss får du flexibilitet i arbetslivet och möjlighet till distansarbete, vilket ger dig utrymme att balansera arbete och privatliv. Dessutom erbjuder vi en friskvårdstimme i veckan och ett generöst friskvårdsbidrag för att främja din hälsa och välbefinnande. På Uppsala Bostadsförmedling har vi även något som heter "innovation day", en heldag varje månad då du får ägna sig åt något nytt eller fördjupa dig inom redan bekanta områden.

Sedan 2021 har Uppsala Bostadsförmedling samarbetat med den regionala bostadsförmedlingen i Skåne – Boplats Syd. Samarbetet har lett till en rad förbättringar i vårt förmedlingssystem med syfte att effektivisera förmedlingsprocessen. Idag delar och förvaltar vi förmedlingssystemet i gemensam regi. Tillsammans med Boplats Syd har Uppsala bostadsförmedling ett egenbyggt förmedlingssystem med tre applikationer; det egna interna verktyget för bostadsförmedling, Hyresvärdsportal där hyresvärdar arbetar med objekten samt varsin extern webb, bostad.uppsala.se och boplatssyd.se, med ”Mina Sidor” där bostadssökande kan registrera sig och söka bostäder.

Ansök nu