Uppsala: Administratör till kommunal verksamhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till kommunal verksamhet i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Har du administrativ erfarenhet och arbetat med registrering i digitala system, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till en kommunal verksamhet i Uppsala, uppdraget förväntas starta omgående och preliminärt pågå till och med 31 maj. Omfattningen väntas vara en 100% av en heltid. Arbetet sker på plast i kundens lokaler i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör arbetar du med administrering och registrering i digitala system. Arbete sker bland annat i Microsoft 365, och det förkommer mycket kommunikation i arbetet. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av att arbeta som administratör

- Erfarenhet av att arbeta med registrering i digitala system

- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365

- God system- och datorkunskap

- Erfarenhet av administrativa uppgifter i en myndighet eller liknande kommun

- Läsa, skriva och tala svenska mycket bra

Meriterande

- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet

- God samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt

- Bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet och sätter gärna i gång aktiviteter för att uppnå resultat

- Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 13/2

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Mångfacetterad administratör (föräldravikariat)

Läs mer Feb 22
Är du den berömda spindeln i nätet? Vi söker dig som är lösningsorienterad och är noga med detaljer men inte fastnar i dem. Du trivs med att arbeta proaktivt och är som gladast när du märker att ditt jobb gör skillnad. Är detta du? Då ser vi gärna att du söker tjänsten som administratör på Livsmedelsverket!Enheten för verksamhetsstöd för kontrollen
Vi är idag femton anställda och våra närmaste kollegor är veterinärer och inspektörer som arbetar med gränskontroll och de livsmedelsanläggningar Livsmedelsverket har kontrollen över. Avdelningens uppdrag är att bedriva offentlig livsmedelskontroll och säkerställa att vi har säker mat och att ingen fuskar. Vi finns även vid Sveriges fem gränskontrollstationer för att kontrollera importen av livsmedel.


Arbetsuppgifter
Du arbetar främst mot en specifik enhet med fokus på att avlasta tre teamchefer med deras administrativa uppgifter. Dina uppgifter rör sig om allt från att hålla koll på personalens hyrbilar till beställningar av olika slag. Du kommer utföra enklare handläggning samt annat stöd till cheferna och uppgifterna varierar över tid. Du kommer även skapa och uppdatera utbildningar och handböcker i verktyget InfoCaption, ta fram månadsstatistik samt uppdatera mallar för vårt systemstöd.

Vi arbetar kontinuerligt med förbättringar och det är viktigt att du är trygg med och positiv till förändringar i ditt dagliga arbete. Dina dagliga arbetsverktyg är MS Office, Public 360, Agresso, Episerver, InfoCaption och Adobe Acrobat samt vårt egna systemstöd för kontrollen.

Till stöd har du kollegor med sakkunskap men du behöver vara självgående och drivande. 

Din profil
Vi söker dig som kan vara en kompetent avlastning till teamcheferna. Du är trygg i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Du vågar säga till när något behöver förbättras, du ser behoven och du hittar lösningarna. För att passa i rollen behöver du vara intresserad av att lära dig vad livsmedelskontroll handlar om eftersom hela vårt uppdrag utgår från lagstiftningen.

Du har gymnasieexamen och minst fem års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i närtid eller annan relevant erfarenhet. Då du kommer kommunicera internt och externt behöver du ha en mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift i det svenska språket. Vi ser gärna att du har vana från diarieföring. Har du dokumenterad erfarenhet från en liknande roll ses det som meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du intresserad av ditt arbete och ser det som självklart att förstå sammanhanget i det du gör i relation till vår verksamhet. Du är en positiv person som samarbetar väl samt förstår vikten av ett professionellt bemötande i din roll som statstjänsteman. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I ditt personliga brev vill vi gärna att du berättar varför just du passar för tjänsten. Ge gärna exempel!

Välkommen att kontakta oss 
Om du vill arbeta i en stimulerande arbetsmiljö där du bidrar till Livsmedelsverkets viktiga arbete för säker mat och dricksvatten så kan vi erbjuda dig en modern aktivitetsbaserad arbetsplats i Uppsala Science Park. Friskvårdsbidrag, flextid och många trevliga kollegor är bara några få exempel på vad du erbjuds hos oss!

Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Wennås eller administratör Mikaela Ihregren. Representant för Saco-S är Ilie Ghenghea och för ST Annie Gozzi. Samtliga nås via vår växel 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2024-03-17. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/00616. Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Placeringsort Uppsala

Tillträde: 1 juni 2024, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för livsmedelskontrollen/Enheten för verksamhetsstöd för kontrollen

Anställningsform: Föräldravikariat 1 juni 2024 - 31 augusti 2025

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Verksamhetshandläggare

Läs mer Jan 29
Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans bistånds- och utvecklingsaktör.

Genom effektivt katastrofarbete, långsiktigt utvecklingsarbete och globalt påverkansarbete arbetar vi tillsammans med partners över hela världen för att rädda liv, förändra liv och förändra världen. Act Svenska kyrkan har cirka 100 anställda i Uppsala och runt om i Sverige finns tusentals engagerade i församlingar och stift. Globalt, framför allt i Afrika, Asien, Latinamerika och Mellanöstern finns utsända medarbetare och långsiktiga partnerskap med lokala kyrkor, civilsamhällesorganisationer och gräsrotsrörelser. Detta ger oss en unik möjlighet att nå människor i utsatta situationer, människor som få andra når. Svenska kyrkan är medlem i Action by Churches Together (ACT) som är en global allians för kyrkor och kyrkorelaterade organisationer. Act Svenska kyrkans finansierar sin verksamhet främst genom gåvor och institutionella medel från Sida och EU. 2022 var den totala omsättningen c:a 450 miljoner kronor.

Act Svenska kyrkan söker nu en verksamhetshandläggare

Vår verksamhet
Inom ramen för vår organisationsstruktur bedrivs verksamheten i självorganiserande och multifunktionella team. Tjänsten som verksamhetshandläggare är placerad i enheten för Ekonomi och Internkontroll, som är en del av Act Svenska kyrkans sektion för Ekonomi, Lednings-, och Verksamhetsstöd. Sektionen ansvarar för att stödja och kvalitetssäkra verksamheten, i enlighet med Act Svenska kyrkans uppdrag, den strategiska planen, avtalskrav och åtaganden gentemot partners.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetshandläggare har du mycket omväxlande uppgifter. Du ingår i ett team som ansvarar för dokumenthantering. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att dokumentation och arkivering av verksamheten sker på ett systematiskt och korrekt sätt. Du säkerställer att rutiner kopplade till avtalshantering följs och är behjälplig vid frågor från verksamheten. Du arbetar även med samordning av internutbildningar samt ger stöd till systemförvaltning. Du bidrar till verksamhetens övergripande processer och arbetsflöden: budget, verksamhetsplanering, rapportering, uppföljning samt övriga interna processer som definierats i sektionens uppdrag och styrkarta. Övrigt administrativt stöd till verksamheten och sektionen kan förekomma. 

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom administration eller ekonomi, eller erfarenhet som bedöms motsvarande. Du är en van administratör och en god pedagog, har mycket god datorvana samt ett naturligt intresse för teknik. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du har lätt för att samarbeta med människor från olika bakgrunder.

Erfarenheter från internationellt arbete samt kunskaper i spanska är meriterande.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. https://www.svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund

Vi erbjuder
Tjänsten är tillsvidareanställning med provanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta enhetschef Anna Lindkvist via mejl, anna.lindkvist@svenskakyrkan.se
Fackliga företrädare, Edit Skarke, Akavia och Andreas Sandberg, KyrkA.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan senast den 15 mars 2024.

Vi hanterar ansökningar löpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut. 

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ansök nu

Avdelningssekreterare för kirurgavdelning 70 C

Läs mer Feb 22
Verksamhetsområde kirurgi och urologi

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Verksamhetsområde Kirurgi
Vi har ca 400 anställda fördelade på mottagningar, vårdavdelningar och medicinska sektioner. En stor del av vården består av riks- och regionpatienter som remitterats för högspecialiserad utredning och behandling. Vi är en forskningsintensiv klinik i nära samarbete med Uppsala universitet.

Vår verksamhet
Kirurgavdelning 70C är en av tre avdelningar som ingår i verksamhetsområde kirurgi. Hos oss bedrivs högspecialiserad, kirurgisk vård med inriktning transplantationskirurgi, lever/pankreas- och esofagus/ventrikelkirurgi. Största delen av vår verksamhet är planerad men vi bedriver också en viss del akut och subakut vård med direktintag till avdelningen från våra samarbetsregioner.

Till avdelningen hör också transplantationsmottagningen, dit våra patienter kommer på utredningar och återbesök inför och efter transplantation. Mottagningen bemannas till viss del av personal från avdelningen. Avdelningen har 20 vårdplatser som bemannas av ett stort och engagerat team av sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, chefer, dietister, fysioterapeuter och farmaceuter. Vi arbetar med patienten i fokus och du får ett spännande arbete där du möter patienter i olika åldrar och situationer och är med och gör skillnad i deras liv.

Ditt uppdrag
Vi söker nu dig som vill vara en del av verksamhetsområdets administrativa team och arbeta som avdelningssekreterare på vår avdelning. Som avdelningssekreterare är du vårt ansikte utåt och spindeln i nätet. Du är centralt placerad på avdelningen och samarbetar med alla yrkeskategorier som finns på och omkring avdelningen.

Arbetsuppgifterna är varierande, allt från ekonomiregistrering, ta emot samtal, boka transporter både inom sjukhuset såväl utanför. Du arbetar också med en del av väntelistan på sektionen lever- pankreas med att kalla patienter till endoskopiska ultraljud och PTC-byten. Som avdelningssekreterare arbetar du 100% dagtid måndag-fredag.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant vårdutbildning för tjänsten såsom undersköterska eller sjuksköterska med erfarenhet av kirurgisk vård. Förkunskap om lever- pankreas, esofagus- ventrikel och/ eller transplantationskirurgi är meriterande, men är inget krav.

Du är en person som är självständig och flexibel. Du gillar att planera, organisera och prioritera men också att omprioritera vid snabba förändringar. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta med ett varierande arbetstempo och utvecklande arbetsuppgifter. Vi ser att du är en ansvarstagande och positiv kollega som bidrar till ett gott arbetsklimat. I denna tillsättning kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba hos oss/karri?rwebben/F?rm?nsbroschyr Region Uppsala_2019.pdf).

Vill du veta mer?
Tillförordnad avdelningschef Victor Back, 018- 6114517, victor.back@akademiska.se
Facklig kontaktperson för Kommunal kan nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi rekryterar fortlöpande under ansökningstiden.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Administrativ koordinator

Läs mer Feb 14
Gemensamma verksamhetsstödet
Till avdelningen för infrastruktur (Infra) söker vi nu en administrativ koordinator som tycker om när arbetsuppgifterna är omväxlande.
Om jobbet
Den administrativa koordinatorns huvudsakliga uppgifter består i att analysera, genomföra, koordinera och utveckla avdelningens administrativa arbete som omfattar: processer, verksamhetsmål och styrdokument, ledningssystem och rutiner samt utredningar inom avdelningens verksamhetsområden. Det kan handla om behov, inriktning och kvalitet av tjänster samt handläggning och dokumentation av olika beslut och övrigt verksamhetsutvecklingsarbete.

I arbetsuppgifterna ingår även att stödja chefen för Infra i avdelningens övriga administrativa arbete. Du medverkar i olika grupperingar inom universitetet, handlägger och dokumenterar ärenden från dessa samt kommunicera frågorna till verksamheten.

Din bakgrund 
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning för arbetsuppgifterna eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har också erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling, utredningar och analyser, helst i en myndighet eller i en större organisation. Du är öppen och kan kommunicera och skapa goda relationer. I övrigt krävs att du är strukturerad, noggrann, målinriktad och att du kan jobba såväl självständigt som i grupp. 

Du ska dessutom:


• behärska svenska språket i tal och skrift
• ha goda kunskaper i engelska
• ha goda kunskaper i MS Office, främst Excel
• ha en god känsla för stöd och service 

Det är meriterande om du har:


• arbetat med processer, lednings- eller kvalitetssystem
• erfarenhet från universitet eller lärosäte
• erfarenhet av projektarbete

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Om oss
Avdelningen för infrastruktur, Infra, är en del av det centrala verksamhetsstödet vid Sveriges lantbruksuniversitet. Infra har till uppgift att tillhandahålla kostnads-effektiva, anpassade och väl fungerande servicetjänster både lokalt på våra huvudorter Umeå, Uppsala och Alnarp där vi är representerade, men även bidra till tjänsteutvecklingen för hela SLU. Övergripande hanterar avdelningen också lokalförsörjningsfrågor och hyresadministration samt vägleder och kompetensstödjer i miljö- och säkerhetsfrågor. Vi och våra medarbetare förväntas aktivt bidra till universitetets utveckling genom engagemang och initiativtagande. Infra har ca 120 medarbetare och omsätter årligen runt 110 Mkr.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-03-11.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ansök nu

Projektassistent till SLU

Läs mer Feb 23
Nytt
Vi söker nu en projektassistent till vår kund SLU i Uppsala. Är du serviceriktad och kan uttrycka dig väl i skrift? Då är detta rollen för dig!

Uppdraget är på heltid med beräknad start omgående och kommer att pågå till slutet av juli, med eventuellt möjlighet till förlängning. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med just Din ansökan!

Om tjänsten
IUFRO World Congress 2024 är världens största kongress runt forskning och utveckling inom skogsfrågor. Den äger rum vart femte år och den 23-29 juni nästa år anordnas den i Stockholm med Norden och Baltikum som värdar och med fem tusen förväntade delegater. Här möts forskare, beslutsfattare, näringsliv, myndigheter, NGOs och intressenter och för att utbyta kunskap och sätta agendan för den globala forskningen för de kommande fem åren.
Kongressen anordnas av SLU tillsammans med IUFRO – International Union of Forest Research Organizations – och arbetet leds av ett sekretariat med 10 medarbetare baserat i SLU:s lokaler i Ultuna, Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektassistent kommer du att assistera sekretariatets chef och medverka vid uppföljning av anställdas delprojekt. Arbetet innefattar även att planera och koordinera ceremonier både inför och under kongressveckan. Dessutom kommer du att hantera relationer med externa partners.

Vem är du?
För att trivas i rollen som projektassistent tror vi att du är en person som får energi av att ge god service, till såväl kollegor som samarbetspartners. Ordning och reda är dina ledord och du trivs i en varierande roll där du får ta eget ansvar i ditt dagliga arbete och har förmågan att analysera, strukturera och prioritera rätt saker. Vidare vågar du ställa frågor, ta initiativ och självständigt föreslå lösningar på problem.

För att lyckas i rollen är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till med det som behövs. Slutligen uppskattar du ett arbete som innebär ett varierat tempo, och du kan i perioder hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.
Vi tror att du nyligen har tagit steget in på arbetsmarknaden och letar efter ett meriterande jobb, alternativt har andra meriterande erfarenheter från organisationer eller föreningsliv.

Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en assisterande roll
• Har erfarenhet av något större projekt eller evenemang som har krävt samordning av olika arbetsuppgifter och samarbete i grupp
• Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift
• Har en god social kompetens och sätter ”laget” före ”jaget”
• Har goda kunskaper inom Teams, SharePoint, PowerPoint samt övriga Office-program
• Har en akademisk utbildning från universitet eller högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

HR-partner till Akademiska sjukhuset

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 15
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren senior HR-partner till Akademiska sjukhuset i Uppsala med start omgående och till och med 240831.

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-partner till Akademiska sjukhuset.

Du arbetar i ett gemensamt HR-team för Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping bestående av 24 HR-partners. Din huvudsakliga placering kommer att vara vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Teamet är en del av Region Uppsalas HR-avdelning som leds av HR-direktör och består av totalt 125 medarbetare. Avdelningen är organiserad i funktionsområdena Arbetsmiljö och hälsa, Lag och avtal, Kompetens och ledarskap, Analys och planering, Processtöd och utveckling samt Verksamhetsstöd. HR-avdelningens uppdrag är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Uppdraget avser starta omgående och beräknas pågå till 31/8-2024.

Tjänstgöringsgraden är 100%.

Mer information kan tillkomma vid telefonintervju.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-partner ansvarar för HR-stödet till ett eller flera verksamhetsområden och ingår i lednings- och samverkansgrupper med uppdrag att stötta chefsledet med kompetensförsörjning, personalärenden, arbetsrättsfrågor, rehabilitering, lönebildning, samverkan och systematiskt arbetsmiljöarbete.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har följande kompetenser och erfarenheter:

- Kandidatexamen inom relevant område gärna personalvetarprogrammet
- Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll

- Mycket god kunskap och erfarenhet kopplat till lag och avtal samt arbetsrätt

- Mycket goda kunskaper kring rehabilitering, förhandlingar samt arbetsmiljöfrågor

- Meriterande om man har kunskaper /erfarenheter av gällande kollektivavtal, i detta fall Allmänna bestämmelser


Vi söker dig som är duktig på att ta beslut och prioritera samt är bra på att bygga relationer och se behovet i verksamheten. Du bör vara trygg i din roll och delar gärna med dig av din kunskap. I din arbetsroll har du god förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa miljöer och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom hälso- och sjukvård.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-administratör i Uppsala

HR-assistent
Läs mer Sep 12
Har du en utbildning inom HR- området och erfarenhet inom en offentlig organisation? Då tror vi att det här är ett uppdrag för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget
Vi söker nu en HR-administratör, till vår kund i Uppsala detta är ett konsultuppdrag på 100% till och med 31 mars 2024. Arbetet sker på plats i kundens lokal i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kunden.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du ge stöd till HR-partner och HR-chef i administrativa uppgifter. Vidare kommer du arbeta med hantering av HR-avdelningens funktions brevlåda och administrativ hantering inför anställningar såsom anställningar- och sakkunnig prövningar. Administration kring LAS- och ATL-hantering, utdrag ut belastningsregister samt andra administrativa arbetsuppgifter.



Dina kvalifikationer

- Utbildning inom HR-området eller annan utbildning som är relevant

- Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter

- Aktuell erfarenhet av att arbeta i olika IT-system såsom Excel, Word

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Lätt för att formulera sig väl i både tal och skrift i det svenska språket

Erfarenhet av att arbeta i Heroma är meriterande

För att passa i denna tjänst ser vi att du tidigare har erfarenhet av att arbete i en offentlig organisation. Rollen kräver hög grad av serviceförmåga, flexibilitet och lösnings fokus. Mycket stor vikt vid personlig lämplighet.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-09-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-generalist till kund i Uppsala

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Feb 15
Har du tidigare arbetat med brett HR arbete och nu är redo för en ny utmaning? Då har du kommit rätt!

Om uppdraget

Vi söker en HR- generalist för ett konsultuppdrag till en kund i Uppsala som är verksam inom den kommunala sektorn.
Uppdraget startar 1 mars och preliminärt pågå till sista maj, finns möjlighet till förlängning.
Omfattningen är 100%.

Kundens HR funktion arbetar brett inom hela HR-området och ger ett verksamhetsnära
stöd till chefer inom alla HR-frågor som exempelvis rekrytering, arbetsmiljö/rehab, personalärenden, löneöversyn, medarbetarutveckling, tolkning av lagar/kollektivavtal, mm.
HR-funktion består idag av en HR-generalist, som organisatoriskt tillhör staben och
rapporterar till VD.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett omväxlande arbete då du kommer att stötta upp i alla olika delar av HR-arbetet. I arbetet ingår även ansvar för att utveckla HR-processer och ta fram rutiner och riktlinjer, bidra med HR-kompetens i olika utvecklingsfrågor, genomföra fackliga förhandlingar, mm.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter är;

- Rekrytering

- Ge konsultativt stöd åt chefer i HR-frågor

- Administration kring anställningar

- Genomföra lönekartläggning

Arbetet utförs både självständigt och i nära samarbete med befintlig HR-generalist.

Dina kvalifikationer

- Universitets/högskoleutbildning som personalvetare, beteendevetare eller likvärdigt.

- Kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor.

- Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete.

- Har haft egna ansvarsområden inom HR, inte enbart stöttat andra i exempelvis en administratörs- eller assistent-roll.

- Vana av att stötta chefer i HR-frågor

- Meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor eller fastighetsbranschen.

Som person ser vi att du är samarbetsinriktad och är van vid att arbeta självständigt och kan göra egna prioriteringar. Du har en kommunikativ förmåga och kan hantera känslig information på ett professionellt sätt. Vidare ser vi att du har en lösningsorienterad inställning; "om vi inte vet svaret på en fråga så tar vi reda på det".

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-02-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076-013 22 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR Chef till Region Uppsala med erfarenhet från akutsjukvård

HR-chef
Läs mer Feb 9
Nu söker vi för kunds räkning en HR chef med erfarenhet från akutsjukvården till ett uppdrag med start omgående och ca 3 månader.

Om uppdraget

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start omgående och ca 3 månader framåt. Uppdraget är på 100% och det finns möjlighet till distansarbete till viss del.

Du kommer att arbeta på HR avdelningen tillhörande Akutmottagningen vid Akademiska sjukhuset som tillhör Region Uppsala. Verksamheten kännetecknas av specialkompetens i handläggningen av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn inom ett flertal medicinska och kirurgiska områden. Enheten har drygt 120 anställda sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare.

Dina arbetsuppgifter

Då verksamheten under en period behöver lösa arbetet på HR avdelningen kommer du övergripande att arbeta som stöd till den ordinarie HR-chefen och bör ha kännedom om frågor som såväl sjukhusdirektören och HR funktioner på enheten samt löneöversyn.

Dina kvalifikationer

För rollen krävs följande kvalifikationer:

- Akademisk examen inom HR

- Minst 5 år som HR-direktör samt minst 2 år som HR- och kommunikationschef

- Erfarenhet som HR-direktör från Akutsjukvård

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Meriterande

- Erfarenhet från Agresso, Office 365, Heroma, Adato, MedControl

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24-02-15.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu