Uppsala: Administratör till kommunal verksamhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till kommunal verksamhet i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Har du administrativ erfarenhet och arbetat med registrering i digitala system, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till en kommunal verksamhet i Uppsala, uppdraget förväntas starta omgående och preliminärt pågå till och med 31 maj. Omfattningen väntas vara en 100% av en heltid. Arbetet sker på plast i kundens lokaler i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör arbetar du med administrering och registrering i digitala system. Arbete sker bland annat i Microsoft 365, och det förkommer mycket kommunikation i arbetet. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av att arbeta som administratör

- Erfarenhet av att arbeta med registrering i digitala system

- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365

- God system- och datorkunskap

- Erfarenhet av administrativa uppgifter i en myndighet eller liknande kommun

- Läsa, skriva och tala svenska mycket bra

Meriterande

- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet

- God samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt

- Bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet och sätter gärna i gång aktiviteter för att uppnå resultat

- Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 13/2

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Administratör butik

Läs mer Aug 28
Byggbeslag Lås & Säkerhet Uppsala söker nu en administratör till vår nyckelhantering Här får du möjligheten att lära dig verksamheten från grunden tillsammans med kollegor med hög kompetens inom området. Har du erfarenhet av administrativt arbete och gillar att ge bästa möjliga service? Om det stämmer in på dig – sök tjänsten redan idag! Vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Byggbeslag, som är rikstäckande levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter och byggprojekt. Här värnar alla om verksamheten och förslag välkomnas på hur företaget kan utvecklas vidare. Teamet är måna om varandra och har en kultur med högt i tak samt bra gemenskap. I denna roll kommer du arbeta med in- och utlämning av nycklar till hyresgäster och hantverkare.
Du kommer främst att bemöta kunder över disk, samt sköta administrationen kring nyckelhantering.
Teamet i butiken består av fem personer där nyckelhanteringen på två personer arbetar tätt tillsammans.
DU ERBJUDS
En trevlig arbetsplats med bra gemenskap
Arbetsuppgifter med bred variation
Goda möjligheter för individuell utveckling

ARBETSUPPGIFTERSom administratör kommer du arbeta i en serviceinriktad roll med nyckelhantering till olika kunder.
I dina arbetsuppgifter kommer följande ingå:
Hantering av nycklar, både lån, samt vid av/inflytt i lägenheter.
Ta emot kunder i butik
Svara på mejl och telefon
Administration kring nyckelhantering
Vara behjälplig i projekt med förberedelse av nycklar, taggar, kvittenser m.m.
Öppning och stängning av butiken
Ansvar för att rutiner inom ansvarsområdet följs

VI SÖKER DIG SOM
För att trivas i jobbet bör du vara strukturerad och lösningsorienterad som person. Du gillar kundmötet och att ge en så bra kundservice som möjligt i olika situationer. Du kan beskriva dig själv som utåtriktad, nyfiken och intresserad av att lära nytt. Du uppskattar att jobba med varierande arbetsuppgifter och är bekväm med att arbeta både ensam och i team. Att det stundtals förekommer ett högt tempo passar dig perfekt.
Har en avslutad gymnasieutbildning
Har erfarenhet av att ge service
Har god datavana
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder och medarbetare
Du får inte förekomma i belastningsregistret.

Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid / Vikariat – hösten 2025
Sista ansökningsdag är 18 september

Ansök nu

Spontanansökan inför kommande uppdrag inom administration

Läs mer Sep 4
Är du ute efter en ny utmaning inom administration?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom administration för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Planering och organisering
• Ansvara för telefon
• Konferens- och resebokningar
• Mötesdokumentation
• Allmän administration
• Reseadministration
• Posthantering
• Protokollföring
• Diarieföring
• Rapportskrivning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta inom administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område ser vid det som väldigt meriterande. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är ambitiös, strukturerad, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom administration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Underhållsledare till Vattenfall!

Läs mer Sep 5
Vattenfall söker en engagerad underhållsledare för att delta i projekt för byte av elmätare. Rollen erbjuder en unik möjlighet att ta ledningen i planeringen och organiseringen av underhållsverksamheten, samtidigt som du har en nära kontakt med tekniker och kunder. Om du är en driven och kommunikativ person med erfarenhet inom administration, är detta din chans att vara med och forma framtidens hållbara energilösningar. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Nu finns chansen att kliva in i händelsernas centrum där du får vara med och påverka för ett fossilfritt samhälle, samtidigt som du bidrar till ett mycket samhällsviktigt arbete! På Vattenfall blir du en del av ett stort, väletablerat bolag med stora utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Vattenfall är ett företag med en stark säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är i fokus. Vi söker nu efter dig som vill vara med på resan att fortsätta säkerställa eldistributionen i samhället och som vill gå in i rollen som underhållsledare hos Vattenfall.

Denna tjänst sträcker sig fram till och med december 2024, men där möjligheter finns att fortsätta vidare inom Vattenfall efter projektets slut. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall under tiden.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Professionals Nord.

Arbetsuppgifter
I rollen som underhållsledare hos Vattenfall ansvarar du över uppdrag från start till mål så att resultat levereras enligt överenskommelse och avtal. Din huvudsakliga uppgift kommer b.la. vara att planera, leda, följa upp och avrapportera kring nätanslutningar. Med fokus på administrativt arbete och kundrelationer kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga och effektiva arbetsprocesser samt att tillhandahålla enastående service till våra kunder.

Det är viktigt att du trivs i en administrativ roll och är van att hantera flera mindre ärenden samtidigt, men även att du har ett intresse och förståelse för de tekniska delar som arbetet innehåller.

Vi söker dig som
Vill ha ett utvecklande arbete där du leder, planerar och driver igenom uppdrag inom eldistribution på en väldigt givande arbetsplats. Du har ett högt kundfokus och kvalitet genomsyrar alltid ditt arbete. Vidare ser vi att du har:

• En administrativ förmåga
• Tidigare erfarenhet av att jobba inom data- och ärendehanteringssystem
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift

Utöver detta tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer att trivas i rollen hos Vattenfall. I denna roll söker vi dig som arbetar strukturerat och flexibelt då det stundtals förekommer hektiska situationer som kräver fokus och möjlighet att planera om. Vi ser även att du har lätt för att ta initiativ, inte räds många olika kontaktytor och trivs i samarbete med både kunder och kollegor. Vidare är du en ansvarstagande ledare som agerar affärsmässigt med en stark servicekänsla och stort engagemang för dina uppdrag.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Uppsala
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Adrianzon

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#underhållsledare #schemaplanering #administratör #kommunikation

Ansök nu

Vårdkoordinator till Barnonkologen

Läs mer Sep 4
Verksamhetsområde Akademiska Barnsjukhuset

Små hjärtan behöver stor omtanke! Vi är ett litet sjukhus i det stora och det är just i det lilla som vår storhet bor. För här ryms all kompetens ett sjukt barn kan behöva, ett gott samarbete, respekt och omtanke. Vi erbjuder en riktigt bra introduktion för dig som är ny och många intressanta möjligheter till utveckling. Här finns också oväntat mycket glädje i det som ibland är mycket svårt. Vi tar hand om barnen och deras familjer, och vi tar hand om varandra – för vi vet att vi gör ett så mycket bättre jobb tillsammans!

Vår verksamhet
Barnavdelningen för blod och tumörsjukdomar är en vårdavdelning för barn i åldrarna 0-18 år med tillhörande dagvård och mottagning. Vi bedriver högspecialiserad barnonkologi och är ett av Sveriges fyra kompletta barncancercentra och tar emot patienter för utredning, diagnos och behandling från hela regionen. Till verksamheten hör även en forskningsdel. Vi har bra möjligheter till utbildning och fortbildning.

Ditt uppdrag
Som vårdkoordinator kommer du att vara vårt ansikte utåt, och hjälpa patienter och besökare till rätta. Du kommer att vara ”spindeln i nätet” både på vår enhet och gentemot vår samarbetspartner på sjukhuset och i vår region. Tillsammans med enhetens 2 vårdkoordinatorer kommer du att:

• Ha kontakt med patienter och andra vårdgivare.
• Boka, samordna och kalla alla patienter till avdelning, mottagningen och dagvården
• Registrera i patientjournal och övriga vårdsystem
• Boka patienthotell, tolk och patienttransporter
• Vårdkoordinator i Orbit
• Ekonomiregistrering
• Bemanna receptionen
• Beställa kontorsmaterial

Dina kvalifikationer
Erfarenhet av administrativt arbete i vården. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Kunskaper i Officepaket, och Cosmic är en stor fördel.

Din kompetens
Du bör ha en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt men ändå kunna hålla fokus. Det är viktigt att du vill arbeta för ett positivt arbetsklimat och att du har en god samarbetsförmåga och tar stort ansvar för dina uppgifter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder tillsvidareanställning. Vi intervjuar löpande under ansökningstiden så tjänsten kan tillsättas under ansökningstid. Inför tillsättning tas utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Karin Johansson, 018-6119319

Facklig kontaktperson
Kommunal Gustav Westerholm, 072-5155490

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Forskningsassistent

Läs mer Aug 29
Forskningsassistent
Vill du arbeta med forskning, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som forskningsassistent på Uppsala universitet.

Juridiska fakulteten i Uppsala är Nordens äldsta juridiska fakultet och fanns redan när universitet grundades år 1477. Här finns en utbyggd och väl ansedd grundutbildning och forskarutbildning. Vid fakulteten finns Juridiska institutionen, där omkring 200 personer har sin anställning.

Arbetsuppgifter 
Som forskningsassistent har du kontakt med projektledaren för den juridiska delen, docent Santa Slokenberga. Du bistår projektledaren i arbetet med juridisk forskning och projektets administration. Det inkluderar ansvar för att stödja projektet genom att genomföra noggrann juridisk analys av lagstiftning, rättspraxis och andra juridiska dokument. Du kommer också att hjälpa till med att förbereda relevanta juridiska dokument, skrivelser, rapporter och vetenskapliga artiklar, och se till att all information är korrekt och uppdaterad.

Kvalifikationskrav
Sökande ska ha demonstrerat förmåga att genomföra juridisk forskning av god kvalitet och förbereda publikationer. Intresse för och kunskap inom medicinrätten, EU-rätten och mänskliga rättigheter. Goda kunskaper i engelska krävs. Du bör ha god initiativförmåga samt en vilja och förmåga att samarbeta med flera olika personalgrupper.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Forskningserfarenhet i frågor som berör projektet och förmågan att kommunicera populärvetenskapligt är meriterande.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad, 10 månader. Omfattningen är 50 %. Tillträde 2025-01-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Universitetslektor Santa Slokenberga,
e-post: santa.slokenberga@jur.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 20 september 2024, UFV-PA 2024/2747.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Uppsala parkering

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 6
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom som kan axla ansvaret för rapporter, budget och arbete med affärsplan!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i i slutet av augusti och fram till årsskiftet. Tjänsten har en omfattning på 80-100% med lite variation beroende på månader och framförallt en utplaning mot december. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Uppsala och det kommer finnas möjligheter till att sköta uppdraget på distans men inleds med fysisk närvaro under introduktionen. Du kommer att arbeta med en arbetsgrupp som controllers, bokföringsansvarig, administratör bland annat.
Uppsala parkering förvaltar all parkering på allmän gatumark i Uppsala kommun. Bolaget driver även parkeringsanläggningar i Uppsala.
Då uppdraget börjar först i slutet av augusti kommer urval ske efter den 5e augusti så svar på din ansökan kommer efter den 5e. Du är välkommen att söka tjänsten redan nu!
Dina arbetsuppgifter
Ansvar för att ta fram rapporter till styrelsen med bl.a. uppföljning av kommunens fokusmål och uppdragsmål
Ansvar för arbetet med budget och riskanalys
Arbete med affärsplan
Uppföljning av Internkontrollplan
Vara delaktig i arbetet med årsredovisning



Dina kvalifikationer
Högskoleutbildad civilekonom med inriktning redovisning eller utbildning som bedöms likvärdiga
Mycket goda kunskaper i Word och Excel
3-5 års erfarenhet som Redovisningsekonom eller redovisningsansvarig
Goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt
Vi ser att du som person är kommunikativ både i tal som skrift. Du är samarbetsinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad.


Meriterande
Erfarenhet av att jobba i Hypergene


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom till Uppsala parkering

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 5
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom som kan axla ansvaret för rapporter, budget och arbete med affärsplan!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i i slutet av augusti och fram till årsskiftet. Tjänsten har en omfattning på 80-100% med lite variation beroende på månader och framförallt en utplaning mot december. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Uppsala och det kommer finnas möjligheter till att sköta uppdraget på distans men inleds med fysisk närvaro under introduktionen. Du kommer att arbeta med en arbetsgrupp som controllers, bokföringsansvarig, administratör bland annat.
Uppsala parkering förvaltar all parkering på allmän gatumark i Uppsala kommun. Bolaget driver även parkeringsanläggningar i Uppsala.
Då uppdraget börjar först i slutet av augusti kommer urval ske efter den 5e augusti så svar på din ansökan kommer efter den 5e. Du är välkommen att söka tjänsten redan nu!
Dina arbetsuppgifter
Ansvar för att ta fram rapporter till styrelsen med bl.a. uppföljning av kommunens fokusmål och uppdragsmål
Ansvar för arbetet med budget och riskanalys
Arbete med affärsplan
Uppföljning av Internkontrollplan
Vara delaktig i arbetet med årsredovisning



Dina kvalifikationer
Högskoleutbildad civilekonom med inriktning redovisning eller utbildning som bedöms likvärdiga
Mycket goda kunskaper i Word och Excel
3-5 års erfarenhet som Redovisningsekonom eller redovisningsansvarig
Goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt
Vi ser att du som person är kommunikativ både i tal som skrift. Du är samarbetsinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad.


Meriterande
Erfarenhet av att jobba i Hypergene


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör till kund i Uppsala

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 1
Har du gedigen arbetslivserfarenhet som administratör?Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren administratör till vår kund i Uppsala. Uppdraget ska påbörjas 2024-08-26och pågå till och med 2025-08-19. Det finns möjlighet till förlängning upp till ett år. Tjänstgöringsgraden är på 100 % och arbetet utförs under kontorstider. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Uppsala. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar i veckan, efter överenskommelse med kunden.
Referensuppdrag krävs för uppdraget.
Dina arbetsuppgifter
Som direktörsassistent utgör du i första hand ett kvalificerat administrativt stöd. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat mötesadministration både internt och med externa besökare samt planeringsdagar och dylikt. Du koordinerar, för minnesanteckningar och kommunicerar olika frågor och aktiviteter.Andra arbetsuppgifter som innefattar rollen:
Beredningar
Diarieföring
Kalenderfrågor
Inkommande mail till funktionsbrevlåda
Fakturahantering

Då flera frågor är myndighetsövergripande behövs ofta samverkan med flera delar av organisationen. I ditt arbete förväntas du agera med stor självständighet och hög integritet.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Relevant erfarenhet från liknande uppdrag vid statliga myndigheter

Vi sökeren ordningsam person med god struktur och god kommunikativ förmåga, liksom god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 4/7.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Livsmedelsverket i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 31
Har du erfarenhet avekonomiadministrativt arbete? I denna roll får du möjligheten att arbeta med detta på en stor förvaltningsmyndighet. Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker en ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag via Bemanniahos Livsmedelsverket.Uppdraget startar 5 augusti och pågår fram till 31 december 2024 med möjlighet till förlängning på ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du arbetar på Livsmedelsverkets kontor i centralaUppsalaunder kontorstider.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Arbete med löpande redovisning och bokföring
Arbete med huvudbokföring
Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl)
Kontering
Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
Arbete med leverantör- och kundreskontra
Delta i bokslutsarbete
Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar

Dina kvalifikationer
I denna roll behöver du hagod social kompetens och hög serviceanda. Du behöver även ha god samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till medarbetare med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Det är viktigt att ha godInitiativförmåga föratt leverera med god kvalitet samt vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut. Utöver detta krävs godförmåga att presentera och kommunicera information, följa instruktioner och procedurer,självständigt starta och avsluta en aktivitetsamt att kunnaanpassa sig ochreagera till förändring.
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
God data- och IT-vana
Erfarenhet av ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Erfarenhet av support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Erfarenhet av löpande operativt arbete inom ekonomienheten

Meriterande
Arbetat med likvärdiga uppgifter hos minst en (1) statlig myndighet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 juni 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072-175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Livsmedelsverket i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 7
Har du erfarenhet avekonomiadministrativt arbete? I denna roll får du möjligheten att arbeta med detta på en stor förvaltningsmyndighet. Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker en ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag via Bemanniahos Livsmedelsverket.Uppdraget startar 5 augusti och pågår fram till 31 december 2024 med möjlighet till förlängning på ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du arbetar på Livsmedelsverkets kontor i centralaUppsalaunder kontorstider.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Arbete med löpande redovisning och bokföring
Arbete med huvudbokföring
Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl)
Kontering
Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
Arbete med leverantör- och kundreskontra
Delta i bokslutsarbete
Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar

Dina kvalifikationer
I denna roll behöver du hagod social kompetens och hög serviceanda. Du behöver även ha god samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till medarbetare med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Det är viktigt att ha godInitiativförmåga föratt leverera med god kvalitet samt vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut. Utöver detta krävs godförmåga att presentera och kommunicera information, följa instruktioner och procedurer,självständigt starta och avsluta en aktivitetsamt att kunnaanpassa sig ochreagera till förändring.
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
God data- och IT-vana
Erfarenhet av ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Erfarenhet av support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Erfarenhet av löpande operativt arbete inom ekonomienheten

Meriterande
Arbetat med likvärdiga uppgifter hos minst en (1) statlig myndighet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 juni 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072-175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomichef till Uppsala Arenor och fastigheter

Ekonomichef
Läs mer Maj 28
Nu söker vi en trygg och erfaren ekonomichef till ett långt uppdrag på ett år med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående och ca 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Uppsala och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete till viss del.
Rollen som ekonomichef innebär att leda och fördela det löpande arbetet på ekonomiavdelningen och driva strategiska frågor på bolagsövergripande nivå. Det är viktigt att du har förståelse för det ekonomiska flödet.
I rollen ingår attarbeta brett inom bolaget, med många kontaktytor såsom ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Att skapa och vidareutveckla samt förvalta processer ingår också i denna roll. Som avdelningschef ansvarar du även för löpande förbättringsarbete, du identifierar och prioriterar utvecklingsområden tillsammans med medarbetare och kollegor i ledningsgruppen.Ekonomiavdelningen består av två enheter, redovisning och lön samt businesscontrollers som rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef arbetar du aktivt med businesscontrollers för att förbättra den ekonomiska rapporteringen och planering, inklusive budget och prognoser. Tillsammans med kollegor levererar ni bästa tänkbara stöd och service till bolagets affärsområden och ledningsgrupp i samtliga frågor inom ekonomi och lön. Business controllers rapporterar direkt till denna roll, samt enhetschef för redovisning och lön.I korthet sammanfattas dina arbetsuppgifter:
Ansvara för ekonomifrågor på bolagsövergripande nivå.
Arbeta nära övriga bolagsledningen i frågor som rör ekonomi och lönsamhet.
Rapportering till styrelse och övriga koncernen.
Du leder och fördelar arbetet på ekonomiavdelningen.
Du ansvarar för att utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen tillsammans med samtliga medarbetare.
Du driver utvecklingsarbete inom uppföljning och ekonomistyrning tillsammans med business controllers.

Dina kvalifikationer
För att axla rollen samt vara kvalificerad krävs att du har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande.
3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter.
Du är en trygg ekonom med erfarenhet som controller i botten.
Starka ledaregenskaper.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.

Som person ser vi att du är en trygg och utåtriktad ledare. Du har förmåga att se helheten och arbeta mot företagets mål genom att få med dig dina medarbetare. Vi ser även att du är strukturerad, organiserad och har god samarbetsförmåga.

Meriterande
Vi ser att det är meriterande om du arbetat med kommunal verksamhet tidigare i en liknande roll och gärna har erfarenhet som controller sen tidigare.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/5
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu