Uppsala: Ansvarig ekonomi och HR-administration

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ansvarig ekonomi och HR-administration i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Letsdeliverit är ett snabbväxande företag med flera bra år bakom oss och nu behöver vi förstärkning på kontoret! Vi letar efter dig med erfarenhet inom ekonomi och HR-administration och som är strukturerad, prestigelös och initiativtagande. Hos oss får du en bred roll med stort utrymme att själv påverka både dina arbetsuppgifter och oss som företag. Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa? Ansök redan idag, vi ser fram emot att välkomna vår nya kollega!
Om tjänsten
I denna roll blir du en nyckelspelare i vårt team och du får ett brett arbete med fokus på ekonomi och HR-administration. Du kommer att ansvara för operativa ekonomiuppgifter såsom bokföring, redovisning, budgetarbete, registervård, lön och analyser. Vidare ansvarar du även för HR-administration gällande exempelvis anställningsavtal, tidrapportering och dokumentation och du arbetar också med att skapa och utveckla processer, riktlinjer och rutinbeskrivningar.
Då rollen är ny hos oss och vi är ett prestigelöst företag med korta beslutsvägar kommer rollen att formas utefter din kompetens, ditt intresse och vår fortsatta utveckling. Du rapporterar till VD och arbetar i nära samarbete med produktionen, där du blir ett viktigt stöd gällande både strategiska och operativa beslut. Vi ingår i en koncern och därifrån har du gott stöd från bland annat ekonomichef gällande ekonomifrågor. Du har även externa kontakter med leverantörer, bank och revisor.
Om dig
För att lyckas i rollen tänker vi att du har erfarenhet av en liknande roll och är van vid att arbeta självständigt med olika typer av uppgifter inom ekonomi och HR-administration. Det är en fördel om du har erfarenhet från produktions- eller industribranschen. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god dator- och systemvana. B-körkort är ett krav.
Som person är du självgående, strukturerad och handlingskraftig. Du trivs i en flexibel roll där du har utrymme att ta egna initiativ, komma med förslag till förbättring och får hugga tag där det behövs, i stort som smått. Då du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt förväntas du även vara kommunikativ, pedagogisk och prestigelös.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Du är placerad på vårt nybyggda kontor på Grafikgatan i Uppsala, det finns möjlighet att jobba delvis på distans.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi och HR-administration
God svenska och engelska, i såväl tal som skrift
God dator- och systemvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet från produktions- eller industribranschen



Om arbetsgivaren - Letsdeliverit
Vi på Letsdeliverit Sweden AB har sedan 2016 jobbat med att positionera oss på marknaden som e-handlarens bästa vän. Vi erbjuder ett flertal varierade lösningar och upplägg inom tredjepartslogistik som vi skräddarsyr efter kundens behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiledare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiledare.

Ekonomiansvarig

Läs mer Sep 11
Under de senaste åren har vi på Uppsala Fastighetstjänst breddat vår verksamhet och växt rejält som företag samtidigt som vi lyckats behålla en familjär känsla i företaget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas. Nu söker vi en ekonomiansvarig som trivs i en roll med både operativt och strategiskt arbete.
Om oss och tjänsten
Som ekonomiansvarig hos oss får du en nyckelroll i vår verksamhet och blir ett viktigt stöd för ledningsgruppen i ekonomiska strategier och beslutsfattande. Du har det övergripande ansvaret för företagets ekonomi och arbetar såväl operativt som strategiskt över hela ekonomiområdet.
Arbetsuppgifter:
Verifikationer och fakturering
Löpande redovisning
Månads- och likviditetsrapportering
Utveckla ekonomiska rutiner och processer
Budgetering för respektive avdelning i samarbete med avdelningschefer
Förbereda inför och delta i bokslutsprocessen
Stötta verksamheten i ekonomiska frågor
Övergripande ansvar för lönehantering

Du driver ditt arbete självständigt och det finns stort utrymme att utveckla och påverka både ekonomiavdelningens och företagets fortsatta tillväxt. I ekonomiteamet ingår idag en deltidsanställd och en konsult, men självklart arbetar du nära hela organisationen. Du rapporterar till VD.
Om dig
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en bred roll inom ekonomi där liknande arbetsuppgifter har ingått. Du har djupa kunskaper inom redovisning. Vidare har du varit med i bokslutsprocessen och har grundläggande kunskap inom lön. Vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta i Fortnox. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten.
Som person ser vi att du är driven och självgående. Självklart är du strukturerad i ditt arbete och ser vikten av ordning och reda. Vi är en organisation som hjälper varandra när det behövs och för att trivas hos oss ser vi därför att du även är prestigelös och relationsskapande.
Övrig information
Tjänsten är på heltid tillsvidare, tillsättning snarast enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393 eller Anna Nord på 073-9816414.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Flerårig erfarenhet av en bred roll inom ekonomi där liknande arbetsuppgifter har ingått
Djupa kunskaper i redovisning
Deltagit i bokslutsprocessen
Grundläggande kunskap inom lön
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i Fortnox



Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett flerfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa.

Ansök nu

Financial Manager

Läs mer Aug 11
Är du driven och nyfiken med god kunskap om arbetet i ett finans team? Är du en lagspelare som söker efter nya spännande utmaningar?
Då har vi rollen för dig! Btwentyfour växer och vi söker nu en Finance Manager att leda vårt finansteam.
I rollen är du ett seniort stöd för teamet och det dagliga arbetet. Du fungerar som ett bollplank för CEO och kommer arbeta operativt såväl som strategiskt inom finansområdet och i teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde:
Planera, guida och leda finansteamet
Driva förbättringsarbete för rapportering av resultat och KPI:er
Driva effektivisering av rutiner, digitalisering, etc.
Controlling relaterade uppgifter så som analyser, prognoser och cashflow
Yttersta ansvaret för bolagets årsredovisningar och deklarationer



Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har upp till 5 års erfarenhet av liknande arbete i ett bolag med internationell koppling.
För att trivas i rollen behöver du ha en djup och bred kunskap inom redovisning och ha en förmåga att snabbt ta till dig ny information och sätta dig in i komplexa frågor där du måste kunna se saker ur ett helhetsperspektiv.
Personliga egenskaper:
Som person är du prestigelös och trivs att arbeta brett. Du är strukturerad, noggrann, analytisk och nyfiken.
Du trivs i en roll där du får ta ett stort ansvar för ditt arbete och skapa värde för teamet och organisationen samt att du besitter starka ledaregenskaper.
Vad erbjuder vi dig?
Att arbeta med globala affärspartners ger oss möjlighet att göra stor inverkan samtidigt som vi förblir ett sammansvetsat team. Btwentyfour startades som ett familjeföretag och oavsett hur många detaljhandelsjättar vi arbetar med så genomsyrar den varma, välkomnande och familjära känslan hela vårt företag. Vårt team är mycket skickligt, drivs av innovation och inspirerat av förändring. Vi är här för att göra skillnad, för att växa och ha kul medan vi håller på. Vi erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hybridarbete, bra tjänstepension och ett schysst friskvårdsbidrag.
Vi träffar kandidater löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen lockar!

Ansök nu

Financial Manager

Läs mer Jun 19
Är du driven och nyfiken med god kunskap om arbetet i ett finans team? Är du en lagspelare som söker efter nya spännande utmaningar?
Då har vi rollen för dig! Btwentyfour växer och vi söker nu en Finance Manager att leda vårt finansteam.
I rollen är du ett seniort stöd för teamet och det dagliga arbetet. Du fungerar som ett bollplank för CEO och kommer arbeta operativt såväl som strategiskt inom finansområdet och i teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde:
Planera, guida och leda finansteamet
Driva förbättringsarbete för rapportering av resultat och KPI:er
Driva effektivisering av rutiner, digitalisering, etc.
Controlling relaterade uppgifter så som analyser, prognoser och cashflow
Yttersta ansvaret för bolagets årsredovisningar och deklarationer



Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har upp till 5 års erfarenhet av liknande arbete i ett bolag med internationell koppling.
För att trivas i rollen behöver du ha en djup och bred kunskap inom redovisning och ha en förmåga att snabbt ta till dig ny information och sätta dig in i komplexa frågor där du måste kunna se saker ur ett helhetsperspektiv.
Personliga egenskaper:
Som person är du prestigelös och trivs att arbeta brett. Du är strukturerad, noggrann, analytisk och nyfiken.
Du trivs i en roll där du får ta ett stort ansvar för ditt arbete och skapa värde för teamet och organisationen samt att du besitter starka ledaregenskaper.
Vad erbjuder vi dig?
Att arbeta med globala affärspartners ger oss möjlighet att göra stor inverkan samtidigt som vi förblir ett sammansvetsat team. Btwentyfour startades som ett familjeföretag och oavsett hur många detaljhandelsjättar vi arbetar med så genomsyrar den varma, välkomnande och familjära känslan hela vårt företag. Vårt team är mycket skickligt, drivs av innovation och inspirerat av förändring. Vi är här för att göra skillnad, för att växa och ha kul medan vi håller på. Vi erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hybridarbete, bra tjänstepension och ett schysst friskvårdsbidrag.
Vi träffar kandidater löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen lockar!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till huvudkontoret i Uppsala!

Läs mer Dec 19
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att leda ekonomi & redovisningsbyråns arbete. Samt ansvara för, och utföra den dagliga administrationen med bokföring, Leverantörsreskontra, Löneadministration, rapportering till Fora/Collectum, betalningar, skatteredovisning, momsredovisning och du är systemansvarig för Fortnox.

I tjänsten ingår även resultatuppföljning av månadsrapportering samt årsrapporter.

Om dig
Som person är du handlingskraftig, självgående och prestigelös. Du är strukturerad och har god erfarenhet inom ekonomiområdet.

Det är meriterande om du arbetat med ekonomi, finansieringsfrågor och/eller inköp och inom restaurang.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en rolig och omväxlande tjänst där du ges möjlighet till stort eget ansvar. Din roll är viktig för oss och du kommer att ha ett nära samarbete med ägare och ledning. Vi har kollektivavtal med Visita/Unionen, erbjuder friskvårdsbidrag, rabatterade naprapatbesök och goda möjligheter till fortsatt personlig utveckling i ett expansivt företag.

Övrigt

Din arbetsplats är på plats på Huvudkontoret i Uppsala och du rapporterar till bolagets VD.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB .

Städchef

Städchef
Läs mer Feb 19
På Norrlandsgårdarna är vi stolta över att vara ett bostadsföretag där våra hyresgäster trivs. Vi har en intern städavdelning och på grund av en pensionsavgång söker vi nu dig som vill leda gruppen framåt. Vi har många medarbetare med lång erfarenhet som har jobbat länge hos oss och det gäller även städgruppen. Vill du utvecklas i ditt ledarskap och arbeta med en personalgrupp med kontinuitet? Då kan du vara rätt person för oss!
Om oss och tjänsten
På Studentvägen erbjuder vi studentboenden till Uppsalas studenter och vi strävar efter att våra bostäder ska vara en plats där man trivs under hela sin studietid. Vi är en verksamhet med engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster. Det bestånd där vi sköter städning består av 90 korridorer och drygt 1500 bostäder. Främst städar vi gemensamma utrymmen som korridorer, tvättstugor, kök och duschar men vi sköter även flyttstäd för studentrum.
Städavdelningen består idag av elva medarbetare på heltid och deltid. Som städchef ansvarar du för att planera, leda och driva din avdelning framåt. Tillsammans med ditt team utvecklar och säkerställer du effektiva rutiner i det dagliga arbetet. Du har fullt arbetsmiljö- och personalansvar. Det är också ditt ansvar att se till att personalgruppen kontinuerligt utbildas inom sitt område, vilket inkluderar ergonomi och hållbarhet. I din roll bedriver du utvecklingsarbete i syfte att förbättra och effektivisera avdelningens arbetssätt. Det förekommer även operativa arbetsuppgifter som tex rondering/kvalitetskontrollering, samtal med hyresgäster och att genomföra lägenhetsbesiktningar vid utflytt.
Om dig
Vi ser att du har några års erfarenhet av städ och någon form av ledarskap där schemaläggning och planering ingått. Du är en van systemanvändare och är positiv till digitala lösningar. Vidare har du ett ekonomiskt tänk och en grundläggande förståelse för budget. Det är ett krav för tjänsten att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du B-körkort är det ett starkt plus.
Som person är du handlingskraftig, engagerad och det är naturligt för dig att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Du är trygg och kommunikativ i ditt ledarskap och har förmåga att se till varje enskild individ. Vidare tar du självständigt ansvar för ditt arbete men inser samtidigt vikten av att arbeta i ett team och bidra till helheten. Dessutom drivs du av att arbeta med förbättring och effektivisering.
Bra att veta
Tjänsten är en ersättningsrekrytering på grund av pensionsavgång och tillsättning sker under våren. Anställning hos Stiftelsen Norrlandsgårdarna.
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor på Studentvägen.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet av städ
Erfarenhet av någon form av ledarskap där schemaläggning och planering ingått
Van systemanvändare
Grundläggande förståelse för ekonomi och budget
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Meriterande
B-körkort



Om arbetsgivaren - Stiftelsen Norrlandsgårdarna
Stiftelsen Norrlandsgårdarna äger och förvaltar, tillsammans med Stiftelsen Gästrike-Hälsinge nations studentbostäder och Stiftelsen Stockholms nations studentbostäder, ca 1500 bostäder för studerande vid universitet eller högskola i Uppsala. Bostäderna är belägna på Studentvägen och intill Ekonomikum. Studentvägen är samlingsnamnet för vårt gemensamma bestånd av studentboenden. Utöver det förvaltar stiftelsen ytterligare ca 300 bostäder åt andra nationsbostadsstiftelser.

Ansök nu

Servicerådgivare

Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad
Läs mer Feb 15
Har du erfarenhet av kundbemötande och vill bli en del av kundmottagningen på Toyota Uppsala? Nu förstärker vi vårt team av servicerådgivare och söker dig som är en positiv och utåtriktad person som brinner för god service. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som servicerådgivare på kundmottagningen kommer du att vara ett av våra glada ansikten utåt mot våra kunder. Du ingår i ett team av sex personer och ni tillsammans är nyckelpersoner i relationen mellan verkstadstekniker och kund. Till er hjälp har ni även en verkmästare samt verkstadschef. Du har telefon och dator som dina arbetsredskap i kombination med personlig kundkontakt med de kunder som kommer in till oss.
För oss är god service A och O. I din roll som servicerådgivare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:
Ta emot och lämna ut bilar som varit på vår serviceverkstad
Bokning via webb, telefon, chatt och vid disk
Försäljning av service, proaktiv bokning via telefon
Ta hand om garantifrågor och reklamationer
Vara behjälplig för diverse frågor som rör både varor och tjänster som vi tillhandahåller.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av ett serviceyrke där kunden står i centrum, gärna från en roll där du arbetat med försäljning. Du är en duktig administratör och har med det goda datorkunskaper, det är ett plus om du arbetat i affärssystemet KOBRA. B-körkort är krav för tjänsten, likaså goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du även arbetat med reklamationsfrågor, kan konsumentköplagen och/eller har erfarenhet av arbete med Cabaskalkyler är det starkt meriterande.
Som person har du förmågan att ge service utöver det vanliga och bemöter alltid kunden med ett leende. Du har ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Som kollega ser vi att du är en flexibel lagspelare med fokus på goda resultat och kundrelationer. Självklart är du tekniskt intresserad och följer med i utvecklingen av bilindustrin.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta i ett tryggt, varmt och öppet familjeföretag som värnar om våra anställda och teamkänslan. Vi jobbar mycket med personalevent och strävar alltid efter en god arbetsmiljö med bra sammanhållning. Du blir snabbt en i gänget av positiva medarbetare som tar hand om varandra. Som anställd erbjuds du även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag och ett fördelaktigt bilägande.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Kumlagatan 8, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jakob Lundman, Teamledare kundmottagning via mail: jakob.lundman@toyotauppsala.se eller via telefon: 018-660892
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av ett serviceyrke där kunden står i centrum
Duktig administratör och goda datorkunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av försäljning
Erfarenhet av affärssystemet KOBRA
Erfarenhet av reklamationsfrågor
Kunskaper i konsumentköplagen
Erfarenhet av arbete med Cabaskalkyler



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Ansök nu

Senior Entreprenadingenjör

Entreprenadingenjör
Läs mer Feb 14
Vi behöver förstärka vår organisation med dig som är en erfaren Entreprenadingenjör. Tillsammans bygger vi framtidens hus på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.
Som Entreprenadingenjör hos oss driver du projekten mot satta ekonomiska mål i nära samarbete med platschefen. Rollen är varierande och erbjuder dig stor delaktighet i projekten, från start till mål. Du kommer att arbeta med inköp, kalkylering, förhandling, uppföljning av krav och kontraktsfrågor, analyser och prognoser gällande tider och kostnader, företräda ByggConstruct gentemot projektets intressenter mm.
Du ingår dels i platsledningen vid dina projekt, men även i Kalkyl- och Inköpsavdelningen med dina sju kollegor.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha flera års erfarenhet av en roll som entreprenadingenjör, med gediget engagemang, drivkraft och stort intresse för affären.
Som person är du prestigelös, ödmjuk, lösningsorienterad och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är strukturerad och målinriktad och har en förmåga att skapa goda relationer. Du talar svenska och engelska obehindrat och är en utmärkt kommunikatör, förhandlare och förstår vikten av ett gott samarbete för att nå goda resultat. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Du utgår från vårt kontor på Libro ringväg 34, Uppsala. Tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor, hör av dig till:
Henrik Stenberg, henrik.stenberg@byggconstruct.se
Marcus Hillblom, marcus.hillblom@byggconstruct.se
Vi behandlar ansökningar löpande, ansök så snart som möjligt, dock senast den 17 mars 2024.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Om arbetsgivaren - ByggConstruct AB
ByggConstruct AB är ett av Mellansveriges större ägarledda byggföretag. Vi är en samhällsbyggare specialiserade på byggnationer inom vård, skola och bostäder, samt byggservice. Vi ligger långt fram gällande energieffektivisering och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med vårt dotterbolag FÖ Bygg i Sala har vi idag en omsättning på ca 1 miljard kronor och är drygt 200 egna anställda. Vi är ett engagerat team med god sammanhållning och en företagskultur som präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och frihet under ansvar med fokus på långsiktighet, goda kundrelationer och kvalitet!
Vi vill gärna bli fler som bygger ansvarsfullt och hållbart, och som har roligt när vi gör det.
Nyfiken? Läs mer på vår hemsida - https://byggconstruct.se

Ansök nu

Senior Platschef

Platschef, bygg
Läs mer Feb 14
Nu har vi flera nya spännande projekt i startgroparna och vi behöver förstärka vår organisation med dig som är en erfaren Platschef. Tillsammans bygger vi framtidens hus på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.
Som Platschef hos oss på ByggConstructs entreprenadavdelning kommer du att leda, driva och ansvara för större byggentreprenader och har engagemang för hållbarhetsfrågor. I dina projekt ansvarar du för ekonomin, produktion, tidplan, kvalitet, miljö och arbetsmiljö. I dina projekt arbetar du tillsammans med entreprenadingenjör, arbetsledare, vår maskinavdelning och egna hantverkare samt i nära samarbete med din projektchef.
Kvalifikationer
Efter ett stort antal år i branschen har du goda byggkunskaper. Du som söker ska ha flera års erfarenhet från en arbetsledande befattning inom byggbranschen. Vi ställer höga krav på affärsmässighet och ledarskap.
Som person är du prestigelös, ödmjuk och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är strukturerad och har god förmåga att prioritera, arbeta systematiskt och balansera strategiskt och operativt arbete. Du är kvalitetsmedveten, kreativ och ambitiös och trivs i en roll med många kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Du talar svenska och engelska obehindrat och är en utmärkt kommunikatör, förhandlare och förstår vikten av ett gott samarbete för att nå goda resultat. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten och eller rekryteringen, hör av dig till:
HR-ansvarig Anna Lindgren anna.lindgren@byggconstruct.se
Avdelningschef Entreprenad Martin Huss martin.huss@byggconstruct.se
Vi behandlar ansökningar löpande, ansök så snart som möjligt, dock senast den 17 mars 2024.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Om arbetsgivaren - ByggConstruct AB
ByggConstruct AB är ett av Mellansveriges större ägarledda byggföretag. Vi är en samhällsbyggare specialiserade på byggnationer inom vård, skola och bostäder, samt byggservice. Vi ligger långt fram gällande energieffektivisering och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med vårt dotterbolag FÖ Bygg i Sala har vi idag en omsättning på ca 1 miljard kronor och är drygt 200 egna anställda. Vi är ett engagerat team med god sammanhållning och en företagskultur som präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och frihet under ansvar med fokus på långsiktighet, goda kundrelationer och kvalitet!
Vi vill gärna bli fler som bygger ansvarsfullt och hållbart, och som har roligt när vi gör det.
Nyfiken? Läs mer på vår hemsida - https://byggconstruct.se

Ansök nu

Medarbetare uthyrning, kundservice och ekonomi

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 19
Letar du efter en roll där du får kombinera både service och administration? Vill du dessutom bidra till att Uppsala är en stad där studenter lever och trivs? Då är du välkommen till oss på stiftelsen Norrlandsgårdarna!
På Studentvägen erbjuder vi studentboenden till Uppsalas studenter och vi strävar efter att våra bostäder ska vara en plats där man trivs under hela sin studietid. Utöver våra egna studentboenden hjälper vi även andra nationsbostadsstiftelser med tjänster som fastighetsskötsel, förvaltning och hyresavisering. Vi är en verksamhet med engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster.
Som medarbetare inom uthyrning, kundservice och ekonomi får du en bred och varierande roll med fokus på kundbemötande och administration. Du säkerställer en hög nivå av service och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för kontakten med våra hyresgäster i både stort och smått. En viktig del av ditt arbete är även att sköta den dagliga administrationen, bland annat hyreskontrakt, enklare ekonomi och hantering av felanmälningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uthyrningsfrågor såsom kontraktsteckning, uppsägning och inflyttningsinformation
Service mot våra hyresgäster, hantera frågor, feedback och önskemål via telefon/mail
Hantera aviseringar, hyror, bokföring av hyresinbetalningar i vårt fastighetssystem
Fakturering mot hyresgäster och registrera transaktioner i bokföringsprogram

Om dig
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering och ser att du är en ansvarstagande och serviceinriktad problemlösare med god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Du är även prestigelös och det är naturligt för dig att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Vidare tar du självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter men inser samtidigt vikten av att arbeta i ett team och bidra till helheten. Självklart har du dessutom ett intresse för förändrings- och utvecklingsarbete.
Du har erfarenhet av att arbeta inom service och administration. Du är en van systemanvändare och är positiv till digitala lösningar. Vidare har du grundläggande förståelse för ekonomi och bokföring. Det är ett krav för tjänsten att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du varit en del av student- och nationslivet ser vi det som ett plus.
Vi erbjuder dig
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete i en öppen och trygg organisation. Vi har medarbetare som trivs och som jobbat länge, du kommer till ett engagerat gäng som gärna hjälper varandra. Hos oss finns möjligheter att växa och utvecklas, både i din roll och vidare inom organisationen.
Bra att veta
Tjänsten är en ersättningsrekrytering på grund av pensionsavgång och tillsättning sker under våren. Anställning hos Stiftelsen Norrlandsgårdarna.
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor på Studentvägen.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av att arbeta inom service och administration
Van systemanvändare och positiv till digitala lösningar
Grundläggande förståelse för ekonomi och bokföring
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Meriterande
Tidigare varit en del av student- och nationslivet



Om arbetsgivaren - Stiftelsen Norrlandsgårdarna
Stiftelsen Norrlandsgårdarna äger och förvaltar, tillsammans med Stiftelsen Gästrike-Hälsinge nations studentbostäder och Stiftelsen Stockholms nations studentbostäder, ca 1500 bostäder för studerande vid universitet eller högskola i Uppsala. Bostäderna är belägna på Studentvägen och intill Ekonomikum. Studentvägen är samlingsnamnet för vårt gemensamma bestånd av studentboenden. Utöver det förvaltar stiftelsen ytterligare ca 300 bostäder åt andra nationsbostadsstiftelser.

Ansök nu