Uppsala: HR Chef till Region Uppsala med erfarenhet från akutsjukvård

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Chef till Region Uppsala med erfarenhet från akutsjukvård i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi för kunds räkning en HR chef med erfarenhet från akutsjukvården till ett uppdrag med start omgående och ca 3 månader.

Om uppdraget

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start omgående och ca 3 månader framåt. Uppdraget är på 100% och det finns möjlighet till distansarbete till viss del.

Du kommer att arbeta på HR avdelningen tillhörande Akutmottagningen vid Akademiska sjukhuset som tillhör Region Uppsala. Verksamheten kännetecknas av specialkompetens i handläggningen av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn inom ett flertal medicinska och kirurgiska områden. Enheten har drygt 120 anställda sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare.

Dina arbetsuppgifter

Då verksamheten under en period behöver lösa arbetet på HR avdelningen kommer du övergripande att arbeta som stöd till den ordinarie HR-chefen och bör ha kännedom om frågor som såväl sjukhusdirektören och HR funktioner på enheten samt löneöversyn.

Dina kvalifikationer

För rollen krävs följande kvalifikationer:

- Akademisk examen inom HR

- Minst 5 år som HR-direktör samt minst 2 år som HR- och kommunikationschef

- Erfarenhet som HR-direktör från Akutsjukvård

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Meriterande

- Erfarenhet från Agresso, Office 365, Heroma, Adato, MedControl

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24-02-15.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Personalchef/HR-chef.

Area manager - Hemfrid Uppsala

Läs mer Jul 30
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER
En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i UPPSALA. Låter det som du? Läs mer nedan!

Vad gör en Area Manager?Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare.
Vem är vår nästa Area Manager?Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning!
För att summera ser vi att du har:
Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment
Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet
B-körkort

Som person:
Brinner du för att ge god service
Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta.
Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt
Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska
Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper

Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid?Tjänsten är en HELTIDSTJÄNSTmed startenligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på hr@hemfrid.se.

Ansök nu

HR-chef till Ledningskontoret med ansvar för Folktandvården

Läs mer Jul 18
Arbetsbeskrivning
HR-chef till Ledningskontoret med ansvar för Folktandvården
Ledningskontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.
Ledningskontoret har cirka 900 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!
Ledningskontorets HR-avdelning arbetar på uppdrag av regionledningen och har ansvar för övergripande strategiskt HR-arbete i Region Uppsala. Uppdraget är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd. 

Ansvarsområden
Ditt uppdrag 
HR-avdelningen på Ledningskontoret söker nu en HR-chef som ska arbeta för Folktandvården. I denna roll blir du en del av en framtidsinriktad och utvecklande verksamhet med fokus på att skapa mervärde för Region Uppsala samt HR-arbetet för Folktandvården.
Folktandvården är en förvaltning inom Region Uppsala med det övergripande ansvaret att erbjuda tandvård för länets alla invånare. Med god tillströmning av patienter, stark ekonomi och cirka 600 engagerade medarbetare är Folktandvården den största tandvårdgivaren i länet. Verksamheten omfattar 21 allmäntandvårdskliniker, två centrum för medicinsk tandvård, mobil tandvård och specialisttandvård i både Uppsala och Enköping. Folktandvården verkar på starkt konkurrensutsatt marknad, vilket ställer krav på ett innovativt och framåtlutat HR-arbete.
Som HR-chef för Folktandvården inom Region Uppsala driver och leder du det operativa och strategiska HR-arbetet inom verksamheten. HR-teamets uppdrag är att ge tillgängligt, kvalitativt och proaktivt stöd till verksamhetens chefer i frågor som rör personalärenden, lönebildning, rehabilitering, arbetstidsfrågor och arbetsmiljöarbete. Du har personalansvar för två HR-partners och en HR-administratör och ansvarar för verksamhet, personal och ekonomi inom HR-funktionen och leder samt inspirerar dina medarbetare i det dagliga HR-arbetet.
Du rapporterar till HR-direktören, deltar i dennes ledningsgrupp och spelar en nyckelroll i ledning och styrning av Regionens hela HR-avdelning. Du arbetar samtidigt nära Folktandvårdsdirektören, är dennes stöd i HR-frågor och har det övergripande ansvaret för HR-området i Folktandvårdens ledningsgrupp. Du har en viktig strategisk roll både inom HR-avdelningen samt på Folktandvården. Du är föredragande för vårdstyrelsen samt är en viktig part i Folktandvårdens samverkansgrupper. Vidare förväntas du delta i olika nationella samarbeten och nätverk kopplat till Folktandvårdens verksamhet.

Kvalifikationer
Dina kvalifikationer
Relevant högskoleexamen inom HR eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Du är en stabil och trygg ledare med flera års erfarenhet av chefspositioner inom HR-området. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete som chef inom liknande offentlig organisation eller annan komplex verksamhet
Du har ett tillitsbaserat ledarskap och en mycket god förmåga att få dina medarbetare att växa
Erfarenhet av att driva strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete i en komplex verksamhet.
Väl utvecklad förmåga att omsätta metoder och verktyg så att det skapar mervärde för verksamheten
God förmåga att arbeta i en ledningsgrupp och driva förändringsarbete med goda resultat.
Du har god IT-kompetens kombinerat med ett intresse att bidra till att vi förbättrar verksamhetens processer och arbetssätt genom digitalisering och användandet av modern teknik.
Du har ett strategiskt helhetsperspektiv, är prestigelös och nytänkande samt har förmågan att bygga relationer och skapa värde genom samverkan.
Förmåga att uttrycka dig väl och pedagogiskt på svenska, i både tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Chef för funktionsområde Kompetens och Ledarskap

Läs mer Jul 1
Region Uppsala rekryterar nu en chef för funktionsområde Kompetens och ledarskap. Rollen innebär att du kommer att vara en del av en framåtblickande och utvecklande verksamhet, med fokus på att skapa mervärde för medarbetarna inom ditt funktionsområde. Du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att uppnå resultat och göra en positiv inverkan.

Om tjänsten
HR-avdelningen inom Region Uppsala söker nu en chef för ett av sina funktionsområden; Kompetens och ledarskap. I denna roll blir du en del av en framtidsinriktad och utvecklande verksamhet med fokus på att skapa mervärde för Region Uppsalas verksamheter i kompetensförsörjnings- och ledarskapsfrågor.

Som chef för funktionsområdet Kompetens och ledarskap kommer du att leda och utveckla ett team med cirka 20 medarbetare. Teamet består av HR-specialister, verksamma inom områden som strategisk kompetensförsörjning, arbetsgivarvarumärke, likabehandling, säkerhet- och krigsplaceringar samt chefs- och medarbetarskap. I gruppen ingår även medarbetare som arbetar inom rekrytering och med hyrbemanning. Du rapporterar till HR-direktören och ingår i HR-avdelningens ledningsgrupp, där ditt engagemang och din kompetens kommer att vara central.

I ditt uppdrag ingår även att leda arbetet med att skapa ett förstärkt rekryteringsstöd för regionens ca 800 chefer. Ett förarbete har gjorts och du ska tillsammans med dina medarbetare genomföra förändringen på bästa sätt.

Teamet kompetens och ledarskap består av medarbetare med olika bakgrund, kompetenser och uppdrag i organisationen. Därför är det viktigt att du som chef har ett situationsanpassat ledarskap och kan gå in och ut ur olika roller.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leda och utveckla ditt team
• Arbeta med förändringsledning för att förbättra kvalitet och produktivitet
• Ha personalansvar för cirka 20 medarbetare samt ansvar för arbetsmiljö, verksamhet och budget
• Driva strategiskt HR-arbete och utvecklingsprojekt
• Coacha och stödja dina medarbetare för att skapa en professionell och utvecklande arbetsmiljö
• Ha ett övergripande ansvar och utgöra ett operativt stöd för de medarbetare som hanterar inköp av bemanningstjänster till våra vårdförvaltningar. Vara delaktig och rådgivande i de forum där frågor kopplat till hyrbemanning hanteras på övergripande förvaltningsledningsnivå. Inom Region Uppsala pågår ett arbete med att minska hyrberoendet och du kommer att vara en viktig del i detta arbete.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen har du relevant högskoleexamen inom HR eller motsvarande som vi bedömer som likvärdigt. Du har flera års erfarenhet av chefspositioner inom HR-området och erfarenhet av att aktivt driva strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete i en komplex verksamhet. Vidare är du van vid att verka i en ledningsgrupp och har drivit förändringsarbete med goda resultat. Vi ser även att du har en väl utvecklad förmåga att omsätta metoder och verktyg så att det skapar mervärde för verksamheten. Du har god IT-kompetens kombinerat med ett intresse att bidra till att Region Uppsala förbättrar verksamhetens processer och arbetssätt genom digitalisering och användandet av modern teknik samt goda kunskaper i svenska språket.

Har du tidigare arbetat som chef inom liknande offentlig organisation eller annan komplex verksamhet ser vi det som starkt meriterande. Det är även meriterande om du varit chef över HR-specialister.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga kompetenser, din inställning till arbetet och ditt engagemang i HR-frågor. Vi tror att du är en person som trivs med att ha variation i ditt arbete, drivs av nya utmaningar och som motiveras av regionens samhällsuppdrag. För att trivas i rollen är det viktigt att du är en trygg ledare med ett tillitsfullt ledarskap som skapar engagemang och delaktighet. Du har ett strategiskt helhetsperspektiv, är prestigelös och nytänkande samt har förmågan att bygga relationer och skapa värde genom samverkan. Genom att involvera, snarare än att instruera, kan du främja medarbetarnas specialistkompetenser och bidra till kunskapsutbyte inom teamet och i andra delar av organisationen.

Som ledare är du prestigelös och litar på dina medarbetares kompetens och expertis samt kan nyttja det självledarskap som finns i gruppen på bästa vis. För att klara uppdraget krävs att du snabbt kan skapa dig en helhetsbild, så att du tillsammans med medarbetarna i teamet kan förstå och sortera i uppdraget för att driva era frågor framåt.

Om verksamheten
Ledningskontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.

Ledningskontoret har cirka 900 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Ledningskontorets HR-avdelning arbetar på uppdrag av regionledningen och har ansvar för övergripande strategiskt HR-arbete i Region Uppsala. Uppdraget är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Vi erbjuder:
En tillsvidaretjänst på 100% med start enligt överenskommelse. Inom Region Uppsala har alla chefer och ledare en viktig roll. Genom dig som chef kan medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för medborgarna. Vi vill ge våra ledare rätt förutsättningar att lyckas i sin roll och erbjuder därför flera ledarutbildningar för våra chefer. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna på https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/

Fackliga representanter:
Vision - Christianne Simson, 018-6113251.
SACO - Leif Sandberg, 0706-741088.
Ledarna - Maria Borgström 018-611 68 90
Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Ansök nu

Area Manager 2024

Läs mer Jul 2
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER
En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i UPPSALA. Låter det som du? Läs mer nedan!

Vad gör en Area Manager?Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare.
Vem är vår nästa Area Manager?Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning!
För att summera ser vi att du har:
Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment
Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet
B-körkort

Som person:
Brinner du för att ge god service
Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta.
Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt
Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska
Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper

Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid?Tjänsten är en HELTIDSTJÄNSTmed startenligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på hr@hemfrid.se.

Ansök nu

Area manager - Hemfrid Uppsala

Läs mer Jul 29
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER
En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i UPPSALA. Låter det som du? Läs mer nedan!

Vad gör en Area Manager?Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare.
Vem är vår nästa Area Manager?Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning!
För att summera ser vi att du har:
Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap
Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment
Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet
B-körkort

Som person:
Brinner du för att ge god service
Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta.
Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt
Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska
Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper

Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid?Tjänsten är en HELTIDSTJÄNSTmed startenligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på hr@hemfrid.se.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Uppsala parkering

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 6
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom som kan axla ansvaret för rapporter, budget och arbete med affärsplan!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i i slutet av augusti och fram till årsskiftet. Tjänsten har en omfattning på 80-100% med lite variation beroende på månader och framförallt en utplaning mot december. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Uppsala och det kommer finnas möjligheter till att sköta uppdraget på distans men inleds med fysisk närvaro under introduktionen. Du kommer att arbeta med en arbetsgrupp som controllers, bokföringsansvarig, administratör bland annat.
Uppsala parkering förvaltar all parkering på allmän gatumark i Uppsala kommun. Bolaget driver även parkeringsanläggningar i Uppsala.
Då uppdraget börjar först i slutet av augusti kommer urval ske efter den 5e augusti så svar på din ansökan kommer efter den 5e. Du är välkommen att söka tjänsten redan nu!
Dina arbetsuppgifter
Ansvar för att ta fram rapporter till styrelsen med bl.a. uppföljning av kommunens fokusmål och uppdragsmål
Ansvar för arbetet med budget och riskanalys
Arbete med affärsplan
Uppföljning av Internkontrollplan
Vara delaktig i arbetet med årsredovisning



Dina kvalifikationer
Högskoleutbildad civilekonom med inriktning redovisning eller utbildning som bedöms likvärdiga
Mycket goda kunskaper i Word och Excel
3-5 års erfarenhet som Redovisningsekonom eller redovisningsansvarig
Goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt
Vi ser att du som person är kommunikativ både i tal som skrift. Du är samarbetsinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad.


Meriterande
Erfarenhet av att jobba i Hypergene


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom till Uppsala parkering

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 5
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom som kan axla ansvaret för rapporter, budget och arbete med affärsplan!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i i slutet av augusti och fram till årsskiftet. Tjänsten har en omfattning på 80-100% med lite variation beroende på månader och framförallt en utplaning mot december. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Uppsala och det kommer finnas möjligheter till att sköta uppdraget på distans men inleds med fysisk närvaro under introduktionen. Du kommer att arbeta med en arbetsgrupp som controllers, bokföringsansvarig, administratör bland annat.
Uppsala parkering förvaltar all parkering på allmän gatumark i Uppsala kommun. Bolaget driver även parkeringsanläggningar i Uppsala.
Då uppdraget börjar först i slutet av augusti kommer urval ske efter den 5e augusti så svar på din ansökan kommer efter den 5e. Du är välkommen att söka tjänsten redan nu!
Dina arbetsuppgifter
Ansvar för att ta fram rapporter till styrelsen med bl.a. uppföljning av kommunens fokusmål och uppdragsmål
Ansvar för arbetet med budget och riskanalys
Arbete med affärsplan
Uppföljning av Internkontrollplan
Vara delaktig i arbetet med årsredovisning



Dina kvalifikationer
Högskoleutbildad civilekonom med inriktning redovisning eller utbildning som bedöms likvärdiga
Mycket goda kunskaper i Word och Excel
3-5 års erfarenhet som Redovisningsekonom eller redovisningsansvarig
Goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt
Vi ser att du som person är kommunikativ både i tal som skrift. Du är samarbetsinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad.


Meriterande
Erfarenhet av att jobba i Hypergene


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör till kund i Uppsala

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 1
Har du gedigen arbetslivserfarenhet som administratör?Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren administratör till vår kund i Uppsala. Uppdraget ska påbörjas 2024-08-26och pågå till och med 2025-08-19. Det finns möjlighet till förlängning upp till ett år. Tjänstgöringsgraden är på 100 % och arbetet utförs under kontorstider. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Uppsala. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar i veckan, efter överenskommelse med kunden.
Referensuppdrag krävs för uppdraget.
Dina arbetsuppgifter
Som direktörsassistent utgör du i första hand ett kvalificerat administrativt stöd. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat mötesadministration både internt och med externa besökare samt planeringsdagar och dylikt. Du koordinerar, för minnesanteckningar och kommunicerar olika frågor och aktiviteter.Andra arbetsuppgifter som innefattar rollen:
Beredningar
Diarieföring
Kalenderfrågor
Inkommande mail till funktionsbrevlåda
Fakturahantering

Då flera frågor är myndighetsövergripande behövs ofta samverkan med flera delar av organisationen. I ditt arbete förväntas du agera med stor självständighet och hög integritet.

Dina kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Relevant erfarenhet från liknande uppdrag vid statliga myndigheter

Vi sökeren ordningsam person med god struktur och god kommunikativ förmåga, liksom god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 4/7.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson elvira.henningsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Livsmedelsverket i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 31
Har du erfarenhet avekonomiadministrativt arbete? I denna roll får du möjligheten att arbeta med detta på en stor förvaltningsmyndighet. Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker en ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag via Bemanniahos Livsmedelsverket.Uppdraget startar 5 augusti och pågår fram till 31 december 2024 med möjlighet till förlängning på ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du arbetar på Livsmedelsverkets kontor i centralaUppsalaunder kontorstider.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Arbete med löpande redovisning och bokföring
Arbete med huvudbokföring
Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl)
Kontering
Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
Arbete med leverantör- och kundreskontra
Delta i bokslutsarbete
Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar

Dina kvalifikationer
I denna roll behöver du hagod social kompetens och hög serviceanda. Du behöver även ha god samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till medarbetare med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Det är viktigt att ha godInitiativförmåga föratt leverera med god kvalitet samt vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut. Utöver detta krävs godförmåga att presentera och kommunicera information, följa instruktioner och procedurer,självständigt starta och avsluta en aktivitetsamt att kunnaanpassa sig ochreagera till förändring.
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
God data- och IT-vana
Erfarenhet av ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Erfarenhet av support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Erfarenhet av löpande operativt arbete inom ekonomienheten

Meriterande
Arbetat med likvärdiga uppgifter hos minst en (1) statlig myndighet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 juni 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072-175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Livsmedelsverket i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 7
Har du erfarenhet avekonomiadministrativt arbete? I denna roll får du möjligheten att arbeta med detta på en stor förvaltningsmyndighet. Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker en ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag via Bemanniahos Livsmedelsverket.Uppdraget startar 5 augusti och pågår fram till 31 december 2024 med möjlighet till förlängning på ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du arbetar på Livsmedelsverkets kontor i centralaUppsalaunder kontorstider.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
Arbete med löpande redovisning och bokföring
Arbete med huvudbokföring
Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl)
Kontering
Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
Arbete med leverantör- och kundreskontra
Delta i bokslutsarbete
Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar

Dina kvalifikationer
I denna roll behöver du hagod social kompetens och hög serviceanda. Du behöver även ha god samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till medarbetare med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Det är viktigt att ha godInitiativförmåga föratt leverera med god kvalitet samt vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut. Utöver detta krävs godförmåga att presentera och kommunicera information, följa instruktioner och procedurer,självständigt starta och avsluta en aktivitetsamt att kunnaanpassa sig ochreagera till förändring.
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
God data- och IT-vana
Erfarenhet av ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Erfarenhet av support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Erfarenhet av löpande operativt arbete inom ekonomienheten

Meriterande
Arbetat med likvärdiga uppgifter hos minst en (1) statlig myndighet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 juni 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072-175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomichef till Uppsala Arenor och fastigheter

Ekonomichef
Läs mer Maj 28
Nu söker vi en trygg och erfaren ekonomichef till ett långt uppdrag på ett år med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående och ca 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Uppsala och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete till viss del.
Rollen som ekonomichef innebär att leda och fördela det löpande arbetet på ekonomiavdelningen och driva strategiska frågor på bolagsövergripande nivå. Det är viktigt att du har förståelse för det ekonomiska flödet.
I rollen ingår attarbeta brett inom bolaget, med många kontaktytor såsom ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Att skapa och vidareutveckla samt förvalta processer ingår också i denna roll. Som avdelningschef ansvarar du även för löpande förbättringsarbete, du identifierar och prioriterar utvecklingsområden tillsammans med medarbetare och kollegor i ledningsgruppen.Ekonomiavdelningen består av två enheter, redovisning och lön samt businesscontrollers som rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef arbetar du aktivt med businesscontrollers för att förbättra den ekonomiska rapporteringen och planering, inklusive budget och prognoser. Tillsammans med kollegor levererar ni bästa tänkbara stöd och service till bolagets affärsområden och ledningsgrupp i samtliga frågor inom ekonomi och lön. Business controllers rapporterar direkt till denna roll, samt enhetschef för redovisning och lön.I korthet sammanfattas dina arbetsuppgifter:
Ansvara för ekonomifrågor på bolagsövergripande nivå.
Arbeta nära övriga bolagsledningen i frågor som rör ekonomi och lönsamhet.
Rapportering till styrelse och övriga koncernen.
Du leder och fördelar arbetet på ekonomiavdelningen.
Du ansvarar för att utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen tillsammans med samtliga medarbetare.
Du driver utvecklingsarbete inom uppföljning och ekonomistyrning tillsammans med business controllers.

Dina kvalifikationer
För att axla rollen samt vara kvalificerad krävs att du har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande.
3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter.
Du är en trygg ekonom med erfarenhet som controller i botten.
Starka ledaregenskaper.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.

Som person ser vi att du är en trygg och utåtriktad ledare. Du har förmåga att se helheten och arbeta mot företagets mål genom att få med dig dina medarbetare. Vi ser även att du är strukturerad, organiserad och har god samarbetsförmåga.

Meriterande
Vi ser att det är meriterande om du arbetat med kommunal verksamhet tidigare i en liknande roll och gärna har erfarenhet som controller sen tidigare.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/5
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu