Uppsala: Customer Service Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Service Specialist i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

We are looking for a full-time employment of an energetic customer-oriented service representative joining our growing business in Euope (EMEA).
Optinova is a world leading extrusion partner for advanced tubing solutions with global presence and serving a large variety of customers across many industries. The company has a proud history of more than 50 years and has its roots in Finland on the Åland islands, where the global headquarters is situated. Optinova has 4 manufacturing sites and sales offices in several locations across the world. The company employs more than 450 people worldwide and we are committed to Quality, Customer Experience, Partnership, and Innovation. We pride ourselves of being a fun and professional place to work, with focus on being agile and fast moving in a family feeling workplace.


What will Customer Service Representative do?
A Customer Service Specialist will play a key role to cooperate with factories and customers to provide product/services information, quotation, and resolve any emerging problems that our customer might face with accuracy and efficiency.
The goal is to ensure excellent service standards, respond efficiently to customer inquiries and maintain high customer satisfaction.
Responsibilities
Working directly with Optinova’s commercial team
Provide accurate, valid, and complete information of products and services
Generate quotations by working with sales team and factories to obtain the right product and costing
Identify and assess customers needs to achieve satisfaction
Build sustainable relationships and trust with customer accounts through open and interactive communication
Handle customer complaints, feedbacks, by working with factories and sales team to provide appropriate solutions and alternatives within the time limits
Maintain data accuracy in ERP system by keeping records of customer interactions, process customer accounts and file documents
Follow communication procedures, guidelines, and policies

Qualifications
A passion for customer service, people and result driven attitude.
Proven customer support experience with 3-5 years of experience as a Client Service Representative in B2B environment
Fluency in Swedish and English, (extra plus for German)
Use to work with ERP systems and practices (extra plus for experience in ERP Monitor), proficient in working with MS Office 365
Being well-organized and able to prioritize. Customer orientation and ability to adapt/respond to different types of characters and cultures
A positive attitude and a willingness to learn and improve
An entrepreneurial approach, not afraid to make suggestion to improve processes and can see the bigger picture whilst also remembering the details.

You will be working at our office in Uppsala, and we are also open for work remotely some days per week.
Interested?
For questions about the role, please contact our Customer Service Manager, Linda Cardenas, +46739667395. We might start interviewing right away, so make sure to apply as soon as possible, but at the latest 29.02.2024. We only accept applications through the system.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Uppsalahem söker studentmedarbetare till kundtjänst!

Läs mer Jan 30
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.

Ditt uppdrag hos oss
Nu söker vi dig som vill arbeta extra vid sidan av studierna både på terminen och sommaren. Dina främsta arbetsuppgifter är att ge personlig service till våra hyresgäster via telefon, mejl och övriga digitala kanaler. Du välkomnar och tar hand om såväl våra hyresgäster som våra medarbetare. Du hittar vägar för att lösa deras ärenden, antingen genom din egen kunskap eller genom att leda dem vidare till rätt avdelning. Då du är bra på service blir arbetet roligt och utvecklade för dig samtidigt som kunden känner sig välkommen och hemma i kontakten med oss på Uppsalahem. Arbetet är omväxlande och du samarbetar med hela organisationen. Trivs du med att vara en del av ett tight team tror vi att du kommer uppskatta den här rollen.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen har du stort personligt engagemang och är nyfiken på människor. Du trivs med förändring och utveckling och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs.

Vi söker dig som:

- Är studerande på universitet, högskola eller yrkeshögskola

- Uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift

- Har god datavana och grundläggande kunskaper i Office 365

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundtjänst alternativt andra serviceyrken där kunden är i fokus. Har du även erfarenhet av att arbeta i fastighetsbranschen är det ett plus.

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Om anställningen

Omfattning: Upp till 15 timmar/veckan på terminerna och heltid under sommaren.
Arbetstider: Flexibelt mellan 08.00 och 17.00 (mån-fre)
Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget samt heltid under sommaren
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Cykelfabriken

Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Sofie Gimeson (Chef kundcenter), sofie.gimeson@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-02-30.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Världens bästa kundtjänstjobb för dig som talar Danska & Norska

Läs mer Jan 29
Är du taggad på att tala i ???? & ???

Talar och skriver du på både Dansk & Norska?

Vill du ha ett roligt jobb i en grym organisation?

Är du hyfsat trevlig? Bra! Nu snackar vi!

Prodea (https://www.prodea.se/) är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi år efter år blir ????Di Gaseller???? och får jobba med bransch ledande kunder.

Här erbjuder vi möjligheten att jobba på kanske Sveriges bästa kundtjänstavdelning. Du kommer att jobba inom e-handel med området förbruknings material.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att svara på kunders frågor via mejl,
sociala medier och per telefon. På ett engagerat sätt ska du bidra till att e-
handelskunder blir nöjda med hela sin köp upplevelse.

Övriga arbetsuppgifter kan innebära allt från order- och fakturahantering samt till att bidra till utvecklingen av kundservicen. Vi söker dig som är yrkesstolt och som bryr dig om kunderna, du bör klara av att hålla ett högt tempo och
vara fokuserad på dina arbetsuppgifter.

Ingen tidigare erfarenhet krävs för detta jobb men du måste vara flexibel och med känsla för service.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer
att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen

Benhårda krav

- Har lätt att formulera dig i skrift & tal.

- Läs och skrivförståelse på både Danska & Norska

- Är ordningsam och stresstålig, då arbetstempot ibland är högt.

- Serviceminded.

Starkt meriterande

- Tidigare arbete med kundtjänst.

- Koll på något av följande system????.
- Magento.

- KlarnaCheckout.

- Visma Business.

- Tidigare erfarenhet av service.

Arbetsort: Uppsala C

Ansök nu

Medarbetare till Kundservice i Uppsala

Läs mer Jan 14
Hej din stjärna! Så kul att du hittat oss och att du är nyfiken på jobbet som Kundservicemedarbetare här på Vasakronan. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som på riktigt brinner för att leverera kundservice i världsklass. Det kanske låter lite floskligt men att ha höga ambitioner ligger i vårt bolags dna och vi sätter stor stolthet i att på bästa sätt bidra till att förstärka kundupplevelsen för våra hyresgäster.

För dig som är ny för oss är vi ett fastighetsbolag - faktiskt ett av Sveriges största. Och frågar du våra nya kollegor säger i princip alla samma sak. Det är lätt att börja på Vasakronan för vi är vänliga, tar oss tid och är extremt bjussiga med vår kunskap. Här kan du förvänta dig att bli del av en kultur som är öppen, vänlig och inkluderande. Att Vasakronans avkastning går till det allmänna pensionssystemet, och att du på så sätt bidrar till dagens och morgondagens pensioner hoppas vi också att du ser som ett stort plus.

Är du nyfiken på vad några av dina potentiellt nya kollegor tycker om att jobba på Vasakronan? Klicka här och låt dem berätta mer.? (https://vasakronan.se/om-vasakronan/jobba-hos-oss/yrkesroller/)?

Om jobbet

Kundservice är navet i Vasakronans kundkontakt och målet är såklart att ge bästa tänkbara service till våra hyresgäster. Vi tar emot ärenden från alla våra orter - Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala, och varje dag inkommer det runt 450 ärenden via mail, hemsidan eller via telefonsamtal. Det kan vara felanmälningar, men också frågor som vi har bra system för att kunna svara på redan här hos oss. Vi tar även emot och ansvarar för en hel del ärenden själva, vilket i praktiken innebär att vi samarbetar tätt med våra serviceleverantörer så som exempelvis hissfirmor och avfallshanterare.

Som kundservicemedarbetare blir dina huvudsakliga uppgifter att på ett trevligt och proffsigt sätt vägleda våra kunder genom deras ärenden via mail och telefon. Det kan exempelvis handla om frågor kring inomhusklimat, fakturor eller stöttning i att komma igång med återvinning. Arbetet utförs på dagtid. I rollen kommer du även få ett ”eget” ansvarsområde och du ser fram emot att aktivt bidra till att vidareutveckla våra arbetssätt.

Väljer vi varandra blir du del i ett härligt, kunnigt och drivet team om runt sex personer. Vi utgår från vårt kontor i Magasin X i centrala Uppsala; Sveriges största kontorsfastighet byggd med en stomme helt i trä. Här får du en riktigt grym arbetsplats med alla förutsättningar för ett modernt digitalt och varierat arbetssätt som dessutom är byggt för att du ska må så bra som möjligt.

Utveckla och utvecklas med oss

För denna roll behöver du ha fullgjort dina gymnasiestudier. Du har några års erfarenhet av kundnära arbete och är trygg i att uttrycka dig på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har även ett digitalt arbetssätt och förmåga och intresse av att lära dig befintliga och nya IT-system. Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen.

Som person är du kvalitetsmedveten och lösningsorienterad med ett stort fokus på att leverera god service. Du tar ett stort ägarskap över de frågor du ställs inför och förstår vikten av god kommunikation och återkoppling. Slutligen har du ett strukturerat arbetssätt och inte bara gillar att samarbeta och dela kunskap, utan har en vilja att göra det - på absolut bästa sätt!

Välkommen till Vasakronan

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nyström, Chef Kundservice, anna.nystrom@vasakronan.se eller 08-7820466. Sista ansökningsdag är den 31 januari. Vi hanterar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Världens bästa kundtjänstjobb för dig som talar Finska

Läs mer Jan 19
Är du taggad på att tala i ???? & ???

Talar och skriver du på finska & svenska?

Vill du ha ett roligt jobb i en grym organisation?

Är du hyfsat trevlig? Bra! Nu snackar vi!

Prodea (https://www.prodea.se/) är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi år efter år blir ????Di Gaseller???? och får jobba med bransch ledande kunder.

Här erbjuder vi möjligheten att jobba på kanske Sveriges bästa kundtjänstavdelning. Du kommer att jobba inom e-handel med området förbruknings material.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att svara på kunders frågor via mejl,
sociala medier och per telefon. På ett engagerat sätt ska du bidra till att e-
handelskunder blir nöjda med hela sin köp upplevelse.

Övriga arbetsuppgifter kan innebära allt från order- och fakturahantering samt till att bidra till utvecklingen av kundservicen. Vi söker dig som är yrkesstolt och som bryr dig om kunderna, du bör klara av att hålla ett högt tempo och
vara fokuserad på dina arbetsuppgifter.

Ingen tidigare erfarenhet krävs för detta jobb men du måste vara flexibel och med känsla för service.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer
att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen

Benhårda krav

- Har lätt att formulera dig i skrift & tal.

- Läs och skrivförståelse i svenska & finska.

- Är ordningsam och stresstålig, då arbetstempot ibland är högt.

- Serviceminded.

Starkt meriterande

- Tidigare arbete med kundtjänst.

- Koll på något av följande system????.
- Magento.

- KlarnaCheckout.

- Visma Business.

- Tidigare erfarenhet av service.

Arbetsort: Uppsala C

Ansök nu

Vi söker dig som är intresserad av jobb inom Kundtjänst!

Läs mer Dec 15
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en spännande heltidstjänst eller ett extrajobb inom Kundtjänst? Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger och vi får regelbundet in nya Kundtjänstjobb.

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi söker personer med eller utan erfarenhet, det viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att göra ett bra jobb!

Omfattning: Heltid / Deltid / Vid behov

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Optinova Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Optinova Nordic AB .

Sustainability Manager

Hållbarhetschef
Läs mer Jan 16
Founded in 1971, Optinova is a world-leading extrusion partner for advanced medical and industrial tubing. With sales offices around the world and four extrusion plants in Finland, Thailand, and the US, we are serving partners from 50+ countries across industries.
We are now recruiting a Sustainability Manager to our Group Operations Team at Optinova.
Group Operations (GOPS) provides Shared Services and implements strategic change projects, common business systems and end-to-end processes across Optinova group. Now we are strengthening the team with a new Sustainability Manager role.
Sustainability is one of the key pillars in Optinova’s strategy. Our goal is to continuously reduce carbon footprint and waste in our operations and entire value chain, and to always act according to high ethical standards.
The Job
Our Sustainability Manager will define Optinova Group's sustainability strategy, lead selected implementation projects and coordinate sustainability reporting. The role is highly operational, including “hands-on” project management, data collection and reporting. Self-initiative and up-to-date expertise in sustainability regulations and best practices are needed to succeed in the role.
Your responsibilities include the following:
Together with Group management define sustainability strategy, KPIs and implementation roadmap
Lead selected sustainability implementation projects
Coordinate quarterly and annual sustainability reporting
Lead sustainability assessments and related gap closuring
Coordinate annual sponsorship program planning
Provide expertise in sustainability regulation and best practises

You can be located in one of our offices in Mariehamn (Åland, Finland) or Uppsala (Sweden).
To succeed in this job, you need the following:
Detailed understanding on sustainability regulations, like CSRD
Detailed understating on GHG Protocol scope 1,2 and 3 reporting
Previous experience in making company/group sustainability reports
Previous experience in sustainability assessment platforms, like Ecovadis
Ability to take initiative, influence and collaborate with Optinova units, customers, suppliers and other external parties
Ability to prioritize, focus and deliver on-time
Strategic thinking and ability to summarize
Fluency in English(Swedish is an advantage)

Ansök nu

Sustainability Data Intern

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Dec 4
We are now offering an exciting internship opportunity for a dedicated and analytical student to join Optinovas Group Operations team as a Sustainability Data Intern. Group Operations (GOPS) provides Shared Services and implements strategic change projects, common business systems and end-to-end processes across Optinova group.
Sustainability is one of the key pillars in Optinova’s strategy and Shared Service function within GOPS. Our goal is to continuously reduce carbon footprint and waste in our operations and entire value chain, and to always act according to high ethical standards.
In this role, you will be at the forefront in implementing our sustainability strategy, focusing CO? reporting in the value chain.
The assignment:
As a Sustainability Data Intern, you will focus on the integration of environmental impact data into our ERP system. Your main responsibilities are:
Collect, assess and qualify the product carbon footprint (PCF) data consumption and emission factors in our own operations and supply chain.
Mapping carbon footprint data fields in the ERP system.
Establish a methodology for PCF calculation across our operations, applying the relevant carbon accounting principles.
Establish robust CO? scope 1,2 and 3 data collection and reporting in our BI platform.
Document thoroughly the CO? calculation methodology applied and data sources used.
Assist in training relevant teams on utilizing ERP tools for sustainability data analysis and provide ongoing support for system related inquiries.

To succeed in this internship, you need the following:
Currently enrolled in an undergraduate, graduate or training program in Environmental Science, Sustainability, Engineering, or a related field.
Strong analytical skills, attention to detail and data accuracy.
Passion for sustainability and a desire to leverage ERP systems for environmental impact assessment.
Excellent communication and teamwork skills, with the ability to effectively convey technical information to both technical and non-technical audiences.
Knowledge of greenhouse gas accounting principles, industry-standard carbon footprint methodologies, and life cycle assessment (LCA) concepts.

It is a plus if you have:
Experience in conducting carbon footprint assessments and familiarity with carbon accounting tools and databases (e.g., GHG Protocol, WRI/WBCSD, Ecoinvent, GaBi).
Knowledge of relevant regulations, standards, and reporting frameworks related to carbon footprinting and carbon reduction (e.g., ISO 14064, PAS 2050, CDP, GRI, SBTi).
Previous working experience with ERP, data or related field.



You can be located in one of our offices in Mariehamn (Åland, Finland) or Uppsala (Sweden) at least 60 % of working time. This internship is estimated for 4-6 months.
Are you interested?
Please apply as soon as possible, but no later than December 15th, as we will have ongoing interviews.
For more information about the role, please contact hiring manager Oscar Jäderlund +46?730 848?036 or GOPS manager Mikko Hakala +358?400 904660. Visit?www.optinova.com?to learn more about Optinova.

Ansök nu