Uppsala: Ekonomiassistent till spännande bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till spännande bolag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-17 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Är du ekonomiassistent, har ett siffersinne och är intresserad av att jobba 50%? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kompetens i en internationell organisation med lokaler i centrala Uppsala? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Till vår kund i centrala Uppsala, ett stenkast från centralstationen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid, 50% med start i februari. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett spännande konsultuppdrag i en internationell organisation, där du blir en viktig del i ekonomiteamet.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest under 6 månader med möjlighet till förlängning.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Sköta hela leverantör- och kundsreskontran från ankomstregistrering till utbetalning.

- Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt.

- Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet.

- Ansvara för att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat.

- Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra.

- Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. Momshantering i betydelsen betalningar och bistå skattekonsult som sköter svensk och norsk moms.

- Månadsbokslut inklusive avstämningar med relativt korta deadlines.

- Behjälplig vid kvartalsrapporter.

- Vana vid arbete i Excel.

Vi söker dig som har

- Erfarenhet från arbete med flöden av fakturor.

- Starkt systemintresse.

- En god förståelse för ekonomiska processer.



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: 100%

Anställningsform: Konsult i 6 månader med möjlighet med förlängning.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Ekonomi och orderassistent hos C2

Läs mer Jul 11
Jobba på C2
Vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Ett konkret exempel på detta arbete är Team Verticale, vårt cykelteam. Tillsammans har vi utmanat varandra och bergsvägarna i Alperna under tuffa och roliga dagar.
Om C2 Vertical Safety
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.
Ekonomi och orderassistent
Arbetsuppgifter: Som ekonomi- och orderassistent hos C2 kommer du att ha en viktig roll i vår verksamhet och ansvara för följande arbetsuppgifter:
Fokus på Kund- och leverantörsreskontra:
Vara intern och extern kontaktperson för frågor som rör kund- och leverantörsreskontra.
Hantera inkommande och utgående betalningar samt följa upp obetalda fakturor.
Kommunicera med kunder och leverantörer vid behov för att lösa reskontra-relaterade frågor.

Orderläggning och fakturering:
Hantera orderläggning och fakturering i affärssystemet Pyramid samt i betalningslösningarna Klarna och Nets samt kundernas egna system.
Säkerställa att alla fakturor skickas ut i tid och att de är korrekta.
Följa upp betalningar och hantera eventuella avvikelser.

Kundkontakt:
Upprätthålla goda relationer med våra kunder genom att vara tillgänglig för frågor och support relaterade tillorder, fakturering och betalningar.
Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa smidig och effektiv hantering av kundärenden.

Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande.
Krav på erfarenhet av kund och leverantörsreskontrahantering
Erfarenhet av orderläggning och fakturering, gärna med erfarenhet av Klarna och Nets.
Erfarenhet av bokföring och kunskap om affärssystemet Pyramid är meriterande.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Förmåga att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat.
Utmärkt kommunikationsförmåga och serviceinriktad inställning.

Personliga egenskaper: Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har ett sinne för detaljer. Du är en positiv och lösningsorienterad person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Din förmåga att kommunicera tydligt och professionellt med både kunder och kollegor är avgörande för att lyckas i rollen.
Övrigt:
Tjänsten är placerade på vårt huvudkontor i Uppsala.
Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 11 augusti 2024, men observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till vård- och omsorgsförvaltningen (vikariat 50%)

Läs mer Okt 10
Vård- och omsorgsförvaltningen

Gillar du att arbeta såväl administrativt som med telefonsupport? Är du intresserad av ett arbete med många kontakter? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Avdelning myndighet på vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för att ge stöd till personer med funktionsnedsättning och äldre som är i behov av stöd i sin vardag. På myndigheten arbetar biståndshandläggare, teamledare, enhetschefer och olika stödfunktioner.

På enheten för omsorgsdebitering arbetar idag 5 ekonomiadministratörer under ledning av enhetschef. Enheten ansvarar för att fakturera brukare för avgiftsbelagd omsorg. Det rör bland annat avgifter för hemtjänst, hemsjukvård och trygghetslarm.

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset, med goda pendlingsmöjligheter. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra.

Ditt uppdrag
Som ekonomiadministratör för avdelning myndighet ansvarar du för våra omsorgsavgifter. Du kommer att arbeta såväl administrativt som med telefonsupport. Tjänsten innebär många kontakter med brukare, anhöriga och företrädare.

I arbetet ingår att:

• göra beräkningar och fatta beslut om omsorgsavgifter
• registrera inkommande underlag för fakturering
• guida medborgare i frågor kopplade till avgifter
• delta i kvalitets- och utvecklingsarbeten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning inom administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som ekonomiadministratör eller avgiftshandläggare inom offentlig förvaltning. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet. Har du kunskaper i Lifecare och Unit4 ses det som meriterande.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter. Vidare tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Jobbet passar dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Pernilla Sävström, enhetschef, 018-727 43 03.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Kommunal, 010-442 82 02
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Receptionist/ekonomiassistent

Läs mer Sep 16
Magdalenas är ett genuint Uppsalaföretag sedan 1982. Hos oss erbjuder vi företagstjänster inom ekonomi, bemanning och kontor. Snabbt, enkelt och kostnadseffektivt! Vår rutinerade personal förstärker vid arbetstoppar, för kortare och längre perioder, på plats hos kund eller från något av våra kontor.
För kunds räkning söker vi en receptionist med erfarenhet inom administration och ekonomi för arbete på kontor.
Administrativa uppgifter:
· Telefonpassning
· Hantera bokning/beställningar
· Ha kontakt med kunder (besökande, bokningar, klagomål)
· Hantera post, fysisk och digital, besvara eller skicka vidare
· Samordna och planera möten
· Föra protokoll på interna möten


Ekonomi:
· Enklare ekonomi
· Registrera leverantörsbetalningar (kontera, periodisera)
· Fakturera arbetsordrar
Övrigt:
· Arbetsledning
· Göra uppföljningar och kvalitetskontroller
· Delta på ABT och planeringsmöten


Quality management:
· Göra uppföljningar
· Göra listor och årliga sammanställningar
· Delta på ABT och planeringsmöten
· Avvikelsehantering
· Beräkning av nyckeltal
· Delta i ledningsmöten och måluppföljningar
· Utföra delar av intern revision
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som har kunskap inom ekonomi. Du tycker om att ha varierande uppgifter och ansvarsområden och vara spindeln i nätet. Du ser till att hålla tidsplaner och har god förmåga att självständigt planera och utföra dina arbetsuppgifter. Du samarbetar väl med både kollegor och kunder.
Tjänsten är på 75-100% och med tillträde omgående.
Meriterande om du har erfarenhet av ledningssystem och hållbarhet.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag,
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till spännande uppdrag i Norrort

Läs mer Sep 23
Academic Resource söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent till ett företag inom logistik. Företaget är nu i behov av att rekrytera en driven ekonomiassistent till koncernhuvudkontorets redovisningsgrupp. Där kommer du att få möjlighet att arbeta brett inom redovisning. Som ekonomiassistent har du ansvar för AR/AP för flera egna bolag inom koncernen. Redovisningsteamet består idag av 9 personer och du rapporterar direkt till koncernens redovisningschef.


Arbetsbeskrivning:
• Ansvar för kundreskontra och leverantörreskontra
• Bokning av inkommande betalningar
• Support till kunder
• Hantering av inkommande leverantörsfakturor
• Diverse AdHoc-analyser
• Ansvar för att självständigt upprätta månads- och årsbokslut avseende kund- och leverantörreskontra
• Delaktig i att ständigt se över och förbättra rutiner, system och processer inom den finansiella rapporteringen
• Du kommer även delta i och ansvara för diverse projekt
• Övrigt administrativt arbete som kan uppstå på en ekonomiavdelning


Utbildning och erfarenhet:
• Gymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av motsvarande arbete
• God systemvana i nuläget Agresso/Unit 4 som redovisningssystem
men är i en implementeringsfas av Microsoft D365
• Van Excelanvändare
• Flytande svenska alternativt annat skandinaviskt språk
• Goda kunskaper i engelska


Personliga egenskaper:
Du är noggrann, ambitiös och strukturerad. Van att axla ansvar och arbeta självständigt. Trivs att arbeta i team, hjälpsam mot kollegor och bidrar till gott samarbete och god stämning. Du är vidare proaktiv, flexibel och prestigelös och har god kommunikationsförmåga.


Ansökan:
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: ekassarn0924


Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Ulrica Rosander på: ulrica.rosander@academicresource.se


We take you further

Ansök nu

Ekonomiassistent på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Sep 3
Hjärtligt välkommen att arbeta som ekonomiassistent tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom ekonomi och redovisning! Nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi att du och alla våra andra konsulter är värda! Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra redovisningsekonomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare!
Vi tror på att ha Sveriges bästa ekonomiassistenter anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Wrknest AB .

Processoperatör till spännande bolag i Uppsala!

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Apr 26
Om tjänsten
Vi på Wrknest söker nu efter en erfaren processoperatör till vår samarbetspartnersproduktion i Uppsala.Det är en rolig möjlighet att vara med från ett tidigt skede i ett företag i utvecklingsfas. Här kommer duatt bli en del av ett engagerat och erfaret team och erbjuds en positiv arbetsmiljö med kunniga kollegor.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Uppdraget sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning eller överrekrytering.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som processoperatör kommer du ansvara för tillverkningen av företagets livsmedelsklassade produkt, du kommer att arbeta i renrum i skyddsutrustning.Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar uppvägning, granulering, siktning och blandning samt tillhörande dokumentation för tillverkningsprocessen.
Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
Kommunicerar flytande på svenska
Har systemvana

Vi ser det som meriterande
Med tidigare erfarenhet av renrumsarbete / livsmedelstillverkning
Om du tidigare arbetat i skyddsutrustning

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kvalitetsorienterad, analytisk och flexibel. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Konsultuppdrag 6 mån med chans till förlängning/överrekrytering
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

Ansök nu

Chemical Operator to Innovation Company!

Processoperatör, kemisk industri
Läs mer Jan 18
About the role

We at Wrknest are currently helping our client to find two Chemical Operators to their site in Uppsala. The company specializes in pioneering technologies utilizing chemical solutions to efficiently and commercially close nutrient cycles, fostering new circular material flows. Their technologies include:

- Recovery of phosphorus from the ashes generated by combusted sludge.

- A process designed to curtail the energy consumption in treating nitrogen-containing wastewater by reclaiming nitrogen in the form of marketable products.

- An innovative process for extracting salts from fly ash produced through household waste incineration.

As a Chemical Operator you will actively contribute to a project dedicated to developing chemical processes for nutrient recovery. As a vital part of the Research and Development (R&D) department, you will collaborate closely with your peers in conducting experiments.

It's not a direct hire; it is a contract for an initial period of 6 months. You will be employed by us at Wrknest, but will be working at the client's site.

Your future tasks

The role involves conducting experiments in the laboratory with a strong emphasis on safety. This includes starting reactors based on updated recipes, monitoring various flows, and ensuring proper equipment functioning. Additionally, responsibilities encompass handling chemicals safely, conducting equipment cleaning, and taking samples. Collaborating closely with R&D engineers, the role involves supporting various tasks to contribute to the overall experimentation process. Detailed documentation of the procedures, including flow measurements, is a key aspect of the role. Using predefined documents, you will write down information to maintain accurate records.

We're looking for you who

- Have good knowledge and understanding of chemistry

- Communicates fluently in english, both written and spoken

- Are quality-oriented

- Work well in teams

Preffered qualifications:

-
A bachelor degree in the field of chemistry

- Previous experience from similar role

In this process, we place great importance on your personal qualities as they are crucial to your success in the role and within the company. We understand that one cannot know everything from the start, but you should have a willingness to learn! Therefore, we are looking for someone who is quality oriented, unprestigious and cooperative. As an individual, you are also detail-oriented in your work and service-minded in your interactions with customers and colleagues.

Further information

Start: February

Location: Uppsala, Sweden

Type of employment: Contract, initial employment of 6 months

Please apply as soon as possible as we are conducting ongoing evaluations.

Om Wrknest

At Wrknest, we do things differently. We believe in constantly daring to explore new possibilities and think innovatively. When we started, it was to challenge old ways of recruiting.

We live in a time of rapid digital development, where knowledge needs continuous renewal to stay relevant. Therefore, the ability to adapt quickly is crucial. This is why, during recruitment, we don't solely focus on a candidate's CV. Instead, we consider the overall potential and offer individually tailored upskilling. This way, we can swiftly match the knowledge requirements that exist at the moment. Learn more at www.wrknest.se (http://www.wrknest.se/).

Ansök nu

Kvalitetskoordinator för omgående behov

Biokemist
Läs mer Nov 20
Om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu omgående flertalet kvalitetskoordinatorer för ett kortare uppdrag. Bolaget är inom läkemedelsbranschen och behöver nu stärka upp för att hantera kvalitetsavvikelser (CAPA och CC). Man jobbar i Process Compliance system och har flera kollegor som jobbar med samma sak. Man kommer antingen tillhöra Supply Chain, lager, produktion eller processutvecklingsteamen då man behöver stöttning på flera avdelningar i företaget.

Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till sista mars 2024 på heltid. Du blir anställd som konsult via oss på Wrknest och jobbar på plats hos kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Jobbar i systemet Process Compliance med avvikelsehantering

Vi söker dig som har

- Tidigare erfarenhet av CAPA & CC

- GMP

Vi ser det som meriterande

- Om man jobbat i Process Compliance, men liknande system går också bra

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad och bra på att samarbeta.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: Heltid, arbetstiderna är 08.00 - 16.20

Anställningsform: Konsultuppdrag

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Företaget är ett läkemedelsföretag som ligger i framkant med innovativa produkter.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Produktutvecklare till Emplicure!????

Biomedicinare
Läs mer Aug 17
Detta är tjänsten för dig som har några års erfarenhet av kemiskt labbarbete och vill ta steget in i en bred roll med ansvar för att utveckla produkter inom området läkemedel. Du kommer bli en personen i bolaget som tar stort ansvar inom det praktiska laborativa arbetet inom detta produktsegment och kommer jobba i en fri och flexibel roll där det finns utrymme för att driva egna initiativ för att utveckla en konkurrenskraftig produkt.

Om tjänsten

Vi söker till vår kund Emplicure en Produktutvecklare med god erfarenhet av laborativt arbtete för att ta fram produkter inom Emplicures innovativa teknologi för läkemedel. Du kommer komma in i ett bolag som ger dig stor frihet under ansvar med möjlighet att påverka resan framåt. Du kommer hela tiden jobba nära kliniskt ansvarig och VD på bolaget och driva dess tillväxt och framgång på marknaden.

Du erbjuds en flexibel tjänst där du har möjlighet att styra över din tid, men då mycket arbete sker praktiskt i labbet är den största delen av arbetstiden på plats.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos Emplicure där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som produktutvecklare kommer du arbeta brett med kemiteknisk inriktning, med att ta fram och utveckla produkter inom läkemedel. Detta kommer göras t.ex. genom att jobba med:

- Arbeta med konventionella och nya metoder för utveckling av läkemedelsprodukter

- Läsa och omsätta vetenskapliga artiklar till praktiskt genomförbara försök i labbet

- Laborativt arbete genom att exempelvis testa egenskaper och iterera bra sammansättningar

- Rapportering, utvärdering och sammanställning av resultat

- Analyse och utveckling av tillverkningsprocesser

Denna roll passar dig som vill vara med i ett växande bolags utveckling och vill vara med att utveckla ett produktsegment. Du kommer få stor frihet att styra ditt eget arbete och ha stor kreativ frihet i rollen.

Vi söker dig som har

- En högskoleutbildning med inriktning kemi, biomedicin, apotekare eller motsvarande

- Minst ett års erfarenhet av praktiskt labbarbete

- Flytande kunskaper i Svenska och mycket goda kunskaper i Engelska

Vi ser det som meriterande

- Om du har erfarenhet av läkemedelsutveckling

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Det är av stor vikt att du är självgående, initiativtagande och nogrann då produktens utveckling hänger på att det är du som hela tiden tar den framåt. Du är prestigelös och räds inte att ta tag i och lösa problem när de dyker upp och du drivs av att arbeta i en miljö där alla hjälps åt och man har ett brett spann av arbetsuppgifter.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Uppsala

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Processingenjör till Bjerking ????

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Jun 24
Varför Bjerking?
I över 60 år har Bjerkings medarbetare ägt sitt företag tillsammans. För att kunna påverka, tänka nytt, större, smartare och låta deras engagemang vara motorn i varje kundprojekt. Till deras team inom life sciende söker de nu fler omtänkare som vill vara med och göra skillnad på riktigt. De erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med vänskaplig känsla och trygghet i ett företag med god lönsamhet och hållbarhet i fokus. De vill främja ett hållbart arbetsliv genom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, massage på kontoret och sjukvårdsförsäkring. Hos oss dem får du möjlighet att växa och utvecklas i spännande uppdrag. Om du väljer att bli delägare får du även möjlighet till vinstdelning i företaget. Bjerkings kontor är belägna i centrala Stockholm i Hornstull samt i centrala Uppsala där de sitter i nybyggda lokaler.

På Bjerking kommer du kommer ingå i ett sammansvetsat team med bra gruppdynamik som präglas av god arbetsmiljö, mångfald och jämställdhet. Företagkulturen är en ståndpelare som stärks genom aktivt arbete med att anordna aktiviteter så som årliga studieresor för hela företaget och andra former av evenemang och resor med enheten några gånger om året. Till sin konsultverksamhet söker de nu en processingenjör. Som konsult på Bjerking ges du möjlighet att prova på många olika arbetsuppgifter hos flera kunder med olika typer av företagskultur, en ovärderlig erfarenhet som ger dig en bred grund att stå på i din yrkesroll. Här (https://bjerking.se/karriar/mot-vara-medarbetare/stockholm/intervju-med-erika-billinger/)kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Bjerking!

Detta är en direktrekrytering via Wrknest med anställning hos Bjerking.

Dina framtida arbetsuppgifter

Bjerking har många intressanta pågående projekt och flera som är på gång. Om du blir anställd på Bjerking kommer de arbeta för att ge dig ett uppdrag som passar dig och gynnar din utveckling. Som processingenjör kommer du arbeta med att hjälpa Bjerkings kunder med processdesign, riskanalyser, kravspecifikationer, leverantörskontaker, problemlösning och input till tidsplan och budget. Antingen arbetar du i ett projekt ute hos en kund eller tillsammans med dina kollegor från Bjerking i större projekt.

Vi söker dig som har

- 2 års erfarenhet av att arbeta inom Life Science, meriterande om det är i rollen som processingenjör

- Erfarenhet av GMP och annan regultatoriskt styrd verksamhet

- Kunskap i hur man kravställer utrustning och tar fram PIDar för olika typer av processer

- Erfarenhet av att ta kontakt med både svenska och utländska leverantörer

Meriterande

- Du är utbildad maskin- eller kemiingenjör

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som vill utvecklas och inte är rädd för att att prova nya saker. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm eller Uppsala

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Bjerking (https://bjerking.se/om-oss/)är ett medarbetarägt teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad. I över 60 år har medarbetarna på Bjerking ägt företaget tillsammans. Med 400 medarbetare och kontor i Uppsala och Stockholm erbjuder de kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Mångfalden, dynamiken och synergin mellan deras team, tjänsteområden och partners är nyckeln till deras framgång. Genom kompetens och engagemang skapar de värde för sina kunder och det bästa samarbetsklimatet för hållbara lösningar.

Ansök nu