Uppsala: Ekonomiassistent till spännande bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till spännande bolag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-17 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Är du ekonomiassistent, har ett siffersinne och är intresserad av att jobba 50%? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kompetens i en internationell organisation med lokaler i centrala Uppsala? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Till vår kund i centrala Uppsala, ett stenkast från centralstationen söker vi nu en ekonomiassistent på deltid, 50% med start i februari. Förutom gott kaffe, trevliga kollegor och närhet till goda lunchrestauranger erbjuds du ett spännande konsultuppdrag i en internationell organisation, där du blir en viktig del i ekonomiteamet.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest under 6 månader med möjlighet till förlängning.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Sköta hela leverantör- och kundsreskontran från ankomstregistrering till utbetalning.

- Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt.

- Följa upp, hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet.

- Ansvara för att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat.

- Bistå med diverse utredningar och analyser kopplade till vår reskontra.

- Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. Momshantering i betydelsen betalningar och bistå skattekonsult som sköter svensk och norsk moms.

- Månadsbokslut inklusive avstämningar med relativt korta deadlines.

- Behjälplig vid kvartalsrapporter.

- Vana vid arbete i Excel.

Vi söker dig som har

- Erfarenhet från arbete med flöden av fakturor.

- Starkt systemintresse.

- En god förståelse för ekonomiska processer.



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och engagerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: 100%

Anställningsform: Konsult i 6 månader med möjlighet med förlängning.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB

Läs mer Apr 15
Nytt
Ledig tjänst som Ekonomiassistent hos Latitude-59 i Uppsala AB
Vi letar efter en erfaren och engagerad ekonomiassistent med förståelse för kund- och leverantörsreskontraflödet! Hos Latitude-59 i Uppsala AB får du möjligheten att arbeta i en trevlig miljö med fantastiska kollegor och högt i tak. Vi erbjuder en heltidsanställning med möjlighet till omgående tillträde eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Hantering av kund- och leverantörsreskontra
Månadsavstämningar
Kontering av transaktioner
Kommunikation med leverantörer och andra verksamheter
Deklareringsarbete
Kvalifikationer och erfarenhet:
Minst 2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Fortnox och restaurangverksamhet
Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet av dagskassor är meriterande
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är trygg i dina ekonomi kunskaper och har förmågan att arbeta självständigt. Du är en positiv och social person med driv och noggrannhet i ditt arbete. Du trivs i nära samarbete med olika kontaktytor och är öppen för förändringar. Vi ser gärna att du tar initiativ och uppmuntrar till utveckling i verksamheten. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till och lära dig nya system.
Ansökan:
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig, Christopher, på 076-149 86 20 eller via e-post på christopher@latitude-59.se. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Observera:
För att följa GDPR-lagstiftningen ber vi dig undvika att inkludera känsliga personuppgifter såsom civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan. Endast ett dokument kan bifogas, så lägg gärna CV och personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid

Läs mer Apr 5
Söker du en bred roll vid sidan av studierna 1–2 dagar i veckan där du kan utvecklas inom ekonomi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierade arbetsuppgifter och hjälpa till med det administrativa arbetet. Du kommer även få möjlighet att växa i din roll, du kommer börja med enklare uppgifter för att sedan utvecklas mer inom företaget.
Bolaget ingår i en företagsgrupp med verksamhet inom fastighetsbranschen och restaurangnäring. Kontoret är beläget i Uppsala city.


Arbetsuppgifter
Arbetets fokus ligger på ekonomirelaterade arbetsuppgifter med inslag av administrativa uppgifter. Du kommer främst att fokusera på dessa områden:
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring och enklare bokslutsarbete
Stötta i diverse projekt


Kvalifikationer
Som person är du väldigt noggrann, tålmodig, självgående och ansvarstagande. Du besitter förmågan att prioritera och hålla tidsfrister. Viktigt också att du är flexibel och framåt tänkande då vi är i en expansiv period.
Meriterande om du:
Har grundkunskaper i bokföring och redovisningsprinciper samt en god förståelse för ekonomiprocesser
Har ett starkt intresse att vilja utvecklas inom ekonomi
Har en god datavana och kunskaper i Excel och Office-paketet

Ansök nu

Ekonomiassistent till myndighet i Uppsala.

Läs mer Apr 10
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill och kan jobba som ekonomiassistent på deltid.

Omfattning: Deltid 50%
Start: omgående
Längd: 204-09-30, eventuellt längre.

Viss del på distans är möjligt, fördelningen av de 50% efter överenskommelse med kund.
Ex heldagar eller halvdagar.


Om tjänsten
Då vår kund har mycket att göra just nu så vill de förstärka med en konsultlösning.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Det handlar framför allt om det löpande arbete med fakturahantering och leverantör- och kundreskontra.
Det ingår också att stötta kundens redovisningsekonom med löpande redovisning och bokföring.

Kunden arbetar i Visma Proceedo och Unit4/Agresso.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos vår kund i Uppsala.

Tycker du att detta låter som ett uppdrag för dig, då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 80%

Läs mer Apr 11
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Intrastat
Prisinläsning i vårt system

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Wrknest AB .

Chemical Operator to Innovation Company!

Processoperatör, kemisk industri
Läs mer Jan 18
About the role

We at Wrknest are currently helping our client to find two Chemical Operators to their site in Uppsala. The company specializes in pioneering technologies utilizing chemical solutions to efficiently and commercially close nutrient cycles, fostering new circular material flows. Their technologies include:

- Recovery of phosphorus from the ashes generated by combusted sludge.

- A process designed to curtail the energy consumption in treating nitrogen-containing wastewater by reclaiming nitrogen in the form of marketable products.

- An innovative process for extracting salts from fly ash produced through household waste incineration.

As a Chemical Operator you will actively contribute to a project dedicated to developing chemical processes for nutrient recovery. As a vital part of the Research and Development (R&D) department, you will collaborate closely with your peers in conducting experiments.

It's not a direct hire; it is a contract for an initial period of 6 months. You will be employed by us at Wrknest, but will be working at the client's site.

Your future tasks

The role involves conducting experiments in the laboratory with a strong emphasis on safety. This includes starting reactors based on updated recipes, monitoring various flows, and ensuring proper equipment functioning. Additionally, responsibilities encompass handling chemicals safely, conducting equipment cleaning, and taking samples. Collaborating closely with R&D engineers, the role involves supporting various tasks to contribute to the overall experimentation process. Detailed documentation of the procedures, including flow measurements, is a key aspect of the role. Using predefined documents, you will write down information to maintain accurate records.

We're looking for you who

- Have good knowledge and understanding of chemistry

- Communicates fluently in english, both written and spoken

- Are quality-oriented

- Work well in teams

Preffered qualifications:

-
A bachelor degree in the field of chemistry

- Previous experience from similar role

In this process, we place great importance on your personal qualities as they are crucial to your success in the role and within the company. We understand that one cannot know everything from the start, but you should have a willingness to learn! Therefore, we are looking for someone who is quality oriented, unprestigious and cooperative. As an individual, you are also detail-oriented in your work and service-minded in your interactions with customers and colleagues.

Further information

Start: February

Location: Uppsala, Sweden

Type of employment: Contract, initial employment of 6 months

Please apply as soon as possible as we are conducting ongoing evaluations.

Om Wrknest

At Wrknest, we do things differently. We believe in constantly daring to explore new possibilities and think innovatively. When we started, it was to challenge old ways of recruiting.

We live in a time of rapid digital development, where knowledge needs continuous renewal to stay relevant. Therefore, the ability to adapt quickly is crucial. This is why, during recruitment, we don't solely focus on a candidate's CV. Instead, we consider the overall potential and offer individually tailored upskilling. This way, we can swiftly match the knowledge requirements that exist at the moment. Learn more at www.wrknest.se (http://www.wrknest.se/).

Ansök nu

Kvalitetskoordinator för omgående behov

Biokemist
Läs mer Nov 20
Om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu omgående flertalet kvalitetskoordinatorer för ett kortare uppdrag. Bolaget är inom läkemedelsbranschen och behöver nu stärka upp för att hantera kvalitetsavvikelser (CAPA och CC). Man jobbar i Process Compliance system och har flera kollegor som jobbar med samma sak. Man kommer antingen tillhöra Supply Chain, lager, produktion eller processutvecklingsteamen då man behöver stöttning på flera avdelningar i företaget.

Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till sista mars 2024 på heltid. Du blir anställd som konsult via oss på Wrknest och jobbar på plats hos kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Jobbar i systemet Process Compliance med avvikelsehantering

Vi söker dig som har

- Tidigare erfarenhet av CAPA & CC

- GMP

Vi ser det som meriterande

- Om man jobbat i Process Compliance, men liknande system går också bra

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad och bra på att samarbeta.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Uppsala

Omfattning: Heltid, arbetstiderna är 08.00 - 16.20

Anställningsform: Konsultuppdrag

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Företaget är ett läkemedelsföretag som ligger i framkant med innovativa produkter.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Produktutvecklare till Emplicure!????

Biomedicinare
Läs mer Aug 17
Detta är tjänsten för dig som har några års erfarenhet av kemiskt labbarbete och vill ta steget in i en bred roll med ansvar för att utveckla produkter inom området läkemedel. Du kommer bli en personen i bolaget som tar stort ansvar inom det praktiska laborativa arbetet inom detta produktsegment och kommer jobba i en fri och flexibel roll där det finns utrymme för att driva egna initiativ för att utveckla en konkurrenskraftig produkt.

Om tjänsten

Vi söker till vår kund Emplicure en Produktutvecklare med god erfarenhet av laborativt arbtete för att ta fram produkter inom Emplicures innovativa teknologi för läkemedel. Du kommer komma in i ett bolag som ger dig stor frihet under ansvar med möjlighet att påverka resan framåt. Du kommer hela tiden jobba nära kliniskt ansvarig och VD på bolaget och driva dess tillväxt och framgång på marknaden.

Du erbjuds en flexibel tjänst där du har möjlighet att styra över din tid, men då mycket arbete sker praktiskt i labbet är den största delen av arbetstiden på plats.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos Emplicure där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som produktutvecklare kommer du arbeta brett med kemiteknisk inriktning, med att ta fram och utveckla produkter inom läkemedel. Detta kommer göras t.ex. genom att jobba med:

- Arbeta med konventionella och nya metoder för utveckling av läkemedelsprodukter

- Läsa och omsätta vetenskapliga artiklar till praktiskt genomförbara försök i labbet

- Laborativt arbete genom att exempelvis testa egenskaper och iterera bra sammansättningar

- Rapportering, utvärdering och sammanställning av resultat

- Analyse och utveckling av tillverkningsprocesser

Denna roll passar dig som vill vara med i ett växande bolags utveckling och vill vara med att utveckla ett produktsegment. Du kommer få stor frihet att styra ditt eget arbete och ha stor kreativ frihet i rollen.

Vi söker dig som har

- En högskoleutbildning med inriktning kemi, biomedicin, apotekare eller motsvarande

- Minst ett års erfarenhet av praktiskt labbarbete

- Flytande kunskaper i Svenska och mycket goda kunskaper i Engelska

Vi ser det som meriterande

- Om du har erfarenhet av läkemedelsutveckling

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Det är av stor vikt att du är självgående, initiativtagande och nogrann då produktens utveckling hänger på att det är du som hela tiden tar den framåt. Du är prestigelös och räds inte att ta tag i och lösa problem när de dyker upp och du drivs av att arbeta i en miljö där alla hjälps åt och man har ett brett spann av arbetsuppgifter.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Uppsala

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Processingenjör till Bjerking ????

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Jun 24
Varför Bjerking?
I över 60 år har Bjerkings medarbetare ägt sitt företag tillsammans. För att kunna påverka, tänka nytt, större, smartare och låta deras engagemang vara motorn i varje kundprojekt. Till deras team inom life sciende söker de nu fler omtänkare som vill vara med och göra skillnad på riktigt. De erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med vänskaplig känsla och trygghet i ett företag med god lönsamhet och hållbarhet i fokus. De vill främja ett hållbart arbetsliv genom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, massage på kontoret och sjukvårdsförsäkring. Hos oss dem får du möjlighet att växa och utvecklas i spännande uppdrag. Om du väljer att bli delägare får du även möjlighet till vinstdelning i företaget. Bjerkings kontor är belägna i centrala Stockholm i Hornstull samt i centrala Uppsala där de sitter i nybyggda lokaler.

På Bjerking kommer du kommer ingå i ett sammansvetsat team med bra gruppdynamik som präglas av god arbetsmiljö, mångfald och jämställdhet. Företagkulturen är en ståndpelare som stärks genom aktivt arbete med att anordna aktiviteter så som årliga studieresor för hela företaget och andra former av evenemang och resor med enheten några gånger om året. Till sin konsultverksamhet söker de nu en processingenjör. Som konsult på Bjerking ges du möjlighet att prova på många olika arbetsuppgifter hos flera kunder med olika typer av företagskultur, en ovärderlig erfarenhet som ger dig en bred grund att stå på i din yrkesroll. Här (https://bjerking.se/karriar/mot-vara-medarbetare/stockholm/intervju-med-erika-billinger/)kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Bjerking!

Detta är en direktrekrytering via Wrknest med anställning hos Bjerking.

Dina framtida arbetsuppgifter

Bjerking har många intressanta pågående projekt och flera som är på gång. Om du blir anställd på Bjerking kommer de arbeta för att ge dig ett uppdrag som passar dig och gynnar din utveckling. Som processingenjör kommer du arbeta med att hjälpa Bjerkings kunder med processdesign, riskanalyser, kravspecifikationer, leverantörskontaker, problemlösning och input till tidsplan och budget. Antingen arbetar du i ett projekt ute hos en kund eller tillsammans med dina kollegor från Bjerking i större projekt.

Vi söker dig som har

- 2 års erfarenhet av att arbeta inom Life Science, meriterande om det är i rollen som processingenjör

- Erfarenhet av GMP och annan regultatoriskt styrd verksamhet

- Kunskap i hur man kravställer utrustning och tar fram PIDar för olika typer av processer

- Erfarenhet av att ta kontakt med både svenska och utländska leverantörer

Meriterande

- Du är utbildad maskin- eller kemiingenjör

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som vill utvecklas och inte är rädd för att att prova nya saker. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm eller Uppsala

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Bjerking (https://bjerking.se/om-oss/)är ett medarbetarägt teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad. I över 60 år har medarbetarna på Bjerking ägt företaget tillsammans. Med 400 medarbetare och kontor i Uppsala och Stockholm erbjuder de kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Mångfalden, dynamiken och synergin mellan deras team, tjänsteområden och partners är nyckeln till deras framgång. Genom kompetens och engagemang skapar de värde för sina kunder och det bästa samarbetsklimatet för hållbara lösningar.

Ansök nu

Processingenjör till Bjerking ????

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Jun 13
Varför Bjerking?
I över 60 år har Bjerkings medarbetare ägt sitt företag tillsammans. För att kunna påverka, tänka nytt, större, smartare och låta deras engagemang vara motorn i varje kundprojekt. Till deras team inom life sciende söker de nu fler omtänkare som vill vara med och göra skillnad på riktigt. De erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med vänskaplig känsla och trygghet i ett företag med god lönsamhet och hållbarhet i fokus. De vill främja ett hållbart arbetsliv genom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, massage på kontoret och sjukvårdsförsäkring. Hos oss dem får du möjlighet att växa och utvecklas i spännande uppdrag. Om du väljer att bli delägare får du även möjlighet till vinstdelning i företaget. Bjerkings kontor är belägna i centrala Stockholm i Hornstull samt i centrala Uppsala där de sitter i nybyggda lokaler.

På Bjerking kommer du kommer ingå i ett sammansvetsat team med bra gruppdynamik som präglas av god arbetsmiljö, mångfald och jämställdhet. Företagkulturen är en ståndpelare som stärks genom aktivt arbete med att anordna aktiviteter så som årliga studieresor för hela företaget och andra former av evenemang och resor med enheten några gånger om året. Till sin konsultverksamhet söker de nu en processingenjör. Som konsult på Bjerking ges du möjlighet att prova på många olika arbetsuppgifter hos flera kunder med olika typer av företagskultur, en ovärderlig erfarenhet som ger dig en bred grund att stå på i din yrkesroll. Här (https://bjerking.se/karriar/mot-vara-medarbetare/stockholm/intervju-med-erika-billinger/)kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Bjerking!

Detta är en direktrekrytering via Wrknest med anställning hos Bjerking.

Dina framtida arbetsuppgifter

Bjerking har många intressanta pågående projekt och flera som är på gång. Om du blir anställd på Bjerking kommer de arbeta för att ge dig ett uppdrag som passar dig och gynnar din utveckling. Som processingenjör kommer du arbeta med att hjälpa Bjerkings kunder med processdesign, riskanalyser, kravspecifikationer, leverantörskontaker, problemlösning och input till tidsplan och budget. Antingen arbetar du i ett projekt ute hos en kund eller tillsammans med dina kollegor från Bjerking i större projekt.

Vi söker dig som har

- 2 års erfarenhet av att arbeta inom Life Science, meriterande om det är i rollen som processingenjör

- Erfarenhet av GMP och annan regultatoriskt styrd verksamhet

- Kunskap i hur man kravställer utrustning och tar fram PIDar för olika typer av processer

- Erfarenhet av att ta kontakt med både svenska och utländska leverantörer

Meriterande

- Du är utbildad maskin- eller kemiingenjör

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som vill utvecklas och inte är rädd för att att prova nya saker. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm eller Uppsala

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Bjerking (https://bjerking.se/om-oss/)är ett medarbetarägt teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad. I över 60 år har medarbetarna på Bjerking ägt företaget tillsammans. Med 400 medarbetare och kontor i Uppsala och Stockholm erbjuder de kvalificerade konsulttjänster inom samhällsbyggnad. Mångfalden, dynamiken och synergin mellan deras team, tjänsteområden och partners är nyckeln till deras framgång. Genom kompetens och engagemang skapar de värde för sina kunder och det bästa samarbetsklimatet för hållbara lösningar.

Ansök nu