Uppsala: Byråchef med möjligt delägarskap

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byråchef med möjligt delägarskap i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-13 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ekonom som har haft tankar på att starta en egen byrå, eller har jobbat som chef i branschen tidigare? Slår ditt hjärta extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till en unik tjänst som kontorsansvarig till vårt Uppsala-kontor!

Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag ca. 40 medarbetare fördelade på fyra kontor i Uppsala, Borlänge, Luleå och Stockholm.

Vårt Avanta-kontor i Uppsala är vårt huvudkontor och består i dagsläget av cirka 12 medarbetare och ledningsgrupp. Kontoret genomgår för tillfället en förändringsresa och vi söker dig som vill fortsätta att driva denna förändringsresa framåt. ????

På Avanta ligger vår passion i vår vision om att skapa branschen bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du vill vara delaktig och drivande i Avantas tillväxtresa och ditt hjärta slår extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag. Du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor och känna dig trygg i chefsrollen samt den rådgivande rollen mot kund.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper där påvisad förmåga att leda och ta ansvar för den egna och andras prestation är något som stämmer in på dig. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål.

Avanta är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som bör vara naturligt för dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter och hitta lösningar och effektiva arbetssätt.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Flerårig erfarenhet av löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av förändringsarbete
- Förmåga att ta ansvar för din egen och andras prestation
- Intresse för och påvisad förmåga att leda och engagera andra
- Flexibel efter kundernas och medarbetarnas behov
- Coachande förhållningssätt som ledare
- Lyhörd och kommunikativ
- Relationsskapande
- Resultatorienterad
- Kundcentrerad


Meriterande för rollen:
- Erfarenhet av kunder med koncern-struktur
- Erfarenhet som controller
- Erfarenhet av lönehantering för kunder med kollektivavtal
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.

- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer



Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer i din roll överta kontorsansvaret för Uppsala-kontoret från en kollega som går vidare till nya utmaningar. Under en övergångsfas finns även tillförordnad kontorsansvarig på plats som tidigare haft kontorsansvar för Uppsala. Rollen innebär personalansvar för ca. 12 redovisningskonsulter med sedvanliga förekommande arbetsuppgifter vid personalansvar, så som arbetsplanering.

Redovisningskonsulterna arbetar främst med kundansvar i den löpande redovisningen mot kunderna, medan du som kontorsansvarig primärt kommer bistå kunderna genom att stötta dina medarbetare med din seniora kompetens inom bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning. Du kommer således arbeta coachande mot dina medarbetare i mer seniora arbetsuppgifter och även stötta upp vid behov med seniora arbetsuppgifter direkt mot dina medarbetares kunder.

Tillsammans med Avantas ledning kommer du även i din roll att utöka kundbasen och därigenom arbeta med Avantas fortsatta tillväxt. I ditt arbete med att utveckla verksamheten kommer du ha kontinuerligt stöd av kollegor och ledning inom Avanta som därigenom utgör en utmärkt kompetensbas.

Kontorsansvarsrollen sammanfattat:

- Löpande arbetsplanering och långsiktig arbetsplanering (t.ex. säkerställande av daglig drift mot kund eller semesterplanering samt rekrytering tillsammans med HR-ansvarig).
- Prestation- och målstyrning av dina medarbetare
- On- och offboarding av medarbetare
- Coachning och stöttning av medarbetare inom avancerad redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning
- Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner
- Arbetsmiljöansvar som fördelas från VD
- Kundomhändertagande, kundrekrytering och on- och offboarding av kunder


Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Det finns även möjlighet till delägarskap om båda parter anser det lämpligt. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även:

Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en heltidsanställning med uppstart enligt överenskommelse. Vi träffar kandidater löpande och tillsätter tjänsten när vi har hittat rätt person. Annonsen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningschef.

Redovisningschef

Läs mer Jan 18
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Vi är ett dynamiskt företag i framkant av branschen och söker en erfaren och engagerad Redovisningschef för att leda vårt redovisningsteam. Vi värdesätter innovation, professionalism och strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ kan blomstra.

Din roll som Redovisningschef

Som Redovisningschef kommer du att ha en nyckelroll i företagets redovisningsstrategi och rapportering. Du kommer att leda och utveckla redovisningsteamet, säkerställa att företagets ekonomi följer lagstiftningen och branschstandard samt bidra till att forma och implementera effektiva redovisningsprocesser. Mer ingående kommer det innefatta:

- Ledning och utveckling av redovisningsteamet som idag består av 3 personer

- Ansvarig för att skapa och upprätthålla företagets redovisningspolicyer

- Övervaka månatlig, kvartalsvis och årlig ekonomisk rapportering

- Delta i strategiska diskussioner och ge ekonomisk expertis för att stödja beslutsfattandet

- Samarbeta med revisorer och säkerställa att revisioner genomförs smidigt

- Operativt granska och stödja att koncernredovisning och kassaflödesanalysen är korrekt

Dina Kvalifikationer

Du har betydande erfarenhet inom området redovisning, genom att ha arbetat i olika redovisningsroller. Du har en gedigen förståelse för redovisningsprinciper, lagar och regler. Det inkluderar kunskap om redovisningsstandarder och lokal lagstiftning. Som Redovisningschef ser vi att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter för att förklara komplexa ekonomiska frågor för icke-ekonomiska beslutsfattare och för att samarbeta med andra avdelningar inom företaget och med ditt team.

- 10+ års erfarenhet av redovisning och några års erfarenhet av leda team av ekonomer

- Förmåga att driva förändring och automatisering av redovisningsprocesser i en snabb tillväxtorganisation

- Stark förståelse för redovisningsprinciper och lagstiftning

- Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta

- Relevant universitetsexamen inom redovisning eller finans.

Om du är en driven och erfaren Redovisningschef som är redo att ta på dig en ny utmaning, ser vi fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Redovisningschef

Läs mer Mar 15
Arbetsbeskrivning
Redovisningschef med erfarenhet av börsnoterat bolag sökes till team Randstad Finance Uppsala
Vi på Randstad Finance är otroligt stolta över vårt team av ekonomer som varje dag bidrar med sin spetskompetens och engagemang ute hos våra kunder. Ekonomi är en viktig funktion som ibland utmanar oss men också utvecklar och banar väg framåt. Det är just därför vi tycker ekonomi är roligt. Just nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vårt team med din kompetens, erfarenhet men också med din personlighet och engagemang för branschen.
Hos oss på Randstad får du vara en del av vår grupp av ekonomer, controllers och lönespecialister. Utöver vårt fantastiska team har du möjligheten att arbeta med olika typer av kunder, delta i sociala aktiviteter, skapa ett brett nätverk och framförallt få möjligheten att påverka din egen karriärutveckling genom vårt gedigna up-skilling program. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig fast månadslön, semester, pensionsavsättning, försäkringar, förmåner och hela tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag.


Alternativt konsultar du via ditt egna bolag och finns tillgänglig just nu för att ta dig an ett nytt spännande uppdrag som redovisningschef.


Du ansöker på www.randstad.se senast 2024-03-31. Ansök gärna reda idag då tjänsten kan bli tillsatt tidigare.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bahrami, hanna.bahrami@randstad.se 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Arbetsleda ett team på 2 redovisningsekonomer och 1 redovisningsassistent
Planera månatliga, kvartalsvisa och årliga räkenskaper
Förbereda månatliga konsoliderade räkenskaper
Hålla kontakt och hantera dotterbolagens outsourcade redovisningsfunktioner i olika länder
Förbereda månatliga interna finansiella rapporter
Förbereda kvartalsvisa rapporter och konsoliderade årsräkenskaper
Delta i och driva förändringsprojekt som rör redovisningsfunktionen
Underhålla och förbättra olika rutiner, såsom fakturering, certifiering av leverantörsfakturor och intern likviditetsstyrning
Avstämma och kontrollera intra-grupptransaktioner
Säkerställa efterlevnad av företagets transfer pricing-policy och dess årliga uppdatering
Övervaka pågående statlig rapportering avseende statistik, skatter och avgifter
Andra relaterade frågor inom finansfunktionen



Kvalifikationer
Redovisningschef med erfarenhet av börsnoterat bolag
Stort kunnande inom koncernkonsolidering
Akademisk bakgrund inom redovisning/ekonomisk förvaltning
Omfattande erfarenhet av gruppredovisning och allmän redovisning
Krav på rapportering till myndigheter och skattemyndigheter; IFRS-rapporteringsstandard
Planeringsförmåga och hög kvalitetskänsla samt engagemang för deadlines
Hög nivå av skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter både på engelska och svenska

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Avanta Ekonomi AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Avanta Ekonomi AB .

Praktik som redovisningskonsult - Hösten 2024, Uppsala

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 4
Studerar du inom ekonomi med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och en dröm om att i framtiden driva affären mot kund? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, erbjuder vi nu en möjlighet för dig att kickstarta din karriär genom en praktikplats på vårt Uppsala-kontor under hösten 2024.

Vem är du?
Vi söker dig som inte bara vill ha praktisk erfarenhet inom redovisning, utan också strävar efter att bli en viktig del av vårt team på lång sikt.

Din profil:

- Studerar med inriktning mot ekonomi, redovisning, finans eller liknande med praktikperiod under hösten 2024. Önskvärt att praktikperioden är minst 8 veckor lång.

- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både verbalt och skriftligt.

- En önskan att få utmanas, lära, utvecklas och ta ansvar inom ditt område.

- En teamspelare med en positiv inställning och förmågan att arbeta självständigt.

- Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt

- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete

- En önskan om anställning efter avslutad praktikperiod

I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du ser även fördelar med att arbeta på byrå framför att arbeta på ekonomiavdelning.

Vi erbjuder dig:

En praktikplats där du får en djupgående förståelse för redovisningsprocessen och möjlighet att arbeta med riktiga kundprojekt. Som praktikant på Avanta kan du förvänta dig att delta i kvalificerat arbete där du, genom att vara understöd till dina kollegor, får lära dig mer om löpande redovisningsarbete, kundbemötande, företagsrådgivning och mer! Praktiktjänsten utformas utifrån dina erfarenheter och önskemål samt utifrån verksamhetens möjligheter. Vi erbjuder dig även möjligheten att bli anställd efter praktikens slut.

Vid en potentiell framtida anställning erbjuds du självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Under praktikperiod gäller arbete på plats under kontorstider. Vid en anställning erbjuds sen flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Praktiken är planerad till hösten 2024 med uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen stängs när vi har tillsatt praktikplatsen.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu

Junior konsult inom redovisning och ekonomi

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 4
På Avanta Ekonomi söker vi inför hösten 2024 en junior redovisningskonsult med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att i framtiden driva affären mot kund och därmed få jobba med hela flödet. På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du snabbt utvecklas på bredden i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter till nästa nivå genom din kompetens och rådgivning.

Vem är du?
Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som tycker om att ta dig an utmaningar och ansvar för att växa. Du är ekonomiutbildad som medför att du känner en trygghet i din teoretiska kompetens inom den löpande redovisningen. Du har med fördel även praktiserat på redovisningsbyrå tidigare och har en grundläggande kunskap i det praktiska arbetet inom löpande redovisning.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du ser även en fördel med att arbeta på byrå framför att arbeta på ekonomiavdelning.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Förmåga att ta ansvar för din egen prestation
- Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
- God samarbetsförmåga


Meriterande för rollen:
- Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå, genom till exempel praktik eller anställning

- Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete.

- Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team

- God kunskap i Office-365, framförallt Excel och Outlook
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.


Vad kommer du att arbeta med?
I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, rådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart är planerad till oktober 2024 eller tidigare enligt behov. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen stängs när vi har tillsatt tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu

Konsult inom redovisning och ekonomi till familjär byrå

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 30
På Avanta Ekonomi söker vi nu en redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att äga affären mot kund och därmed i framtiden få jobba med hela flödet. På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du utvecklas i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter till nästa nivå genom din kompetens och rådgivning.

Vem är du?
Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med erfarenhet som medför att du känner en trygghet i din kompetens inom den löpande redovisningen. Du känner även en trygghet i att göra förenklade bokslut och enklare rådgivning mot kund. Exempelvis kanske du arbetar på byrå idag och hanterar all löpande redovisning med tillhörande enklare rådgivning för dina kunder och gör förenklade bokslut (K1), men nu vill ta steget vidare i din utveckling.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du trivs även med ett helhetsansvar för dina kunder och att dela med dig av din kunskap till dina kollegor.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning samt enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete.
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Förmåga att ta ansvar för din egen prestation
- Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
- God samarbetsförmåga


Meriterande för rollen:
- Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå
- Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur

- Arbetslivserfarenhet av K2-bokslut, K3 årsredovisning och koncernredovisning
- Arbetslivserfarenhet av inkomstdeklarationer för företag

- Arbetslivserfarenhet av avancerade privatdeklarationer
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.


Vad kommer du att arbeta med?
I nära samarbete med våra kunder kommer du huvudsakligen arbeta med den löpande redovisningen men även enklare bokslutsarbete och rådgivning. Arbetsuppgifterna kan variera något enligt kundernas behov. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom bokslut, rådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor

Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart ser vi är under maj månad eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen stängs när vi har tillsatt tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu

Senior konsult inom redovisning och ekonomi till familjär byrå

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 13
På Avanta Ekonomi söker vi kontinuerligt efter nya medarbetare för att fortsätta vår tillväxtresa. Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att äga affären mot kund? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du utvecklas i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter samt dina kollegor till nästa nivå genom din kompetens, handledning och rådgivning.

Vem är du?
Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du bör ha god kännedom om inkomstdeklarationer, boksluts- och årsredovisningsfrågor, samt känna en trygghet i den rådgivande rollen mot kund. Du bör även ha erfarenhet av ledarskap som medför att du känner en trygghet i att handleda dina mer juniora kollegor.

Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är även naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du trivs lika bra med att dela kundansvaret med dina kollegor som att ta ett helhetsansvar för dina kunder. Du trivs även med att arbeta med ledarskap genom arbetshandledning av kollegor.

Viktigt för rollen:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, ekonomisk och juridisk företagsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete
- Arbetslivserfarenhet av ledarskap genom handledning inom ekonomi
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Förmåga att ta ansvar för din egen prestation
- Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
- God samarbetsförmåga


Meriterande för rollen:
- Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå
- Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur
- Arbetslivserfarenhet som controller
- Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.

- Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer



Vad kommer du att arbeta med?
Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas behov, men vi ser att du i huvudsak arbetar med bokslut, inkomstdeklarationer och rådgivning i nära samarbete med våra kunder. Du kommer även arbeta med en del löpande redovisning för lite klurigare kunder. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.

Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Du kommer även stötta och handleda dina kollegor på kontoret med din spetskompetens inom inkomstdeklarationer, bokslut och företagsrådgivning.

Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:

Digitala arbetssätt
Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen.

Kontinuerlig utveckling
Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.

Sociala aktiviteter
Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.

Flexibilitet
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.

Gemenskap
Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu