Uppsala: Nu söker vi en Interim ekonomichef till myndighet i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nu söker vi en Interim ekonomichef till myndighet i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-17 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en Interim ekonomichef till myndighet i Uppsala. Välkommen in med en ansökan!

Arbetsuppgifter

Ekonomienheten ansvarar för myndighetens ekonomiadministrativa processer som innefattar både operativa och
strategiska frågor. Ekonomifunktionen består av en ekonomichef, en redovisningsansvarig, en controller, en redovisningsekonom och en ekonomihandläggare.

I rollen som ekonomichef leder du ekonomiarbetet på myndigheten och ansvarar för myndighetsövergripande processer.

Du kommer att ha ansvar för verksamhetsplanering, finansiering, budget och uppföljning samt bokslut. Du samordnar årsredovisningen i sin helhet och ansvarar för de ekonomiska delarna. Vidare ansvarar du för och framställer budgetunderlag, budgetprognoser samt rapportering, bedömning och analys.

Strategiska frågor med omvärldsbevakning och framtidsbedömning är viktiga inslag i arbetsuppgifterna, liksom att vara ett strategiskt stöd för ledningen. Inom dina ansvarsområden adjungeras du i myndighetens ledningsgrupp. Du fungerar som stöd till ledning och chefer på myndigheten och är kontaktperson för myndigheten i olika ekonomiska frågor.
Vem är du?
• Akademisk examen med inriktning ekonomi.
• Ska ha minst 2års arbetslivserfarenhet som interim chef senaste 5 åren inom en myndighet eller organisation.

Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av statlig redovisning.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du visar en god förmåga till självständigt arbete och samtidigt har du lätt för att samarbeta med andra.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund. Uppdraget förväntas starta 2023-09-11 och pågå 6 månader framåt. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Clara Granlund på clara.granlund@jurek.se eller Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Affärsområdeschef.

Regionchef till Heat i Uppsala/Stockholm!

Läs mer Maj 5
Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag i våra närområden. Vi har även ett antal kväll- och helgöppna restauranger. Heat har idag 28 restauranger i Stockholm, Malmö, Uppsala, Örebro, Västerås, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Fler är på gång och vår målsättning är att fortsätta att expandera och etablera oss över hela landet! Om tjänsten Brinner du för ledarskap, service i världsklass och att skapa vinnande team? Då kan du vara den vi söker! Som regionchef hos oss spelar du en avgörande roll i att leda våra restauranger till nya höjder. Du säkerställer att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga, samtidigt som du coachar och utvecklar våra restaurangchefer och deras team till framgång. I din region ingår våra restauranger i Uppsala, Arlandastad och Upplands-Väsby. Eftersom delar av tjänsten är förlagd inom säkerhetsklassat område, kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras.
Ansvarsområden - Driva och utveckla den dagliga verksamheten i våra restauranger med fokus på service, kvalitet och lönsamhet. - Rekrytera, inspirera och utveckla medarbetare så att varje team når sin fulla potential. - Säkerställa att våra restauranger håller absolut högsta nivå när det gäller kvalitet, hygien och säkerhet. - Implementera affärsstrategier som stärker vårt varumärke och driver tillväxt. - Skapa och vårda långsiktiga relationer med både gäster och uppdragsgivare.
Om dig Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som regionchef eller motsvarande roll inom restaurangbranschen med dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer. Du är en handlingskraftig och prestigelös person med utmärkta sociala färdigheter. Du är skicklig på att prioritera, hålla deadlines och driva affärsmässiga resultat. Du kommunicerar tydligt både muntligt och skriftligt. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder En rolig och varierad roll med stort eget ansvar i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Möjlighet att påverka och driva förändring inom en växande verksamhet. Konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner. Goda möjligheter till personlig utveckling och karriärväg inom en framstående restaurangkedja.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Heatfamiljen! Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sektionschef inom VA sökes till Uppsala!

Läs mer Nov 8
Nu söker vi sektionschef inom VA till offentlig kund i Uppsala. Vi söker dig som kan starta omgående och har flerårig erfarenhet från processindustrin samt har dokumenterat personalansvar av att leda direktrapporterande,

Sök redan idag!

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du övervaka och utveckla anläggningarnas reningsprocesser med tillhörande pumpstationer på VA-nätet, samt vid behov andra avdelningars spillvattenanläggningar. Äga och genomföra förstudier, projekt och åtgärdsplaner, utveckla strategier och arbetsprocesser. Du kommer ansvara för personal, ekonomi och och att samordna, leda och fördela arbetet inom sektionen för att uppnå verksamhetens mål och budget. Du rapporterar till avdelningschef och tillhör spillvattensavdelningens ledningsgrupp.

Andra viktiga arbetsuppgifter är:

• Arbetsmiljöansvar enligt delegationsordning från avdelningschef
• Samordna program-/projektdirektiv, scada, underhåll och instrumentering för verksamheten
• Resursplanering/-tillsättning/-uppföljning i förstudies och projekt.
• Planera och genomföra sektionsmöten, APT
• Planera, hantera och följa upp förstudie- och projektbudget, samt dess fakturor
• Processledare för OP2 "Omhändertagande av spillvatten".

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande;

• Relevant universitets- eller högskoleutbildning inom t.ex. vatten och miljö eller liknande
• Flerårig erfarenhet från processindustri
• Arbetslivserfarenhet av process, utredningar, forskning och utveckling
• Dokumenterat personalansvar av att leda direktrapporterande
• Körkort klass B.

Meriterande för uppdraget:

• Erfarenhet av VA-branschen, specifikt inom avloppsvattenrening är meriterande
• Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp är meriterande.

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag i Uppsala, planerad start så snart möjligt (omgående). Uppdraget är på heltid, 100% och löper cirka 6 månader, med chans till förlängning om behov finns. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck, på elvira.bjoreback@jurek.se 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Verksamhetschef till Uppsala

Läs mer Aug 1
Är du en relationsskapande person som brinner för ett närvarande ledarskap och affärer? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Distrikt Uppsala söker nu en verksamhetschef. Tjänsten är direkt underställd distriktschefen och ingår i distriktets ledningsgrupp.

Om tjänsten
Som verksamhetschef på Samhall leder och fördelar du arbetet för dina underställda chefer. Det är ungefär 10 chefer med mellan 10-25 anställda under sig.
Förutom att vara ett bollplank, coacha och stötta dina chefer arbetar du även med försäljning tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig.
Du jobbar för en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv och erbjuds ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som verksamhetschef har du ett omfattande ansvar för den operativa driften. Du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Detta innebär att du kontinuerligt redovisar och följer upp ditt arbete. Du har ett övergripande ansvar för affärerna och koordinerar arbetet från början till slut. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal, skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder.


Vem är du?
Önskvärda kvalifikationer
• Mångårig ledarerfarenhet med personalansvar och av att leda chefer
• Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat
• Erfarenhet av kompetens- och bemanningsintensiv verksamhet
• Goda ekonomikunskaper
• Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper
• B-körkort

Vi söker dig om har en god social förmåga och stor nyfikenhet. Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam. Du är utvecklingsinriktad med förmåga att anpassa arbetssätt vid förändring. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, med god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du behöver har förmågan att tänka helhet även när du leder i det lilla, du har ett stort driv att lära nytt och leda i förändring då vi står inför att slå ihop två distrikt till ett.

Om verksamheten
Vill du bli en del av Samhall? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna rekrytering samarbetar Samhall med Poolia.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%
Fackliga kontaktpersoner: Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44, Ledarna: Tommy Salomonsson, tel. 070-330 03 51, SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

Ansök nu

Chef till Affärsområde Hyresförhandling

Läs mer Jul 8
Chef Affärsområde Hyresförhandling till Fastighetsägarna MittNord
Fastighetsägarna MittNord söker en chef till affärsområde hyresförhandling. Vi söker dig som vill arbeta för en hållbar och väl fungerande fastighetsmarknad och som har några års ledarerfarenhet.
Fastighetsägarna är en federation som består av vårt förbund Fastighetsägarna Sverige och de fyra regionerna Fastighetsägarna GFR, Fastighetsägarna MittNord, Fastighetsägarna Syd och Fastighetsägarna Stockholm. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande branschorganisation med en stark lokal förankring och våra kontor finns från Malmö i söder till Luleå i norr. Hos oss är cirka 15000 fastighetsföretag och bostadsrättsföreningar medlemmar.
Fastighetsägarna MittNord har cirka 3 200 medlemmar och här arbetar ett 60-tal medarbetare på 13 olika kontor med bland annat opinionsbildning, medlemsservice, juridiska frågor, hyresförhandling, utbildning, inkassotjänster och ekonomisk förvaltning. Fastighetsägarna MittNord är ett Great Place to Work.
Om tjänsten
I rollen ingår såväl att leda gruppen som medlemskontakter och nätverkande i både lokala och nationella sammanhang. Som Affärsområdeschef ingår du i ledningsgruppen och bistår VD i utvecklandet och uppföljningen av affärsområdets verksamhet, tjänsteutbud, intjäning och lönsamhet. Du svarar direkt till VD.
Övergripande uppgifter som Affärsområdeschef innebär bland annat:
Leda och samordna hela affärsområdet bestående av cirka 18 medarbetare. Till din hjälp har du 2 gruppchefer, 9 fastighetskonsulter, 4 administratörer och 2-4 förhandlingsjurister.
Budget- och verksamhetsansvar för hela förhandlingsaffären inom fastighetsägarna MittNord
Utveckla interna processer och arbetssätt och säkerställa att dessa är tydliga, förankrade och effektiva.
Identifiera utvecklingsbehov och implementerar förbättringar.
Ingå i Fastighetsägarna MittNords ledningsgrupp och bidra till utveckling av både affärsområdet och hela organisationen.
Vid behov delta i nationell samverkan för hyresförhandling.

På samtliga kontor delar medarbetarna på flera arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver vara prestigelös, hjälpsam och ha en god samarbetsförmåga. Att arbeta hos oss är omväxlande, utmanande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att planera, slutföra och följa upp arbetet. För den här tjänsten finns möjlighet till placering på kontoren i Örebro, Umeå, Gävle, Uppsala, Eskilstuna eller Norrköping. Då resande ingår i tjänsten är körkort ett krav.
Din profil
Vi söker en entusiasmerande och strukturerad ledare med drivkraft att utveckla både individen och gruppen. Du har erfarenhet av formellt personalansvar med gott resultat och har dessutom initierat och drivit utvecklingsprojekt inom den verksamhet du lett. Vi ser framför oss att du har lämplig akademisk utbildning som är relevant för tjänsten och vi tror att du har minst tio års arbetslivserfarenhet varav en del av denna i arbetsledande position.
Har du erfarenhet av hyresförhandlingsfrågor eller tidigare lett en förhandlingsfunktion är det meriterande och vi ser gärna att du har arbetat inom fastighetsbranschen.
Välkommen med din ansökan senast den 2024-08-12. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Petra Skoglund, HR-chef på telefon 070-186 63 08 eller Susanna Roback, VD på telefon 070-316 95 44.
Varaktighet: 100% tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Fast lön

Ansök nu

Verksamhetschef till Uppsala

Läs mer Jun 28
Är du en relationsskapande person som brinner för ett närvarande ledarskap och affärer? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Distrikt Uppsala söker nu en verksamhetschef. Tjänsten är direkt underställd distriktschefen och ingår i distriktets ledningsgrupp.

Om tjänsten
Som verksamhetschef på Samhall leder och fördelar du arbetet för dina underställda chefer. Det är ungefär 10 chefer med mellan 10-25 anställda under sig.
Förutom att vara ett bollplank, coacha och stötta dina chefer arbetar du även med försäljning tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig.
Du jobbar för en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv och erbjuds ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som verksamhetschef har du ett omfattande ansvar för den operativa driften. Du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Detta innebär att du kontinuerligt redovisar och följer upp ditt arbete. Du har ett övergripande ansvar för affärerna och koordinerar arbetet från början till slut. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal, skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder.


Vem är du?
Önskvärda kvalifikationer
• Mångårig ledarerfarenhet med personalansvar och av att leda chefer
• Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat
• Erfarenhet av kompetens- och bemanningsintensiv verksamhet
• Goda ekonomikunskaper
• Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper
• B-körkort

Vi söker dig om har en god social förmåga och stor nyfikenhet. Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam. Du är utvecklingsinriktad med förmåga att anpassa arbetssätt vid förändring. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, med god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du behöver har förmågan att tänka helhet även när du leder i det lilla, du har ett stort driv att lära nytt och leda i förändring då vi står inför att slå ihop två distrikt till ett.

Om verksamheten
Vill du bli en del av Samhall? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna rekrytering samarbetar Samhall med Poolia.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%
Fackliga kontaktpersoner: Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44, Ledarna: Tommy Salomonsson, tel. 070-330 03 51, SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

Nu söker vi en Interim ekonomichef till myndighet i Uppsala!

Affärsområdeschef
Läs mer Jul 17
Nu söker vi en Interim ekonomichef till myndighet i Uppsala. Välkommen in med en ansökan!

Arbetsuppgifter

Ekonomienheten ansvarar för myndighetens ekonomiadministrativa processer som innefattar både operativa och
strategiska frågor. Ekonomifunktionen består av en ekonomichef, en redovisningsansvarig, en controller, en redovisningsekonom och en ekonomihandläggare.

I rollen som ekonomichef leder du ekonomiarbetet på myndigheten och ansvarar för myndighetsövergripande processer.

Du kommer att ha ansvar för verksamhetsplanering, finansiering, budget och uppföljning samt bokslut. Du samordnar årsredovisningen i sin helhet och ansvarar för de ekonomiska delarna. Vidare ansvarar du för och framställer budgetunderlag, budgetprognoser samt rapportering, bedömning och analys.

Strategiska frågor med omvärldsbevakning och framtidsbedömning är viktiga inslag i arbetsuppgifterna, liksom att vara ett strategiskt stöd för ledningen. Inom dina ansvarsområden adjungeras du i myndighetens ledningsgrupp. Du fungerar som stöd till ledning och chefer på myndigheten och är kontaktperson för myndigheten i olika ekonomiska frågor.
Vem är du?
• Akademisk examen med inriktning ekonomi.
• Ska ha minst 2års arbetslivserfarenhet som interim chef senaste 5 åren inom en myndighet eller organisation.

Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av statlig redovisning.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du visar en god förmåga till självständigt arbete och samtidigt har du lätt för att samarbeta med andra.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund. Uppdraget förväntas starta 2023-09-11 och pågå 6 månader framåt. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Clara Granlund på clara.granlund@jurek.se eller Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Servicekoordinator till Bravida Säkerhet Uppsala

Servicehandläggare
Läs mer Jul 10
Nu finns chansen att axla den spännande och utvecklande rollen som Servicekoordinator hos Bravida Säkerhet i Uppsala. Här får du möjligheten att arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor i en trivsam arbetsmiljö och samtidigt ha roligt på jobbet.

Hur ser en dag ut som servicekoordinator hos Bravida Säkerhet?
Rollen som servicekoordinator hos Bravida Säkerhet innebär att du är en del av ett riktigt trevligt team som arbetar med bland annat inkommande samtal och mejl, order, faktureringsunderlag, fakturering och olika administrativa åtaganden. Detta är en rolig och variationsrik roll där din arbetsdag kommer bestå av följande arbetsuppgifter:

* Ta emot och registrera ärenden från kunder och andra intressenter
* Fördela ärenden och uppdrag till rätt medarbetare
* Följa upp utförande av uppdrag
* Skapa fakturaunderlag samt fakturering
* Utföra administrativa uppdrag
* Förbättringsarbeten av rutiner och arbetssätt

Som servicekoordinator får du frihet under ansvar & en rolig, innehållsrik och utvecklande arbetsdag. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti, som sträcker sig minst 6 månader framåt. För rätt person finns det mycket goda möjligheter till fast anställning därefter. Placeringsort för uppdraget är på något av de trevliga kontoren i Uppsala eller Stockholm.

Vem söker vi till denna roliga roll?
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete och är van vid att på ett trevligt och professionellt bemöta såväl kollegor som kunder. Vi tror också att du som söker har arbetat med ekonomirelaterade uppgifter tidigare. Som person är du ansvarstagande, driven och du har förmågan att skapa förtroende både internt och externt.

Eftersom Bravida Säkerhet befinner sig i ett expansivt skede ser vi att du är en person som utmanas av detta, är intresserad och delaktig. Vi tror att din serviceinriktade inställning, flexibilitet och samarbetsförmåga i kombination med ett effektivt och strukturerat arbetssätt är framgångsfaktorer för den här tjänsten.

En bakgrundskontroll inklusive utdrag ur belastningsregistret kommer att genomföras innan anställning då en del av kunderna du kommer hantera är verksamma inom exempelvis försvaret, kriminalvården och polisen.

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som servicekoordinator. Detta är en konsultanställning med start i början av augusti som sträcker sig 6 månader framåt med mycket goda möjligheter till fast anställning därefter. Vi tar endast emot ansökningar via annons ej via mejl & tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Bravida Säkerhet AB
Hos Bravida Säkerhet AB är det i dagsläget drygt 160 medarbetare bestående av tekniker, säljare, projektledare, serviceledare, projektörer samt stödfunktioner inom planering och ekonomi. Bravida Säkerhet arbetar med allt inom brand, säkerhet, kameraövervakning och lås. De utför både större projekt och mindre serviceuppdrag som innehåller det mesta inom tekniken runt brand och säkerhet. Bravida Säkerhet är störst i Norden inom installation och service av de funktioner som ger fastigheter liv. Bravidas huvudsakliga teknikområden är el, vs, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift i alla typer av fastigheter och anläggningar. Bravida Fire & Security är en del av Bravidakoncernen och är Nordens ledande leverantör av integrerade säkerhetssystem och brandskydd.

Ansök nu

HR Business Partner till Recipharm Uppsala

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jul 8
Är du en erfaren HR Business Partner med en stark samarbetsförmåga och förmågan att skapa ett positivt arbetsklimat? Trivs du med att arbeta självständigt, samtidigt som du också gillar att vara en del av ett team? Är du redo att ta steget och vara en aktiv del i företagets utveckling? Då kan denna tjänst vara en spännande möjlighet för dig!

Recipharm är ett globalt företag inom läkemedelsindustrin som erbjuder en bred portfölj av tjänster inom läkemedelsutveckling, tillverkning och leverans. Företaget samarbetar med farmaceutiska företag och bioteknikbolag för att ta fram och tillverka högkvalitativa läkemedel och medicintekniska produkter. Med över 25 års erfarenhet och en stark passion för vetenskap och innovation är de dedikerade att förbättra människors hälsa och välbefinnande.

Arbetsuppgifter

Som HR Business Partner hos Recipharm kommer du att ha en nyckelroll inom företaget. Du kommer att vara en strategisk partner för ledningen och stödja dem i alla HR-relaterade frågor. Du kommer vidare att ansvara för rekrytering, arbetsrätt, lön och förmåner samt utveckling av chefer och medarbetare. Genom att skapa ett positivt arbetsklimat och främja samarbete kommer du att bidra till företagets utveckling. Som HR Business Partner rapporterar du till HR-chefen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Ingå i funktionsledningsgrupper och vara en strategisk partner.
• Hantera rekryteringsprocesser och bemanning.
• Ta ansvar för arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar.
• Hantera lön och förmåner samt genomföra lönekartläggning.
• Stödja och utveckla chefer genom coachning och utbildning.
• Arbeta både operativt och strategiskt i nära samarbete med HR-chefen och löneadministratören.
• Skapa ett förtroendefullt och gott samverkansklimat i organisationen.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som HR Business Partner hos Recipharm ser vi att du har:

• Fördjupade kunskaper inom svensk arbetsrätt och kollektivavtal, särskilt SAF-LO.
• En akademisk examen inom HR/beteendevetenskap och erfarenhet av liknande befattning.
• Meriterande om du har mångårig erfarenhet från tillverkningsindustrin.
• Kunna ge råd och vara en erfaren förhandlare med ett empatiskt och professionellt förhållningssätt.
• Vara lösningsorienterad, organiserad och ha förmågan att skapa struktur.
• Ha stark kommunikationsförmåga på alla nivåer och ett genuint intresse för människor.
• Ha hög kompetens i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta i olika HR-system.

Recipharm arbetar aktivt med deras värdegrund och deras kärnvärden, som är Uthållighet, Professionalism, Pålitlighet och Entreprenörskap. För att trivas hos Recipharm behöver du identifiera dig med dessa.

Du erbjuds

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Uppsala med möjlighet till hybrid arbete, men med huvudsaklig placering på plats.
Recipharm är ett stabilt företag med god lönsamhet som är stolta över deras produkter och medarbetare. De erbjuder marknadsmässiga anställningsvillkor med bland annat kollektivavtal, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och tillgång till gym.

Ansökan

I den här processen samarbetar Recipharm med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Kaponen, hanna.kaponen@jurek.se.
Återkoppling i denna rekrytering kommer att ske från och med vecka 32.

Om Recipharm

Recipharm is a leading global pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organisation (CDMO). We provide pharmaceutical companies around the world with tailor-made development and manufacturing services, including a wide variety of drug dosage forms, and inhalation products and devices.
Our comprehensive services cover the entire life cycle of a pharmaceutical product – from drug substance through to commercial manufacturing – to get products to market in a timely and cost-efficient way.

Ansök nu

Lönekonsult till Xtra Mile i Uppsala, Stockholm eller Göteborg

Löneadministratör
Läs mer Jul 4
Är du en lönekonsult som älskar kundkontakt och som trivs i en konsultativ roll med eget kundansvar? Är du en person som månar om en god teamkänsla och som lockas av att få växa tillsammans med ett starkt team? Vi söker nu en engagerad lagspelare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss!

Xtra Mile är en redovisningsbyrå som grundades 2005. Hos oss jobbar både redovisnings- och lönekonsulter och vi är idag 35 medarbetare fördelade på tre kontor runtom i Sverige; Stockholm, Uppsala och Göteborg. Vi behöver nu stärka upp löneteamet, som idag består av 7 personer, med ytterligare en lönekonsult som kommer utgå från kontoret i Göteborg, Uppsala alternativt Stockholm.

Om rollen
Som lönekonsult hos oss på Xtra Mile kommer du att arbeta med kunder av varierande storlek i olika branscher. Du har nära kontakt med dina kunder och kommer för dina kunders räkning hantera deras löneprocesser innefattande själva lönekörning, utlägg och reseräkningar, traktamenten mm. Utöver själva lönehanteringen kommer du också arbeta med personaladministration samt hantering och rådgivning kring förmåner, pensioner och försäkringar.

Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom löneområdet med minst 2-3 års erfarenhet av löneadministration, helst från en lönebyrå. Du är självständig i hela löneprocessen och med tanke på att våra kunder finns inom olika branscher ser vi att du har erfarenhet av arbete mot olika kollektivavtal samt att du har hanterat löner för både tjänstemän och kollektivanställda. Vidare trivs du med att ha rådgivande samtal både med kund och med dina kollegor internt. Då rollen som lönekonsult även innefattar viss personaladministration ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av det.

Vi har ett digitalt arbetssätt varför det är av vikt att du har lätt för att sätta dig in i nya system och digitaliserade lösningar. Har du tidigare erfarenhet av arbete i lönesystemen Hogia eller Kontek är det meriterande likväl som erfarenhet av arbete i försystemet Flex HRM.

För att trivas och komma till din rätt i rollen som lönekonsult hos oss är du en engagerad, rådgivande och serviceinriktad person med en god kommunikationsförmåga. Du är affärsmässig, nyfiken och van vid att självständigt driva ditt arbete framåt och försöker alltid tänka proaktivt i att vilja förbättra och förenkla ditt arbete. Vi månar om att ha en god teamkänsla varför vi ser att du, precis som vi, är hjälpsam, stödjande och prestigelös och ser vikten av att bygga och bibehålla goda relationer med både kunder och kollegor.

Vi erbjuder
Xtra Mile är en familjär byrå med hög grad av digitaliserade lösningar. Våra kunder är allt från enmansföretag till större koncerner, noterade bolag och organisationer inom offentlig sektor. Vi har 39-timmars arbetsvecka med stor frihet under ansvar. Utöver friskvårdsbidrag och avsättning till tjänstepension erbjuder vi även våra medarbetare en gemensam friskvårdstimme i veckan på arbetstid.

Kulturen kännetecknas av öppenhet, högt i tak, hjälpsamhet och ett stort engagemang från alla våra medarbetare. För att du ska trivas hos oss tror vi att detta är i linje med dina värderingar då vi är måna om att bibehålla vår goda gemenskap på företaget.

Ansökan och övrig information
Detta är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Möjliga placeringsorter för den här positionen är i Göteborg, Uppsala eller Stockholm och vi erbjuder en hybrid modell där du har möjlighet att kunna arbeta hemifrån två dagar per vecka.

I den här rekryteringen samarbetar Xtra Mile med Jurek och du söker tjänsten via Jureks hemsida www.jurek.se. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande ser vi fram emot att få din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se alt 076-002 69 24.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetsadministratör i Uppsala

Servicehandläggare
Läs mer Jul 3
Har du administrativ erfarenhet i kombination med utbildning inom ekonomi, teknik, fastigheter eller facility management och har minst två års yrkeslivserfarenhet inom området? Trivs du i en koordinerade roll och är en serviceminded person? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig!

Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull resurs och bidra med dina kunskaper. Tjänsten tillträds den 1 september/enligt ö.k och för rätt person kommer anställning att erbjudas hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som verksamhetshandläggare tillhör du en avdelning som består av fyra enheter och ca 50 medarbetare. Du kommer bland annat att ansvara för att koordinera planeringen på avdelningen samt för ekonomirapportering, budgetuppföljning samt sammanställa rapporter. Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta att innefatta:

• Sammanställa information och följa upp verksamhet såsom nyckeltal, hållbarhetsdata etc.
• Planera avdelningsgemensamma aktiviteter och ansvara för avdelningens kalender
• Hantera remisser, tex sammanställa förslag till remissvar samt rapporter
• Sammanställa rapporter av olika slag
• Följa upp verksamheten och dess resultat
• Bidra i utveckling av avdelningens processer och stödsystem
• Biträda i budgetarbete och tertialrapportering
• Ansvara för avdelningens "årshjul" (ek-rapportering, HR-processer)
• Ordna förberedelser, lokaler, sammanställa möteshandlingar, agera sekreterare på möten, koordinera uppdrag och intressenter
• Företräda avdelningen i frågor av handläggarkaraktär, t ex säkerställa uppdaterade dokumenthanteringsplaner, ordning i diarie och styrelseärenden, hantera ekonomifrågor
• Ta fram underlag och kravspecifikationer vid utvecklingsarbete och upphandlingar
• Ta fram underlag för beslut
Om dig
För att lyckas i rollen som verkssamhetadministratör ser vi att du har en universitets/högskoleutbildning inom ekonomi, teknik/fastigheter eller facility management alternativt annan relevant utbildning samt har minst två års yrkeslivserfarenhet efter avslutad utbildning. Du har mycket god administrativ erfarenhet, gärna i rollen som avdelningsadministratör/verksamhetsadministratör eller liknande och har erfarenhet av analysarbete, uppföljning, budgetering och rapporteringsarbete. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office paketet. Har du tidigare erfarenhet av Public360 ser vi det som meriterande.

Vi söker dig som trivs i en koordinerade roll och som har ett sinne för att skapa ordning och reda. Du har god analytisk förmåga samt ett intresse för siffror och rapportering. Du har god samarbetsförmåga likväl som att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga. Vidare ser vi att du är en god presentatör och kommunikatör och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek Recruitment and consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Bolagsjurist till Olink

Bolagsjurist
Läs mer Jul 5
Olink Proteomics AB är ett snabbväxande globalt bolag vars världsledande teknik och produkter bidrar till utvecklingen av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar. På några år har Olink vuxit snabbt från att vara ett mindre svenskt företag som erbjöd analyser för några hundra proteiner, till ett NASDAQ-noterat bolag med en stark global närvaro, en bred portfölj av flexibla proteinbiomarkörlösningar och ett bibliotek av högkvalitativa, noggrant validerade analyser som täcker ~3000 proteiner.

Olink fortsätter att växa och söker nu en bolagsjurist till huvudkontoret i Uppsala.

Arbetsbeskrivning

I rollen som bolagsjurist hos oss kommer du att arbeta brett och ge rådgivning till verksamheten i många olika affärsjuridiska frågor. Du kommer bland annat att upprätta, granska och förhandla olika typer av kommersiella avtal, såsom exempelvis kundavtal, inköpsavtal och leverantörsavtal. Du kommer även att arbeta med bolagsrättsliga frågor samt kontinuerlig förbättring av Olinks juridiska processer och mallar. I rollen ingår vidare att utveckla och hålla i interna utbildningar. Rollen innebär många interna kontaktytor, både nationella och internationella. Du blir en del av Olinks juristfunktion och rapporterar till bolagets biträdande chefsjurist som också är placerad i Uppsala.

Vem är du?

Vi söker dig som efter avslutad juristexamen har arbetat i minst 3 år på advokatbyrå och/eller bolag. Du har en bred affärsjuridisk bakgrund och erfarenhet av att upprätta, granska och förhandla kommersiella avtal, samt att ta fram avtalsmallar. Tidigare erfarenhet av att arbeta inom Life Sciences är meriterande.

Som person är du lyhörd och du har lätt för att samarbeta och bygga starka relationer med andra. Du är bekväm med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att ge affärsmässig och pragmatisk juridisk rådgivning på ett tydligt sätt. Du är vidare van vid att arbeta självständigt och du har ett flexibelt och öppet förhållningssätt. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du erbjuds:

Vi erbjuder dig en bred roll på ett dynamiskt, innovativt och snabbt växande bolag. Hos oss ges du goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget, du blir en del av ett internationellt Legal-team och du arbetar tillsammans med drivna och professionella kollegor.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Olink med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076-002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om verksamheten

Olink arbetar tillsammans med forskarvärlden för att påskynda proteomiken över flera sjukdomsområden för att möjliggöra nya upptäckter och förbättra patienternas liv. Olink tillhandahåller en plattform med produkter och tjänster som distribueras över stora biofarmaceutiska företag och ledande kliniska och akademiska institutioner för att fördjupa förståelsen för mänsklig biologi i realtid och för att driva 2000-talets sjukvård genom handlingskraftig vetenskap som ger effekt.

Bolaget grundades 2016 och är väletablerat i Europa, Nordamerika och Asien. Olink har sitt huvudkontor i Uppsala och i koncernen har globalt ca 630 medarbetare. För mer information om oss, vänligen besök vår hemsida www.olink.com

Ansök nu