Uppsala: Underkonsult inom Ekonomi i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underkonsult inom Ekonomi i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-26 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Då vi på SJR i Uppsala ser ett ökat behov hos våra kunder och kontinuerligt får in nya uppdrag inom redovisning och controlling söker vi dig, erfarna ekonom som har eget bolag och vill samarbeta med oss som underleverantör och bidra med dina kunskaper ute hos våra kunder, på hel eller deltid.

Varför ska du samarbeta med oss på SJR?

-
Spännande projekt: Du kommer att få möjlighet att arbeta med en bredd av projekt och utmaningar, från finansiell analys och redovisning till riskhantering och strategisk planering. Varje dag kommer att erbjuda nya möjligheter att växa och utvecklas.

-
Samarbete med branschledande företag: Som en del av vårt nätverk får du möjlighet att samarbeta med några av de mest framstående företagen inom olika branscher. Du kommer att vara en nyckelspelare i att förbättra deras ekonomiska prestanda och bidra till deras framgång.

-
Utvecklingsmöjligheter: Vi tror på att investera i våra underleverantörer och stödja deras professionella utveckling. Genom att få gå ut på olika uppdrag får du möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomi och ta dig an nya utmaningar kontinuerligt.

Arbetsuppgifter

Det vanligast förekommande arbetsuppgifterna du som underleverantör får ta dig an hos våra kunder är:


- Ledning/Management

- Årsbokslut och månadsbokslut

- Årsredovisning

- Koncernredovisning & konsolidering

- moms- och skattespecialist

- Systemimplementering

- Analys och processförbättring

- Kund & Leverantörsreskontra

Din bakgrund

Vi söker dig som vill ta dig an olika typer av uppdrag inom Ekonomi och har stor kunskap inom området. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system och har troligtvis någon form av universitetsutbildning inom ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör kunna arbeta i ett högt tempo och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter och företagskulturer. Som person ser vi gärna att du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att bygga starka samarbeten. Givetvis har du ett högt fokus på kvalitet och noggrannhet.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup på 0708-234145. Vi träffar lämpliga kandidater löpande.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom med Kundansvar

Läs mer Jun 11
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och den förändringen leder vi framåt. Vill du vara med på resan?
Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi leda utvecklingen.
Hos Nabo vill vi vara modiga och engagerade. Vi jobbar mot tydliga mål och driver vår egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara våra medarbetares höjdpunkt i karriären.
Om tjänsten
Som Ekonomisk Förvaltare på Nabo ansvarar du för alla frågor som rör bostadsrättsföreningens ekonomi. Med hjälp av vår egna digitala plattform automatiserar vi de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att kunna vara proaktiva och ge mer tid till våra kunder. Exempel på ansvarsområden:
Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
Redovisning och avstämningar
Bokslut och deklarationer
Ekonomisk rapportering
Låneupphandlingar
Ekonomiska analyser
Delta under styrelsemöten och stämmor
Administrativa uppgifter kopplade till ditt ansvarsområde
Utbilda och coacha internt såväl som externt
Din bakgrund Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Minst 1 års tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi/redovisning. Erfarenhet från redovisning inom fastighetsbranschen eller erfarenhet av att arbeta som ekonomisk förvaltare är starkt meriterande.
Erfarenhet av kundansvar och leda dialog med kunder.
Erfarenhet av att arbeta med redovisning ink. bokslut.
God förståelse för digitala system och en övergripande god teknisk förståelse.
Du behöver ha flytande kunskaper i svenska i tal och skrift då du kommer att driva kommunikation med kunder dagligen.
Personliga egenskaper
I rollen som Redovisningsekonom har du en stark kommunikativ förmåga och tycker det är roligt arbeta tillsammans med våra kunder. Vi ser också att du har ett prestigelöst förhållningssätt och är inte rädd inför att ta egna initiativ i syfte att lösa problem. Du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du har ett stort kvalitetsfokus och vilja att utveckla nya tjänster och arbetssätt.
Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Emelie Gustafsson, Talent Partner på Odevo SE.
Placeringsort
Uppsala

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Jun 5
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på.
Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Till Biometria tillsätter vi nu en redovisningsekonom.
Om rollen
I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara del av ett härligt och engagerat ekonomiteam. Du kommer att arbeta operativt med redovisning från ax till limpa, innefattande löpande bokföring, momsredovisning, avstämningar samt vara delaktig i bokslut.
Det är en bred roll med flertalet olika kontaktytor inom såväl som utanför organisationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera inkomna fakturafrågor från våra kunder
Löpande bokföring
Avstämningar
Momsdeklarationer
Delaktig vid bokslut
Delta i förbättringsarbete

Profil
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet från rollen som redovisningsekonom. Du är trygg med att arbeta brett med redovisning från ax till limpa samt har erfarenhet av att arbeta mot stora flöden sedan tidigare. Kanske sitter du idag på redovisningsbyrå där du hanterar ett flertal kunder och nu vill ta steget att arbeta inhouse.
Du är van vid att arbeta i Excel och har du dessutom erfarenhet av Dynamics Finance & Operations är detta meriterande, men inget krav. Du får gärna ha ett systemintresse och bidra med egna tankar och idéer med syfte att förbättra och effektivisera arbetssätt.
Vi ser gärna att du trivs som bäst i en prestigelös miljö och beskriver dig själv som en teamplayer. Vidare är du kommunikativ till ditt sätt och har lätt för att skapa goda relationer med kollegor.
Om rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Biometria med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Hero, med goda möjligheter att bli överrekryterad av Biometria.
Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Cecilia Enfors, 0723 023 659/cecilia.enfors@hero.se eller Rebecka Hillerström, 0733 015 323/rebecka.hillerstrom@hero.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom med intresse för hållbar utveckling

Läs mer Maj 31
Vill du medverka i och utveckla arbetet mot en hållbar omställning genom lokalt ledd utveckling? Vill du ge entreprenörer och eldsjälar förutsättningar att driva utvecklande projekt som skapar meningsfullhet och gör bygden de lever i mer attraktiv? I heltidstjänsten som redovisningsekonom på Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling får du göra allt detta och blir ett viktigt nav i det lokala arbetet. Samtidigt får du utveckla en bredd av färdigheter och kompetenser.


Om du inte hört talas om Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling sen tidigare
Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling är en ideell organisation där ideella, offentliga och privata krafter tar ett gemensamt tag om landsbygdsutvecklingen i kommunerna Knivsta, Sigtuna, Uppsala, Vallentuna och Östhammar. Detta sker genom leadermetoden, finansierat från bland annat EU och de berörda kommunerna, och med hållbar omställning genom lokalt ledd utveckling som ledstjärna. Organisationens kansli består idag av fem heltidsanställda och ligger i Storvreta, strax norr om Uppsala, som är centralt beläget i verksamhetsområdet med goda kommunikationer. Organisationens nuvarande ekonom slutar och nu letar Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling ett nytillskott till kansliet.

Vad blir dina uppgifter?
Som redovisningsekonom arbetar du med fakturahantering, löpande bokföring, lönehantering, framtagande av årsbokslut och deklaration, ekonomisk rådgivning, beredning av ansökan om stöd och utbetalning av projekt.
Utöver detta arbetar du med information och rådgivning samt handläggning av projektansökningar. Du stöttar projektägare och stärker dem i deras arbete. Det kan innebära att stötta i framtagandet av projektidéer, ge råd inom projektledning samt bistå med kontakter. Dessutom arbetar du vid behov med andra delar av verksamheten eftersom du blir en viktig del av en liten arbetsgrupp som samarbetar för att tillsammans nå sina mål.
För att trivas och utvecklas i rollen ser vi gärna att du
? Drivs av att öka takten i en hållbar omställning genom arbete på gräsrotsnivå.
? Är strukturerad, lyhörd och serviceinriktad.
? Gillar att samarbeta med andra och bidra till goda relationer.
? Gillar frihet under ansvar.
? Har en högskoleutbildning inom ekonomisk redovisning eller motsvarande.
? Har B-körkort och ibland tillgång till bil.
? Arbetar bekvämt med både svenska och engelska.

Villkor
Arbetsplats: Kansliet i Storvreta, strax norr om Uppsala, med goda möjligheter till arbete på distans vid behov.
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning.
Ersättning: Fast lön och villkor enligt kollektivavtal. Arbetsplatsen tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Ansökan
Rekryteringen sköts helt av Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling, som också besvarar alla eventuella frågor om uppdraget. För kontakt se längre ned. Sök genom att senast 7 juli e-posta din ansökan (CV och ett personligt brev, max 1 sida) till verksamhetsledaren sven.uhlas@upplandsbygd.se Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kort om uppdraget
Uppdragstyp: Heltidstjänst
Uppdragsgivare: Upplandsbygd Lokalt Ledd Utveckling
Ort: Uppsala
Deadline: 2024-07-07
Hemsida: www.upplandsbygd.se

Kontaktpersoner
Sven Uhlås, verksamhetsledare sven.uhlas@upplandsbygd.se

Vi undanber oss att bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsfirmor samt bemanningsföretag.

Ansök nu

Projektekonom

Läs mer Jun 11
Institutionen för ekologi
Vi söker en ekonom med placering i Uppsala. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter.

Du är placerad på institutionen för ekologi på kontoret i Uppsala och tillhör teamet som arbetar med verksamhetsstöd till forskare, studenter och ledning. I gruppen är vi totalt 10 personer med placering både i Grimsö och i Uppsala. Vi hanterar ekonomi- och personalfrågor, utbildningsadministration, diarieföring och arkivering.

Om jobbet
Som ekonom arbetar du självständigt med stor bredd av arbetsuppgifter med nära koppling till institutionens uppdrag. Tjänsten är inriktad på projektekonomi och hantering av ekonomin inom grundutbildningen. Vi erbjuder en anställning som är stimulerande, varierande och där du förväntas ta egna initiativ.

Då verksamheten är i en expansiv fas kommer arbetsuppgifterna att variera med institutionens utveckling. Det finns därför goda möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner utifrån gällande regelverk, och därmed också goda möjligheter till egen utveckling.

Din bakgrund 
Tjänsten har en bredd av olika arbetsuppgifter, för att lyckas krävs att du har mycket god förmåga att prioritera då arbetsbelastningen kan vara hög vid vissa tillfällen, såsom vid ansökningsperioderna samt budget- och budgetuppföljningar. Det krävs också att du har ett organisatoriskt synsätt och kan ansvara för din roll i ett team. Arbetet kräver också en god samarbetsförmåga och att kunna hålla deadline och kunna sätta gränser. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Du kommer att ha mycket kontakt med dina enheter med våra ämnesföreträdare, projektledare och bidragsgivare så du behöver vara kommunikativ och gillar att arbeta med olika slags människor.

Vi värdesätter erfarenhet från liknande arbete högt, likväl som att du har ett samhällsfokus.

Arbetsuppgifter:


• Vägleda och stötta ämnesföreträdare och projektledare gällande ekonomi, budget och uppföljning. Vilket bl.a. innehåller arbete med ansökningar, lönekonteringar, fakturering/rekvirering av medel och ekonomisk rapportering till finansiärer
• Vägleda och stötta studierektorerna för Grundutbildningen gällande ekonomi, budget och regelverk som exempelvis lönekonteringar
• Budgetarbete och uppföljning av budget för projektekonomi och statsanslag

Inköp, arkivering och andra administrativa arbetsuppgifter på institutionen kan förekomma.

Kvalifikationer:


• Administrativ utbildning på minst gymnasienivå samt studier på högskola eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
• Vana vid IT-system för bland annat ekonomi- och personalhantering samt förmåga att sätta sig in i olika system.
• Goda kunskaper i Office-paketet, Microsoft och Access
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska och engelska

Om oss
På institutionen för ekologi strävar vi efter att bedriva internationellt högklassig ekologisk forskning med fast förankring i teoretiska modeller och ramverk samtidigt som den har en tydlig samhällsrelevans. Inom ekologiinstitutionen tar vi fram och sprider kunskap som kan användas för effektiv naturvård och viltförvaltning, verkningsfullt växtskydd och hållbar skogs- och jordbruksproduktion.

Organisationen utgår från en matrismodell med ett dubbelt ledarskap. Institutionen består av nio ämnesområden med nio ämnesområdesansvariga. Vid institutionen bedrivs utbildning på grund- och avancerad nivå. Utbildningsverksamheten leds av två studierektorer. 

Verksamheten har växt framförallt har antalet EU projekt ökat. Vårt internationella fokus har lett till att institutionen lockar till sig forskare, doktorander mm från andra länder som vill bedriva sin forskning hos oss.

Mer information om institutionen/avdelningen: Institutionen för ekologi | Externwebben (slu.se)

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.  

Omfattning:
100%.

Tillträde:
12 augusti 2024, eller enligt överenskommelse

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-06-25.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Maj 28
BioCentrum, intendenturen
Är du ekonom och söker en arbetsplats där du får jobba med viktiga frågor i en energigivande miljö? SLU har ett naturskönt läge och ett välkomnande arbetsklimat där du kommer att trivas med både arbetsuppgifter och kollegor.

Om jobbet
Tjänstens ansvarsområde är fördelad lika mellan intendentur, inklusive odlingsanläggning, och institutionen för skoglig mykologi & växtpatologi. Som ekonom samarbetar du med intendent och administratör på institutionen, och du är underställd intendenturens föreståndare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av budgetarbete, löpande bokföring, projektredovisning, upprättande av bokslut, månadsavstämningar, fakturafrågor, samt hantering av fakturor och faktureringsunderlag. Du kommer också att få tillhandahålla support till medarbetare.

Din bakgrund 
Ekonomutbildning på högskolenivå eller motsvarande är ett krav. Ytterligare ett krav är god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. Meriterande är erfarenhet av statlig redovisning och övrig relevant arbetslivserfarenhet. Kunskap i UBW/ERP, Proceedo samt Public 360 är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann och självgående och tar ansvar för att utföra arbetsuppgifter i tid. Du trivs med en varierande arbetsbelastning som följer budgetårets skiftningar. Eftersom tjänsten bistår två olika instanser är det viktigt att kunna samarbeta och behandla många olika ärenden parallellt. Du behöver också ha servicekänsla och förmåga att strukturera arbetet utifrån behov och belastning.

Om oss
BioCentrum är placerat centralt på Campus Ultuna och är en forsknings- och utbildningsintensiv miljö som inkluderar SLU-institutionerna Molekylära vetenskaper, Skoglig mykologi och växtpatologi, Växtbiologi, delar av Akvatiska resurser samt forskningsavdelningen Fysiologisk botanik (Uppsala Universitet). Här bedrivs forskning och undervisning i en modern och internationell miljö. Vid BioCentrum finns en avancerad forskningsinfrastruktur för växtodling samt kvalificerad utrustning för kemiska och molekylärbiologiska analyser.

Mer information om intendenturen: Biocentrum | Medarbetarwebben (slu.se)

Mer information om institutionen för skoglig mykologi & växtpatologi: Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi | Externwebben (slu.se)

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
2024-12-02 eller enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-06-23.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ogunsen AB (publ)

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ogunsen AB (publ) .

Executive Coordinator

VD-sekreterare
Läs mer Jul 13
Om tjänsten
Till en internationell organisation i centrala Uppsala söker vi nu en Executive Coordinator till ett långsiktigt uppdrag med start i början av september. Inledningsvis blir du anställd som konsult hos oss på SJR, det finns goda möjligheter till anställning hos vår kund efter avslutat uppdrag. Det är en bred roll som innehåller både strategiska och operativa uppgifter där du ansvarar för att ge support och service både internt såväl som externt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantera VD:s agenda, kalender och resor för att säkerställa optimal användning av tid och resurser

- Boka interna och externa möten

- Planera och förbereda möten, konferenser och evenemang

- Arrangera resor och boende för externa besökare

- Koordinera administrativa uppgifter tillsammans med övrigt team

- Ge administrativt stöd till medlemmar i ledningsgruppen

- Agera sekreterare i utvalda mötesserier inom styrelsen

- Vara behjälplig vid förberedelse av presentationer och rapporter

- Uppdatera organisationens intranät med information från VD och ledningsgrupp

Din bakgrund
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning samt ett par års erfarenhet av en liknande roll i en internationell miljö. Vi tror att du befinner dig i början av din karriär och trivs i en administrativ och koordinerande roll. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i Office-paketet och andra programvaror.

Som person är du välorganiserad, detaljorienterad med god förmåga att följa processer och rutiner. Du har mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och kan driva ditt egna arbete framåt. Du är van vid att hantera många olika uppgifter samtidigt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076-647 16 58. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-07-19.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Junior IT-tekniker till spännande konsultuppdrag i Uppsala

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 12
Vi söker en entusiastisk och tekniskt kunnig Junior IT-tekniker med erfarenhet av Windows och Active Directory (AD) för att ansluta sig till vårt team i Uppsala. Som en del av vårt konsultteam kommer du att få möjlighet att arbeta med spännande IT-projekt och utmaningar för olika kunder inom olika branscher. Ditt första uppdrag kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst fram till årsskiftet. På sikt kan det finnas möjlighet till att bli rekryterad direkt till vår kund, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Om tjänsten

Installation, konfiguration och underhåll av Windows-baserade system
Utföra PC-byten och rulla ut applikationer
Hantering av Active Directory (AD) för användaradministration och säkerhetsåtgärder
Diagnostisera och lösa tekniska problem på både hårdvara och mjukvara
Ge teknisk support till användare via telefon, e-post och fjärrstyrning

Kvalifikationer

Relevant utbildning eller erfarenhet inom IT
God kunskap om Windows-operativsystem
Erfarenhet av att arbeta med Active Directory (AD)
Förmåga att diagnostisera och lösa tekniska problem effektivt
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter och lära dig av erfarna kollegor.

Om du är passionerad för IT och vill vara en del av ett framgångsrikt konsultteam, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt 0704 715916. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Junior IT-tekniker till spännande konsultuppdrag i Uppsala

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 2
Vi söker en entusiastisk och tekniskt kunnig Junior IT-tekniker med erfarenhet av Windows och Active Directory (AD) för att ansluta sig till vårt team i Uppsala. Som en del av vårt konsultteam kommer du att få möjlighet att arbeta med spännande IT-projekt och utmaningar för olika kunder inom olika branscher. Ditt första uppdrag kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst fram till årsskiftet. På sikt kan det finnas möjlighet till att bli rekryterad direkt till vår kund, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Om tjänsten

Installation, konfiguration och underhåll av Windows-baserade system
Utföra PC-byten och rulla ut applikationer
Hantering av Active Directory (AD) för användaradministration och säkerhetsåtgärder
Diagnostisera och lösa tekniska problem på både hårdvara och mjukvara
Ge teknisk support till användare via telefon, e-post och fjärrstyrning

Kvalifikationer

Relevant utbildning eller erfarenhet inom IT
God kunskap om Windows-operativsystem
Erfarenhet av att arbeta med Active Directory (AD)
Förmåga att diagnostisera och lösa tekniska problem effektivt
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter och lära dig av erfarna kollegor.

Om du är passionerad för IT och vill vara en del av ett framgångsrikt konsultteam, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt 0704 715916. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Ekonomiassistent med inriktning mot kundfakturor i Uppsala

Fakturakontrollant
Läs mer Okt 27
Om tjänsten

Vi på SJR söker nu dig som är en social ekonomiassistent till vår kund belägen ca 10 minuter från stadskärnan. Detta är ett konsultuppdrag som ska starta så snart som möjligt och pågå ca 4-6 månader där du blir anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Du får givetvis reda på mer om uppdraget vid en första kontakt med oss!

Här kommer du att få tillhöra ett dedikerat team inom kundreskontra på en mellanstor ekonomiavdelning och dina arbetsuppgifter kommer att innebära:

-Fakturering

-Daglig exportering av fakturor som kräver manuell handpåläggning

-Ansvar för uppdatering av prislistor

-Felsöka, bevaka och hantera fel som uppstår vid fakturaexporter

-Sammanställning av kundunderlag och statistik
-Bevakning av lagändringar inom ROT och RUT
-Uppdatering av artiklar
-Stöd till projektansvariga rörande fakturering, avtal och krediteringar

Din bakgrund

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och något års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ROT- & RUT samt något med kundfakturering.

Som person är du social och strukturerad, du mån om att leverera med kvalitet och en hög servicenivå. Du trivs i en miljö med stundtals högt tempo där du har många olika kontaktytor, såväl externt som internt. Du tar dig an ditt arbete med ett proaktivt förhållningssätt.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se eller 070-899 95 63 (tel:070-899 95 63) alt Linnéa Järverup på linnea.jarverup@sjr.se alt 0708234145.Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 5
Om tjänsten

Nu söker vi på SJR dig som vill arbeta som ekonomiassistent på ett spännande tillväxtbolag beläget i nya, fina och moderna lokaler i centrala Uppsala!

Du kommer att tillhöra ett härligt team om ca 10 personer och arbeta i stora flöden med framförallt leverantörsfakturor men du kommer även få hjälpa till med kundfaktureringen.

För den här rollen söker vi som vill arbeta deltid, ca 60% ( 3 dagar/vecka där du själv kan bestämma dagarna du arbetar) Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 6 månader och du kommer bli anställd som en av våra uppskattade SJR konsulter, alternativt har du eget bolag och vill gå in som underleverantör.

Arbetsuppgifter
Hantering av leverantörsfakturor
Stämma av konton för in- och utbetalningar
Kundfakturering via faktureringssystemet

Om dig

Företrädesvis har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har tidigare arbetat i en liknande och serviceinriktad roll. Du behöver ha goda kunskaper i Svenska och Engelska samt ha erfarenhet av att arbeta i något/några ekonomisystem. Vidare är du en kommunikativ person som tycker om att ta initiativ och lösa problem.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63 (tel:070-899 95 63) eller Linnéa Järverup på linnea.jarverup@sjr.se alt 0708-234145. Vi intervjuar kandidater löpande.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Löneadministratör till bolag i Uppsala

Löneadministratör
Läs mer Okt 4
Om tjänsten

Till vår kund, ett trevligt företag i Uppsala söker vi deras nästa Löneadministratör för ett långt uppdrag. (Vilket företag det gäller får du reda på i en första kontakt med oss)

I rollen som löneadministratör hanterar du företagets löner (3 bolag) från ax till limpa som omfattar ca 200-300 anställda då man periodvis får hantera löner och avtal för säsongsanställd personal. Om du har ett intresse och erfarenhet så kan du även få hjälpa till med bokföring också.

Uppdraget beräknas att starta så snart som möjligt och du blir fast anställd
som en av våra uppskattade konsulter hos SJR och detta blir ditt första uppdrag.

Din bakgrund

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har arbetat med löneadministration tidigare och som gillar att ta ett stort ansvar och säkerställer att rätt lön går ut i rätt tid. Som person är det viktigt att du är systemkunnig, serviceminded och gärna svarar på frågor från de anställda. Vidare uppskattar vi om du är en positiv, noggrann och anpassningsbar person.


Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr. se alt 070-899 95 63 (tel:070-899 95 63). Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu