Uppsala: Uppdragschef till Humana

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdragschef till Humana i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba i ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och viktigt jobb? Välkommen till oss på Humana! Läs mer på www.humana.se.  


Humana söker nu en Uppdragschef till vårt kontor i Uppsala 


Arbetsuppgifter 


Som Uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Du planerar hur assistansen ska utföras?utifrån våra kunders önskemål och du ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. 


Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring personer med funktionsnedsättning, också har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå.?Du arbetar även gentemot Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle. 


Kvalifikationer 


Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord: glädje, engagemang och ansvar. Du gillar att ha många bollar i luften och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus.


Som person är du strukturerad, lugn, noggrann, stresstålig och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. 


Vad erbjuder vi? 


Vi?erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter. 


På Humana?förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat. 


Tillträde: Enligt överenskommelse.


Sista ansökningsdag: 2023-06-23 


Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning


Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag! 


Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk. 


Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ chef.

Filialchef till Installationsbolag (El, VS, Ventilation och Kyla)

Läs mer Jun 12
Nytt
Hej!
Är du entreprenadelektriker i grunden och har erfarenhet av att leda andra? - Då kan detta vara drömjobbet för dig!
Kundär enhelhetsspecialist på installationer inom el, tele, teknik, säkerhet och efterföljande elservice och underhåll.De samarbetar med en rad av Sveriges största bygg- och säkerhetsföretag i stora projekt. Allt från tunnelbanenätet till ett av Sveriges största kontorsbyggen vilket gör vardagen väldigt omväxlande. Du erbjuds en nyckelroll med frihet under ansvar, där du självständigt förväntas driva på det dagliga arbetet på eget sätt. Platt organistation är melodin och en stor anledning till att personalen stannar här länge. Dina 20-talet närmaste kollegor består av VD, Projektledare och Elektriker. Bolaget är idag över 100 anställda och omsätter ca 350MSEK.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.
Om tjänstenSom filialchef arbetar du nära dina kollegor som består av erfarna projektledare och Elektriker samt VD. Ditt dagliga operativa arbete innebär bland annat:
Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden
Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal
Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader
Personalledning
På sikt skapa affärer och förse medarbetare med projekt
Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen.


Du erbjuds
En omväxlande vardag
Engagemang i stora projekt
Tjänstebil
Chefsutbildningar
Möjlighet till tilldelad aktiedelning
Sjukvårdsförsäkring
Företagshälsovård
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Team-aktiviteter
Företagsresor

Som Filialchef erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i välmående verksamhet där där dina närmaste kollegor kommer göra sitt yttersta för att du ska trivas så bra som möjligt.
Vi söker dig som
Varit i en ledande position inom el-branschen(exempelvis avdelningschef, arbetsledare eller erfaren projektledare).
Elektriker-bakgrund (gärna mot entreprenad)
Talar svenska obehindrat


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Uppsala
Eventuella frågor besvaras av rekryterare Anton Gustavson:0760267052 / anton@futuriapeople.se

Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Enhetschef till utbildningsavdelningen

Läs mer Maj 24
Gemensamma verksamhetsstödet
Vi söker en ny enhetschef till enheten för student- och karriärstöd inom utbildningsavdelningen.
Om jobbet
Som enhetschef har du ansvar för att, under ledning av avdelningschefen och tillsammans med enhetschefen för studieadministration och mobilitet, driva och utveckla enheten och utbildningsavdelningen. Du har delegerat personal- och verksamhetsansvar för enheten. Eftersom enheten har medarbetare även i Alnarp och i Umeå ingår regelbundna resor dit i tjänsten.

Din bakgrund 
Du har högskolexamen inom ett område som vi bedömer som relevant för tjänsten. Du har mycket goda kunskaper om utbildningsfrågor inom universitet/högskola och har arbetat inom området ett antal år. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av studievägledning, karriärstöd, alumnverksamhet, stöd till studenter med funktionsvariation samt jämställdhet och lika villkor. Du har en dokumenterad chefserfarenhet och är van att driva utvecklingsprojekt.

Du är en trygg och stabil ledare som är tydlig och inspirerande med förmåga att engagera medarbetare mot gemensamma mål. Du tycker om att samarbeta och har god kommunikativ förmåga. Du arbetar tillitsbaserat och hanterar frågor på ett konstruktivt sätt. Du är strategisk med god förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och se vidare konsekvenser av beslut.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Om oss
Utbildningsavdelningen har cirka 30 medarbetare i Uppsala, Umeå och Alnarp vars uppdrag är att stödja studenter och utbildningarna på SLU. Avdelningen har ett nära samarbete med universitetets institutioner, avdelningar och studentkårer och består av dessa två enheter.

Enheten för student- och karriärstöd har 13 medarbetare som arbetar med studievägledning, studenthälsa, karriär- och alumnfrågor, handläggarstöd till universitetets studiesociala råd samt stöd till studenter med funktionsnedsättning. Avdelningens kommunikatör finns också i enheten.

Enheten för studieadministration och mobilitet har 17 medarbetare som arbetar med antagning, examina, tillgodoräknanden, handläggning av internationella studenter, stipendiehantering samt inkluderar doktorandombudsmannen som jobbar med stöd till doktorander.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-06-12.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ansök nu

Avarn Security söker ny regionchef inom bevakningen till Region Nord

Läs mer Apr 30
Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 500 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”.

Avarn Security levererar säkerhetstjänster till både den privata och offentliga marknaden. Regionen har verksamhet från Uppsala i söder till Gällivare i norr och våra välutbildade medarbetare bevakar och skyddar flera av regionens största och viktigaste företag och myndigheter.

Vi tror på:

Att vara dedikerad uppgiften och att skapa trygghet för våra kunder. Att utmana oss själva att hitta rätt lösning och utvecklas. Att vara handlingskraftiga, pålitliga och ta ansvar för kvalitet och helhet. Att vara genomtänkta i beslut och handling. Att ha omtanke om människor, samhälle och miljö. Att genom god laganda och gott samarbete tillsammans med kunder och kollegor nå gemensamma mål. 

Det leder till:

Nöjda kunder som har stort förtroende för oss. Förmåga att förnya oss utifrån våra kunders behov och leva upp till ställda krav. Goda förutsättningar för engagerade och passionerade medarbetare. Öppenhet och en organisation med goda utvecklingsmöjligheter för medarbetare. Förmåga att nyttja rätt kompetens för att skapa effektiva och prisvärda helhetslösningar.

Egenskaper vi söker:

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet som chef och ledare som förstår vikten av att arbeta enligt ovan och har de förmågor som krävs för att omsätta våra värderingar till verklighet. Du är en naturlig ledare, är tydlig i din kommunikation och har lätt att samarbeta med dina medarbetare och kollegor. En grundförutsättning är att du har ett högt sekretess- och säkerhetsmedvetande.

Tidigare erfarenheter:

Du har tidigare erfarenhet att som chef leda en större verksamhet med personal- och resultatansvar. Du har vana av att leda underställda chefer, aktivt arbeta med försäljning och kundrelationer samt lägga budget och leverera på uppsatta mål och aktiviteter. Tidigare branscherfarenhet eller erfarenhet från annan typ av säkerhetsarbete är meriterande. Du har också erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer. Självklart delar du våra värderingar ansvar, omtanke och samarbete.

Arbetsuppgifter: 

Du leder och utvecklar verksamheten enligt Avarn Securitys vision, affärsidé och policys.

Du har det yttersta resultatansvaret för regionen och ansvarar för framtagen affärsplan och budget samt sätter verksamhetens mål tillsammans med dina chefer i regionen. I arbetet ingår att stötta de lokala cheferna i alla de frågor som rör verksamhetens utveckling.

Då våra medarbetares arbetsmiljö är oerhört central i vår verksamhet, ansvarar du också för att leda och fördela systematiskt arbetsmiljöarbete enligt bestämd uppgiftsfördelning.

Som Regionchef är du involverad i regionens största kunder vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa och upprätthålla en god relation och kvalitet i leveransen till våra kunder. Du är också delaktig i nyförsäljning, merförsäljning och nya upphandlingar tillsammans med vår säljorganisation.  

Du kommer ingå i den strategiska ledningsgruppen för bevakning och rapportera till Guarding Director.

Välkommen att skicka ansökan med CV via vår hemsida senast 2024-05-31
Intervjuer kommer ske löpande.

Tester samt säkerhetsprövningar kommer att genomföras under anställningsprocessen. Ansökningar emottas enbart via annons, inte via mail. 

Arbetstider: Heltid, tillsvidare  

Tjänsteställe: Placeringsort är på något av distriktskontoren i Uppsala, Gävle, Umeå, Skellefteå eller Luleå. Det geografiska ansvarsområdet innebär stora avstånd och resor inom hela området är därmed en naturlig del av tjänsten.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson.

Ansök nu

Avdelningschef till Indoor Energy Uppsala

Läs mer Maj 7
Ambitiös Avdelningschef sökes till Indoor energy Uppsala!

Vi har höga ambitioner på Indoor Energy. Vi vill nämligen utmana oss själva och branschen genom att på riktigt – inte bara i fagert tal – utgå från våra kunders behov. För att klara det måste vi alltid hålla vår utvecklingskurva brantare än konkurrenternas. Det betyder att vi hela tiden måste utveckla både oss själva och vår leverans. Vi jobbar mot vår vision – Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna!

Ditt uppdrag

Nu söker vi en inspirerande och ambitiös ledare till våra verksamheter i Uppsala och Gävle, som vill ta ägarskap över sin affär! Som Avdelningschef blir du en viktig ambassadör för Indoor för våra medarbetare, kunder, partners och affärslivet på orterna.

Du tar täten i affärsutvecklingen, vilket innebär både förädling och nyutveckling av samtliga av våra tjänsteområden inom inomhusklimat. Vår metod utgår från en helhetssyn, där kyla, värme, ventilation och styr- och regler samverkar. I ditt team har du ansvar för servicechefer, projektledare samt tekniker och fungerar i tvärfunktionell organisation, med många olika kontaktytor inom koncernen.

I den här rollen får du aktivt bidra till strategisk utveckling till avdelningens, affärsområdets och Indoors hela affär. Antar du utmaningen?


Om dig

Vi söker dig som har starka ledaregenskaper, där du leder våra medarbetare med en varm och målmedveten hand. Du förväntas vara duktig på att se och bekräfta dina medarbetare, men också våga utmana.

Om du har en bakgrund inom energi eller tekniken i en fastighet är det meriterande, men vi lägger större vikt vid dina lerfarenheter och personlighet. Du är analytisk, affärsorienterad och resultatorienterad, Du besitter en god kommunikationsförmåga och är en genuin lagspelare.

Tjänstens placering är Uppsala, körkort krävs för tjänsten och god datavana. Du rapporterar direkt till regionchef och ingår i den regionala ledningsgruppen.

Hur är det att jobba hos oss?

När vi frågar våra medarbetare hur det är att jobba hos oss får vi ett tydligt svar; Här finns en fantastisk gemenskap och ett högt engagemang, vi jobbar tillsammans som ett lag för att varje dag göra oss själva och varandra lite bättre och ha riktigt kul på vägen!

Indoor Energy arbetar för att minska fastigheters klimatpåverkan. Företaget tar ett helhetsgrepp kring ventilation, kyla, värme och fastighetsautomation. Verksamheten har 300 medarbetare och omsätter ca 500 miljoner. Indoor Energy har kontor på 14 orter och verkar i hela Mälardalen och Storgöteborg och Norrland.

Läs mer på indoor.se

Förutom strävan efter ständig utveckling så grundar vi vårt agerande på våra värderingar. Även de är noga definierade. När vi agerar enligt våra värderingar och våra Gröna Gubbar, då skapar vi maximalt värde för alla parter som är viktiga – för varje individ på Indoor Energy, för våra kunder och för oss som företag. Vill du bli en av oss?

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Indoor Energy.

Sista ansökningsdag är den 25 maj. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Avdelningschef till Indoor Energy Uppsala

Läs mer Maj 3
Ambitiös Avdelningschef sökes till Indoor energy Uppsala!

Vi har höga ambitioner på Indoor Energy. Vi vill nämligen utmana oss själva och branschen genom att på riktigt – inte bara i fagert tal – utgå från våra kunders behov. För att klara det måste vi alltid hålla vår utvecklingskurva brantare än konkurrenternas. Det betyder att vi hela tiden måste utveckla både oss själva och vår leverans. Vi jobbar mot vår vision – Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna!

Ditt uppdrag

Nu söker vi en inspirerande och ambitiös ledare till våra verksamheter i Uppsala och Gävle, som vill ta ägarskap över sin affär! Som Avdelningschef blir du en viktig ambassadör för Indoor för våra medarbetare, kunder, partners och affärslivet på orterna.

Du tar täten i affärsutvecklingen, vilket innebär både förädling och nyutveckling av samtliga av våra tjänsteområden inom inomhusklimat. Vår metod utgår från en helhetssyn, där kyla, värme, ventilation och styr- och regler samverkar. I ditt team har du ansvar för servicechefer, projektledare samt tekniker och fungerar i tvärfunktionell organisation, med många olika kontaktytor inom koncernen.

I den här rollen får du aktivt bidra till strategisk utveckling till avdelningens, affärsområdets och Indoors hela affär. Antar du utmaningen?


Om dig

Vi söker dig som har starka ledaregenskaper, där du leder våra medarbetare med en varm och målmedveten hand. Du förväntas vara duktig på att se och bekräfta dina medarbetare, men också våga utmana.

Om du har en bakgrund inom energi eller tekniken i en fastighet är det meriterande, men vi lägger större vikt vid dina lerfarenheter och personlighet. Du är analytisk, affärsorienterad och resultatorienterad, Du besitter en god kommunikationsförmåga och är en genuin lagspelare.

Tjänstens placering är Uppsala, körkort krävs för tjänsten och god datavana. Du rapporterar direkt till regionchef och ingår i den regionala ledningsgruppen.

Hur är det att jobba hos oss?

När vi frågar våra medarbetare hur det är att jobba hos oss får vi ett tydligt svar; Här finns en fantastisk gemenskap och ett högt engagemang, vi jobbar tillsammans som ett lag för att varje dag göra oss själva och varandra lite bättre och ha riktigt kul på vägen!

Indoor Energy arbetar för att minska fastigheters klimatpåverkan. Företaget tar ett helhetsgrepp kring ventilation, kyla, värme och fastighetsautomation. Verksamheten har 300 medarbetare och omsätter ca 500 miljoner. Indoor Energy har kontor på 14 orter och verkar i hela Mälardalen och Storgöteborg och Norrland.

Läs mer på indoor.se

Förutom strävan efter ständig utveckling så grundar vi vårt agerande på våra värderingar. Även de är noga definierade. När vi agerar enligt våra värderingar och våra Gröna Gubbar, då skapar vi maximalt värde för alla parter som är viktiga – för varje individ på Indoor Energy, för våra kunder och för oss som företag. Vill du bli en av oss?

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Indoor Energy.

Sista ansökningsdag är den 25 maj. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Humana AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Humana AB .

Boendestödjare

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Maj 31
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Läbyvadsvägen är ett gruppboende för dig som omfattas av LSS personkrets 1, samt personer med utmanande beteende och tilläggsproblematik. Vi erbjuder sex fullutrustade tvårumslägenheter i ett lugnt villaområde strax utanför Uppsala precis invid ett fint naturreservat.

Vi söker nu behovantällda/timanställda boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring.
I rollen arbetar du med att:
- Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser
- Planerar och genomför aktiviteter med klienten
- Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter

Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor

Vem är du?
- Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare
- Erfarenhet från liknande verksamhet
- Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, ätstörningar och självskada
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet
- B-körkort

Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.

Vad händer nu?
Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 mdarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

Ansök nu

Timvikarie sökes till äldre kvinna i Uppsala

Personlig assistent
Läs mer Jun 3
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Nu söker Humana en personlig assistent till en av våra kunder i Uppsala! Vår kund är en härlig pensionär som behöver hjälp i sin vardag efter att ha drabbats av en stroke. Hon bor tillsammans med sin make och gillar att umgås med barn och barnbarn. Utöver att vår kund behöver hjälp med diverse vanligt förekommande arbetsmoment inom personlig assistans, såsom städning, matlagning och hjälp vid måltider, vid förflyttningar och personlig omvårdnad, behöver den här kunden också hjälp att kunna uttrycka sig då stroken har gett henne afasi som innebär att man har svårt att prata och skriva samt att förstå talat och skrivet språk. Därför är det viktigt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift.

Om tjänsten
Tjänsten är initialt en timanställning där du hoppar in vid behov. Då flera assistenter i gruppen pluggar på universitetet så finns det stora möjligheter att få jobba varje vecka. Tiderna är förlagda antingen dagtid 7-14 eller eftermiddag/kväll 14-21 både på vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. 

Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten är ansvarsfull och social, gillar att arbeta med människor och att göra skillnad. Du behöver vara tålmodig och ha en vilja att i alla lägen förstå vad kunden försöker få sagt. Du behöver vara en förtroendeingivande person som andra människor känner sig trygg ihop med så att vår kund kan fortsätta öka på sitt självförtroende och vågar fortsätta utveckla sina språkliga förmågor. Erfarenhet av förflyttningar med lift är ett stort plus samt tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom äldrevården. Vi välkomnar studerande att söka tjänsten.

Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och personkemi.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent


Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren assistent sökes till trevlig man i centrala Uppsala

Personlig assistent
Läs mer Maj 28
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en trevlig man i 69-årsåldern boende i centrala Uppsala. Kunden har en fysisk funktionsnedsättning med mycket omfattande omsorgsbehov. Han behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, så som förflyttningar, aktiviteter, hygien, hushållssysslor, träning, hålla kontakt med vänner och anhöriga mm. Kunden har en begränsad verbal kommunikationsförmåga och du behöver kunna föra hans talan i samband med läkarbesök etc.

Vi söker dig som:
- Är lugn och lyhörd
- Är positiv
- Är ansvarstagande och pålitlig
- Har erfarenhet av personlig assistans och/eller omsorgsarbete minst 3 år.
- Gärna har erfarenhet av sondmatning,
- Talar och skriver svenska obehindrad eftersom man behöver föra kunds talan då han inte kan kommunicera själv.
Det är meriterande om du har B-körkort och kan köra manuellt, och är villig att köra kundens bil i tjänsten.

Arbetstiderna är på dagtid 07.45-14.00 eller 08.30-18.30, längre fram kan nattarbete förekomma .

Om anställningen: Timanställning, långsiktigt kan leda till visstidsanställning.

Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse.

Kunden önskar även att du som söker är fullt vaccinerad mot covid.

Ansök nu

Boendeassistenter natt och dag(3 tjänster) LSS, inriktning omvårdnad

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Maj 28
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb till Carl von Linnés gruppbostad hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. 
Om oss
På uppdrag av Uppsala kommun driver Humana Carl von Linnés gruppbostad.
Carl von Linnés LSS ligger i Sävja, cirka 6 km utanför Uppsala. Det är en gruppbostad som är vackert belägen med skogen som närmsta granne med närhet till affärer och kollektivtrafik. Boendet är i ett plan och har fem lägenheter. Det finns också tillgång till ett gemensamt utrymme
Om tjänsten
I arbetet som boendestödjare ingår det att ge stöd och service utifrån biståndsbeslut. All personal har ett uppdrag som kontaktperson för en eller flera boende. Uppdraget som kontaktperson innefattar bland annat att tillsammans med den enskilde och eller företrädare upprätta en genomförandeplan om hur och när hjälpen ska genomföras samt hur vi tillsammans arbetar för att nå den enskildes mål och delmål. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak att ge en god och personlig omvårdnad och arbeta för att den enskilde tillförsäkras goda levnadsvillkor. I arbetet ingår även att utföra service i form av bland annat städning, inköp, matlagning samt att följa med på individanpassade aktiviteter. Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår i arbetet. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla god kontakt med legitimerad personal och för den enskilde andra viktiga kontakter så som bland annat daglig verksamhet och habilitering. Utmanande beteende kan förekomma i arbetet vilket medför att struktur och förutsägbarhet är av stor vikt.
Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning undersköterska eller likande. Erfarenhet av omvårdnadsarbete, alternativ och kompletterande kommunikation, förflyttningar, delegerad hälso- och sjukvård samt dokumentation. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt att du besitter goda datorkunskaper. Du ska ha erfarenhet ifrån arbete inom LSS.
En viktig uppgift är att skapa ett gott klimat på arbetsplatsen samt i arbetsgruppen, genom ett respektfullt bemötande gentemot varandra. Arbetet kan i perioder vara intensivt vilket ställer krav på att du är stresstålig, strukturerad och har god framförhållning. Du är lojal, tydlig, initiativrik, flexibel och ser möjligheter samt vill delta i utvecklingsarbete. Du är arbetar självständigt, är ansvarfull, samarbetsinriktad samt positivt inställd och ser eventuella problem som möjligheter för utveckling. 
Utbildning
Gymnasial utbildning – undersköterska eller liknande
Krav
Datorvana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift är ett krav då dokumentation är en viktig del av arbetet.
Erfarenhet samt kunskap om målgruppen
Körkort
Övrigt
Lön, ersättning och förmåner
Friskvård erbjuds.
Du får ta del av möjligheter till vidareutbildning och handledning.
Anställningsvillkoren
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Arbetstiden för två av tjänsterna, 85% respektive 86% är är förlagda på dag, kväll och varannan helg.
Arbetstiden för en av tjänsterna, ca 57% är förlagd nattetid
Tjänsten behöver tillsättas från 1 september och rekrytering kommer att ske löpande.
I samband vid anställning kommer uppvisade av utdrag från belastningsregistret att begäras in.

Ansök nu

Personlig assistent sökes till flicka på 5 år.

Personlig assistent
Läs mer Maj 22
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en flicka på 5 år som bor på landet. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten

Som assistent till flickan kommer du få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag som påklädning och personlig omvårdnad. Arbetsplatsen är där hon vistas.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 80-100% tjänst dagtid 8-16 eller 7-15. Vi söker även Dig som kan jobba kvällar 16-22 och helger.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Efter överenskommelse. Vi tillämpar anställningsformen så länge uppdraget varar, "sluv", samt timanställning

Vem är du?

Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är omhändertagande och som är van vid att ta ett stort ansvar men även engagerad, noggrann och lyhörd. Det är meriterande om du har erfarenhet av epilepsi sedan tidigare och även tidigare erfarenhet av arbete med barn.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Behandlingspedagog 100%, vikariat, HVB Dalilagården

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Maj 3
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som behandlingspedagog på HVB Dalilagården. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Dalilagården är en familjär behandlingsenhet ca 25 km öster om Uppsala, avskilt belägen i en tvåvåningsvilla.
Enheten riktar sig till ungdomar mellan 15–19 år med självdestruktiva beteenden i olika former och känsloregleringsproblematik. Vi arbetar strukturerat utifrån socialtjänstens uppdrag med individuell behandling där varje klient har en egen genomförandeplan utifrån dennes behov. Vi arbetar i team där kontaktperson/ behandlare, psykolog, sjuksköterska samt läkare samarbetar för att ge klienten den bästa vården utifrån dess förutsättningar och situation.  
Dalilagården är HBTQI-certifierad och tar emot ungdomar oavsett könsidentitet eller könsuttryck samt transsexuella ungdomar.

Som behandlingspedagog hos oss på Dalilagården kommer du huvudsakligen att arbeta med:
-Behandlingsinterventioner 
-Dokumentation
-Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter
-I tjänsten ingår även vardagliga sysslor

Vem är du?    
Vi söker dig som är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull.  Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en två-åring eftergymnasial utbildning såsom behandlingspedagog/socialpedagog.

Det är även meriterande om du:
-har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och unga samt psykiatri
-har erfarenhet av KBT, MI och/eller annan evidensbaserad metod
-har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering

Tjänstgöringsgrad och tillträde:
100 % 1 års vikariat med möjlighet till förlängning. Enligt överenskommelse

Arbetstid:
Ett 4 veckors rullande schema med varierande dag, kväll, natt och helg

Lön:
Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Övrigt:
-B-körkort krävs för tjänsten.
-Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.  
-Sista ansökningsdag är den 2/6 2024, vänta inte med din ansökan då vi kommer hanterar ansökningarna löpande.  
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Sama Saleh på telefonnummer 072–5436818, sama.saleh@humana.se 
Om Humana 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

Ansök nu