Uppsala: Inköpsassistent till Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent till Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en inköpsassistent till väletablerat e-handelsföretag i Uppsala.

Som inköpsassistent är ditt jobb att tillsammans med inköpschefen säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser. Du kommer att skapa och upprätthålla relationer med leverantörer och partners och organisera inköpsarbetet för att säkerställa produkttillgången. Du kommer delta i avdelningens arbete när det gäller tidsplanering och aktivitetslistor, initiera mål och utveckla inköpsstrategin samt åstadkomma kostnadsbesparingar och genomföra kostnadsanalyser. Du kommer också genomföra förhandlingar och följa upp och avrapportera resultat och trender.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetare.

- Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt se till att hålla dessa uppdaterade.

- Säkerställa att lagar, regler, certifieringar och inköpspolicys följs.

- Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.

- Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande inköpsfrågor.

- Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.

- Ta fram försäljningsstatistik för analys och som underlag för framtida inköp.

Vi söker dig som älskar att jobba med inköp och administration och som är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-handel och förhandling och är van att upprätthålla relationer till leverantörer och partners. Inom affärsområdets webbshop säljs bl.a. varumärken inom tobak och godis.

Hos oss råder ett högt arbetstempo där ett gott samarbete är en förutsättning för att vi ska vara framgångsrika i vår leverans. Vi värnar således om att ha en god och trevlig stämning på jobbet. Vi är dessutom ett mångfacetterat bolag och ser mycket positivt på intern kompetensutveckling. Då företaget har många affärsområden finns goda utvecklingsmöjligheter. Vi är ett härligt gäng som sitter i stora ljusa lokaler i Uppsala.

Varmt välkommen att ansöka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Nytt
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Maj 10
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala!

Läs mer Maj 9
Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Rizing AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Rizing AB .

Produktadministratör till Uppsala

Backofficepersonal
Läs mer Apr 21
Vi söker en produktadministratör till väletablerat e-handelsföretag i Uppsala.

Här jobbar du tillsammans med försäljningschef, produktchef och övriga för att säkra administrationen och dess optimering för att uppnå företagets mål för struktur, tillgänglighet på hemsidorna och prisstrategier.

Detta är ett omväxlande arbete där du kommer bli delaktig i att utveckla avdelningen genom tidsplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla säljstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, följa upp och avrapportera resultat och trender.

Exempel på arbetsuppgifter

- Arbeta med kampanjartiklar och kampanjer tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.

- Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida strategier.

- Löpande kontakt med företagets medarbetare gällande frågor rörande försäljning
och administration i befintliga system.

- Säkerställa att lagar, regler och policy följs.

- Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar.

- Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetare.

- Organisera all administration i de befintliga systemen.

Vi söker dig som älskar att jobba med administration och som är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av E-handel och har jobbat i något av systemen visma, magento och hybris. Inom affärsområdets webbshop säljs bl.a. varumärken inom tobak och godis.

Hos oss råder ett högt arbetstempo där ett gott samarbete är en förutsättning för att vi ska vara framgångsrika i vår leverans. Vi värnar således om att ha en god och trevlig stämning på jobbet. Vi är dessutom ett mångfacetterat bolag och ser mycket positivt på intern kompetensutveckling. Vi är ett härligt gäng som sitter i ljusa stora lokaler i Uppsala.

Varmt välkommen att ansöka!

Ansök nu

Produktchef Belysning

Inköpare
Läs mer Apr 21
Nu söker vi en produktchef inom belysning till ett E-handelsföretag i Uppsala.

I rollen som produktchef är det du som planerar, bygger ut och utvecklar sortimentet i webbutiken. Du kommer att arbeta löpande med att kravställa och vidareutveckla funktionaliteten och öka konverteringen och därmed försäljningen. Du kommer att ansvara för att fram och paketera relevanta erbjudanden som kan användas i externa kampanjer. Du jobbar i nära samarbete med övriga produktchefer och rapporterar till företagets försäljningschef.

Exempel på arbetsuppgifter

- Budget och försäljningsprognoser
- Inköp av produkter och tjänster
- Skapa erbjudanden och kampanjer
- Försäljningsuppföljning
- Strategisk prissättning
- Säljstyrning och konverteringsoptimering i webshop
- Uppföljning, analys och rapportering
- Försäljnings- och sortimentsansvar för produktkategorierna inom belysning
- Sortimentsplanering och uppbyggnad av sortiment
- Informera och utbilda interna resurser


För att lyckas i rollen tror vi att du



- Har erfarenhet av försäljning inom belysning, armaturer och tillbehör.
- Har bra förståelse för vilket sortiment som bör finnas inom kategorierna.
- Är resultatinriktad och gillar att jobba mot mål.
- Har förståelse för vilka typer av erbjudande som ”triggar” kunder, privata som företagskunder.
- Har erfarenhet av hur distributörs-verksamheten fungerar för inköp av den här typen av produkter. Vet hur man säkerställer rätt prisnivåer och förhandlar med leverantörer.
- Har erfarenhet av att skapa riktade kampanjer och paketera erbjudanden på ett attraktivt sätt.
- Har erfarenhet av online, gärna jobbat med e-handel eller postorder.
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska


Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och här ser vi att du är strukturerad samt driven av att göra affärer och att knyta och behålla goda relationer med leverantörer och samarbetspartners. Du har dessutom en strategisk förmåga och tänker långsiktigt för att hitta ökad lönsamhet och utveckling av ditt produktområde.

Övrigt

Rollen är placerad i Uppsala och en del resor kan förekomma. Förutom fast plus rörlig lön erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka.

Ansök nu

Produktchef Belysning

Inköpare
Läs mer Mar 13
Nu söker vi en produktchef inom belysning till ett E-handelsföretag i Uppsala.

I rollen som produktchef är det du som planerar, bygger ut och utvecklar sortimentet i webbutiken. Du kommer att arbeta löpande med att kravställa och vidareutveckla funktionaliteten och öka konverteringen och därmed försäljningen. Du kommer att ansvara för att fram och paketera relevanta erbjudanden som kan användas i externa kampanjer. Du jobbar i nära samarbete med övriga produktchefer och rapporterar till företagets försäljningschef.

Exempel på arbetsuppgifter

- Budget och försäljningsprognoser
- Inköp av produkter och tjänster
- Skapa erbjudanden och kampanjer
- Försäljningsuppföljning
- Strategisk prissättning
- Säljstyrning och konverteringsoptimering i webshop
- Uppföljning, analys och rapportering
- Försäljnings- och sortimentsansvar för produktkategorierna inom belysning
- Sortimentsplanering och uppbyggnad av sortiment
- Informera och utbilda interna resurser


För att lyckas i rollen tror vi att du



- Har erfarenhet av försäljning inom belysning, armaturer och tillbehör.
- Har bra förståelse för vilket sortiment som bör finnas inom kategorierna.
- Är resultatinriktad och gillar att jobba mot mål.
- Har förståelse för vilka typer av erbjudande som ”triggar” kunder, privata som företagskunder.
- Har erfarenhet av hur distributörs-verksamheten fungerar för inköp av den här typen av produkter. Vet hur man säkerställer rätt prisnivåer och förhandlar med leverantörer.
- Har erfarenhet av att skapa riktade kampanjer och paketera erbjudanden på ett attraktivt sätt.
- Har erfarenhet av online, gärna jobbat med e-handel eller postorder.
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska


Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och här ser vi att du är strukturerad samt driven av att göra affärer och att knyta och behålla goda relationer med leverantörer och samarbetspartners. Du har dessutom en strategisk förmåga och tänker långsiktigt för att hitta ökad lönsamhet och utveckling av ditt produktområde.

Övrigt

Rollen är placerad i Uppsala och en del resor kan förekomma. Förutom fast plus rörlig lön erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka.

Ansök nu

Produktadministratör till Uppsala

Backofficepersonal
Läs mer Mar 10
Vi söker en produktadministratör till väletablerat e-handelsföretag i Uppsala.

Här jobbar du tillsammans med försäljningschef, produktchef och övriga för att säkra administrationen och dess optimering för att uppnå företagets mål för struktur, tillgänglighet på hemsidorna och prisstrategier.

Detta är ett omväxlande arbete där du kommer bli delaktig i att utveckla avdelningen genom tidsplanering och aktivitetslistor, initiera mål, utveckla säljstrategin, åstadkomma kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, följa upp och avrapportera resultat och trender.

Exempel på arbetsuppgifter

- Arbeta med kampanjartiklar och kampanjer tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.

- Ta fram försäljningsstatisk för analys och som underlag för framtida strategier.

- Löpande kontakt med företagets medarbetare gällande frågor rörande försäljning
och administration i befintliga system.

- Säkerställa att lagar, regler och policy följs.

- Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändringar.

- Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetare.

- Organisera all administration i de befintliga systemen.

Vi söker dig som älskar att jobba med administration och som är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av E-handel och har jobbat i något av systemen visma, magento och hybris. Inom affärsområdets webbshop säljs bl.a. varumärken inom tobak och godis.

Hos oss råder ett högt arbetstempo där ett gott samarbete är en förutsättning för att vi ska vara framgångsrika i vår leverans. Vi värnar således om att ha en god och trevlig stämning på jobbet. Vi är dessutom ett mångfacetterat bolag och ser mycket positivt på intern kompetensutveckling. Vi är ett härligt gäng som sitter i ljusa stora lokaler i Uppsala.

Varmt välkommen att ansöka!

Ansök nu

Produktchef Belysning

Inköpare
Läs mer Mar 7
Nu söker vi en produktchef inom belysning till ett E-handelsföretag i Uppsala.

I rollen som produktchef är det du som planerar, bygger ut och utvecklar sortimentet i webbutiken. Du kommer att arbeta löpande med att kravställa och vidareutveckla funktionaliteten och öka konverteringen och därmed försäljningen. Du kommer att ansvara för att fram och paketera relevanta erbjudanden som kan användas i externa kampanjer. Du jobbar i nära samarbete med övriga produktchefer och rapporterar till företagets försäljningschef.

Exempel på arbetsuppgifter

- Budget och försäljningsprognoser
- Inköp av produkter och tjänster
- Skapa erbjudanden och kampanjer
- Försäljningsuppföljning
- Strategisk prissättning
- Säljstyrning och konverteringsoptimering i webshop
- Uppföljning, analys och rapportering
- Försäljnings- och sortimentsansvar för produktkategorierna inom belysning
- Sortimentsplanering och uppbyggnad av sortiment
- Informera och utbilda interna resurser


För att lyckas i rollen tror vi att du



- Har erfarenhet av försäljning inom belysning, armaturer och tillbehör.
- Har bra förståelse för vilket sortiment som bör finnas inom kategorierna.
- Är resultatinriktad och gillar att jobba mot mål.
- Har förståelse för vilka typer av erbjudande som ”triggar” kunder, privata som företagskunder.
- Har erfarenhet av hur distributörs-verksamheten fungerar för inköp av den här typen av produkter. Vet hur man säkerställer rätt prisnivåer och förhandlar med leverantörer.
- Har erfarenhet av att skapa riktade kampanjer och paketera erbjudanden på ett attraktivt sätt.
- Har erfarenhet av online, gärna jobbat med e-handel eller postorder.
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska


Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och här ser vi att du är strukturerad samt driven av att göra affärer och att knyta och behålla goda relationer med leverantörer och samarbetspartners. Du har dessutom en strategisk förmåga och tänker långsiktigt för att hitta ökad lönsamhet och utveckling av ditt produktområde.

Övrigt

Rollen är placerad i Uppsala och en del resor kan förekomma. Förutom fast plus rörlig lön erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka.

Ansök nu