Uppsala: Konsult inom biståndshandläggning Äldre

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsult inom biståndshandläggning Äldre i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-16 // Varaktighet: Heltid

Vi söker
Dig som vill arbeta som konsult och har tidigare arbetat som biståndshandläggare inom området äldre. Uppdraget är beläget i en kommun i Uppsala län med start 2023-03-01 t.o.m. 2023-08-31.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är handläggning/myndighetsutövning inom området äldre (SoL) på biståndsenheten. Arbetet innefattar bl.a. handläggning av insatser inom hemtjänsten, korttidsboende, boendeansökningar samt vårdplaneringar.

Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.

Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

Om oss
Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.

Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare.

Biståndshandläggare till äldrenämndens myndighet

Läs mer Sep 5
Äldrenämndens myndighet

Vill du ha ett roligt, utmanande och meningsfullt arbete i ett härligt gäng trevliga och engagerade kollegor och chefer? Är du intresserad av ett arbete där du kan utvecklas, göra skillnad och vara medskapande? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden och omsorgsnämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till kommunmedborgare med nedsatt funktionsförmåga. Äldrenämndens myndighet svarar för myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen till personer över 65 år.

Äldrenämndens myndighet är indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med Region Uppsala, myndighetsutövning och uppföljning av insatser.

Vår arbetsplats är i moderna och trevliga lokaler i det nyrenoverade Stadshuset som ligger precis intill resecentrum i Uppsala. Vi har möjlighet att arbeta på distans/i hemmet några dagar i veckan.

Du som arbetar på Uppsala kommun får ett så kallat friskvårdsbidrag varje år på 3 000 kronor.

Ditt uppdrag
Inom vård och omsorgsförvaltningen, äldrenämndens myndighet, arbetar biståndshandläggare med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp brukarens upplevelse av insatsens kvalitet. Förvaltningen arbetar utifrån ett samordnande/motiverande synsätt och brukares delaktighet utifrån IBIC (individens behov i centrum).

Vi söker nu flera biståndshandläggare till våra olika enheter på avdelningen äldrenämndens myndighet. Stort fokus ligger på trygg utskrivning/hemgång från region Uppsala samt uppföljning av beslut i ordinärt- och särskilt boende för den enskilde så att denne får den hjälp den behöver utifrån sina behov. Du kommer att ha kontakt med den enskilde och dennes närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I övrigt har biståndshandläggaren i sitt uppdrag att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen som biståndshandläggare behöver du ha erfarenhet av myndighetsutövning gärna inom äldreomsorg och av arbete utifrån socialtjänstlagen (SoL). Vi ser gärna att du har erfarenhet av nämndens målgrupp äldre. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i Microsoft 365. Det är en fördel om du har kunskaper i dokumentation och/eller om du behärskar finska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har B-körkort.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ann-Britt Larsson, enhetschef, 018-727 72 56
Maris Rasul, enhetschef, 018-727 60 04
Yvonne Österholm, enhetschef, 018-727 09 39.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Teamledare sökes till Uppsala kommun!

Läs mer Maj 23
Rådgivning och bistånd

Har du ett coachande och motiverande förhållningssätt? Vill du arbeta nära medarbetarna i enheten, ha ansvar för den dagliga driften av arbetet och arbetsfördelningen inom enheten? Just nu söker vi på äldrenämndens myndighet ytterligare en engagerad teamledare.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planera ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor. Vi har nu ett stort fokus på digital utveckling och utforskar området kopplat till vad som är förenligt med vårt arbete. Hos oss växlar vi mellan att arbeta på kontoret och hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden och äldrenämnden. Äldrenämnden deltar i samhällsplaneringen utifrån ett seniorperspektiv samt ansvarar för att det finns service, vård, och omsorg till personer över 65 år med nedsatt fysisk funktionsförmåga. Förebyggande arbete är ett prioriterat område.

Enhet bistånd är organiserad inom äldrenämndens myndighet, en av vård- och omsorgsförvaltningens åtta avdelningar. Enheten ansvarar för handläggning och uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen inom äldrenämndens ansvarsområde.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med positiv stämning och god sammanhållning. Vi bryr oss om varandra och har ett tillåtande och öppet arbetsklimat! Vår arbetsplats är aktivitetsbaserad och vi sitter i Stadshuset, centralt i Uppsala med stans bästa pendlarläge.

Ditt uppdrag
Teamledarrollen är en arbetsledande funktion där du har ansvar för den dagliga driften av arbetet och arbetsfördelningen inom enheten. Det innebär bland annat att stödja enhetschefen i att säkerställa att myndighetsarbetet på enheten följer lagstiftning, delegationsordning samt avtal och styrdokument.

Som teamledare stödjer du medarbetare i handläggningsprocessen och leder medarbetarna till beslut i komplexa ärenden genom ärendedragningar. I arbetet ingår även att vara föredragande i Individutskott.

Du kommer arbeta nära tre andra teamledare på avdelningen och vara delansvarig för kvalitetsarbete, implementering och utveckling av arbetsmetoder. Du är även aktiv i samverkansarbetet på myndigheten i stort och gentemot angränsande avdelningar och förvaltningar.

I rollen som Teamledare har du stöd i olika frågor från enhetschef, kollegor, kommunjurist, verksamhetsnära stöd, administratör med flera.

Teamledarna inom avdelningen samarbetar med varandra i såväl ärendefrågor, bemanning vid ledigheter och utvecklingsfrågor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en socionomexamen eller en annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du har flera års erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet av arbete enligt socialtjänstlagen (SoL). Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt vara van att arbeta i Officepaketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning, exempelvis som specialisthandläggare, teamledare eller gruppledare. Erfarenhet av arbete med äldre och demenssjuka är också en fördel. Om du dessutom behärskar finska i både tal och skrift och har B-körkort, är detta ett plus.

Som person är du en god analytiker som kan se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har lätt för att fatta beslut baserade på tillgänglig information och agera utifrån dessa beslut. Du är flexibel och kan se möjligheter i förändringar, och du har en stark ledarskapsförmåga. Din kommunikation är tydlig, och du ser till att dina budskap når fram på rätt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta någon av enhetscheferna Maris Rasul (018-7276004) eller Ann-Britt Larsson (018-727 7256).

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34, Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 18 64.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Biståndshandläggare till LSS vuxen

Läs mer Maj 21
LSS vuxen

Är du intresserad av att arbeta med myndighetsutövning? Vill du ha ett meningsfullt och varierande arbete? Då kan tjänsten som biståndshandläggare var något för dig!

Omsorgsnämndens myndighet ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. Omsorgsnämndens myndighet är uppdelad i sju enheter som arbetar riktat till olika målgrupper. Vi söker nu en biståndshandläggare till enheten LSS vuxen.

På enheten LSS vuxen, ansvarar vi för att handlägga insatser för personer som behöver stöd i sin vardag och som tillhör personkrets enligt LSS. Vår målgrupp är personer från 18 år och uppåt som bor i ordinärt boende. På LSS vuxen arbetar 10 biståndshandläggare, en teamledare och en enhetschef som ger stöd i ärenden. Vårt arbete präglas av ett tydligt brukarperspektiv med stort fokus på den enskildes delaktighet och självbestämmande.

I vårt arbete har du stor möjlighet att planera ditt arbete självständigt och tack vare vår digitaliserade handläggningsprocess har du även möjlighet att arbeta hemifrån några dagar per vecka. Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i Stadshuset. Här arbetar vi i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter vi ska utföra. Vi erbjuder en introduktionsperiod där du får stöd av en mentor och ett introduktionspaket med utbildningar som är värdefulla i arbetet som biståndshandläggare.

Ditt uppdrag
Som biståndshandläggare tar du emot ansökningar, utreder behov, fattar beslut och följer upp dina ärenden i nära kontakt med brukaren, anhöriga och andra i brukarens nätverk. Du samarbetar även med andra förvaltningar, myndigheter och regionen. I ditt uppdrag ingår att informera om myndighetens uppdrag och insatser, gällande lagstiftning och brukarens rättigheter. Du förväntas aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget.

Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot våra brukare och uppfylla vår serviceskyldighet, och samtidigt vara rättssäkra och effektiva i vår handläggning. Vi arbetar ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk, och du har möjlighet att bidra till denna utveckling. I enheten arbetar kollegorna nära varandra och teamledaren finns som stöd i ärenden.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning i individens behov i centrum (IBIC) ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsarbete och målgruppen personer med funktionsnedsättning. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Det är en fördel om du har kunskaper i datasystemet Lifecare.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du kommer att jobba i en komplex verksamhet med stundvis högt tempo och du behöver vara en person som självständigt kan planera ditt arbete för att möta verksamhetens behov.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Astrid Nordahl, enhetschef, 018-727 25 68.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Biståndshandläggare till myndighet arbete och bostad (vikariat)

Läs mer Apr 2
Myndighet OSN, arbete och bostad

Har du socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet? Trivs du i en roll där du får använda din förmåga att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och teamledare och chef.

Vi har stort fokus på digital utveckling! Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation. Det innebär att du kan växla mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.

Vi söker nu två biståndshandläggare för vikariat till och med augusti 2025.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatserna bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt kompletterande insatser för personer som bor i bostad med särskild service. Uppföljning av insatserna är en viktig del av arbetet för att säkerställa att insatserna är av god kvalitet och att den enskilde ges möjlighet till delaktighet och inflytande i utformningen av stödet. Att ha kontakt med den enskilde, legala företrädare och övriga professioner runt den enskilde är en stor del av arbetet. I din roll ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad med rättsläget.

För oss är det viktigt att:

• göra skillnad för våra brukare
• arbeta tillsammans - teamarbete
• tänka nytt - för våra brukares bästa
• få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg och goda kunskaper om individens behov i centrum (IBIC). Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365. Det är meriterande om du har goda kunskaper i dokumentation och i systemet Lifecare.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30.

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Biståndshandläggare

Läs mer Mar 22
Vård och omsorgsförvaltningen

Är du intresserad av att arbeta med myndighetsutövning? Vill du ha ett meningsfullt och varierande arbete? Då kan tjänsten som biståndshandläggare var något för dig!

I vårt arbete har du stor möjlighet att planera ditt arbete självständigt och tack vare vår digitaliserade handläggningsprocess har du även möjlighet att arbeta hemifrån några dagar per vecka. Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i Stadshuset. Här arbetar vi i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter vi ska utföra.

Omsorgsnämndens myndighet ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. Omsorgsnämndens myndighet är uppdelad i sju enheter som arbetar riktat till olika målgrupper. Vi söker nu biståndshandläggare till enheten LSS vuxen och Barn och Ungdom.

På enheten LSS vuxen, ansvarar vi för att handlägga insatser för personer som behöver stöd i sin vardag och som tillhör personkrets enligt LSS. Vår målgrupp är personer från 18 år och uppåt som bor i ordinärt boende. På LSS vuxen arbetar 10 biståndshandläggare, en teamledare och en enhetschef som ger stöd i ärenden. Vårt arbete präglas av ett tydligt brukarperspektiv med stort fokus på den enskildes delaktighet och självbestämmande.

På enheten Barn och Ungdom arbetar 10 biståndshandläggare, en teamledare och en enhetschef. Enheten ansvarar för att handlägga insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL) för personer mellan 0–18 år med olika former av funktionsnedsättning och som är i behov av stöd i sin vardag. Arbetets präglas av ett tydligt barnperspektiv med stort fokus på barns delaktighet.

Ditt uppdrag
Du som biståndshandläggare tar emot ansökningar, utreder behov, fattar beslut och följer upp dina ärenden i nära kontakt med brukaren, anhöriga och andra i brukarens nätverk. Du samarbetar även med andra förvaltningar, myndigheter och regionen. I ditt uppdrag ingår även att informera om myndighetens uppdrag och insatser, gällande lagstiftning och brukarens rättigheter. Du kommer också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget.

Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot våra brukare och uppfylla vår serviceskyldighet, och samtidigt vara rättssäkra och effektiva i vår handläggning. Vi arbetar ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk, och du har möjlighet att bidra till denna utveckling.

Vi jobbar i en komplex verksamhet med stundvis högt tempo och du behöver vara en person som självständigt kan planera ditt arbete för att möta verksamhetens behov. I enheten arbetar kollegorna nära varandra och teamledaren finns som stöd i ärenden.

Vi erbjuder en introduktionsperiod där du får stöd av en mentor och ett introduktionspaket med utbildningar som är värdefulla i arbetet som biståndshandläggare.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet eller utbildning i individens behov i centrum (IBIC). Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsarbete och av målgruppen personer med funktionsnedsättning. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du arbetat i datasystemet Lifecare ses även detta som meriterande.

Som person har du lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Astrid Nordahl, enhetschef, 018-727 25 68

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering

Nedan visas andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering .

Pataloger sökes till studie i Uppsala!

Läkare
Läs mer Sep 11
Nytt
Vi söker
Vi söker just nu efter utbildade patologer för en studie i Uppsala. Om du är utbildad patolog och har erfarenhet av att granska prostatabiopsier, är detta tjänsten för dig! Uppdraget startar under januari och pågår under våren på några timmar. Uppdraget utförs digitalt, 
Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i en studie och vara med och bidra till utvecklingen av nya digitala verktyg för patologer. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460


Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Patologer sökes till studie i Uppsala!

Läkare
Läs mer Sep 11
Nytt
Vi söker
Vi söker just nu efter utbildade patologer för en studie i Uppsala. Om du är utbildad patolog och har erfarenhet av att granska prostatabiopsier, är detta tjänsten för dig! Uppdraget startar under januari och pågår under våren på några timmar. Uppdraget utförs digitalt, 
Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i en studie och vara med och bidra till utvecklingen av nya digitala verktyg för patologer. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460


Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, Vuxen sökes till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Sep 9
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst 10 års arbetserfarenhet inom området vuxen och handläggning inom LVM samt samsjuklighet till ett uppdrag i en kommun i Uppsala län. Närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar i början av oktober och pågår under en månad på heltid. Måndag-fredag, kontorstid. Du ska ha god koll på aktuell lagstiftning (LVM och samsjuklighet) samt Förvaltningslagen.
Du ska vara självgående och trygg i dina arbetsuppgifter.
God dokumentationsförmåga och god förmåga i svenska språket i både tal och skrift är ett krav för tjänsten. 
Du ska:
– Ha arbetserfarenhet om minst 10 år inom det aktuella kompetensområdet. 
– Vara utbildad i och ha arbetserfarenhet av ASI.
– Ha mycket god kunskap om relevant lagstiftning inom området, LVM samt Förvaltningslagen. 
– Ha god förmåga att samarbeta med både kollegor och klienter och du har ett prestigelöst förhållningssätt. 
– Goda kunskaper av verksamhetssystemet Viva.
– Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen.
– B-körkort är ett krav för tjänsten. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom området missbruk/våld i nära relation. Målgruppen är vuxna personer. Du kommer att utreda behov, fatta och genomföra beslut samt följa upp insatser. Du ska även kunna bistå med handläggning inom socialpsykiatri och våld i nära relationer samt arbetsuppgifter inom ramen för mottagningsfunktionen på enheten. Du kommer att samverka med olika samarbetspartners i ditt uppdrag såsom Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen etc. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Ansök nu

Arbetsterapeut sökes till äldreboende

Arbetsterapeut
Läs mer Aug 27
Vi söker
Leg. arbetsterapeut till uppdrag på SÄBO inom Uppsala län. Uppdraget startar 31 augusti och pågår in under nästa år. Du ska ha ha legitimation som arbetsterapeut och flerårig erfarenhet av rollen. Tidigare erfarenhet inom vårdsektorn, inom äldreomsorg, hemtjänst eller hemsjukvård är meriterande. Erfarenhet av LifeCare efterfrågas. Arbetsomfattning; 80%. Måndag- fredag. Dagtid. 
Arbetsuppgifter
Att arbeta som arbetsterapeut på SÄBO innebär att du erbjuder stöd till individer i särskilt boende. Som arbetsterapeut bedömer du t. ex. behov av träning, hjälpmedel eller anpassning av miljön. Du kommer även att ge handledning och instruktion till närstående och omsorgspersonal. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och kan snabbt sätta dig in i någon annans situation samtidigt som du är lugn och samlad i olika situationer. Du har god förmåga att arbeta självständigt och att ta ansvar i ditt arbete. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift efterfrågas. Du kommer att arbeta på 2 olika boenden varav körkort B är ett krav samt cykelvana.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
•Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
•Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
•Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
•Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
•Friskvårdsbidrag
Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon.
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser.
Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida https://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Om oss
Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer, chefer samt övrig vård- och omsorgspersonal.
Vi har över 26 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken

Ansök nu

Arbetsterapeut sökes till SÄBO

Arbetsterapeut
Läs mer Jul 31
Vi söker
Leg. arbetsterapeut till uppdrag på SÄBO inom Uppsala län. Uppdraget startar 31 augusti och pågår in under nästa år. Du ska ha ha legitimation som arbetsterapeut och flerårig erfarenhet av rollen. Tidigare erfarenhet inom vårdsektorn, inom äldreomsorg, hemtjänst eller hemsjukvård är meriterande. Erfarenhet av LifeCare efterfrågas. Arbetsomfattning; 80%. Måndag- fredag. Dagtid. 
Arbetsuppgifter
Att arbeta som arbetsterapeut på SÄBO innebär att du erbjuder stöd till individer i särskilt boende. Som arbetsterapeut bedömer du t. ex. behov av träning, hjälpmedel eller anpassning av miljön. Du kommer även att ge handledning och instruktion till närstående och omsorgspersonal. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och kan snabbt sätta dig in i någon annans situation samtidigt som du är lugn och samlad i olika situationer. Du har god förmåga att arbeta självständigt och att ta ansvar i ditt arbete. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift efterfrågas. Du kommer att arbeta på 2 olika boenden varav körkort B är ett krav samt cykelvana.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
•Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
•Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
•Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
•Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
•Friskvårdsbidrag
Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon.
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser.
Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida https://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Om oss
Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer, chefer samt övrig vård- och omsorgspersonal.
Vi har över 26 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken
Kontaktperson

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Arbetsterapeut sökes till Hemsjukvård i Uppsala

Arbetsterapeut
Läs mer Jul 30
Vi söker
Vi söker nu dig som är arbetsterapeut till hemsjukvården i Uppsala. Uppdraget startar i slutet av augusti och pågår året ut. Omfattning; 75%.  Detta är ett värdefullt tuppdrag där du får möjligheten att möta många människor och i olika situationer kunna ge patienterna i Uppsala bättre förutsättningar till att kunna leva mer självständiga liv. Vi ser att du som söker har ett pedagogiskt och professionellt förhållningssätt. Då arbetet sker i individens hem så är det viktigt att du som person inger trygghet, är sansad och lugn. Arbetet kräver stor självständighet, vilket förutsätter att du är trygg i din arbetsroll och har tidigare erfarenhet av arbete inom hemsjukvården. Det är krav i tjänsten om att du ska ha en svensk legitimation inom arbetsterapi, förskrivarutbildning från HUL, samt vana av Lifecare och B-körkort. 
 
Arbetsuppgifter
Arbetet sker i patienternas hem. Du hjälper individer som varit sjuka/skadade att komma tillbaka till en fungerande vardag. Du anpassar miljön runtomkring, förskriver och prövar ut hjälpmedel, samt lägger upp en träningsplan i samråd med patient. Samverkan sker med läkare, sjukgymnaster och sjuksköterskor i syfte att ge individen så goda förutsättningar som möjligt. Du anpassar träningen och rehabiliteringen efter varje enskild individ och ser lösningar istället för hinder. 
 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
Inbjudningar till seminarier och konsultträffar

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Kontaktpersoner

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu