Uppsala: Erfaren kommunikatör på halvtid sökes till kund i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren kommunikatör på halvtid sökes till kund i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-30 // Varaktighet: Deltid

Har du erfarenhet av att arbeta med kommunikation i stora och komplexa uppdrag? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vi söker en kommunikatör omgående, fram till årsskiftet. Uppdraget är på 50%. Placeringsort: Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget innebär både strategiskt, taktiskt och operativt kommunikationsarbete för att stödja verksamhetens arbete med ett större projekt. I uppdraget kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Analysera, planera, genomföra och följa upp interna och externa kommunikationsinsatser
- Bedömning av kommunikativa utmaningar, kommunikationsplanering, rådgivning, målgruppsanalys, budskapsutformning och kanalval
- Operativa arbetsuppgifter för att löpande ge kommunikationsstöd till projektet
- Ta fram en kommunikationsplan för arbete med projektet tillsammans med projektledningen


Dina kvalifikationer

Som person har du en stark egen drivkraft och kan självständigt analysera, prioritera och genomföra kommunikationsinsatser. Du är van att snabbt sätta dig in i komplexa frågor, är öppen och lyhörd, ha förmåga att ta initiativ och sätta igång aktiviteter samt att ta ansvar för att driva uppdragen i mål på ett strukturerat sätt.

Krav för tjänsten:

- Flera års erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation i stora och komplexa uppdrag
- Erfarenhet av att kombinera strategiskt helhetstänk med operativa uppgifter

- Erfarenhet av att arbeta konsultativt
- Du är en god skribent samt är van att producera och publicera målgruppsanpassat innehåll för olika kanaler
- Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig


Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av kommunikationsarbete med samhällsbyggnadsfrågor och/eller trafikfrågor
- Erfarenhet från offentlig verksamhet



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör

Läs mer Mar 27
Kansliet för teknik och naturvetenskap svarar för verksamhetsstöd och service till fakultetsnämnden samt institutioner och centrumbildningar inom vetenskapsområdet.

Enheten för kommunikation och skolsamverkan är en del av kansliet som framförallt arbetar med marknadsföring, rekrytering av studenter, alumnfrågor, intern kommunikation, samt är ett stöd för samverkan med skolan.

Vill du arbeta med synlighet och utbildningskommunikation med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en dynamisk miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som kommunikatör på Uppsala universitet.

Arbetsuppgifter 
Som kommunikatör får du möjlighet att utforska en mångfald av spännande uppgifter som sträcker sig från att ge stöd och rådgivning inom kommunikation, skapande av engagerande texter och filmer, till att skapa webb och innehåll för sociala medier. Din förmåga att samarbeta med olika människor och lösa både stora och små kommunikationsutmaningar kommer att vara i centrum för ditt arbete.

På kansliet ingår du i ett team av kommunikatörer och projektledare där du tar en ledande roll för den internationella studentrekryteringen inom teknik och naturvetenskap. Arbetet innebär kontakt med våra internationella studenter och låta dem bli våra ambassadörer. Genom att skapa inspirerande filmer om våra internationella masterprogram och utforma programtexter på både svenska och engelska, kommer du att vara en nyckelperson i att locka nya studenter från hela världen.

Ditt arbete innebär exempelvis att planera och genomföra rekryteringsevent, men även att fungera som stöd för en mängd olika aktiviteter inom nationell studentrekrytering. Du kommer att vara i kontakt med studenter, programansvariga, forskare och lärare, samt samarbeta med andra kommunikatörer runt universitetet för att skapa en sammanhållen och kraftfull kommunikationsstrategi.

Med möjligheten att både arbeta självständigt och i team kommer denna roll att utmana dig att växa och utvecklas som kommunikatör. Detta är en roll med stort nätverk och din primära arbetsplats är det moderna och inspirerande Segerstedthuset.  

Några få tillfällen per år kan arbetet ske på helg eller kvällstid. Stimulerande och mångsidig roll där du får chansen att göra skillnad.  Du förväntas också kunna bistå i andra arbetsuppgifter på kansliet. 

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som

- har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i kombination med för anställningen relevant arbetslivserfarenhet.
- har minst ett års erfarenhet av att jobba med brett kommunikationsarbete, inom ett flertal områden, exempelvis sociala medier, webbpublicering, skriva för webb, bild- och filmproduktion samt planera och genomföra event.
- har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som att du är flexibel och serviceinriktad. Även tydlighet och en mycket god samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Du är självgående och tar ansvar för att själv driva dina arbetsuppgifter framåt.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Det är önskvärt/meriterande att ha:

- väl vitsordad erfarenhet av att planera och genomföra event.
- har goda kunskaper i att använda digitala verktyg för kommunikationsarbete.
- du har mycket goda kunskaper i att jobba med kommunikationsarbete i sociala medier.
- administrativ arbetslivserfarenhet inom svensk statlig myndighet, särskilt meriterande inom universitet eller högskola.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 30 juli 2025. Omfattningen är heltid. Tillträde 1 juni 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Johanna Lundmark, e-post johanna.lundmark@uadm.uu.se, telefon 018-471 1949, eller Madeleine Jansson e-post madeleine.jansson@uadm.uu.se telefon 018-471 5218.

Välkommen med din ansökan senast den 22 april 2024, UFV-PA 2024/1049.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Kommunikatör med fokus på extern kommunikation till SGU

Läs mer Mar 22
Vill du arbeta med webb, sociala medier och pressfrågor på en statlig expertmyndighet med ett samhällsviktigt uppdrag? Är du en skicklig skribent som tycker om att skapa intressant innehåll för webb och sociala medier? Då kan vi erbjuda dig ett intressant och utvecklande arbete som kommunikatör på SGU.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör på SGU ingår du i kommunikations- och marknadsstaben, men samarbetar med hela organisationen i frågor som rör webb, sociala medier och press. Du arbetar i team med övriga kommunikatörskollegor och bidrar i det arbetet till att SGU:s kommunikation blir sammanhållen och enhetlig. Tjänsten har ett särskilt fokus på extern kommunikation och att lyfta kommunikationen inom mineralresursområdet. Arbetet innebär bland annat att leda och driva innehållsarbete på SGU:s webbplatser, skriva och publicera texter och nyheter på webben och i sociala medier samt ingå i SGU:s pressjour, där du ger service till journalister via telefon och e-post. Du bevakar även sociala medier och ser till att experter svarar på de frågor som ställs i myndighetens sociala medie-konton. Du förväntas ha kunskap och förmåga att bildsätta artiklar, vid behov göra redigering av visuellt material och ta fram presentationsmaterial. Du publicerar webbtexter, nyheter och annan information på SGU:s webbplatser i webbpubliceringsverktyget Optimizely (tidigare Episerver). Även andra arbetsuppgifter inom kommunikations- och marknadsstabens ansvarsområden kan bli aktuella.
På kommunikations- och marknadsstaben arbetar i dagsläget tio personer. Staben har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation samt myndighetens externa kundtjänst, i nära samarbete med den övriga organisationen.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en akademisk utbildning inom området information/kommunikation, journalistik, eller annan eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig
har minst två års dokumenterad och aktuell erfarenhet av att arbeta med webbtexter och sociala medier
har efterfarenhet av arbete med pressfrågor och/eller arbete som journalist
är en dokumenterat skicklig skribent som kan konsten att uttrycka dig enkelt och begripligt om komplexa frågor för olika målgrupper
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av kommunikationsarbete i statlig myndighet
erfarenhet av kommunikationsarbete inom det naturvetenskapliga området

Personliga kvalifikationer
Du har lätt att se helheten, är bra på att prioritera och kan snabbt sätta dig in i nya sammanhang och ämnen. Som person är du driven och handlingskraftig, serviceinriktad och har ett mycket gott omdöme. Du är skicklig på att ta fram budskap och sätta dem i sitt sammanhang. Du trivs med att jobba både i team tillsammans med andra och med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid ,där vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningsort: Uppsala
På SGU tillämpar vi distansavtal, som tillåter oss att vara flexibla för både verksamhetens såväl som medarbetares behov, med möjlighet att arbeta hemifrån! Vi erbjuder även dig som anställd, generösa förmåner gällande flexibilitet, semester och friskvård.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till:
Rekryterande chef Charlotte Nilsson Kylesten
Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska.

Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer: 411-745/2024

Ansök nu

Länsstyrelsen söker erfaren kommunikatör med inriktning krisberedskap

Läs mer Mar 21
Om uppdraget och Kommunikations- och stabsenheten
I ditt uppdrag kommer du att arbeta både strategiskt och operativt.

Tjänsten har särskild inriktning på beredskapsfrågor i samarbete med enheten för samhällsskydd och beredskap. I Uppsala län finns Forsmarks kärnkraftverk och en viktig uppgift är arbetet med kommunikation inom kärnenergiberedskap.

Som kommunikatör med inriktning krisberedskap tillhör du kommunikations- och stabsenheten, och till viss del även på enheten för samhällsskydd och beredskap. Förutom att jobba med beredskap innebär arbetet också ansvar för annan löpande kommunikation tillsammans med dina kolleger på kommunikations- och stabsenheten. Med vår kompetens stödjer vi den interna och externa kommunikationen för hela länsstyrelsen, inklusive länsledningen. På så sätt bidrar du till utvecklingen av myndigheten, dess förtroende och i förlängningen en hållbar utveckling i länet.

Om du trivs du med att jobba brett med kommunikation och samtidigt vill ha möjlighet att fördjupa dig inom beredskap ska du söka till oss!

Arbetsuppgifter
- Samarbeta med sakkunniga på andra enheter, framför allt enheten för samhällsskydd och beredskap.
- Ta fram och utveckla strategiska dokument för länsstyrelsens krisberedskapskommunikation.
- Ingå i ledningen för L7-funktionen (kommunikation) vid övning och krishantering inom länsstyrelsens krisberedskapsorganisation (KBO).
- Ansvara för länsstyrelsens nätverk inom kriskommunikation för kommunikatörer inom länet och regionen.
- Driva och delta i olika kommunikationsprojekt och utvecklingsarbete tillsammans med kollegerna på enheten.
- Ge råd och stöd i kommunikationsfrågor.
- Skriva nyhetstexter, fotografera, redigera och publicera innehåll i publiceringsverktyget Sitevision.
- Bidra till och moderera länsstyrelsens kanaler i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller journalistik/ eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör i närtid och med erfarenhet av både strategisk och operativ kommunikation.
- Vana att arbeta med webbpublicering och sociala medier. 
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande med:

- Kunskap och erfarenhet inom kris- och beredskapskommunikation.
- Vana att hålla i nätverk.
- Vana att jobba med klarspråk.
- Arbete inom statlig myndighet eller offentlig sektor.

Du är en uppmärksam och lyhörd person och kan snabbt sätta dig in i komplicerade frågor. Du är strukturerad och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förutsätter att du gillar att ha många kontaktytor och att du har en utvecklad känsla för service. Du uppskattar en lärande organisation och delar med dig av dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) och genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. 

Övrigt
Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.

Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Om länsstyrelsen 
Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen för att stödja samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Länsstyrelsen söker erfaren strategisk kommunikatör

Läs mer Mar 21
Länsstyrelsen i Uppsala län söker en erfaren kommunikatör med breda kunskaper inom strategisk och operativ kommunikation.

Om uppdraget och Kommunikation- och stabsenheten
Vi söker dig som har bred erfarenhet av att jobba med kommunikation. Du är van att hantera flera saker samtidigt. Du gillar att sätta dig in i komplexa frågor och att ta fram strukturerade förslag på kommunikation. Du känner dig trygg med att självständigt initiera, planera, driva och utvärdera kommunikationsinsatser utifrån behov som du själv kan identifiera.

Som kommunikatör arbetar du på kommunikations- och stabsenheten. På kommunikations- och stabsenheten ingår stöd för kommunikation, ledningsstöd och geografiska informationssystem (GIS). Vi jobbar nära tillsammans för att ge bästa stöd åt länsledningen och myndigheten i stort. Det kan till exempel handla om att bidra med underlag till landshövdingens möten, att svara på journalisternas frågor, ta fram information för vår externa webb och vårt intranät eller att stödja verksamheten med geografiska analyser.

Med vår kompetens stödjer vi den interna och externa kommunikationen för hela länsstyrelsen. På så sätt bidrar du till utvecklingen av myndigheten, dess förtroende och i förlängningen en hållbar utveckling i länet.

Arbetsuppgifter
- Driva och delta i olika kommunikationsprojekt och utvecklingsarbete tillsammans med kollegerna på enheten.
- Ta fram och arbeta med kommunikationsplaner och policys.
- Ge råd och stöd i kommunikationsfrågor.
- Skriva nyhetstexter, fotografera, redigera och publicera innehåll i publiceringsverktyget Sitevision.
- Bidra till och moderera länsstyrelsens kanaler i sociala medier.
- Arbeta med bildhantering och formgivning i Adobe-programmen.
- Samarbeta med sakkunniga på andra enheter, till exempel kring kris- och beredskapsfrågor

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller journalistik.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör i närtid.
- Vana att arbeta med webbpublicering och sociala medier.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Adobeprogrammen

Det är meriterande med

- Intresse för kris- och beredskapskommunikation.
- Vana vid att jobba med klarspråk.
- Kunskaper i bildkommunikation som till exempel att fotografera och filma.
- Vana att arbeta i webbpubliceringsverktyg, gärna Sitevision.
- Arbete inom statlig myndighet eller offentlig sektor.

Du är strukturerad och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi förutsätter att du gillar att ha många kontaktytor och att du har en utvecklad känsla för service. Du uppskattar en lärande organisation och delar med dig av dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Anställningen gäller tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) och genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Övrigt
Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.

Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Om länsstyrelsen
Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen för att stödja samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Givarservice söker medarbetare

Läs mer Feb 19
Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans bistånds- och utvecklingsaktör.

Genom effektivt katastrofarbete, långsiktigt utvecklingsarbete och globalt påverkansarbete arbetar vi tillsammans med partners över hela världen för att rädda liv, förbättra livsvillkor och förändra världen. Arbetet sker tillsammans med partner i framför allt Afrika, Asien, östra Europa, Latinamerika och Mellanöstern. Det har stor spännvidd, från arbete med långsiktigt utvecklingssamarbete och humanitära insatser till påverkansarbete på lokal och global nivå. Svenska kyrkan är medlem i Action by Churches Together (ACT) som är en global allians för kyrkor och kyrkorelaterade organisationer. Act Svenska kyrkan har cirka 100 anställda i Uppsala och runt om i Sverige finns tusentals engagerade. Globalt finns utsända medarbetare och långsiktiga partnerskap med kyrkor, civilsamhällesorganisationer och gräsrotsrörelser. Detta ger oss en unik möjlighet att nå människor i utsatta situationer, människor som få andra når. Act Svenska kyrkans finansierar sin verksamhet främst genom gåvor och institutionella medel från bland annat Sida. 2022 var den totala omsättningen 485 miljoner kronor. 



Givarservice söker ny medarbetare
Vår verksamhet
Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans bistånds- och utvecklingsaktör. Genom effektivt katastrofarbete, långsiktigt utvecklingsarbete och globalt påverkansarbete arbetar vi tillsammans med partners över hela världen för att rädda liv, förändra liv och förändra världen. Act Svenska kyrkan har cirka 100 anställda i Uppsala och runt om i Sverige finns tusentals engagerade i församlingar och stift. Globalt, framförallt i Afrika, Asien, Latinamerika och Mellanöstern finns utsända medarbetare och långsiktiga partnerskap med lokala kyrkor, civilsamhällesorganisationer och gräsrotsrörelser. Detta ger oss en unik möjlighet att nå människor i utsatta situationer, människor som få andra når. Svenska kyrkan är medlem i Action by Churches Together (ACT) som är en global allians för kyrkor och kyrkorelaterade organisationer. Act Svenska kyrkan finansierar sin verksamhet främst genom gåvor och institutionella medel från SIDA och EU. 2022 var den totala omsättningen 467 miljoner kronor varav 235 miljoner kronor var gåvor.

Din arbetsplats finns på Kyrkokansliet i centrala Uppsala och med närhet till centralstationen. Tjänsten finns på enheten för Insamling och engagemang som har ett brett ansvarar för att bygga kännedom samt inspirera till insamling och engagemang för Act Svenska kyrkan. Givarservice hanterar frågor och önskemål från givare, anställda och engagerade i församlingar samt från allmänheten. Här hanteras även löpande givaradministration, månadsgivande, minnes- och hyllningsgåvor, utskick av tackbrev med mera.

Om uppdraget
Givarservice mål Givarservice mål är att erbjuda hög service, support och inspiration kring givande, insamling och engagemang till privata givare, församlingar, pastorat, stift, ombud/ samordnare, företag samt övriga intresserade. Som kommunikatör på Givarservice är du en viktig del av ett team som sätter givarens behov i centrum och som med delat ansvar utför teamets uppdrag.

Några av huvuduppgifterna är att ta emot frågor/ärenden via telefon och e-post under vardagar samt att moderera Act Svenska kyrkans SoMe-konton. I arbetsuppgifterna ingår att utföra registervård i vårt CRM-system som uppdateringar, kontroller, felrättning och andra administrativa uppgifter som rör autogiro och olika typer av utskick.

Inför våra större kampanjer ger du råd om lämpligt kampanjmaterial och aktiviteter samt stöttar med materialbeställning. Det är meriterande om du har ett intresse av system och systemutveckling, då vi behöver fler kollegor som kan ta fram adressfiler, statistik och rapporter ur vårt CRM-system. 

Vem är du?
Vi söker dig som tycker att det är roligt att ge hög service och se till att de som kontaktar oss blir nöjda. Du är social, vänlig och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer som inspirerar till engagemang och givande. 

Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team, där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och delar med dig av din kunskap och erfarenhet. Du tar egna initiativ, är lösningsfokuserad och noggrann, samt håller deadlines. Du får gärna ha ett intresse för internationella utvecklingsfrågor.

Du har erfarenhet av servicearbete, kundtjänstarbete eller motsvarande. Du har god datorvana och gärna vana av att arbeta i CRM- och ärendehanteringssystem.

Du har god kommunikationsförmåga - både i tal och skrift. Då en del av organisationens kommunikation sker på engelska bör du även ha goda kunskaper i engelska.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. https://www.svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund

Vi erbjuder
Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
För ytterligare information om tjänsten och arbetsplatsen är du välkommen att kontakta mailto:tinde.carlbrand@svenskakyrkan.se, enhetschef för insamling och engagemang. 

Fackliga företrädare, mailto:malin.andren@svenskakyrkan.se Akavia och mailto:Andreas.Sandberg@svenskakyrkan.se KyrkA.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan senast den 10 mars 2024. 

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-avdelningen via mail,?kyrkokansliet.personalavdelning@svenskakyrkan.se, för vidare instruktion om hur du ansöker. 


Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Ekonomiassistent till Tierp sökes

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Är du en driven ekonomiassistent med en gymnasial ekonomiutbildning? Sök till tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Tierpsbyggen för ett längre konsultuppdrag via oss på Bemannia. Arbetet sker på plats vid Tierpsbyggens huvudkontor tillsammans med 3-5 ekonomiassistenter som arbetar i team, med olika ansvarsområden. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till 2025-01-31. Tjänstgöringsgrad: heltid, 100%. Placeringsort: Tierp.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att hantera sedvanliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent tillsammans med ditt team där ansvarsområden är fördelat. Det innebär att man ibland får vara beredd att rycka in i olika områden på ekonomiavdelningen som man normalt inte arbetar med. Du kommer främst att hantera följande områden:

- Kundreskontra

- Hyresavisering

- Fakturering

- Autogiro

- Inkassohantering (Avtal med inkassobolag finns)

- Leverantörsreskontra

- Avstämningar

- Bokföring

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet och ekonomiska kunskaper inom bokföring

- En gymnasial ekonomiutbildning

- Några års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning

- Du är driven, engagerad, strukturerad, noggrann, stresstålig, kan ha många bollar i luften, är glad och positiv

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson på elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-konsult till Tierpsbyggen

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 20
Nu söker vi en HR-konsult till Tierpsbyggen

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-konsult till Tierpsbyggen för ett längre uppdrag. Uppdraget är på heltid och sker till största delen på plats. Start är så fort som möjligt och minst 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli anställd hos Tierpsbyggen efter uppdraget.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-konsult kommer du att hantera en mängd arbetsuppgifter inom HR-området. Du kommer att ansvara för 106 anställda. Du kommer att stötta chefer i hela HR-hjulet.
Som HR-konsult rapporterar du direkt till VD:n.

Du kommer bl a att arbeta med:

- Arbetsrätt

- Rehabilitering

- Personalpolicys

- Lönebildning

- Rekrytering

- Arbetsmiljö

Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med:

- Utveckla, implementera, följa upp och effektivisera bolagets
HR-processer.

- Tillse att lagar, avtal och policys efterlevs i verksamheten.

- Utbilda, coacha och agera rådgivande part till ledare när det kommer till HR-relaterade frågor.

- Driva arbetsrättsliga ärenden och medverka vid förhandlingar relaterade till personalärenden.

- Ansvara för uppföljning av nyckeltal inom HR-området.

- Säkra den strategiska kompetensförsörjningen inom bolaget.



Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet inom offentlig sektor.

- Relevant högskoleutbildning, gärna inom personal- och arbetslivsfrågor.

Viktigt ha erfarenhet av och förståelse för kommunal sektor och kollektivavtalsområdet.

Meriterande

Det är meriterande med flera års erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor samt erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor.

Du har erfarenhet av att arbeta operativt inom HR, inklusive hantering av rehabiliteringsärenden och svåra samtal

Gå gärna in på https://www.tierpsbyggen.se (https://www.tierpsbyggen.se/) och läs mer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240315

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-partner till Akademiska sjukhuset

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 15
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren senior HR-partner till Akademiska sjukhuset i Uppsala med start omgående och till och med 240831.

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-partner till Akademiska sjukhuset.

Du arbetar i ett gemensamt HR-team för Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping bestående av 24 HR-partners. Din huvudsakliga placering kommer att vara vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Teamet är en del av Region Uppsalas HR-avdelning som leds av HR-direktör och består av totalt 125 medarbetare. Avdelningen är organiserad i funktionsområdena Arbetsmiljö och hälsa, Lag och avtal, Kompetens och ledarskap, Analys och planering, Processtöd och utveckling samt Verksamhetsstöd. HR-avdelningens uppdrag är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Uppdraget avser starta omgående och beräknas pågå till 31/8-2024.

Tjänstgöringsgraden är 100%.

Mer information kan tillkomma vid telefonintervju.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-partner ansvarar för HR-stödet till ett eller flera verksamhetsområden och ingår i lednings- och samverkansgrupper med uppdrag att stötta chefsledet med kompetensförsörjning, personalärenden, arbetsrättsfrågor, rehabilitering, lönebildning, samverkan och systematiskt arbetsmiljöarbete.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har följande kompetenser och erfarenheter:

- Kandidatexamen inom relevant område gärna personalvetarprogrammet
- Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll

- Mycket god kunskap och erfarenhet kopplat till lag och avtal samt arbetsrätt

- Mycket goda kunskaper kring rehabilitering, förhandlingar samt arbetsmiljöfrågor

- Meriterande om man har kunskaper /erfarenheter av gällande kollektivavtal, i detta fall Allmänna bestämmelser


Vi söker dig som är duktig på att ta beslut och prioritera samt är bra på att bygga relationer och se behovet i verksamheten. Du bör vara trygg i din roll och delar gärna med dig av din kunskap. I din arbetsroll har du god förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa miljöer och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom hälso- och sjukvård.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-administratör i Uppsala

HR-assistent
Läs mer Sep 12
Har du en utbildning inom HR- området och erfarenhet inom en offentlig organisation? Då tror vi att det här är ett uppdrag för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget
Vi söker nu en HR-administratör, till vår kund i Uppsala detta är ett konsultuppdrag på 100% till och med 31 mars 2024. Arbetet sker på plats i kundens lokal i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kunden.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du ge stöd till HR-partner och HR-chef i administrativa uppgifter. Vidare kommer du arbeta med hantering av HR-avdelningens funktions brevlåda och administrativ hantering inför anställningar såsom anställningar- och sakkunnig prövningar. Administration kring LAS- och ATL-hantering, utdrag ut belastningsregister samt andra administrativa arbetsuppgifter.



Dina kvalifikationer

- Utbildning inom HR-området eller annan utbildning som är relevant

- Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter

- Aktuell erfarenhet av att arbeta i olika IT-system såsom Excel, Word

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Lätt för att formulera sig väl i både tal och skrift i det svenska språket

Erfarenhet av att arbeta i Heroma är meriterande

För att passa i denna tjänst ser vi att du tidigare har erfarenhet av att arbete i en offentlig organisation. Rollen kräver hög grad av serviceförmåga, flexibilitet och lösnings fokus. Mycket stor vikt vid personlig lämplighet.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-09-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör till kommunal verksamhet

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 19
Har du administrativ erfarenhet och arbetat med registrering i digitala system, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till en kommunal verksamhet i Uppsala, uppdraget förväntas starta omgående och preliminärt pågå till och med 31 maj. Omfattningen väntas vara en 100% av en heltid. Arbetet sker på plast i kundens lokaler i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör arbetar du med administrering och registrering i digitala system. Arbete sker bland annat i Microsoft 365, och det förkommer mycket kommunikation i arbetet. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av att arbeta som administratör

- Erfarenhet av att arbeta med registrering i digitala system

- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365

- God system- och datorkunskap

- Erfarenhet av administrativa uppgifter i en myndighet eller liknande kommun

- Läsa, skriva och tala svenska mycket bra

Meriterande

- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet

- God samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt

- Bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet och sätter gärna i gång aktiviteter för att uppnå resultat

- Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-generalist till kund i Uppsala

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Feb 15
Har du tidigare arbetat med brett HR arbete och nu är redo för en ny utmaning? Då har du kommit rätt!

Om uppdraget

Vi söker en HR- generalist för ett konsultuppdrag till en kund i Uppsala som är verksam inom den kommunala sektorn.
Uppdraget startar 1 mars och preliminärt pågå till sista maj, finns möjlighet till förlängning.
Omfattningen är 100%.

Kundens HR funktion arbetar brett inom hela HR-området och ger ett verksamhetsnära
stöd till chefer inom alla HR-frågor som exempelvis rekrytering, arbetsmiljö/rehab, personalärenden, löneöversyn, medarbetarutveckling, tolkning av lagar/kollektivavtal, mm.
HR-funktion består idag av en HR-generalist, som organisatoriskt tillhör staben och
rapporterar till VD.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett omväxlande arbete då du kommer att stötta upp i alla olika delar av HR-arbetet. I arbetet ingår även ansvar för att utveckla HR-processer och ta fram rutiner och riktlinjer, bidra med HR-kompetens i olika utvecklingsfrågor, genomföra fackliga förhandlingar, mm.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter är;

- Rekrytering

- Ge konsultativt stöd åt chefer i HR-frågor

- Administration kring anställningar

- Genomföra lönekartläggning

Arbetet utförs både självständigt och i nära samarbete med befintlig HR-generalist.

Dina kvalifikationer

- Universitets/högskoleutbildning som personalvetare, beteendevetare eller likvärdigt.

- Kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor.

- Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete.

- Har haft egna ansvarsområden inom HR, inte enbart stöttat andra i exempelvis en administratörs- eller assistent-roll.

- Vana av att stötta chefer i HR-frågor

- Meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor eller fastighetsbranschen.

Som person ser vi att du är samarbetsinriktad och är van vid att arbeta självständigt och kan göra egna prioriteringar. Du har en kommunikativ förmåga och kan hantera känslig information på ett professionellt sätt. Vidare ser vi att du har en lösningsorienterad inställning; "om vi inte vet svaret på en fråga så tar vi reda på det".

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-02-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076-013 22 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu