Uppsala: Vi söker en initiativtagande IT-tekniker till Eurofins

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en initiativtagande IT-tekniker till Eurofins i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-15 // Varaktighet: Heltid

Vilka är vi?
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 58.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins Clincal Testing Sweden är sedan mars 2021 ett nytt Eurofins-bolag där vi gör kliniska analyser åt kunder, privata vårdgivare och regioner. Eurofins Clinical är dessutom i startgroparna för certifieringar inom ett flertal standarder och ackrediteringar.


Vad du kommer att göra hos oss:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
· Administration av användare och grupper i AD
· Installation av utrustning och programvara manuellt eller via SCCM
· Allmänna problem relaterade till workstations, laptops, skrivare, mobiltelefoner och liknande
· Problem och frågeställningar gällande standardprogramvaror som t ex MS Office, MS 365.
· Du kommer också att få möjlighet att ingå och supportera i olika projekt i samband med uppstarten av nya affärsområden


Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, förskottssemester och extra semesterdagar.

Vem är du som söker?
Du ska ha en utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning data/IT eller motsvarande utbildning och några års erfarenhet från en IT-roll. Vidare ska du ha mycket goda kunskaper kring MS Windows, MS Office, MS 365 samt persondatorer och kringutrustning. Goda kunskaper om MS Server, Active Directory och nätverk är meriterande. Har du tidigare varit involverad i större IT-projekt ses det också som mycket meriterande. Du behärskar både det svenska och engelska språket, i tal och skrift.
Har du kunskap om ITIL, erfarenhet av ServiceNow och SCCM samt kan något annat språk ses det som meriterande.
Då stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna så förutsätter vi att du har en hög servicekänsla och en positiv ”can do” inställning. Du ska vara flexibel, initiativtagande, en problemlösare, kunna arbeta både självständigt och i grupp samt dela med dig av din kunskap och information. Ett högt tempo och utmaningar i arbetet ska inte vara någonting du räds för!

Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid.
Arbetstiden är förlagd på dagtid.
Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Månadslön enligt överenskommelse.
Placeringsort: Uppsala.


För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Henrik Jonsson, Managing Director, henrikjonsson@eurofins.se
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, annaekvall@eurofins.se
Vi ser fram emot din ansökan senast fredagen den 9 september 2022!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Uppsala som IT-tekniker/Datatekniker.

IT Operations Specialist

Läs mer Feb 23
Who we are and what we do:
At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

What you will do and why:
As an IT Operations Specialist you will be an important part of keeping our systems running. The work tasks include installation and configuration of servers and services in Azure. Monitoring, installation of system updates, release handling, troubleshooting and backup management. Ensuring the availability and health of the system.

About you

- We believe that you have an academic degree or similar in IT.

- Good knowledge in cloud security best practices, compliance standards, and tools

- Have at least 3 years of experience with IaaS and PaaS services in Azure.

- Proficiency with tools like Terraform for infrastructure as code.

- Experience of hosting internet services on IIS and Apache.

- Several years of experience working with Windows and Linux servers in an operational environment.

- Knowledge of Azure DevOps.

- Experience with cloud-based databases such as Microsoft Azure My.

- On-call duty is required in this role.

- You are fluent in English both verbally and written.

Education
Relevant education within IT

Location
Uppsala, Sweden

Industry
eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Employment Type
Full Time

Job Functions
IT Ops

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below. Your hiring manager are Ted Lähteenmäki, Manager IT Operations, send an mail to: ted@viedoc.com. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch.

Ansök nu

IT-ansvarig

Läs mer Dec 13
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en IT-ansvarig för vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som IT-ansvarig

Som IT-ansvarig kommer du att vara ansvarig för underhåll och support av vår IT-infrastruktur. Vi söker en person med starka kunskaper inom Microsofts produkter, speciellt Windows och Office, som kan bidra till en stabil och effektiv IT-miljö. Vi värderar innovation, kvalitet och en proaktiv inställning till teknologiska lösningar. Konkret kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:

- Äga, underhålla och optimera vår IT-infrastruktur, inklusive hårdvara och mjukvara.

- Säkerställa en tvärfunktionell IT-samordning inom hela verksamheten.

- Ge support och lösa problem, med särskild vikt på Windows-operativsystem och Office-program.

- Administrera nätverk och säkerställa systemens säkerhet

- Sätta upp IT-utrustning, uppdatera och underhålla programvara, inklusive men inte begränsat till Microsoft-produkter

- Hantera kontakt med systemleverantörer, och ansvara för inköp av hårdvara

- Ge teknisk support och vägledning till kollegor

Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen som intern IT-ansvarig ser vi att du är kommunikativ och drivs av att arbeta nära vår verksamhet, våra leverantörer och nära tekniken för att bidra till förenklade flöden och optimera vår interna IT. Du har projektledaregenskaper, vågar driva initiativ och drivs av din nyfikenhet. Följande kvalifikationer ser vi som krav:

- Vi ser att du har 8-10 års erfarenhet i en liknande roll

- Erfarenhet av att arbeta i en Windows-miljö

- Kunskap om Microsoft Office och andra relevanta IT-verktyg

- Förmåga att självständigt identifiera och lösa IT-relaterade problem

- Utvecklad kommunikationsförmåga och god samarbetsförmåga

- Erfarenhet att arbeta med IT-säkerhetsfrågor

Vad Caspeco erbjuder dig

- En viktig roll i ett företag som värderar teknisk kompetens och innovation.

- Möjlighet att utvecklas inom IT-området och bidra till företagets framgång.

- Konkurrenskraftig lön och förmåner.

- Korta beslutsvägar där du som medarbetare har mycket att säga till om vad gäller arbetssätt och nya ideér.

- Work-life balance, där vi har en hybridlösning för dig som vill jobba hemifrån när det passar

Övrigt

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Uppsala

Låter rollen som IT-ansvarig intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

IT Logistik och Remarketing Tekniker

Läs mer Dec 8
Som Remarketing-tekniker hjälper vi våra kunder att ge sina digitala verktyg ett andra liv genom smarta tjänster. Vi tar tillbaka datorer, mobiler och annan utrustning till vår anläggning, raderar dem på all data och återställer dem till så nära nyskick som möjligt, både vad gäller funktionalitet och utseende.

Remarketing på Advania ????
På logistikcentret i Enköping hjälper vi våra kunder bland annat med förkonfigurering samt leverans av IT-utrustning.

I rollen som Remarketing-tekniker hos oss kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

- Orderhantering
- Utleveranser av skåp och tomballage
- Avidentifiering och radering av IT-utrustning
- Gradering / bedömning av skick

- Uppgradering av IT-utrustning

- Återrapporteringar

- Kvalitetskontroller



Rollen är lokaliserad i Enköping, och du kommer att rapportera till din Team Manager inom Back-End Services (Remarketing). Inom ditt team samarbetar du med andra tekniker specialiserade inom Remarketing. Företaget satsar stort på detta område och över tid kommer du att få många fler kollegor.

Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare möjligheter till kontinuerlig utbildning, inklusive certifieringar, samt främja personlig och professionell utveckling inom företaget.



Vad vi söker hos dig ?
För att du ska trivas och passa hos oss söker vi dig som inte har några problem att hålla igång fysiskt större delen av dagen. Som person motiveras du av att ha tydliga mål, ta egna initiativ, arbeta i team för att uppnå resultat, leverera en god kvalitet och förstå det viktiga av din del i processen. Du trivs i en miljö där tempot är högt men också där vi hjälps åt med att hålla motivationen uppe med gott humör och målinriktning.

Vi söker dig som har:

- Avslutad gymnasieutbildning
- Logistik erfarenhet
- IT-intresse och/eller erfarenhet av IT-hårdvara

Vi ser fram emot din ansökan! ????
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ansök nu

IT-tekniker till Svensk Direktreklam

Läs mer Mar 14
För dig med ett tekniskt IT-intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en varierande roll med högt tempo. Vi söker dig som tycker om att ta stort ägandeskap i ditt arbete och som vill utvecklas tillsammans med Svensk Direktreklam. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Svensk Direktreklam söker nu en It-tekniker som kan hantera många frågor samtidigt. Tjänsten innebär både nära och övergripande arbete och kräver goda kunskaper kring IT i sin helhet. Tjänsten innebär ett huvudansvar för löpande och dagligdags arbete med driftsfrågor, underhåll av interna IT-system samt stöd och support till användare. Du kommer vara delaktig i att planera och säkerställa en stabil och uppdaterad IT-miljö samt genomföra planerade förändringar. Du kommer jobba i samarbete med danska kollegor i frågor där IT-miljön är gemensam. Tjänsten kan utgå från Liljeholmen eller Uppsala och huvudkontoret är placerat i Uppsala.

Svensk Direktreklam arbetar i hela värdekedjan kring direktreklam: från kampanjmål, målgruppsurval, idé, utformning, tryck och distribution av reklamtrycksaker till uppföljning och mätning av reklamens effekter. Svensk Direktreklam har ambitiösa miljö och hållbarhetsmål och har bedrivit ett gediget miljöarbete sedan år 2000 och är ISO 14001 certifierade.

Du erbjuds
- Möjlighet att växa och utvecklas inom en framgångsrik och växande koncern
- Möjlighet till hybridarbete
- Arbetsresor inom Sverige och Danmark
- Goda anställningsvillkor och förmåner

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller annan erfarenhet av att arbeta med IT-support, såsom helpdesk eller 1-st /2-nd line support
- Har erfarenhet av att navigera i Windows samt Office
- Har ett stort intresse för IT och teknik
- Har B-körkort
- Är flytande i svenska både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
- Microsoft Active Directory
- Terminal server
- Nätverk
- MS365, Endpoint Manager och Azure
- Powershell
- MS (på driftnivå)

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du trivs med självständigt arbete och har en egen drivkraft för att lösa problem. Du är flexibel och är van att hantera flera ärenden samtidigt då arbetet har ett högt tempo och flera problem kan uppstå med kort varsel. Arbetet innefattar problemlösning i direkt dialog med interna användare i en stundtals kritisk systemmiljö vilket innebär en fördel med hög stresstålighet och mycket god vana att arbeta under press. Vidare ser vi att du är:


* Kommunikativ och samarbetsinriktad
* Problemlösande
* Självgående
* Har en god prioriteringsförmåga


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 34 franchiseföretag. 5000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Du kan läsa mer om företaget här!

Ansök nu

IT Operations Specialist

Läs mer Mar 14
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Who we are and what we do:
At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

What you will do and why:
As an IT Operations Specialist you will be an important part of keeping our systems running. The work tasks include installation and configuration of servers and services in Azure. Monitoring, installation of system updates, release handling, troubleshooting and backup management. Ensuring the availability and health of the system.

About you


We believe that you have an academic degree or similar in IT.

Good knowledge in cloud security best practices, compliance standards, and tools

Have at least 3 years of experience with IaaS and PaaS services in Azure.

Proficiency with tools like Terraform for infrastructure as code.

Experience of hosting internet services on IIS and Apache.

Several years of experience working with Windows and Linux servers in an operational environment.

Knowledge of Azure DevOps.

Experience with cloud-based databases such as Microsoft Azure My.

On-call duty is required in this role.

You are fluent in English both verbally and written.



Education
Relevant education within IT

Location
Uppsala, Sweden

Industry
eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Employment Type
Full Time

Job Functions
IT Ops

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below. Your hiring manager are Ted Lähteenmäki, Manager IT Operations, send an mail to: ted@viedoc.com. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB .

Vi söker en kemist till Eurofins Pegasuslab!

Analytisk kemist
Läs mer Mar 7
Företagsbeskrivning
En bra inomhusmiljö är en förutsättning för god hälsa och hög livskvalitet. På Eurofins Pegasuslab bidrar vi till detta genom att erbjuda marknadsledande kemiska och mikrobiologiska analyser, rådgivning och utbildning. På Pegasuslab arbetar ca 30 st och vi är en del av Eurofins Environment Testing Sweden AB. Vill du bli en del i vår kemigrupp som tycker det är viktigt att göra skillnad? Ta chansen och sök jobbet som kemist hos oss!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö. Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter och luften du andas till de mediciner du litar på. Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss
I vår produktion arbetar du med registrering av inkommande prover, provberedning och olika kemiska analyser. Instrument- och metodansvar samt underhåll och felsökningar av instrument ingår också i det dagliga arbetet. I arbetet ingår även att delta i laboratoriets kvalitets- och förbättringsarbete.
För att passa för rollen tror vi att du är prestigelös och lyhörd samt har ett mycket strukturerat arbetssätt. Vi vill att du är en kommunikativ lagspelare som bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Vem är du som söker?
Naturvetenskaplig utbildning gärna i analytisk kemi eller motsvarande.
Tidigare erfarenhet av laborativt arbete i produktion och kvalitetsarbete är meriterande.
Erfarenhet från att ha jobbat på ett ackrediterat laboratorium.
Meriterande med erfarenhet av service av instrument (GC-MS).
Du behärskar svenska och engelska väl både i tal och skrift.

Förutom din utbildning så har du ett genuint kemiintresse och en vilja att arbeta mot uppsatta mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, slutför och levererar med rätt kvalitet inom satta tidsramar.
Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och snabbt kan anpassa dig till nya omständigheter och göra nya prioriteringar vid förändringar i produktionen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, förskottssemester och extra semesterdagar.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningen ska vara skriven på svenska. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid. Arbetstiden är dagtid, flextid tillämpas. Tillträde snarast efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Annika Engström, Produktionschef, 010 - 490 82 53.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@etn.eurofins.com.

Ansök nu

Bli vår Account Manager inom ATMP på Eurofins BioPharma!

Account manager
Läs mer Feb 20
Läkemedelsbranschen genomgår en betydelsefull förändring med Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP's), inklusive cell- och genterapier, som banar väg för nya behandlingsmetoder inom flera medicinska områden. Sverige är en ledande aktör inom detta fält och Eurofins BioPharma Product Testing spelar en central roll som det världsledande nätverket av kontraktslaboratorier i att stödja denna utveckling genom GMP-testning . Om du har en naturvetenskaplig utbildning och ett intresse för ATMP-området där kundkontakt och försäljning är vad ditt uppdrag innebär, har vi ett spännande erbjudande till dig!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma, en del av Eurofins Scientific, är världens ledande globala kontraktslaboratorium inom läkemedelsområdet och erbjuder bland annat mikrobiologiska och kemiska analyser enligt cGMP-standard.
Vad innebär rollen?
Som vår säljexpert kommer du att arbeta nära våra kunder inom läkemedelsindustrin och stödja dem i att hitta de bästa lösningarna för deras behov. Du kommer att bygga långsiktiga relationer och ha daglig kontakt med kunderna. I rollen interagerar du med ett stort antal kunder nationellt och även med kollegor internationellt. Med en lokal närvaro här i Sverige och ett globalt nätverk med totalt 46 GMP-laboratorier i 22 länder finns vi här och kan hjälpa våra kunder med båda små och stora uppdrag, från tidig utveckling till kommersiell fas. Tillsammans med ditt säljteam kommer du också att ansvara för kundkonton och samarbeta för att sätta samman offerter samt hantera kunddata. Genom att erbjuda analystjänster hjälper vi våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och därigenom främjar vi ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Vi välkomnar både erfarna naturvetare och juniora kandidater med en stark vilja och driv att växa i rollen. Förmågan att nätverka och samarbeta internt och externt är viktig. Vi ser en naturvetenskaplig utbildning på högskolenivå som fördelaktig, då den ger dig djupare förståelse för kundens behov. Erfarenhet inom försäljning och kundkontakt är meriterande men inget krav. Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Praktisk information
Tjänsten avser heltid och dagtid, tillsvidare, där provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. Fast månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales & Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan senaste fredagen den 22 mars 2024!

Ansök nu

Bli vår säljexpert på Eurofins BioPharma!

Innesäljare
Läs mer Dec 22
Läkemedelsbranschen genomgår en betydelsefull förändring med Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP's), inklusive cell- och genterapier, som banar väg för nya behandlingsmetoder inom flera medicinska områden. Sverige är en ledande aktör inom detta fält, och Eurofins BioPharma Product Testing spelar en central roll i att stödja denna utveckling genom GMP-testning av bland annat produkter, råvaror, material och omgivningshygien. Om du har en naturvetenskaplig utbildning och ett intresse för ATMP-området, har vi ett spännande erbjudande till dig!
Med en fot i naturvetenskapen och den andra i den kommersiella världen, kommer du som innesäljare vara med och bygga långa och stabila relationer med våra kunder där vi ger dem support i att finna de bästa möjliga lösningarna för deras behov. Genom din personlighet och bakgrund kommer du hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter tillsammans med oss!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö. Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet. Eurofins BioPharma, en del av Eurofins Scientific, är världens ledande globala kontraktslaboratorium inom läkemedelsområdet och erbjuder bland annat mikrobiologiska och kemiska analyser enligt cGMP-standard.
Vad du kan göra för oss
Vi arbetar med långsiktiga kundsamarbeten – vi coachar och stöttar våra kunder i deras processer, vilket ofta innebär daglig kontakt vilket du ska tycka är roligt! Här är det viktigt att du är lyhörd och öppen för kundens specifika behov och önskemål. Förutom kundkontakt, eget ansvar för ett antal kundkonton så kommer du att arbeta i ett litet lokalt och härligt säljteam där vi stöttar och hjälper varandra i det mesta vi gör, med bland annat att sätta samman offerter och hantera kunddata i våra system. Vi har daglig kontakt med kollegor på våra olika laboratorier i Europa där du får chansen att utöka ditt nätverk hela tiden! Vad är det då vi säljer egentligen? Vi säljer analystjänster som hjälper våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och i slutändan till patient. Du läste säkert Testing for life ovan – det är precis det vi pysslar med, vi testar för ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Du måste inte vara en erfaren säljare för att lyckas i rollen, men vi ser gärna att du har en stor vilja och ett driv! Du kommer få stora möjligheter till intern utbildning och individuell utveckling i rollen och vi vill gärna se dig växa tillsammans med oss!
Du behöver vara en person som trivs i roller där du får nätverka med olika individer och grupper, både externt och internt. Du behöver vara prestigelös i ditt arbetssätt, det kan låta klyschigt, men hos Eurofins sätter vi ”laget” före ”jaget”. Teamwork makes dreamwork!
Behövs någon formell utbildning? Ja, vi ser att du behöver ha en naturvetenskaplig utbildning på minst högskolenivå och vi välkomnar dig som erfaren naturvetare likväl som junior! Med hjälp av din utbildningsbakgrund kommer du kunna ge våra kunder förstklassig service och du kommer ha en större och djupare förståelse för kundens behov vilket vi verkligen värdesätter! Erfarenhet inom försäljning och kundkontakt är meriterande men inget krav. Du behöver obehindrat behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Praktisk information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Tjänsten avser heltid och dagtid, tillsvidare där provanställning tillämpas.
Tillträde så snart som möjligt. Sista ansökningsdag den 21 januari.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales & Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Vi söker vår nästa innesäljare!

Innesäljare
Läs mer Nov 21
Har du en utbildning inom naturvetenskap och dessutom en önskan att vilja arbeta direkt med våra kunder? Då har vi ett spännande erbjudande till dig!
Med en fot i naturvetenskapen och den andra i den kommersiella världen, kommer du som innesäljare vara med och bygga långa och stabila relationer med våra kunder där vi ger dem support i att finna de bästa möjliga lösningarna för deras behov. Genom din personlighet och bakgrund kommer du hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter tillsammans med oss! Har du läst ända hit? Kul – häng med!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma är en del av Eurofins Scientific och är världens ledande globala kontraktslaboratorie på läkemedelsområdet och vi ger service till den farmaceutiska industrin med mikrobiologiska och kemiska analyser efter cGMP.
Vad du kan göra för oss?
Vi arbetar med långsiktiga kundsamarbeten – vi coachar och stöttar våra kunder i deras processer, vilket ofta innebär daglig kontakt vilket du ska tycka är roligt! Här är det viktigt att du är lyhörd och öppen för kundens specifika behov och önskemål. Förutom kundkontakt, eget ansvar för ett antal kundkonton så kommer du att arbeta i ett litet lokalt och härligt säljteam där vi stöttar och hjälper varandra i det mesta vi gör, med bland annat att sätta samman offerter och hantera kunddata i våra system. Vi har daglig kontakt med kollegor på våra olika laboratorier i Europa där du får chansen att utöka ditt nätverk hela tiden!
Vad är det då vi säljer egentligen? Vi säljer analystjänster som hjälper våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och i slutändan till patient. Du läste säkert Testing for life ovan – det är precis det vi pysslar med, vi testar för ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Du måste inte vara en erfaren säljare för att lyckas i rollen, men vi ser gärna att du har en stor vilja och ett driv! Du kommer få stora möjligheter till intern utbildning och individuell utveckling i rollen och vi vill gärna se dig växa tillsammans med oss!
Du behöver vara en preson som trivs i roller där du får nätverka med olika individer och grupper, både externt och internt. Du behöver vara prestigelös i ditt arbetssätt, det kan låta klyschigt, men hos Eurofins sätter vi ”laget” före ”jaget”. Teamwork makes dreamwork!
Behövs någon formell utbildning? Ja, vi ser att du behöver ha en naturvetenskaplig utbildning på minst högskolenivå och vi välkomnar dig som erfaren naturvetare likväl som junior! Nu undrar du säkert varför vi söker någon med naturvetenskaplig bakgrund i en roll som innesäljare? Jo, det ska vi berätta. Med hjälp av din utbildningsbakgrund kommer du kunna ge våra kunder förstklassig service och du kommer ha en större och djupare förståelse för kundens behov vilket vi verkligen värdesätter! Vi blir glada om du har arbetat med nån form av försäljning och kundkontakt tidigare men detta är givetvis inget krav.
Arbetsspråken är svenska och engelska, dessa behöver du obehindrat behärska i både tal och skrift.
Praktisk information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid. Anställningsformen är en tillsvidareanställning där provanställning tillämpas. Arbetstiderna är förlagda dagtid med flextid. Tillträde så snart som möjligt.
Löneform: månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales and Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan senast den 22 december 2023!

Ansök nu

Inhouse Sales Professional till Eurofins

Innesäljare
Läs mer Okt 24
Har du en högskoleutbildning inom naturvetenskap och dessutom en önskan att vilja arbeta direkt med våra kunder? Då har vi ett spännande erbjudande till dig!
Med en fot i naturvetenskapen och den andra i den kommersiella världen, kommer du som innesäljare vara med och bygga långa och stabila relationer med våra kunder där vi ger dem support i att finna de bästa möjliga lösningarna för deras behov. Genom din personlighet och akademiska bakgrund kommer du hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter tillsammans med oss.
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma är en del av Eurofins Scientific och är världens ledande globala kontraktslaboratorie på läkemedelsområdet och vi ger service till den farmaceutiska industrin med mikrobiologiska och kemiska analyser efter cGMP.
Vad du kan göra för oss?
Vi arbetar med långsiktiga kundsamarbeten – vi coachar och stöttar våra kunder i deras processer, vilket ofta innebär daglig kontakt. Här är det viktigt att du är lyhörd och öppen för kundens specifika behov och önskemål. Förutom kundkontakt, eget ansvar för ett antal kundkonton så kommer du att arbeta i ett litet lokalt säljteam där vi stöttar och hjälper varandra i alla processer med bland annat att sätta samman offerter och hantera kunddata i våra system. Vi har daglig kontakt med kollegor på våra olika laboratorier i Europa. Vad är det vi säljer? Vi säljer analystjänster som hjälper våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och i slutändan till patient.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.
Vem är du som söker?
Du måste inte vara en erfaren säljare för att lyckas i rollen. Du kommer få stora möjligheter till intern utbildning och individuell utveckling!
Du behöver också trivas i roller där du får nätverka med olika individer och grupper, både externt och internt. Du behöver vara prestigelös i ditt arbetssätt, det kan låta klyschigt, men hos Eurofins sätter vi ”laget” före ”jaget”.
Behövs någon formell utbildning? Ja. Du behöver ha en naturvetenskaplig utbildning på minst högskolenivå. Varför? Undrar du säkert. Med hjälp av din utbildningsbakgrund kommer du kunna ge våra kunder förstklassig service och du kommer ha en större och djupare förståelse för kundens behov. Vi blir glada om du har arbetat med nån form av försäljning och kundkontakt tidigare.
Arbetsspråken är svenska och engelska, dessa behöver du obehindrat behärska i både tal och skrift.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Praktisk information
Tjänsten avser heltid.
Anställningsform tillsvidareanställning där provanställning tillämpas.
Arbetstiderna är förlagda dagtid med möjlighet till flextid.
Tillträde så snart som möjligt.
Löneform; månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales and Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan senast 26 november 2023!

Ansök nu

Vi söker administratör/säljassistent till Eurofins i Uppsala!

Administrativ assistent
Läs mer Jul 14
Vill du vara en del av vårt engagerade team och leverera utomordentlig service till våra kunder, både befintliga och kommande? Bli en del av vårt sälj- och supportteam!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter och luften du andas till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 61.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
BioPharma Product Testing i Uppsala, dit vi nu söker en kollega, erbjuder analys av råvaror, API:er, intermediat, färdiga produkter, medicintekniska produkter och förpackningsmaterial. Vi är cirka 40 anställda i blandande åldrar och bakgrund. Vi har välutrustade moderna laboratorier och analysutrustning samt välfungerande processer för att erbjuda er en snabb svarstid utan att kompromissa på kvalitet.
Vill du bli en del av oss?
Vad du kommer att göra hos oss
Du kommer i denna roll att få möjlighet till variation i ditt arbete. Den största delen av dina arbetsuppgifter kommer att innebära administration så som fakturahantering till kund, hantering av beställningar, inleverans och leverantörsfakturor samt hantering av vår telefonväxel. Du kommer även att supportera våra säljare i sitt dagliga arbete , i det inkluderas exempelvis att arbeta med framtagning av offerter till våra kunder.
En vanlig dag på jobbet kan därmed innehålla allt från hantering av samt utskick av fakturor till kund för utförda analysuppdrag/studier, beställa materiel som behövs för det laborativa arbetet, avstämning med kontaktpersoner på något av våra systerbolag samt hantering av inkommande ärenden till vår kundsupport. Du agerar som en viktig länk mellan våra laboratorier och våra kunder.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och så vidare.
Vem är du som söker?
Du har minst en gymnasial utbildning, gärna inom naturvetenskap alternativt ett stort intresse för naturvetenskap. Kanske har du tidigare arbetat i en laborativ roll men har ett intresse för administration och kundkommunikation? Du drivs av att hjälpa andra, är lyhörd och att leverera service till våra kunder. Du har även ett stort intresse för förändringsarbete där vi ständigt arbetar med att utveckla och förbättra våra processer – du ska därmed inte rädas att komma med nya idéer och förbättringsförslag!
För att lyckas i rollen behöver du obehindrat kunna navigera i- och arbeta med olika typer av datasystem då majoriteten av ditt arbete är digitalt. Vidare arbetar du obehindrat i MS Office-paketet samt kommunicerar mycket väl både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Som person är du trygg, kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Du är självdrivande och effektiv och kommer också att arbeta nära övriga funktioner i verksamheten. Du trivs i dialog med kunder där du skapar och stärker relationer och förtroende.
Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, där provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid och dagtid. Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Uppsala


Med anledning av sommar och semestrar kan återkoppling på din ansökan komma att dröja – samtliga ansökningar hanteras från och med vecka 32.


För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales and Marketing, tobias.mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR-generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Vi ser gärna din ansökan hos oss senast fredagen den 4 augusti!

Ansök nu