Uppsala: Personaladministratör sökes för spännande uppdrag till SLU

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personaladministratör sökes för spännande uppdrag till SLU i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Deltid

Vi söker nu en institutionsadministratör med fokus på personalfrågor till vår attraktiva kund SLU institutionen för växtproduktionsekologi. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början av september och pågå fram till sista mars 2023, med möjlighet till förlängning för rätt person. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Institutionen för växtproduktionsekologi vill bidra till framtidens jordbruk. Målet är att öka grödornas produktivitet och kvalitet, gynna ekosystemtjänster och samtidigt minska negativ påverkan på miljön. Institutionens forskning, samverkan och utbildning ska bidra till hållbar utveckling. Administrationen består av en administrativ chef, ekonom, studieadministratör, kommunikatör samt en institutionsadministratör. Totalt har institutionen för växtproduktionsekologi c:a 60 anställda.

Som personaladministratör på SLU erbjuds du en varierande roll där du har kontakt med medarbetare och centrala funktioner (lön och HR) inom SLU. Du kommer huvudsakligen att arbeta i SLU:s personaladministrativa system, Primula. Viss form av ekonomiadministration kommer även ingå i rollen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Vara kontakt med SLUs centrala funktion för HR och lön. Se till att vi följer regelverk SLU och lagar inom personalärenden.
• Fungera som stöd till prefekt och chefer i personalfrågor, rekryteringar, och doktorandantagningar.
• Uppdatera SLU:s interna rutiner/checklistor för personaladministration vid behov.
• Sköta institutionens personaladministration i Primula: granska reseräkningar, sjukersättningar, timarvoden, avtal om tillfällig anställning.
• Ta ut rapporter vid behov, tex för framförhållning gällande tidsbegränsade anställningar, ledigheter och sjukstatistik, gästbehörigheter som upphör. Personalrapport vid kvartalsbokslut.
• Ansvar för annonsering i rekryteringsverktyget Reachmee. Kvalitetsgranskning/ korrektur, att det är presentabelt för institutionen.
• Fungera som stöd till chefer vid anställningar och avslut av tjänster, hantera checklistor, VPE-epostlista samt beställningar av arbetsplats och utrustning via intendenturen Ekologicentrum.
• ”Katalogansvarig”, hantera behörigheter i personalsystemet IDIS och hantera ”gäster” som är kopplade till verksamheten i systemet.
• Introducera nya personer på institutionen med genomgång av Primula, välkomstmail och liknande.
• Se till att man följer SLU:S regelverk och lagar inom inköp.
• Granskning och kontering av leverantörsfakturor i systemet Proceedo.
• Beställa behörigheter till medarbetare i Proceedo.

Vem är du?
För denna roll som personaladministratör ser vi att du har:
• Erfarenhet av HR och personaladministration samt tidigare erfarenhet av systemet Primula
• Kunskap av regelverk kring personalfrågor, med fördel inom statligt regelverk.
• Viss erfarenhet av löpande ekonomiadministration i form av granskning och kontering av leverantörsfakturor, gärna i systemet Proceedo
• Goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av rekryteringsverktyget Reachmee
Som person ser vi att du är självständig och initiativtagande i ditt arbete. Du är utåtriktad och innehar en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är noggrann och har en känsla för kvalitet. Du är prestigelös och har ett sinne för service.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent.

Bemanningsassistent

Läs mer Jul 21
Verksamhetsområde brännskadecentrum

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Brännskadecentrum expanderar!
Vi söker bemanningsassistent med brinnande intresse för HR-system
Tycker du om att jobba med schemaläggning och ha ett finger med i spelet?
Då kan detta vara jobbet för dig! Brännskadecentrum erbjuder dig möjligheten att utveckla dina färdigheter inom Heroma, schemaläggning och administration kring bemanningsfrågor. Vi erbjuder dig en tillsvidaretjänst på 50% Är du utbildad undersköterska? Då kan vi erbjuda tjänst på 50% som undersköterska med möjlighet till fellowship och hospitering både i Sverige och övriga världen.

Vår verksamhet
Välkommen till Sveriges hetaste arbetsplats i Uppsala!
Brännskadecentrum spänner nu musklerna och ökar patientantalet från 4 till 7 vårdplatser. Vi behöver därför utöka vår administrativa arbetsgrupp.

Här arbetar vi i multidisciplinära team, naturligtvis alltid med patienten i fokus. Vi vårdar brännskadepatienter från det akuta skedet, med behov av avancerad intensivvård, till intermediärvård och slutligen rehabilitering innan patienten skrivs ut. Detta ger en kontinuitet i vården och en nära kontakt med patient och anhöriga. På avdelningen finns en operationssal där våra patienter opereras.
Vår verksamhet förgylls av en mottagning där vi tar emot mindre skador samt vårdar patienter som skrivits ut från avdelningen.
Se filmen om vårt arbete på Brännskadecentrum (https://s3m.io/WimXC)

Ditt uppdrag
Som bemanningsassistent kommer du främst att arbeta i vårt personalsystem Heroma och din roll innebär att du, tillsammans med vår andra bemanningsassistent och operativ chef, ansvarar för planering av den dagliga och långsiktiga bemanningen på Brännskadecentrum. Tillsammans med operativ chef planerar och struktureras bemanningen så att den blir optimal utifrån verksamhetens krav så som patientsäkerhet och arbetsmiljö.

I det dagliga arbetet ingår administrering av arbetsförändringar där du handlägger avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildning etc men också sedvanliga arbetsuppgifter inför den månatliga lönekörningen. Det bra om du har kännedom om arbetslagen, semesterlagen, flex-och ramavtal samt hälsofrämjande schemaläggning.

Dina kvalifikationer
Vidare söker vi dig som har ett brinnande intresse av bemanning och schemaläggning. Du behöver vara ansvarstagande, ha en god kommunikationsförmåga och en förmåga att arbeta strukturerat.

Det är ju bra om du har tidigare erfarenhet av bemanning, schemaplanering och erfarenhet av Heroma men det är inte ett absolut krav.

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning på 50 %, kontorstider med tillträde snarast möjligt. För utökad tjänstgöringsgrad kan man kombinera denna tjänst med underskötersketjänst, då krav på undersköterskeutbildning. Provanställning kan tillämpas. Som anställd på Akademiska sjukhuset har du som en personalförmån möjlighet att använda dig av Friskhusets tjänster. Här har du som anställd tillgång till ett välutrustat gym med generösa öppettider, ett brett utbud av gruppträningspass och därutöver allt från stresskurser till massage
För mer information om vår verksamhet se vår hemsida. (https://www.akademiska.se/arbeta-hos-oss/jobba-pa-brannskadecentrum/)

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Kalle Stoorhöök 018-617 27 82
Biträdande avdelningschef Jonas Gustavsson 018-617 45 15
Biträdande avdelningschef Åsa Norlander 018-617 51 68
Kommunal nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Vi intervjuar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan till tjänsten via länken nedan.


Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Bemanningsassistent för klinisk kemi och farmakologi

Läs mer Aug 12
Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Klinisk kemi och farmakologi (KKF) är en del av Akademiska laboratoriet. Vi är en expansiv, spännande och högspecialiserad verksamhet som utför diagnostik dygnet runt och tillhandahåller vägledning inom områdena kemi och farmakologi. Vi ger även stöd för patientnära analysverksamhet inom sluten och öppen vård samt bidrar till forskning och utbildning. Inom KKF arbetar idag ca 140 medarbetare. Verksamheten är ackrediterad enligt ISO 15189.

Ditt uppdrag
I din roll som bemanningsassistent för avdelningen har du tillsammans med chefer ansvar för bemanningen på kort och lång sikt. Tillsammans planerar och strukturerar ni schemat så att avdelningens bemanning blir optimal utifrån verksamhetskrav såsom patientsäkerhet och arbetsmiljö. Du är huvudansvarig för medarbetarnas schemaläggning i systemet Heroma, detta innebär att du måste ha kännedom om arbetstidslagen och hälsofrämjande schemaläggning. Du ska registrera avvikelser så som sjukdom, ledigheter, utbildningar mm. Du planerar introduktionsschema för nya medarbetare i samråd med chefer och introducerar nya medarbetare i Heroma och andra relevanta system samt ger information angående ledighetsansökningar mm. I uppdraget ingår att göra detaljerade planeringar för bemanning dygnet runt samt koordinera och leda semesterplanering i samråd med avdelningschefer. Tjänsten innebär att dagligen uppmärksamma och ansvara för att bemanna korttidsfrånvaro på avdelningen, samt att delta på avdelningens dagliga pulsmöten där dagens bemanningssituation ses över. Du kommer även vara ansvarig för Kom&Gå (registrering av arbetstid per pass) och ha koll på individernas flextid. Du behöver således ha kännedom om flextidsavtal och de ramavtal som gäller.

Som bemanningsassistent arbetar du självständigt, behöver kunna prioritera och måste vara lösningsorienterad utifrån verksamhetens behov. Du behöver samarbeta med avdelningscheferna för en bra schemaläggning på laboratoriets olika processer. Det betyder att du behöver ha en god inblick i hela laboratoriet. Att vara bemanningsassistent är ett mycket viktigt, ansvarfullt och självständigt arbete som i vissa stunder kan innebära mycket arbete med kort varsel och högt tempo. Arbetet kräver kreativitet, lyhördhet och stort engagemang.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en större dygnet runt verksamhet där du har arbetat med schemaläggning och bemanning. Meriterande är erfarenhet av komplexa schemaläggningar där hänsyn behöver tas till bland annat behörigheter hos personalen, medicinska prioriteringar, upplärningar med mera. Du behöver ha mycket god dator-/IT-vana och det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med Heroma.

Din kompetens
Vi söker dig som alltid har ett gott bemötande, är bra på att kommunicera och är ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har blick för problemlösning och logistik. Du har lätt för att lära, exempelvis nya datasystem, samt är stresstålig och flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tf Sektionschef Anita Viskari 018-611 39 29
Avdelningschef Anna Karin Berggren 018-611 42 39
Facklig företrädare nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Anställningsintervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att utföras löpande under ansökningstiden. Din ansökan vill vi ha senast 2022-08-31.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Koordinator

Läs mer Jul 27
Egen regi socialpsykiatri och stödjande insatser

Har du erfarenhet av rekrytering och administrativt arbete och vill ta dig an en ny utmaning? Vi söker dig som är analytisk och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter. Är det du? Välkommen med din ansökan!

Stödjande insatser ger stöd åt personer med funktionsvariationer. Vi verkställer biståndsbeslut om ledsagarservice, avlösarservice och kontaktperson. Vi ger stöd åt över 1000 Uppsalabor. Vi rekryterar och matchar utifrån varje beslut.

Här kan du läsa mer om Vård och omsorg i Uppsala kommun (https://vardochomsorg.uppsala.se/).

Ditt uppdrag
Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med 7 andra koordinatorer, en administratör och en verksamhetschef. Du kommer arbeta självständigt med dina ärenden samt att tillsammans med kollegor och chef utveckla verksamheten och finna nya samverkansmöjligheter.

I arbetet ingår att arbeta med insatserna kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice och ta emot nya uppdrag/brukare för att därefter rekrytera och matcha medarbetare mot uppdragen. Det ingår även att ansvara för den dagliga arbetsledningen, vilket innefattar information och instruktion till medarbetare, arbeta för en kvalitetssäkrad verksamhet i samarbete med övriga funktioner inom området, hembesök och nätverksmöten. Du kommer följa upp insatserna tillsammans med biståndshandläggare.

Stödjande insatser kommer under hösten fortsätta med det nystartade projektet där en ledsagargrupp med månadsanställda ledsagare arbetar hos flera brukare, vilket syftar till att öka möjligheten för våra brukade att få sin ledsagarservice utförd med trygghet och stabilitet. Vi kommer även att eftersträva ett ökat samarbete med andra enheter inom Uppsala kommun för att göra insatserna mer flexibla och tillgängliga.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Har du även beteendevetenskaplig utbildning eller vårdutbildning ser vi det som en fördel. Vidare kräver arbetet att du har erfarenhet av administrativt arbete, erfarenhet av rekrytering och bemanning samt att du har erfarenhet av funktionsvariationer. Har du dessutom erfarenhet av social dokumentation är det positivt.

Du har grundläggande IT-kunskaper, B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du dessutom språkkunskaper utöver svenska och engelska är det positivt. Vi ser gärna att du har kunskaper om lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Har du även kunskaper i dokumentation och lönehantering är det meriterande.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och du har en god samarbetsförmåga. Dessutom tar du gärna initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat och du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans.

Tjänsten kräver att utdrag ur belastningsregister för arbete med barn i LSS-verksamhet uppvisas.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Åkerström, verksamhetschef, 018-727 68 19 (åter från semester 220815)

Facklig företrädare: Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

HR - och Löneadministratör

Läs mer Jun 27
Joina vårt härliga adminteam som håller på att utvecklas till något riktigt häftigt!
Som HR -och löneadministratör kommer du främst att arbeta operativt i processer knutna till våra system inom både Lönehantering (Flex HRM) och HR-administration (Workday).
Du arbetar som en viktig del av teamet kring ekonomi men också väldigt nära våra HR-kollegor. Meliva befinner sig i början av en spännande tillväxtresa och för oss är det viktigaste att du som person vill vara med och utveckla vår HR-och löne-administration till den världsklassnivå vi vill att det ska vara.
Meliva har för tillfället 500 anställda men har en del av lönekörningen utlagd på externa partners. Under hösten kommer vi arbeta med att ta över all hantering internt och parallellt med det också implementera Workday som HR system för hela koncernen. Din tid kommer att delas mellan dessa två större projekt och vi ser fram emot att tillsammans med dig och ditt team bygga bra processer och administrativa rutiner för att kunna skala upp volymen de kommande åren.
Arbetsuppgifter - ett axplock
Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön
Lönekörning för våra bolag i Flex HRM
Hantera reseräkningar
HR-administration i Workday (nyanställd, ändring anställd, avslut, onboarding, talent etc etc)
Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg
Stöd i löne-frågor och i viss mån enklare HR-frågor från chefer och personal
Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
Bidra med att uppdatera innehåll på tex intranätet

Vi söker dig som…
…trivs i en roll där utveckling och tillväxt är i fokus. Rollen ställer stora krav på att du kan växla mellan att vara noggrann och specifik när det behövs till att vara bred och se helhetslösningar när det behövs. Du bjuds in att delta i utvecklingen i några av våra viktigaste processer samtidigt som du varje dag kommer att arbeta i samma processer. Det ställer krav på att du löpande förhåller dig kritiskt till dina arbetsuppgifter och sättet du utför dem i syfte att varje dag göra något lite bättre än dagen innan. För oss är dina egenskaper och ditt sätt att förhålla dig till din omgivning och dina kollegor av yttersta vikt för att vi ska lyckas ta oss dit vi vill.
Vi ser gärna att du förutom ovan har:
Minst 3-årig gymnasieexamen
Gått vidareutbildning inom HR och/eller löneadminstration
Arbetat som löneadministratör alternativt HR-administratör, gärna både och
Arbetat i Workday och/eller Flex HRM
Goda kunskaper i svenska och engelska båda i tal och skrift

Vi erbjuder
Provanställning heltid med start så snart som möjligt.
__
Om arbetsgivaren - Meliva
Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum.
Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

Utbildningsassistent
Läs mer Aug 8
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HLR och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Grundläggande brandsäkerhet
- Första hjälpen och HLR

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.

Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.

Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.

Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Tillgång till egen dator
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom HLR och Första hjälpen
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och ett krav att du har tillgång till egen bil

Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.

Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.

Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

VARMT välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

William G rekryterar Elektriker

Installationselektriker
Läs mer Aug 9
Drivs du av kvalité och motiveras av förbättringsmöjligheter? Är du en certifierad elektriker som har erfarenhet från el-entreprenad? Vill du arbeta för ett företag med visionen om att vara ett unikt teknikföretag med fokus på engagemang? Då är detta tjänsten för dig.

William G växer och söker därför ytterligare en Elektriker som vill vara med på resan. Du får en central roll med mycket ansvar och överblick över hela verksamheten. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Uppsala. Detta är en direkt rekrytering av William G där vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess.

Om tjänsten
Som Elektriker hos William G kommer du arbeta med och vara ansvarig för olika typer av elinstallationer. Du kommer arbeta
inom nyproduktion, ombyggnationer och även utföra mindre servicejobb. Vi ser att du kommer jobba nära kunderna med frihet och utrymme att jobba med merförsäljning genom att se möjligheter och föreslå förbättringar, vilket ger långsiktiga relationer och återkommande kunder.

Beroende på projekt kommer du att arbeta självständigt eller i grupp. Du kommer vara en viktig del i att utveckla verksamheten långsiktigt. I denna roll har du stor möjlighet att påverka och forma både roll och arbetssätt och driva förändring tillsammans med övriga medarbetare.

Arbetet sker till största del på plats ute hos olika kunder i området.

Vem är du?
Som person är du nyfiken, intresserad och har en vilja att lära dig nya saker. För att trivas och bli framgångsrik i denna roll ser vi att du är öppen och social, och trivs med att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är driven och vill hjälpa verksamheten att ta nästa steg. Vidare är du ordningsam och strukturerad med förmågan att skapa rutiner men är flexibel och anpassningsbar vid oväntade förändringar. Vi tror även att du är en kreativ problemlösare samt uppdaterad vad gäller ny teknik.

Vi söker dig som har genomförd elektrikerutbildning med en fullgjord lärlingstid samt har ECY-certifikat. Vi ser att du tidigare arbetat några år med el inom entreprenader samt att du trivs med att arbeta i en miljö där du får vara med och påverka i alla beslut.

Det är meriterande om du tidigare haft en ledanderoll inom branschen och om du har någon spetskompetens.

För denna tjänst är det krav på B-körkort samt att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Om verksamheten
William G AB grundades 2019 med visionen om att vara ett unikt teknikföretag med fokus på engagemang. Företagets målsättning är att vara en tight organisation med fokus på kvalité där varje medarbetare räknas.

Ansök nu

Rekrytering av IT Infrastrukturtekniker till Vattenfall IT

Drifttekniker, data
Läs mer Aug 9
Vill du vara med i skapandet av en framtida IT-leveransorganisation för svensk kärnkraft? Drivs du av att få tänka utanför boxen med IT-säkerhet som en grundprincip? Har du erfarenhet av IT infrastruktur? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Vattenfall IT växer och rekryterar nu ytterligare en IT Infrastrukturtekniker som vill arbeta med utveckling och leverans av IT-tjänster, där ledordet är säkerhet. Vattenfall erbjuder dig en chans att ta plats i en organisation som genomgår en spännande förvandling med ny teknik och utökade samarbetsytor, där verksamheten värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Hos Vattenfall IT blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Detta är en direkt rekrytering av Vattenfall IT där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i denna process. Urvalet sker löpande, vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Rollen som IT Infrastrukturtekniker är en av befattningarna i Vattenfall IT's driftorganisation som ansvarar för IT-plattformen gemensam för Forsmark, Ringhals och Svensk Kärnbränslehantering (SKB). Teamet arbetar med att hantera ärenden som gäller infrastruktur och infrastruktur nära tjänster. Vattenfall IT arbetar aktivt med kompetensutveckling av sina medarbetare, dels genom utbildning men framförallt genom att teamet arbetar tillsammans.

Du kommer att vara del i ett team bestående av både specialister och generalister med stora möjligheter för dig som individ. När du har blivit trygg i din roll så kommer tjänsten innefatta beredskap.

Vi ser gärna att du sitter i Forsmark med resten av teamet, men Uppsala och Solna kan också fungera som primär placeringsort.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som IT Infrastrukturtekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• Server drift
• Datalagring och backup
• Övervakning/larmhantering av infrastrukturplattformar
• Patchning/systemuppdateringar
• 3rd line support för ärenden inom infrastruktur
• Arbete i projektform för nya lösningar
• Livscykelhantering av infrastruktur

Vem är du?
Vi söker en öppen, målinriktad och prestigelös person. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att sätta dig in i ny teknik och felsökning i varierande storlek och komplexitet. Vidare tror vi att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Du har en god prioriteringsförmåga, god verbal förmåga på båda svenska och engelska samt har ett sinne för ordning och reda. Vi ser det som ett plus om du har en utbildning inom IT-området.

För att bli framgångsrik i rollen som IT Infrastrukturtekniker ser vi att du har kunskaper inom eller tidigare arbetat med:

- Virtualiseringsplattformar
- Datalagring och backup
- Linux server
- Windows server
- Nätverk (switching/firewall/routing)

För denna tjänst är det krav på B-körkort.

Om verksamheten
Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

Vattenfall är en av Europas största producenter av el och värme och ägs till 100% av svenska staten med cirka 20 000 anställda som driver resan mot fossilfritt. Vi är en dynamisk och internationell organisation med huvudmarknader i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Frankrike. Vårt mål är att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.

Fackliga representanter:
Sofi Wadström (Akademikerna)
Inger Strandberg (Unionen)
Christer Gustafsson (Ledarna)
Lennart Bengtsson (SEKO)
Samtliga nås på telefon 08-739 50 00

Ansök nu

IT- tekniker för kommande konsultuppdrag

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 28
För vår konsultverksamhet söker vi nu dig som är IT-tekniker med minst sex månaders erfarenhet och som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder i Uppsala och/eller i Gävle.

Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Uppdragen kan variera i omfattning och även kraven på erfarenhet kan variera. För dig som söker en ny utmaning på heltid eller deltid kan dessa tjänster vara intressanta för dig. Som IT-tekniker kan du komma att arbeta med drift, support eller helpdesk. Arbetet kan ske både i form av telefonsupport, onsite samt att ge support på plats till användare. Det kan även förekomma arbetsuppgifter som underhåll av både hård- och mjukvara.

Genom att svara på den här annonsen, ansöker du inte till en specifik tjänst utan visar ett allmänt intresse inför framtida uppdrag samt för att jobba som konsult inom IT-branschen hos Poolia.

Vem är du?
Du har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete. Du har tidigare arbetat med IT-drift, support och att hjälpa användarna med deras datorer och applikationer. Då många uppdrag förutsätter att du kan ta dig ut till kunder är körkort ett krav.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Vi kommer återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
It-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom it-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Löneadministratörer på deltid för framtida uppdrag

Löneadministratör
Läs mer Jul 28
Vi är alltid på jakt efter nya stjärnor inom löneadministration på deltid för kommande uppdrag i Uppsala län. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag och du kommer att arbeta brett inom löneadministration. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och längd. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som löneadministratör på deltid hos Poolia Uppsala. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Som löneadministratör kommer du att ha breda och varierande arbetsuppgifter, du kan bland annat komma att arbeta med:
- förberedelser och underlag
- inregistrering av tidrapporter och avvikelser
- kontroll/avstämningar av uppgifter
- sjukfrånvaro
- semesterberäkning
- erfarenhet av avtal
- allmän arbetsrätt

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Du som söker har några år erfarenhet av arbete inom löneadministration. Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi och lön. Vi ser gärna att du har haft ett helhetsansvar samt arbetat med hela flödet inom löneadministration. Vidare är det viktigt att du känner till vilka lagar och regler som styr lönearbetet, kopplingarna mellan arbetsrätt, löneutbetalningar, semesterersättningar och skatter. Du är bekväm med och van att arbeta i flera olika system. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du flexibel, noggrann, strukturerad och stresstålig. Dessutom är du initiativtagande, ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom löneadministration på deltid. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Redovisningsekonom på deltid för framtida uppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 28
Vi söker ständigt efter redovisningsekonomer på deltid för framtida konsultuppdrag i Uppsala län. Är du ute efter en ny utmaning och har tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom? Då är det dig vi söker! Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag och du kommer att arbeta brett inom redovisning. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i längd och omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som redovisningsekonom på deltid hos Poolia Uppsala. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala län. Som redovisningsekonom kommer du att ha breda och varierande arbetsuppgifter, du kan bland annat komma att arbeta med:
– kundreskontra
– leverantörsreskontra
– löpande bokföring
– avstämningar
– bokslut
– momsredovisning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande, och har några års erfarenhet av arbete inom redovisning. Vidare är det viktigt att du har god kännedom kring lagar och regler som styr redovisningen. Det är mycket meriterande om du har arbetat i flera olika system, som Excel. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag som redovisningsekonom på deltid. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu