Uppsala: Redovisningsekonom till SLU Ekonomiavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till SLU Ekonomiavdelningen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Är du redovisningsekonom och redo att axla ett spännande uppdrag som ekonom hos en av våra attraktiva kunder inom statlig verksamhet? Vi söker nu en serviceinriktad redovisningsekonom till SLU Ekonomiavdelningen i Uppsala. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början av september och pågå fram till sista mars 2023, med möjlighet till förlängning eller direktanställning för rätt person. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Ekonomiavdelningen vid SLU ansvarar för processerna in- och utbetalningar, finansiell redovisning samt inköp. De ger också ekonomi- och controllerstöd till verksamheter inom universitetsadministrationen vid SLU, samt ansvarar för SLUs stiftelseförvaltning. Ekonomiavdelningens mål är bland annat att säkerställa en tillförlitlig och rättvisande redovisning samt effektiva och säkra ekonomiadministrativa processer.

Vi söker nu för SLU:s räkning en ekonom som kommer att arbeta med redovisningsarbete i en ekonomistödsfunktion.

Arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara:

• Löpande redovisning
• Omföringar
• Kontroller
• Filinläsningar
• Support
• Rapportuttag

Vem är du?
För denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av redovisningsområdet och med fördel har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet. Erfarenhet från ekonomisystemet UBW är meriterande, likaså av arbete inom statlig verksamhet och universitetsvärlden.

Vi söker en prestigelös person som snabbt kan sätta sig in i olika arbetsuppgifter inom redovisningsområdet, i huvudsak uppgifter av enklare karaktär. Du har lätt för att lära, lyhörd, nyfiken och finner intresse även i enklare, rutinbetonade arbetsuppgifter. Vidare är du van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt och att självständigt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. En central del av arbetet är att ge stöd till andra och därför är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga och känsla för service och gott bemötande.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom.

Ekonomisk förvaltare till Brf-förvaltare i Uppsala?

Läs mer Aug 10
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa till att hitta en Ekonomisk förvaltare till vår omtyckta kund i Uppsala! Mycket smidigt att pendla till!

Start: Omgående (eller när rätt kandidat är tillgänglig!)
Längd: 6 månader (med stora möjligheter till förlängning eller överrekrytering!)

Vår kund

Företaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden, det är väldigt sällan en kund eller medarbetare väljer att lämna. Här finner du en miljö som är uppskattande, human och generös. Vår kund förstår värdet av att arbeta flexibelt och ser det som en livskvalitéhöjare. Du erbjuds arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du vill.

Varje Ekonomiförvaltare har en genomtänkt arbetsbelastning beroende på storlek och arbetsbörda, där fokuset ligger på att kunden alltid ska vara nöjd och att du som Ekonomiförvaltare alltid kan vara stolt över din "leverans". Du kommer även få en gedigen upplärning med två mentorer som sitter bredvid den första tiden.

Din profil

Vi söker dig med 2 - 5 års erfarenhet av relevant yrkeserfarenhet. Du kan exempelvis ha jobbat som revisorsassistent, redovisningskonsult eller mäklare. Det viktiga är att du har en ekonomisk bakgrund samt motiveras av att ha nöjda kunder. Du vill komma till miljö som är uppskattande och där du får förutsättning att utvecklas.

Som person är du pedagogisk, när du får en fråga så avsätter du tiden att verkligen förklara, vilket gör att effektiviteten finns hos hela teamet samt att du får nöjda kunder. Du är prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor. Du är nyfiken och har ett intresse för fastighetsbranschen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundansvar
- Styrelsekonsultation, föreningsanalys och styrelseutveckling etc.
- Utföra avtalade tjänster såsom budgetmöten, tillgångar K2/K3, moms, IMD etc
- Förvaltnings-, leverans- och uppföljningsansvar
- Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar och planer
- Stämmoordförande och andra stämmouppdrag
- Uppstart samt introduktion av nya kunder och nya styrelsemedlemmar
- Ansvara för framtagande av kommunikationsplan till kunderna för året (årshjul)
- Merförsäljning och marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners
- Övriga projekt som kan tilldelas inom rollen




Skallkrav:

- Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom bostadsrättsförvaltning.
- Befattningen kräver 2-5 års yrkeserfarenhet ifrån likvärdig roll eller från en roll på direkt underställd nivå




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Brf-förvaltare i Uppsala

Läs mer Aug 9
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa till att hitta en Ekonomisk förvaltare till vår omtyckta kund i Uppsala! Mycket smidigt att pendla till!

Start: Omgående (eller när rätt kandidat är tillgänglig!)
Längd: 6 månader (med stora möjligheter till förlängning eller överrekrytering!)

Vår kund

Företaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden, det är väldigt sällan en kund eller medarbetare väljer att lämna. Här finner du en miljö som är uppskattande, human och generös. Vår kund förstår värdet av att arbeta flexibelt och ser det som en livskvalitéhöjare. Du erbjuds arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du vill.

Varje Ekonomiförvaltare har en genomtänkt arbetsbelastning beroende på storlek och arbetsbörda, där fokuset ligger på att kunden alltid ska vara nöjd och att du som Ekonomiförvaltare alltid kan vara stolt över din "leverans". Du kommer även få en gedigen upplärning med två mentorer som sitter bredvid den första tiden.

Din profil

Vi söker dig med 2 - 5 års erfarenhet av relevant yrkeserfarenhet. Du kan exempelvis ha jobbat som revisorsassistent, redovisningskonsult eller mäklare. Det viktiga är att du har en ekonomisk bakgrund samt motiveras av att ha nöjda kunder. Du vill komma till miljö som är uppskattande och där du får förutsättning att utvecklas.

Som person är du pedagogisk, när du får en fråga så avsätter du tiden att verkligen förklara, vilket gör att effektiviteten finns hos hela teamet samt att du får nöjda kunder. Du är prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor. Du är nyfiken och har ett intresse för fastighetsbranschen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundansvar
- Styrelsekonsultation, föreningsanalys och styrelseutveckling etc.
- Utföra avtalade tjänster såsom budgetmöten, tillgångar K2/K3, moms, IMD etc
- Förvaltnings-, leverans- och uppföljningsansvar
- Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar och planer
- Stämmoordförande och andra stämmouppdrag
- Uppstart samt introduktion av nya kunder och nya styrelsemedlemmar
- Ansvara för framtagande av kommunikationsplan till kunderna för året (årshjul)
- Merförsäljning och marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners
- Övriga projekt som kan tilldelas inom rollen


Skallkrav:

- Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom bostadsrättsförvaltning.
- Befattningen kräver 2-5 års yrkeserfarenhet ifrån likvärdig roll eller från en roll på direkt underställd nivå




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Brf-förvaltare i Uppsala

Läs mer Jun 9
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa till att hitta en Ekonomisk förvaltare till vår omtyckta kund i Uppsala! Mycket smidigt att pendla till!

Start: Omgående (eller när rätt kandidat är tillgänglig!)
Längd: 6 månader (med stora möjligheter till förlängning eller överrekrytering!)

Vår kund

Företaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden, det är väldigt sällan en kund eller medarbetare väljer att lämna. Här finner du en miljö som är uppskattande, human och generös. Vår kund förstår värdet av att arbeta flexibelt och ser det som en livskvalitéhöjare. Du erbjuds arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du vill.

Varje Ekonomiförvaltare har en genomtänkt arbetsbelastning beroende på storlek och arbetsbörda, där fokuset ligger på att kunden alltid ska vara nöjd och att du som Ekonomiförvaltare alltid kan vara stolt över din "leverans". Du kommer även få en gedigen upplärning med två mentorer som sitter bredvid den första tiden.

Din profil

Vi söker dig med 2 - 5 års erfarenhet av relevant yrkeserfarenhet. Du kan exempelvis ha jobbat som revisorsassistent, redovisningskonsult eller mäklare. Det viktiga är att du har en ekonomisk bakgrund samt motiveras av att ha nöjda kunder. Du vill komma till miljö som är uppskattande och där du får förutsättning att utvecklas.

Som person är du pedagogisk, när du får en fråga så avsätter du tiden att verkligen förklara, vilket gör att effektiviteten finns hos hela teamet samt att du får nöjda kunder. Du är prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor. Du är nyfiken och har ett intresse för fastighetsbranschen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundansvar
- Styrelsekonsultation, föreningsanalys och styrelseutveckling etc.
- Utföra avtalade tjänster såsom budgetmöten, tillgångar K2/K3, moms, IMD etc
- Förvaltnings-, leverans- och uppföljningsansvar
- Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar och planer
- Stämmoordförande och andra stämmouppdrag
- Uppstart samt introduktion av nya kunder och nya styrelsemedlemmar
- Ansvara för framtagande av kommunikationsplan till kunderna för året (årshjul)
- Merförsäljning och marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners
- Övriga projekt som kan tilldelas inom rollen


Skallkrav:

- Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom bostadsrättsförvaltning.
- Befattningen kräver 2-5 års yrkeserfarenhet ifrån likvärdig roll eller från en roll på direkt underställd nivå




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Novavax i Uppsala

Läs mer Maj 17
Till ekonomiavdelningen söker vi nu ytterligare en redovisningsekonom. I gruppen, som består av snart tio medarbetare, finns idag ekonomer, controllers och inköpare. Du rapporterar till Finance Director.

I denna roll kommer du att arbeta med bland annat: löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar samt vara behjälplig med månadsbokslut och upprättande av årsbokslut och årsredovisning. I rollen ingår också att vara delaktig i arbetet med rapporter till det amerikanska moderbolaget. Du har många interna kontaktytor och ett nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en relevant akademisk examen, eller arbetslivserfarenhet som anses motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från läkemedelsbranschen och från en internationell miljö. Du trivs med att sätta och utveckla olika processer och bidrar med din kunskap till teamets framgång. Har du erfarenhet av SAP är det mycket meriterande då Novavax kommer att implementera SAP inom kort.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, självgående och har en förmåga att driva saker i mål inom givna tidsramar på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. I övrigt kräver rollen att du är strukturerad och noggrann som person, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Då arbetet präglas av mycket samarbete både inom teamet i Uppsala, men även andra intressenter, ser vi gärna att du har en naturlig fallenhet i att skapa goda relationer.

Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Heltid, tillsvidare, start omgående med hänsyn till uppsägningstid, placering i Uppsala.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Martin Winrow, 0707900205

Novavax AB är ett helägt dotterbolag till det amerikanska vaccinföretaget Novavax, Inc, vilket är noterat på NASDAQ i USA (NVAX). Novavax, Inc har utvecklat ett effektivt produktionssystem för antigen och utvecklar olika vaccinkandidater riktade mot bland annat säsongs- och pandemisk influensa (H5N1), respiratoriskt syncytialvirus (RSV) och andra svåra infektionssjukdomar som t.ex. Ebola och Covid-19. Bolaget är nu inne i en expansiv fas med anledning av nuvarande pandemi där extern finansiering finns för att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Novavax AB i Uppsala utvecklar och producerar ett saponinbaserat vaccinadjuvans - Matrix-M™. Kliniska studier visar att Matrix-M™ effektivt stimulerar kroppen till ett potent immunsvar omfattande både ett cellulärt och antikroppsmedierat svar vid vaccinering mot sjukdomar. Vid kontoret i Uppsala arbetar ca 250 personer, både anställda och konsulter. Novavax har kollektivavtal och tillämpar flextid samt har goda förmåner. För mer information gå gärna in på företagets hemsida: http://www.novavax.com

Ansök nu

Redovisningsekonom till Novavax i Uppsala

Läs mer Maj 4
Till ekonomiavdelningen söker vi nu ytterligare en redovisningsekonom. I gruppen, som består av snart tio medarbetare, finns idag ekonomer, controllers och inköpare. Du rapporterar till Finance Director.

I denna roll kommer du att arbeta med bland annat: löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar samt vara behjälplig med månadsbokslut och upprättande av årsbokslut och årsredovisning. I rollen ingår också att vara delaktig i arbetet med rapporter till det amerikanska moderbolaget. Du har många interna kontaktytor och ett nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en relevant akademisk examen, eller arbetslivserfarenhet som anses motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från läkemedelsbranschen och från en internationell miljö. Du trivs med att sätta och utveckla olika processer och bidrar med din kunskap till teamets framgång. Har du erfarenhet av SAP är det mycket meriterande då Novavax kommer att implementera SAP inom kort.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, självgående och har en förmåga att driva saker i mål inom givna tidsramar på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. I övrigt kräver rollen att du är strukturerad och noggrann som person, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Då arbetet präglas av mycket samarbete både inom teamet i Uppsala, men även andra intressenter, ser vi gärna att du har en naturlig fallenhet i att skapa goda relationer.

Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Heltid, tillsvidare, start omgående med hänsyn till uppsägningstid, placering i Uppsala.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Martin Winrow, 0707900205

Novavax AB är ett helägt dotterbolag till det amerikanska vaccinföretaget Novavax, Inc, vilket är noterat på NASDAQ i USA (NVAX). Novavax, Inc har utvecklat ett effektivt produktionssystem för antigen och utvecklar olika vaccinkandidater riktade mot bland annat säsongs- och pandemisk influensa (H5N1), respiratoriskt syncytialvirus (RSV) och andra svåra infektionssjukdomar som t.ex. Ebola och Covid-19. Bolaget är nu inne i en expansiv fas med anledning av nuvarande pandemi där extern finansiering finns för att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Novavax AB i Uppsala utvecklar och producerar ett saponinbaserat vaccinadjuvans - Matrix-M™. Kliniska studier visar att Matrix-M™ effektivt stimulerar kroppen till ett potent immunsvar omfattande både ett cellulärt och antikroppsmedierat svar vid vaccinering mot sjukdomar. Vid kontoret i Uppsala arbetar ca 250 personer, både anställda och konsulter. Novavax har kollektivavtal och tillämpar flextid samt har goda förmåner. För mer information gå gärna in på företagets hemsida: http://www.novavax.com

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

Utbildningsassistent
Läs mer Aug 8
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HLR och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Grundläggande brandsäkerhet
- Första hjälpen och HLR

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.

Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.

Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.

Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Tillgång till egen dator
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom HLR och Första hjälpen
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och ett krav att du har tillgång till egen bil

Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.

Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.

Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

VARMT välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

William G rekryterar Elektriker

Installationselektriker
Läs mer Aug 9
Drivs du av kvalité och motiveras av förbättringsmöjligheter? Är du en certifierad elektriker som har erfarenhet från el-entreprenad? Vill du arbeta för ett företag med visionen om att vara ett unikt teknikföretag med fokus på engagemang? Då är detta tjänsten för dig.

William G växer och söker därför ytterligare en Elektriker som vill vara med på resan. Du får en central roll med mycket ansvar och överblick över hela verksamheten. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Uppsala. Detta är en direkt rekrytering av William G där vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess.

Om tjänsten
Som Elektriker hos William G kommer du arbeta med och vara ansvarig för olika typer av elinstallationer. Du kommer arbeta
inom nyproduktion, ombyggnationer och även utföra mindre servicejobb. Vi ser att du kommer jobba nära kunderna med frihet och utrymme att jobba med merförsäljning genom att se möjligheter och föreslå förbättringar, vilket ger långsiktiga relationer och återkommande kunder.

Beroende på projekt kommer du att arbeta självständigt eller i grupp. Du kommer vara en viktig del i att utveckla verksamheten långsiktigt. I denna roll har du stor möjlighet att påverka och forma både roll och arbetssätt och driva förändring tillsammans med övriga medarbetare.

Arbetet sker till största del på plats ute hos olika kunder i området.

Vem är du?
Som person är du nyfiken, intresserad och har en vilja att lära dig nya saker. För att trivas och bli framgångsrik i denna roll ser vi att du är öppen och social, och trivs med att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är driven och vill hjälpa verksamheten att ta nästa steg. Vidare är du ordningsam och strukturerad med förmågan att skapa rutiner men är flexibel och anpassningsbar vid oväntade förändringar. Vi tror även att du är en kreativ problemlösare samt uppdaterad vad gäller ny teknik.

Vi söker dig som har genomförd elektrikerutbildning med en fullgjord lärlingstid samt har ECY-certifikat. Vi ser att du tidigare arbetat några år med el inom entreprenader samt att du trivs med att arbeta i en miljö där du får vara med och påverka i alla beslut.

Det är meriterande om du tidigare haft en ledanderoll inom branschen och om du har någon spetskompetens.

För denna tjänst är det krav på B-körkort samt att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Om verksamheten
William G AB grundades 2019 med visionen om att vara ett unikt teknikföretag med fokus på engagemang. Företagets målsättning är att vara en tight organisation med fokus på kvalité där varje medarbetare räknas.

Ansök nu

Rekrytering av IT Infrastrukturtekniker till Vattenfall IT

Drifttekniker, data
Läs mer Aug 9
Vill du vara med i skapandet av en framtida IT-leveransorganisation för svensk kärnkraft? Drivs du av att få tänka utanför boxen med IT-säkerhet som en grundprincip? Har du erfarenhet av IT infrastruktur? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Vattenfall IT växer och rekryterar nu ytterligare en IT Infrastrukturtekniker som vill arbeta med utveckling och leverans av IT-tjänster, där ledordet är säkerhet. Vattenfall erbjuder dig en chans att ta plats i en organisation som genomgår en spännande förvandling med ny teknik och utökade samarbetsytor, där verksamheten värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Hos Vattenfall IT blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Detta är en direkt rekrytering av Vattenfall IT där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i denna process. Urvalet sker löpande, vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Rollen som IT Infrastrukturtekniker är en av befattningarna i Vattenfall IT's driftorganisation som ansvarar för IT-plattformen gemensam för Forsmark, Ringhals och Svensk Kärnbränslehantering (SKB). Teamet arbetar med att hantera ärenden som gäller infrastruktur och infrastruktur nära tjänster. Vattenfall IT arbetar aktivt med kompetensutveckling av sina medarbetare, dels genom utbildning men framförallt genom att teamet arbetar tillsammans.

Du kommer att vara del i ett team bestående av både specialister och generalister med stora möjligheter för dig som individ. När du har blivit trygg i din roll så kommer tjänsten innefatta beredskap.

Vi ser gärna att du sitter i Forsmark med resten av teamet, men Uppsala och Solna kan också fungera som primär placeringsort.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som IT Infrastrukturtekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• Server drift
• Datalagring och backup
• Övervakning/larmhantering av infrastrukturplattformar
• Patchning/systemuppdateringar
• 3rd line support för ärenden inom infrastruktur
• Arbete i projektform för nya lösningar
• Livscykelhantering av infrastruktur

Vem är du?
Vi söker en öppen, målinriktad och prestigelös person. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att sätta dig in i ny teknik och felsökning i varierande storlek och komplexitet. Vidare tror vi att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Du har en god prioriteringsförmåga, god verbal förmåga på båda svenska och engelska samt har ett sinne för ordning och reda. Vi ser det som ett plus om du har en utbildning inom IT-området.

För att bli framgångsrik i rollen som IT Infrastrukturtekniker ser vi att du har kunskaper inom eller tidigare arbetat med:

- Virtualiseringsplattformar
- Datalagring och backup
- Linux server
- Windows server
- Nätverk (switching/firewall/routing)

För denna tjänst är det krav på B-körkort.

Om verksamheten
Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

Vattenfall är en av Europas största producenter av el och värme och ägs till 100% av svenska staten med cirka 20 000 anställda som driver resan mot fossilfritt. Vi är en dynamisk och internationell organisation med huvudmarknader i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Frankrike. Vårt mål är att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.

Fackliga representanter:
Sofi Wadström (Akademikerna)
Inger Strandberg (Unionen)
Christer Gustafsson (Ledarna)
Lennart Bengtsson (SEKO)
Samtliga nås på telefon 08-739 50 00

Ansök nu

IT- tekniker för kommande konsultuppdrag

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 28
För vår konsultverksamhet söker vi nu dig som är IT-tekniker med minst sex månaders erfarenhet och som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder i Uppsala och/eller i Gävle.

Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Uppdragen kan variera i omfattning och även kraven på erfarenhet kan variera. För dig som söker en ny utmaning på heltid eller deltid kan dessa tjänster vara intressanta för dig. Som IT-tekniker kan du komma att arbeta med drift, support eller helpdesk. Arbetet kan ske både i form av telefonsupport, onsite samt att ge support på plats till användare. Det kan även förekomma arbetsuppgifter som underhåll av både hård- och mjukvara.

Genom att svara på den här annonsen, ansöker du inte till en specifik tjänst utan visar ett allmänt intresse inför framtida uppdrag samt för att jobba som konsult inom IT-branschen hos Poolia.

Vem är du?
Du har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete. Du har tidigare arbetat med IT-drift, support och att hjälpa användarna med deras datorer och applikationer. Då många uppdrag förutsätter att du kan ta dig ut till kunder är körkort ett krav.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Vi kommer återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
It-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom it-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Löneadministratörer på deltid för framtida uppdrag

Löneadministratör
Läs mer Jul 28
Vi är alltid på jakt efter nya stjärnor inom löneadministration på deltid för kommande uppdrag i Uppsala län. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag och du kommer att arbeta brett inom löneadministration. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och längd. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som löneadministratör på deltid hos Poolia Uppsala. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Som löneadministratör kommer du att ha breda och varierande arbetsuppgifter, du kan bland annat komma att arbeta med:
- förberedelser och underlag
- inregistrering av tidrapporter och avvikelser
- kontroll/avstämningar av uppgifter
- sjukfrånvaro
- semesterberäkning
- erfarenhet av avtal
- allmän arbetsrätt

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Du som söker har några år erfarenhet av arbete inom löneadministration. Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi och lön. Vi ser gärna att du har haft ett helhetsansvar samt arbetat med hela flödet inom löneadministration. Vidare är det viktigt att du känner till vilka lagar och regler som styr lönearbetet, kopplingarna mellan arbetsrätt, löneutbetalningar, semesterersättningar och skatter. Du är bekväm med och van att arbeta i flera olika system. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du flexibel, noggrann, strukturerad och stresstålig. Dessutom är du initiativtagande, ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom löneadministration på deltid. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Redovisningsekonom på deltid för framtida uppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 28
Vi söker ständigt efter redovisningsekonomer på deltid för framtida konsultuppdrag i Uppsala län. Är du ute efter en ny utmaning och har tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom? Då är det dig vi söker! Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag och du kommer att arbeta brett inom redovisning. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i längd och omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som redovisningsekonom på deltid hos Poolia Uppsala. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala län. Som redovisningsekonom kommer du att ha breda och varierande arbetsuppgifter, du kan bland annat komma att arbeta med:
– kundreskontra
– leverantörsreskontra
– löpande bokföring
– avstämningar
– bokslut
– momsredovisning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande, och har några års erfarenhet av arbete inom redovisning. Vidare är det viktigt att du har god kännedom kring lagar och regler som styr redovisningen. Det är mycket meriterande om du har arbetat i flera olika system, som Excel. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag som redovisningsekonom på deltid. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu