Uppsala: Kundtjänstmedarbetare till resebranschen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare till resebranschen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta klivet in i resebranschen och utvecklas i ett globalt företag som har partnerskap med t.ex booking.com, google flights och TUI? Toppen, för vi utbildar alla våra medarbetare på plats - ingen tidigare erfarenhet behövs.
Vi har fördubblat vår försäljning av flygbiljetter vilket gör att fler kunder behöver komma i kontakt med oss och få hjälp med deras bokningar. Därför rekryterar vi just nu fler kundtjänstmedarbetare till vårt härliga team i centrala Uppsala.
Om tjänsten
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, force majeur, bagagefrågor och namnändringar. Ditt jobb är väldigt viktigt, då det påverkar hur våra kunder uppfattar oss som företag och vårt varumärke.
Kortfattat kan rollen beskrivas som att ta emot samtal och hitta lösningar på kundernas problem:
Besvara våra kunders frågor via telefon och till viss del mail
Hjälpa våra skandinaviska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem

Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.
Om dig
Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och trygg i dig själv. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice över telefon och tycker det är viktigt att kunden får bra service. Du är strukturerad och tekniskt lagd då du kommer arbeta med ett stort antal system i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som triggas av att din prestation mäts på en daglig basis samt att din månatliga bonus baseras på detta.
Vi tror att du:
Drivs av att nå uppsatta mål
Som person är flexibel och energisk - du föredrar att ha mycket på gång snarare än rutinmässiga arbetsuppgifter
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Möjlighet att vara på plats under hela utbildningen och introduktionen som är i Uppsala



Även bra om du har:
Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst gärna via telefon
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i Finska, Danska och Norska

Om oss
Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket numera skulle vara mycket svårt eftersom vi servar flera miljoner kunder per år.
Idag har vi utvecklats till en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 80 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.
Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1400 anställda.
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Chans till bonus varje månad och kvartal.
Möjlighet till flex
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan



Arbetet genomförs på vardagar och på kontorstider. Vi sitter i ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och har enkla pendlingsmöjligheter.
Startdatum
22 aug eller 19 september

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare till IP-Only

Läs mer Jul 8
Brinner du för service, är engagerad och målinriktad?

Vill du vara med IP-Onlys resa med målet att alla ska få tillgång till fibernät?

Då har vi tjänsten för dig!

OM ROLLEN

Som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med ditt team ansvara för att hjälpa kunder via telefon, epost och chatt. Du kommer hjälpa till med nya beställningar, svara på frågor kring befintliga ärenden och hjälpa kunderna utefter deras behov. Det är därför viktigt att du är prestigelös och trivs i en kommunikativ roll där du har kontakt med många olika människor. Med hjälp av teamets driv och engagemang så vann dom priset för årets förändringsresa hos Briljant 2021. Nu har du chansen att vara en del av detta team och Sveriges framtida fiberlogistik!



VI SÖKER DIG

För att trivas i denna roll så tror vi att du har tidigare erfarenhet av service eller kundtjänst. Vi tror att du är en lagspelare som tycker om att bygga relationer med andra människor, både kollegor och kunder. För att komma in snabbare i rollen tror vi att du har ett intresse för teknik, är engagerad i ditt arbete och har lätt för att lära dig och sätta dig in nya arbetssätt och system. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Det är också meriterande om du har erfarenhet av försäljning eller telekom-branschen.

OM FÖRETAGET

IP-Only jobbar för att bygga ett hållbart fibernät som bidrar till samhällets digitala utveckling. Dom är ledande inom digitalisering och med sitt showroom som bas i Uppsala vill dom inspirera och skapa förståelse för möjligheterna som digitaliseringen kan innebära för vårt sätt att leva. Du kan läsa mer om IP-Only här. (https://www.ip-only.se/om/)

ÖVRIGT

Start: 15 augusti
Arbetstider: 8-17
Placeringsort: Uppsala
Omfattning: Heltid

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 6 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

Ansök nu

Customer Success Manager

Läs mer Maj 9
Var med och skapa smidigare event med oss på Trippus!


Det här är Trippus 
 
Trippus är ett snabbväxande SaaS-bolag som är marknadsledande på webb- och mobilbaserade tjänster inom Event Management.  Sedan coronarestriktionerna släpptes har efterfrågan på eventtech-tjänster exploderat, och det i kombination med vår starka marknadsposition har lett till en stor tillströmning av kunder och spännande projekt. Det här gör att vi behöver stärka upp teamet med fler ännu fler stjärnor som vill vara med på vår tillväxtresa. 
 
I vårt verktyg skapas eventsidor, anmälningssidor och eventappar med mera för att kunden ska kunna arrangera sitt event på bästa sätt. Vi arbetar med välkända och utmanande företag i flera branscher – vår kundbas är bred så möjligheterna är många! 
 
Idag är vi drygt 30 medarbetare som sitter i fina lokaler ett stenkast från Uppsala centralstation. Vi har även lokala kontor i Norge och Tyskland, samt arbetar med kunder och partners på ytterligare marknader i Europa och USA. Här finns goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv och internationell miljö.
  
Vi fortsätter nu vår tillväxt och förstärker nu vårt team med ytterligare kreativa och handlingskraftiga personer.


Om rollen
Som Customer Success Manager ansvarar du för att användarna får en så bra start som möjligt i verktyget. Ni sätter upp mål tillsammans och ditt uppdrag är att hjälpa dem att nå hela vägen fram. Detta genom att utbilda dem i verktyget och finnas nära tillhands för att säkerställa god kundnöjdhet. Du är också den bärande länken mellan användarna och det övriga teamet då du kommunicerar och presenterar feedback och utvecklingsmöjligheter. 


Din profil
För att passa för rollen bör du vara lyhörd, pedagogisk och förtroendeingivande. Vi ser gärna att du har en naturlig känsla för service och motiveras av att hjälpa andra att hitta lösningar på sina behov.


För att trivas och göra ett bra jobb hos oss behöver du ha:


Någon form av eftergymnasial utbildning 
Goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift
Vana att arbeta mot uppsatta mål och ett starkt eget driv
Lätt för att bygga relationer och få energi av mötet med andra människor
Goda kunskaper i tyska är meriterande

 
Hos oss kan du förvänta dig:


Goda möjligheter att utvecklas och fortsätta vidare inom företaget med andra roller, befintliga eller nya som utkristalliseras i samband med företagets tillväxt. 
 
Ett stöttande team och tät kontakt med både kunder och medarbetare i hela organisationen. Trippus har en mycket stark teamkänsla och öppet klimat - du kan hugga tag i närmsta chef eller VD:n via Teams, fredagsfikat eller AW:n.
 

Låter det som en bra matchning? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningarna löpande.

Ansök nu

Kundservice

Läs mer Maj 4
Vi söker dig kundservicemedarbetare som drivs av att ge service till våra kunder!

Ditt uppdrag.

Vi söker en driven, ansvarsfull, kundfokuserad och nytänkande person som vill bli en del av vår resa framåt från bra till bäst! Du ingår i kundserviceteamet och kommer vara en viktig del av att skapa ett mervärde för våra kunder med fokus på kundnöjdhet och hög servicegrad. I tjänsten som kundservicemedarbetare kommer du att vara navet i Sweax och jobba med inkommande ärenden, administration och kontorsgöromål. Du kommer att kommunicera med medlemmar, styrelser och utomstående intressenter via telefon och mail, ofta om boendefrågor, felanmälningar från bostadsrättsföreningar och nyproduktioner i vårt ärendehanteringssystem.

Dina ansvarsområden.

- Hyresadministration och uppstart av nya kunder.
- Faktura- och boendefrågor, och uthyrningar.
- Processförbättringar.
- Statistik.


Det rör sig om en omväxlande vardag. Du förväntas även ta ansvar att fånga upp och vidareförmedla viktig information till rätt kollega eller avdelning. Du har sedan tidigare erfarenhet av kundservice eller administration och vill fortsätta utvecklas i din roll.

Personliga egenskaper och kvalifikationer.

Din personlighet är viktigt för att passa in. För att trivas och göra ett riktigt bra jobb ser vi att du är strukturerad. Vidare tar du ägandeskap över dina arbetsuppgifter och har en hög ansvarskänsla i kombination med ett glatt och positivt sinnelag. Du skapar goda relationer med kollegor, kunder och boende, och du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i så väl svenska som engelska. Som person är du entusiastisk, engagerad och serviceinriktad. Du gillar att interagera med människor, och framför allt att hjälpa till och lösa problem. Din motivation är att göra livet enklare både för våra kunder och medarbetare!

Du behöver.

- Vara extrovert och intresserad av kundkontakt.
- Ha god samarbetsförmåga.
- Ha god datavana och har lätt för att sätta dig in i olika system.
- Tidigare erfarenhet av kundservice med inriktning mot fastighetsförvaltning är meriterande
- B-körkort


Att arbeta på Sweax

Vi är ett mindre familjärt företag som drivs av framtidsfokus med höga ambitioner att vara en bra leverantör till våra kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten. Vi tycker om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att ständigt förbättra oss. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare, och här finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa.

Vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö - våra olikheter är vår styrka. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Tjänsten är heltid.

Ansökan
Din ansökan registrerar du på vår hemsida www.sweax.se, senast 5 juni. Då vi gör löpande urval så välkomnar vi ditt cv redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Tryck på loggan för att läsa mer om Sweax.

https://www.sweax.se/)

Ansök nu

Jobba hemifrån med säljande kundservice,sök till Allentes kommande starter!

Läs mer Aug 10
Just nu söker vi nya säljinriktade servicestjärnor till vårt gäng på Allentes Kundservice!
Som kundservicemedarbetare på Allente hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturafrågor och teknisk support. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem Allentes produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal hos oss.
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team med andra individer som också brinner för försäljning och kundservice. Vårt team består av ett gäng drivna kollegor som alla har viljan att vinna, ni jobbar tillsammans med er Team Manager mot uppsatta mål, utvecklas och når nya höjder tillsammans! Och självklart är det av största vikt för oss att vi har roligt medan vi gör det!
När du anställs hos oss kommer du att starta tjänsten med en grundutbildning på heltid, utbildningen kommer att ske helt på distans. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din nya arbetsroll.

Viktigt gällande hemarbete:
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där du arbetar hemifrån kommer vi under processens gång att säkerställa att din hemmamiljö är i linje med Webhelps standard gällande WFH-krav. Vår standard behöver efterföljas för att få en anställning.

Några utav våra förmåner:
Fast månadslön + provision utan tak
Kollektivavtal med Unionen
Friskvårdsbidrag
Utvecklingsmöjligheter


Då Webhelp växer i en snabb takt finns det, för dig med rätt drivkraft, goda chanser till utveckling med interna karriärmöjligheter. Vi är idag den tredje största kundtjänstleverantören i världen där vi strävar efter att nå toppen - det gör vi gärna tillsammans med dig!

Vi söker dig som..
Tycker om att ha kontakt med folk och har lätt för att samarbeta. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och få kontinuerlig uppföljning samt att ge service av bästa kvalité. Du tycker försäljning låter intressant och ser fram emot att utvecklas i din nya roll. Tidigare erfarenhet inom service och försäljning är meriterande men inget krav.
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och känner sig bekväm med engelska.
Bor i Sverige (OBS du måste jobba på din folkbokförda adress i Sverige, dvs inte utomlands)
Finns ej med i belastningsregister
Har grundläggande datorkunskap



Ta första steget i din resa med Webhelp - Ansök nu!


STARTDATUM: 2022-09-19, 2022-10-03 eller 2022-10-17
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Kalmar.
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, Mån-Fre 08.00-19.00, helg 10.00-19.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-10-07
Sök gärna jobbet redan idag! Vi gör löpande rekryteringar och urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish

Ansök nu

Uppsala: Tysktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Läs mer Jul 15
Kundtjänst på tyska till e-handelsbolag

 

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och antingen den franska eller den tyska marknaden (gärna båda) och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänst/Ordermedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär, facebook och chatt. De hanteras bland annat i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.

Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Även översättning av text ingår i rollen. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är inventering, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras språktest (tyska i kombination med svenska) under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst efter överenskommelse.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om inkClub:
inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala och 2017 bytte vi koncernnamn till iPiccolo AB.

Från Uppsala hanteras samtliga marknader och funktioner. Bolaget har c:a 100 anställda. iPiccolo omsätter drygt 600 M kr.

 

Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid

Sista ansökningsdag:  2022-09-30

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Etraveli Group AB .

Global Indirect Tax Manager

Kvalificerad skattehandläggare
Läs mer Aug 12
Etraveli Group is a leading global platform for flights, an air technology company connecting millions of flights and travelers across the globe. The company is the exclusive provider of flights to booking.com in Europe and recently entered into an acquisition agreement with Booking Holdings pending competition clearance. Every minute we close hundreds of deals for our partners around the globe. We are the preferred partner of some of the world’s most prominent travel companies such as Booking.com, Google Flights, Skyscanner and Kayak.
Role description
As Global Indirect Tax Manager you will be part of the Group Tax & Internalization Team, which currently consists of 5 team members, and you will report to the Director, Head of Global Tax and International expansion. As Global Indirect Tax Manager you will work operationally in a strategic area. You will be responsible for ensuring indirect tax and VAT/GST for our current and new companies, currently we have 35 legal entities and operate on +75 markets.
Manage specific indirect tax functions, including compliance and reporting
Quality assurance of declarations
Set up new Indirect Tax structures in Microsoft AX 2009 as well as our new ERP D365
Responsible for correct calculation of VAT/GST for specifc entities
Support mergers and acquisitions on all matters referring to indirect tax exposure analyses, remediation, and integration
Support the monthly and quarterly close process including the preparation of indirect tax journal entries and indirect tax account reconciliations
Global single point of contact for authorities on all indirect tax matters as well as audits.

Requirements
As a person you enjoy collaborating with and supporting others inside and outside the organization. You see opportunities, are creative and solution-oriented, while staying within laws and regulations through your high integrity.
Bachelor's degree, with emphasis in accounting, finance or law
7+ years of experience relevant tax experience
Solid understanding of EMEA VAT and International Indirect Taxation
Experience from international transactional-intensive business and ability to work in a fast-paced environment
Excellent analytical skills; detail oriented
Ability to explain indirect tax concepts to business team with non-tax technical background
Highly effective communication skills (verbal and written)

Benefits
Working at Etraveli Group means working at an exciting company with grand plans and great expectations on an international arena. Working with us you will always feel that you are trusted and that you can rely on others to help you. To work together as a team and feel that you are challenged in a good way to evolve within your profession. You will have awesome colleagues together with whom you will solve complex problems in a fast-moving business.
Office in the City – in each of our cities we are located in the center, a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Hybrid work model.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident.
IATA card, massage etc.

In addition to this we serve you breakfast every morning. Welcome to Etraveli Group
https://www.etraveligroup.com/

Ansök nu

Finsktalande kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 4
Har du erfarenhet av kundtjänst och vill utvecklas i ett globalt företag? Toppen, för vi söker ytterligare kundtjänstmedarbetare till våra team på plats i Uppsala!
Om arbetet på kundtjänst
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, force majeur, bagagefrågor, namnändringar och även försäljning av våra produkter. Ditt jobb är väldigt viktigt, då det påverkar hur våra kunder uppfattar oss som företag och vårt varumärke.
Kortfattat kan rollen beskrivas som att ta emot samtal och hitta lösningar på kundernas problem:
Besvara våra kunders frågor via telefon och till viss del mail
Hjälpa våra finska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem
Jobba med merförsäljning av våra produkter.

Anställningen startar den 22 aug, vi vill därför få in din ansökan så fort som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt.
Om dig
Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och trygg i dig själv. Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst / kundservice / kundsupport gärna över telefon och tycker det är viktigt att kunden får bra service. Du är strukturerad och tekniskt lagd då du kommer arbeta med ett stort antal system i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som triggas av att din prestation mäts på en daglig basis samt att din månatliga bonus baseras på detta.
Vi tror att du
Har mycket goda kunskaper i finska, svenska och engelska i tal och skrift
Som person är flexibel och energisk - du föredrar att ha mycket på gång snarare än rutinmässiga arbetsuppgifter



Även bra om du har:
Erfarenhet av kundservice/kundtjänst
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i Danska och Norska



Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan

Arbetet genomförs på vardagar och på kontorstider. Vi sitter i ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och har enkla pendlingsmöjligheter.
Om oss
Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket numera skulle vara mycket svårt eftersom vi servar flera miljoner kunder per år.
Idag har vi utvecklats till en en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 72 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.
Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1000 anställda.
Startdatum: 22 aug eller 19 sep

Ansök nu

System Support Specialist

Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent
Läs mer Jun 10
Are you good at questioning commonly held beliefs and existing structures? Are you a person that wants to help Customer Services and Sales to be even better than yesterday? Then apply to be our next System Support Specialist.
About us
Etraveli Group is a global platform for flights, an air technology company with a presence across all continents. We want our customers to experience the world while we take care of the technology that enables traveling. We are the preferred partner of some of the world’s most prominent technology companies such as Booking.com & Google Flights. In this context, to deliver the company's overall mission to make it easier for everyone to experience the world, Booking Holdings recently entered into an agreement to acquire our company. Exciting times are coming ahead, so join our diverse team of 1000+ talented professionals and explore unlimited work opportunities!
About the job
Team located in Uppsala, Athens and Helsinki, 12 specialists with various backgrounds and special skills. Experience from different departments within the company. We have split ownership of different areas within the team. One team working on daily incoming support jiras, small and big issues, analyzing/investigating to solve the issue or report and request help from our development teams. Another team focusing on prioritization of development and bug related issues, also to support and lead the team on a daily basis. Within the team we encourage personal development and learning from each other to grow as a team. We work closely with many of the development teams and act as a single point of contact and subject matter expert for new features and enhancements ensuring high quality, automation and user friendly tools.
About you
We’re looking for a sharp logical and analytical mind in love with solving problems. Someone driven by finding the most effective way to a new solution.
We want you to have:
• GDS knowledge
• Experience working in Antares/D365
• Experience working with air fare and air rules
• Good understanding of our business and a sales driven mindset
• Analytical skills and ability to understand how changes affect earnings and make decisions based on it
• Quantitative, analytical mindset & business acumen
We want you to have a problem solving attitude and independently take action and make decisions to fix problems in our different systems. You will participate in development projects to ensure high automation, optimization and efficient work process for our agents. You will also work with the daily tasks in the System Support team, like administration of our booking systems and settings of rules for our automated booking process in the systems.
For this position you must be able to question decisions from the organization. We also want you to see potential improvements and can push for changes.
If you have experience from Back office working with ticketing it’s a big plus.
Benefits
With us you become part of a tight-knit team located in the Uppsala office, all of us with different skills and personalities and we believe that it is precisely this that makes us a great team. The ambition however is shared – we strive for the same goals, are passionate about what we do and work hard at a high pace.
Office in the City a stone's throw from public transport and lunch restaurants.
Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc.
Hybrid workmodel
Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident.

In addition to this we serve you breakfast every morning.


Welcome to Etraveli Group!

Ansök nu

Finsktalande kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 28
Har du erfarenhet av kundtjänst och vill utvecklas i ett globalt företag? Toppen, för vi söker ytterligare kundtjänstmedarbetare till våra team på plats i Uppsala!
Om arbetet på kundtjänst
På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, force majeur, bagagefrågor, namnändringar och även försäljning av våra produkter. Ditt jobb är väldigt viktigt, då det påverkar hur våra kunder uppfattar oss som företag och vårt varumärke.
Kortfattat kan rollen beskrivas som att ta emot samtal och hitta lösningar på kundernas problem:
Besvara våra kunders frågor via telefon och till viss del mail
Hjälpa våra finska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem
Jobba med merförsäljning av våra produkter.

Anställningen startar den 22 aug, vi vill därför få in din ansökan så fort som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt.
Om dig
Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och trygg i dig själv. Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst / kundservice / kundsupport gärna över telefon och tycker det är viktigt att kunden får bra service. Du är strukturerad och tekniskt lagd då du kommer arbeta med ett stort antal system i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som triggas av att din prestation mäts på en daglig basis samt att din månatliga bonus baseras på detta.
Vi tror att du
Har mycket goda kunskaper i finska, svenska och engelska i tal och skrift
Som person är flexibel och energisk - du föredrar att ha mycket på gång snarare än rutinmässiga arbetsuppgifter



Även bra om du har:
Erfarenhet av kundservice/kundtjänst
Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
Kunskaper i Danska och Norska



Förmåner
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss.
Högt friskvårdsbidrag
Frukostbuffé varje morgon
Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan

Arbetet genomförs på vardagar och på kontorstider. Vi sitter i ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och har enkla pendlingsmöjligheter.
Om oss
Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket numera skulle vara mycket svårt eftersom vi servar flera miljoner kunder per år.
Idag har vi utvecklats till en en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 72 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.
Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1000 anställda.
Startdatum: 22 aug

Ansök nu