Uppsala: Produkt- och orderadministratör till E-handelsföretag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produkt- och orderadministratör till E-handelsföretag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

#jobbjustnu
Är du en ordningsam, effektiv och prestigelös person som sätter värde i att utföra ett bra arbete? Är du en systemstark person som gillar att jobba administrativt och är en fena på att skriva bra produkttexter? Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifterna består bl.a. av att:
• se till att produkter skapas och publiceras på hemsidan
• sammanställa och bearbeta artikelinformation från leverantörer
• bearbeta produktinformation och skriva sökoptimerade produkttexter
• ta emot och säkerställa att leveranser stämmer överens med order
• bearbeta försäljningsstatistik och analysera beställningspunkter
• ha daglig kontakt med leverantörer


Om oss
Timarco är ett marknadsledande och snabbt växande e-handelsbolag inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
De underkläder vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa, vilket innebär att vi nu utökar vår verksamhet.
Vi är ca 50 härliga och engagerade medarbetare som sitter i helt nybyggda lokaler i Arlandastad (ca 25 min från Uppsala och Centrala Stockholm) där vi har både kontor och lager samt gott om parkeringsplatser.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com


Om dig
Vi söker dig som vill ingå i ett team där effektivitet och kvalitet präglar jobbet. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ.
Det är meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet.
För att lyckas i arbetet söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt och gillar att jobba i ett litet team. Du har mycket god datavana och tycker om administrativa arbetsuppgifter samt är noggrann, ordningsam och har ett sinne för detaljer. Som Produkt- och orderadministratör kommer du att arbeta inom företagets produkt- och inköpsavdelning och rapportera till Inköpschef.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!
Maila din ansökan till oss på jobb1804@timarco.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Kvalitetsadministratör på AQ M-Tech AB i Uppsala

Läs mer Apr 29
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom Medtech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Nu söker vi en administratör till kvalitetsavdelningen på AQ M-Tech AB.

Vi söker dig som vill arbeta med att:

- Sammanställa kunddokumentation

- Hantera leverantörsavvikelser

- Kontrollera inkommande gods och dokumentation

- Vara en administrativ resurs på kontoret

- Hantera internavvikelser för att förbättra kvalité och interna processer.



Har du dessutom en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med människor så tror vi att du kommer trivas hos oss. Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom handel/kontor, SAM eller liknande.

Då våra kunder är verksamma inom Medtech-branschen erbjuder vi en modern och trevlig arbetsmiljö som är ren och ljus. Inom vår bransch är noggrannhet och kvalitet en viktig del och förhoppnings ligger det även dig lite extra varmt om hjärtat. Vill du fortsätta att utvecklas i ett modernt och intressant företag? Då kanske det är just dig vi söker!

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 13:e maj. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Frida Björk via e-post: frida.bjork@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kontorassistent till Bålsta/ deltid

Läs mer Apr 29
Om jobbet

Vi söker omgående dig som vill arbeta på vårt kontor i Bålsta.

Vi söker en engagerad person som ska arbeta deltid. Tjänsten hos oss går ut på att du under våra öppettider bemannar kontoret och tar emot personer som efterfrågar vår service.

Kravprofil:

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och trivs med datorn som ditt arbetsredskap. Du har lätt för att skapa nya kontakter och planerar ditt arbete. Du är van vid att arbeta med människor och trivs med att ge god service.

Du bör vara en god lyssnare med stort intresse för människor. Arbetet kräver att du är självständig, noggrann, flexibel, hängiven och social.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är främst att skapa nya kontakter med andra arbetsgivare, guida nya medlemmar och enklare allmänna kontorsuppgifter.

Övrig information

Start: Omgående
Omfattning: 16h/veckan
Placering: Bålsta

Meriterande

Vi ser att det är meriterande om du som söker talar flera språk, ange gärna vilka språk i din ansökan.

Välkommen med din ansökan via mail nedan tillsammans med CV och personligt brev.

Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut därför ber vi dig skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Administratör

Läs mer Aug 15
Nytt
Till hösten kommer Kajan Friskola att anställa en ny administratör. Den som blir anställd kommer att jobba med att hantera Schoolsoft, information till vårdnadshavare och hjälpa personalen med administrativa uppgifter. Tjänstens omfattning är 50%. Skolan har idag 94 elever och 31 personal.
Kajan Friskola riktar sig till elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) såsom autism, ADHD, tvångssyndrom OCD och Tourettes syndrom.
Kajan Friskola bedriver grundskola för elever med NPF, grundsärskola i ämnen och inom ämnesområden (tidigare träningsskola) och gymnasiesärskola. Undervisningen vilar på en beteendeterapeutisk grund enligt tillämpad beteendeanalys (TBA). All inlärning genomsyras av en positiv grundsyn där vi förstärker elevernas starka sidor och positiva förmågor.
Läser om skolan på vår hemsida. Vi undanber oss att bli kontaktade av bemanningsföretag.

Ansök nu

Tolksamordnare

Läs mer Aug 12
Tolkcentralen

Våra 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.

Välkommen till oss på Tolkcentralen
Vi söker dig som med engagemang och drivkraft vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder ett vikariat på heltid fram till och med 230120. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

I vårt arbetslag har vi en positiv attityd och hög arbetsmoral, vi tycker om att utveckla oss själva och driva verksamheten framåt och ser fram emot att välkomna en ny kollega.

Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med två samordnarkollegor ta emot och fördela tolkuppdrag till våra nio teckenspråkstolkar och två vuxendövtolkar samt taltjänsttolk. I uppdraget ingår också att regelbundet anlita och ha kontakt med fristående tolkbolag och arvodestolkar. En del administrativa arbetsuppgifter så som fakturering, offertförfrågan samt bokning av resor och boende kommer också att ingå. Som samordnare arbetar du vardagar med lediga helger.

Din kompetens
Vi vill att du har erfarenhet från samordningsarbete eller motsvarande. Du måste kunna formulerar dig väl i både tal och skrift och datavana är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med döva, är teckenspråkig och har erfarenhet av att arbete i Agresso och Heroma.

Arbetet kräver mycket god organisationsförmåga samt att kunna arbeta strukturerat och fatta snabba beslut. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att du har stor förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetet förutsätter även att du är flexibel och har god förmåga att prioritera, är noggrann och stresstålig.

Vår verksamhet
Tolkcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala och erbjuder tolkservice till personer som är döva, dövblinda, vuxendöva och hörselskadade. Vi ger tolkning i olika vardagssituationer, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. Vi erbjuder också tolkning på kvällar och helger. Vi erbjuder även Taltjänst till personer som har skador eller svårigheter som rör talet, rösten eller språket.

På Tolkcentralen arbetar 15 personer; samordnare, verksamhetschef, teckenspråkstolkar, skriv-/TSS-tolkar och taltjänsttolkar. Det är en kreativ verksamhet med många utvecklingsidéer och krav på stor ansvarskänsla. Tolkcentralens uppdrag är att göra det möjligt för döva, dövblinda, vuxendöva, hörselskadade och hörande att kommunicera enligt vårt uppdrag som står beskrivet i HSL.

Vill du veta mer?
För mer information är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Therese Lindström tel. 018-617 17 94.

Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växeln, tel 018-611 00 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på ditt utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Skicka gärna in din ansökan redan idag då intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Vi vill ha din ansökan senast 5 september.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Timarco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Timarco Sweden AB .

Digital Formgivare till E-handelsföretag

Grafisk formgivare
Läs mer Aug 4
#jobbjustnu
Vi expanderar och har en hel del spännande projekt på gång för att öka vår verksamhet i Europa. Det innebär att vi även behöver utöka vår marknadsavdelning med en Digital formgivare. Brinner du för digital marknadsföring och sociala medier? Är du en fena på Photoshop och InDesign? Då kan det här vara rollen för dig!


Om oss:
Timarco är ett spännande och snabbt växande e-handelsbolag där vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
Vi är ca 50 härliga och engagerade medarbetare som i en platt organisation jobbar tajt ihop på vårt fina, nybyggda kontor i Arlandastad (ca 25 min från Uppsala och Centrala Stockholm). Kontoret har även ett fullutrustat gym samt gott om parkeringsplatser.
Underkläderna vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa.
Vår huvudsajt hittar du på http://timarco.com


Om rollen:
Som Digital formgivare hos oss arbetar du brett och varierat med säljorienterat och grafiskt material. Du ansvarar för att efterfölja vårt uttryck via digitala kanaler. Det innefattar bl a arbete med hemsida, nyhetsbrev, produktbilder samt skapande av säljorienterat content i bild och text till all marknadsföring. Du jobbar i nära samarbete med inköpsavdelningen.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för efterlevnad av uttrycket i all vår marknadsföring i nära samarbete med kollegorna på inköps- och marknadsavdelningen.
Ansvara för att kampanjplanen uppdateras och följs.
Ansvara för den grafiska profilen och det grafiska uttrycket på samtliga hemsidor.
Redigering och skapande av säljorienterat och grafiskt material till nyhetsbrev, slides, banners och sociala medier.



Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom området eller likvärdig arbetslivserfarenhet inom content, digital marknadsföring och grafisk formgivning. Du tar dig an aktiviteter med ett starkt eget driv. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunnande inom google ads, google analytics, facebook marketing samt affiliate. Du är kreativ och har stort kunnande inom skapande av säljorienterat och grafiskt material. Du är en fena på Photoshop när det gäller redigering och friläggning av bildmaterial samt brinner för digital marknadsföring. Det är mycket meriterande om du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete.
Välkommen in med din ansökan!


Maila till jobb1103@timarco.com och märk din ansökan med Digital formgivare.

Ansök nu

Heltidstjänst till varuhantering inom E-handel

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Aug 4
#jobbjustnu
Vi söker nu fler medarbetare till vårt varulager. Är du en effektiv och positiv person som gillar att röra på dig? Är du noggrann och flexibel? Då är det här jobbet för dig!
Jobbet är på heltid och utförs dagtid på vardagar samt ibland helger vid högsäsong.
Du kommer främst att jobba med att plocka kundorders samt packa dessa för vidare leverans ut till kund samt sortering och inleverans av varor som ankommer vårt lager från våra leverantörer.


Om oss
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag inom e-handel. Vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet och vi levererar över 400 000 paket per år.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt har även lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England.
Vi sitter i fina, nybyggda lokaler i Arlandastad (ca 25-30 min från Uppsala och centrala Stockholm), där vi har kontor, lager och gott om parkeringsplatser.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com


Om dig
Vi söker dig som är pigg och positiv och som gillar att ha ett rörligt och aktivt jobb. Du är noggrann, effektiv och ordningsam. Arbetet kan stundvis under högsäsong vara stressigt, så det gäller att du kan hantera det på ett bra sätt!
Du kommer att ingå i ett team där effektivitet och kvalitet präglar jobbet. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ.
Du som söker ska ha grundläggande datorkunskaper samt ha goda läs- och skrivkunskaper inom både svenska och engelska.
Vårt varulager har inga truckar så truckkort är ej nödvändigt vid ansökan till detta arbete.


Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!


Maila din ansökan till: jobb1801@timarco.com

Ansök nu

SOMMARJOBB inom varuhantering

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jul 17
#jobbjustnu
Vi söker fler pigga stjärnor som kan jobba i sommar på vårt varulager. Är du en effektiv och positiv person som gillar att röra på dig och sätter värde i att utföra ett bra arbete? Är du kanske student på universitet eller högskola och behöver ett extrajobb i sommar? Då är det här jobbet för dig!
Jobbet utförs dagtid på vardagar och du bör helst kunna jobba heltid under veckorna 29-35 i sommar.
Du kommer främst att jobba med plock och pack av varor för leverans ut till kund samt sortering och inleverering av varor från våra leverantörer för vidare hantering och förvaring av dessa.


Om oss
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel. Vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet och vi levererar över 400 000 paket per år.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt har även lokalt anpassade sajter i DE/NL/AT/UK.
Vi sitter i helt nyrenoverade lokaler i Arlandastad (ca 25-30 min från Uppsala och centrala Stockholm), där vi har kontor, lager och gott om parkeringsplatser.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com


Om dig
Vi söker dig som
- har lätt för att komma i tid
- är pigg, noggrann och effektiv
- gärna kan rycka in med kort varsel vid behov av mer personal


Vi söker dig som vill ingå i ett team där effektivitet och kvalitet är en viktig del i vardagen. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ. Arbetet kan stundvis vara stressigt, så det gäller att du kan hantera det på ett bra sätt!
Du som söker ska ha grundläggande datorkunskaper samt ha goda läs- och skrivkunskaper inom både svenska och engelska.
Vårt varulager har inga truckar så truckkort är ej nödvändigt vid ansökan till detta arbete.


Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!
Maila din ansökan till: jobb1803@timarco.com

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till E-handel

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 19
#jobbjustnu
Vi växer och söker ytterligare medarbetare till vår kundtjänst. Älskar du service? Är du en positiv och ordningsam person som sätter värde i att ge våra kunder bästa möjliga bemötande? Är du en fena på att jobba administrativt och gillar att emellanåt få kavla upp ärmarna under högsäsong. Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifterna består bl.a. av att:
• Hjälpa våra kunder via mail, chatt och telefon
• Ta hand om orderhantering
• Sköta returer och reklamationer
• Ta hand om övriga administrativa uppgifter inom kundtjänst


Om oss
Timarco är ett snabbt växande e-handelsbolag där vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
Vi är ca 50 härliga medarbetare som i en platt organisation jobbar tajt ihop för att nå målen. Vår kundtjänst får mycket positiva omdömen för att vara snabba, flexibla och lösningsorienterade vilket vi är oerhört stolta över.
Vi sitter i helt nybyggda, fina lokaler i Arlandastad (ca 20-25 min från Uppsala och Stockholm) med ett fullutrustat gym samt gott om parkeringsplatser.
Underkläderna vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa.
Vår huvudsajt hittar du på http://timarco.com


Om dig
För att lyckas i arbetet söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt samt är positiv och serviceinriktad. Du tycker om att jobba administrativt, har god datavana samt är noggrann och ordningsam. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta i hjärtat av vårt företag och vara vår kontakt ut mot kunderna.
Vi söker därför dig som vill ingå i ett team där service och kvalitet är en viktig del i vardagen. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ.
Det är meriterande om du har utfört liknande arbetsuppgifter tidigare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!
Maila din ansökan till: jobb1802@timarco.com och märk din ansökan med Kundtjänstmedarbetare

Ansök nu