Uppsala: Heltidsanställda säljare till vårt säljteam

Hitta ansökningsinfo om jobbet Heltidsanställda säljare till vårt säljteam i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Orderplanerare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Orderplanerare.

Supply Network Planner

Läs mer Dec 9
ValueOne is looking for a Supply Network Planner for a 12 month assignment at a pharmaceutical company in Uppsala. The assignment is to start in January 2022.

The role

As Supply Network Planner you will be key player in the company´s global E2E planning. You will analyze and review Demand Forecast on a monthly basis and create and communicate monthly Supply Plan based on inputs  from Demand, Capacity and Material availability. You work in close collaboration and communication with concerned stakheolders in the company to understand their needs and requirements.

Main tasks:

Ensure  that supply plans are reflected and maintained in SAP.
Create and maintain stock transfer orders in SAP for outbound shipments.
Create and update BOM in SAP for Finished Product SKU’s.
Have understanding and/or participate in NPI-/change control projects. Reflect project outcome in both Supply Plan and Production Plan.
Escalate and take action on deviations or constraints affecting targeted service level, inventory or costs negatively. Follow STEM process.
Be key contact person for global supply or inventory questions.
Create a volume and inventory plan for annual budget process and LBE cycles.
Define and maintain inventory levels for intermediate and finished products.
Prepare inputs for Supply Review and Supply S&OP; meetings.
Review and manage Supply Chain metrics, ensure KPI target adherence.
Initiate improvements to optimize supply chain flow, inventory, production plans and costs.
Has the right to represent Supply Chain as per request of the Supply Chain Manager.
Perform back-up activities within Supply Chain when required.

Experience and competence

For this assignment we are looking for a Supply Planner with more than 5 years of experience within supply chain and demand planning in a big organization, preferably in the Medical/Pharmaceutical Industry or other complex and regulated industry. We also like you to have an academic degree within Supply Chain/logistics or equivalent. In addition experience from working in projects and a background from pharma industry or other complex and regulated industry is required. You are a competent MS Office user with knowledge in SAP or other ERP systems. Fluency in Swedish and English, oral and writing, is a must as well as knowledge in GMP and ISO.

We are looking for a self-driven team-player with a solid understanding of End-to-End Supply Chain planning and strong collaboration and communication skills. You must be flexible and able to work in a high tempo environment. You conduct your work in a structured and accurate way with an attentive eye for service and urgency. Additionally ability to multi-task and prioritize is valuable to succeed in the role.

Application

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: http://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

Ansök nu

Supply network planner till vår globala kund i Uppsala

Läs mer Jan 13
Har du en bakgrund inom supply chain? Nu söker vi en Supply network planner till vår globala kund i Uppsala. Detta är ett uppdrag på heltid som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 11 månader med chans till förlängning. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!


Responsibilities
· Analyze and review Demand Forecast on monthly basis, understand changes in Demand Forecast

· Create monthly Supply Plan based on Demand, Capacity and Material Availability inputs.

· Ensure supply plan are reflected and maintained in SAP.

· Create and maintain stock transfer orders in SAP for outbound shipments

· Collaborate with Global Plan, Value stream, Customer Service, Deliver, Production, Warehouse, Source, Finance, Quality and Regulatory, understand the stakeholder’s needs and requirements. Communicate supply plans and align on changes to these plans.

· Have understanding and/or participate in NPI-/change control projects and reflect project outcome in both Supply Plan and Production Plan.

· Escalate and take action on deviations or constraints affecting targeted service level, inventory or costs negatively. Follow STEM process.

· Key contact person for global supply or inventory questions.

· Create volume and inventory plan for annual budget process and LBE cycles (March Update, June Update and November Update), align with stakeholders.

· Define and maintain inventory levels for intermediate and finished product both at Uppsala Mfg site and global DC.

· Define and maintain planning parameters for Finished Product SKU’s both at Uppsala Mfg site and global DC.

· Responsible to create and update BOM in SAP for Finished Product SKU’s.

· Prepare inputs for Supply Review and Supply S&OP; meetings

· Review and manage Supply Chain metrics, ensure KPI target adherence.

· Initiate improvements to optimize supply chain flow, inventory, production plans and costs.

· Right to represent Supply Chain as per request of the Supply Chain Manager.

· Perform back-up activities within Supply Chain when required.

Your profile
Qualifications:

· Academic degree within supply chain/logistics or equivivalent.

· 5+ yeards experience within supply chain planning.

· Experience from pharma industry or other complex and regulated industry

· Experience of av demand- and supply planning in a big organization.

· Proficiency with Microsoft Office Tools

· Experience with SAP (preferably) or other ERP-systems (SAP/APO/SNP)

· Fluent in Swedish and English in both speaking and writing.

· Knowledge in GMP and ISO

Personal Skills:

The supply network planner is a key player in global E2E planning and has the following abilities:

· Strong collaboration and communication skills

· Structured, accurate, self-driven, service oriented, team-player that can work independently

· Ability to multi-task, prioritize and has a sense of service and urgency

· End-to-End Supply Chain planning understanding

· Be flexible and able to work in a high tempo environment

· Open for improvements

Om verksamheten
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Supply Chain Master Planner

Läs mer Dec 21
Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med 100 000 anställda och en årlig omsättning på över 40 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett av huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi är verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter samt hemvist för forskning och utveckling såväl som toppmodern tillverkning.
Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Vi är världsledare inom invitrodiagnostik av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa.
Hur kommer du kunna påverka?
Vi söker en Huvudplanerare till vår Supply Chain-avdelning inom gruppen Planering. Teamet består av 1 huvudplanerare, 2 materialplanerare och 4 produktionsplanerare. Gruppens huvuduppgifter är att säkerställa leveranser och lager för inkommande direktmaterial samt att förse produktionen med kortsiktiga och långsiktiga produktionsplaner. Majoriteten av arbetet sker i vårt ERP system SAP/APO.
Mer om jobbet
Som huvudplanerare ansvarar du för produktionens övergripande produktionsplan mot budget och på månatlig basis vid behovsuppdateringar från regioners försäljning. Förutom planering och orderhantering, i vårt ERP system SAP/APO, kommer du även att ha nära kontakt och uppföljning med våra olika regioner och interna intressenter. Du förväntas också delta i projekt och utveckling inom Supply Chain och produktion.
Inom tjänsten kommer du att interagera med personer i en internationell miljö, med olika funktioner inom företaget, samt med externa parter. Detta ställer krav på god kommunikativ förmåga, flexibilitet i planering och prioritering. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vem söker vi?
Som person har du förmågan att se verksamhetens helhet och ha kunden i fokus i alla beslut du tar. Du har en naturlig instinkt att på ett direkt och effektivt sätt ta tag i och lösa problem som uppstår inom Supply Chain rörarande planering.
Vi söker dig som:
Är utbildad inom logistik/Supply Chain
Har jobbat i affärssystemet SAP och/eller SAP-modulen APO
Är van att hantera stora mängder data ur en analytisk och strategisk vy
Har erfarenhet av Huvud eller produktions-planering, gärna inom industri
Är bekväm att arbete i Microsoft Office-paketet

Är du intresserad?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!
SÖK NU via vår karriärsida https://jobs.thermofisher.com/, ref. 188570BR.
Har du frågor kontaktar du:
Petra Norrman, Recruiter Nordics: petra.norrman@thermofisher.com
Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet 16 januari 2022. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Vi söker en Supply Chain Assistant

Läs mer Maj 10
I Uppsala finns Fresenius Kabis svenska marknadsbolag. Det är marknadsbolaget som informerar kunder och patienter om vilka produkter vi har att erbjuda och hur de ska användas. Vi vågar påstå att för den enskilda patienten är vår försäljning livsviktig. Våra högkvalitativa produkter inom nutrition och vätsketerapi räddar liv. Vi har cirka 35 tjänster inom avdelningen, och ca hälften av oss är läkemedelskonsulenter som ständigt är ute hos våra kunder. En person som är svårt sjuk ber sällan om näring, eftersom personen i fråga oftast varken känner hunger eller törst. Vi ser det som vårt uppdrag att öka kunskapen hos alla vårdgivare så att patienten får den vätska och näring som vi alla behöver för att överleva.

Vi söker en Supply Chain Assistant som kommer verka inom två områden. Inom det första området kommer du supportera våra externa kunder med hantering av order och andra försörjningsrelaterade frågor. Du kommer även stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Det andra området består i att tillsammans med vår Logistics Manager hantera och planera vårt lager och alla inkommande beställningar (Demand planning). Du kommer att ingå i ett team med många års erfarenhet och ha en plats på vårt kontor i Uppsala city.                                                                      

Som Supply Chain Assistant kommer du bland annat inom:

Order

Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
Demand planning

Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
Underhåll av materialinformation i SAP
Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter
Du kommer även medverka och ansvara för att tjänsten kontinuerligt förbättras och utvecklas gällande rutiner, system och kvaliteten inom ditt arbetsområde.

Om dig
Vi söker dig som har en Eftergymnasial utbildning och minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik. Du har goda kunskaper i att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat i SAP.

För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor men också är självgående. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice.
Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav samt att du har körkort (B).


Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Placering i Uppsala. Resor mellan Uppsala och vår enhet i Kungsängen kommer att förekomma.


Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att där finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.


Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Ottosson, 073-600 00 95. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Alf Niemi för SACO, 018–644 375.

Välkommen med din ansökan via länken nedan, urval och rekrytering kan komma att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Eljouren 247 AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Eljouren 247 AB .

Timanställd med bra chanser till tillsvidareanställning

Ordermottagare
Läs mer Jul 18
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att fungera som extra resurs för vårt nuvarande säljteam och jobba både parallellt med teamet samt få ansvar för egna tider där du svarar i telefon och tar emot inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen som kundtjänstmedarbetare söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att arbeta självständigt. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med service, administrativt arbete och arbete inom kundtjänst, men det är inget krav.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en grym problemlösare
Gillar att jobba självständigt men har en god samarbetsförmåga
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Timanställd vid behov under mellan 07:00 – 22:00. Både vardagar och helger förekommer.
Fast timlön efter ök.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu