Uppsala: Junior industrimedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior industrimedarbetare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

Adecco i Uppsala söker juniora industrimedarbetare, utan krav på tidigare arbetslivserfarenheter! Du kommer att arbeta med företagets produkter i en industriell miljö med diverse arbetsuppgifter inom montering. Är du en person som är praktiskt lagd och har ett teknik intresse, då ska du läsa vidare! 

Om tjänsten
Som industrimedarbetare kommer du arbeta inom tillverkningsindustrin med olika monteringsuppgifter, mm. Arbetet utförs på olika stationer med rotation. I monteringsuppgifterna förkommer enklare montering. Arbetet kommer vara förlagt under dagtid måndag-fredag (07:00-16:00).

Anställningsformen som industrimedarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start augusti/september. 

I din roll som industrimedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Manuell montering
- Elektronikmontage av små komponenter

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom teknik eller liknande. Vi värderar att du som person är driven, lättlärd, social och praktiskt lagd.
Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en positiv framtoning och trivs med att arbeta självständigt men även i grupp.

Viktigt för tjänsten är:
- Tekniskt intresse
- Driven och snabblärd
- Nyfiken och har en vilja att lära sig nya saker
- Svenska flytande i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Montör, Uppsala, Adecco, Industri

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Konstruktör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Konstruktör, tillverkningsindustri.

Konstruktör till RMS Lagerinredningar i Länna

Läs mer Jun 8
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en omväxlande roll där din tekniska kunskap kommer till sin rätt? Kan du också rita i Autocad och är bra på att hitta lösningar, samt gillar att träffa människor i ditt arbete? 
Då hoppas vi att du vill komma och arbeta med oss på RMS Lagerinredningar, vi är i en spännande utvecklingsfas där vi expanderar och blir fler.

Ansvarsområden
I rollen som konstruktör ingår det att vara en stödfunktion till säljarna då du är experten på lösningarna. Du kommer även fungera som en länk till säljarna på alla orter så resor kan förekomma. Arbetet innebär en del administration, du bidrar med din expertis och skapande av offerter. Att rita i Autocad är en av de viktigaste funktionerna så du behöver vara tekniskt kunnig och ha ett öga för detaljer. I din roll ansvarar du för att konstruera lösningar till kunder, tex pallställ, hyllställ och entresoler.

Vidare i din roll kommer du att ansvara för:
Inköp av lagerorder/kundorder
Montageanvisningar
Göra materialspecifikationer
Kontakt med leverantörer
Kundmöten
Uppmätning av lokaler
Projektledning
Utbildning av ny personal kring uppdateringar och produkter
Teknisk produktansvarig


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
 Kunskaper i att rita i Autocad – Van att arbeta i Autocad
 En teknisk förståelse
 Erfarenhet i att arbeta med tabeller – Erfarenhet av att läsa & amp; förstå tekniska beskrivningar
 Minst gymnasieutbildning – Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav
 Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift

Som person ser vi att du är kommunikativ och är bra på att samarbeta då du kommer ha mycket kontakt med kunder och leverantörer. Att ta initiativ och att du har förmågan att se lösningar ser vi som en självklarhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och
eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-06-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan
sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kajsa Björkman Rekryteringskonsult Randstad kajsa.bjorkman@randstad.se

Om företaget
RMS är Sveriges mest kompletta leverantör av lagersystem och tjänster för moderna logistikmiljöer. Under företagets 31 år som leverantör till företag verksamma inom lager och logistik har RMS utvecklats till att idag vara en helhetsleverantör som ligger i framkant. Med ordning och reda på
lagret vill vi att våra kunder får ut maximalt av sin verksamhet. Lagret ska både vara en säker och effektiv arbetsplats. RMS huvudkontor med tillhörande lager finns i Eskilstuna. Vi har också ett försäljningskontor i Länna, Stockholm. Våra kunder finns i hela Sverige.

Ansök nu

Hjullastarförare till betongfabrik

Läs mer Apr 28
Om tjänsten
Som hjullastarförare på denna betongfabrik kommer du i huvudsak att leverera betong till maskinerna. Du kommer att jobba dagtid. Tjänsten ska tillsättas omgående och beräknas pågå i 6 månader med chans till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som har körkort för hjullastare. För att trivas i denna roll krävs också att du har hög arbetsmoral och att du har lätt att samarbeta med andra. Vidare är du tekniskt lagd och är van vid att arbeta med datorer.

Om anställningen
Tjänsten som hjullastarförare är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten skall tillsättas omgående och beräknas pågå i 6 månader med chans till förläggning.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsten sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Hjullastarförare, Hjullastare, Betong, Uppsala, Heltid, Produktion, Fabrik

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Adecco Sweden AB .

Revisionskonsulter till PwC | Uppsala Dec 2022/Jan 2023

Revisor
Läs mer Jul 18
Har du eller tar du snart examen inom ekonomi, och har ett intresse för företagande och vill bidra till ett hållbart samhälle? Är din drivkraft att hela tiden utvecklas och få möjlighet att bygga förtroendefulla relationer i mötet med kunder och kollegor? Funderar du på hur digitalisering påverkar och bidrar till den spännande utveckling som pågår inom revisionsbranschen?

Ansök och bli en av våra kollegor med tillträde i december 2022 eller januari 2023. Detta är en heltidstjänst och du blir anställd direkt av PwC.

Oavsett vilken bransch eller industri du finner mest intressant kan PwC erbjuda dig ett stimulerande arbete i en omväxlande miljö. Här ges du möjlighet till ständig utveckling och fördjupad specialistkunskap, genom kontinuerlig utbildning samt samverkan med andra specialister i de projektteam som du är en del av. På PwC får du möjlighet att arbeta tillsammans med Sveriges och världens mest spännande företag och organisationer samt de personer som driver och utvecklar dessa.

Som medarbetare inom revision hos PwC medverkar du till att analysera och dra slutsatser kring den information som våra kunder presenterar, både finansiell information och annan information som kan påverka våra kunders affär. Tillsammans med dina kollegor utgör du ett bollplank i ekonomiska och branschspecifika frågor samt hjälper våra kunder att förverkliga sina visioner. Det omväxlande arbetet sker i team och en stor del av din tid spenderar du ute hos kund. Du arbetar i en bred konsultroll där du testar och utvecklar din förmåga att bygga relationer, lösa problem och driva affärsutveckling.

Vår verksamhet växer när våra medarbetare växer, därför är möjligheten till personlig utveckling en viktig framgångsfaktor för oss. Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det innebär en möjlighet att göra det som utvecklar dina individuella styrkor, intressen och karriärmål, och att få göra det med stöd av några av branschens kunnigaste som dina närmaste kollegor. Vidareutbildning, löpande coaching, kurser och andra former av erfarenhetsutbyte är en naturlig del av konsultrollen på PwC.

Vi söker en bredd av kompetenser och drivkrafter

Idag kan arbetet som revisor se ut på flera olika sätt. Du kan välja att bli kundansvarig eller fördjupa dig inom något specialistroll som exempelvis inom dataanalys, eller satsa på en karriär som ledare.

Oavsett vad du väljer är vår ambition att du som revisor hos oss ska få prova på flera olika roller och arbetsuppgifter, utifrån dina intressen och drivkrafter. Vi ser det också som avgörande att våra medarbetare har aktuella kunskaper och därför investerar vi mycket i olika utbildningsinsatser och on-the-job training. Revisionsyrket är ett team-work, där vi kompletterar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer:

• Vid tjänstens tillträden en avslutad universitets-/högskoleexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning/revision
• Ett intresse av att utveckla dig inom rådgivning och revision
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du vid tjänstens tillträde uppfyller Revisorsinspektionens krav för auktorisation
• Meriterande med relevant arbetslivserfarenhet

För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att samarbeta och gillar att skapa relationer och nätverk, både med kollegor och kunder. Du är nyfiken, har lätt för att anpassa dig och trivs med att lösa problem, gärna tillsammans i ett team. Vidare motiveras du av att ta ett eget ansvar och nå resultat, där möjligheterna till utveckling är stora. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i skiftande miljöer då en stor del av det dagliga arbetet bedrivs ute hos kund.

Placering:
Uppsala

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar PwC med Adecco. Rekryteringsprocessen i sin helhet består av inledande personlighets- och problemlösningstester och sedan intervjuer med Adecco och PwC. Vi kallar till dessa intervjuer löpande varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt.

Om du är intresserad av flera orter så har du möjlighet att söka upp till tre (3) kontor vilket du ombeds välja när du skickar in din ansökan. Vi ber dig bifoga följande handlingar med din ansökan:

 

• CV
• Personligt brev
• Betyg från universitet/högskola

I denna rekryteringsprocess samarbetar PwC med Adecco. Frågor som berör rekryteringsprocessen besvaras genom rekryteringsteamet hos Adecco. Kontakta supportpwc@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalet med syfte att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Ansök nu

Säljare GVM Gräsvårdsmaskiner

Maskinsäljare, entreprenad
Läs mer Jun 30
Säljare GVM Gräsvårdsmaskiner

Som säljare på GVM Gräsvårdsmaskiner AB ansvarar du för att inom den professionella grönytebranschen driva och utveckla ditt försäljningsarbete på ett affärsorienterat och relationsbyggande sätt. Du ingår i ett team av sex säljkollegor som arbetar tillsammans för att driva och utveckla försäljningen i ett växande bolag.

I denna roll kommer du att arbeta med bl.a golfklubbar, kommuner, entreprenadbolag och kyrkorgårdsförvaltningar för att de ska investera i GVM´s högkvalitativa och högpresterande maskinsortiment.
Maskinsortimentet består bl.a av gräsklippare, golfbilar, vältar, traktorer, luftare mm. Kolla gärna på hemsidan https://www.grasvardsmaskiner.se

Som säljare för GVM kommer dina arbetsuppgifter bl.a att innebära:

• Driva och utveckla försäljning med kundansvar från förfrågan till leverans
• Skriva offerter och upphandlingsunderlag samt följa upp dessa
• Delta aktivt i olika nätverk och på mässor
• Demonstrera maskiner på mässor och hos kunder

Tjänsten är placerad i Uppsala

Du kommer att vara kopplad till anläggningen i Uppsala och initialt täcka ett distrikt som omfattar Stockholms län, Uppland, Dalarna, Gävleborg, Härjedalen, Jämtland och Västernorrland.

Din profil
Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet inom försäljning. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom försäljning men tror att du förutom stort intresse av maskiner och teknik också under några år har byggt upp din kunskap inom området och har ett stort nätverk. Lirar du golf så är det naturligtvis en fördel.
För att trivas i rollen har du ambitionen att utvecklas tillsammans med dina kollegor och gillar utmaningar. Som person är du resultatorienterad och drivs av affären samtidigt som du drivs av att bygga relationer med stort kundfokus samt bidra med positiv energi på arbetsplatsen. Du är en förstklassig kommunikatör med brinnande intresse för branschen som du på ett professionellt sätt förmedlar till kunderna.

Viktigt för jobbet:
• Dokumenterad erfarenhet av försäljning
• Bra på att bygga relationer och är kundfokuserad
• Resultatinriktad och lösningsorienterad
• Kommunikativ och flexibel i ditt arbete
• Innehar B- körkort och gärna E

Viktigast av allt är din personliga lämplighet

Villkor
GVM har kollektivavtal. Du erbjuds marknadsmässiga villkor, möjlighet till löneväxling, tjänstebil och alla de verktyg som behövs för framgångsrik försäljning samt friskvårdsbidrag för god hälsa.

Om GVM
GVM´s snabba utveckling och expansion har skapat en organisation med etablering på fyra strategiskt viktiga orter runt om i Sverige, Malmö, Kungälv, Uppsala och Sundsvall. Varje enskild anläggning inrymmer en fullserviceanläggning med utställningshall, säljkontor, serviceverkstad, reservdelslager och mobila serviceenheter. Vår strategiska etablering på dessa orter är ett led i vår strävan att öka vår servicegrad och komma ännu närmare våra kunder.
Sedan 2019 ingår GVM Gräsvårdsmaskiner i den Jönköpingsbaserade INEV-Gruppen. Bakom INEV står ett antal småländska entreprenörer, som med sina erfarenheter, vill tillföra kunskap för att stärka bolagets utveckling.

Rekryteringsprocessen
GVM Gräsvårdsmaskinerhar i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas därmed av Adecco. Jobbet startar omgående efter överenskommelse där vi tillämpar löpande urval av ansökningar.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Lina Sävström // lina.savstrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Säljare, GVM, Försäljning, Uppsala, Adecco, maskiner, golf

Ansök nu

Sektionschef till Ragn-Sells i Uppsala

Miljöchef
Läs mer Jul 8
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Ragn-Sells Recycling söker nu en Sektionschef för VA/FA verksamheten i Region Mitt Öst med placeringsort Uppsala.

Om arbetet
I rollen som Sektionschef kommer du att ha personalansvar för 14 medarbetare och driver utveckling och förbättringar av verksamheten tillsammans med dem. Du arbetar med uppföljning och återkoppling för att nå mål och resultat. Som sektionschef ansvarar du för budget och att verksamheten drivs enligt lagar, tillstånd och avtal. Du rapporterar till regionchef för Mitt Öst (Dalarna, Gävleborg, Västmanland, Uppland och Sörmland).

Om dig
Du har arbetslivserfarenhet inom personalledning, förändringsarbete, planering och budgetarbete. Som person är du en lagspelare och en coachande ledare, "laget före jaget" är en självklarhet för dig. I förändringar hanterar du problem och hinder tillsammans med dina medarbetare med ett tydligt fokus på genomförande och att "gå i mål". Du kommunicerar rakt och tydligt och bygger goda relationer med både kunder och medarbetare och bidrar själv till en god stämning i teamet. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system. Körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig
• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvård m.m.
• Vi erbjuder också oberoende pensionsrådgivning genom Lifeplan
• Kompetensmöjligheter genom vår egen Akademi
• Friskvårdsbidrag

Om anställningen
Ragn-Sells har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Tjänsten är på heltid och har start under hösten. Ansök med CV och personligt brev senast den 29 augusti. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anette Eriksson på tel. 018-65 33 06 eller anette.eriksson@adecco.se. Anette är tillbaka från semester den 15 augusti.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Betongarbetare till Uppsala

Betongarbetare
Läs mer Aug 15
Nytt
Trivs du att arbeta i en produktionsmiljö, gillar du ett fysiskt arbete och är duktig på att följa instruktioner? För dig som trivs med ett fysiskt arbete och byggnation där du får ta stort eget ansvar för ditt arbete - ansök idag, urval sker löpande!

Om tjänsten
Vi söker dig som jobbat som produktionsarbetare och som letar efter ett arbete där du kommer att få stötta ordinarie personal med produktion av exempelvis stenplattor, murar och block. Du kommer att få instruktioner av Teamansvarig vad som ska göras där det kan handla allt ifrån att bära plattor till att kontrollera produkternas kvalitet. Till största del handlar det om basala arbetsuppgifter som ställer krav på en god fysik och rätt inställning till att göra ett bra jobb!
Tjänsten passar dig som har huvudet på skaft och har rätt attityd till att arbeta.
Du stimuleras av att få saker genomförda, då du i denna roll är viktig för att produktionen följer tidsplanen.

Om dig
Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och självgående. Du ska vara en lagspelare och tycka om att arbeta med andra och att bidra till ett bra resultat. Har du tidigare arbetat som betongarbetare är det positivt, men även byggkunskaper och erfarenhet från snickeriarbeten är en fördel både från arbetslivet och privat. Det här yrket kräver god fysik.

Viktigt för tjänsten:

• Erfarenhet av lager eller produktion
• Flytande svenska i tal och skrift
Truckkort samt att ha arbetat som maskin- eller processoperatör är en merit.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Betongarbetare är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kunden. Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag till fredag.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Betongarbetare, Industri, Betong, Uppsala

Ansök nu

Ekonom med institutionsansvar - senior roll till SLU Aqua

Finansekonom
Läs mer Jun 30
Vill du arbeta i en inspirerande miljö och bidra till ett hållbart nyttjande av våra hav, sjöar och vattendrag? Vi på institutionen för akvatiska resurser (SLU Aqua) brinner för vår vision "starka fiskbestånd i friska vatten". Vi växer, och söker medarbetare som vill utvecklas och göra skillnad tillsammans med oss.

Institutionen för akvatiska resurser bedriver miljöanalys, rådgivning, forskning och utbildning i akvatisk ekologi med fokus på fisk och skaldjur. Institutionen är SLU:s största och har drygt 180 anställda vid tre huvudorter: Lysekil, Öregrund och Stockholm (Drottningholm), samt fyra fältstationer.

Vår verksamhet är starkt profilerad mot datainsamling och analys av fisk och fiske och ekosystem. Institutionen präglas av en intensiv samverkan med det omgivande samhället. Detta skapar en vital forskningsmiljö och ger oss unika möjligheter att ta fram kunskap som är förvaltningsnära och direkt tillämpbar i praktiken.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Arbetsuppgifter:
Vi söker nu en erfaren ekonom med ansvar för institutionens övergripande ekonomihantering och uppföljning. Tjänsten är placerad på Campus Ultuna i Uppsala, möjlig placeringsort är även Lysekil eller Drottningholm. Du har en plats i institutionens ledningsgrupp och ingår i vår administrativa enhet bestående av 11 personer.

Som institutionsekonom får du en bred och ansvarsfull roll där du ansvarar för vår gemensamma budgetprocess, du sköter löpande institutionsgemensam uppföljning samt gör avstämningar och analyser. Du ansvarar även för processen kring våra bokslut. Du gör kalkyleringar och ekonomiska utredningar samt leder institutionsgemensamma utvecklingsprojekt inom det ekonomiska området.

I ditt arbete samarbetar du nära våra övriga ekonomer samt våra administratörer. Du verkar för en effektiv ekonomiadministration samt att vi dokumenterar våra gemensamma rutiner.

Andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

SLU Aqua har ca 90 % externfinansiering med många kontrakt och finansiärer att hantera utifrån de särskilda regler som gäller för universitetet som statlig myndighet såväl som för respektive finansiär. Det är viktigt med förståelse för, och gärna erfarenhet av, de förutsättningar som detta innebär för institutionen.

I samarbete och dialog med administrativ chef organiserar och leder du introduktion för nyanställda ekonomer samt bereder ekonomiska beslut till institutionens prefekt.

Vid behov stöttar du upp i den löpande projektekonomiska hanteringen.

Den administrativa enheten leds av den administrativa chefen vilken du rapporterar till.

Kvalifikationer skakrav:
Utbildning:

- Högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande ämne.

Erfarenhet/kunskap:

- Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta med kvalificerade liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära och vana av att samarbeta på olika nivåer.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Systemvana:

-Du har en hög generell systemvana och har vana av att arbeta med Excel som arbetsredskap (SLU Aqua arbetar idag med ekonomisystemet Agresso/UBW).

Kvalifikationer meriterande:

- Erfarenhet av arbetsledning.
- Arbete med projektekonomi.
- Arbete med projektuppföljning med olika finansiärer, exempelvis EU.
- Erfarenhet av arbete med ekonomi i offentlig sektor, högskolevärlden i synnerhet.
- Kunskap om upphandling (LOU)och erfarenhet av att läsa och tolka avtal.

Personliga egenskaper:

I arbetet har du kontakt med många människor så dina personliga egenskaper såsom förmåga att samarbeta, ge god service och arbeta strukturerat är särskilt viktiga. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar, är analytisk och noggrann, är självständig och driver ditt arbete framåt. Du är en stabil och prestigelös person med integritet som trivs med att, i samarbete med andra, anta utmaningar och lösa dessa.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vad kan vi erbjuda dig?

I rollen som institutionsekonom får du en bred och varierande roll där du gör skillnad för verksamheten. Du kommer att ha många kontaktytor och få en mycket god inblick i verksamheten. På SLU Aqua blir du del av en spännande verksamhet med tydligt miljöfokus. Du är placerad på SLU i Uppsala, Campus Ultuna, med god kommunikationsmöjlighet till Uppsala centralstation. Möjlig placeringsort är även Lysekil eller Drottningholm. Det finns möjlighet att varva arbete på plats med arbete hemifrån. Vissa resor förekommer i rollen.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Placering:
Ultuna, Uppsala men möjlig placeringsort är även Lysekil eller Drottningholm.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen senast den 2022-08-29.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se

Kontaktpersoner

Anneli Hofström
Administrativ chef
010-478 4285
anneli.hofström@slu.se

Ulrika Struve
Recruiter/Business Manager Adecco Sweden AB
+46 23 70 55 96
ulrika.struve@adecco.se

Ref SLU.ua.2022.2.5.1-2698

Ansök nu

Adeccos kund Scandinova söker testingenjörer!

Civilingenjör, väg
Läs mer Aug 8
Om företaget

Scandinova Systems AB är ett Uppsalabaserat teknikföretag, som är världsledande inom utveckling och produktion av pulsade högspänningsaggregat, så kallade modulatorer. Aggregaten har en nyckelfunktion inom olika typer av användningsområden, tex vetenskaplig forskning, cancerbehandling och industriröntgen. Mer än 95% exporteras utomlands till bl a USA, Kina, Indien, Japan och Europa. Bland företagets kunder kan nämnas Varian Medical Systems, Elekta, Cern och MaxIV i Lund. Företaget har idag ca 100 anställda och expanderar kraftigt. Huvudägare är Industrifonden, Bure Equity AB och SEB Venture Capital.

ScandiNova expanderar kraftigt och söker nu två Testingenjörer! Här får du möjlighet att vara med på deras resa från ett innovationsbolag till storskalig produktion med spännande kunder över hela världen. Anställningen är till en början ett konsultuppdrag via oss på Adecco, med start efter sommaren och för rätt personer så finns det möjlighet till övertag hos kund. Arbetstiderna är förlagda under dagtid på veckorna. 

Om uppdraget

Uppdraget innebär arbete med test och felsökning av modulatorer under produktion i Uppsala samt installation och test hos kunder över hela världen. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans sköter produktionstester, acceptanstester, och installationer av våra produkter. Teamet består idag av 7 personer och ingår i avdelningen Operations. Arbetet är till stor del praktiskt och består av allt från inkoppling av ström och kylvatten, påfyllnad av transformatorolja, inkoppling av instrument, uppbyggnad av testuppställning etc. innan själva testet kan starta. Under testerna arbetar du med mätinstrument och samlar data i testprotokoll.

Ansvarsområden

• Sluttest av modulatorer innan leverans till kund, så kallad Factory Acceptance Test, ibland tillsammans med kunden.
• Felsökning och problemlösning.
• Installation och sluttest hos kund, så kallad Site Acceptance Test.
• Support och utbildning till våra kunder.

Om dig

Krav:
• Högskoleutbildning i elektronik eller motsvarande.
• Tekniskt intresse och ett praktiskt handlag.
• Förmågan att agera självständigt och initiativrikt.
• En serviceinriktad attityd, känsla för rätt kvalitet och ett välutvecklat ordningssinne.

Meriterande kunskaper:
• Erfarenhet av produktion, test och service/felsökning av elektriska system.
• Erfarenhet av elektronisk mätutrustning.
• Förmåga att hantera mjukvara såväl i "inbäddade system" som i python som programmeringsspråk.
• Traverskort

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic 073 684 78 61.

Har du frågor gällande registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

testingenjör, ingenjör, teknik, scandinova, adecco, uppsala

Ansök nu