Uppsala: Second Line Support till IP-Only/GlobalConnect

Hitta ansökningsinfo om jobbet Second Line Support till IP-Only/GlobalConnect i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-04 // Varaktighet: Heltid

IP-Only/GlobalConnect älskar nät och kulturen på företaget speglas av personer som brinner för att bidra till samhällets digitala utveckling. Dina framtida kollegor är på jakt efter dig som har ett intresse för nätverk! Som kundtjänstmedarbetare på Second Line Support erbjuds du en social roll där du får arbeta med kundtjänst och hjälpa företagets kunder på bästa sätt. Du behöver ingen lång meritlista, vi söker dig som besitter stor nyfikenhet för det tekniska området och som vill utvecklas tillsammans med kundserviceteamet. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
IP-Only/GlobalConnect strävar efter att möjliggöra en enklare vardag för deras kunder. För dem handlar hållbar utveckling om att kombinera ansvarstagande för etik, miljö, sociala samt ekonomiska frågor i ett långsiktigt perspektiv.

På Second Line Support kommer du tillsammans med ditt team på 8 personer ansvara för att hjälpa kunder med mer komplexa tekniska ärenden via telefon och epost. Du kommer arbeta med att felsöka felanmälningar samt hjälpa och agera bollplank åt servicetekniker som är ute på plats. Det är därför viktigt att du är kommunikativ, lösningsorienterad och tycker om att lösa problem. Här får du stora chanser att utvecklas och ta stort ansvar för en viktig del i Sveriges fiberlogistik!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Bemöta kunder via ärendehanteringssystem, telefon och epost
- Felsökning av felanmälningar
- Assistera fälttekniker och tjänsteleverantörer med felsökning över telefon

VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasial utbildning med inriktning mot IT, alternativt erfarenhet som motsvarar detta
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har ett intresse för nätverk och lätt att sätta dig in i tekniska termer

Meriterande är om du:


* Har en akademisk utbildning
* Har tidigare erfarenhet av Second Line support
* Har certifieringar inom Cisco


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"Vi, IP-Only, är stolta över att vara en viktig länk i Sveriges fibersatsning. Vi älskar internet med allt vad det möjliggör och vi bygger fiber till alla! Vår dörr står därför öppen för dig som vill ta dig an utmaningen att hjälpa oss att fortsätta och expandera den satsningen. Vi är ett starkt värderingsdrivet företag där initiativförmåga och motor står högt i kurs. Vi jobbar i högt tempo med positiva kollegor och erbjuder dig möjlighet att påverka och utveckla både dig själv och vår verksamhet."

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-tekniker 1st line support

Läs mer Aug 12
För uppdrag hos en kund i Uppsala söker vi nu en supporttekniker som har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver fler supporttekniker till deras 1st line. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du i första linjen där dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail samt fjärrstyrning. Du kommer att vara en första kontakt och hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typ av applikationer och plattformar.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning och har ett genuint intresse för IT och teknik.Krav:
- Active Directory
- Windows Klienter
- Minst 6 månaders erfarenhet av liknande roll
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande:
- Kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskapVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Support och projektledning

Läs mer Maj 9
Är du vår nya stjärna?

Vi söker en driven projektledare till vårt support-/projektteam.
 
Bli en del av ett dynamiskt, växande företag med :
Agilt arbete - vi har kommit ut starkare efter pandemin tack vare vårt agila arbetssätt och fortsätter vara i framkant för framtidens lösningar. 
Härliga kollegor med en stark teamkänsla som har roligt tillsammans! 
Flexibelt arbete med stort eget ansvar för projekt du driver med våra kunder. 
Transparent och lyhörd företagskultur – du har möjlighet att påverka både produkten och ditt arbete. 


Låter det intressant att arbeta med ett härligt och glatt team som alla är engagerade för kundernas bästa? Är du duktig på problemlösning, projektledning, kundservice, och gillar go’fika?  
Då bör du fortsätta läsa! 


Det här är Trippus 
 
Trippus är ett snabbväxande SaaS-bolag som är marknadsledande på webb- och mobilbaserade tjänster inom Event Management.  Sedan coronarestriktionerna släpptes har efterfrågan på eventtech-tjänster exploderat, och det i kombination med vår starka marknadsposition har lett till en stor tillströmning av kunder och spännande projekt. Det här gör att vi behöver stärka upp teamet med fler ännu fler stjärnor som vill vara med på vår tillväxtresa. 
 
I vårt verktyg skapas eventsidor, anmälningssidor och eventappar med mera för att kunden ska kunna arrangera sitt event på bästa sätt. Vi arbetar med välkända och utmanande företag i flera branscher – vår kundbas är bred så möjligheterna är många! 
 
Idag är vi drygt 30 medarbetare som sitter i fina lokaler ett stenkast från Uppsala centralstation. Vi har även lokala kontor i Norge och Tyskland, samt arbetar med kunder och partners på ytterligare marknader i Europa och USA. Här finns goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv och internationell miljö.
  
Vi fortsätter nu vår tillväxt och förstärker nu vårt team med ytterligare kreativa och handlingskraftiga personer. 
 
Om tjänsten 
Du är en del av Trippus support-/projektteam som arbetar både med projektledning och kundsupport.
 
Som projektledare vägleder du våra kunder att hitta lösningar i Trippus system utifrån deras önskemål och behov. Du hjälper till att bygga upp funktioner för deltagarhantering, eventsidor, betallösningar, digitala möten med mera - allt som berör före, under och efter ett genomförande. Planering, flexibilitet och lösningsorienterat tänkande är av stor vikt. 
 
Du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder via telefon och mail gällande systemets funktionalitet, design-och layoutfrågor. För att hjälpa kunden fullt ut ser vi att du tycker problemlösning är en drivande utmaning. Trippus har fått fint beröm för sin effektiva support och det har ofta varit avgörande vid val av leverantör för kunden. 
 
Det finns också tillfällen där du åker ut och hjälper våra kunder på plats vid fysiska event för inscanning och utskrift av namnskyltar med vår Print on Demand-lösning. Arbete på kvällar och helger kan förekomma. 

Tillsammans med ett stöttande team har du tät kontakt med både kunder och medarbetare i hela organisationen. Trippus har en mycket stark teamkänsla och öppet klimat - du kan hugga tag i närmsta chef eller VD:n via Teams, fredagsfikat eller AW:n. 
 
Det här är ett arbete med hög variation av hur arbetsdagarna ser ut. Att arbeta hos Trippus är utmanande och utvecklande. Bra möjligheter att fortsätta vidare inom företaget med andra roller, befintliga eller nya som utkristalliseras i samband med företagets tillväxt. 
 
 
Din profil 
Vi tror att du har ett intresse för kundkontakt, datorer, design och webb! 
 
Du har god social kompetens, trivs med personliga kontakter och uppfattas som pedagogisk. 
Det är ett stort plus om du har en grundförståelse för HTML och CSS eller har andra kod-kunskaper. 
 
Viktigt är att du har nära till skratt - vi har kul på jobbet! Utöver detta är du handlingskraftig, lösningsorienterad och ansvarsfull. 
  
Vi söker någon med driv då vi strävar efter att ge våra kunder bästa möjliga service! Du ser fram emot att sätta dig in i ett omfattande system, med närmast obegränsade möjligheter. 
 
Vi söker dig som: 
· Har mycket god datorvana. 
· Känner dig bekväm med engelska i både tal och skrift. 
· Är flytande i det svenska språket. 

 Det är meriterande, men inte nödvändigt, om du: 
· Postgymnasial utbildning 
· Har erfarenhet av kund- eller IT-support. 
· Kunskaper inom webbdesign, HTML och CSS. 
· Har erfarenhet av Adobe Photoshop. 
· Har intresse för teknik, hårdvara, konfiguration eller liknande. 
· Talar tyska eller danska. 
· B-körkort 

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningarna löpande.

Ansök nu

Drifttekniker inom Azure

Läs mer Jul 27
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Uppsala söker vi en tekniker som tillsammans med dina kollegor på IT Operations-kollegor, övervakar och säkerställer att kundens infrastrukturtjänster är de bästa de kan vara. Kärnsystemen finns på Microsoft-plattformar.

Du börjar konsultuppdraget som anställd hos Centric de första sex månaderna. Kundens målsättning är att du efter denna period ska bli anställd hos dem då de letar efter en person som vill vara en del av verksamheten på lång sikt.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ett brett utbud av tredjepartssystem såsom Managed File Transfer och Transport Layer-tjänster. Du kommer att öva på dina PowerShell-färdigheter dagligen, men vi kommer också att värdera dina kunskaper i att hantera äldre och unika delar av infrastruktur.

I detta företag har vi ett nära samarbete och en fråga eller ett svar är sällan mer än ett "hej" bort. Vi älskar att lösa problem och förverkliga möjligheter tillsammans.

Din profil och kvalifikationen
Krav:
- Examen inom IT eller motsvarande praktisk arbetslivserfarenhet
- Stark bakgrund från Windows Server och infrastrukturadministration
- Kunskap om Azure Cloud
- Behärskar engelska i tal och skrift
Meriterande:
- IAAS administration
- Lagringskonton
- Azure MS/My
- Virtuella nätverk/undernät/NSG
- Lastbalanserare
- Övervakning och logganalys
- Managed File Transfer, kunskap om FTP/SFTP/AS2-protokoll
- Hantera Enterprise Infrastructure Service-lösningar
- Certifikatadministration
- Skriptspråksprogrammering av driftsuppgifter på relevanta plattformar
- Erfarenhet från 2nd/3rd line support och Incident Management
- Allmän erfarenhet från detaljhandeln
Personlighetsdrag:
- Ett strukturerat tänkesätt med uppmärksamhet på detaljer, eftersom det handlar om en komplex infrastruktur med många integrationer.
- Lagspelarmentalitet med utmärkt kommunikationsförmåga, eftersom vi älskar att arbeta tillsammans i par eller grupper.
- Hög ansvarskänsla och självförvaltning, för vi kommer att berätta vad målet är, inte hur du ska nå dit.
- Kreativ och nyfiken, eftersom vi behöver bygga smartare lösningar för teamet och för företagets kunder.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Automatiska funktioner

Läs mer Maj 2
Vår kund söker flera supporttekniker (1st & 2nd line) till ett varierande och utvecklande arbete. Ta chansen att söka tjänsten! Du kommer få möjligheten att tillhöra ett fantastiskt team inom Nordens mest växande koncern.

Uppdraget:
Vår kund erbjuder en arbetsplats där de förvaltar en bred teknisk plattform där du kommer att lära dig mycket. I uppdraget finns det stora möjligheter till utveckling, både tekniskt och om branschen där kunden verkar. Det är en inspirerande arbetsplats där energi, kundservice och trivsel är i fokus.

I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system. Du är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från kunder och interna användare. Ärendena hanteras via telefon, portal och mail

- Du kommer att lösa ärenden som anmäls effektivt med stort fokus på kundservice
- Hantera beställningar av tex behörigheter och konton
- Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer
- Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling
- Bidra med din kompetens till teamet
- Samarbeta med kunder och leverantörer


Kvalifikationer:

- 1-3 års erfarenhet av IT-Support
- Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande
- Van att arbeta strukturerat i ärendesystem
- Meriterande om du arbetat i Citrix, Google Suite, AD
- Meriterande om du har erfarenhet att arbeta process- eller ramverksorienterat (tex ITIL/Lean/Devops)
- Du har goda kunskaper i tal och skrift i Svenska och Engelska. Det är meriterande om du behärskar Norska eller Finska.


Human IT
Human IT är ett snabbväxande och spännande bolag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är idag cirka 140 medarbetare och sätter våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en härlig variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Övrigt

- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- En säkerhetsprövning kan behöva göras inför vissa uppdrag. Säkerhetsprövningen innebär drogtest, registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal.




Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Östhammar

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!


Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Ansök nu

IT-tekniker 1st line support

Läs mer Jul 5
För uppdrag hos en kund i Uppsala söker vi nu en supporttekniker som har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver fler supporttekniker till deras 1st line. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du i första linjen där dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail samt fjärrstyrning. Du kommer att vara en första kontakt och hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typ av applikationer och plattformar.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning och har ett genuint intresse för IT och teknik.Krav:
- Active Directory
- Windows Klienter
- Minst 6 månaders erfarenhet av liknande roll
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande:
- Kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskapVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Junior Frontend developer till Coala Life

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 12
Ta möjligheten och fortsätt din karriär på ett nytt spännande medicinteknisktbolag. På Coala Life får du chansen att arbeta i en innovativ miljö där du får vara med och utveckla, implementera och integrera koden från början till slut. Vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa som har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning, analys och screening av hjärtat. Coala Heart Monitor är en prisbelönt medicinteknisk produkt och tjänst som lanserades i början av 2017 direkt till slutkund. Sedan 2018 marknadsförs Coala Pro mot vården för att möjliggöra kostnadseffektiva och digitala hjärtutredningar på distans.

Coala Life värdesätter samarbete och interna relationer och här blir du en del av ett företag som kan erbjuda utmanande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Via rollen får du möjligheten att lära dig av mer erfarna kollegor och vara med på en spännande resa där du får växa tillsammans med Coala Life. Som frontend utvecklare på Coala Life får du arbeta med nya tekniker och erbjuds gott om utvecklingsmöjligheter. Tjänsten passar dig som har en stor passion för programmering. Här får du också chansen att arbeta i ett företag som gör skillnad.

Rollen hos Coala Life är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Coala Life. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Coala Life, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

#

Du erbjuds


* En arbetsplats där initiativ värdesätts och där det finns gott om utvecklingsmöjligheter
* En arbetsplats där det händer mycket och där teambuilding är i fokus - after works är något som ständigt är på tapeten
* Att få delta på konferenser
* Ett learning by doing tänk där du får mycket ansvar redan från start
* En flexibel inställning till arbetsförhållanden där det finns möjlighet att sitta på distans och kontoret och flexibelt gällande arbetstider


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Frontendutvecklare kommer du att få vara med i olika projekt. Du kommer att få vara med i framtagandet av en ny plattform där du främst kommer att använda dig av senaste versionen av angular och .net. Du kommer även att vara med vid buggfixar där det gäller att greppa hela systemet för att sedan kunna lösa buggarna. Att jobba i en föränderlig miljö är något vi ser att du trivs med då det sker många snabba beslut. Teamet består av 25 medarbetare som har ett agilt arbetssätt. Du kommer exempelvis att:


* Arbeta med frontend-utveckling
* Delta i kodgranskning och ta fram lösningsförslag
* Delta i planeringsmöten
* Dokumentera ditt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper inom Angular, HTML samt CSS
- Goda kunskaper i engelska då de jobbar mot USA i många processer
- Duktig på dokumentation

Det är även meriterande om du har kunskap inom ytterligare programmeringspråk. De språken som vi ser är meriterande är: TypeScript, GraphQL, API, Git, NPM, SaaS, Azure DevOps, VSC eller liknande. Det är också meriterande om du har en utbildning inom exempelvis systemvetenskap, men det är inget krav. Det viktigaste är ditt intresse för programmering.

Som person är du:


* Inititativtagande
* Samarbetsvillig
* Problemlösande


#

Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala, möjlighet till delvis distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Coala Life här!

Ansök nu

Stationsvärdar till Uppsala

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 11
Söker du ett flexibelt arbete under sommaren så har du kommit rätt. Just nu söker vi flertalet stationsvärdar där du bidrar till en trygg och säker miljö för resenärer. Välkommen med din ansökan redan idag då behovet är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning dig som vill ha ett flexibelt arbete under sommaren. Uppdraget som stationssvärd sträcker sig från 11/6 och framåt under sommaren (helger inkluderade). Arbetet är uppdelat på två pass per dag där du har möjlighet att arbeta minst 3 timmar/per dag. Det finns möjligheter att arbeta båda passen under dagen om det är av intresse.

Arbetstider är enligt nedan:

Vardagar kl. 06.00 - 09.00 och/eller kl. 15.00 - 18.00.

Helger kl. 07.00 - 10.00 och/eller kl. 15.00 - 18.00

Gör du bra ifrån dig på detta uppdrag finns även möjligheter till värdefulla referenser och karriärsmöjligheter, en resa flera konsulter gjort hos oss tidigare.

Du erbjuds


* Ett flexibelt arbete under sommaren
* Goda möjligheter till värdefulla referenser och framtida karriärsmöjlighete


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter:


* Hantera och rapportera alla säkerhetsavvikelser samt arbeta proaktivt för att förebygga att olyckor sker i stationsmiljö
* Informera vid trafikstörningar och andra händelser som påverkar resenärerna. Att arbetar proaktivt genom att erbjuda resenärerna hjälp
* Säkerställa en trygg miljö genom god kommunikation med resenärer


VI SÖKER DIG SOM
- Talar obehindrad svenska då du kommer att besvara frågor från resenärer
- Har en smartphone som du kan använda i tjänsten då en del av arbetet sker ifrån en mobilapplikaiton

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, från 11/6 och framåt så länge behovet finns
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Förändra liv som junior fullstackutvecklare på Stardots

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 5
Vill du kombinera ditt tekniska intresse med att förbättra livet för patienter med Parkinson? Då har du kommit helt rätt. Hos Stardots får du vara del av något helt nytt och arbeta evidensbaserat och resultatorienterat med fokus på människan. Var med och bidra, sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
"Digital neurology solutions from compassionate hearts and bright minds".

Så beskrivs det Uppslaabaserade företaget Stardots. Detta deep tech-företag utvecklar mjukvara för att ge personer med neurologiska sjukdomar en bättre vardag. Det initiala fokuset är på Parkinson sjukdom, där målet är att uppnå bästa möjliga behandlingseffekt hos varje patient - med så få biverkningar som möjligt. Genom Stardots plattform ANLIVA kan läkare få automatiserade och pålitliga indikationer på Parkinsons sjukdom vilket förväntas leda till betydligt bättre livskvalitet för de 10 miljoner människor som lider av sjukdomen.

Stardots består av ämnesexperter inom olika områden såsom matematik, neurologi och life-science, och arbetar med hårda fakta och stor ambition för att förändra liv. I dagsläget består företaget av 11 personer, varav fem utvecklare som leds av Jakob, VP of engineering. Företaget expanderar, och söker sitt nästa tillskott i teamet. På detta företag får du chans att arbeta med modern teknik i ett bolag som har hög intern kompetens samtidigt som du arbetar med något meningsfullt. På Stardots är det en kort sträcka mellan idé och action, och du har goda möjligheter att påverka din egen roll längre fram oavsett om du är junior eller mer senior i din karriär.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba med att utveckla Stardots klientapplikation för olika plattformar. Till exempel innebär detta:


* Design, utveckling och tester av mjukvarukomponenter i en cloud-native miljö
* Förstå och agera på produkt och regulatoriska krav och säkerställa att dessa efterlevs i produktutveckling
* Arbeta tillsammans i ett agilt team med andra eldsjälar


VI SÖKER DIG SOM
För att passa i rollen ser vi att du har har god kunskap om fullstackutveckling där du är välbekant med Java, Springboot och/eller Flutter. För dig som har din tyngdpunkt inom frontend är kunskapen inom Flutter desto viktigare. Kännedom om Linux, Kubernetes samt Docker är meriterande.

Vidare har du troligtvis även en relevant eftergymnasial utbildning inom IT. För dig utan utbildningsbakgrund krävs det istället att du har mer erfarenhet av området. Sist men inte minst har du mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska.

#

Som person är du:


* Problemlösande
* Självgående
* Orädd
* Samt har en god samarbetsförmåga


#

Övrig information


* Start: Omgående/enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Stardots utvecklar en digital hälsoplattform för behandling av neurologiska sjukdomar med initialt fokus på Parkinsons sjukdom.

Ansök nu

Fordonskoordinator till Recover!

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Jul 16
Trivs du i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo? Vill du ta dig an utmaningen att koordinera och vidareutveckla arbetssätt kring fordonshantering, med utgångspunkt från Recovers hållbarhetsstrategi? Då ska du söka tjänsten som Fordonskoordinator med placering i Stockholm, Uppsala eller Västerås.

OM TJÄNSTEN
Recover är din lokala entreprenör inom industriservice, skadeservice och riv- och håltagning. Recover har en fortsatt hög efterfrågan på deras tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor som vill vara med på deras resa.

Nu söker vi en fordonskoordinator för Recovers räkning. Tjänsten är ett heltidsvikariat men hittas rätt person finns det även möjlighet till förlängning.

Tjänsten passar dig som stimuleras av att arbeta i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo. Din utmaning blir att koordinera och vidareutveckla deras arbetssätt och deras fordonshantering med utgångspunkt från Recovers hållbarhetsstrategi. Deras verksamhet i Sverige innefattar cirka 90 tjänstebilar, 400 servicebilar (under 3500kg), 120 tunga fordon samt 60 släpvagnar. Du är en drivande, initiativtagande och självgående person med stort ordningssinne. Då förutsättningar och arbetssätt är under utveckling och du blir en viktig spelare att tillsammans med chefer sätta strukturer på plats.

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med duktiga medarbetare.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som fordonskoordinator kommer du bland annat att koordinera och administrera handläggning men även fördelning, omplacering och avyttring av fordon. Du kommer även att vara involverad i koordineringen av nya fordonsleveranser och göra dessa klara för att rulla ut i verksamheten. Du kommer även att arbeta med att:


* Bevaka försäkringsärenden och stötta organisationen i försäkringsfrågor gällande fordon
* Utveckla processen samt rutinerna för fordonshantering
* Säkerhetsställa att lagar och förordningar efterlevs för fordon, tankbesiktningar, kontroll färdskrivare med mera
* Koordinera fordonsfrågor tillsammans med teknisk fokusgrupp samt den nordiska verksamheten (Recover group)
* Agera administrativt stöd till ledning och chefer i fordonsfrågor samt samordna utbildning tex inom Eco-drivning.
* Medverka i att ta fram lång- och kortsiktiga investerings- och utbytesplaner av fordon
* Medverka i avstämningsmöten med våra interna och externa verkstäder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieutbildning
- Har god datavana
- Har arbetat i en liknande roll tidigare
- Har tidigare erfarenheter inom logistik och/eller administration
- Har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift, då arbetet kräver detta
- Har hög stresstålighet
- B-körkort då resor förekommer i arbetet

Det är även meriterande om du har:


* Erfarenheter inom transport-, bygg-, eller riv- och saneringsbranschen
* Högskoleutbildning/yrkesutbildning inom till exempel ekonomi eller transport, alternativt att du har motsvarande arbetslivserfarenhet samt 3-5 års operativ erfarenhet inom transportbranschen eller liknande


Som person är du kommunikativ, uthållig och självgående. Stort fokus kommer att läggas på att hitta rätt person.

Övrig information


* Start: Augusti/september eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kortare vikariat med möjlighet till förlängning
* Placering: Uppsala, Västerås eller Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Recover här!

Ansök nu

Junior Testingenjör till Coala Life

Systemtestare
Läs mer Aug 2
För dig med en problemlösande inställning och ett brett teknikintresse finns nu chansen att få en helhetsbild av utvecklingsarbetet med ett livsavgörande instrument. Ta möjligheten och fortsätt din karriär på ett nytt spännande medicinteknisktbolag. På Coala Life får du chansen att arbeta i en innovativ miljö där du får vara med på deras spännande utvecklingsresa. Vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa som har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning, analys och screening av hjärtat. Coala Heart Monitor är en prisbelönt medicinteknisk produkt och tjänst som lanserades i början av 2017 direkt till slutkund. Sedan 2018 marknadsförs Coala Pro mot vården för att möjliggöra kostnadseffektiva och digitala hjärtutredningar på distans.

Coala Life värdesätter samarbete och interna relationer och här blir du en del av ett företag som kan erbjuda utmanande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Via rollen får du möjligheten att lära dig av mer erfarna kollegor och vara med på en spännande resa där du får växa tillsammans med Coala Life. Som utvecklare på Coala Life får du arbeta med nya tekniker och erbjuds gott om utvecklingsmöjligheter. Tjänsten passar dig som har en stor passion för programmering. Här får du också chansen att arbeta i ett företag som gör skillnad.

Rollen hos Coala Life är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Coala Life. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Coala Life, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En arbetsplats där initiativ värdesätts och där det finns gott om utvecklingsmöjligheter
* En arbetsplats där det händer mycket och där teambuilding är i fokus - after works är något som ständigt är på tapeten
* Att få delta på konferenser
* Ett learning by doing tänk där du får mycket ansvar redan från start
* En flexibel inställning till arbetsförhållanden där det finns möjlighet att sitta på distans och kontoret och flexibelt gällande arbetstider


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Testingenjör kommer du, tillsammans med din arbetsgrupp, att arbeta med både manuell och automatiserad testning av både app, webbportal och hårdvara. I arbetet får du jobba kreativt med både ny och befintlig mjukvara för att hitta brister och förbättringsmöjligheter i tätt samarbete med utvecklarna. Vidare kommer du bland annat att:


* Vara involverad i framtagandet av testspecifikationer och testfall
* Delta i verifieringsarbetet
* Säkerställa krav och spårbarhet
* Ansvara för dokumentation
* Skriva buggrapporter


VI SÖKER DIG SOM
- Kan översätta kravsättningen till databaser
- Har en god mjukvaruförståelse
- Är mycket bekväm med engelska i både tal och skrift
- Är intresserad och vill arbeta med testning

Det är meriterande, men inget krav, om du har:


* Har erfarenhet av att skriva testfall och att utföra testfall
* Har erfarenhet av att arbeta mot kravspecifikationer
* Har arbetat med automatiserad testning
* Har en teknisk utbildning


Övrig information


* Start: September eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala, finns möjlighet att arbeta på distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Coala Life här!

Ansök nu