Uppsala: Arbetsledare/Administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare/Administratör i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som vill arbeta i en administrativ och samordnande roll och fylla en viktig funktion för vår fortsatta tillväxtsresa! Vi erbjuder dig möjligheten att få påverka ditt arbete och att få vara delaktig, tillsammans med ett team som ser fram emot att få välkomna sin nya kollega. Genom de år som City El & Tele har verkat i Uppsala har vi skapat goda långsiktiga kundrelationer och utvecklat starka band med våra samarbetspartners. Idag är vi 9 medarbetare som erbjuder våra kunder tjänster inom elinstallationer, data/tele/larm och smarta hem - bli en del av oss!
Om rollen
I din roll som arbetsledare/administratör avlastar och assisterar du VD med varierande administrativa uppgifter och leder och fördelar arbetet för ett engagerat team av elinstallatörer. Du kommunicerar löpande med våra kunder och leverantörer samt svarar på inkommande mejl och samtal, ansvarar över avslut eller förlängning av avtal, hanterar viss fakturering, kallar till möten, skriver protokoll och andra typer av dokument såväl som säkerställer att kontorsmaterial och förbrukningsartiklar finns, mm. Rollen kan komma att formas efter vem du är och vilka erfarenheter du har med dig.
Din profil
Du som söker har som minst en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot el alternativt ekonomi/administration. Har du tidigare erfarenhet från elbranschen är det starkt meriterande, det är även meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande eller administrativ roll. Du har goda datorkunskaper och är obehindrad i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper då arbetet innefattar mycket kontakt med kunder och leverantörer. Du som söker tjänsten har god förmåga att samarbeta och kommunicera och är professionell i ditt bemötande. Du tycker om att på egen hand administrera och organisera uppgifter och kan hantera flera olika frågor samtidigt. Som person är du driven, ansvarsfull och självständig.
Övrigt
Tjänsten omfattar 50-100%.
Du är placerad på vårt kontor i Librobäck. Inom ett år flyttar vi till nya större lokaler.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta:
Magnus Hartwig, VD City El & Tele på telefon: 070-573 37 80 eller e-post: mange@cityeltele.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Krav
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot el alternativt ekonomi/administration
Goda datorkunskaper
Obehindrad i svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet från elbranschen
Erfarenhet av en arbetsledande/administrativ roll



Om arbetsgivaren - City El & Tele
City El & Tele är en elfirma med sitt säte i Uppsala. Vi utför allt från mindre uppdrag till att ta helhetsansvar för omfattande projekt. Vi riktar oss mot både privata som företagskunder i Uppsala med omnejd. Som hantverkare och elektriker arbetar vi framförallt med installationer och service av elektriska anläggningar. Det finns olika typer av elektriker som specialiserar sig på olika områden.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Installationselektriker

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Installationselektriker.

Production Technician

Läs mer Dec 20
Altris has an exciting job offer for a Cathode Production Technician to join our growing Cathode Development team and play an integral role in the production and scale up of our cathode manufacturing facility.

As a Cathode Production Technician, you will work in the core of Altris - the production of our novel and world leading Sodium Ion Cathode Material. You will be trained by our experienced team of engineers/researches on our production processes which will enable you to play an integral role in the production, operation and maintenance of our scale-up production facility here in Uppsala.

You will be involved in a wide range of tasks which span across production preparation, material handling and loading, production batch run and monitoring, unloading and packaging, post production cleaning, post production checks, maintaining facility and equipment. As a technician in our production site, you will play a key role being a champion for safety. Safety is of paramount importance for us here at Altris, it is imperative that the candidate has a strong sense for safety, following procedures and is well organized.

You will work in a modern workplace with a new innovative battery technology with the aim of enabling the transition to a carbon free society.

Key responsibilities include (but are not limited to)

- Ensuring safe operation by following safety procedures

- Execute tasks within the production environment as specified by the production engineer and in accordance with production plans and standard operating procedures. The tasks include but are not limited to:

- Preparation for production runs; inspection of equipment, pre production checks (i.e. leaks), loading of material into vessels and reactors

- Production Run: supporting the responsible production engineer, monitoring progress of production, transport of material from one process to another, conducting inspections and logging process parameters

- Unloading and Packaging; driving the packaging step, taking samples of material ensuring correct labels

- Post production; submitting production report and engaging in clean up activities to ensure the next production run can take place swiftly after.

- Maintenance; conducting regular maintenance checks and inspection on equipment. This will use the candidates prior experience within the electrical and/or mechanical to fix & maintain electrical and mechanical components (valves, pumps, electrical controls, etc)

- Actively maintain, contribute and take responsibility for the set 5S standard and ambition to drive a safe and standardized production process/environment.

- Actively contribute to continual improvement workstreams

- Prepare and take part in root cause analysis workstreams

- Support managers and colleagues in creating a good working environment through inclusion, motivation, curiosity and good communication.

Requirements

Qualifications/education/experience:

- 2+ years of work experience within a production environment (prefer chemical production environment)

- Experience working in a hands-on environment / someone who enjoys being hands-on

- Strong experience working with machinery (operating & maintaining) from a electrical and/or mechanical perspective


Specific skills (e.g. specific programmes, languages, certifications etc.)

- High level of accountability; someone who thrives of finishing tasks / meeting deadlines.

- Experience working in a hands on environment with machinery, mechanical equipment and/or electrical equipment.

- Good understanding of machines and equipment’s: Pumps, pipes, valves etc.

- A keen eye on safety; working with chemical productions always present a Hazard. A responsible individual who holds safety as a key value is considered a must

- Experience working in accordance with procedures and supporting in developing procedures

- High work ethic with a strong personal drive and determination

- Ability to work well with others in a team environment, as well as independently

- Ability to work in a high profile and often high pressurised environment (start up)

- Strong Communication Skills in English (Oral and Written)

Personal success factors

- Creativity and GRIT with a can-do attitude

- Accountability and responsibility

- Organizational skills

- Openness for people’s ideas

Ansök nu

Production Technician

Läs mer Dec 20
Altris has an exciting job offer for a Cathode Production Technician to join our growing Cathode Development team and play an integral role in the production and scale up of our cathode manufacturing facility.

As a Cathode Production Technician, you will work in the core of Altris - the production of our novel and world leading Sodium Ion Cathode Material. You will be trained by our experienced team of engineers/researches on our production processes which will enable you to play an integral role in the production, operation and maintenance of our scale-up production facility here in Uppsala.

You will be involved in a wide range of tasks which span across production preparation, material handling and loading, production batch run and monitoring, unloading and packaging, post production cleaning, post production checks, maintaining facility and equipment. As a technician in our production site, you will play a key role being a champion for safety. Safety is of paramount importance for us here at Altris, it is imperative that the candidate has a strong sense for safety, following procedures and is well organized.

You will work in a modern workplace with a new innovative battery technology with the aim of enabling the transition to a carbon free society.

Key responsibilities include (but are not limited to)

- Ensuring safe operation by following safety procedures

- Execute tasks within the production environment as specified by the production engineer and in accordance with production plans and standard operating procedures. The tasks include but are not limited to:

- Preparation for production runs; inspection of equipment, pre production checks (i.e. leaks), loading of material into vessels and reactors

- Production Run: supporting the responsible production engineer, monitoring progress of production, transport of material from one process to another, conducting inspections and logging process parameters

- Unloading and Packaging; driving the packaging step, taking samples of material ensuring correct labels

- Post production; submitting production report and engaging in clean up activities to ensure the next production run can take place swiftly after.

- Maintenance; conducting regular maintenance checks and inspection on equipment. This will use the candidates prior experience within the electrical and/or mechanical to fix & maintain electrical and mechanical components (valves, pumps, electrical controls, etc)

- Actively maintain, contribute and take responsibility for the set 5S standard and ambition to drive a safe and standardized production process/environment.

- Actively contribute to continual improvement workstreams

- Prepare and take part in root cause analysis workstreams

- Support managers and colleagues in creating a good working environment through inclusion, motivation, curiosity and good communication.

Requirements

Qualifications/education/experience:

- 2+ years of work experience within a production environment (prefer chemical production environment)

- Experience working in a hands-on environment / someone who enjoys being hands-on

- Strong experience working with machinery (operating & maintaining) from a electrical and/or mechanical perspective


Specific skills (e.g. specific programmes, languages, certifications etc.)

- High level of accountability; someone who thrives of finishing tasks / meeting deadlines.

- Experience working in a hands on environment with machinery, mechanical equipment and/or electrical equipment.

- Good understanding of machines and equipment’s: Pumps, pipes, valves etc.

- A keen eye on safety; working with chemical productions always present a Hazard. A responsible individual who holds safety as a key value is considered a must

- Experience working in accordance with procedures and supporting in developing procedures

- High work ethic with a strong personal drive and determination

- Ability to work well with others in a team environment, as well as independently

- Ability to work in a high profile and often high pressurised environment (start up)

- Strong Communication Skills in English (Oral and Written)

Personal success factors

- Creativity and GRIT with a can-do attitude

- Accountability and responsibility

- Organizational skills

- Openness for people’s ideas

Ansök nu

Production Technician

Läs mer Dec 20
Altris has an exciting job offer for a Cathode Production Technician to join our growing Cathode Development team and play an integral role in the production and scale up of our cathode manufacturing facility.

As a Cathode Production Technician, you will work in the core of Altris - the production of our novel and world leading Sodium Ion Cathode Material. You will be trained by our experienced team of engineers/researches on our production processes which will enable you to play an integral role in the production, operation and maintenance of our scale-up production facility here in Uppsala.

You will be involved in a wide range of tasks which span across production preparation, material handling and loading, production batch run and monitoring, unloading and packaging, post production cleaning, post production checks, maintaining facility and equipment. As a technician in our production site, you will play a key role being a champion for safety. Safety is of paramount importance for us here at Altris, it is imperative that the candidate has a strong sense for safety, following procedures and is well organized.

You will work in a modern workplace with a new innovative battery technology with the aim of enabling the transition to a carbon free society.

Key responsibilities include (but are not limited to)

- Ensuring safe operation by following safety procedures

- Execute tasks within the production environment as specified by the production engineer and in accordance with production plans and standard operating procedures. The tasks include but are not limited to:

- Preparation for production runs; inspection of equipment, pre production checks (i.e. leaks), loading of material into vessels and reactors

- Production Run: supporting the responsible production engineer, monitoring progress of production, transport of material from one process to another, conducting inspections and logging process parameters

- Unloading and Packaging; driving the packaging step, taking samples of material ensuring correct labels

- Post production; submitting production report and engaging in clean up activities to ensure the next production run can take place swiftly after.

- Maintenance; conducting regular maintenance checks and inspection on equipment. This will use the candidates prior experience within the electrical and/or mechanical to fix & maintain electrical and mechanical components (valves, pumps, electrical controls, etc)

- Actively maintain, contribute and take responsibility for the set 5S standard and ambition to drive a safe and standardized production process/environment.

- Actively contribute to continual improvement workstreams

- Prepare and take part in root cause analysis workstreams

- Support managers and colleagues in creating a good working environment through inclusion, motivation, curiosity and good communication.

Requirements

Qualifications/education/experience:

- 2+ years of work experience within a production environment (prefer chemical production environment)

- Experience working in a hands-on environment / someone who enjoys being hands-on

- Strong experience working with machinery (operating & maintaining) from a electrical and/or mechanical perspective


Specific skills (e.g. specific programmes, languages, certifications etc.)

- High level of accountability; someone who thrives of finishing tasks / meeting deadlines.

- Experience working in a hands on environment with machinery, mechanical equipment and/or electrical equipment.

- Good understanding of machines and equipment’s: Pumps, pipes, valves etc.

- A keen eye on safety; working with chemical productions always present a Hazard. A responsible individual who holds safety as a key value is considered a must

- Experience working in accordance with procedures and supporting in developing procedures

- High work ethic with a strong personal drive and determination

- Ability to work well with others in a team environment, as well as independently

- Ability to work in a high profile and often high pressurised environment (start up)

- Strong Communication Skills in English (Oral and Written)

Personal success factors

- Creativity and GRIT with a can-do attitude

- Accountability and responsibility

- Organizational skills

- Openness for people’s ideas

Ansök nu

Serviceelektriker - Uppsala

Läs mer Feb 27
Är du elektriker med ett par års erfarenhet och vill ha en arbetsplats med schyssta anställningsvillkor, härliga kollegor och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv? Just nu söker vi en självgående serviceelektriker till vår kund i Uppsala!
Arbetsuppgifter
Som serviceelektriker hos vår kund är arbetsuppgifterna omväxlande och varierande, tillsammans med dina kollegor tar ni ett stort ansvar.
Du tar dig runt med servicebil i Uppsala med omnejd för att utföra bland annat installationer på serviceuppdrag där du utför kvalitetskontroller, felsökning, reparationer och nyinstallation.
Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter till att utvecklas! Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde snarast, eller enligt ÖK.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är elektriker och har minst 1-2 års erfarenhet inom yrket och som är sugen på att ta nästa steg, till ett företag som lägger stor kraft på att vidareutveckla dig!
Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är noggrann och social. I ditt arbete kommer du ha kundkontakter och din förmåga att skapa goda relationer är av stor vikt. Du har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra.
För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel, självgående och målmedveten.
-B Körkort
Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet?
Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: jobb.stockholm@btp.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Serviceelektriker i ditt mail.
Om oss
Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 14 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vice Ledande Solcellsmontör Uppsala

Läs mer Nov 15
Har du erfarenhet som solcellsmontör och sugen på att ta nästa steg som ledare? Eller har du kanske arbetat som ledare inom bygg, installation och är intresserad av solcellsbranschen? Ta chansen att följa med på vår resa och förändra sättet företag använder energi.

Vad kommer du att göra som solcellsmontör på LUMA Energy?
Som Vice Ledande solcellsmontör är du en del av ett av vårt arbetslag. I huvudsak kommer du vara en viktig del i LUMAs installationsverksamhet där du med ditt installationsteam kommer att arbeta tillsammans för att genomföra installationerna av våra projekt. Arbetet innefattar allt från etablering av arbetsplats till montage av solcellssystem med uppgifter som att förlägga kabel, fästa montagesystem och montera paneler.

När Ledande Solcellsmontör inte är på plats går Vice Ledande Solcellsmontör in med samma ansvar som ledande både för arbetets framdrift och för arbetsmiljön. Som Vice Ledande har du även ansvar för teamets bilar och arbetsutrustning.

En viktig del av rollen är arbetsmiljö, säkerhet kommer alltid först. Tillsammans skapar vi en god säkerhetskultur. I allt vi gör agerar vi professionellt och det är något som vi alla gör oavsett roll. Du deltar även i planeringen av hur ni som team lägger upp arbetet. I denna roll, likt våra andra roller, vill vi att du ska utmana och coacha dina kollegor för att vi ska nå nya höjder både som individer och företag. På LUMA Energy hjälper vi varandra att lyckas.

Din profil
Du ska ha

- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta som solcellsmontör alternativt haft en ledarskapserfarenhet från arbete inom bygg/installation eller motsvarande

- B-körkort
- fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande erfarenhet
- svenska i tal och skrift




Det är meriterande om du har

- Ledarskapserfarenhet
- Erfarenhet av B2B-installationer

- Elbakgrund
- diverse utbildningar kopplade till yrkesarbete inom byggbranschen t.ex.: - Fallskyddsutbildning
- Heta Arbeten
- Mobila arbetsplattformar
- Arbetsmiljö
- Säkra Lyft m.fl.







Vem är du?
Som person är du strukturerad och gillar att ta ansvar för ditt eget arbete. Du kan lägga upp en plan för hur ditt arbete ska se ut, men kan hantera att det kommer nya uppgifter längst med vägen. Du är lösningsorienterad och gillar utmaningen i att hitta lösningar för att nå mål. Du är kommunikativ och vill ha en bra dialog med såväl chef, teamlead och andra kollegor i teamet. Du lyfter saker direkt när något inte fungerar, frågar när du är osäker och ger beröm när din kollega klarat av en utmaning.

Du gillar att arbeta fysiskt, praktiskt och i en utomhusmiljö. Att arbeta i ur och skur är inga problem för dig. Kanske är det du som brukar säga till vänner och familj "kläder efter väder"? ;)

Vilka är vi och varför ska du välja LUMA Energy?

Vi står inför en revolution inom elförsörjning. Vårt syfte med LUMA Energy är att ändra sättet företag använder el så att vi tillsammans kan driva på övergången till en förnybar värld. Det gör vi genom att erbjuda en helhetslösning till våra kunder där vi vill hjälpa kunderna minska sina kostnader, öka sina intäkter och minska sin klimatpåverkan. Vi omvandlar fastigheter till aktiva spelare på elmarknaden och gör fastighetsägarna till kapten på resan mot en lönsam och grön elaffär.

Du kanske känner igen oss som Save by Solar. Efter snart åtta år som en ledande aktör inom solel för kommersiella fastigheter har vi nu tagit nästa steg mot ett bredare erbjudande. Sedan början av 2022 har vi bytt namn till LUMA Energy och utökar våra tjänster med bland annat lösningar för storskalig energilagring, laddinfrastruktur och elhandelsfunktioner. Allt kombineras och kontrolleras från den mjukvaruplattformen LUMA Portal.

Vi på LUMA tillhandahåller ett partnerskap där vi hjälper kunden genom att:

- Alltid hålla högsta nivå på kvalitet, miljö och arbetsmiljö

- Ge kontroll och insyn genom vår portal
- Vara hårdvaruoberoende och alltid välja den tekniskt bästa lösningen
- Erbjuda teknik och produkter som är spårbara och hållbara
- Ha koll på ny teknik och utvecklingen i omvärlden
- Hålla det vi lovar och ge produktionsgaranti
- Ha bra arbetsvillkor och vara anslutna till kollektivavtal
- Vara enkla att byta ut




Du kommer in i en spännande tillväxtfas med kollegor som vill driva elbranschen framåt! Vårt team präglas av lagkänsla, kompetens och engagemang. Vi arbetar aktivt för att ha en kultur präglad av tillit och drivkraft där alla ska trivas och känna sig välkomna. Just därför finns det stora möjligheter till påverkan.

Vi sätter stort värde på vår personal, och ser det som vårt ansvar att ge varje individ bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra arbete och att utvecklas.

Placering & början
Arbetet utgår ifrån Uppsala med start enligt överenskommelse.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB .

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vår verkstad! Har du ett tekniskt intresse och en vilja att leverera en högklassig kundupplevelse? Sök till oss på Bilomatic! Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider.
Arbetsuppgifter
Som fordonstekniker hos oss kommer du att utföra service, reparationer och felsökningsarbeten främst på Opel, Mitsubishi och Citroën person- och transportbilar, men även övriga märken på begagnade bilar. Du får utrymme att ta ansvar och ta egna beslut i ditt dagliga arbete. Inom servicemarknad är vi tio personer som sköter verkstad, reservdelar och kundmottagning.
Din profil
Arbetet kräver att du har en god servicekänsla. Du är ambitiös och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Du är noggrann och är van vid att ta eget ansvar och du trivs i en rörlig miljö med ibland högt tempo.
Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande yrkesroll och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med våra märken, men inget krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort för personbil.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Vi har friskvårdsbidrag, på våra meckarkvällar kan du jobba med din egen bil i vår verkstad och vi rabatterar köp i vår reservdelsbutik.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid. Arbetstid mån-fre.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt.
Vi är medlemmar i fackförbundet Metall.
Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mats@bilomatic.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Minst ett par års erfarenhet av liknande yrkesroll
God svenska i både tal och skrift
Körkort för personbil

Meriterande
Fordonsteknisk utbildning
Tidigare arbetat med Opel, Mitsubishi och Citroën



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Bilförsäljare
Läs mer Apr 9
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet!
Arbetsuppgifter
Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar.
Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet.
Din profil
Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav.
Körkort är också ett krav för tjänsten.
Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag.
Självklart har vi också ett bra provisionssystem.
Annat viktigt att veta:
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning.
Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag!
Ev frågor skickas till mats@bilomatic.com men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av bilförsäljning
Körkort för personbil
God svenska i både tal och skrift



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 80%

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 11
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Intrastat
Prisinläsning i vårt system

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Fullstackutvecklare med fokus på frontend och JavaScript

Fullstack-utvecklare
Läs mer Mar 22
På LeanOn utvecklar vi avancerade systemlösningar som idag används av några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Nu behöver vi förstärka teamet av utvecklare. Har du erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling? Vill du dessutom arbeta på ett företag som blivit utsedd till en av såväl Sveriges som Europas bästa arbetsplatser? Då kanske du är vår nya kollega!
Din vardag
Vi befinner oss just nu i en spännande fas med flera satsningar både hos våra kunder och inom vårt egna produktutbud. Som Fullstackutvecklare kommer du att ha din tyngd på frontendutveckling men vid behov stötta upp på backendsidan.
Du ingår du i ett av våra team där du deltar i alla delar av utvecklingsprocessen; från kundmöten, kravställning, utveckling, testning, och produktionssättning med stöd av backendutvecklare och UX designers. Tillsammans tar vi oss an projekt, som exempelvis kan innebära att utveckla i någon av våra produktmiljöer eller bygga en onlineplattform för någon av våra kunder. Hos oss på LeanOn får du en varierad och utvecklande roll genom våra olika interna kundprojekt men även genom möjlighet till konsultuppdrag hos våra kunder.
Vad kan vi erbjuda dig?
En arbetsplats som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där dina idéer värderas
Flexibla arbetstider och hybridkontor
Individuell kompetensutvecklingspott där du sätter agendan, ex kurs eller internationell teknikkonferens
Månadsvisa aktivitetsbaserade AW:s och företagsgemensamma konferenser varje år
5000kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet att välja din egen arbetsutrustning
Möjlighet att bli en del av ett bra gäng, där man oavsett roll tar sig tiden att lära/hjälpa/prata med varandra

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling och med det ser vi att du har:
Djupa kunskaper inom JavaScript, Typescript, React, HTML och CSS
Goda kunskaper inom Java och Spring framework
Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom Node.js, Svelte och testning med verktyg såsom testing-library, jest eller vitest.

Som person trivs du med ansvar och har förmågan att effektivt prioritera och driva ditt arbete framåt. Du har lätt för samarbete med kollegor inom olika kompetensområden. Vidare känner du dig trygg med att uttrycka dina åsikter och vara rådgivande, särskilt när det gäller teknikval och design, för att på bästa sätt möta kunders önskemål.
På LeanOn bygger vi företaget tillsammans och värderar varje individs bidrag. Vi söker därför en person som inte bara uppskattar att bidra till förbättring utan också har förmågan att lyfta och driva igenom olika idéer. Din entusiasm och ditt engagemang kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till vår gemensamma framgång!
Övrig information
Tjänsten är på heltid med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Uppsala.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta jobb@leanon.se. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett växande Great Place to Work-företag!


Om arbetsgivaren - LeanOn
Sedan LeanOn grundades 1998 har fokus varit att utveckla avancerade systemlösningar för finansbranschen. Därför säger vi att vi arbetat med fintech sedan 1998. Vi utvecklar systemlösningar som idag används hos några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Finansbranschen står inför ett kontinuerligt digitaliseringsarbete för att möta krav från kunder och myndigheter samt för att skydda sin verksamhet från morgondagens cyberhot. I det sammanhanget spelar LeanOn en viktig roll där vi med hög teknisk kompetens och domänkunskap bidrar till våra kunders lösningar!?
Läs mer om oss här: https://www.leanon.se/om-leanon/

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 20
Det går bra för oss på Dahlgrens Auto och nu ser teamet fram emot att välkomna en ny kollega. Är du en fordonstekniker som vill jobba i en bred roll tillsammans med ett glatt gäng? Då är du välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
Hos oss på Dahlgrens Auto kommer du att arbeta i vår verkstad med både personbilar och lättare lastbilar. Vi är auktoriserade på Fiat person- och transportbilar, Iveco, Alfa Romeo och Saab men vi utför även reparationer på alla bilmärken. Vi utför allt från service till större reparationer och felsökningar. Vi gör även hjulinställningar, däckomläggningar/däckhotell och AC-reparationer. Hos oss får du möjlighet att bredda din kompetens då du får jobba med många olika fordon.
Teamet består av tio medarbetare som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om dig
Vi ser att du har tidigare erfarenhet som fordonstekniker, men du behöver inte vara senior. Det viktigaste är att du tycker om rollen, är nyfiken och lösningsorienterad. Självklart är du även serviceinriktad och förstår vikten av hög kundnöjdhet. God svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten, likaså B-körkort.
Vårt erbjudande
På Dahlgrens Auto blir du en del av ett härligt och prestigelöst gäng som har roligt på jobbet. Du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa tillsammans med oss. Vi har kollektivavtal och du erbjuds trygga anställningsvillkor.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vår verkstad ligger centralt i Uppsala på Vimpelgatan 8.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Philip Selmeryd på philip@dahlgrensauto.se eller på telefon 018-714400.
Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som fordonstekniker
God svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort



Om arbetsgivaren - Dahlgrens Auto
Dahlgrens Auto grundades 1996 och är auktoriserade att utföra service och reparationer samt garantiarbete på Alfa Romeo, Fiat person- hus- och transportbilar samt Saab och Iveco. Vi månar om våra kunder och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. I dagsläget är vi tio medarbetare och vår verkstad finns placerad i centrala Uppsala på Vimpelgatan 8.
Läs gärna mer om oss på: https://dahlgrensauto.se/

Ansök nu

Utredare/projektledare

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 20
Hälso- och sjukvårdsavdelningen vid Regionkontoret stödjer den politiska ledningen så att målen och inriktningen för hälso- och sjukvården uppnås, till nytta för invånare och patienter. Inom vårduppdragsenheten vid hälso- och sjukvårdsavdelningen arbetar ett 15-tal medarbetare med verksamhetsstöd, utredningar, utveck­lings­arbete, vårdupphandlingar och uppföljning. I arbetsgruppen möter du kollegor från skiftande kunskapsområden med bakgrund inom bland annat medicin, tandvård, samhälls­vetenskap och ekonomi.
Ditt uppdrag
Vårduppdragsenheten arbetar nära den politiska ledningen, och lämnar inte sällan tjänsteutredningar eller svar till initiativ av flera olika delar inom hälso- och sjukvårdsområdet. Det arbetet sker ofta under begränsad tid, och mot fastställda tidsramar. Vi har en tydlig och ständigt pågående förbättringskultur med fokus på medborgarnytta.
I rollen som utredare/projektledare ansvarar du för de avtal som tecknas med privata vårdgivare inom olika vårdområden och som är upphandlade enligt LOU och LOV. Du har rollen som regionens kontaktperson för upphandlade leverantörer. Du fungerar också som projektledare när Region Uppsala upphandlar nya vårdavtal. I rollen ingår uppföljning av den upphandlade vårdtjänsten som du genomför tillsammans med vårduppdragsteamet. Utöver ditt avtalsansvar förväntas du också delta i utvecklingsarbeten eller fungera som samordnare/projektledare i sådana arbeten.
Vem är du?
Du är van att ta ansvar för ditt arbete, som hos oss ofta genomförs såväl i team som självständigt. Det är naturligt för dig att jobba tillsammans med andra samtidigt som du har ett eget driv och är nyfiket lagd. Du trivs med analytiska uppgifter och har förmåga att ta till dig komplex information. Du är van att analysera och redovisa effekter av förslag och genomförda åtgärder för att kunna bidra till utveckling. Är du bekväm med att presentera och kommunicera resultat för politik, ledningsfunktioner och vårdgivare ser vi det som meriterande, men det är inget krav. Du har erfarenhet av att bygga hållbara och goda relationer med olika människor. Region Uppsala är en stor organisation, det är viktigt att du kan förhålla dig till förutsättningar i en politiskt styrd organisation som är både komplex och föränderlig.
Din kompetens
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och något års erfarenhet av en liknande roll inom utredningsarbete, projektledning och uppföljning.
Du kan bearbeta större textmängder och analysera statistik och rapporter i siffror. Då arbetet innefattar muntlig och skriftlig presentation och dialog med ledning, vårdgivare och medarbetare är det en förutsättning att du har erfarenhet av och trivs med att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i grupp. Dina datorkunskaper är goda inom Office 365 och du sätter dig snabbt in i nya systemstöd som du behöver i ditt arbete.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet.
Välkommen till en vänlig arbetsplats mitt i Uppsala där vi skapar samhällsnytta. Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum – att pendla hit är enkelt.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Vill du veta mer?
Kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600
Facklig företrädare nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 april 2024, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Relevant högskoleutbildning alt annan utbildning och erfarenhet som kan anses likvärdig
Minst något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Goda datorkunskaper i Office 365

Meriterande
Erfarenhet av offentligt styrd verksamhet
Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdsområdet



Om arbetsgivaren - Region Uppsala
Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.
Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Ansök nu