Uppsala: Säljande Account Manager med fokus på partners

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljande Account Manager med fokus på partners i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en mästare på att bygga relationer?
Vill du bli en nyckelspelare i ett av Uppsalas starkast växande företag? Då har vi jobbet för dig.
Om rollen
I rollen som Account Manager av REKYL arbetar du proaktivt med att identifiera och bearbeta nya potentiella kunder/partners och erbjuda dem en innovativ systemlösning för effektivare administration. Du ansvarar för att vidareutbilda vår partners och deras säljorganisation. Vi hjälper företagare att digitalisera arbetsflödet och få en enklare vardag. Du kommer att arbeta med hela säljcykeln där du skräddarsyr anpassade lösningar efter dina kunders behov. Vidare är du ansvarig för att förvalta och vidareutveckla dina partnerrelationer och erbjuda en kundupplevelse utöver det vanliga.
Om arbetsgivaren
REKYL är ett verksamhetssystem som hjälper företag att effektivisera sin administrativa tid. Vi vill komma bort från lösa papper och post-it-lappar. Vi vill istället skapa en tydlig struktur genom ett modernt och digitalt verksamhetssystem. Vi erbjuder en helhetslösning som håller ordning och reda från första kundkontakt till projekthantering, arbetsorderhantering, fakturering – och väldigt mycket mer. Låter det krångligt? Ingen fara. Hos oss får du en gedigen introduktion och ett varmt välkomnade av hela teamet.
Många känner redan till REKYL, men vi ska bli ännu större. Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan!
Vi tar väl hand om våra anställda och arbetar under devisen ”Om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada”.
Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse, men ju förr du kan börja, desto gladare blir vi! Tjänsten är heltid och vårt huvudkontor ligger i Uppsala, men du kommer beroende på erfarenhet kunna utgå från din bostadsort. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande, skicka därför din ansökan redan idag!
Krav
Tidigare erfarenhet av kommunikation mot företag
Vana att bygga relationer både via telefon och personliga möten
Vana att hålla utbildningar till partners
Mycket god svenska i både tal och skrift
B-körkort
Meriterande
Branscherfarenhet från el, måleri, bygg/entreprenad, järnväg eller fastighetsförvaltning.
Byggt upp relationer med partner/återförsäljare
Om du tidigare arbetet med att sälja systemlösningar
Frågor om tjänsten skickas till: niklas.olmestrand@schotte.se
Ansökan skickas till: administration@schotte.se
Välkommen med din ansökan!

Om REKYL
Vi på REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder.
Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt ifrån nya produkter till nya tekniker och nya sätt att arbeta internt – vill ständigt förbättra oss själva och hjälpa våra kunder att nå nya nivåer.
För mer information om oss och Rekyl, besök gärna:?www.rekyl.nu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Account manager

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Account manager.

Säljare sökes till Trippus

Läs mer Maj 10
Var med och skapa smidigare event med oss på Trippus!


Det här är Trippus 
 
Trippus är ett snabbväxande SaaS-bolag som är marknadsledande på webb- och mobilbaserade tjänster inom Event Management.  Sedan coronarestriktionerna släpptes har efterfrågan på eventtech-tjänster exploderat, och det i kombination med vår starka marknadsposition har lett till en stor tillströmning av kunder och spännande projekt. Det här gör att vi behöver stärka upp teamet med fler ännu fler stjärnor som vill vara med på vår tillväxtresa. 
 
I vårt verktyg skapas eventsidor, anmälningssidor och eventappar med mera för att kunden ska kunna arrangera sitt event på bästa sätt. Vi arbetar med välkända och utmanande företag i flera branscher – vår kundbas är bred så möjligheterna är många! 
 
Idag är vi drygt 30 medarbetare som sitter i fina lokaler ett stenkast från Uppsala centralstation. Vi har även lokala kontor i Norge och Tyskland, samt arbetar med kunder och partners på ytterligare marknader i Europa och USA. Här finns goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv och internationell miljö.
  
Vi fortsätter nu vår tillväxt och förstärker nu vårt team med ytterligare kreativa och handlingskraftiga personer.

Din profil
 
För att trivas som säljare hos oss tror vi att du är en person som brinner för att möta nya människor och trivs med att skapa nya kontakter. Vi ser även att du är en glad och kreativ person som tycker om att lösa problem och överträffa dina mål.
 
Vi söker dig som:


Är van med att arbeta mot uppsatta mål och har ett starkt eget driv
Ser långsiktigt på sin anställning och värdesätter företagets välmående
Är flexibel och lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt
Är bra på att bygga och bibehålla goda kundrelationer
Har goda kunskaper inom Svenska och Engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Tyska är meriterande



Meriterande men inte ett krav är om du har tidigare erfarenhet av försäljning.


Om rollen


I rollen som säljare bedriver du försäljningsarbetet och ansvarar själv för säljprocessen. Din uppgift är att bygga nya relationer och skapa unika kundlösningar. 


Hos oss kan du förvänta dig:


Goda möjligheter att utvecklas och fortsätta vidare inom företaget med andra roller, befintliga eller nya som utkristalliseras i samband med företagets tillväxt. 
 
Ett stöttande team och tät kontakt med både kunder och medarbetare i hela organisationen. Trippus har en mycket stark teamkänsla och öppet klimat - du kan hugga tag i närmsta chef eller VD:n via Teams, fredagsfikat eller AW:n.



Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningarna löpande.

Ansök nu

Säljare till ljust kontor i Solna! - B2B & B2C

Läs mer Apr 22
För närmare 20 år sedan lade vi grunden till iSales. Redan då hade vi två tydliga mål: att hjälpa Sveriges största varumärken att nå sina sälj-mål. Och, att hjälpa ungdomar in i arbetslivet. Idag är vi Sveriges mest framåtriktade telemarketingbolag och arbetsgivare. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling och med teknikens
Tjänstebeskrivning:

Som säljare hos oss kommer du främst jobba över telefon där din huvudsakliga uppgift kommer vara att hjälpa kunderna med bästa möjliga lösning för just dom.
Vi anser att kunskap är avgörande för att lyckas med en säljtjänst därför förser vi våra säljare med en meriterande säljutbildning innan man startar i gång.
Du kommer också få anpassad coachning för att hela tiden utvecklas i din roll som säljare.


Vi tror att du är en socialt begåvad & driven person som gör allt för att nå dina uppsatta mål. Du tillsammans med ditt team kommer se till att alltid sträva efter att nå er budget med både kvalitét och självsäkerhet.

Med daglig coachning av både teamledare & duktiga kollegor så ser vi alla tillsammans till att du blir den bästa versionen av dig själv inom branschen.

Vi söker dig som:

- Är 18+
- Flytande svenska i tal och skrift
- Drivs av att tjäna pengar och utvecklas
- Har vilja och är samarbetsvillig


Ingen erfarenhet krävs, vi utbildar dig!

Vi erbjuder:

- Garantilön + hög provision

- Löpande säljutbildningar
- Möjligheten att jobba i Dubai
- En härlig arbetsmiljö med drivna och glada kollegor
- Säljtävlingar och aktiviteter för bästa motivation
- Utvecklingsmöjligheter till andra tjänster inom bolaget




Med vår egenutvecklade app kan du som säljare ha stenkoll på din lön, provision, schema mm, vilket är unikt i säljbranschen idag.

Är du sugen på att kickstarta din karriär som säljare och utvecklas både privat och professionellt? Skicka in din ansökan redan nu!
Anställning sker löpande, är du redo för nästa steg?

Ansök nu

Account Manager - Logistik - Cargo Partner

Läs mer Apr 19
Om Cargo-Partner

Cargo-Partner är en privatägd fullsortimentsleverantör av logistik som erbjuder en omfattande portfölj av flyg-, sjö-, tåg- och landtransport samt lagertjänster, med särskild expertis inom informationsteknik och optimering av leveranskedjan.

Våra team finns där för dig på över 140* kontor i 40* länder över hela världen för att skapa snabba och effektiva lösningar anpassade efter dina behov.



Cargo-Partner söker sin nästa kollega som vill vara med och ta företaget till nästa nivå!

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan AB



Om rollen som säljare hos Cargo-Partner

Vill du vara en del av Cargo-Partner´s fortsatta tillväxtresa? Har du tidigare erfarenhet av försäljning av flyg, sjö, bil och/eller tåg? Tveka inte att söka denna tjänst!

För att bli framgångsrik i rollen som säljare hos Cargo-Partner ser vi att du är en resultatinriktad, prestigelös lagspelare med en stark egen drivkraft att lyckas och skapa goda resultat. Du är flexibel men samtidigt strukturerad och har en affärsmässig och kundorienterad inställning med fokus på att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du nyfiken i ditt förhållningssätt och kan påvisa goda säljresultat från tidigare anställningar. Du trivs bra i att själv styra din arbetsdag och med framgångsrika resultat bygga för ditt nästa steg inom sälj i företaget.

I portföljen ingår våra produkter inom bil-, tåg- flyg- och sjöfrakt samt traditionella speditionstjänster.

I rollen som säljare/kundansvarig hos Cargo-Partner är ditt ansvar;

- ny- och merförsäljning mot uppsatta budgetmål
- förvalta och utveckla befintlig kundportfölj
- självständigt driva din säljprocess, från första kundkontakt till färdig affär
- att bygga långsiktiga relationer och strategiska samarbeten
- lösa samt erbjuda kundunika upplägg
- delta i företagets säljaktiviteter


Erfarenheter och kompetenser

- Minimum 5 års erfarenhet av försäljning
- Förhandlingsvana

- Grundläggande kunskaper i Officepaketet
- Strukturerad och kommunikativ
- Erfarenhet av sjöfrakt är meriterande
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- B-körkort ett krav


Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att söka! Placering av tjänsten är på vårt kontor i Stockholm eller Göteborg. I tjänsten som säljare rapporterar du direkt till försäljningschef Sverige

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan så har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Peggy Cussil via mail, peggy@rekryteringsstyrkan.se eller via telefon 070 796 2061.

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande sista ansökningsdag 2022-03-31
Ansökan gör du här nedan

Ansök nu

JUNIOR ACCOUNT MANAGER TILL TELENOR

Läs mer Mar 18
WorkShop - The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå och jobbar med några av världens största varumärken. Vi kombinerar strategiska, kreativa och taktiska tjänster för att kunna skapa innovativa kundupplevelser både online och offline. Var med och skapa unika och engagerande pop up koncept åt olika varumärken, bli en av marknadens bästa brand ambassadors, utveckla och driv butikskoncept eller bli expert på sociala medier. WorkShop är med hela vägen från idéstadiet till genomförandet. Vår kultur präglas av en stark gemenskap där alla har möjligheten att få sin röst hörd.

Nu letar vi på WorkShop efter en Junior Account Manager till vår kund Telenor som är en världsledande aktör inom kommunikation. Vi söker dig som har ett starkt intresse för kommunikation och som brinner för att skapa goda relationer. Du kommer att ansvara för Region Norr vilket omfattar Gävle, Uppsala.

Som Junior Account Manager är din uppgift att säkerställa att Telenors produkter finns tillgängliga hos utvalda återförsäljare i det distrikt du ansvarar för. Du kommer att besöka utvalda återförsäljare där du inspirerar och engagerar butikspersonalen i Telenors produkter samt ser till att kampanjmaterialet är snyggt presenterat. Din arbetsplats varierar mellan olika butiker varje dag och från vecka till vecka. Du arbetar mot uppsatta mål och rapporterar enligt uppsatt rapporteringsrutin.

För att lyckas i rollen som Junior Account Manager har du en mycket god förmåga att bygga relationer och nätverk. Du är en driven och social person som trivs i en omväxlande arbetsmiljö med höga krav. Vidare är du kundfokuserad, utåtriktad och resultatorienterad.

Vi söker dig som:

Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln
Är inspirerande och positiv
Är lyhörd och har en hög social kompetens
Kan arbeta obehindrat i MS Office och innehar B-körkort
Har språkkunskap i svenska

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2022-03-31.

Arbetstid: 100%
Arbetsort: Region Norr, utgångsort Uppsala/Gävle
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Lär dig mer om vårt företag på work-shop.com (https://www.work-shop.com/) och följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/workshoptheconsumerexperienceagency), LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/724670/admin/) and Instagram (https://www.instagram.com/workshopretail/)!

Ansök nu

Business Manager Uppsala

Läs mer Jun 23
Hej, vad kul att du är nyfiken på Avalon Innovation! Oavsett om du har en bakgrund som säljare, ingenjör eller ledare har du möjlighet att forma vår framtid i Uppsala. Sitter du med intressanta arbetsuppgifter men känner att något saknas på ditt jobb idag? Ta chansen att utvecklas med oss, ha roligt på jobbet och arbeta med ny teknik. Välkommen!

Vad du kommer göra
Hur ska vi börja beskriva den här spännande och breda tjänsten? Som business manager har du det övergripande ansvaret för affärsenheten Uppsala. Du kommer bli en viktig pusselbit i vår utveckling och alla de roliga saker som händer på kontoret och hela Avalon. Vi vill fortsätta vår resa som en ödmjuk och erfaren teknikpartner åt våra kunder samtidigt som vi erbjuder en rolig karriärutveckling för alla kollegor på Avalon. För att möjliggöra detta kommer du bland annat ägna dig åt:

- Budget- och säljansvar för affärsenheten Uppsala.

- Rekrytering av nya kollegor tillsammans med team leader i Uppsala, Agneta, och undertecknad, Anna.

- Affärsutveckling och nykundsbearbetning för hela vårt erbjudande, från mekanik till mjukvara.

- Beläggnings- och resultatansvar för det fantastiska teamet i Uppsala.

- Aktiviteter, utveckling, after work och andra härligheter med teamet.

- Driva företagets övergripande strategier i regionen och samarbeta med dina affärsutvecklande kollegor som har samma roll men i andra städer.



Någonting som gör rollen så rolig är att du har väldigt många kontaktytor och samarbetspartners. Därför tar vi en presentationsrunda! Du kommer jobba med

- Agneta, som förutom team leader även är marknadsansvarig på Avalon och spridare av glädje.

- Teamet i Uppsala som består av erfarna, engagerade konsulter inom mjukvara och mekanik som har flertalet atletiska bedrifter på CV:t.

- Emil, din närmsta ledare, Business Director North och hantverksbryggare.

- Dina affärsutvecklande kollegor som sprider kloka ord och jobbar i samma roll som du men på andra orter.

- Kunderna såklart - du kommer hålla god kontakt med nya, gamla, stora och små kunder. I Uppsala befinner sig dessa sannolikt inom life science.



Andra personer som du kommer ha kontakt med är vår VD Helene, People & Culture, projektverksamheten och Talent Acquisition Specialist, Anna. Som vi ser fram emot att träffa dig!

Vem du är
Vill du kombinera försäljning och ledarskap i en bred roll hos ett lagom stort företag? För den här tjänsten söker vi dig som

- Anpassar dig och hittar win-win-lösningar i dina samarbeten

- Löser problem samtidigt som du tar hänsyn till de långsiktiga strategierna

- Hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt och kör på trots motgångar

- Jobbar målmedvetet för att nå dina mål



Med ovanstående personliga kompetenser tror vi att du kommer trivas och utvecklas i rollen. Utöver det tror vi att du behöver

- Erfarenhet av teknisk försäljning i företagssammanhang.

- Erfarenhet av ledarskap - med eller utan personalansvar.

- En eftergymnasial utbildning. Vilken då? Du kanske är ingenjör, mjukvaruutvecklare eller som din kollega - personalvetare i grunden men har jobbat med teknisk försäljning och ledarskap efter det?



- Muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.

- B-körkort är ett krav eftersom du har kunder från centrala Uppsala till Tierp. Däremot kommer du jobba i cykelstaden Uppsala, så om du vill transportera dig hållbart så är du varmt välkommen att träna inför Vätternrundan.



Det är meriterande om du har erfarenhet av life science/medtech eller en liknande roll i konsultbranschen.

Vilka vi är
Avalon Innovation är ett skandinaviskt konsultföretag som utvecklar innovativa produkt- och systemlösningar. Genom vår innovationsmodell, ett brett teknikkunnande och ödmjukhet inför varandra hjälper vi våra kunder att möta framtiden. Vår ambition är inte att bli störst, däremot kommer vi alltid sträva mot att vara bäst på det vi gör.

Vår företagskultur är bland det viktigaste vi har. Vi är alla med och aktivt bidrar till våra gemensamma framgångar och vi motiveras av att samarbeta och driva vår affär framåt. Vi är glada över att arbeta på Avalon Innovation och kan stolt säga - jag är en avalon!

Nästa steg
Varmt välkommen att ansöka eller kontakta oss om du har frågor! Under sommaren kommer vi sänka tempot i rekryteringsprocesserna och njuta av sol och glassätande. Därför kan den här processen ta lite längre tid än vanligt, men vi är väldigt nyfikna på att få kontakt med dig så tveka inte att ansöka redan idag! Vi kontaktar dig så snart vi har en uppdatering i rekryteringsprocessen. Ha en fantastisk sommar!

Vi som jobbar med den här rekryteringsprocessen heter

Anna Wärdell, Talent Acquisition Specialist

46 70 454 30 68

Emil Hillung, Head of too many things - därför letar vi efter dig!

46 70 454 30 80

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av annonser eller andra rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Schotte Systems AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Schotte Systems AB .

Säljande Account Manager med fokus på partners.

Account manager
Läs mer Jun 23
Är du en mästare på att bygga relationer?
Vill du bli en nyckelspelare i ett av Uppsalas starkast växande företag? Då har vi jobbet för dig.
Om rollen
I rollen som Account Manager av REKYL arbetar du proaktivt med att identifiera och bearbeta nya potentiella kunder/partners och erbjuda dem en innovativ systemlösning för effektivare administration. Du ansvarar för att vidareutbilda vår partners och deras säljorganisation. Vi hjälper företagare att digitalisera arbetsflödet och få en enklare vardag. Du kommer att arbeta med hela säljcykeln där du skräddarsyr anpassade lösningar efter dina kunders behov. Vidare är du ansvarig för att förvalta och vidareutveckla dina partnerrelationer och erbjuda en kundupplevelse utöver det vanliga.
Om arbetsgivaren
REKYL är ett verksamhetssystem som hjälper företag att effektivisera sin administrativa tid. Vi vill komma bort från lösa papper och post-it-lappar. Vi vill istället skapa en tydlig struktur genom ett modernt och digitalt verksamhetssystem. Vi erbjuder en helhetslösning som håller ordning och reda från första kundkontakt till projekthantering, arbetsorderhantering, fakturering – och väldigt mycket mer. Låter det krångligt? Ingen fara. Hos oss får du en gedigen introduktion och ett varmt välkomnade av hela teamet.
Många känner redan till REKYL, men vi ska bli ännu större. Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan!
Vi tar väl hand om våra anställda och arbetar under devisen ”Om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada”.
Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse, men ju förr du kan börja, desto gladare blir vi! Tjänsten är heltid och vårt huvudkontor ligger i Uppsala, men du kommer beroende på erfarenhet kunna utgå från din bostadsort. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande, skicka därför din ansökan redan idag!
Krav
Tidigare erfarenhet av kommunikation mot företag
Vana att bygga relationer både via telefon och personliga möten
Vana att hålla utbildningar till partners
Mycket god svenska i både tal och skrift
B-körkort
Meriterande
Branscherfarenhet från el, måleri, bygg/entreprenad, järnväg eller fastighetsförvaltning.
Byggt upp relationer med partner/återförsäljare
Om du tidigare arbetet med att sälja systemlösningar
Frågor om tjänsten skickas till: niklas.olmestrand@schotte.se
Ansökan skickas till: administration@schotte.se
Välkommen med din ansökan!

Om REKYL
Vi på REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder.
Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt ifrån nya produkter till nya tekniker och nya sätt att arbeta internt – vill ständigt förbättra oss själva och hjälpa våra kunder att nå nya nivåer.
För mer information om oss och Rekyl, besök gärna:?www.rekyl.nu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Schotte Systems AB söker personal

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 22
Schotte Systems AB söker personal
Vi på Schotte Systems AB söker nya kollegor, vi växer i snabb takt och vill därför utöka vår personalstyrka ytterligare!
Vi söker:
Medarbetare till vår Kundsupport


Tjänsten innebär:
Tjänsten innebär att du är våra kunders första kontakt när de önskar systemsupport i vårt affärssystem Rekyl. Dina huvudsakliga uppgifter är att hjälpa och vägleda kunderna via telefon och e-post. Frågorna kan röra allt från systemtekniska installationsfrågor till frågor om rapporter för ekonomiuppföljning, hur man lägger upp en ny användare och en hel del där emellan.
Arbetet ställer höga krav på effektivitet och noggrannhet, du som söker är van att arbeta i ett högt tempo och är självgående, du gillar också att jobba i en miljö som ständigt förändras och där ingen dag är den andra lik.
Målsättningen i alla lägen är att ge våra kunder bästa tänkbara serviceupplevelse.


Din profil:
Det vi söker är någon som är noggrann och strukturerad och som tycker om att lära sig nya saker och uppskattar utmaningar. Du behöver också vara självständig och lösningsorienterad i ditt arbete och vi söker en lagspelare som verkligen vill medverka till att föra teamet framåt.

Andra viktiga egenskaper är att du är social, utåtriktad och har någon form av administration- och eller ekonomibakgrund alternativt ett systemtekniskt intresse.
Krav
· Flytande svenska i både tal och skrift
· God engelska i både tal och skrift
· God datavana och vana att jobba i flera olika system.

Meriterande
· Tidigare erfarenhet inom kundsupport
· Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl
· Kunskap om företagsekonomi
· Erfarenhet av ekonomisystem


Vi erbjuder:
Ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning för att du ska kunna utveckla dig själv & andra.
Vi tar väl hand om våra anställda och vi tror starkt på att om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada.


Ansökan
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Kontor i Uppsala
Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan skickas till administration@schotte.se
Eventuella frågor skickas till carola.hogberg@schotte.se


Om Arbetsgivaren
Schotte Systems bygger lättanvända webbaserade verktyg som hjälper dig i vardagen. Schotte Systems har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder och att underlätta för dem.
Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt från nya produkter till kunder, nya tekniker för utveckling och nya sätt att arbeta internt - allt vi kan hitta för att ständigt förbättra för oss själva, och för våra kunder.
Beslutsvägarna är korta och produkterna är grymt intressanta, du kommer ofta att utmanas i arbetet!
För mer information om oss och Rekyl se www.rekyl.nu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Schotte Systems AB söker personal

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Feb 22
Schotte Systems AB söker personal
Vi på Schotte Systems AB söker nya kollegor, vi växer i snabb takt och vill därför utöka vår personalstyrka ytterligare!
Vi söker:
· Rekylkonsult / Systemspecialist


Tjänsten innebär:
Tjänsten innebär att du på egen hand tar hand om befintliga kunder och driftsätter nya kunder i vårt affärssystem Rekyl.
Du kommer att vara ansvarig för planering, utbildning, konfiguration och driftsättning av kunden i Rekyl. Du har även hand om regelbundna uppföljningar och kundvård.


Din profil:
Det vi söker är någon som är noggrann och strukturerad och som tycker om att lära nya saker och uppskattar utmaningar.
Du är flexibel, kan planera din egen tid och tar ansvar för att driva saker framåt.
Andra viktiga egenskaper är att du är social, utåtriktad och ha ett tekniskt intresse.
För tjänsten bör du trivas med att både vara ute hos kunder och på digitala möten och du måste gilla ett högt tempo och att ge god service.

Krav
· Flytande svenska i både tal och skrift
· God engelska i både tal och skrift
· God datavana och vana att jobba i flera olika system.
· B-körkort


Meriterande
· Tidigare erfarenhet inom kundsupport
· Tidigare erfarenhet av arbete i Rekyl
· Kunskap om företagsekonomi
· Erfarenhet av ekonomisystem

Vi erbjuder:
Ett härligt gäng kollegor, varierade arbetsuppgifter, ständig utveckling och kunskapsdelning för att du ska kunna utveckla dig själv & andra.
Vi tar väl hand om våra anställda och vi tror starkt på att om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada.
Ansökan
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Kontor i Uppsala
Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan skickas till administration@schotte.se
Eventuella frågor skickas till carola.hogberg@schotte.se


Om Arbetsgivaren
Schotte Systems bygger lättanvända webbaserade verktyg som hjälper dig i vardagen. Schotte Systems har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder och att underlätta för dem.
Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt från nya produkter till kunder, nya tekniker för utveckling och nya sätt att arbeta internt - allt vi kan hitta för att ständigt förbättra för oss själva, och för våra kunder.
Beslutsvägarna är korta och produkterna är grymt intressanta, du kommer ofta att utmanas i arbetet!
För mer information om oss och Rekyl se www.rekyl.nu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Frontend-utvecklare till REKYL

Frontend-utvecklare
Läs mer Feb 17
Börja jobba som frontend i ett av Uppsalas starkaste växande företag, där du inte bara utvecklar produkter utan även dig själv.
Vi på Schotte Systems AB vill ha några nya kollegor! Följ med på vår resa nu när vi bygger ut vårt starka utvecklarteam, där kunskapsdelning är en viktig faktor för att kunna utveckla dig själv och andra. Vi tar väl hand om våra anställda och vi tror starkt på om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada.

Nu söker vi just Dig, kära frontend-utvecklare som även kan tänka sig fullstack-utveckling. Vi erbjuder:
Balans i arbetslivet, med flexibla arbetstider efter dina behov
En utvecklande arbetsmiljö



Tjänsten:
Vi expanderar och söker nu en frontend för en heltidstjänst. Vi har ett flertal projekt på gång som kräver användarvänliga och attraktiva användargränssnitt, därför behöver vi dig, en person med erfarenhet av Angular. Som utvecklare har du en god förmåga att utveckla moderna gränssnitt och ta fram smarta funktioner utifrån ett användarperspektiv och har en stark känsla för stil och form.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Att implementera GUI:t i den teknologi vi använder och skapa relevanta bilder, ikoner och andra grafiska detaljer
Att utveckla webb­appar samt webbsidor med Angular
Att ansvara för dataprotokollet till/från apparna/webbsidorna så att dessa kan kommunicera med våra backend­servrar
Att ha visst ansvar för backend-­implementationen (webservices)
Att ta en ledande och pro­aktiv roll för utvecklingen av våra appar och webbsidor


Din profil:
Det vi söker är någon som är noggrann och strukturerad och som tycker om att lära nya saker och uppskattar utmaningar.
Du är flexibel och kan planera din egen tid och tar gärna ansvar och driver saker framåt.
Mycket goda kunskaper av utveckling i Angular (3+ års erfarenhet)
Mycket goda kunskaper i CSS3, Javascript, HTML5 och Typescript


Meriterade kunskaper
Fullstackutvecklare (.Net Core Backend)
Erfarenhet av arbete mot -­databaser
Testdriven utveckling
ASP Classic
NG Zorro
Cordova
Kunskaper i Linux



Ansökan
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Kontor i Uppsala
Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan skickas till administration@schotte.se
Eventuella frågor skickas till helena.nordling@schotte.se
Vi avböjer förfrågningar från rekryteringsfirmor

Ansök nu

Är du en mästare på att bygga relationer?

Systemsäljare
Läs mer Okt 21
REKYL växer och söker fler säljare som vill bygga relationer med människor och se om vi kan hjälpa dem att minska sin administrativa tid
Finner du din motivation i att bygga relationer med nya människor? Följ med på vår resa nu när vi bygger ut vårt starka säljarteam, där kunskapsdelning är en viktig faktor för att kunna utveckla sig själv och andra. Du ska vilja växa tillsammans med företaget. Vi tar väl hand om våra anställda och vi tror starkt på om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada.
Säljare hos oss arbetar både självständigt och i team om två varför initiativförmåga och eget driv är högt värderade egenskaper. Du kanske idag arbetar som säljare ute på fältet och gillar att tillbringa mycket tid ute hos dina kunder. Vi vet att om du får din energi genom att hjälpa andra kommer du att trivas hos oss. Vi kan erbjuda en utvecklande arbetsmiljö med korta beslutsvägar och arbete med intressanta produkter. Vi utbildar dig i våra produkter och hur vi ser på sälj.
Vi tar våra kunder och våra relationer med dem på största allvar. Vi vill ha långvariga relationer och framförallt brinner vi för att hjälpa andra.
Vi söker därför dig som inte är rädd för att söka upp nya människor. Du kommer arbeta med dina egna kunder men även stötta dina kollegor när det behövs. Du bokar själv dina möten med kunder och ansvarar för hela säljprocessen.
Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse men ju förr du kan börja, desto gladare blir vi! Tjänsten är heltid och vårt huvudkontor ligger i Uppsala men du kommer beroende på erfarenhet kunna utgå från din bostadsort. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande, skicka därför din ansökan redan idag!
Krav
Tidigare erfarenhet av kommunikation mot företag
Vana att bygga relationer både via telefon och personliga möten
Mycket god svenska i både tal och skrift
B-körkort


Meriterande
Branscherfarenhet från El, Måleri, Bygg/Entreprenad, Järnväg och Fastighetsförvaltning.
Byggt upp relationer med partner/återförsäljare
Om du tidigare arbetet med att sälja systemlösningar



Frågor om tjänsten skickas till niklas.olmestrand@schotte.se
Ansökan skickas till administration@schotte.se
Välkommen med din ansökan!


?Om arbetsgivaren
REKYL bygger lättanvända webbaserade verktyg som hjälper dig i vardagen. Vi på REKYL har ett mysigt & livligt kontor med en familjär stämning där mycket humor, skratt och omtänksamhet blandas med intensivt arbete & brinnande engagemang för våra kunder och att underlätta för dem.
Vi älskar att driva utvecklingen framåt, gällande allt från nya produkter till kunder, nya tekniker för utveckling och nya sätt att arbeta internt - allt vi kan hitta för att ständigt förbättra för oss själva, och för våra kunder.
Beslutsvägarna är korta och produkterna är grymt intressanta, du kommer ofta att utmanas i arbetet!
För mer information om oss och Rekyl se www.rekyl.nu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Är du en mästare på att bygga relationer?

Systemsäljare
Läs mer Dec 23
Schotte Systems AB växer och söker fler säljare som vill bygga relationer med människor och se om vi kan hjälpa dem att minska sin administrativa tid
Finner du din motivation i att bygga relationer med nya människor? Följ med på vår resa nu när vi bygger ut vårt starka säljarteam, där kunskapsdelning är en viktig faktor för att kunna utveckla sig själv och andra. Du ska vilja växa tillsammans med företaget. Vi tar väl hand om våra anställda och vi tror starkt på om våra anställda är glada, så blir även våra kunder glada.
Säljare hos oss arbetar både självständigt och i team om två varför initiativförmåga och eget driv är högt värderade egenskaper. Du kanske idag arbetar som innesäljare eller i ett callcenter och känner att du vill utvecklas ytterligare och möta kunder även i personliga möten. Vi vet att om du får din energi genom att hjälpa andra kommer du att trivas hos oss. Vi kan erbjuda en utvecklande arbetsmiljö med korta beslutsvägar och arbete med intressanta produkter. Vi utbildar dig i våra produkter och hur vi ser på sälj.
Vi tar våra kunder och våra relationer med dem på största allvar. Vi vill ha långvariga relationer och framförallt brinner vi för att hjälpa andra.
Vi söker därför dig som inte är rädd för att söka upp nya människor. Du kommer arbeta med dina egna kunder men även stötta dina kollegor när det behövs. Du bokar själv dina möten med kund och ansvarar för hela säljprocessen.
Tjänsten tillträds omgående eller enligt överenskommelse men ju förr du kan börja, desto gladare blir vi! Tjänsten är heltid och vårt huvudkontor ligger i Uppsala men du kommer beroende på erfarenhet kunna utgå från din bostadsort. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande, skicka därför din ansökan redan idag!


Krav
Tidigare erfarenhet av kommunikation mot företag
Vana att bygga relationer både via telefon och personliga möten
Mycket god svenska i både tal och skrift
B-körkort



Meriterande
Branscherfarenhet från El, Måleri, Bygg/Entreprenad, Järnväg och Fastighetsförvaltning.
Om du tidigare arbetet med att sälja systemlösningar



Frågor om tjänsten skickas till niklas.olmestrand@schotte.se
Ansökan skickas till administration@schotte.se
Välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu