Uppsala: Erfaren kommunikatör sökes till kund i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren kommunikatör sökes till kund i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du flera års erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en för kunds räkning en erfaren kommunikatör på heltid. Enhetens uppgift är bland annat att ge stöd till olika funktioner i övriga delar av kundens verksamhet. Uppdraget sträcker sig från mitten/slutet av augusti till slutet av året. Placeringsort: Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

Som kommunikatör arbetar du med kommunikationsfrågor för flera verksamheter, och agerar framför allt som stöd med intern och extern kommunikation till två av verksamhetens förvaltningar. Du planerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser inom dina områden och för olika projekt, men tar även hand om löpande behov och önskemål som kommer till enheten. Som kommunikatör kommer du att arbeta självständigt i dina uppdrag, men samarbetar också med kommunikationsansvariga och kommunikatörer på enheten samt med kollegor på kommunikationsavdelningens andra enheter.

Dina kvalifikationer

Du är trygg och självgående i din roll som kommunikatör, samt van att ta initiativ och sätta igång aktiviteter. Du tar ansvar för att driva uppdragen i mål på ett strukturerat sätt, och är flexibel samt har hög service- och samarbetsförmåga.

Krav för tjänsten:

- Du har flera års erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation
- Du har högskoleexamen inom kommunikation eller en annan likvärdig och relevant utbildning
- Du har erfarenhet av att kombinera strategiskt helhetstänk med operativa uppgifter
- Du är en god skribent och van vid att producera målgruppsanpassat innehåll för sociala medier och andra kanaler
- Du har goda kunskaper i Office-paketet samt Adobe-programmen och har arbetat med publiceringsverktyg för webb (gärna EpiServer)


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av arbete med kommunikation i en stor organisation
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör.

Kommunikatör

Läs mer Jun 21
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.




Institutionen för immunologi, genetik och patologi vid Uppsala universitet har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inriktade på bl.

a cancer, autoimmuna och genetiska sjukdomar. En av grundtankarna vid institutionen är att stimulera translationell forskning och därmed en närmare samverkan mellan medicinsk forskning och sjukvården. Forskning bedrivs inom medicinsk och klinisk genetik, klinisk immunologi, patologi, neurobiologi, neuroonkologi, vaskulärbiologi, strålningsvetenskap samt molekylära verktyg. Delar av verksamheten är även integrerad med avdelningarna för onkologi, klinisk genetik, klinisk immunologi, klinisk patologi och sjukhusfysik vid Akademiska sjukhuset. Institutionen har undervisningsuppdrag på ett antal programutbildningar, fristående kurser och internationella masterprogram inom den medicinska fakulteten och teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Institutionen omsätter omkring 500 miljoner kronor, varav drygt hälften är externa forskningsbidrag. Antalet anställda är ca 345, varav ca 100 är doktorander, och det finns totalt över 700 verksamma i arbetsstyrkan. Läs gärna mer om institutionens verksamhet här: http://www.igp.uu.se

https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/

Arbetsuppgifter
EATRIS ERIC (European Infrastructure for Translational Medicine) är en europeisk forskningsinfrastruktur som syftar till att påskynda utvecklingen av nya läkemedelsbehandlingar, diagnostiska verktyg och andra medicinska produkter. Uppsala universitet är sedan 2015 värduniversitet och den svenska nodens roll är främst att koordinera EATRIS ERIC och tillgängliggöra redan befintlig svensk akademisk infrastruktur för både nationella och internationella användare inom industri och akademi.
Tillsammans med EATRIS svenska ledning kommer du att utarbeta en strategi för att ta fram en tydlig kommunikationsplan, att utveckla målgruppsanpassat och tillgängligt innehåll på svenska och engelska samt förstärka EATRIS svenska varumärke både nationellt och internationellt.
Du kommer att ansvara för den svenska EATRIS nodens interna och externa kommunikation. Detta innebär exempelvis att administrera och skapa innehåll för vår hemsida, planera, formge och fylla nyhetsbrev med innehåll, marknadsföra och utforma informationsmaterial, vara behjälplig i att nå ut med EATRIS löpande aktiviteter som konferenser, workshoppar och seminarieserier men också skapa en tydlig profil på sociala medier.
Stötta nätverket och hantera kommunikationen för våra projekt samt utföra längre intervjuer med våra projektdeltagare och presentera dessa. Detta kommer att vara en kommer att bli en viktig del i att fortsatt bygga upp och sprida kunskap om den svenska noden.
Rollen är främst av operativ karaktär med en tyngdvikt på webbkommunikation och digitalt innehåll i de olika interna och externa kanalerna. Fler arbetsuppgifter kan tillkomma allteftersom den svenska kommunikationsstrategin utvecklas.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har god erfarenhet av att självständigt planera och arbeta operativt med kommunikation för olika målgrupper, genom olika format. Du ska inneha en akademisk examen inom kommunikationsområdet eller annat motsvarande område. Vi ser även att du har en förmåga att göra komplicerade frågor lätta att förstå i tal och skrift.
Som person är du resultatinriktad och ansvarsfull, samt har en god samarbetsförmåga och gott omdöme. Det är viktigt att du tar initiativ, driver frågor, har en förmåga att strukturera ditt arbete samt är flexibel. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav.

Önskvärt och/eller meriterande i övrigt
Erfarenhet av en roll som liknar den i arbetsbeskrivningen är starkt meriterande. Det är även starkt meriterande att ha arbetat med formgivning och innehåll inom webbkommunikation.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad, 12 månader.
Omfattningen är heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: 
Pontus Aspenström, mailto:pontus.aspenstrom@igp.uu.se National Director, EATRIS
Ulrika Bäckman, mailto:ulrika.backman@uu.se  National Coordinator, EATRIS

Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2022, UFV-PA 2022/2627.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Jun 23
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.




SciLifeLab är ett samarbete mellan fyra universitet i Stockholm och Uppsala: Karolinska Institutet, KTH, Stockholms universitet och Uppsala universitet.

Centret kombinerar avancerad teknik med ett brett kunnande inom translationell medicin och molekylär biovetenskap. SciLifeLab har sedan 2013 ett uppdrag från regeringen att verka som infrastruktur för att stödja forskare nationellt samt vara ett internationellt ledande centrum för storskaliga analyser inom molekylära biovetenskaper ämnat för forskning inom hälsa och miljö.

Tjänsten ligger inom den avdelning som arbetar med lednings- och verksamhetsstöd för SciLifeLabs nationella uppdrag (Operations office), med medarbetare både i Solna och i Uppsala. Anställningen ligger formellt vid Administrativt centrum för SciLifeLab i Uppsala, där merparten av arbetet utförs. Vid behov förläggs arbetet till SciLifeLabs lokaler nära Karolinska Institutet i Solna. Vid Administrativt centrum för SciLifeLab i Uppsala är vi tio personer som arbetar tätt tillsammans och sätter stort värde på vår väl fungerande arbetsmiljö som kontinuerligt utvecklas och följs upp.

Vi erbjuder en omväxlande, kreativ och ansvarsfull roll i SciLifeLabs kommunikationsteam. Du kommer huvudsakligen att planera, producera och publicera kommunikationsmaterial och -insatser på uppdrag av centrets olika enheter, men i rollen ingår även arbetsuppgifter för den lokala verksamheten vid Uppsala universitet med fokus på intern kommunikation.

https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/

Arbetsuppgifter 
Brinner du för att skapa intresseväckande och målinriktat kommunikation för både interna och externa intressenter, både i skrift, som tryckt material och via digitala kanaler? Då är du precis den person vi söker till vårt kommunikationsteam.

Med stöd av de övriga fem medarbetarna i SciLifeLabs kommunikationsgrupp kommer du både planera, koordinera och utföra uppdrag kring SciLifeLabs kommunikation. I arbetet ingår bland annat att producera internt och externt informationsmaterial, webbadministration, producera material för annonseringar, ta fram mallar och grafiskt material till SciLifeLabs ledning och community, samt delta i planering och genomförande av vetenskapliga event. Du kommer dessutom att jobba med grafisk design av trycksaker, vår grafiska profil samt med redigering av vetenskapliga texter och rapporter.

Rollen är dynamisk och kan förändras med SciLifeLabs utveckling som nationell resurs och arbetsuppgifter kan därmed förändras eller tillkomma. Den primära målgruppen är oftast det livsvetenskapliga forskarsamhället i Sverige och internationellt, men budskapen kan även rikta sig internt eller till exempelvis myndigheter, beslutsfattare eller studenter.

För att trivas i rollen bör du vara idérik, nyfiken på forskning och en vass skribent. Du får saker gjorda och delar gärna med dig av dina kunskaper eftersom du ser till teamet och resultatet i första hand. Du är lyhörd för organisationens mål och behov, men är samtidigt inte rädd att utforska nya format och digitala möjligheter, så här behövs ett stort intresse för att lära nytt och pröva sig fram.

Kvalifikationskrav

- Utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller erfarenhet om bedöms likvärdig
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska (tal och skrift)
- Skicklig skribent med god stilistisk förmåga
- Arbetat konsultativt (operativt och strategiskt) med kommunikationsfrågor och grafisk produktion
- Erfarenhet av att producera innehåll för digitala kanaler, inklusive sociala medier
- Vana av bildredigering och layout
- Arbetat med utveckling och förvaltning av grafisk profil
- Estetisk fallenhet
- Lyhörd
- Idérik
- Väl utvecklad samarbetsförmåga
- Kreativ
- Flexibel
- Erfarenhet av att arbeta mot deadlines 

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Producerat/redigerat rörligt material, t ex video eller grafik
- Arbetat med kommunikation inom livsvetenskaper eller ämne närliggande SciLifeLab:s verksamhetsområde, exempelvis medicin, miljö eller teknik
- Arbetat inom universitetsvärlden eller annan kunskapscentrerad organisation
- Arbetat i internationell miljö
- Arbetat operativt och/eller strategiskt med exempelvis LinkedIn, Twitter och andra sociala kanaler 

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad, 14 månader, med möjlighet till förlängning. Omfattningen är heltid, 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: 
Jenny Alfredsson, föreståndare, Administrativt centrum för SciLifeLab, 018-471 0000, mailto:jenny.alfredsson@scilifelab.uu.se
Maria Bäckström, verksamhetsnära HR-stöd, Administrativt centrum för SciLifeLab, 072-9999 269, mailto:maria.backstrom@scilifelab.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2022, UFV-PA 2022/2596 

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Projektkommunikatör till RISE med fokus på bioekonomi och livsmedel (T6)

Läs mer Jun 7
Som hela Sveriges forskningsinstitut jobbar vi på RISE med lösningarna som gör skillnad här och nu, och med de kunskapsområden och tekniker som kan vara avgörande imorgon.

Att kommunicera resultat och nytta med den forskning och de projekt RISE driver är en del i att jobba med vårt övergripande uppdrag att stärka näringslivets konkurrenskraft och en hållbar omställning.

Nu söker vi en projektkommunikatör med uppdrag att planera, driva och praktiskt genomföra kommunikationsinsatser i några av våra viktiga projekt och satsningar inom divisionen Bioekonomi och hälsa.

Utveckla framtidens bioraffinaderi tillsammans med oss
RISE Research Institutes of Sweden och dotterbolaget RISE Processum är ledande aktörer i utvecklingen av framtidens bioekonomi och bioraffinaderi. Med en unik uppsättning forskningsområden, testbäddar och demonstrationsmiljöer bildar vi en helhetslösning för omvandling av biomassa till gröna produkter, som tidigare varit fossilbaserade. På uppdrag av regeringen bygger vi upp ett nav för forskning inom bioraffinaderiutveckling och genomför en stor modernisering av våra testbäddar samt ett flertal nyinvesteringar för att förbättra förutsättningarna för kommersialisering av nya lösningar för en cirkulär bioekonomi i ett internationellt centrum. https://www.ri.se/sv/press/350-miljoner-till-rise-for-att-modernisera-och-komplettera-testbaddar-for-bioraffinaderier
Vi behöver din hjälp. Vill du bli en av oss? Vi hoppas det!

Om rollen
I rollen som projektkommunikatör arbetar du nära projektledare, forskare och samarbetspartners till projekten. Du har också ett nära samarbete med RISE kommunikationsavdelning och övriga projektkommunikatörer inom RISE.

Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser med särskilt fokus på projektets behov och målgrupper, och behöver vara van vid att driva egna kommunikationsprojekt från början till slut. I rollen jobbar du både med strategiska frågeställningar, operativt genomförande och produktion av kommunikationsinsatser kopplat till bland annat hemsida och olika digitala kanaler, nyhetsbrev, event och PR.

Du följer upp och utvärderar kommunikationsinsatser.

Placeringsort: Uppsala. Tillträde i september 2022.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete med dokumenterad god erfarenhet av att ta fram målgruppsanpassade budskap och texter. Du har högskoleutbildning inom kommunikation samt bakgrund som kommunikatör, webbredaktör, content manager, copywriter eller journalist. Du har mycket god förståelse för vad som är en nyhet och förmågan att omsätta forskningsresultat till målgruppsanpassad kommunikation med stor genomslagskraft. Du har erfarenhet av arbete med digitala kanaler och skriver och talar obehindrat på engelska och svenska. Du är van att projektleda större kommunikationsprojekt. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kommunikation kopplat till hållbar utveckling förenat med energi, bioraffinaderi, jordbruk och/eller livsmedel.

Som person är du nyfiken och drivs av att förstå och förklara komplexa frågor. Du är resultatorienterad och trivs med och har förmåga att snabbt etablera kontakter och nätverk. Du är prestigelös och samarbetsorienterad och van vid att arbeta självständigt.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Thornander, Business Office Manager på RISE, + 46 10 228 42 85 eller Ingela Schönning, chef Externkommunikation på RISE, +46 10 516 55 87. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2022. 

Våra fackliga företrädare är Lazaros Tsantaridis, Sveriges Ingenjörer (SACO), 010-228 41 22 respektive Daniel Gäwerth, Unionen, 010-516 68 15.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Ansök nu

Kommunikatör på Upplandsmuseet

Läs mer Jun 21
Platsbeskrivning
Upplandsmuseet är en kreativ miljö i en kunskapsintensiv organisation där vi på ett lekfullt sätt involverar våra besökare och kollegor för att på ett trovärdigt sätt utmana tanken. Vi är ett länsmuseum för Uppsala län med ca 60 anställda och vi har en bred kompetens med experter inom arkeologi, forskning, hemslöjd, samlingar, utställning, pedagogik och kulturmiljö.
Tillsammans vill vi berätta hela historien om människorna i Uppland! Vårt uppdrag är att värna om och spegla en levande och engagerande kulturhistoria som ställer frågor om nutid och framtid. Vår verksamhet finns på många platser i vår region. I Akademikvarnen, i centrala Uppsala visar vi utställningar, har program och visningar. Professorsvåningen i Walmstedtska gården är en bevarad kulturhistorisk stadsmiljö från 1800-talet. Gamla Uppsala museum ligger vid de tre monumentala Kungshögarna och där presenterar vi platsens sägenomspunna historia. Friluftsmuseet Disagården i Gamla Uppsala visar hur bönder levde på den uppländska landsbygden under 1800-talet. Vi har även en spännande verksamhet inom arkeologi och kulturmiljö i hela regionen och vi bedriver forskning om Upplands historia
Arbetsuppgifter:
Din huvudsakliga arbetsuppgift som kommunikatör är att i nära samarbete med verksamheten planera och genomföra kommunikation till våra olika målgrupper. Arbetet kräver såväl strategisk planering som kreativitet i det operativa genomförandet. Bland uppgifterna ingår bland annat löpande innehållsproduktion för museets sociala kanaler och webb, text- och bildproduktion för pressmeddelanden, nyhetsbrev, inbjudningar samt grafisk formgivning för olika typer av trycksaker, annonser och för digitala kanaler samt att se till att kommunicera hela museets verksamhet.
Kvalifikationer:
Du har kommunikationsutbildning från högskola/universitet eller vad arbetsgivaren bedömer som motsvarande. Du har erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och förståelse för målgruppsanalys.
Du är en skicklig skribent som kan anpassa texter mot olika målgrupper, skriva pressmeddelanden och reklamtexter. Du kan kommunicera med bild och form och har goda kunskaper i Adobes vanligaste program och erfarenhet av trycksaksproduktion.
Du har kunskap och erfarenhet av arbete med innehåll, marknadsföring och analys i sociala medier som Facebook, Instagram och You tube.
Du har erfarenhet av arbete i Optimizely och behöver behärska olika analysverktyg för uppföljning av verksamheten som Google analytics och webbverktyg. Du behöver ha en grundläggande förståelse av SEO och kunna förutsättningar kring tillgänglig webb.
Du är samarbetsvillig och intresserad av att lösa problem tillsammans med dina kollegor, webbredaktörer och sociala mediaredaktörer.


Meriterande
Vi ser gärna att du har ett stort intresse för kulturhistoria, samhällsfrågor och besöksmålsutveckling.
Vi ser det som meriterande om du kan fotografera och producera film.


Personliga egenskaper:
Du ser vinster i att lösa problem tillsammans, men har också lätt för att självständigt identifiera, analysera, och genomföra och följa upp lösningar. Du kommer få en varierande arbetsdag som innehåller många delar av kommunikatörens spektrum av arbetsuppgifter, vilket du trivs mycket bra med. I rollen kommer du arbeta från idé och strategi till genomförande, utvärdering och återkoppling med marknadsföring av Upplandsmuseet.
Din förmåga att växla mellan arbetsuppgifter, prioritera och samtidigt hålla god ordning och reda är starka egenskaper hos dig. Du är en fena på kommunikation och kan både ge instruktioner, verktyg och stöd som gör det lätt att göra rätt och som bidrar till att vår verksamhet utvecklas ytterligare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Erfaren upphandlare sökes till en verksamhet i Östhammar

Upphandlare
Läs mer Jun 8
Har du erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar under LOU? Då kan denna tjänsten vara för dig.

Om uppdraget

Arbetstiderna är 7-16 med möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete med minimum en dag i veckan på plats i Östhammar. Uppdraget har en tjänstgöringsgrad på 50% fram till semestern, därefter 100%. Uppdraget beräknas starta omgående och fram till ungefär slutet på oktober med chans till förlängning. Placeringsort: Östhammar

Dina arbetsuppgifter

Som upphandlare kommer du att genomföra upphandlingar av varor och tjänster under LOU, eventuellt även IT-upphandlingar.

Dina kvalifikationer

- Tre års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar under LOU
- Meriterande om du har erfarenhet av IT-upphandlingar


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare: nadine.ayari@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-chef till Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping

Personalchef/HR-chef
Läs mer Maj 18
HR-avdelningen inom Region Uppsala söker nu en HR-chef som vill vara med i utvecklingen av och leda HR-stödet till Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping.

Vill du bli en av våra nya HR-chefer?
HR-avdelningen i Region Uppsala är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och har sedan 1 sep 2021 en ny regiongemensam organisationsstruktur. Tillsammans med alla förvaltningars tidigare HR-avdelningar bildar vi en helt ny HR-organisation där målet är en ökad flexibilitet och ett ökat samarbete mellan förvaltningarna - för att skapa gemensamma arbetssätt och stärka varandra. Vill du vara med på vår förändringsresa från början och bidra till att utveckla såväl teamets som hela HR-organisationens arbetssätt och strukturer?

Anställningen är en visstidsanställning med tillträde 1 aug alternativt 1 sep och under tiden ordinarie rekryteringsprocess pågår, troligtvis fram till årsskiftet.

I uppdraget, att som HR-chef stötta verksamheten, på Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping ansvarar du för att coacha och stötta förvaltningarnas 25-talet gemensamma HR-partners och HR-administratörer. Du leder teamet och verksamheten genom två biträdande HR-chefer. Teamets uppdrag är att arbeta med det som förvaltningsdirektören prioriterat utifrån verksamhetens behov och att samtidigt verka för implementering av regionens arbetsgivarpolitik. Prioriteringar för det regiongemensamma arbetsgivararbetet och HR:s uppdrag sker också tillsammans med regionens HR-direktör och Du ingår även i regionövergripande utvecklingsarbeten inom HR-området.

Våra HR-chefstjänster innefattar personal-, arbetsmiljö-, verksamhets- och budgetansvar.

Vi på den nya HR-avdelningen jobbar tillsammans för en ökad kvalitet och produktivitet, minskad sårbarhet, gemensamma och smartare sätt att arbeta och större möjligheter att tillvarata potentialen i vår organisation och våra medarbetare.

Vem söker vi?
Vi tänker oss att du har en högskoleutbildning inom HR-området eller annan relevant utbildning och att du har jobbat några år som HR-chef eller motsvarande och gärna inom offentlig sektor. Du är trygg i ditt ledarskap och ser förändringsarbetet som en självklar del i det dagliga uppdraget.

Du har ett helhetsorienterat synsätt med god förmåga att bryta ner övergripande strategier och visioner till realiserbara mål. Ditt ledarskap är prestigelöst, coachande och lösningsorienterat. Du engagerar medarbetarna i organisationen till ett effektivt och förändringsinriktat arbetssätt. För att coacha och stötta dina HR-medarbetare och våra verksamhetschefer krävs att du har djup förståelse för brett HR-arbete tillsammans med erfarenhet av arbetsrätt, förhandling och samverkan.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet från politiskt styrd verksamhet, hälso- och sjukvården och av tillämpning av kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB).

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av Region Uppsala som arbetsgivare i en av Sveriges snabbast växande regioner. Du får göra detta i en stor, komplex organisation tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.

Krav

- Relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning
- Flerårig erfarenhet som HR-chef eller motsvarande
- Erfarenhet av att leda i förändring


Meriterande

- Politiskt styrd verksamhet
- Erfarenhet av HR-arbete inom hälso- och sjukvården
- Goda kunskaper i Allmänna bestämmelser


Om arbetsgivaren - Region Uppsala

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region - en region för alla.

Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i regionens olika verksamheter och Region Uppsala kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret utgör regiondirektörens resurser i att bereda ärenden, verkställa beslut och uppdrag, samordna verksamheter internt inom den samlade förvaltningsorganisationen samt samarbeta externt med kommuner och andra viktiga parter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Ansök nu

Duktiga Administratörer sökes till Uppsala

Löneadministratör
Läs mer Maj 10
Om uppdraget
Till vår kund, en samhällsviktig myndighet, söker vi nu fyra Administratörer för administrativt arbete inom ekonomi. Konsultuppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till januari 2023. Omfattningen är heltid med placering i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Administratör inom ekonomi kommer du att hantera arbetsuppgifter såsom registrering av underlag och kontroll av reseräkningar. Arbetet består även av kontakter gentemot olika myndigheter. Du kan även komma att bistå med stöd till verksamhetens schemaläggning och ta dig an olika administrativa frågor.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av administrativ arbete
- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i svenska, avseende tal och skrift.


För att trivas i rollen som ekonomi Administratör tror vi att du är en lugn och metodisk problemlösare. Du har lätt för att samarbeta med andra. Vi tror också att du är strukturerad och ordningsam.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofia Sundberg, sofia.sundberg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Ansök nu

Driven investerings controller sökes till myndighet i Uppsala

Controller
Läs mer Maj 4
Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en investerings controller till vår kund i Uppsala, som är högt tekniskt kunnande och som levererar dricksvatten, renar, avloppsvatten, producerar biogas samt återvinner avfall. Tjänsten är på deltid mellan 50-75% och uppdraget har start omgående och förväntas pågå tills sista december 2022. Tjänsten innebär att självständigt ta fram rutiner och implementera dessa, samt vara kunnig mot investeringar och anläggningsredovisningar.

Dina arbetsuppgifter

Som controller på denna myndighet kommer du i huvudsak ta fram rutiner och implementera dessa. Jobba mot investeringar och anläggningsredovisning, man jobbar även aktivt i Unit4/Agresso. Vi ser även att man är van att vara självgående, ta fram redo på fakta och att man trivs arbeta i en organisation som är under förändring.

Dina kvalifikationer

- Examen från Högskola/Universitetsutbildning, inriktning ekonomi eller likvärdig inriktning
- Minst 5 år års arbetslivserfarenhet att jobbat som controller (investerings controller)
- Goda kunskaper i ekonomisystemet Unit4 (Agresso)
- Van att självständigt ta fram rutiner samt implementera dessa
- Kunnig främst mot investeringar och anläggningsredovisning


Meriterande

- Ha fördjupande erfarenhet och kunskap att presentera ekonomisk information för olika intressenter.
- Erfarenhet av projektredovisning
- Van att jobba inom Antura


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna.Perjons@Bemannia.se



För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Ansök nu

Controller sökes till myndighet i Uppsala

Controller
Läs mer Maj 4
Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en Controller till vår kund i Uppsala som är högt tekniskt kunnande och som levererar dricksvatten, renar, avloppsvatten, producerar biogas samt återvinner avfall. Tjänsten är på heltid 100% och uppdraget har start omgående och förväntas pågå tills sista december 2022. Tjänsten innebär att självständigt agera som Controller mot bolagets stödfunktioner och i det ligger månadsbokslut, budget och prognos samt uppföljnings/analysarbete.

Dina arbetsuppgifter

Som Controller på denna myndighet kommer du i huvudsak ta fram rutiner och implementera dessa avseende förändringar i Unit4, man är även ansvarig kontaktperson till Unit4. Vi ser även att man är van att vara självgående, och ta reda på fakta samt att man trivs arbeta i en organisation som är under under förändring.

Dina kvalifikationer

- Examen från Högskola/Universitetsutbildning, inriktning ekonomi eller likvärdig inriktning
- Minst 3 år års arbetslivserfarenhet eller mer att jobbat som controller
- Mycket kunnig och erfaren av Unit4 (Agresso).
- Van att självständigt ta fram rutiner samt implementera dessa avseende förändringar i Unit4.


Meriterande

- Van att leda projekt
- Van att presentera ekonomisk information för olika intressenter


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna.Perjons@Bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Ansök nu