Uppsala: Affärssystemsutvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärssystemsutvecklare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

InBiz är Microsoft Certified Partner inom affärssystem sedan juni 2005. Vi är idag 10 kollegor med gedigen erfarenhet av affärssystemlösningar baserat på Microsoft Dynamics Business Central. Vårt kontor ligger i fina nyrenoverade lokaler i centrala Uppsala. Tack vare digitala leveranser arbetar vi med våra kunder över hela Sverige. Vi strävar efter långvariga kundrelationer som präglas av öppenhet och god kommunikation. För närvarande stödjer vi ett 50-tal kunder som dagligen använder Business Central som sitt affärssystem.


Vill du arbeta som Affärssystemsutvecklare för Dynamics 365 Business Central
Vi fortsätter att växa och rekryterar ytterligare systemutvecklare till vårt DevTeam. Teamet består idag av fem personer som stödjer våra leveranser av affärsystemlösningar baserad på Microsofts Business apps plattformen, med produkten Dynamics Business Central (tidigare NAV) i centrum.
Om tjänsten
I DevTeamet erbjuds du en varierad vardag där du både arbetar självständigt och gemensamt med dina kollegor, i små som stora projekt. Våra kunder är mindre till medelstora företag där våra insatser gör stor skillnad för deras framtida utveckling.
Som utvecklare i Business Central ansvarar du för att effektivisera och integrera olika funktioner i våra kunders systemlösningar. Din roll hos oss blir att anpassa programfunktioner och arbetsflöden i Business Central efter kundens behov för att de skall få den bästa upplevelsen och effekten av sitt affärssystem.
Dina arbetsuppgifter kommer b la omfatta:
Arbeta med vidareutveckling i kundernas affärssystemlösning där du har möjlighet att bidra i samtliga steg av metodiken, från scoping, design & estimat, till utveckling, test & dokumentation
Arbete med versionslyft av kundernas affärssystemlösning
Bidra till vidareutveckling av InBiz interna app-flora för tilläggslösningar till Business Central

Uppdragsgivare till dig och dina kollegor i DevTeamet är våra kundansvariga konsulter, interna eller externa projektledare, samt produktägare för våra egenutvecklade tilläggslösningar. DevTeamet leds av vår teamlead Hendrik Gyllensten och arbetet organiseras till största del i 2 veckor sprints. Arbetet kommer även omfatta direkt kontakt med kunden, i vilken grad kan vi avgöra tillsammans.
Vilken är din bakgrund
Vi tror att tjänsten passar dig som tidigare har arbetat med affärssystemlösningar eller andra verksamhetsnära applikationer som gärna rör verksamhetsprocesser som ekonomi, lager & logistik eller produktion.
Du är inte rädd att jobba nära kundens användare i olika steg av processen och att lära dig om kundens verksamhet för att säkerställa att våra lösningar passa in i helheten och ge kunden en tydlig affärsnytta.
Vi tror att du har examen från högskola eller yrkeshögskola med fokus på systemutveckling.
Har du tidigare erfarenheter från arbete med Visual Studio Code och Business Centrals utvecklingsspråk AL så är detta förstås meriterande.
Det är även meriterande om du har kunskap inom:
Integrationsutveckling, Rest-API, Webservices
Databashantering som tex – server
Microsoft Power Apps & Automate
C# & .Net Framework

Vilka egenskaper kommer till nytta?
Som person så är du social och kommunikativ. Du har lätt för att samarbeta med kollegor och inom teamet är det viktigt att man stöttar och hjälper varandra utefter behov. Det är även viktigt att du kan jobba inom givna metodiska ramar samt att bidra till att vidareutveckla dessa, och ser kvalitet som centralt begrepp i dina leveranser.
Vad erbjuder vi dig?
Ett familjärt företag med kompetens över genomsnittet och en bra balans mellan lösningsinriktad entreprenörsanda och metodiskt arbetssätt.
En roll där du är med och gör skillnad för våra kunder och för dina kollegor.
Ett prestigelöst gäng där man hjälps åt, delar med sig av sin kunskap, är nyfiken på varandras kunskap och är mån om att alla ska blomstra och utvecklas, löpande.
Möjlighet att vara med i och bygga långsiktiga kundrelationer och följa våra kunders tillväxtresa.
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vi undviker övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar.
Centralt placerade nyrenoverade lokaler i Uppsala

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Övriga ekonomer.

Junior utvecklare till innovativa Mimer

Läs mer Maj 23
Vill du arbeta med utvecklingen av världens snabbaste databas?

Ja det stämmer - Mimer kan stoltsera sig med att dem har utvecklat världens snabbaste databas. Nu söker vi dig som vill vara en del utav utveckling framåt samt testa på möjligheterna för fortsatt utveckling utav databasen.

Om Företaget

Mimer Information Technology är ett svenskt mjukvaruföretag och utvecklaren av Mimer som används i verksamhetskritiska system över hela världen. Den unika Mimer -databasen är anpassad för alla applikationer från stora företagslösningar till Industrial Embedded-lösningar som för fordons- och mobilindustrin. Mimer arbetar med en egenutvecklad databas och deras ambition är att vara det innovativa och smarta -databasföretaget som kontinuerligt leder utvecklingen till nya områden och verksamheter.

Dina Arbetsuppgifter

Som systemutvecklare på Mimer kommer du tillhöra ett seniort team om ca 16 personer där du kommer få arbeta med optimeringen utav Mimers databas. Arbetet kommer vara varierande men du kommer bland annat jobba med att programvaror som ansluter till mimers databas, Apier, klientanpassningar samt även testa och dokumentera din egna kod.

Skallkrav

- Högskole- eller Civilingenjör inom Datateknik, Datavetenskap eller motsvarande.
- Grundläggande förståelse för databaser,
- Förståelse för programmering ex C#,C ,Python
- Svenska & Engelska i tal och skrift




Meriterande

- Erfarenhet av C programmering



Personliga egenskaper

- Noggrann
- Analytisk
- Lösningsorienterad




VILLKOR

Startdatum: Hösten 2022

Placeringsort: Uppsala/Remote

Arbetstider: Flex 8-17

Omfattning: Heltid



Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 9 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

I denna process samarbetar Mimer med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

Ansök nu

Embedded Developer

Läs mer Jun 15
I am Oskar (https://www.linkedin.com/in/oskar-wikström-84280152/), your potential next leader and a veteran in the context of Vasaloppet, 11, and still going strong! For me, engineering has been the most interesting when I have had projects and problems to solve with all the different parts of a product. I love to work in the area where software and hardware meet, and the most fun is when it contributes to a better society. You will enjoy being a part of my team if you like the freedom to try new assignments and technologies and wants to create products. My leadership style is to help you grow in the paste and direction that you would like. That is also why I chose to join Knightec from the beginning!

Why working as a consultant will fit you
Because you want to focus on solving technical problems without internal politics, you want to make new products that last, not handling the old legacy. And you want to have a team with engineers who understand the problem you meet and help you see them from another perspective.

What will you work with?
As an embedded developer in our team in Stockholm, you will work on meaningful projects. You will be working within product and service development for great Swedish technology clients. And be a significant driver shifting towards a more sustainable world.?

We believe that a holistic approach is required to make products and services succeed, both now and in the future. That's why we work within six fields of opportunities where your and our expertise can make an impact. Our way of working is in cross-functional teams, and the hands-on work is often in creating software and solutions from a low level to a high level. That means that you will have the chance to work within teams that focus on? autonomous (https://knightec.se/client-opportunities/autonomous/), connected (https://knightec.se/client-opportunities/connected/) and? safe and secure (https://knightec.se/client-opportunities/safe-and-secure/), for example, within electromobility, connectivity, and development platforms.

What you need to bring
- Experience in product development and lifecycle of a new project
- Programming, such as C, C++, or Java
- Experience from working in cross-functional teams




Knightec
We are consultants in technology, digitalization, and leadership. We work to improve people's lives through game-changing solutions. We are engineers focusing on product development that should be sustainable and durable in edge technology in both in-house projects and at customer sites. We are more than 800 engineers in 10 different cities. To be a consultant at Knightec isn't just a job; it is the way to build a career that you can be proud of!

Ansök nu

Fullstackutvecklare

Läs mer Jun 20
S2 utvecklar och levererar en molntjänst för att driva försäljning, möten och kundservice. Vi är specialister på verksamheter som har tät kontakt med sina kunder.
Hos oss får du möjlighet att jobba långsiktigt med utveckling av en egen produkt. Du blir del av ett team med skarpa och erfarna kollegor.


S2 söker efter en Fullstackutvecklare
S2 levererar en webb-baserad CRM-tjänst. Våra kunder är primärt innesäljavdelningar och contact centers som arbetar med försäljning, möten och kundservice. Vi har kunder i olika storlekar och branscher, några av våra mest kända kunder är If skadeförsäkring, Avanza Pension och Rejmes Bil.
Nu utökar vi teknikteamet och söker en kompetent fullstackutvecklare som vill fokusera på nyutveckling av nästa generation av vår tjänst.
Vår backendplattform är .NET/C#. För användarupplevelsen jobbar vi primärt med Angular och TypeScript där websockets, RabbitMQ och WebRTC också är viktiga delar i vår tjänst.
Du är snabb, effektiv och prestigelös i ditt arbete, och bidrar med kunnande, erfarenheter och idéer. Du har tidigare erfarenhet av C# och Angular.
S2 är ett välskött och lönsamt bolag som funnits i många år. Vi omsatte drygt 13 miljoner föregående år och består idag av 11 medarbetare. Vårt härliga kontor hittar du i centrala Uppsala.

Ansök nu

Systemutvecklare .NET till KitchenTime

Läs mer Jun 8
Vill du jobba med modern teknik i en spännande och föränderlig bransch?
Det senaste året har näthandeln tagit stora steg framåt samtidigt som intresset för matlagning ständigt ökar. KitchenTime är inne i en utvecklingsresa där kundupplevelsen står i fokus. Vi behöver därför förstärka vårt team med en kommunikativ systemutvecklare i en roll med goda kunskaper i C# och MS.
Att de tekniska delarna i vår verksamhet fungerar optimalt är förstås högsta prio för oss och du kommer att arbeta med att ta fram ny funktionalitet för att ständigt förbättra våra processer kring orderhantering, produkthantering och lagersystem. Rollen har många kontaktytor, både internt och externt och det är du som med din kommunikativa förmåga samlar in information för att kunna lösa problem och skapa smartare lösningar framåt.
Som vår nya utvecklare har du stora möjligheter att påverka tekniska vägval och lösningar för våra webbutiker KitchenTime, Confident Living och Kökets Favoriter i en snabbväxande organisation. De lösningar du utvecklar kommer att användas av tiotusentals användare varje dag.
Vi erbjuder
Välkommen till ett företag där tekniken är högprioriterad och där du som systemutvecklare har möjlighet att få utvecklas! Självklart arbetar vi i moderna tekniker både backend och frontend och har en toppmodern teknikstack med fokus på continuous integration för leveranser. När du arbetar från kontoret sitter du i våra helt nya och snygga lokaler centralt i Uppsala, men vi erbjuder också flexibla arbetstider och möjlighet att jobba hemifrån.
Om dig
Vi söker dig som är en duktig programmerare men som också drivs av att se nyttan av ditt jobb. Du sätter dig gärna in i helheten för att kunna hitta de bästa lösningarna för verksamheten. Du brinner för teknik och att utveckla innovativa lösningar. Du identifierar dig även som en driven och självgående medarbetare som mer än gärna delar med dig av dina kunskaper till andra i teamet. Med ett agilt arbetssätt krävs det även att du är flexibel och hänger med i en ständigt föränderlig process. För att trivas hos oss behöver du vara nyfiken, engagerad och framåt!
Vad du har för utbildning är inte det viktigaste men du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av C#, kanske genom ASP.NET/ ASP.NET Core samt databasen MS. Svenska inte är ett krav för tjänsten, men du behöver ha god engelska. Meriterande erfarenheter är:
Erfarenhet inom Retail/e-commerce, med PIM och betalningar
Testautomation
Erfarenhet av frontend-utveckling (HTML / CSS / JavaScript)
Molnbaserade plattformar (AWS / Azure / Google Cloud)

Tillträde och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti (med anledning av semestertider är ansökningstiden lång) men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten kontakta Rikard Askelöf på rikard.askelof@kitchentime.com
Krav
3 års arbetslivserfarenhet inom C#, kan vara genom ASP.NET/ ASP.NET Core
3 års arbetslivserfarenhet inom databasen MS

Meriterande
Erfarenhet inom Retail/e-commerce, med PIM och betalningar
Testautomation
Erfarenhet av frontend-utveckling (HTML / CSS / JavaScript)
Molnbaserade plattformar (AWS / Azure / Google Cloud)



Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Capto Hr AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Capto Hr AB .

Projektledare

Statistiker
Läs mer Jun 9
Statisticon är ett personalägt konsultföretag som arbetar efter affärsidén att tillhandahålla kvalificerade tjänster inom statistik och datahantering. Vår mission är att verka för en sund statistikanvändning som leder till kloka beslut i samhället. Läs mer på http://www.statisticon.se
Nu söker vi en kommunikativ och analytisk Projektledare med stort intresse för samhällsfrågor.
Arbetsuppgifter
Du är en erfaren och kvantitativt inriktad samhällsanalytiker med kommunikativ förmåga och vilja att påverka samt utveckla.
Statisticon är ett företag med mycket kompetenta hantverkare inom statistik, datahantering och systemutveckling. Vi söker nu en projektledare som kan utveckla och förmedla resultatet av vårt arbete utifrån uppdragsgivarnas behov och förutsättningar.
Vidare så ska du kunna bidra till en fortsatt affärsutveckling inom samhällsstatistiken. I din roll kommer du att tillsammans med kunder, statistiker och systemutvecklare utveckla analysmetoder och former för sammanställning, analys och presentation av resultat.
Parallellt kommer du ha ansvar för att tillsammans med kollegor genomföra olika typer av kvantitativa analyser och föreläsningar/föredrag inom socioekonomi, demografi, befolkningsprognoser och arbetsmarknad. Du kommer även att regelbundet författa inlägg/artiklar med kundgrupper, allmänhet och media som målgrupp.
Kvalifikationer
Vi vill att du har relevant akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, till exempel statsvetenskap, kulturgeografi, nationalekonomi, samhällsplanering eller statistik. Du ser dig snarare som en nyfiken generalist än specialist inom ett särskilt ämne. Du har erfarenhet av att tolka och bearbeta statistik samt presentera den på ett pedagogiskt sätt i muntliga presentationer och skriftliga rapporter.
Du har tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet.
Som person är du empatisk, har lätt att skapa relationer, gillar att presentera för andra och är en duktig kommunikatör i tal och text på svenska. Vi tror även att du har en analytisk, idé- och initiativrik sida samt är lyhörd med god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i ett kollektivavtalsanslutet och medarbetarägt företag med 25 anställda. Vi har en tillväxtambition avseende omsättning och lönsamhet snarare än i antal anställda. Vår främsta tillgång som arbetsplats är kompetenta kollegor som tillsammans skapar en kreativ och generös arbetsmiljö där vi hjälper varandra.

Ansök nu

Fullstackutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 20
S2 utvecklar och levererar en molntjänst för att driva försäljning, möten och kundservice. Vi är specialister på verksamheter som har tät kontakt med sina kunder.
Hos oss får du möjlighet att jobba långsiktigt med utveckling av en egen produkt. Du blir del av ett team med skarpa och erfarna kollegor.


S2 söker efter en Fullstackutvecklare
S2 levererar en webb-baserad CRM-tjänst. Våra kunder är primärt innesäljavdelningar och contact centers som arbetar med försäljning, möten och kundservice. Vi har kunder i olika storlekar och branscher, några av våra mest kända kunder är If skadeförsäkring, Avanza Pension och Rejmes Bil.
Nu utökar vi teknikteamet och söker en kompetent fullstackutvecklare som vill fokusera på nyutveckling av nästa generation av vår tjänst.
Vår backendplattform är .NET/C#. För användarupplevelsen jobbar vi primärt med Angular och TypeScript där websockets, RabbitMQ och WebRTC också är viktiga delar i vår tjänst.
Du är snabb, effektiv och prestigelös i ditt arbete, och bidrar med kunnande, erfarenheter och idéer. Du har tidigare erfarenhet av C# och Angular.
S2 är ett välskött och lönsamt bolag som funnits i många år. Vi omsatte drygt 13 miljoner föregående år och består idag av 11 medarbetare. Vårt härliga kontor hittar du i centrala Uppsala.

Ansök nu

Teknisk projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Jun 21
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Q-lineas vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer.
Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. 13 år efter starten arbetar idag över 140 personer på Q-linea i ett interdisciplinärt och mycket motiverat team som bedriver sin verksamhet i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och Fyrislund.
Q-linea söker en Teknisk projektledare till Algoritm & Software avdelningen
Avdelningen Algorithm & Software består idag av 25 medarbetare som jobbar med allt från utveckling av grafiska användargränssnitt till avancerade algoritmer, samt mjukvarutestning, för Q-linea’s ASTar-system.
ASTar är ett system för snabb och helautomatisk antibiotiaresistensbestämning (AST) som består av instrument, mjukvara och kit för olika typer av AST-analyser. Mjukvaruprojekten drivs både som Scrum- och Kanbanprojekt och är ofta tätt integrerade med övriga projekt inom instrument-, biologi- eller marknadsavdelningarna, samt projektledarkontoret.
Som Teknisk projektledare kommer du att
Leda större och mindre delprojekt inom Algorithm & Software-avdelningen
Koordinera releaser och andra aktiviteter mellan olika mjukvaruprojekt, men också mot övriga projekt inom utvecklingsavdelningen, så som instrumenthårdvara, kalibrering och funktionstester.
Samarbeta med mjukvaruutvecklare, testare, mekaniska ingenjörer samt mikrobiologer.
Säkerställa att mjukvaruprojekten drivs enligt applicerbara regelverk för både IVD och FDA med avseende på implementation, testning, dokumentation m.m



Vem är du?
Vi tror att du har ett stort tekniskt intresse och en gedigen teknisk bakgrund. Du har lätt att ta till dig information från olika kunskapsområden, såklart inom mjukvara men även inom instrumenthårdvara samt mikrobiologi. Du är driftig och strukturerad samt gillar att ta ansvar och egna initiativ.
Arbetet på Q-linea präglas av tvärfunktionella samarbeten med många olika personer med olika kompetenser vilket ställer krav på att du är pedagogisk och kommunikativ med god social förmåga. Med din kunskap och erfarenhet inom både mjukvaruutveckling och projektledning kan du identifiera och prioritera aktiviteter samt fördela uppgifter och resurser på ett effektivt sätt för att kunna nå uppställda projektmål i tid samt med god kvalitet.
Kvalifikationer
Krav:
Master of Science i ingenjörsvetenskap eller mjukvaruutveckling alternativt motsvarande förvärvad kompetens
Tidigare erfarenhet av att leda mjukvaruprojekt för medicintekniska produkter
Erfarenhet av utveckling av instrumentmjukvara
Erfarenhet av mjukvaruutveckling och ledarskap i en regulatorisk kontext gällande IVD och/eller FDA.
Du är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift.



Meriterande:
Tidigare erfarenhet av mjukvaruprojektledning rörande instrumentmjukvara och grafiska användargränssnitt
Erfarenhet av projektledning i liknande företag.

Ansök nu

CEO

Verkställande direktör
Läs mer Maj 9
You may wonder if this is possible. – We know it is!
VBN produces unique metal materials. We also say that we work in the world’s most modern steel plant. We develop new materials and the corresponding Additive Manufacturing (“3D printing”) processes with remarkable results. With our unique group of Vibenite® materials, we can produce various components or tools in near-net-shape to customers who wish to reduce wear, who need complex shapes or more efficient production. On top of it all, VBN’s patented technology reduces environmental impact with around 90%. In 2017 the company launched the world’s hardest steel, Vibenite® 290.
In the latest two years, VBN has focused on the commercialisation of its unique innovations as well as establishing global sales channels in prioritized markets (e.g., Asia, North America, Europe, Middle East, South America). We have also established numerous partnerships for joint development and education. In summary, VBN Components is currently in a strong expansion phase.
Now we are looking for a Business oriented CEO
Today, our current CEO has been head hunted to another top position therefore, we are now looking for a new CEO to manage the company´s growth plans and lead our expedition into an exciting future.
Your tasks:
• Manage the company and be responsible for P&L.
• Set the strategic direction through strategy development and execution.
• Secure operational excellence and quality in the company.
• As the CEO you will be responsible for the global business development and sales. You will bebased in Uppsala but covering the world market.
• Visiting customers will be a major part of your activities. You will identify potential
customers,analyse and review business opportunities, offer solutions, close deals, and finally follow up results and customer benefits.
• An important part of your sales work is to handle the contract management and negotiation and oversee your sales team’s deals.
We offer you:
• Great opportunities for professional development in an expansive, one-of-a-kind materials company within a dynamic environment where you will be one of the key persons in a growing company and you will have the chance to form the organisation to meet the increasing market demand.
• A workplace in new facilities in centre of Uppsala industrial area with top-of-the-line
materials equipment and a team of approx. 10 persons with deep knowledge in materials, additive manufacturing, marketing, and sales.
• A role where you are working close with an experienced Chairman of the Board, the board itself, and with the CTO.
Your profile:
You’re a doer with many years of B2B sales experience and have worked with international business development. Broad business understanding and business acumen combined with the strategic view of the sales process and the company’s growth is important.
You also have proven experience in small company expansion, financial analysis, contract negotiations and reaching goals.
Authentic leadership and Coaching skills.
Team player with strong interpersonal skills, building trust and gaining commitment.
The role will require extensive international travel, so it is important that your life situation allows for that.
Excellent verbal and written communication skills.
Fluent in Business English.
Relevant academic degree in Engineering or in Business management.
Technical understanding and curiosity. It is an advantage if you know the metal materials and international engineering business as well as AM technologies, but you do not need to be an expert in this, since the team already are.

Ansök nu

System architect

Systemarkitekt
Läs mer Jun 8
Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978. As an independent, non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicines safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide.
UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.


UMC are looking for a skilled System architect
The UMC pharmacovigilance product portfolio develops and maintains software-as-a-service solutions used by medicines agencies, pharmaceutical companies, and other organizations in countries worldwide, as well as APIs and backend systems to enable data exchange and information processing supported by the software.
We are looking for a skilled system architect to coach our two development teams within this portfolio. The person will be responsible for defining the long-term architecture and roadmap for the systems portfolio, as well as for coordinating and securing short- and long-term technical decisions within the teams, between teams, and with the Enterprise Architect and with Product Management staff. Skills to communicate technical details with software developers and business goals with product managers, to assure that solutions are in line with expectations from internal and external stakeholders are required. We are looking for a person who is motivated by system architecture and design but still wants to do hands-on system development.
This position has the following main responsibilities
Develop the solution intent and govern the architecture and design within the Vigi Product Portfolio, to ensure that requirements are met.
Lead the planning, definition, and high-level design of the products, and the exploration of alternatives, in close collaboration with the lead developers.
Secure the plans of the technical architecture.
Prepare, anchor, and make technical decisions within a portfolio spanning several products.
Support the Enterprise Architect with input to the technology roadmap.
Support the Product Management team in work with product roadmaps.
Provide guidance to lead developers during development and operations.
Guide the teams through work with continuous integration and deployment.
Together with product management staff, communicate with external stakeholders and customers to identify quality requirements.
Together with the teams, identify subsystems and components which facilitate maintenance and possible re-use.
Provide guidance to product management staff regarding development needs, to ensure interoperability within the products in the portfolio.
Interact with the Enterprise Architect and other System Architects to anchor decisions spanning multiple portfolios.
Interact with Lead Developers and the Enterprise Architect to ensure that policies are applied and improved.



Skills and Requirements
Experience in software architecture or technical lead positions.
Up-to-date knowledge about trends in technology and architecture.
Understanding of different paradigms within programming languages (object oriented, functional, etc).
Understanding of different paradigms within database technology (relational databases, document databases, etc).
Excellent knowledge of the Microsoft development platform (.NET, Visual Studio, etc).
Experience of working in an agile software development setting.
Ability to present technical content to a non-technical audience.
University degree in data science, software engineering, engineering physics, or similar.
Excellent oral and written English

Ansök nu