Uppsala: Head of Construction Operations Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Head of Construction Operations Sverige i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg.

Platschef till Bro & Väg

Läs mer Apr 16
Välkommen till Bro & Väg - med fokus på Mälardalen, Uppland, Stockholm och Gävleområdet, och med ett högt engagemang och kompetens, men med det personliga hos ett mindre bolag som vill arbeta nära våra kunder. Vi söker nu en passionerad Platschef till vårt växande team med placering vid Uppsalakontoret.
Bro och väg utför de flesta typer av anläggningsprojekt åt både offentliga och privata kommersiella uppdragsgivare. Ofta handlar det om utbyggnad av vatten-, avlopps- och vägnät eller grundläggning av en ny byggnad. Vi utför betongarbeten, grundläggning, bergsprängning, finplanering, schakt, kabel- och markarbeten. Vårt fokus ligger på uppdrag inom Mälardalen, Uppland, Stockholm samt Gävleområdet. Samtidigt är vi en del av koncernen EA-gruppen och har det stora företagets resurser i ryggen.
Rollen som platschef hos oss:
Som platschef ansvarar du för projektets planering, produktion och ekonomi såväl som miljö och arbetsmiljö. Utöver det är du den som leder och fördelar arbetet samt coachar ditt team. Du arbetar väl tillsammans med interna funktioner samtidigt som du värnar och förvaltar våra kundrelationer. Som platschef rapporterar du till Arbetschef/Projektchef.
För att lyckas i din roll som platschef tror vi att du har erfarenhet av en liknande tjänst, erfarenhet av digitala plattformar och god kunskap inom branschen som du gärna delar med dig av. Vi söker efter en driven och ansvarsfull person med ett helhetsperspektiv som är redo att driva projekt från start till slut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppstart, genomförande och avslut av projekt
Upprättande av tidplan, projektkalkyl och andra projektrelaterade dokument
Planera och fördela personal- och maskinresurser för genomförande av projekt samt driftåtgärder med avhjälpande underhåll
Projektekonomi
Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete
Hålla i kontraktsfrågor mot kund och delta på projektmöten
Personalfrågor

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av rollen som platschef
Under ett antal år inom mark- och anläggning
Erfarenhet av VA-arbeten
Har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och mängdreglering



Vad vi erbjuder:
Korta beslutsvägar och utrymme för personlig utveckling.
En spännande chefsroll där du är spindeln i nätet.
Frihet under ansvar och möjlighet till karriär inom bolaget.
En familjär företagskultur med stöd från en stark koncern.


Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde sker per omgående, men med hänsyn till eventuell semesterplanering och uppsägningstid. Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Uppsala.
Kontakt
Har du några frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Runberg, VD, 070-353 45 91 anders.runberg@brovag.se eller Simon Åström, Projektchef Uppsala, 070-378 47 03 simon.astrom@brovag.se
Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team!
EA-koncernen
EA-koncernen (entreprenad och anläggningsgruppen) tillhör en välrenommerad företagsgrupp där ett antal bolag ingår. EA-gruppens entreprenadföretag är Frijo med dotterbolaget Bygg och Berglaget, Broby spår med dotterbolaget Westins kraft och Bro & Väg. Du kan läsa mer på vår hemsida om våra bolag, www.eagruppen.com

Ansök nu

Servicechef bygg

Läs mer Mar 26
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, företag, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett mångfacetterat företag. Vårt motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa. För mer information om företaget se vår hemsida http://www.uppsalafastighetstjanst.se eller besök oss på facebook, http://www.facebook.com/uppsalafastighetstjanst.
Vi söker nu Servicechef till vår Byggavdelning.
Kompetensprofil
Yrkeserfarenhet, God kommunikationsförmåga, både att lyssna och informera, Bra organisatorisk förmåga, Drivande av projekten, stora som små, Leda och stötta andra i deras arbeten, Problemlösare, Resultatorienterad
Minst B-körkort
Arbetsuppgifter
Träffa kunder och räkna på jobb, Kommunicera med medarbetare inom respektive verksamhetsområde, Planera och genomföra jobb, Fakturera löpande, Medverka till god stämning i yrkesgruppen, Hantera offerter, Genomföra medarbetarsamtal.
Ansvarsområden
Personalansvar för verksamhetsområde service innehållandes både byggservice 6 personer och måleriservice 4 personer.
Ansvara för material och verktygsinköp, Ekonomiskt ansvar för verksamhetsområde, Uppföljning tidplaner, Fördela resurser, Uppföljning att vi håller vad vi lovar, Hantera offerter, Medarbetarsamtal, Fakturering.
Befogenheter
Besluta om materialval, Styra planering och genomförande av jobb inom verksamhetsområde service, Hantera offerter, Relevanta inköp för verksamhetsområdet.
Vi vill helst att du har dokumenterad utbildning eller motsvarande kompetens och har några års arbetslivserfarenhet inom området. Du kommer att ingå i Byggavdelningen. Utöver dagliga sysslor kommer du ha kontakt med våra kunder internt och externt skriftligt och muntligt. Då företaget expanderar förekommer många olika typer av arbete varför vi söker dig som är flexibel och inte rädd för förändring och nya uppgifter.
Personliga egenskaper:
Du liksom alla andra som arbetar på Uppsala Fastighetstjänst är företagets ansikte mot kunden varför en av dina viktigaste egenskaper måste vara att du är positiv, utåtriktad och engagerad. Varje person du möter under arbetsdagen kan vara en tänkbar kund eller uppdragsgivare.
Vi lägger även extremt stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet.
Du ska ha vana av att leda en grupp i arbete,
B-körkort är ett krav.
Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande.
Uppsalafastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut.

Ansök nu

Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala

Läs mer Apr 15
Nu söker vi en Bygglovschef till ett uppdrag i Uppsala på ett år med start i augusti!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i augusti 2024 tom aug 2025. Du kommer att arbeta på enhetens kontor och det finns möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan.
Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av enområdeschef samt trebygglovschefer. Chefsansvaret innebär att ta hand om verksamhetsuppdraget och att samarbeta med de andra två cheferna.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med handlar om att:
Stötta medarbetarna i uppdraget att ge bygglov.
Ge startbesked och slutbesked.
Handlägga tillsynsärenden.
Stötta tillsynshandläggarna.

I uppgiften ingår också att hålla APT, föredra ärenden på nämnden samt hålla koll på arbetsmiljön.


Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att vara chef och erfarenhet av bygglov mm.
Erfarenhet av myndighetsutövning.
Kunnig i plan- och bygglagen (PBL).
God kunskap i arbetsmiljöansvar.
Mycket goda kunskaper i Svenska, i tal och skrift.

För att axla rollen på bästa sätt ser viatt du som person hargod förmåga att etablera och underhålla relationer både internt och externt. Vi ser vidare att du arbetarnära gruppen, agerar bollplank och är vägledande i det dagliga arbetet med kommunens bästa i agerande och beslut.

Meriterande
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och förmågan att framgångsrikt leda utvecklings- och förändringsarbete är meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Avdelningschef

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Till Akademiska Hus söker vi nu en avdelningschef till enheten Teknik & Service. Du kommer att ansvara för ett starkt team av tekniska förvaltare, drifttekniker och en teknikspecialist. Har du fastighetsteknisk kompetens och brinner för att driva underhåll och fastighetsutveckling med hög kvalitet i kombination med smarta energilösningar? Vill du bidra till att stärka vår leverans genom att förbättra och effektivisera våra arbetssätt samt skapa möjligheter för ökad hållbarhet? Då kan rollen som avdelningschef för Teknik & Service vara något för dig!
Tjänsten är placerad i Uppsala. Du leder det operativa arbetet och stöttar de tekniska förvaltarna i deras uppgift att leda och styra driftteknikerna i det dagliga arbetet. Fastigheter som din avdelning tar sig an är utöver lärosalar, kontor och utemiljöer även forskningsmiljöer och labb. I ditt ansvarsområde ingår bland annat utvecklingen av BMC, Biomedicinskt Centrum i Uppsala.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden som Avdelningschef:
·        Bolagsövergripande uppdrag att bidra till att utveckla vår tekniska förvaltning.
·        Leda din avdelning inom ditt geografiska område mot bolagets och avdelningens mål.
·        Personalansvar för cirka 13 personer.
·        Styrning av planerat underhåll, tillsyn & skötsel samt driftoptimering.
·        Ha hand om stora investeringar och underhållsbudgetar för stora projekt som tillexempel energiprojekt.
·        Säkerställa avdelningens genomförande av energiplan och underhållsplan.
·        Implementera förbättringar och förändringar inom avdelningen.
·        Kostnadsansvar för avdelningen och fastigheterna inom ditt område liksom delegerat arbetsmiljöansvar och lönesättande ansvar.
 
Varmt välkommen med din ansökan, dock senast den 2024-04-17. Urval kommer att ske löpande. Denna rekrytering är ett samarbete mellan Akademiska Hus och Randstad AB. Har du frågor om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linnea Holmström linnea.holmstrom@randstad.se , alternativt rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se 070-1464185. I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under "Ansök", som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kvalifikationer
För att bli aktuell i rollen som vår nya avdelningschef letar vi efter dig som har:
Tidigare ledarskapserfarenhet som tex teamledare, projektledare. Även erfarenhet av stora tekniska fastighetsprojekt.  
Erfarenhet av att driva förändrings- och implementeringsarbete.
Högt tekniskt kunnande och ett starkt intresse för ny teknik och digitalisering.
Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik.
God ekonomisk förståelse (budget, prognos, uppföljning) och erfarenhet av att jobba kundfokuserat.
Förståelse för ingående processer i teknisk förvaltning kopplat till fastighet.
Svenska och engelska obehindrat i tal som skrift.

Det är meriterande om du som avdelningschef har:
Akademisk ingenjörsutbildning inom relevant område som tex hållbarhet, energi eller teknik. 

För att du ska trivas i den här rollen som avdelningschef ser vi att du är en person som kan komma in och sätta ditt eget avtryck och få ihop gruppen. Det är viktigt att du är trygg i dig själv som ledare och vågar ta initiativ. Att bygga relationer och vara kommunikativ är en mycket viktig del i det dagliga arbetet då du kommer finnas med i många samarbetsytor och ha flera dialoger både internt med kollegor och även externt ut mot kunder. Eftersom rollen innebär stora mandat så är det även viktigt att du kan tänka affärsmässigt vid beslutsfattande, ser lösningar och är handlingskraftig. 

Om företaget

Akademiska Hus
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.?
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans.?Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och?erbjuder därför?alla?olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.?
Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.
Vill du veta mer om Akademiska Hus - gå in på vår hemsida https://www.akademiskahus.se/

Ansök nu

Senior Platschef

Läs mer Feb 14
Nu har vi flera nya spännande projekt i startgroparna och vi behöver förstärka vår organisation med dig som är en erfaren Platschef. Tillsammans bygger vi framtidens hus på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.
Som Platschef hos oss på ByggConstructs entreprenadavdelning kommer du att leda, driva och ansvara för större byggentreprenader och har engagemang för hållbarhetsfrågor. I dina projekt ansvarar du för ekonomin, produktion, tidplan, kvalitet, miljö och arbetsmiljö. I dina projekt arbetar du tillsammans med entreprenadingenjör, arbetsledare, vår maskinavdelning och egna hantverkare samt i nära samarbete med din projektchef.
Kvalifikationer
Efter ett stort antal år i branschen har du goda byggkunskaper. Du som söker ska ha flera års erfarenhet från en arbetsledande befattning inom byggbranschen. Vi ställer höga krav på affärsmässighet och ledarskap.
Som person är du prestigelös, ödmjuk och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är strukturerad och har god förmåga att prioritera, arbeta systematiskt och balansera strategiskt och operativt arbete. Du är kvalitetsmedveten, kreativ och ambitiös och trivs i en roll med många kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Du talar svenska och engelska obehindrat och är en utmärkt kommunikatör, förhandlare och förstår vikten av ett gott samarbete för att nå goda resultat. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten och eller rekryteringen, hör av dig till:
HR-ansvarig Anna Lindgren anna.lindgren@byggconstruct.se
Avdelningschef Entreprenad Martin Huss martin.huss@byggconstruct.se
Vi behandlar ansökningar löpande, ansök så snart som möjligt, dock senast den 17 mars 2024.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Om arbetsgivaren - ByggConstruct AB
ByggConstruct AB är ett av Mellansveriges större ägarledda byggföretag. Vi är en samhällsbyggare specialiserade på byggnationer inom vård, skola och bostäder, samt byggservice. Vi ligger långt fram gällande energieffektivisering och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med vårt dotterbolag FÖ Bygg i Sala har vi idag en omsättning på ca 1 miljard kronor och är drygt 200 egna anställda. Vi är ett engagerat team med god sammanhållning och en företagskultur som präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och frihet under ansvar med fokus på långsiktighet, goda kundrelationer och kvalitet!
Vi vill gärna bli fler som bygger ansvarsfullt och hållbart, och som har roligt när vi gör det.
Nyfiken? Läs mer på vår hemsida - https://byggconstruct.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Sunroof Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Sunroof Sverige AB .

Head of Operations (Strategiskt fokus)

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 3
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön.


Har du ett brinnande intresse för förnybar energi, strategisk projektutveckling och affärsutveckling? Vi erbjuder då en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som kan komma in och ansvara för våra strategiska processer för byggavdelningen och vårt affärstänk.


Tjänsten:
Fokus för denna roll kommer vara att jobba strategiskt med planering och utveckling av vår operation-funktion, lönsamhet/kostnadskontroll, affärsutveckling och expansionsplaner. Det innebär tex. att granska våra processer, projektekonomi, avtal och ständigt vara nätverkande med externa partners för att kunna optimera vår expansion. Du bidrar därmed till att vi har fortsatt hög kundnöjdhet och kvalitet i vårt arbete.


Till tjänsten tillkommer även personalansvar för vår operativa byggavdelning där du har avdelningschefer som rapporterar direkt till dig. Det innebär att se till att vår personal har möjligheten att arbeta optimalt och du är även lyhörd på hur utvecklingsarbetet inom avdelningarna kan förbättras. Du granskar även hur vårt kompetensbehov ser ut idag och planerar framåt.


Arbetsuppgifter:
Utveckla vår struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige.
Samordna, leda och hjälpa de olika interna avdelningarna( arbetschefer, projektledarna, inköp och logistik i deras dagliga verksamhet)
Driva det strategiska arbete gällande hur vi arbetar med våra affärer, UEs och planering framåt.
Coacha och motivera den operativa avdelningen.
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige.
Delta i större upphandlingar och inköp.
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område.
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning, byggteknisk eller affärsutvecklande utbildning är meriterande men inte ett krav.
Min. 6 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
Kunskaper i bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering.
Förståelse för kontakt och avtal med externa partners.
Erfarenhet inom affärsutveckling.
Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet.
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen är att föredra men inte ett krav.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående





Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu