Uppsala: Upphandlare till Uppsala kommun

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare till Uppsala kommun i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-13 // Varaktighet: Heltid

Upphandlingsavdelningen

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som upphandlare på Uppsala kommun? Nu har du chansen! Vi söker dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Hos oss får du inte bara ett roligt jobb och trevliga kollegor, du får också möjlighet att göra skillnad för många människor. Sök idag och bli en central del av vårt viktiga arbete!

Uppsala är med sina över 235 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm. Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk och social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi på Avdelning Upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik. Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: Enhet Fastighet och entreprenad består av 3 kategorier: Fastighet & entreprenad, Fordon & transport och Livsmedel. Enhet Varor och tjänster består av 4 kategorier: IT, Tjänster, Varor, och Vård & omsorg.

Hos oss arbetar du i vårt nya stadshus med stadens bästa pendlarläge precis intill centralstationen i Uppsala - 30 minuter från Stockholm. Vi arbetar i aktivitetsbaserad miljö och erbjuder flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta både på plats och på distans.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag och besluta om upphandlingsförfaranden. Det ingår även att ge råd och stöd i upphandlingstekniska och entreprenadjuridiska frågor, aktivt delta i förbättringsarbetet gällande upphandlingsprocesser samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter.

I uppdraget ingår även att:

• upphandla ramavtal
• förhandla med leverantörer
• bevaka ny lagstiftning
• ta fram upphandlingsstrategier
• göra uppföljningar av offerter
• delta i leverantörsmöten

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller upphandling/inköp alternativt KY-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är även en fördel om du har en utbildning inom projektledning och/eller LOU och LUFS. Vi ser att du har erfarenhet av inköpsarbete samt har goda kunskaper om den lagstiftning som reglerar offentlig upphandling.

Vidare är det en meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller politiskt styrd organisation
• erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning
• erfarenhet av att genomföra upphandlingar
• kunskaper om upphandling av konsulttjänster och entreprenadupphandling

En förutsättning för tjänsten är goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda kunskaper i Office-paketet.

Vi söker dig som är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare är du en person som tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är även lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst söker vi dig som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Enhetschef Linnéa Sundstedt, 018-727 21 21

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 92

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16
Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akademikerförbundet SSR/SACO Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Sveriges ingenjörer Peter Nõu, 018-727 16 95

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Upphandlare.

Upphandlare

Läs mer Jan 24
Regionkontoret

Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.

Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Vår verksamhet
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom Avdelningen för ekonomi och styrning. På enheten arbetar i dag ett fyrtiotal medarbetare fördelat på tre grupper och en stab, varav drygt 20 är upphandlare. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år.

Regioninköp och upphandling kommer under våren att fortsätta ett arbete med att förflytta sig mot ett strategiskt arbetssätt. Tycker du, som vi, att inköpsprocessen är en viktig pusselbit för att klara samhällsuppdraget? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, medicinteknik och material?

Nu söker vi upphandlare till avdelningen för fastighet, varor, och tjänster där du får genomföra upphandlingar och förvalta avtal till fem regioner.

Ditt uppdrag
Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontaktytor där du utgör en central roll. Arbetet innebär att leda och styra grupper samt att samarbeta med referensgrupper av olika professioner.

I rollen som upphandlare förväntas du att självständigt genomföra och driva upphandlingar för regionens verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, till avtalstecknande, och förvaltning av avtal. I rollen ingår även att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med kollegorna på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten.

Dina kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning inom ett ämne såsom juridik, ekonomi, teknik, eller en YH-utbildning med inriktning mot upphandling. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom en lång yrkeserfarenhet som upphandlare.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god svenska i tal och skrift. Du behärskar även engelska.

För rollen är det särskilt meriterande med erfarenhet av IT- och tjänsteupphandlingar. Erfarenhet av Mercell TendSign är även det meriterande.

Din kompetens
Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt angreppssätt, och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar planering för att sätta upp och hålla givna tidsramar.

Du har erfarenhet av att leda grupper och kan anpassa dig till situationen. Du anspassar ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Region Uppsala tillämpar flexibel arbetsplats vilket innebär att du, inom ramen för ditt uppdrag, har möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan. Du hittar vårt ljusa fina kontor intill Resecentrum vilket erbjuder goda pendlingsmöjligheter.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sahlstedt, gruppchef, 018-611 26 62.

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Jan 11
Regionkontoret

Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.

Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Vår verksamhet
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom Avdelningen för ekonomi och styrning. På enheten arbetar i dag ett fyrtiotal medarbetare fördelat på tre grupper och en stab, varav drygt 20 är upphandlare. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år.

Regioninköp och upphandling kommer under våren att fortsätta ett arbete med att förflytta sig mot ett strategiskt arbetssätt. Tycker du, som vi, att inköpsprocessen är en viktig pusselbit för att klara samhällsuppdraget? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, medicinteknik och material? Nu söker vi upphandlare till Varuförsörjningsuppdraget där du får genomföra upphandlingar och förvalta avtal till fem regioner.

Ditt uppdrag
Som upphandlare genomför du och driver självständigt upphandlingar för regionernas verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, avtalstecknande och förvaltning av avtal. Inom varuförsörjningsuppdraget är kontakt med leverantörer och verksamhet under avtalsförvaltningen en viktig del av arbetet.

I upphandlarrollen ingår också att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med dina kollegor på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten.

Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontakter och du blir en central person i arbetet. Arbetet innebär att leda och styra grupper samt att samarbeta med referensgrupper bestående av olika professioner.

Dina kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom naturvetenskap, teknik eller samhällsvetenskap med relevant erfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• Annan utbildningsbakgrund, men med lång yrkeserfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• Vårdutbildning/erfarenhet av arbete inom vården är meriterande.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behärskar även engelska. Krav på B-körkort.

Din kompetens
Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar att planera, sätta upp och hålla tidsramar.

Du har erfarenhet av att leda grupper och kan anpassa dig till situationen och ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Inom ramen för ditt uppdrag har du möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan eftersom Region Uppsala tillämpar flexibel arbetsplats.

Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum – att pendla hit är enkelt.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustav Grangert, gruppchef, 018-611 66 98.

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Upphandlare till kund i Gävle

Läs mer Dec 7
Har du erfarenhet av att arbeta som upphandlare och är redo för en ny spännande utmaning? Är du van att genomföra måltids- och livsmedelsupphandlingar? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu upphandlare till vår kund i Gävle. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och kommer att pågå till sista december 2024. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som upphandlare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära att genomföra och ansvara för upphandlingsprocesser. Arbetet består i huvudsak av att:
• Självständigt genomföra hela upphandlingsprocesser enligt givna riktlinjer
• Hantera flera måltidsupphandlingar samtidigt
• Planera, organisera och sätta upp mål
• Följa upp och avsluta aktiviteter med noggrannhet

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning, är du utbildad kostekonom eller kostvetare är det särskilt välkommet
• Minst 5 års erfarenhet av inköp från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av måltids- och livsmedelsupphandlingar
• Kunskaper i upphandlingssystemet Kommers
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Som person är du driven, strukturerad och har en god problemlösande analytisk förmåga. Vidare är du handlingskraftig, flexibel och kan arbeta självständigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Skolfastigheter rekryterar Upphandlare inriktning entreprenadupphandling

Läs mer Nov 2
SFB-2023-00377

Har du tidigare arbetat med entreprenadupphandling inom offentlig sektor? Drivs du av både strategiskt och operativt arbete? Vill du arbeta med hela upphandlingsprocessen? Då är detta tjänsten för dig.

Skolfastigheter växer och rekryterar nu en upphandlare med inriktning mot entreprenadupphandling, som vill arbeta med hela upphandlingsprocessen. Skolfastigheter befinner sig i en spännande fas med att förse Uppsala Kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. Det är tack vare sina medarbetare verksamheten kan göra gott för Uppsalas skolor och förskolor så att barn och unga får bästa tänkbara förutsättningar att utvecklas.

Hos Skolfastigheter får du en verksamhet som värdesätter trivsel på arbetsplatsen tillsammans med en öppen och ärlig atmosfär. Här blir du en del av ett starkt team med fantastiska kollegor. Organisationen är engagerad och motiverad och står inför flera spännande utmaningar.

Detta är en direkt rekrytering av Skolfastigheter där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad och erfaren upphandlare med inriktning mot entreprenadupphandling, som vill vara en del av Skolfastigheters team. I rollen kommer fokus vara på entreprenadupphandlingar. Rollen är viktig för att säkerställa ändamålsenliga och framgångsrika upphandlingar för Skolfastigheter.

Som Upphandlare är ditt övergripande uppdrag att genomföra ändamålsenliga upphandlingar och i övrigt vara stöd åt Skolfastigheter i upphandlingsfrågor. Tjänsten omfattar hela upphandlingsprocessen från interna möten och upprättande av förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering och tilldelning. Vidare planerar, samordnar och utför du upphandlingar inom olika områden, särskilt inom entreprenader, tekniska konsulter och olika typer av ramavtal.

Rollen är såväl strategisk som operativ.

Du kommer rapportera till Chef Upphandling & Inköp. I avdelningen ingår ytterligare upphandlare, inköpsansvarig, avtalscontroller och avtalsadministratör. Tillsammans med dina kompetenta kollegor säkerställer du att upphandling bidrar till Skolfastigheters affär och verksamhetsmål.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
En viktig del av ditt arbete är att upprätta förfrågningsunderlag och genomföra annonsering av upphandlingar för att locka lämpliga leverantörer. Du tar även in och utvärderar anbud från potentiella leverantörer och förbereder tilldelningsbeslut baserat på dessa.

För att säkerställa korrekta avtal ansvarar du för att upprätta dessa dokument. Du har både strategiskt och operativt ansvar för upphandlingsprocessen inom Skolfastigheter och arbetar aktivt med att utveckla och förbättra processerna.

Som upphandlare är det viktigt att hålla sig uppdaterad om trender och förändringar inom området. Du genomför omvärldsbevakning för att vara informerad om nya metoder och riktlinjer inom upphandlingsområdet.

Efter genomförda upphandlingar är det en del av ditt arbete att utvärdera och följa upp resultaten för att säkerställa att avtalen och upphandlingsprocesserna har varit framgångsrika.

I sammanfattning är du som upphandlare involverad i hela processen, från planering till avslut, och arbetar kontinuerligt för att säkerställa korrekta och framgångsrika upphandlingar inom Skolfastigheter.

Vem är du?
För att trivas i rollen som Upphandlare söker vi dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser att du självständigt har genomfört upphandlingar, gärna inom offentlig sektor samt att du har flerårig erfarenhet inom entreprenadupphandling. Du har kanske tidigare lämnat anbud på offentlig upphandling inom likvärdig bransch. Vidare har du god kunskap om LOU och dess tillämpning. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

För att bli framgångsrik i rollen som upphandlare behöver du ha en drivande inställning och förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt och leverera resultat. Dessutom är du skicklig på att strukturera, planera och prioritera dina uppgifter. Din förmåga att förbättra upphandlingsrutiner och processer kommer bli en stor tillgång. Arbetet kräver betydande interaktion med människor både inom och utanför organisationen, vilket innebär att du behöver ha en hög servicekänsla, ett professionellt bemötande och en stark samarbetsförmåga. Du är skicklig på att bemöta verksamheten och bygga relationer som främjar framgångsrika upphandlingar.

Vidare så har du hög integritet och förmåga att agera i enlighet med bolagets bästa intresse. Du tar inga genvägar utan är alltid noggrann och ansvarstagande i dina beslut och handlingar.
Med din entusiasm och kompetens är du redo att ta dig an utmaningarna som upphandlare och göra en verklig skillnad hos Skolfastigheter.

Om verksamheten
Uppsala Kommun Skolfastigheter AB är ett helägt kommunalt bolag som äger merparten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Skolfastigheter vill ligga i framkant när det gäller både hållbarhet och innovation, och har flera samarbeten med både näringsliv och akademi. Vi vill bli bäst i klassen på trygga och hållbara lärmiljöer!

Totalt ingår idag ca 140 fastigheter över hela kommunen. Bolaget har sedan det startades 2013 haft en stark tillväxt och består idag av ca 95 medarbetare. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och det är viktigt för oss att du trivs i vår organisation.

Du kan läsa mer om Skolfastigheter på http://www.skolfastigheter.uppsala.se

Ansök nu

En entreprenadupphandlare och en varu- och tjänsteupphandlare, till SGU

Läs mer Okt 13
SGU:s uppgift är att ta fram geologisk information som samhället behöver. Hos oss arbetar geovetare med flera med att samla in, dokumentera och anpassa information om Sveriges geologi så att den kan användas inom bland annat samhällsplanering, miljövård och prospektering. För att vi ska kunna göra detta behövs också stöd från kunnig personal inom upphandling, IT, ekonomi, administration, kommunikation med mera. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att skapa en hållbar samhällsutveckling. SGU växer och det innebär krav på att tidigt möta verksamhetens behov och använda myndighetens resurser effektivt.
En spännande tid väntar då vi har fått uppdraget att vidareutveckla SGU:s inköpsfunktion med målen att öka rättssäkerhet och trygghet för den enskilde och för SGU, samt effektivisera och automatisera våra processer. Utvecklingsarbetet omfattar även att implementera hela eller delar av den Nationella upphandlingsstrategin, ta fram ett arbetssätt för hållbara inköp och utveckla arbetssätt för uppföljning av leverantörer och avtal. Nu söker vi två erfarna upphandlare med driv som vill bidra till att vi blir en inköp- och upphandlingsfunktion i världsklass!
Vi erbjuder:
Möjligheten att arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas genom teknik, forskning och internationella samarbeten och bidra till att inventera, utreda och åtgärda förorenade områden så att de inte utgör något hot mot miljö eller människors hälsa
En varierande roll där du både är delaktig i spännande projekt och bidrar till att utveckla verksamheten
Goda utvecklingsmöjligheter i din roll och inom verksamheten, där du erbjuds kompetensutveckling inom din roll
En trygg anställning med bra anställningsförmåner exempelvis möjlighet till utökad semester, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, företagshälsovård och förmånliga pensionsvillkor
Flexibilitet gällande arbete på kontoret och på distans

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du självständigt och tillsammans med kollegor att ansvara för upphandling och inköp av komplexa saneringsentreprenader, varor och tjänster. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys.
Som upphandlare kommer du ha ett brett och variationsrikt arbete där du jobbar mot uppställda mål och tidsramar. Du har helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, kvalificering och utvärdering av anbud, avtalsskrivning och avtalsuppföljning. Du genomför direktupphandlingar och avrop från ramavtal. På sikt kan arbetsuppgifterna justeras, vilket innebär att du kan komma att göra säkerhetsklassade upphandlingar och därmed själv bli placerad i en säkerhetsklassad position.
Du är delaktig i att ta fram, utveckla och underhålla processer och rutiner för upphandling och inköp samt säkerställa att arbetet följer fastslagna metoder och rutiner. Du bidrar till utveckling av gränssnitten mellan inköp- och upphandlingsfunktionen och övriga delar av verksamheten, där du bidrar med din kunskap om processer och inköp. Du utbildar och informerar verksamheten inom området. Utöver det har du en viktig roll i att skapa och underhålla goda relationer med externa intressenter såväl leverantörer som interna beställare, på olika nivåer.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant universitets-/högskoleexamen inom relevant område för tjänsten eller förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
flera års erfarenhet från att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet eller enhet
för tjänsten som entreprenadupphandlare ska du ha flera års erfarenhet av anläggningsentreprenader, vilket även omfattar god kunskap och erfarenhet av att arbeta med AB04, ABT06 och ABK09
mycket goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU)
erfarenhet och förmåga av att arbeta med digitala arbetssätt/elektronisk upphandling, exempelvis att du har arbetat med Excel, e-Avrop, Mercell TendSign
mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av upphandlingsverktyget e-Avrop
erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete av inköpsprocesser samt framställning av styrdokument
erfarenhet av arbete med behovs- och marknadsanalyser
meriterande för tjänsten som varu- och tjänsteupphandlaren är om du har erfarenhet av att upphandla entreprenad och tekniska konsulter

Personliga kvalifikationer
Utifrån beskrivningen av arbetsuppgifterna ser vi att du självständigt kan planera, genomföra och dokumentera de upphandlingar du genomför från start till slut, likväl drivs av att utveckla och effektivisera våra processer och förändringsarbete i vardagen. Det innebär att vi gärna ser att du har förmågan att, inom givna lagar och regler, finna flexibla lösningar på utmaningar och levererar förväntade resultat med hög kvalité.
Tjänsten kräver att du har en god analytisk förmåga och kan belysa samt analysera frågor i ett större sammanhang - utifrån verksamhetens, organisationens och samhällets perspektiv. I detta ligger fokus på att du kan skapa och underhålla goda relationer, oavsett motpart och nivå, där du har förmågan att utifrån ett integritetsperspektiv svara på de frågor som är relevanta och viktiga för verksamheten i stort. Vi ser därför gärna att du har ett genuint intresse för att bidra till en lärande organisation.
Att arbeta med digitala arbetssätt och elektroniska upphandlingar är av vikt för vår organisation, och därför ser vi att du som person är nyfiken och har en vilja att lära dig nya IT-system/-verktyg, t.ex., att du vill testa dig fram i system eller kommer med förbättringsförslag kring våra digitala arbetssätt.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsort: Uppsala, Lund, Göteborg, Malå eller Luleå. Ange i din ansökan vilken ort du önskar.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-11-5. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Observera att detta är en förkortad version av annonsen, vänligen klicka på "Ansök här".

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Transportlärare till Ellen Fries gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Mar 25
Ellen Fries gymnasium

Har du erfarenhet av arbete inom transportyrket och vill arbeta som lärare hos oss? Vi söker en transportlärare med goda yrkesmässiga kunskaper till Ellen Fries kommunala lärlingsutbildning. Är det du? Välkommen med din ansökan!

Ellen Fries gymnasium är Uppsalas nya kommunala gymnasieskola. Här är bildning, kreativitet och företagsamhet i fokus. På skolan jobbar vi efter tre ledord: företagsamhet, bildning och kreativitet. På skolan får eleverna utveckla sin kreativitet och lära sig att driva företag, oavsett vilket program eleven går. Lärlingsutbildningen bedrivs på Ellen Fries gymnasium som ligger centralt inne i Uppsala. Yrkesdelarna i utbildningen bedriver vi ute på Vaksala-Eke där vi har en lokal för både personbils- och transportutbildningen.

Här kan du läsa mer om Ellen Fries gymnasium (https://ellenfriesgymnasium.uppsala.se/).

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att undervisa elever i kurser inom transportämnet som ingår i programmet och att planera och följa upp undervisningen tillsammans med kollegor. Du kommer att i stor utsträckning ha kontakt med arbetsplatser och branschen genom det arbetsplatsförlagda lärandet. I rollen ingår också att vara mentor och stötta eleverna i deras utveckling i samarbete med vårdnadshavarna samt att utveckla utbildningen och det systematiska kvalitetsarbetet tillsammans med dina kollegor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i yrkesämnet transport. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete inom yrket och goda yrkesmässiga kunskaper. Det är också viktigt att du har körkort med behörighet B, C och E samt kännedom om och kontaktnät inom branschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med ungdomar.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en flexibel person som ser möjligheter i förändringar och du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Sahlin, programrektor, 018-727 95 50.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Helena Dübeck, 018-727 24 23 och Elisa Eriksson, 018- 727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Naturvårdssamordnare till Uppsala kommun

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Mar 20
Planering park och natur

Har du erfarenhet av naturvård- och friluftsarbete, god analytisk förmåga och kunskaper i GIS? Vill du vara med och utveckla och förvalta naturvård och friluftsliv i Uppsala kommun? Då kan den här tjänsten som naturvårds- och friluftssamordnare vara något för dig! Välkommen med din ansökan!

Välkommen till stadsbyggnadsförvaltningen. Här tar vi tillsammans ansvar för helheten i stads- och landsbygdsutvecklingen. Vi ansvarar för hela samhällsbyggnadsprocessen och arbetar med strategisk planering, detaljplanering och bygglov och bostadsanpassning. Målet är att utveckla en attraktiv och hållbar kommun där nya kommuninvånare och företag vill etablera sig.

Enheten Planering Park Natur är en viktig resurs i kommunövergripande frågor inom hållbarhet, folkhälsa och samhällsbyggnad. Vi arbetar med planeringsfrågor inom ett brett tidsintervall, från planering inför nästa års driftsäsong till förvaltning av trädbeståndet i kommunen i ett hundraårsperspektiv. Däremellan arbetar enheten med övergripande samhällsbyggnadsfrågor som rör tätorters grönstruktur och barns fysiska utemiljö samt lokala frågor som exempelvis utvecklingsplaner, skötselplaner för parker och naturreservat, vandringsleder, våtmarker och fosfordammar.

Ditt uppdrag
I ditt uppdrag som naturvårds- och friluftssamordnare ingår att ta fram, förankra, implementera och följa upp åtgärder inom naturvårds- och friluftsområdet, upprätthålla kontaktytor och skapa nätverk mellan aktuella aktörer. Du ska tillsammans med andra verka utifrån politiska mål och uppdrag. Det ingår även att ta initiativ till projekt och insatser som bedöms relevanta, förmedla forskning och ny kunskap inom området samt hantera statistik, underlag och register. Du kommer att ta fram och genomföra lokala utvecklingsplaner och skötselplaner i nya och befintliga naturreservat. Vidare kommer du arbeta med att planera och utveckla insatser avseende friluftsfrågor (exempelvis friluftsbad, vandringsleder och cykelleder) och artskyddsfrågor (exempelvis biologisk mångfald och invasiva arter). Du kommer att arbeta nära våra driftsenheter, projektering och entreprenad, reservatsförvaltare, strategisk planering med flera.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom naturvetenskap som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom projektledning ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av naturvårds- och friluftsarbete samt erfarenhet av att arbeta som samordnare och genomföra externfinansierade projekt exempelvis via LONA, LOVA och LBP. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och en politiskt styrd organisation. Det är dessutom en fördel om du har erfarenhet av att leda större projekt.

Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska samt i Microsoft 365. Du behöver även ha goda kunskaper i geografiska informationssystem (framför allt GIS, ArcGIS Pro och ArcGIS Online) och inneha B-körkort.


Som person är du analytisk, bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är van att arbeta självständigt, tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Zahrah Lifvendahl, enhetschef, 018-727 47 09.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Sveriges Ingenjörer/SACO, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58
Vision, Amanda Wiksten, 018-727 65 05.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 03.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Handläggare skolpliktsbevakning till Uppsala kommun

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 28
Nytt
Enheten för elevnära insatser

Har du erfarenhet av arbete med utbildningsfrågor och kunskaper om skolans styrdokument? Vill du använda din kompetens till att handlägga och utreda ärenden om skolplikt, samt ta fram underlag för beslut? Då har du chansen här!

Inom avdelningen för barn- och elevhälsa finns enheten för elevnära insatser där arbetsgruppen för skolpliktsbevakning är placerade. I kommunens ansvar för skolpliktsbevakning ingår att ta emot, handlägga och följa upp anmälningar om upprepad eller längre frånvaro från skolor. Inom skolpliktsbevakningen utreds också var elever som inte är inskrivna i någon skola i Uppsala kommun befinner sig. Skolpliktsbevakningen utreder och bereder ärenden till grundskoleutskott och redovisar efterfrågad aktuell statistik till utbildningsnämnden.

Vi har våra arbetsplatser på Fyrisborg 1 i öppna kontorslandskap men med goda möjligheter till distansarbete hemifrån.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att arbeta med handläggning och utredning av varierande omfattning och komplexitet gällande skollagens skrivningar om skolplikt samt att ta fram underlag för beslut. Uppdraget utgår från hemkommunsnivå vilket innebär att arbetet sker både mot den kommunala och den fristående huvudmannen inom grundskola.

Det ingår även att både internt och externt informera om gällande lagar och regler, analysera och bedöma olika typer av underlag samt applicera gällande lagstiftning eller regelverk på inkommande ärenden. Utifrån en bedömning kan det även bli aktuellt med möten med vårdnadshavare, elev, skola och andra relevanta aktörer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning till specialpedagog och/eller samhällsvetenskaplig utbildning med inriktning statsvetenskap eller juridik. Har du utbildning inom skoljuridik är det meriterande. För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du har erfarenhet av arbete med utbildningsfrågor och kunskaper i skolans styrdokument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med skolpliktsfrågor och särskilt stöd samt har kunskaper i juridiska frågor. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du kommunicerar väl med andra och har god förmåga att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera till mottagaren. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ulrika Nissemark, enhetschef, 018-727 22 80
Lisa Pontén, handläggare skolpliktsbevakningen, 018-727 82 74
Victoria Fordner, handläggare skolpliktsbevakningen, 018-727 19 07.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Lärare i musik och annat ämne åk 7-9 till Ärentunaskolan

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Mar 28
Nytt
Ärentunaskolan

Har du erfarenhet av undervisning och är legitimerad musiklärare för årskurs 7-9? Vill du vara med och bygga upp musikundervisning på Ärentunaskolan och få arbeta i nyrenoverade lokaler? Då kan du vara den vi söker! Välkommen med din ansökan!

Ärentunaskolan är en grundskola för årskurs 7-9 belägen i Storvreta, en dryg mil norr om Uppsala. Skolan har cirka 525 elever och cirka 60 personal. Skolan ligger nära Storvreta centrum, naturnära och med utsikt över Fyrisån. I anslutning till skolan ligger två sporthallar samt en fin konstgräsplan.

Här kan du läsa mer om Ärentunaskolan (https://arentunaskolan.uppsala.se/).

Ditt uppdrag
I arbetet som musiklärare och lärare i annat ämne ingår att planera och genomföra undervisning enligt läroplanen och uppmuntra elevernas kreativitet och kunskapsbyggande. Det ingår även att bedriva en anpassad pedagogisk verksamhet utifrån både individens och gruppens behov och förutsättningar, bidra till att utveckla skolans lärmiljö tillsammans med elever och övrig personal samt samarbeta med övrig skolpersonal för att skapa en bra arbetsmiljö. Vi samarbetar nära med låg- och mellanstadieskolorna i vår närhet. Därför kan viss undervisning i lägre stadier bli aktuellt.

Vi strävar efter ett kollegialt lärande där du i nära samarbete med dina kollegor utvecklar verksamheten i både ämneslag och årskurslag. Tillsammans arbetar ni för att alla elever ska trivas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar. Mentorskap i klass tillsammans med en kollega ingår i uppgifterna.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i musik och annat ämne i årskurs 7-9. Du ska ha erfarenhet av undervisning och god kännedom om skolans styrdokument samt grundskolans läroplan. Det är också ett krav att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som lärare för årskurs 7-9 och med elever med NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) samt att du har kunskaper inom specialpedagogik.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet och har lätt för att skapa nya kontakter. Sist men inte minst är du en person med en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Andreas Jansson, rektor, 018-727 09 75.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Louise Plobeck, 018-727 24 95.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Legitimerad fysioterapeut till sommarvikariat SÄBO

Fysioterapeut
Läs mer Feb 16
Hälso- och sjukvård

Är du intresserad av att prova på att arbeta på särskilt boende (SÄBO) under sommaren? Vi behöver sommarvikarier till alla våra äldreboenden inom vård/omsorgsförvaltningens hälso- och sjukvårdsavdelning!

Ditt uppdrag
I arbetet som fysioterapeut hos oss möter du personer som har behov av rehabilitering och habilitering enligt kommunal hälso- och sjukvård. I våra olika verksamheter finns vårdtagare med varierande diagnoser och funktionsnivåer. Du besöker dem i deras hem, det vill säga i särskilt boende. Tjänsten innebär att du kommer arbeta på ett eller flera boenden under sommaren.

Arbetet innebär individuella funktions- och aktivitetsbedömningar och hjälpmedelsförskrivning, samt utformning, genomförande och utvärdering av rehabiliteringsinsatser. Teamssamverkan tillsammans med arbetsterapeut, sjuksköterska och omvårdnadspersonal är en viktig del i arbetet. Du kommer att instruera och informera vårdtagare, närstående och omvårdnadspersonal samt vara en resurs i det rehabiliterande förhållningssättet inom verksamheten. Arbetet innebär självständig planering av arbetsdagen vilket kräver både struktur och flexibilitet.

Din bakgrund
Vi välkomnar både dig som är erfaren legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och dig som är nyutexaminerad. Du måste kunna tala och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. För att kunna arbeta i vissa verksamheter är B-körkort ett krav. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av rehabiliteringsarbete och hjälpmedelsförskrivning

Vi behöver huvudsakligen sommarvikarier i perioden from juni till och med augusti, men det kan både finnas behov tidigare och möjlighet till förlängning. Vi är öppna för dig som både kan jobba hela perioden men även du som vill jobba en del av sommaren. Skriv gärna hur du kan arbeta i din ansökan.

Jobbet passar dig som är empatisk, samarbetsinriktad och flexibel. För oss innebär det att du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation och samtidigt vara professionell. Du lyssnar, kommunicerar och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt. Slutligen har du lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta rekryterande verksamhetschefer:
Kim Ljungqvist, 018-726 02 77 eller Anna Nyström, 018-265 59 03. Ansök nu! vi intervjuar löpande!

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 67 12.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Arbetsterapeut till LSS

Arbetsterapeut
Läs mer Feb 28
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Vill du bidra med sin unika kompetens och hjälpa våra brukare att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt?
Vi utökar vår verksamhet med flera nya boenden inom LSS och har behov av ytterligare två arbetsterapeuter.

Vi söker dig som vill arbeta som arbetsterapeut i kommunal hemsjukvård och göra skillnad i brukarnas liv genom din kompetens, din erfarenhet och engagemang. Ditt arbete hos oss kommer att vara varierande, självständigt och ansvarsfullt. Du ingår i team med arbetsterapeutkollegor, fysioterapeuter och sjuksköterskor, så det finns ett gott stöd i gruppen. Hos oss arbetar vi tillsammans för att utveckla och förbättra verksamheten.

Ditt uppdrag
Som arbetsterapeut hos oss kommer du att arbeta i nära kontakt med patienterna i deras LSS Boenden. Du samarbetar med anhöriga, boende personal, sjukgymnast/fysioterapeut, sjuksköterska, hjälpmedelskonsulenter vid Hjälpmedel Uppsala Län (HUL) och i samarbete med kollegor från Habiliteringen Region Uppsala.

Arbetet innebär att ansvara för utredning, bedömning och behandling inom arbetsterapeutens yrkesområde. Du gör individuella aktivitetsbedömningar och bedömer omgivningsfaktorer. Du utför rehabiliteringsinsatser och hjälpmedelsförskrivning för personer med funktionsnedsättning i grupp- eller servicebostad och på daglig verksamhet enligt LSS-beslut. Du deltar aktivt i möten med boendepersonal på deras APT.

I det gemensamma arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga och studenter. Vi arbetar i förebyggande, aktivitetsbevarande och aktivitetshöjande syfte för att bidra till en bättre hälsa och livskvalitet för våra patienter.

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och har du god erfarenhet av hjälpmedelsförskrivning är det meriterande. Du måste ha god dokumentations- och datorvana och vi ställer som krav att du har B-körkort, då du behöver att smidigt kunna ta dig runt till olika boenden.

Som person är du både empatisk och flexibel. Du kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation och du ser möjligheter i förändringar. Din omgivning upplever dig som lätt att samarbeta med och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta verksamhetschef Jan Letto, 018-726 02 27.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta Britt Pedersen, HR-specialist 018-727 67 12.

Facklig företrädare:
Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu