Uppsala: Butikschef till Foodora Market i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikschef till Foodora Market i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-01 // Varaktighet: Heltid

Foodora Market fortsätter att växa, utvecklas och expandera i ett snabbt tempo! Foodora Market tillhandahåller så kallade Dmarts (darkstores) och ser till att kunder, utifrån ett brett sortiment av livsmedel, får sina varor från 15 minuter. Vi söker just nu en Butikschef till Foodora Market i Uppsala.

OM TJÄNSTEN
Den ena dagen kommer inte vara den andra lik. Här kommer du leda och coacha medarbetare hur de på bästa sätt utför sitt arbete i en livsmedelsbutik och hur de kan arbeta effektivt och smart med varuplock. Vidare arbetar du med schemaläggning av personal, håller motiverande samtal och ansvarar för rekrytering av plockare. Om du också drivs av budgetarbete, logistik och varubeställningar kommer du säkerligen trivas i denna roll. Känner du dig redo att kliva in i en ny ledande position och vill vara delaktig i en snabbt växande branch, då kan det är vara något för dig!

Du erbjuds:


* Utvecklingsmöjligheter
* Kontorstider med möjlighet till flexibilitet
* Goda förmåner
* Arbete med frihet under ansvar


ARBETSUPPGIFTER
Här har du det övergripande ansvaret för butikens drift och dess dagliga verksamhet. Du kommer leda, coacha och lära upp ditt team och tillsammans arbeta för att skapa både en trivsam arbetsplats samt optimera butikens resultat.

Du ansvarar för det systematiska arbetsmiljöarbetet, personalmöten, medarbetar- och lönesamtal, personaladministration med mera.

Du leder och planerar det löpande arbetet med både personal och budget, inklusive bemanning, schemaläggning, rekrytering, varubeställningar och lagerhållning.

Du engagerar dig för att effektivisera arbetssätt och metoder och ser till att butikens regler och rutiner efterföljs samt att utrustningen används korrekt och alltid är i gott skick.

VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser att du har tidigare erfarenhet som butikschef, biträdande butikschef, lageransvarig, arbetsledare eller kanske har du arbetat i butik/lager och vill ha ytterligare ansvarsområden?
- Du känner dig trygg inom varuplock vilket du mer än gärna coachar din personal inom
- Du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
- Du intresserar dig för marknadsföring och event

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av personalansvar
* En för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning
* Tidigare erfarenhet inom livsmedelsbranschen


Utöver ovanstående så är det viktigaste hur du är som person. Vi söker dig som besitter följande egenskaper:


* Ansvarstagande
* Mogen
* Samarbetsvillig
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Butikschef.

Stationschef till Preem Uppsala (Marmorvägen 2)

Läs mer Jan 11
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor?
Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer.

Lite kort om Preem
Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se

Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef!

Om rollen som Stationschef
Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Uppsala.

Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef.

Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning.

Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service.

Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med.

Du blir en viktig del av Preems varumärke
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer!

Vad ser vi att du behöver för att lyckas?
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande.

Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat.

Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper.

Är det här du?
Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc.

En drivmedelsstation för alla
På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor.

Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre.

Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle.

Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station.

Anställningsvillkor

Lön: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Startdatum: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma

Ta reda på mer!
Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Distriktchef Olle Hedfors här nedan;

Mail: Olle.hedfors@preem.se

Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vass Butikschef till Life Uppsala city

Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nordens största hälsokedja söker nu en ny vass och resultatorienterad Butikschef till våra två Lifebutiker i Kvarnen galleria och Forumkvarteret, Uppsala city.

Tycker du om – och är bra på – att sälja och leda andra i försäljningsarbetet? Trivs du med personal- och resultatansvar? Vill du samtidigt hjälpa människor att hitta balansen när de påverkas av livets alla utmaningar så som stress, eller otillräcklig kost och motion? Då kan du vara den vi söker.

 
Du är en hälsointresserad stjärnsäljare med vana att arbeta i chefsposition!

Vi söker dig som är hälsointresserad med ett driv att kontinuerligt utveckla dina kunskaper samt förmedla energin till övriga kollegor. Du är en duktig ledare som tycker om att möta människor och har erfarenhet av både försäljning och service i ledande befattning. Som person är du resultatorienterad och har med fördel en bakgrund där personal- och resultatansvar har ingått. Du är van vid att coacha andra inom försäljning samt att arbeta mot uppsatta försäljningsmål, där du får med dig hela gruppen. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar egna initiativ för att få både kunder och kollegor att trivas. Vana av administrativa uppgifter som till exempel fakturahantering, bemanningsplanering, schemaläggning och rekrytering är fördelaktigt i rollen. Du behärskar det svenska och engelska språket och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Erfarenhet av chefsposition i butik samt intresse av kost, motion och hälsa är starkt meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda och planera arbetat i butiken.

Leda och motivera teamet att nå försäljnings- och övriga mål, genom att coacha både individuellt såväl som i grupp.

Planera och optimera bemanningen i butiken.

Följa upp och stämma av tider i Lifes tidssystem, skapa och lägga in årsarbetstidsscheman, administrera anställningskontrakt samt dra ut relevanta rapporter från tidssystemet.

Vid behov av ny personal sköta hela rekryteringsprocessen.

Ansvara för trivseln och arbetsmiljön i butik.

Följa upp budget, resultat samt uppsatta mål.

Arbeta med försäljning och alla förekommande arbetsuppgifter i butiken t.ex. städning, inleverans, beställning av varor samt skapa välfungerande rutiner för dessa.


Nästa steg:

Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Din ansökan vill vi dock allra senast ha in 2024-04-14. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning, fördelat på våra två Lifebutiker i Uppsala city (Kvarnen galleria 20% och Forumkvarteret 80%). Våra Butikschefer omfattas av kollektivavtal mellan Svensk handel och Unionen. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com
Vi är Nordens största hälsokedja!

Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.

Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work® för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vass Butikschef till Life Uppsala city

Läs mer Mar 22
Nordens största hälsokedja söker nu en ny vass och resultatorienterad Butikschef till våra två Lifebutiker i Kvarnen galleria och Forumkvarteret, Uppsala city.
Tycker du om - och är bra på - att sälja och leda andra i försäljningsarbetet? Trivs du med personal- och resultatansvar? Vill du samtidigt hjälpa människor att hitta balansen när de påverkas av livets alla utmaningar så som stress, eller otillräcklig kost och motion? Då kan du vara den vi söker.


Du är en hälsointresserad stjärnsäljare med vana att arbeta i chefsposition!

Vi söker dig som är hälsointresserad med ett driv att kontinuerligt utveckla dina kunskaper samt förmedla energin till övriga kollegor. Du är en duktig ledare som tycker om att möta människor och har erfarenhet av både försäljning och service i ledande befattning. Som person är du resultatorienterad och har med fördel en bakgrund där personal- och resultatansvar har ingått. Du är van vid att coacha andra inom försäljning samt att arbeta mot uppsatta försäljningsmål, där du får med dig hela gruppen. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar egna initiativ för att få både kunder och kollegor att trivas. Vana av administrativa uppgifter som till exempel fakturahantering, bemanningsplanering, schemaläggning och rekrytering är fördelaktigt i rollen. Du behärskar det svenska och engelska språket och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Erfarenhet av chefsposition i butik samt intresse av kost, motion och hälsa är starkt meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Leda och planera arbetat i butiken.
- Leda och motivera teamet att nå försäljnings- och övriga mål, genom att coacha både individuellt såväl som i grupp.
- Planera och optimera bemanningen i butiken.
- Följa upp och stämma av tider i Lifes tidssystem, skapa och lägga in årsarbetstidsscheman, administrera anställningskontrakt samt dra ut relevanta rapporter från tidssystemet.
- Vid behov av ny personal sköta hela rekryteringsprocessen.
- Ansvara för trivseln och arbetsmiljön i butik.
- Följa upp budget, resultat samt uppsatta mål.
- Arbeta med försäljning och alla förekommande arbetsuppgifter i butiken t.ex. städning, inleverans, beställning av varor samt skapa välfungerande rutiner för dessa.


Nästa steg:

Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Din ansökan vill vi dock allra senast ha in 2024-04-14. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning, fördelat på våra två Lifebutiker i Uppsala city (Kvarnen galleria 20% och Forumkvarteret 80%). Våra Butikschefer omfattas av kollektivavtal mellan Svensk handel och Unionen. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com

Vi är Nordens största hälsokedja!

Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.

Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work® för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikschef - Twilfit by Change, Uppsala

Läs mer Okt 26
Vi söker nu efter en driven och engagerad Butikschef till vår butik i St: Per gallerian i Uppsala. som kan skapa de perfekta förutsättningarna för våra kunder och medarbetare. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del att skapa de bästa förutsättningarna för butiken samt våra medarbetare att hjälpa kunderna att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek.

På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får ta del av den framgång som du är med och skapar. På Twilfit by Change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen".

VAD KRÄVS FÖR ATT BLI BUTIKSCHEF?
Som Butikschef i en Twilfit by Change underklädesbutik får du en gedigen onboarding i Köpenhamn för att lära känna företaget från grunden. Du kommer även att få nära stöttning och systemhjälp av organisationen som hjälper dig att fokusera på försäljning och medarbetare. Såsom IT-lösningar, budgetar, rapporter, varor, marknadsföringsmaterial och HR-rådgivning.

Som Butikschef förväntar vi oss att du tar fullt ansvar för butikens dagliga verksamhet så att butikens mål kan uppnås:

- Personalplanering
- Ledning och coachning av dina medarbetare.
- Säljträning
- Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål
- Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer.
- Administrativa uppgifter
- Dialog med huvudkontoret

KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR?
Vi söker dig som tidigare har skapat framgång som Butikschef. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen.

Vi förväntar oss att du:

- Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser.
- Är en erfaren ledare som kan ställa krav på sina medarbetare, men som också kan utveckla medarbetarna för att nå målen.
- Mycket duktig på att ge goda råd och inspirera dina kunder - en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande.
- En person med positiv energi och stor situationsmedvetenhet, vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer.

VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV FÖRÄNDRING?
På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Du kommer att få en grundlig onboarding så att du kommer att vara väl förberedd att driva din butik och leverera de förväntade resultaten. Förutom fast lön, har du möjlighet att utvecklas till en partner och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag.

MER OM Twilfit by Change
Läs mer om oss här (https://www.change.com/se)

Info om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare, heltid, varannan helg
Placering: St:Per gallerian Uppsala
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Twilfit by Change med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof stina.bjernhof@retailknowledge.se
Urval, tester och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan.





Följ oss gärna på Instagram (https://www.instagram.com/retailknowledge.rekrytering/)

Ansök nu

Swedol Enköping söker Butikschef

Läs mer Mar 12
Sökandes drömjobb: Butikschef för B2B i Enköping

 

Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!


Om oss:

Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Enköping.

 


Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:



• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.

• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.

• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.

• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.

• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.


 

Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.

 


Dina kvalifikationer och egenskaper:



• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.

• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.

• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.

• Driven av försäljning och kundfokus.

• Branscherfarenhet är meriterande.


 

Personliga egenskaper som värderas:



• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.

• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.

• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.

• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.


 

Vi erbjuder:

Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.

 

Ansökan:

Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven på Retail Recruitment.

 


Tillträde: Enligt överenskommelse.

 

Observera: I rekryteringsprocessen kan vi tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.

 

Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Produktionschef och Teamledare till Eltel Networks

Produktionschef, bygg
Läs mer Mar 29
Nytt
Älskar du att se både ditt team och affärer växa? Har du en stark ledarskapsbakgrund och en passion för att skapa framgång? Då är detta din möjlighet att ta dig an en roll som erbjuder dig en dynamisk och stimulerande miljö inom en växande bransch. Vi letar efter någon som inte bara är skicklig på att leda, utan också har en genuin nyfikenhet för människor och en vilja att ständigt utvecklas tillsammans med organisationen. Om du brinner för att leverera det bästa inom både teknik och mänsklig potential, då är det just dig vi letar efter. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Med över 20 års erfarenhet inom infranätbranschen, är Eltel en pionjär när det gäller att planera, bygga och underhålla samhällsviktiga el- och kommunikationsnät. De står i spetsen för den snabbt växande tekniska utvecklingen inom branschen och deras innovativa lösningar formar grunden för det moderna uppkopplade samhället samtidigt som de främjar en grönare omställning. Som Produktionschef och Teamledare kommer du att ha en avgörande roll i att leda och driva det dagliga arbetet. Ditt ansvar sträcker sig från att säkerställa effektiva arbetsmetoder till att leverera kundnöjdhet och därigenom öka lönsamheten i Eltels projekt. Oavsett om du befinner dig på kontoret eller ute i fält med dina teammedlemmar, förväntas du vara närvarande och synlig som en inspirerande ledare. I din roll kommer du att ha fullt personalansvar, där du inte bara leder ditt team i det dagliga arbetet utan också inspirerar till affärsförståelse och kundfokus. Dessutom ser du till att Eltels höga kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöstandarder efterlevs, samtidigt som du skapar och upprätthåller starka relationer både internt och externt. Din förmåga att samla ihop teamet och skapa en positiv teamkänsla är avgörande för din framgång hos Eltel. I den här rollen får du inte bara en stimulerande arbetsplats där du trivs, utan även möjligheten att arbeta tillsammans med kompetenta, hjälpsamma och trevliga kollegor. Tillsammans kommer ni att leverera betydande resultat och samtidigt ha roligt på vägen.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Eltel. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 7 månader framåt. Det kan finnas möjlighet till både förlängning och överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Framtidsfokus: Genom att vara en del av Eltel, är du med och formar framtiden. Arbetet påverkar inte bara idag utan också morgondagen. Varje insats du gör bidrar till att göra skillnad och skapa en mer hållbar värld för kommande generationer.
- Variation och frihet: Hos Eltel får du inte bara en mängd olika arbetsuppgifter utan också friheten att utforska och påverka din egen arbetsdag. De tror på att ge sina medarbetare mycket ansvar samtidigt som de skapar en miljö där du kan trivas och utvecklas.
- Tillväxtresa: Eltel är på väg upp i en spännande tillväxtfas under 2024, och vill ha just dig med på resan. De är mitt i en bransch med en hisnande snabb utveckling där deras innovativa lösningar formar grunden för det digitala, uppkopplade samhället samtidigt som de aktivt bidrar till den gröna omställningen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Medarbetaruppföljning för projektstatus
* Skapa affärsförståelse, engagemang och kundfokus hos dina medarbetare
* Genomföra målsamtal, lönesamtal samt aktivt coacha dina medarbetare
* Säkerställa att Eltels kvalité, miljö- och arbetsmiljöriktlinjer efterlevs
* Samarbeta med både interna och externa parter
* Driva frågor för utveckling av organisationen tillsammans med ledningsgruppen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har arbetat i en ledarskapsroll där du haft ansvar för likande uppgifter tidigare
- Har arbetar målstyrt med fokus på produktion, kvalité och medarbetare
- Har goda datakunskaper
- Innehar B-körkort (manuell)
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har
- Erfarenhet av Telecom och/eller byggbranschen
- Erfarenhet av lönehantering
- Arbetat med ekonomirelaterade frågor kopplat till en ledarskapsroll

Du är en målinriktad individ som brinner för att leverera resultat, inspirera ditt team och driva verksamheten framåt. Din förmåga att skapa och vårda förtroendefulla relationer är en av dina styrkor och du är bra på att betrakta uppgifter med ett helhetsperspektiv. Utöver det är du självgående, lösningsorienterad och prestigelös.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Uppsala, Söderforsgatan 23
* Bra att veta: Som en del i processen kommer du behöva genom gå en säkerhetsprocess, där godkänd säkerhetsprövning och svenskt medborgarskap ett krav


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Eltel presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Global serviceadministratör till GE HealthCare!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 28
Nytt
Just nu söker vi en Global Serviceadministratör till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är strukturerad och trivs med en koordinerande roll. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som global serviceadministratör hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som global serviceadministratör kommer du att tillhöra GEMS serviceavdelning som består av bland annat ingenjörer och team lead. Ingenjörerna reser världen över för att utföra installation och service av deras cyklotroner och kemimoduler. Utöver detta tillhandahåller även teamet utbildningar för ingenjörer i regionen. I rollen som global serviceadministratör kommer du att ha en koordinerande funktion och sköta administrationen kopplat till gruppens serviceuppdrag och utbildningar. Rollen är perfekt för dig som gillar administration i kombination med stora kontaktytor internt och internationellt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Varierade arbetsuppgifter på en arbetsplats som gör skillnad
- En arbetsplats med hög gemenskap
- Att vara en del av ett ledande globalt företag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera och planera utbildningar för besökande ingenjörer
* Planera och schemalägga serviceuppdrag
* Fakturahantering
* Hantera visumansökningar
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieexamen
- Har erfarenhet av administrativt arbete
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- En relevant universitets- eller högskoleutbildning
- Erfarenhet av programmet Smartsheet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Manufacturing Technician till GE HealthCare!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Mar 28
Nytt
GE HealtCare har räddat och förbättrat tusentals liv genom att bidra till utveckling och tillverkning av PET-kameror som i ett tidig skede kan upptäcka cancer. De söker nu ytterligare en medarbetare till deras sammansvetsade team inom produktion. Har du en bakgrund inom produktion samt tycker om att jobba i team? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som global serviceadministratör hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

I rollen som Manufacturing Technician arbetar du med varierade arbetsuppgifter kopplat till montering och testning av delsystem som ingår i cyklotronerna för att dessa ska uppnå prestandaspecifikationer. Du välkomnas till ett sammansvetsat team och arbetar tillsammans med erfarna kollegor. På arbetsplatsen råder frihet under ansvar och det finns utrymme att vara både initiativtagande och självgående för att uppnå egna såväl som teamets mål. För att känna dig trygg och väl insatt i arbetets alla delar kommer du att tillhandahållas en gedigen introduktion.

Arbetsuppgifter:
- Elektrisk och mekanisk högprecisionsmontering
- Felsökning
- Testning av delsystem
- Kontrollera att produkterna uppfyller produktionsschemat
- Stötta projekt och andra avdelningar med kompetens

Du erbjuds
- Arbeta med en spännande och livsavgörande produkt
- Vara en del av ett familjärt bolag och sammansvetsat team
- Arbete med frihet under ansvar

VI SÖKER DIG SOM
- Har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- Har erfarenhet av högprecisionsmekanisk montering
- Har erfarenhet av felsökning
- Har erfarenhet av att läsa och tolka elektriska samt mekaniska scheman
- Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av vakummiljöer
- Grundläggande kunskap om kvalitetssystem inklusive rapportering av avvikelser
- Grundläggande kunskap om produktförbättringar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om GE HealthCare på deras hemsida

Ansök nu

IT-tekniker till Svensk Direktreklam

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 14
För dig med ett tekniskt IT-intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en varierande roll med högt tempo. Vi söker dig som tycker om att ta stort ägandeskap i ditt arbete och som vill utvecklas tillsammans med Svensk Direktreklam. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Svensk Direktreklam söker nu en It-tekniker som kan hantera många frågor samtidigt. Tjänsten innebär både nära och övergripande arbete och kräver goda kunskaper kring IT i sin helhet. Tjänsten innebär ett huvudansvar för löpande och dagligdags arbete med driftsfrågor, underhåll av interna IT-system samt stöd och support till användare. Du kommer vara delaktig i att planera och säkerställa en stabil och uppdaterad IT-miljö samt genomföra planerade förändringar. Du kommer jobba i samarbete med danska kollegor i frågor där IT-miljön är gemensam. Tjänsten kan utgå från Liljeholmen eller Uppsala och huvudkontoret är placerat i Uppsala.

Svensk Direktreklam arbetar i hela värdekedjan kring direktreklam: från kampanjmål, målgruppsurval, idé, utformning, tryck och distribution av reklamtrycksaker till uppföljning och mätning av reklamens effekter. Svensk Direktreklam har ambitiösa miljö och hållbarhetsmål och har bedrivit ett gediget miljöarbete sedan år 2000 och är ISO 14001 certifierade.

Du erbjuds
- Möjlighet att växa och utvecklas inom en framgångsrik och växande koncern
- Möjlighet till hybridarbete
- Arbetsresor inom Sverige och Danmark
- Goda anställningsvillkor och förmåner

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll eller annan erfarenhet av att arbeta med IT-support, såsom helpdesk eller 1-st /2-nd line support
- Har erfarenhet av att navigera i Windows samt Office
- Har ett stort intresse för IT och teknik
- Har B-körkort
- Är flytande i svenska både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
- Microsoft Active Directory
- Terminal server
- Nätverk
- MS365, Endpoint Manager och Azure
- Powershell
- MS (på driftnivå)

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du trivs med självständigt arbete och har en egen drivkraft för att lösa problem. Du är flexibel och är van att hantera flera ärenden samtidigt då arbetet har ett högt tempo och flera problem kan uppstå med kort varsel. Arbetet innefattar problemlösning i direkt dialog med interna användare i en stundtals kritisk systemmiljö vilket innebär en fördel med hög stresstålighet och mycket god vana att arbeta under press. Vidare ser vi att du är:


* Kommunikativ och samarbetsinriktad
* Problemlösande
* Självgående
* Har en god prioriteringsförmåga


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 34 franchiseföretag. 5000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Du kan läsa mer om företaget här!

Ansök nu

Systemtekniker inom support och operations till ledande nWise!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 5
Var med och forma en framtid där alla kan kommunicera på lika villkor! Genom avancerad teknik arbetar nWise för att tillgängliggöra kommunikationsmöjligheter för alla, över hela världen. Nu söker företaget en systemtekniker som arbetar nära både slutkund och produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
nWise arbetar för att förbättra tillgängligheten för personer som är döva, dövblinda eller hörselskadade. Med hjälp av företagets MMX-plattform, appar, och Real-Time Text-teknik kan personer över världen kommunicera på lika villkor, i sin vardag, inom jobbet eller i nödsituationer. På kontoret i Uppsala arbetar cirka 25 personer, som alla arbetar nära varandra för att utforma, bygga, underhålla och driva produkter och system för sina kunder.

Nu expanderar nWise och söker sin nästa systemtekniker till teamet! I rollen som systemtekniker arbetar du huvudsakligen med att supportera kunder i ärendehanteringssystemet Jira eller via telefon. Det är stor variation bland ärendena, och du kommer att komma i kontakt med många tekniska frågor kring produkten. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Linuxmiljö, men kommer även komma i kontakt med Windows.

Det viktigaste för att trivas och lyckas i rollen är dina personliga egenskaper. Detta är en roll för dig som trivs med att hjälpa andra, lösa problem och har ett stort tekniskt intresse. Om du är mer erfaren eller helt enkelt har en stor ambition och nyfikenhet finns det stora utvecklingsmöjligheter inom allt från automatisering, säkerhetsfrågor, underhåll och leveransprojekt.

Utöver det erbjuds du:
- Arbeta i ett företag med viktiga produkter som gör skillnad
- Varierade arbetsuppgifter som ger stor insyn i produkten
- Fina förmåner såsom friskvårdsbidrag, bonus och försäkringar. Givetvis får du tillgång till de digitala verktyg du behöver!
- Möjlighet att arbeta remote en del av arbetstiden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Supportera kunder i ärendehanteringssystemet eller via telefon
* Arbete i Linuxmiljö, testning och felsökning
* Övervakning av systemen


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i Linux där du kommit i kontakt med felsökning, konfigurering, drift och liknande
- Har ett stort tekniskt intresse samt en vilja att arbeta med teknisk support
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper inom eller erfarenhet av att arbeta med nätverk och/eller SIP
- Har arbetslivserfarenhet av att arbeta inom support
- Kunskap om Cisco eller andra brandväggar
- Kommit i kontakt med molnlösningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Säkerhetsmedveten och noggrann

Övrigt:
- Beredskap: I rollen kan det senare ingå beredskap cirka en vecka i månaden

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och nWise önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Driftchef till Apotea i Morgongåva!

Logistikchef
Läs mer Mar 25
Sveriges största nätapotek Apotea är just nu i en spännande tillväxtfas, och söker därför en Driftchef till logistikcentret i Morgongåva! Som Driftchef ser du till att ditt team alltid levererar med hög kvalitet gentemot Apoteas kunder. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av framgångssagan och var med att forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Apoteas uppdrag är att alltid göra det yttersta för att hålla deras kundlöften. Som driftchef ser du till att dina anställda alltid levererar med hög kvalitet och tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig.

Som driftchef för Apoteas logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till Logistikchefen som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå långsiktiga mål. Du har 4-6 direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. I samarbete med andra funktioner inom företaget arbetar du även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration.

Arbetet sker på plats i Morgongåva.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider
* Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet
* Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet
* Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk
* Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler
* Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och tillämpa ett agilt arbetssätt
* Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel
- Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper
- Har erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Detta är en direktrekrytering och du kommer anställas direkt av Apotea.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Ansök nu