Uppsala: Löneadministratörer till framtida konsultuppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratörer till framtida konsultuppdrag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vi söker ständigt efter nya talanger inom löneadministration för kommande uppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag och du kommer att arbeta brett inom löneadministration. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett allmänt intresse för att jobba som löneadministratör hos Poolia Uppsala. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Som löneadministratör kommer du att ha breda och varierande arbetsuppgifter, du kan bland annat komma att arbeta med:
- förberedelser och underlag
- inregistrering av tidrapporter och avvikelser
- kontroll/avstämningar av uppgifter
- sjukfrånvaro
- semesterberäkning
- erfarenhet av avtal
- allmän arbetsrätt

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Du som söker har några år erfarenhet av arbete inom löneadministration. Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi och lön. Vi ser gärna att du har haft ett helhetsansvar samt arbetat med hela flödet inom löneadministration. Vidare är det viktigt att du känner till vilka lagar och regler som styr lönearbetet, kopplingarna mellan arbetsrätt, löneutbetalningar, semesterersättningar och skatter. Du är bekväm med och van att arbeta i flera olika system. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du flexibel, noggrann, strukturerad och stresstålig. Dessutom är du initiativtagande, ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom löneadministration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Löneadministratör.

Lönespecialist- Norsk lön

Läs mer Feb 27
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en lönespecialist i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Lönespecialist - Norsk lön

Vi söker en lönespecialist, med inriktning mot norsk lön, till vårt Expert Services-team! Ett roligt och omväxlande arbete med mycket kundkontakt i form av uppstarter och utbildning på Caspecos egenutvecklade affärssystem. Vårt molnbaserade system hanterar på ett effektivt sätt administrativa rutiner, hela vägen från schemaläggning, lönehantering och budgetering till löneutbetalningar, bokföringsunderlag och skattedeklarationer. Våra system används i dag av såväl små som stora företag, främst inom besöksnäringen i branscher som restaurang, arenor och hotell i syfte att optimera lönsamheten genom en rationell verksamhetsstyrning.

Huvuduppgifter:

- Leverans och uppstart av nya kunder och tilläggsbeställningar för befintliga kunder, detta arbete inkluderar bl.a. konfiguration/uppsättning, utbildningar, vägledning i lönerelaterade frågor och lönekörningar

- Resurs i migreringsprojekt från gammal till ny plattform och i teamet kring vår tjänst för att hantera lön åt våra kunder

- Konsulterande roll i syfte att guida och säkerställa att kunden använder våra system på rätt sätt och utvecklas med produkten

- 2nd-line support av norska lönekunder

I onboardingen av tjänsten ingår all utbildning och introduktion i system och verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Varje nyanställd får även en dedikerad handledare som gör sitt yttersta för att du ska komma in på företaget och i din roll på bästa sätt.

Dina kvalifikationer

Din profil kommer att vara riktad mot lönefrågor och du måste därför ha god kompetens om lönerelaterade frågor och gärna ha ett sinne för siffror och ekonomi. Kunderna som frågar om lön arbetar oftast själva på lönekontor, ekonomiavdelningar eller med HR-funktioner.

- Utbildning inom lön alternativt arbetat några år i yrket, du behöver kunna löneadministration, meriterande om du är auktoriserad som specialist

- Ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, gärna ha arbetat med support sedan tidigare

- Kunskap om norska lagar och kollektivavtal

- Meriterande om du har arbetat med internationella lönesystem, framförallt norska

- Talar och skriver flytande svenska, norska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder

- Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad

Övrigt

Plats: Utgår från huvudkontoret i Uppsala, med möjlighet till viss hybridarbete

Låter rollen som lönespecialist intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig

Ansök nu

Löneadministratör i Uppsala

Läs mer Apr 18
Nytt
Är du löneadministratör, har du erfarenhet av arbete i systemet Agda och är tillgänglig omgående? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! 

Vi söker nu en driven och engagerad lönekonsult till vår kund i centrala Uppsala, där du får möjlighet att bidra med din värdefulla kunskap och kompetens. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Recruitment & Consulting alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inregistrering av timvikarier och utlägg i form av kvittohantering, traktamente och diverse administrativa uppgifter. 
Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig som har minst två års erfarenhet av löneadministration samt har kunskaper i systemet Agda. Vi ser även att du har goda kunskaper i MS Office samt har talar och skriver obehindrat på svenska. 

Som person är du noggrann, självständig och strukturerad. Du är kommunikativ, har lätt för att uttrycka dig och har god samarbetsförmåga samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. 
Du erbjuds
Uppdraget pågår troligen t om augusti med start i februari. Tjänstens omfattning är deltid 50-75% alt. heltid beroende på ditt önskemål, och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Du erbjuds möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan. 
Ansökan 
Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Löneadministratör till Uppsala

Läs mer Nov 13
Vi söker nu en löneadministratör till vår kund i Region Uppsala. Uppdraget är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Vem är du?
För att trivas i konsultrollen tror vi att du är strukturerad, detaljorienterad och organiserad. Vidare tror vi att du har/är

- Minst gymnasieutbildning och gärna en påbyggnadsutbildning inom löneområdet eller några års erfarenhet av arbete som lönekonsult eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.

- Erfarenhet av att arbeta i Heroma och kunskaper i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser är meriterande.?

- Lätt för att formulera sig väl i både tal och skrift i det svenska språket.

- Det är för tjänsten en fördel att ha tidigare erfarenhet av arbete i en offentlig organisation

- Rollen kräver hög grad av serviceförmåga, flexibilitet och lösningsfokus.

- Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.



Vi ser fram mot att få ta del av din ansökan!

Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Feb 15
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva innebär att ligga i framkant vad gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunder ägnar sig åt att ta fram produkter inom en rad områden som sträcker sig från grundläggande biologisk forskning till framtagande av innovativa vacciner, nya läkemedel och cell- och genterapier.
Som del av Cytiva kommer du kontinuerligt förbättra dig själv och oss – du kommer att bidra till att lösa utmaningar som har verklig betydelse för människors hälsa tillsammans med kollegor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i över 40 länder är Cytiva en arbetsplats där varje dag är en möjlighet att lära sig mer – så att du kan fortsätta utvecklas i din karriär och stärka dina färdigheter över tid.
I rollen som Payroll and Benefits Specialist Cytiva ansvarar du för att administrera löner i sin helhet och har regelbunden kontakt med chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Här får du en vardag med varierande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.
Denna tjänst är en del av HR Operations Payroll på Cytivas site i Uppsala och kommer att ha ett upplägg som hybrid.
I den här rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:
Löpande löneadministration.
Kontinuerlig dialog med anställda, chefer, HR samt externa leverantörer och myndigheter i lönerelaterade frågor.
Förmånsadministration.
Systemadministration I både löne- och tidssystem.
Bidra till effektivisering av lönekörningsprocessen.

De huvudsakliga kraven för tjänsten är:
Flerårig arbetslivserfarenhet inom löneadministration.
Erfarenhet av Flex HRM, Aditro Lön (SD Worx) och Workday.
Erfarenhet inom pension och försäkringar.
God förståelse för arbetsrätt och är van vid att tolka olika kollektivavtal.
Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

På Cytiva tror vi att en anpassad och hållbar arbetsmiljö är viktigt för att må bra och trivas. Vi ser fördelarna med att erbjuda möjlighet till distansarbete för utvalda roller och vill stödja våra medarbetares karriärutveckling oavsett om jobbet sker på plats, distans eller hybrid. För denna position erbjuder vi möjlighet till ett hybridupplägg där du jobbar en del av veckan på arbetsplatsen och en del av veckan hemifrån. Ytterligare information om vad det innebär att jobba i en hybridroll på Cytiva kommer förklaras närmare av en rekryterare under intervjutillfället. Ta chansen att ta dig an din nästa utmaning hos oss på Cytiva med stora möjligheter och flexibilitet.
När du börjar hos oss blir du en del i Danahers globala organisation, där 68 000 människor varje dag går till jobbet fast beslutna om att hjälpa våra kunder vinna. Som medarbetare kommer du att få prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter. Erfarna chefer och kollegor ger vägledning med stöd av kraftfulla Danaher Business System och en etablerad organisation.
Danaher arbetar målmedvetet med en mångsidig och inkluderande kultur där alla känner att de hör hemma och alla röster hörs. Vi tror på våra medarbetare och de unika perspektiv som de bidrar med till varje utmaning, därför ger vi dig möjligheten att flytta fram gränserna för vad som är möjligt.
Om du någon gång har undrat över vad som finns inom dig så kan du nu få svaret.

Ansök nu

Lönekonsult

Läs mer Feb 5
Brinner du för lön och service och vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa? Nu söker vi en ny lönekonsult till vårt glada gäng på BDO i Uppsala! Har du en löneutbildning i bagaget och något års erfarenhet av lönearbete kan du vara den vi söker!

Om rollen

På BDO i Uppsala arbetar ett engagerat gäng om cirka 40 personer bestående av både lönekonsulter, redovisningskonsulter och revisorer och du blir från dag ett en viktig del av löneteamet. I rollen som lönekonsult hos oss arbetar du med både nationella och internationella kunder av varierande storlek i olika branscher. Du har nära kontakt med kunderna och arbetar med hela löneprocessen från ax till limpa. Du arbetar såväl självständigt som i uppdragsteam med att planera och genomföra löneserviceuppdrag vilket inkluderar bland annat löpande lönehantering, rapportering till tredje part samt tolkning, analys och rådgivning av lagar och regler.

Om dig

För att trivas i rollen är du är positiv, lyhörd och proaktiv. Du räds inte förändringar och har en vilja och ambition att utvecklas. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och du genomför alltid ditt arbete noggrant och strukturerat. Du är en fena på service, har ett konsultmässigt förhållningssätt och trivs i en rådgivande roll. Affärsmannaskap är viktigt för oss och därför söker vi dig som vill förstå kunden och kundens verksamhet, då kommer vi att lyckas som bäst tillsammans.

Vidare ser vi att du:

• Har minst 1 års erfarenhet av självständigt lönearbete på byrå
• Har arbetslivserfarenhet från servicerelaterade yrken
• Har en utbildning inom lön
• Är van vid att arbeta i olika system och är systemintresserad. Erfarenhet av HogiaLön+, Qbis eller Company expense är meriterande.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation

Vi erbjuder dig

BDO präglas av en familjär företagskultur, där vi prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utvecklas och utmanas i hur man kan hitta det mest effektiva arbetssättet och digitala lösningen för kunden. Du kommer arbeta i en trivsam arbetsmiljö och spännande organisationsstruktur. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa våra kunder på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

Vi erbjuder även konkurrenskraftig lönemodell, brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga och kompetenta kollegor!

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-mail.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Ort: Uppsala

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra c:a 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom logistik & inköp

Logistiker
Läs mer Mar 11
Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom logistik, orderhantering & inköp för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
- Lageradministratör
- Inköpare
- Produktionsplanerare
- Logistiker
- Orderspecialist
- Transportplanerare
- Koordinator

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du kanske har arbetat några år inom logistik/orderhantering/inköp eller så har du precis påbörjat din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har goda kunskaper i Office-paketet, såsom Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller några större affärssystem.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom HR

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom HR?

Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Vanligt förekommande tjänster:
– HR-specialist
– HR-generalist
– HR-administratör
– HR-koordinator
– HR-konsult
– HR-chef

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom IT och teknik?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som är intresserad av framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
• IT-support
• IT-tekniker
• 1st, 2nd, 3d- line
• Helpdeskmedarbetare
• On-site tekniker
• Säkerhet- och nätverkstekniker
• Systemutvecklare

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom IT och teknik. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom administration

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom administration?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom administration för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Planering och organisering
• Ansvara för telefon
• Konferens- och resebokningar
• Mötesdokumentation
• Allmän administration
• Reseadministration
• Posthantering
• Protokollföring
• Diarieföring
• Rapportskrivning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta inom administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område ser vid det som väldigt meriterande. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är ambitiös, strukturerad, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom administration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Ekonomiassistent till myndighet i Uppsala.

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 10
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill och kan jobba som ekonomiassistent på deltid.

Omfattning: Deltid 50%
Start: omgående
Längd: 204-09-30, eventuellt längre.

Viss del på distans är möjligt, fördelningen av de 50% efter överenskommelse med kund.
Ex heldagar eller halvdagar.


Om tjänsten
Då vår kund har mycket att göra just nu så vill de förstärka med en konsultlösning.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Det handlar framför allt om det löpande arbete med fakturahantering och leverantör- och kundreskontra.
Det ingår också att stötta kundens redovisningsekonom med löpande redovisning och bokföring.

Kunden arbetar i Visma Proceedo och Unit4/Agresso.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos vår kund i Uppsala.

Tycker du att detta låter som ett uppdrag för dig, då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu