Uppsala: Sales Representative till familjära Refrico

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales Representative till familjära Refrico i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-19 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven och engagerad person med ett slipat öga för affärer? Nu finns chansen att bidra till Refricos tillväxt i rollen som Sales Representative. Här får du använda din kunskap av teknik och försäljning för att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Som anställd hos Refrico får du bli en del av ett familjärt företag där det är av största vikt att medarbetare ska känna sig som en del av gemenskapen. Vill du bli deras nya kollega? Vi tar gärna mot din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Refrico erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av kyltekniska produkter och beskriver sig själva som en familjär arbetsplats med korta beslutsvägar. De söker nu en kollega till sitt Uppsalakontor med ansvar för att förvalta och berabeta kunder i Upplandsregionen och norra Sverige. I rollen som Sales Representative kommer du få möjlighet att utveckla och påverka din roll genom egna idér och förslag. Ditt övergripande ansvar handlar om att förvalta de befintliga kundrelationerna och etablera nya affärer till kylinstallatörer runt om i Uppland och norra Sverige.

Som Sales Representative kommer du - förutom att bedriva ditt affärsfokuserade arbete - även bidra med härlig energi till din omgivning och har lätt för att skapa relation och bemöta kunder i butiken.

Hos Refrico får du bli del av ett familjärt företag där det är av största prioritet att alla medarbetare ska känna sig som en del av gemenskapen. Detta är en direktrekrytering vilket betyder att du kommer bli anställd direkt hos Refrico men genomgå rekryteringsprocessen via Academic Work. Tjänsten är tillsvidare med provanställning.

ARBETSUPPGIFTER
- Bearbeta kunder genom digitala och fysiska möten
- Administrera ditt arbete i affärssystemet Hansa
- Samarbeta med kollegor med avancerad teknisk kompetens för att ge kund bästa möjliga service
- Arbeta innovativt med att utveckla säljprocessen med egna idéer och förslag

VI SÖKER DIG SOM
- Har en bakgrund inom VVS, installation eller värmepumpar - antingen med teknisk kompetens eller kompetens från en säljroll inom området
- Har erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B
- Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då arbetet sker på svenska
- Har B-körkort

Det är meriterande för rollen om du:


* Har tidigare arbetslivserfarenhet från ett kyltekniskt företag


För att lyckas och trivas i denna roll är det viktigt att du besitter ett driv och passion för affärer och kundrelationer. Du har lätt för att skapa förtroende i kommunikation med andra och tycker om att samarbeta med kollegor för att utvecklas och lära dig mer om företagets produkter. Du har en god struktur för ditt arbete som du tar eget ansvar över. Vidare ser vi att du bidrar med härlig energi till din omgivning och kan bemöta kunder i butiken.

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, vardagar
* Placering: Uppsala, Fyrislund
* Övrigt: Konsultuppdraget har en start på 6 månader med god chans till förlängning och överrekrytering på sikt förutsatt att samarbetet uppskattas av alla parter.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Refricos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"Vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment och har kyltekniskt kompetent personal som mer än gärna står till tjänst. Allt för att du som arbetar med kyla ska få rätt produkt på rätt plats i rätt tid. Refrico är ett företag med stora resurser. Skulle du behöva något vi inte har på hyllan står vårt moderbolag, en av Europas största kylgrossister, -Frigotechnik- med sitt enorma lager till vårt förfogande. Våra kunders förtroende är det viktigaste vi har att vinna, låt oss vinna ditt och du kan vara förvissad om att vi gör vårt yttersta för att förvalta det väl."

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Account manager

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Account manager.

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Feb 27
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Jan 25
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Jan 10
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Sales Executives till FHR Parts

Läs mer Jan 8
OM FÖRETAGET

FHR Parts är en av Nordens största återförsäljare av elektroniska reservdelar och tillbehör samt begagnad elektronik. I dag har FHR omkring 6 000 produkter i sitt sortiment och förser regelbundet hundratals kunder runtom i världen med produkter från sitt sortiment. FHR Parts står för kvalité, expertis, snabbhet och nära relationer till kunderna. Detta grundar sig bland annat i en fantastisk service och att man ser till att kunderna får bästa möjliga support och trygghet vid sina köp. Bolaget tillhör en större bolagskoncern.



OM ROLLEN

Som säljare på FHR Parts så kommer du att börja med en onboarding på cirka 2-3 veckor där du lär dig så mycket som möjligt om produkterna samt lyssnar på samtal och testar att ringa potentiella kunder. I säljarbetet så tar du kontakt med primärt företag som på något sätt har visat intresse för FHR:s produkter. Med andra ord i regel varma leads. Du använder omväxlande telefon, mail, samt LinkedIn m.fl. som kanaler för att nå ut till kunderna. Ledtiderna för affärerna är i regel korta och du blir rikligt belönad för det arbete du lägger ner.

VEM SÖKER VI

Vi söker en person som förslagsvis har jobbat på kundservice ett år, med merförsäljning ett år och nu vill ta nästa steg. Du är självgående och gillar affärer samt har ett naturligt inre driv. Som person är du positiv, trevlig, punktlig samt har ett naturligt sinne för siffror. Du bör bo i nära anslutning till Uppsala eftersom tjänsten utgår därifrån. Pratar du ett annat nordiskt språk än svenska så är det väldigt meriterande.

Om du känner att du att alltid har haft ett driv att jobba med sälj och en naturlig fallenhet för yrket så är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan. Personliga egenskaper värderas högt i rekryteringsprocessen.

VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds här ett roligt och utvecklande och potentiellt väldigt välavlönat säljjobb. Du har en chef som ger dig bra stöttning och ser till att du utvecklas i din roll för varje dag som går.

FHR Parts är ett bolag som är måna om sina medarbetare och hittar regelbundet på saker som AW, semesterresor m.m. för att skapa en bra personalkultur. Högt till tak är viktigt här och du erbjuds ett generöst friskvårdsbidrag och matkuponger efter du har blivit fast anställd. Möjligheten att jobba mer flexibelt finns även det på sikt.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Uppsala
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Elektronik, Reservdelar, Account manager, Roligt, Utvecklande, Högt i tak

KOD: FHR

Ansök nu

Account Manager

Läs mer Dec 1
Royal Streamings försäljningsteam expanderar och söker nya talanger som vill vara en del av deras spännande resa!????
Att arbeta hos Royal Streaming innebär att vara en del av ett ungt, internationellt och snabbväxande musikföretag som erbjuder musiktjänster för kunder runt om i världen. Detta är en idealisk arbetsplats för dig som vill ha en verklig inverkan på företagets tillväxt och är sugen på ansvar.

Som Account Manager kommer du att:

- Få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik.

- Samarbeta tillsammans med musikdesigners.

- En konkurrenskraftig grundlön och en generös provisionsmodell som belönar prestation.

- 25 betalda semesterdagar och deltagande i årliga företagsresor till en hemlig destination, vilket förra året var i New York, USA.

- Teamaktiviteter, firanden, tävlingar och belöningar.

- Gemensam träning på företagets gym, med hjälp av en personlig tränare.

Vi värdesätter din personlighet!
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Som en del av teamet får du chansen att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att blomstra och tillsammans med ditt team uppnå stora framgångar. ????



Dessutom söker vi någon som:

- Gärna har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Systemtekniker inom support och operations till ledande nWise!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 5
Var med och forma en framtid där alla kan kommunicera på lika villkor! Genom avancerad teknik arbetar nWise för att tillgängliggöra kommunikationsmöjligheter för alla, över hela världen. Nu söker företaget en systemtekniker som arbetar nära både slutkund och produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
nWise arbetar för att förbättra tillgängligheten för personer som är döva, dövblinda eller hörselskadade. Med hjälp av företagets MMX-plattform, appar, och Real-Time Text-teknik kan personer över världen kommunicera på lika villkor, i sin vardag, inom jobbet eller i nödsituationer. På kontoret i Uppsala arbetar cirka 25 personer, som alla arbetar nära varandra för att utforma, bygga, underhålla och driva produkter och system för sina kunder.

Nu expanderar nWise och söker sin nästa systemtekniker till teamet! I rollen som systemtekniker arbetar du huvudsakligen med att supportera kunder i ärendehanteringssystemet Jira eller via telefon. Det är stor variation bland ärendena, och du kommer att komma i kontakt med många tekniska frågor kring produkten. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Linuxmiljö, men kommer även komma i kontakt med Windows.

Det viktigaste för att trivas och lyckas i rollen är dina personliga egenskaper. Detta är en roll för dig som trivs med att hjälpa andra, lösa problem och har ett stort tekniskt intresse. Om du är mer erfaren eller helt enkelt har en stor ambition och nyfikenhet finns det stora utvecklingsmöjligheter inom allt från automatisering, säkerhetsfrågor, underhåll och leveransprojekt.

Utöver det erbjuds du:
- Arbeta i ett företag med viktiga produkter som gör skillnad
- Varierade arbetsuppgifter som ger stor insyn i produkten
- Fina förmåner såsom friskvårdsbidrag, bonus och försäkringar. Givetvis får du tillgång till de digitala verktyg du behöver!
- Möjlighet att arbeta remote en del av arbetstiden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Supportera kunder i ärendehanteringssystemet eller via telefon
* Arbete i Linuxmiljö, testning och felsökning
* Övervakning av systemen


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i Linux där du kommit i kontakt med felsökning, konfigurering, drift och liknande
- Har ett stort tekniskt intresse samt en vilja att arbeta med teknisk support
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper inom eller erfarenhet av att arbeta med nätverk och/eller SIP
- Har arbetslivserfarenhet av att arbeta inom support
- Kunskap om Cisco eller andra brandväggar
- Kommit i kontakt med molnlösningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Säkerhetsmedveten och noggrann

Övrigt:
- Beredskap: I rollen kan det senare ingå beredskap cirka en vecka i månaden

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och nWise önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Network and maintenance technician at ReadSpeaker

Nätverkstekniker
Läs mer Mar 1
Are you well familiar with Linux? Are you looking for a varied role, where you get to work with advanced technology? ReadSpeaker is committed to making content accessible to everyone, and is leading the way when it comes to text-to-speech technology. The company is expanding, and is now looking for a person who's ready to take the next step in their career.

OM TJÄNSTEN

ReadSpeaker gives companies and organizations the possibility to integrate voices into their applications, both online through Software as a Service (SaaS) and via on-premise installations. The organization currently consists of around 200 employees, with approximately forty located in Uppsala.

ReadSpeaker is now seeking an individual to strengthen the company's hosting team, whose main mission is to ensure that ReadSpeaker's solution runs smoothly and as intended. The role involves working with installation, operation, and maintenance of ReadSpeaker's services and products. The company runs all production services on its own hardware, and the Text-to-Speech (TTS) software is mostly developed in-house by ReadSpeaker. System maintenance also includes working with efficiency and automation.

In order to succeed in this role, you will be thoroghly introduced to the company as a whole, as well as the systems used. As ReadSpeaker is ISO 27001 certified, an introduction to this standard and its practical implications is also included. If you have expertise in Linux system administration and want to take the next step in your career, this is an opportunity for a stimulating role in a company that invests in your development.

The position is a direct recruitment, meaning that the recruitment process is handled through Academic Work, but you will be employed directly by ReadSpeaker.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* System administration in Red Hat Linux-based distributions (CentOS, AlmaLinux)
* Virtualization with KVM, libvirtd, etc
* Troubleshooting network issues and managing switches, routers, firewalls, and monitoring systems
* Documentation of processes
* Hardware and software maintenance
* Administration, troubleshooting, and configuration of systems, primarily through CLI
* Automation and streamlining of existing solutions


VI SÖKER DIG SOM
- Someone who is well familiar with Linux and open source
- Has good knowledge of network protocols, routing, LAN/WAN
- Has knowledge of various network technologies and security issues
- Has previous experience in IT operations
- Is familiar with a programming or scripting language
- Is proficient in English, both spoken and written

It is considered advantageous to have:
- Work experience in a similar role or an equivalent university degree
- Documented knowledge through education or certification, e.g., RHCSA, RHCE, CCNA, CCNP
- Experience with redundant, high-availability systems
- Experience in automation

To succeed in the role, your personal skills are:
- Self-sufficient
- Quality-oriented
- Adaptable

Other information:
- Full-time, permanent position
- Location: Uppsala, with the possibility of remote work a few days a week

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ReadSpeaker is a global leader in text-to-speech technology, offering dozens of languages and lifelike voices. Using its industry-leading technology, the company delivers some of the most natural synthesized voices on the market. ReadSpeaker utilizes next-generation Deep Neural Network (DNN) technology to continuously improve voice quality at all levels. As a subsidiary of Memory Disk Division (MD) within HOYA Corporation, ReadSpeaker has offices in 15 countries and over 10,000 customers in 65 countries. The company provides complete text-to-speech solutions, including Software as a Service (SaaS) and licensed local solutions, catering to various channels and devices across multiple industries. ReadSpeaker enables companies and organizations to integrate voices into their applications, online, in PC and server solutions, and for speech production and customized voice development, among other applications. With over 20 years of experience, ReadSpeaker is a pioneer in the field of text-to-speech technology. ReadSpeaker is the "Pioneers in voice technology."

Ansök nu

Produktionsoperatör till internationellt automationsbolag!

Elektronikmontör
Läs mer Apr 12
Nu söker PRECIBEO en Produktionsoperatör som kommer att arbeta i en spännande roll med hög delaktighet i företagets tillväxtresa. Vi söker dig som har stort tekniskt intresse, är kvalitetsmedveten och tycker om att arbeta lösningsorienterat. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Det Uppsalabaserade företaget PRECIBEO utvecklar, tillverkar och säljer automationslösningar för rörelser med nanometerprecision till kunder inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science. De modulära produkterna erbjuder en unik kombination av kraft, precision och rörelselängd, och kan snabbt kombineras ihop till kundspecifika lösningar i ett kompakt och användarvänligt format. PRECIBEO befinner sig på en stark tillväxtresa, och ska nu utöka teamet med en produktionsoperatör på heltid.

Som produktionsoperatör kommer du vara en viktig del av den dagliga driften. Du kommer arbeta med montering och testning av högprecisionsprodukter. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå av manuellt arbete, samt säkerställa att produkterna håller rätt kvalitet. Du kommer även arbeta med leveranstestning, paketering och skeppning av produkterna till slutkund.

Du erbjuds
- Arbete i ett växande företag med välkända kunder runtom i världen inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science
- Arbete i ett mindre företag där du kommer få en god insyn i hela verksamheten
- En arbetsplats med familjär organisationskultur med kompetenta kollegor

Några ord från Karen Forslund, Production Operations Engineer, om varför hon trivs hos PRECIBEO: ''Min roll innefattar många roliga och utmanande arbetsuppgifter, detta eftersom vi jobbar med spännande och avancerade produkter. Vi är ett kompetent team som brinner för att hjälpa varandra där vi gemensamt jobbar mot samma mål i företagets tillväxtresa.''



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Montering och testning av elektromekaniska högprecisionsprodukter för nanometerprecisionsrörelser
* Montering och testning av elektroniska produkter från kretskortsmoduler och kablar till färdig produkt
* Leveranstestning, paketering och skeppning till kund av färdigproducerade system


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad teknisk gymnasieutbildning
- Har en grundläggande förståelse för mekanik och maskinutrustning
- Har goda datorkunskaper
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken
- Har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med händerna

Vi ser det som meriterande om du är utbildad processoperatör, alternativt har arbetslivserfarenhet av en liknande roll.

I den här processen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är prestigelös, ansvarstagande och gillar att ta initiativ. Du har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter, är kommunikativ och anpassningsbar inför din och produktionens utveckling. Vi ser även att du har ett genuint tekniskt intresse. Vidare ser vi att du är:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
PRECIBEO utvecklar, tillverkar och säljer modulära automationslösningar för rörelser med nanometerprecision till kunder inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science. PRECIBEO säljer de användarvänliga modulerna i partnerskap med återförsäljare världen över, som i sin tur kombinerar modulerna till kundspecifika lösningar med en unik kombination av kraft, precision och rörelselängd, i ett kompakt och användarvänligt format. Klicka HÄR för att läsa mer om PRECIBEO på företagets hemsida.

Ansök nu

HR Specialist till Apotea i Morgongåva

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 21
Sveriges största nätapotek Apotea befinner sig just nu i en spännande tillväxtfas, och letar efter en erfaren specialist inom chefsrekrytering & employer branding. Bli en del av framgångssagan tillsammans med HR-teamet på logistikcentret i Morgongåva, och var med och forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Vi söker just nu en engagerad och kunnig HR Specialist för att förstärka HR-teamet på logistikcentret i Morgongåva. Som HR Specialist på Apotea kommer du att ha möjligheten att bygga upp vår Talent Acquisition-funktion från grunden och vara en nyckelperson i vår tillväxtresa. Vi letar därför efter dig som är problemlösande och alltid ser möjligheter istället för hinder, och som kan hitta kreativa lösningar på våra rekryteringsutmaningar.

Ditt arbete kommer att vara väldigt självständigt, men du kommer också att samarbeta nära med vår HR- och marknadsavdelning. Du kommer att fungera som rådgivare till våra chefer som rekryterar och ge stöd och råd i rekryteringsfrågor. Att kunna bygga och underhålla relationer är avgörande för denna roll.

Som HR Specialist på Apotea kommer du att ansvara för allt som rör rekrytering. Du kommer bland annat ta fram nya initiativ och idéer för att förbättra vår rekryteringsprocess samt hantera hela rekryteringsprocessen självständigt, från start till slut.

Rollen inkluderar att starta upp en Talent Acquisition-funktion från grunden och utveckla rutiner och processer för att säkerställa en långsiktig rekryteringsstrategi och kompetensförsörjning. Du förväntas skapa förtroende och agera konsultativt gentemot organisationen i rekryteringsfrågor. Rollen innebär också att arbeta med att stärka Apoteas arbetsgivarvarumärke och skapa en positiv upplevelse för kandidaterna i våra rekryteringsprocesser.

Arbetet sker på plats i Morgongåva.

VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års erfarenhet av rekrytering och HR-arbete, med betoning på chefsrekrytering och employer branding
- Har en universitetsexamen inom personalvetenskap eller likvärdig HR-utbildning
- Har en djupgående förståelse för rekryteringsprocesser, inklusive search-metoder, sourcing, screening, intervjuer och urval
- Har förmåga att identifiera och attrahera kandidater i bristyrken, inklusive strategier för att öka rekryteringens effektivitet
- Har förmåga att genomföra kompetensbaserade intervjuer och bedöma kandidaters potential för ledande befattningar
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team, med förmåga att samordna och driva rekryteringsprojekt
- Är flytande i svenska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av rekrytering inom liknande branscher, såsom logistik och e-handel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Ansök nu

Drifttekniker till Vattenfall Värme i Uppsala!

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Mar 14
Är du en lagspelare med kompetens inom drift och underhållsteknik? Då kan denna roll vara perfekt för dig! Vattenfall Värme är en av Sveriges ledande fjärrvärmeleverantörer och de söker nu en drifttekniker till deras anläggning i Uppsala. Vi arbetar med löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall Värme bedriver ett aktivt och långsiktigt miljöarbete för att skapa en hållbar och utvecklingsbar fjärrvärmeverksamhet med ett stort samhällsansvar och låg miljöpåverkan. Som en av Sveriges ledande fjärrvärmeleverantörer levererar de fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och bostadskunder i 13 kommuner runt om i Sverige.Det huvudsakliga bränslet i Vattenfalls anläggningar i Uppsala är hushålls- och industriavfall. Stora investeringar görs för att produktionen ska vara helt koldioxidneutral 2030.

Som Drifttekniker kommer du att ingå i ett team bestående av 6 personer. Arbetstiden är förlagd till dagtid och beredskapstjänstgöring sker vanligtvis var 6:e vecka. Tillsammans med dina kollegor ser du till att produktionsanläggningarna körs och övervakas på ett säkert, effektivt och miljömässigt sätt. Utöver drift och övervakning ingår att utföra egenkontroll och fortlöpande tillsyn enligt fastlagda planer. Arbetet omfattar allt från små rutinåtgärder till arbete med utveckling och förbättringsarbeten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Du arbetar med drift och daglig skötsel av Vattenfall Värmes externa produktionsanläggningar som består av värme- och kylanläggningar belägna runt om i Uppsala, Knivsta och Storvreta. Vidare arbetar du med hela kedjan från bränslemottagning, operativ drift av anläggningarna, fortlöpande tillsyn och vissa förebyggande och avhjälpande underhållsinsatser.

Du erbjuds
- Följa med på resan mot en fossilfri framtid
- Utveckling både som individ och tillsammans i gruppen
- Arbeta för ett av Europas största elbolag

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta som drifttekniker i kraftvärmevärk eller processindustri
- Har en avslutad utbildning inom drift eller underhållsteknik
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Har kunskaper i SAP

Vi lägger stor vikt i vem du är som person. Därför kommer vi säkerställa att du lever upp till de beteenden vår kund anser vara mest centrala för rollen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Samarbetsinriktad och prestigelös
* Självgående och ansvarstagande
* Kvalitetsmedveten och noggrann


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Vattenfall Värme på deras hemsida

Ansök nu

Lagerarbetare till till GE HealthCare!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 11
Söker du en ny tjänst inom lager och inventering? GE Healthcare söker dig med truckkort för tjänsten som lagerarbetare! Du får ett mångsidigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som lagerarbetare hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

I rollen som lagerarbetare fokuserar du på att packa cyklotroner för slutleverans till GEMS kunder. Du fyller containrar, förbereder material och hanterar tungt gods. I tjänsten kan leveranser mot kunder svänga fort vilket gör att du snabbt kan behöva omprioritera arbetet. Tjänsten passar dig som är självgående och kan ha många bollar i luften. För att känna dig trygg och väl insatt i arbetets alla delar kommer du att tillhandahållas en gedigen introduktion.

Arbetsuppgifter:


* Plocka och packa material för leverans
* Administration av ordrar
* Initiera skeppning av material
* Lossa och lasta med truck och travers
* Snickeri (lastsäkring)
* Mekaniskt arbete
* Förbättringsarbete


Du erbjuds
- Arbeta med en spännande och livsavgörande produkt
- Vara en del av ett familjärt bolag och sammansvetsat team
- Arbete med frihet under ansvar

VI SÖKER DIG SOM
- Har truckkort, A1,A2, A4, B1
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skfit

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av lagerhantering
- Tidigare erfarenhet av travers
- Har erfarenhet av systemen Pyramid samt Oracle

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Samarbetsinriktad
- Initiativtagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om GE HealthCare på deras hemsida

Ansök nu