Uppsala: Jurist inom familjerätt till Akademisk Marknadsanalys

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist inom familjerätt till Akademisk Marknadsanalys i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-27 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Akademisk Marknadsanalys.

Om företaget:

Akademisk Marknadsanalys är ett företag som sedan 2009 erbjuder finansiell och juridisk trygghet med individanpassad rådgivning. De arbetar långsiktigt och erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.
De har inga egna fonder eller produkter för att de helt enkelt vill kunna erbjuda sina klienter det bästa som finns på marknaden. Då Akademisk Marknadsanalys varit verksamma i 12 år har de omkring 5000 kunder och en stor total förvaltning – det ger dem stordriftsfördelar och gör att kunden alltid sätts i främsta ledet.
Klienterna träffar regelbundet sin personliga Wealth Manager eller juridiska rådgivare som hjälper till att göra marknadsanpassade förändringar.
Du kan läsa mer om företaget på deras hemsida: https://akademisk.se/

Arbetsuppgifter:

Som jurist hos Akademisk Marknadsanalys träffar du klienter i fysiska möten som du hjälper med familjerättsliga ärenden. Mötena bokas framför allt via företagets Wealth Managers i de fall klienterna önskar och är i behov av juridisk rådgivning men även av företagets callcenter.
Du kommer i din roll att hjälpa kunderna med upprättning av bland annat testamenten, framtidsfullmakter, äktenskapsförord, samboavtal, gåvobrev och aktieägar- och kompanjonavtal.
På kontoret i Uppsala arbetar i dagsläget tre personer varav en har samma roll som du.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Familjerättsjurist med 0-3 års erfarenhet av familjejuridik
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person ser vi att du är orädd, driven och förtroendeingivande. Du tycker om att arbeta nära dina klienter och att bygga relationer. I vissa perioder är arbetsbelastningen hög och därför är det viktigt att du kan arbeta målfokuserat och under stress.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: familjerätt, jurist

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Familjerättsjurist

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Familjerättsjurist.

Familjens Jurist söker Jurist i Uppsala

Läs mer Dec 27
Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå med cirka 400 medarbetare. Vi har lång och bred erfarenhet och hjälper våra kunder med familjerätt, fastighetsrätt, företagsjuridik, migrationsrätt, barnrätt och internationell privaträtt. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Med stor geografisk spridning, smarta digitala verktyg och ett varmt välkomnande gör vi världen lite mer rättvis. www.familjensjurist.se

Din nästa utmaning?
Familjens Jurist söker efter medarbetare som vill vara med att påverka framtiden, människor som vill förenkla komplexa frågor och som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och företagets utveckling. Vårt kontor i Uppsala består i dagsläget av 11 medarbetare. Tillsammans tar vi även emot kunder på besökskontor i kringliggande orter.

Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Som jurist hos oss kan du förvänta dig ett omväxlande arbete i en affärsdriven organisation där du ständigt möter nya typer av uppdrag. Du får möjlighet att arbeta med alla delar av familjerätten men även områden som migrationsrätt, målsägandebiträde, LVU etc.

Vad erbjuder vi?


• Möjlighet att arbeta med det som är viktigt på riktigt!
• Kollektivavtal
• Flexibel arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Rikskortet
• Förskottssemester


Vem är du?
Du trivs med att agera ombud för kunder, både i och utanför domstol, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer.



• Svensk juristexamen
• Meriterande är fullgjord tingstjänstgöring
• Meriterande med processerfarenhet 


Intresserad?
Vill du veta mer, kontakta biträdande kontorschef Erik Sjulander erik.sjulander@familjensjurist.se eller kontorschef helena.solum@familjensjurist.se
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 20 januari.

Facklig representant:
Helena Piccolini Danielsson
08-709 83 16
akademikerna@familjensjurist.se

Ansök nu

Jurist med våldskompetens

Läs mer Okt 24
Omfattning:
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Brinner du för kvinnors rättigheter och vill vara med och arbeta för ett samhälle fritt från våld? Som jurist hos Uppsala Kvinnojour får du ge juridisk rådgivning till stödsökande kvinnor samt kollegor på jouren.
I tjänsten ingår också att kunna agera ombud i rättsprocesser vid domstol för stödsökande kvinnor och hålla föreläsningar om juridiska aspekter av mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Som jurist ansvarar du även för Uppsala Kvinnojours juridikjour, dit stödsökande kvinnor kan ringa för att få juridisk rådgivning från jourens ideella medlemmar. Du kommer även ansvara för handledning av en grupp av jourens ideella medlemmar. Arbetstiden är i huvudsak förlagd under kontorstid, men arbete under kvällar och helger förekommer.
Om Uppsala Kvinnojour:
Uppsala Kvinnojour är en ideell feministisk förening som sedan 1981 ger stöd och skydd till kvinnor, tjejer och barn som utsatts för våld. Vi erbjuder stödsamtal, praktiskt stöd, skyddat boende, juridisk rådgivning och juridiskt ombud samt föreläsningar och utbildningar om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Nu söker vi en jurist på heltid.
Kvalifikationer:
Du som söker tjänsten som jurist hos oss är en engagerad feminist som vill jobba med feminism i praktiken. Du behöver också:
Examen från Juristprogrammet
Processvana i domstol
Kompetens inom familjerätt och vårdnadstvister
Erfarenhet inom brottmål som målsägandebiträde
Kunskap om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relaioner
Erfarenhet av att hålla juridiska föreläsningar

Det är starkt meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbete med våldsutsatta kvinnor, tjejer, barn och/eller hbtq-personer eller andra utsatta grupper
Erfarenhet av arbete eller engagemang i ideella organisationer
Genomför notarietjänstgöring vid domstol

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge juridisk rådgivning till stödsökande kvinnor
Agera juridiskt ombud i rättsprocesser för stödsökande kvinnor
Handleda Uppsala Kvinnojours ideella medlemmar
Ansvara för Uppsala Kvinnojours juridikjour
Hålla juridiska föreläsningar kopplade till våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor
Administrativt arbete som dokumentation av jourens arbete

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Uppsala Kvinnojour är en liten arbetsplats som utmärks av tätt kollegialt samarbete, men även stort mått av självständigt arbete och eget ansvar. Uppsala Kvinnojours medarbetare erbjuds kontinuerlig fortbildning, friskvårdsbidrag och personalvård. Vårt kontor finns i centrala Uppsala. Vi är en förening där mångfald av perspektiv, erfarenheter och kompetenser bidrar till verksamheten. Vi ser gärna en bredd bland de sökande. Vi välkomnar enbart kvinnliga sökande till tjänsten, då verksamhetens målgrupp främst utgörs av kvinnor som blivit utsatta för våld av män.
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras enbart via mejl.

Ansök nu

Familjejurist med erfarenhet av processrätt

Läs mer Nov 17
Om oss
Uppsala Kvinnojour är en ideell feministisk förening som sedan 1981 ger stöd och skydd till kvinnor, tjejer och barn som utsatts för våld. Vi erbjuder stödsamtal, praktiskt stöd, skyddat boende, juridisk rådgivning och juridiskt ombud samt föreläsningar och utbildningar om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Vi verkar för kvinnors ökade rättigheter i samhället, mot kvinnoförtryck i alla dess former och för att skapa en medvetenhet om kvinnors specifika utsatthet. Vi tror på alla människors lika värde.

Dina arbetsuppgifter
Uppsala Kvinnojour söker efter en biträdande jurist som är redo att leda juridiskt arbete med verklig påverkan, med inriktning mot familjerätt och erfarenhet av att föra processer i domstol. Om du delar vår passion, kvinnors rättigheter och att bekämpa mäns våld mot kvinnor, då är du precis den vi söker! Vi erbjuder en härlig arbetsplats där du som jurist kan växa, stödja andra och verkligen göra skillnad, samtidigt som du aktivt driver opinion för kvinnorättsfrågor.

I rollen som familjejurist på Uppsala Kvinnojour kommer du att leda det juridiska arbetet samtidigt som du stödjer utsatta kvinnor. Du kommer även att handleda ideella juriststudenter, leda arbetet med juridikjouren och hålla juridiska föreläsningar om våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor.

Vi söker dig som i grunden har en juristexamen och som kan erbjuda juridisk rådgivning och agera juridiskt ombud i rättsprocesser för stödsökande kvinnor. Det är av särskilt intresse om du har erfarenhet av att arbeta med våldsutsatta kvinnor, barn, tjejer och/eller hbtq-personer, samt engagemang eller erfarenhet från ideella organisationer. Om du även har genomfört notarietjänstgöring vid domstol och har erfarenhet som målsägandebiträde inom brottmål är det ett extra plus. Självständigt arbete är en central del, och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av detta.



Din profil
I denna process lägger vi extra stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi söker en engagerad feminist med extra god kommunikativ förmåga. Jobbet handlar om att kunna kommunicera, övertyga och inspirera i både text och tal. Som person är du lugn, trygg, hänsynstagande och förtroendeingivande. Du bör kunna navigera säkert i osäkra situationer, ha modet att framföra egna åsikter och en förmåga att skilja på sak och person.

Ansökan
Uppsala Kvinnojour samarbetar med Clockwork Rekrytering. Registrera gärna din ansökan via ww.clockworkpersonal.se så snart som möjligt dock senast 3 december. Har du frågor får du gärna kontakta Chefsrekryterare: Petra Forsberg Kyller, tel. 0733-51 27 09.

Ansök nu

Jurist med våldskompetens

Läs mer Jun 9
Omfattning:
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Brinner du för kvinnors rättigheter och vill vara med och arbeta för ett samhälle fritt från våld? Som jurist hos Uppsala Kvinnojour får du ge juridisk rådgivning till stödsökande kvinnor samt kollegor på jouren.
I tjänsten ingår också att kunna agera ombud i rättsprocesser vid domstol för stödsökande kvinnor och hålla föreläsningar om juridiska aspekter av mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Som jurist ansvarar du även för Uppsala Kvinnojours juridikjour, dit stödsökande kvinnor kan ringa för att få juridisk rådgivning från jourens ideella medlemmar. Du kommer även ansvara för handledning av en grupp av jourens ideella medlemmar. Arbetstiden är i huvudsak förlagd under kontorstid, men arbete under kvällar och helger förekommer.
Om Uppsala Kvinnojour:
Uppsala Kvinnojour är en ideell feministisk förening som sedan 1981 ger stöd och skydd till kvinnor, tjejer och barn som utsatts för våld. Vi erbjuder stödsamtal, praktiskt stöd, skyddat boende, juridisk rådgivning och juridiskt ombud samt föreläsningar och utbildningar om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. Nu söker vi en jurist på heltid.
Kvalifikationer:
Du som söker tjänsten som jurist hos oss är en engagerad feminist som vill jobba med feminism i praktiken. Du behöver också:
Examen från Juristprogrammet
Processvana i domstol
Kompetens inom familjerätt och vårdnadstvister
Erfarenhet inom brottmål som målsägandebiträde
Kunskap om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relaioner
Erfarenhet av att hålla juridiska föreläsningar

Det är starkt meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbete med våldsutsatta kvinnor, tjejer, barn och/eller hbtq-personer eller andra utsatta grupper
Erfarenhet av arbete eller engagemang i ideella organisationer
Genomför notarietjänstgöring vid domstol

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge juridisk rådgivning till stödsökande kvinnor
Agera juridiskt ombud i rättsprocesser för stödsökande kvinnor
Handleda Uppsala Kvinnojours ideella medlemmar
Ansvara för Uppsala Kvinnojours juridikjour
Hålla juridiska föreläsningar kopplade till våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor
Administrativt arbete som dokumentation av jourens arbete

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Uppsala Kvinnojour är en liten arbetsplats som utmärks av tätt kollegialt samarbete, men även stort mått av självständigt arbete och eget ansvar. Uppsala Kvinnojours medarbetare erbjuds kontinuerlig fortbildning, friskvårdsbidrag och personalvård. Vårt kontor finns i centrala Uppsala. Vi är en förening där mångfald av perspektiv, erfarenheter och kompetenser bidrar till verksamheten. Vi ser gärna en bredd bland de sökande. Vi välkomnar enbart kvinnliga sökande till tjänsten, då verksamhetens målgrupp främst utgörs av kvinnor som blivit utsatta för våld av män.
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras enbart via mejl.

Ansök nu

Familjens Jurist söker jurist till Uppsala

Läs mer Jul 20
Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner. Verksamheten omfattar alla delar av familjerätten men även områden som migrationsrätt, målsägandebiträde, LVU etc. Genom vår storlek och styrka kan vi erbjuda många förmåner och möjligheter för dig som vill arbeta med familjerätt. Familjens Jurist är ett helägt och fristående dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.Din nästa utmaning?

Familjens Jurist söker efter medarbetare som vill vara med att påverka framtiden, människor som vill förenkla komplexa frågor och som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och företagets utveckling. Vårt kontor i Uppsala består i dagsläget av 11 medarbetare. Tillsammans tar vi även emot kunder på besökskontor i kringliggande orter.

Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Som jurist hos oss kan du förvänta dig ett omväxlande arbete i en affärsdriven organisation där du ständigt möter nya typer av uppdrag. Du får möjlighet att arbeta med alla delar av familjerätten men även områden som migrationsrätt, målsägandebiträde, LVU etc.

Vad erbjuder vi?

För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som jurist och konsult samt nå en hög och jämn juridisk kvalité erbjuder vi ett gediget kompetensprogram med tydliga karriärsteg framåt och en egen handledare.

Vi erbjuder:


• Möjlighet att arbeta med det som är viktigt på riktigt!
• Kollektivavtal
• Flexibel arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Rikskortet
• Förskottssemester

 Vem är du?

Du trivs med att agera ombud för kunder, både i och utanför domstol, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer.


• Svensk juristexamen
• Meriterande är fullgjord tingstjänstgöring
• Meriterande med processerfarenhet 

Intresserad?

Vill du veta mer, kontakta biträdande kontorschef Erik Sjulander erik.sjulander@familjensjurist.se eller kontorschef helena.solum@familjensjurist.se (Då det är semestertider, kan det dröja med återkoppling kring ev. frågor). Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 24 augusti.

Facklig representant:
Helena Piccolini Danielsson
08-709 83 16
akademikerna@familjensjurist.se

Familjens Jurist erbjuder stöd och vägledning vid livets alla viktiga skeden, och kombinerar personlig rådgivning med digitala “gör det själv”-tjänster. Familjens Jurist är ledande inom juristförsäkring och erbjuder även juridisk rådgivning till företagare. Företaget omsätter drygt 400 miljoner kronor per år och är ett helägt dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bravura Sverige AB .

Resande servicetekniker inom kantpress till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:


TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av TRUMPFs teknologi inom kantpress- hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente och reseersättning.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• Arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Örebro eller Norrköping är önskvärt men närliggande städer fungerar också eftersom tjänsten är resande
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finsktalande supporttekniker till GlobalConnect

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 26
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att GlobalConnect har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och GlobalConnect en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Med 20 års erfarenhet av att bygga digital infrastruktur är GlobalConnect Carrier idag den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och datacenter. De har ett omfattande fibernätverk och 20 datacenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland och utökar ständigt med nya rutter in och ut ur regionen vilket framtidssäkrar norra Europa med digital infrastruktur för kommande generationer.

På GlobalConnect värdesätts ambition och passion. De främjar målmedvetenhet kombinerat med ansvar och vill att du ska få rätt förutsättningar att utvecklas, och kanske viktigast av allt – trivas på jobbet. De strävar efter att alla medarbetare, genom sitt dagliga jobb, ska få möjlighet att växa och bli ännu bättre.

Arbetsuppgifter:

Som finsktalande supporttekniker på GlobalConnect spelar du en central roll i företagets expansion på den finska marknaden. Du fungerar som en viktig brygga mellan det svenska kontoret i Uppsala och det finska kontoret i Helsingfors. Ditt uppdrag är att ge tekniskt stöd och support till den finska marknaden, vilket inkluderar resor till Helsingfors cirka 1-2 gånger i månaden för att nära samarbeta med det finska teamet. I ditt dagliga arbete kommer du att vara i direkt kontakt med GlobalConnects företagskunder via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du tar hand om olika inkommande problem och har ansvaret att självständigt hitta och implementera lösningar. Det innebär att du tar ägandeskap för tilldelade ärenden och ansvarar för analys, bedömning och felsökning från början till slut. Vid mer komplexa ärenden är du ansvarig för att eskalera dem till GlobalConnects second line. Dessutom kommer du att stödja fälttekniker och tjänsteleverantörer med felsökning via telefon.

På supportavdelningen i Uppsala är du en del av en grupp om nio personer där en positiv stämning och samarbete präglar arbetsmiljön. Du kommer att genomgå en grundlig introduktion för att skapa en djup förståelse för GlobalConnects arbetsmetoder. Ni arbetar i moderna lokaler som ligger ett stenkast från Uppsala centralstation. Denna roll erbjuder goda möjligheter till att aktivt bidra till skapandet och implementeringen av processer som är anpassade för den finska marknaden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom teknik, nätverk eller liknade
• Arbetserfarenhet av IT-support alternativt eftergymnasial utbildning inom data eller nätverk

• Du har ett stort tekniskt intresse
• Du har goda kunskaper i finska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i svenska
• Meriterande med kunskaper i CCNA

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du är en handlingskraftig och företagsam person som gör saker direkt istället för att skjuta på dem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till innovativa BioCell Analytica

Account manager
Läs mer Feb 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BioCell Analytica.

Om företaget:

BioCell Analytica är en forskningsbaserad startup som erbjuder en ny innovativ analystjänst för att upptäcka hälso- och miljöfarliga kemiska föroreningar i miljön. Bolaget grundades 2019 och är baserat i Uppsala, med både kontor och laboratorium. Den stora styrkan med deras effektbaserade metoder är att de kan upptäcka såväl kända som okända miljöföroreningar liksom blandningseffekter. Bland deras kunder finns några av Sveriges största dricksvattenproducenter och avloppsreningsverk, teknikkonsulter och teknikleverantörer.

BioCell Analytica söker nu en eller flera säljare, för att introducera och sprida användandet av dessa analysmetoder i Sverige och på de nordeuropeiska marknaderna. I rollen som säljare arbetar du med stor frihet under ansvar och utgår hemifrån men med möjlighet att åka in till kontoret.

Som en del av BioCell Analyticas team får du:
• Möjligheten att vara med och göra dricksvattnet säkrare och miljön renare
• Arbeta inom en forskningsnära verksamhet och ständigt utveckla din kunskap
• Samarbeta med kunniga och stöttande kollegor
• Flexibilitet i arbetsformer, arbetstider och arbetsplats

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare på BioCell Analytica är ditt huvudansvar att sälja innovativa analyser för att säkerställa att deras kunder upprätthåller hög vattenkvalitet. Du kommer att vara aktiv i prospekteringen av nya kunder. Detta inkluderar att planera och genomföra webbinarier riktade mot olika kundsegment, annonsering på plattformar som LinkedIn, nyhetsbrev och liknande metoder för att nå ut till potentiella kunder. Omvärldsbevakning och att sammanställa kontaktuppgifter är också en del av det praktiska arbetet. Ditt arbetsområde sträcker sig över hela Sverige, och du kommer att utforska och undersöka utländska marknader som Storbritannien, Finland, Tyskland, Frankrike, Danmark och Norge. Du får tillfälle att kartlägga och bearbeta nya marknader, vilket kan innebära resor till dessa länder. Ditt arbete kommer att involvera samarbete med lokala organisationer för att hitta samarbetspartners och kunder.

• Sälja innovativa analyser
• Introducera och marknadsföra analysmetoder på nordeuropeiska marknader
• Proaktivt prospektera och hitta nya kunder, inklusive att arrangera webbinarier och använda digital annonsering
• Rikta din försäljning mot beslutsfattare inom VA-branschen
• Delta i webbinarier, konferenser och på mässor
• Utforska och expandera på utländska marknader

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet inom B2B-försäljning och affärsutveckling. Meriterande med erfarenhet från ett företag i startup- eller scaleup-fasen
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot kunder i den offentliga sektorn
• Meriterande med erfarenhet av försäljning på andra nordeuropeiska marknader än den svenska
• Intresse för miljö och naturvetenskap. Meriterande med erfarenhet inom tech, laboratoriumanalyser eller vatten- och miljöbranschen
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i finska, tyska eller franska

För att lyckas i rollen som säljare hos BioCell Analytica trivs du i en forskningsnära arbetsmiljö och tycker det är spännande att jobba inom vatten- och miljöbranschen. Du är självgående och räds inte att ta egna initiativ för att hitta nya affärsmöjligheter och tillvägagångssätt. Vidare är du prestigelös samt flexibel och trivs i en dynamisk miljö. Till sist är du lyhörd och relationsbyggande och har en förmåga att lyssna in kundernas behov och anpassa din försäljning efter olika förutsättningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen, med möjlighet att ta dig till Uppsala minst 1-2 gånger/vecka
Lön: Fast grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till ESK Solar

Account manager
Läs mer Feb 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ESK Solar.

Om företaget:

Energisparkonsult [ESK] är ett välrenommerat familjeföretag i tredje generationen. Ända sedan starten 1979 har de hjälpt bostadsrättföreningar och fastighetsbolag i Stockholm, Uppsala och Mälardalen att utföra energieffektiviserande åtgärder i sina fastigheter. Som experter inom detta område är det därför en självklarhet för dem att vara med och bidra till ett hållbart samhälle och boosta resan mot ett klimatneutralt Sverige. Den ambitionen har de förstärkt genom att erbjuda villa- och fastighetsägare möjligheten till egenproducerad och förnybar el via solenergi. ESK Solar levererar kompletta och kvalificerade installationer av solpaneler, laddboxar batterier och tjänster för frekvens- och balansreglering av elnätet.

ESK Solar är ett nystartat systerbolag till Energisparkonsulten, och sysselsätter idag fyra medarbetare och väl inarbetade partners och leverantörer. Sammantaget sysselsätter bolagen 17 personer, och sitter i gemensamma lokaler vid Arlandastaden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager hos ESK Solar har du ett ansvar att vidareutveckla och bredda ESK Solars kundstock inom solcellsförsäljning, kopplat till villasegmentet. Du har ett helhetsansvar för säljprocessen, och ansvarar huvudsakligen för att bevaka inkommande leads, till att bearbeta och stänga affärer på ett snabbt och effektivt sätt.

Du tillhör ett team om fyra personer, som tillsammans tillhandahåller kompetens inom försäljning, projektering och projektledning. I takt med att du blivit bekväm i rollen kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter att anamma en ledande roll i vidareutveckling av ESK Solars säljteam. I samråd med VD kommer du vara ansvarig för att leda, expandera och utveckla ett växande försäljningsteam med ambitiösa målsättningar.

Centrala arbetsuppgifter
• Helhetsansvar för ESK Solars försäljningsprocess gentemot villasegmentet
• Bevaka inkommande leads från marknadsbevakning och agera snabbt och effektivt därefter
• På sikt, vidareutveckla och leda ESK Solars försäljningsteam

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Viss erfarenhet av försäljning inom solcellsbranschen
• Goda ledarskapsegenskaper
• Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort

För att passa i rollen ser vi att du är en resultatorienterad och tävlingsinriktad person med stort driv. Vi ser att du är en strukturerad och noggrann person som tar ett stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Med hänvisning till de utvecklingsmöjligheter inom ledarskap som rollen erbjuder ser vi även att du är en handlingskraftig person med goda ledarskapskvalitéer. Avslutningsvis ser vi att du är en samarbetsvillig lagspelare som trivs i ett mindre team som står inför en tillväxtresa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Voltgatan 24, Arlandastad
Lön: Grund- och provisionslön. Tjänstebil ingår i tjänsten.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till innovativa BioCell Analytica

Account manager
Läs mer Feb 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BioCell Analytica.

Om företaget:

BioCell Analytica är en forskningsbaserad startup som erbjuder en ny innovativ analystjänst för att upptäcka hälso- och miljöfarliga kemiska föroreningar i miljön. Bolaget grundades 2019 och är baserat i Uppsala, med både kontor och laboratorium. Den stora styrkan med deras effektbaserade metoder är att de kan upptäcka såväl kända som okända miljöföroreningar liksom blandningseffekter. Bland deras kunder finns några av Sveriges största dricksvattenproducenter och avloppsreningsverk, teknikkonsulter och teknikleverantörer.

BioCell Analytica söker nu en eller flera säljare, för att introducera och sprida användandet av dessa analysmetoder i Sverige och på de nordeuropeiska marknaderna. I rollen som säljare arbetar du med stor frihet under ansvar och utgår hemifrån men med möjlighet att åka in till kontoret.

Som en del av BioCell Analyticas team får du:
• Möjligheten att vara med och göra dricksvattnet säkrare och miljön renare
• Arbeta inom en forskningsnära verksamhet och ständigt utveckla din kunskap
• Samarbeta med kunniga och stöttande kollegor
• Flexibilitet i arbetsformer, arbetstider och arbetsplats

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare på BioCell Analytica är ditt huvudansvar att sälja innovativa analyser för att säkerställa att deras kunder upprätthåller hög vattenkvalitet. Du kommer att vara aktiv i prospekteringen av nya kunder. Detta inkluderar att planera och genomföra webbinarier riktade mot olika kundsegment, annonsering på plattformar som LinkedIn, nyhetsbrev och liknande metoder för att nå ut till potentiella kunder. Omvärldsbevakning och att sammanställa kontaktuppgifter är också en del av det praktiska arbetet. Ditt arbetsområde sträcker sig över hela Sverige, och du kommer att utforska och undersöka utländska marknader som Storbritannien, Finland, Tyskland, Frankrike, Danmark och Norge. Du får tillfälle att kartlägga och bearbeta nya marknader, vilket kan innebära resor till dessa länder. Ditt arbete kommer att involvera samarbete med lokala organisationer för att hitta samarbetspartners och kunder.

• Sälja innovativa analyser
• Introducera och marknadsföra analysmetoder på nordeuropeiska marknader
• Proaktivt prospektera och hitta nya kunder, inklusive att arrangera webbinarier och använda digital annonsering
• Rikta din försäljning mot beslutsfattare inom VA-branschen
• Delta i webbinarier, konferenser och på mässor
• Utforska och expandera på utländska marknader

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet inom B2B-försäljning och affärsutveckling. Meriterande med erfarenhet från ett företag i startup- eller scaleup-fasen
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot kunder i den offentliga sektorn
• Meriterande med erfarenhet av försäljning på andra nordeuropeiska marknader än den svenska
• Intresse för miljö och naturvetenskap. Meriterande med erfarenhet inom tech, laboratoriumanalyser eller vatten- och miljöbranschen
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i finska, tyska eller franska

För att lyckas i rollen som säljare hos BioCell Analytica trivs du i en forskningsnära arbetsmiljö och tycker det är spännande att jobba inom vatten- och miljöbranschen. Du är självgående och räds inte att ta egna initiativ för att hitta nya affärsmöjligheter och tillvägagångssätt. Vidare är du prestigelös samt flexibel och trivs i en dynamisk miljö. Till sist är du lyhörd och relationsbyggande och har en förmåga att lyssna in kundernas behov och anpassa din försäljning efter olika förutsättningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen, med möjlighet att ta dig till Uppsala minst 1-2 gånger/vecka
Lön: Fast grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatör till Recipharm

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Jan 29
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Recipharm har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Recipharm en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Hos Recipharm arbetar du i en organisation där sammanhållning och ett öppet klimat står högt i prioritet. du möjlighet att förbättra vardagen och höja livskvalitén för patienter över hela världen! Som operatör är du en del av avancerad maskinpark med maskiner, robotar, transportsystem och annan teknisk utrustning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet, leverans.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operatör har du en varierad och central roll på två produktionslinjer med inriktning på förpackningsprocessen. Du är en del av avancerad maskinpark med maskiner, robotar, transportsystem och annan teknisk utrustning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet, leverans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att övervaka och säkerställa smidig drift på produktionslinjerna, där mekanisk hantering och materialpåfyllnad står i fokus. Du är även delaktig i enklare mekaniskt underhåll och felsökning för att säkerställa maskinernas drift. Ditt dagliga ansvar inkluderar att fylla på maskinerna med olika material, såsom bland annat burkar, etiketter, kapslar och bruksanvisningar. Vidare ansvarar du också för att utföra noggranna rensningskontroller för att säkerställa renhet och kvalitet i produktionen. I enlighet med GMP-standarder har du ansvar över korrekt dokumentation vid varje steg i processen. Du ges möjlighet till utveckling och på sikt finns det i tjänsten möjlighet att kliva in i en ledarroll. Du har ett nära samarbete med ditt team som består av sex kollegor. I rollen arbetar du veckovis i tvåskift med följande arbetstider: 06.00-14.00 (måndag-fredag) eller 13.30-22.30 (måndag-torsdag).

• Driva, övervaka och underhålla produktionslinjerna
• Materialpåfyllning och kvalitetskontroll
• Felsöka och lösa eventuella problem som uppstår under produktionen
• Dokumentation samt utveckla arbetsmetoder, SMED, 5s och standarder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Krav:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom mekanik/teknik/automation eller liknande
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri/lager eller motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Kunskap i Officepaketet
Meriterande:
• Truckkort
• Erfarenhet inom läkemedelsindustrin och GMP
• Ledarerfarenhet

För att trivas i denna roll är du en person som är flexibel och prestigelös och gillar att göra många saker samtidigt och du har ett helikopterperspektiv över ditt arbete. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp samt trivs med ansvar och kan jobba strukturerat även när tempot är högt. Du är kommunikativ och har lätt för att föra dialog med kollegor och samarbetar gärna med andra. Du är noggrann och strukturerad och ser det som en självklarhet att utföra arbeten med stort kvalitetstänk. Slutligen är du initiativtagande och självgående i din roll, där du tar stort ansvar och har engagemang i ditt arbete!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu